П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 жовтня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/9853/20 Головуючий в 1 інстанції: Радчук А.А.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
доповідача - судді Косцової І.П.,
суддів - Джабурії О.В., Федусика А.Г.
за участі секретаря - Стефанцевої Ю.П.
представника відповідача - Троянди О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу кандидата в депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області, зареєстрованого від Одеської обласної організації партії За права Людини ОСОБА_1 , на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року у справі за позовом кандидата в депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області, зареєстрованого від Одеської обласної організації партії За права Людини ОСОБА_1 до Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Одеської обласної організації Всеукраїнське об`єднання Батьківщина про визнання протиправною та скасування постанови територіальної виборчої комісії,-
В С Т А Н О В И В:
Короткий зміст позовних вимог.
Кандидат в депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області, зареєстрованого від Одеської обласної організації партії За права Людини ОСОБА_1 звернувся до суду першої інстанції з позовом, в якому просив визнати протиправною та скасувати постанову Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області від 26.09.2020 року №14 Про розгляд заяв щодо реєстрації кандидатів в депутати Ананьєвської територіальної громади Подільського району Одеської області , в частині реєстрації кандидатів, включених до Єдиного та територіального виборчих списків, висунутих Одеською обласною організацією Всеукраїнське об`єднання Батьківщина , зазначених в Додатку №3 до вказаної Постанови.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що оскаржувана постанова в частині реєстрації кандидатів, висунутих Одеською обласною організацією Всеукраїнське об`єднання Батьківщина , які перелічені в Додатку №3, є незаконною, оскільки остання прийнята відповідачем без урахування вимог ч.9 ст. 219 Виборчого кодексу України щодо дотримання принципу гендерних квот.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року у задоволенні позову відмовлено.
Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції виходив із того, що територіальні виборчі списки по округам №1 (6 осіб), №2 (9 осіб) та №3 (9 осіб) сформовані Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина у відповідності до вимог ч.9 ст. 219 ВК України. Згідно єдиного виборчого списку загальна кількість чоловіків складає - 15, жінок - 10, що у відсотковому співвідношенні складає - 60 відсотків та 40 відсотків відповідно.
Невідповідність в окремих п`ятірках дотримання гендерної квоти, за умови дотримання гендерної квоти в єдиному виборчому списку в цілому, не може бути підставою для відмови в реєстрації кандидатів в депутати Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , оскільки відсутні помилки і неточності в поданих на реєстрацію документах, які б були перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей та підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, посилаючись на невірне застосування норм матеріального права, неповне з`ясування обставини, що мають значення для вирішення спору, кандидат в депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області від Одеської обласної організації партії За права Людини ОСОБА_1 просить скасувати його та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позов в повному обсязі.
В обґрунтування наведених в апеляційній скарзі доводів зазначив, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку щодо відсутності підстав для скасування оскаржуваної постанови, оскільки єдиний та територіальний виборчі списки організації оформлено з порушенням встановлених ч.9 ст. 219 Виборчого кодексу України вимог, зокрема, черговості включення кандидатів різної статті. На думку апелянта, порушення встановленого Виборчим кодексом України порядку висування кандидатів є підставою для відмови відповідній організації в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних парій, або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах. Отже, отримавши виборчі списки, які складено з порушенням порядку висування кандидатів, територіальна виборча комісія мала прийняти рішення про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до таких списків. Зауважив, що Виборчим кодексом України не передбачено права організації партії відступу від вказаних вище правил формування виборчих списків кандидатів в депутати відповідних рад, а також не передбачено відступу територіальною виборчою комісією від правил реєстрації кандидатів по сприскам, проте суд першої інстанції дійшов протилежного, помилкового висновку, чим нівелював пряму норму Закону щодо принципу почергового включення до списків кандидатів осіб різної статі, чим грубо порушив норми матеріального права.
Фактичні обставини справи.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, 15.07.2020 року Верховною Радою України прийнято постанову №795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25.10.2020 року
30 серпня 2020 року Центральною виборчою комісією винесено постанову №208 Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року , якою оголошено з 05.09.2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25.10.2020 року.
19 вересня 2020 року Одеською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання Батьківщина сформовано єдиний та територіальний виборчі списки кандидатів у депутати, які одночасно з іншими документами були передані до Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області.
За результатами розгляду наданого обласною організацією пакету документів Ананьївська міська територіальна виборча комісія Подільського району Одеської області прийняла постанову №14 від 26.09.2020 року Про розгляд заяв щодо реєстрації кандидатів в депутати Ананьївської територіальної громади Подільського району Одеської області , якою зареєструвала кандидатами в депутати осіб, зазначених в Додатку №3.
Законність постанови Ананьївської міської територіальної виборчої комісії Подільського району Одеської області, в частині реєстрації кандидатів, включених до Єдиного та територіального виборчих списків кандидатів, висунутих Одеською обласною організацією Всеукраїнське об`єднання Батьківщина , перелічених в Додатку №, є предметом спору у даній справі.
Джерела правового регулювання (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) та оцінка суду апеляційної інстанції доводів апеляційної скарги і висновків суду першої інстанції.
Переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, з огляду на таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Конституції України громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Частиною третьою статті 77 Конституції України визначено, що порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.
Пунктом 20 ч. 1 ст. 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.
01 січня 2020 року набув чинності Виборчий кодекс України від 19.12.2019 № 396-IX, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Згідно з ч. 2 ст. 6 Виборчого кодексу України, основні виборчі права громадян України включають:
1) право вільно обирати (право голосу на виборах);
2) право бути обраним.
Вимоги до кандидатів встановлюються Конституцією України та цим Кодексом.
Статтею 193 Виборчого кодексу України передбачено, що депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України. Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.
Відповідно до ч. 1, 4 ст. 217 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів. Обласна організація партії може висунути єдиний обласний виборчий список кандидатів у депутати відповідної обласної ради. Обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм може також висунути, зокрема, кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм).
Статтею 219 Виборчого кодексу України врегульовано порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше).
За приписами ч.ч.1-9 цієї статті висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.
Організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.
Кількість кандидатів у депутати, які включаються до єдиного виборчого списку організації партії, не повинна перевищувати кількісний склад депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради.
У єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати.
Кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків.
Особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії.
Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.
Під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).
Водночас, згідно ч. 1, 3, 4, 7 ст. 220 Виборчого кодексу України право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.
Висування кандидатів у депутати організацією партії у кожному багатомандатному виборчому окрузі відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії та цією статтею.
Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.
Організація партії висуває кандидатів із числа осіб, зазначених у частині третій цієї статті, у вигляді переліку кандидатів до відповідної ради (із зазначенням номера багатомандатного виборчого округу, в якому висувається кожен кандидат у депутати), який формується та затверджується на конференції, зборах організації партії.
Під час формування переліку кандидатів до відповідної ради організація партії повинна забезпечити представництво не менше 30 відсотків осіб однієї статі у загальній кількості кандидатів до відповідної ради.
Умови реєстрації кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч осіб) визначені ст.223 Виборчого кодексу України.
Так, за приписами ч.1 цієї статті відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, висунутих організацією партії у багатомандатних виборчих округах, за умови отримання нею таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії;
2) рішення конференції, зборів організації партії, зазначеного у частині восьмій статті 220 цього Кодексу, про висування кандидатів у депутати від організації партії та затвердженого переліку кандидатів у депутати відповідної ради, який додається до такого рішення і є його невід`ємною частиною, за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, який обов`язково повинен містити відомості, зазначені у частині десятій статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;
3) заяв осіб, включених до переліку кандидатів у депутати відповідної ради від організації партії про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії (в тому числі у відповідному багатомандатному виборчому окрузі), які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата у депутати, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності мандата - зазначити про його відсутність);
4) документ про внесення організацією партії або кандидатом грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;
5) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом у депутати змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);
6) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.
У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між переліком кандидатів до відповідної ради від організації партії, наданим на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях. Подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, висунутих організацією партії в багатомандатних округах, здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії. Представнику організації партії, уповноваженому на підставі довіреності від організації партії, який подав передбачені цією частиною документи, територіальна виборча комісія видає довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.
Відповідно до ч. 1, 6 ст. 228 Виборчого кодексу України сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, висунутих організацією партії в багатомандатному виборчому окрузі, або кандидата в депутати, висунутого шляхом самовисування, за умови подання до відповідної комісії документів, передбачених статтею 223 цього Кодексу.
Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.
Згідно ч.ч.1,4 ст. 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:
1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;
2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);
3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;
4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
Аналіз наведених вище положень чинного законодавства дає підстави для висновку, що Виборчий Кодекс України відокремлює порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) (ст.219 ) та порядок висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) (ст.220).
При цьому остання норма містить чіткі вимоги щодо формування переліку кандидатів у депутати, зокрема, забезпечення представництва не менше 30 відсотків осіб однієї статі у загальній кількості кандидатів до відповідної ради, недотримання яких вважається порушенням встановленого Кодексом порядку висування кандидатів.
Вирішуючи дану справу, суд першої виходив з того, що при поданні документів для реєстрації кандидатів в депутати Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , третя особа дотрималась вимог ст. 219 Виборчого кодексу України щодо гендерних квот.
Водночас, судом апеляційної інстанції встановлено, що згідно довідки Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області кількість виборців по м. Ананьєв Одеської області становить лише 6 042 виборців.
За даними Державного реєстру виборців кількість виборців в м. Ананьїв становить всього 6182 особи, з виборчою адресою - 6014 осіб, вибуло - 168 осіб (https://www.drv.gov.ua/ords/portal/!cm_core.cm_index?option=ext_num_voters&pid100=51&pf7571=63619&pdt=1).
Таким чином, враховуючи, що додатком №3 до оскаржуваної постанови затверджено список кандидатів у депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області, а кількість виборців цієї територіальної громади не перевищує 10 тисяч, у даному випадку вимоги до порядку висування кандидатів врегульовані ст. 220 Виборчого кодексу України, а не статтею 219, як про це зазначив суд першої інстанції та апелянт.
Водночас, як свідчать матеріали справи, єдиний виборчий список Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина містить двадцять п`ять кандидатів, з яких чотирнадцять кандидатів чоловічої статі та одинадцять жіночої.
Арифметичний розрахунок відсоткового співвідношення кандидатів чоловічої та жіночої статі у списку Одеської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина свідчить, що кількість жінок у списку становить 44% (11: 25 х 100), тобто остання забезпечила представництво не менше 30 відсотків осіб однієї статі у загальній кількості кандидатів до відповідної ради, а отже доводи апелянта з приводу реєстрації кандидатів з порушенням вимог, встановлених ч.9 ст. 219 Виборчого кодексу України є помилковими.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Вирішуючи питання, чи допустив суд першої інстанції неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для того, щоб вийти за межи апеляції та скасувати рішення, колегія суддів зазначає таке.
У рішенні у справі Сутяжник проти Росії (№ 8269/02) Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) зробив висновок про те, що не може бути скасоване правильне по суті судове рішення та не може бути відступлено від принципу правової визначеності лише задля правового пуризму. Судове рішення може бути скасоване лише з метою виправлення істотної судової помилки.
Розтлумачуючи в рішеннях у справах Пономарьов проти України , Рябих проти РФ , Нєлюбін проти РФ , Сутяжник проти РФ термін фундаментальні порушення , ЄСПЛ зазначив, що для визнання порушення фундаментальним наслідком повинне бути помилкове рішення по суті. У такому разі його має скасувати вища інстанція та принцип res judicata на нього не поширюється.
З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку, що у справі, яка розглядається, суд першої інстанції по суті правильно вирішив спір, відмовивши позивачеві у задоволенні його позову.
Поряд цим, та обставина, що суд помилково надав правову оцінку іншому порядку висування кандидатів у депутати, не може бути підставою для скасування правильного по суті судового рішення, але дає суду апеляційної інстанції можливість змінити його мотивувальну частину відповідно до ч.1 ст. 317 КАС України.
При поданні апеляційної скарги в цій справі апелянтом не сплачено судовий збір, тому з урахуванням вимог частини дев`ятої статті 273 КАС України питання про його стягнення суд вирішує цією постановою.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік встановлено розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу в розрахунку на місяць станом на 1 січня 2020 року - 2102, 00 грн.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Підпунктом 2 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, а тому сума судового збору, яка підлягала сплаті при поданні апеляційної скарги становила 1261,20 грн.
Враховуючи, що при поданні апеляційної скарги апелянт не сплатив судовий збір, колегія суддів, відповідно до приписів статті 139 КАС України, дійшла висновку про необхідність стягнення його в судовому порядку.
Керуючись ст.ст. 139, 271, 272 ,273, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу кандидата в депутати Ананьївської міської ради Подільського району Одеської області, зареєстрованого від Одеської обласної організації партії За права Людини Грицького Олександра Володимировича - задовольнити частково.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року - змінити, виклавши мотивувальну частину в редакції даної постанови.
В іншій частині рішення суду першої інстанції - залишити без змін.
Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) на користь Державної судової адміністрації України (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 1261 (одна тисяча двісті шістдесят одна) гривня 20 копійок.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Головуючий суддя Косцова І.П. Судді Федусик А.Г. Джабурія О.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91969559 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Косцова І.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні