Рішення
від 05.10.2020 по справі 120/5424/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

05 жовтня 2020 р. о 19:10 год. Справа № 120/5424/20

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді: Поліщук І.М. ,

Суддів: Дончика В.В.,

Комара П.А.,

за участі

секретаря судового засідання: Дмитрука М.В.

позивача: ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_1

до: Якушинецької сільської територіальної виборчої комісії Вінницького району

про: визнання протиправними дій та рішень, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) з адміністративним позовом до Якушинецької сільської територіальної виборчої комісії Вінницького району (далі - Якушинецька СТВК, відповідач), в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд:

- визнати неправомірними та незаконними дії та бездіяльність Якушинецької сільської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області щодо не дотримання принципу верховенства права, а також не застосування при організації та проведенні місцевих виборів 2020 року на території Якушинецької територіальної громади, при прийнятті постанов № 31 та № 32 від 28.09.2020 року норм прямої дії Конституції України (254к/96-ВР) введеної в дію спеціальним Законом України від 28.06.1996 року № 254/96-ВР та доведеної до відома населення у порядку, встановленому законом шляхом опублікування в офіційних друкованих виданнях Голос України 13.07.1996 року та Відомості Верховної Ради України від 23.07.1096 року, № 30, ст. 142;

- визнати неправомірними та незаконними дії та бездіяльність Якушинецької сільської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області щодо застосування при організації та проведення місцевих виборів 2020 року на території Якушинецької територіальної громади, при прийнятті постанов №31 та №32 від 28.09.2020 норм Виборчого кодексу України, які суперечать основам, засадам та принципам проведення виборів в Україні, встановленими 71 статтею Конституції України (254к/96-ВР);

- визнати незаконними та скасувати постанови Якушинецької сільської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 28.09.2020 №31 та №32 про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та кандидатом на посаду депутата Якушинецької сільської ради у першому територіальному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;

- зобов`язати Якушинецьку сільську територіальну виборчу комісію Вінницького району Вінницької області зареєструвати ОСОБА_1 , безпартійного, кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та кандидатом на посаду депутата Якушинецької сільської ради у першому територіальному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;

- зобов`язати Якушинецьку сільську територіальну виборчу комісію Вінницького району Вінницької області при організації та проведені виборів на території Якушинецької територіальної громади застосовувати у своїй діяльності Конституцію України (254к/96-ВР) доведену до відома населення у порядку, встановленому законом, шляхом їх опублікування у офіційних друкованих виданнях Голос України 13.07.1996 року та Відомості Верховної Ради України від 23.07.1096, 30, ст. 142 та норми Виборчого кодексу України, які не суперечать їй.

Обґрунтовуючи заявлені вимоги, позивач зазначає, що 24.09.2020 він подав до Якушинецької сільської територіальної виборчої комісії заяву про самовисування кандидатом на посаду депутата Якушинецької сільської ради у першому територіальному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та заяву про самовисування кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року і додав до кожної з цих заяв усі необхідні документи.

25.09.2020 на його електронну адресу надійшло два повідомлення без номера від голови Якушинецької сільської територіальної виборчої комісії Галіброди О.В.

28.09.2020 ним було надано Якушинецькій СТВК дві відповіді на повідомлення від 25.09.2020.

Як зазначає позивач у позовній заяві, 29.09.2020 йому стало відомо, що 28.09.2020 відбулось засідання Якушинецької СТВК, на якому були розглянуті його заяви від 24.09.2020 про самовисування на посаду депутата Якушинецької сільської ради та про самовисування кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Разом із тим, про день і час розгляду заяв його повідомлено не було, на засідання комісії його також не запросили, що, на думку позивача, є порушенням його права брати участь у розгляді питань, пов`язаних з реалізацію його особистих прав та порушенням принципу гласності та рівності при організації виборчого процесу Якушинецькою СТВК.

Крім того, 29.09.2020 йому було особисто вручено постанови №31 та №32 від 28.09.2020 про відмову в реєстрації кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови та кандидатом на посаду депутата Якушинецької сільської ради у першому територіальному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Таким чином, не погоджуючись із бездіяльністю відповідача, яка полягає у не застосуванні при організації та проведенні місцевих виборів 2020 року на території Якушинецької територіальної громади та при прийнятті постанов №31 та №32 від 28.09.2020 норм Конституції України, в редакції від 28.06.1996, а також із діями Якушинецької СТВК, які полягають у застосуванні норм Виборчого кодексу України, які, на думку позивача, суперечать основам, засадам та принципам проведення виборів в Україні, встановленими 71 статтею Конституції України (254к/96-ВР), ОСОБА_1 звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою від 04.10.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених статтями 268 - 272, 273 КАС України. Призначено колегіальний розгляд справи, визначивши колегію суддів відповідно до частини 7 статті 31 КАС України.

Згідно із протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 04.10.2020, для розгляду цієї справи сформовано колегію суддів у складі головуючого судді Поліщук Ірини Миколаївни, суддів Дончика Віталія Володимировича та Комара Павла Анатолійовича.

Іншою ухвалою від 04.10.2020 призначено підготовче засідання у даній справі на 04.10.2020 о 20:00 год.

Ухвалою від 04.10.2020 закрито підготовче провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду по суті на 05.10.2020 о 12:00 год.

Ухвалою від 05.10.2020, постановленою судом без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання, відмовлено в задоволенні клопотання позивача про визнання обов`язкової явки в судове засідання представника відповідача.

В судовому засіданні позивач підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, що викладені у позовній заяві. Зокрема зазначив, що автентичним та єдиним текстом офіційної Конституції України (254к/96-ВР) є текст, оприлюднений в офіційних друкованих виданнях Голос України 13.07.1996 року та Відомості Верховної Ради України 23.07.1096 року, №30, ст. 142, який введено в дію Законом України від 28.06.1996 року № 254/96-ВР. Разом із тим, у правовідносинах, що склались між ним та Якушинецькою СТВК, має місце випадок, коли офіційній Конституції України (254к/96-ВР), яка б мала у першу чергу застосовуватись виборчою комісією для врегулювання суспільних відносин, пов`язаних з реалізацією виборчих прав громадян і яка за своїм статусом та юридичною природою є актом первинної, установчої влади, суперечить акт нижчого рівня, акт встановленої цією Конституцією законодавчої влади - Виборчий кодекс України.

Представник відповідача в судове засідання 05.10.2020 не прибув, хоча про дату, час та місце його проведення повідомлявся в порядку, визначеному ч. 1 ст. 268 КАС України.

Крім того, після початку розгляду даної справи по суті, представником відповідача подано клопотання про розгляд даної справи без його участі.

В той же час, позиція представника відповідача з приводу заявлених позовних вимог викладена у поданому нею відзиві на позовну заву, в якому остання заперечує щодо задоволення даного позову. Зокрема зазначає, що як вбачається із довідки №13 про прийняття територіальною виборчою комісією документів, поданих позивачем на реєстрацію кандидата у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, у переліку прийнятих документів відсутні будь які документи щодо підтвердження сплати грошової застави, передбаченої ч.2 ст. 224 ВК України. Таким чином, враховуючи, що позивачем не було надано повного переліку документів, передбачених ВК України, було винесено постанову №31 від 28 вересня 2020 року Про відмову в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови Вінницького району Вінницької області, висунутого шляхом самовисування. Також, представник відповідача звернула увагу на те, що територіальний виборчий округ Якушинецької сільської ради відноситься до територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч. Разом із тим, позивачем не було надано усіх документів, передбачених положеннями ч. 1 ст. 222 ВК України, які визначають умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).

Відповідно до ч. 3 ст. 268 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

З урахуванням викладеного, керуючись положеннями статті 268 КАС України, на думку суду, наявні підстави для розгляду справи за даної явки сторін.

Суд, заслухавши пояснення позивача, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив, що 24.09.2020 позивач подав до Якушинецької СТВК заяву про самовисування кандидатом на посаду депутата Якушинецької сільської ради у першому територіальному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, а також заяву про самовисування кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

До кожної із заяв позивачем додано наступні документи:

- автобіографія кандидата на 1 арк. та на електронному носії;

- передвиборча програма кандидата на 1 арк. та на електронному носії;

- одна фотографія кандидата розміром 4 x 6 см на 1 арк. та на електронному носії;

- копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки на 1 арк.

Разом із тим, як зазначає позивач, 25.09.2020 на його електронну адресу надійшло два повідомлення голови Якушинецької СТВК, якими позивача повідомлено про те, що у поданих ним документах виявлені недоліки.

Зокрема, як слідує із матеріалів справи, в повідомленні №12 від 25.09.2020 позивачу запропоновано надати документи про внесення грошової застави відповідно до ст.ст. 224 та 225 ВК України.

Натомість у повідомленні №13 від 25.09.2020 позивачу запропоновано надати наступні документи:

- заяву про реєстрацію кандидатів у депутати, підписану керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

- рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

- єдиний виборчий список та всі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

- передвиборну програму організації партії, викладену державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

- документ про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

- заяви осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

- заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність).

Також, в даних повідомленнях від 25.09.2020, головою Якушинецької СТВК запропоновано позивачу усунути вказані у них недоліки не пізніше наступного дня з дня їх отримання.

28.09.2020 позивачем надано Якушинецькій СТВК дві відповіді на повідомлення від 25.09.2020, в яких позивач, окрім іншого, зазначив, що відповідач у своїй діяльності, зокрема, при підготовці та проведенні виборів до Якушинецької сільської ради, має неухильно керуватись нормами прямої дії ст. 19 офіційної Конституції України (254к/96-ВР), текст якої оприлюднений в офіційних друкованих виданнях Голос України 13.07.1996 року та Відомості Верховної Ради України 23.07.1096 року, №30, ст. 142. Також вказав, що голова Якушинецької СТВК посилаючись на норми ч.2 ст. 216 Виборчого кодексу України, які суперечать принципам рівності, встановленими ст. 24, та основам реалізації виборчого права, встановленим ст. 71 офіційної Конституції України (254к/96- ВР), всупереч приписів ст. 2 Виборчого кодексу України, не застосовуючи норми прямої дії вказаних статей офіційної Конституції України (254к/96-ВР), не виконуючи Рішень КСУ від 3 жовтня 1997 року №4-зп та від 5 жовтня 2005 року №6-рп/2005 безапеляційно констатувала у своєму повідомленні від 25.09.2020 про неможливість реалізації ним свого виборчого права бути обраним на посаду депутата Якушинецької сільської ради шляхом самовисування.

Як наслідок, у даній відповіді позивач просив Якушинецьку СТВК, голову комісії та кожного члена виборчої комісії вивчити наведені ним аргументи, критично та всебічно оцінити їх та наслідки своїх майбутніх дій або можливої бездіяльності при подальшій своїй роботі в організації та проведенні місцевих виборів, а також при розгляді його заяви про самовисунення на посаду голови Якушинецької сільської ради від 24.09.2020 та ухвалення рішення за наслідками її розгляду.

За наслідками розгляду поданих позивачем документів, Якушинецька СТВК постановою від 28.09.2020 №31 відмовила ОСОБА_1 в реєстрації його кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови, на перших виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, у зв`язку з відсутністю частини документів, передбачених Виборчим кодексом України для реєстрації особи на посаду сільського голови шляхом самовисування.

Крім того, постановою від 28.09.2020 №32 Якушинецькою СТВК відмовлено ОСОБА_1 в реєстрації його кандидатом на посаду депутата Якушинецької сільської ради на перших виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, у зв`язку з відсутністю передбачених Виборчим кодексом України частини документів для реєстрації особи на посаду депутата Якушинецької сільської ради шляхом самовисування.

Не погоджуючись із бездіяльністю відповідача, яка полягає у не застосуванні при організації та проведенні місцевих виборів 2020 року на території Якушинецької територіальної громади та при прийнятті постанов №31 та №32 від 28.09.2020 норм Конституції України в редакції від 28.06.1996, а також із діями Якушинецької СТВК, які полягають у застосуванні норм Виборчого кодексу України, які, на думку позивача, суперечать основам, засадам та принципам проведення виборів в Україні, встановленими 71 статтею Конституції України (254к/96-ВР), ОСОБА_1 звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Статтею 38 Конституції України закріплено право громадян брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Водночас згідно із ст.ст. 69, 71 Основного закону народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.

Вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Як зазначено в преамбулі Виборчого кодексу України, цей кодекс відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Стаття 3 Виборчого кодексу України встановлює типи виборів, які проводяться в Україні: 1) вибори Президента України; 2) вибори народних депутатів України; 3) місцеві вибори: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).

Так, постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795-IX "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю, 25 жовтня 2020 року.

Відповідно до ст. 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частиною першою статті 22 Виборчого кодексу України передбачено хто є суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

За правилами статті 193 Виборчого Кодексу України депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.

Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

Водночас статтею 216 ВК України встановлено загальний порядок висування кандидатів у депутати та кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Так, висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Умови реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови визначені ст. 224 ВК України.

Так, положеннями ч. 1 ст. 224 ВК України визначено, що відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, підписаної керівником організації партії та засвідченої печаткою організації партії або організації відповідної партії вищого рівня, або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яке має бути підписане керівником організації партії та засвідчене печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яка повинна також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність), а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою сільського, селищного, міського голови (у разі відсутності такої діяльності чи такого мандата - зазначити про їх відсутність);

4) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

5) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (складається у друкованому вигляді);

6) однієї фотографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником відповідної організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

Відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого шляхом самовисування, за умови особистого пред`явлення ним документа, передбаченого частиною першою статті 8 цього Кодексу, та подання ним документів, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, а також подання особисто підписаної ним заяви про самовисування кандидатом на посаду відповідно сільського, селищного, міського голови із згодою на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних у зв`язку з участю у місцевих виборах (ч. 2 ст. 224 ВК України).

Із аналізу наведених вище положень слідує, що однією із умов реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови є подання таким кандидатом документу про внесення організацією партії або кандидатом грошової застави відповідно до статті 225 ВК України.

Крім того, положеннями ч. 1 ст. 222 ВК України визначено, що виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Із наведеного вище слідує, що аналогічні за змістом умови щодо необхідності надання документу про внесення грошової застави відповідно до статті 225 ВК України, також передбачені положеннями ст. 222 ВК України для реєстрації кандидатів у депутати, в тому числі і сільських рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).

Відповідно до ч. 2 ст. 225 ВК України, організація партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч) або організація відповідної партії вищого рівня, а також особа, висунута шляхом самовисування на посаду сільського , селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч), у єдиному одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу.

Організація партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати обласної, районної, районної у місті, а також міської, селищної, сільської (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) ради , кандидати на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше) або організація відповідної партії вищого рівня, а також особа, яка висувається кандидатом на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше) шляхом самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати та на посаду міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу, на кожні 90 тисяч виборців відповідного єдиного територіального виборчого округу для кожного виду виборів окремо.

Положеннями ч. 1 ст. 227 ВК України визначено, що кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

В свою чергу, положеннями ч. 1 ст. 229 передбачено, що кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 цього Кодексу.

В даному ж випадку, як слідує із інформації, яка міститься на офіційному веб-сайті Державного реєстру виборців, станом 30.08.2020 кількість виборців, віднесених до дільниць на території Якушинецької сільської ради, становить 13401 особа.

Як уже було встановлено судом вище, 24.09.2020 позивач подав до Якушинецької СТВК заяву про самовисування кандидатом на посаду депутата Якушинецької сільської ради, а також заяву про самовисування кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

До кожної із заяв позивачем додано наступні документи:

- автобіографія кандидата на 1 арк. та на електронному носії;

- передвиборча програма кандидата на 1 арк. та на електронному носії;

- одна фотографія кандидата розміром 4 x 6 см на 1 арк. та на електронному носії;

- копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки на 1 арк.

Разом із тим, як слідує із матеріалів справи та не заперечувалось позивачем в судовому засіданні, разом із заявами від 24.09.2020 позивачем не було додано доказів внесення відповідним суб`єктом виборчого процесу платежу у безготівковій формі на спеціальний рахунок Якушинецької СТВК грошової застави з розрахунку чотирьох мінімальних заробітних плат у місячному розмірі, встановлених на день початку виборчого процесу, як кандидатом в депутати Якушинецької сільської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) , а також внесення ним грошової застави в розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу, як кандидатом на посаду сільського голови Якушинецької сільської ради.

Крім того, позивачем також не було надано інших документів, подання яких передбачено п.п. 1-6 ч. 1 ст. 222 ВК України.

Відповідно до ч. 3 ст. 230 ВК України, помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Судом встановлено, що відповідно до положень ч. 3 ст. 230 ВК України, 25.09.2020 Якушинецькою СТВК направлено на електронну адресу позивача два повідомлення, якими позивача повідомлено про те, що у поданих ним документах виявлений недолік, а саме: відсутні документи про внесення грошової застави та документи, обов`язок надання яких визначено п.п. 1-4, 6 ч. 1 ст. 222 ВК України.

В даних повідомленнях від 25.09.2020, головою Якушинецької СТВК також запропоновано позивачу усунути вказані недоліки не пізніше наступного дня з дня їх отримання.

Разом із тим, як вбачається із матеріалів справи, у відповідь на дані повідомлення позивачем надано пояснення по суті виявлених недоліків, зокрема, останній вказав, що положення Виборчого кодексу України суперечать принципам рівності, встановленим ст. 24, та основам реалізації виборчого права, встановленим ст. 71 офіційної Конституції України (254к/96- ВР), текст якої оприлюднений у офіційних друкованих виданнях Голос України 13.07.1996 року та Відомості Верховної Ради України 23.07.1096 року, №30, ст. 142.

При цьому, доказів внесення на спеціальний рахунок Якушинецької СТВК грошової застави як кандидатом в депутати та кандидатом на посаду голови Якушинецької сільської ради, а також документів, обов`язок надання яких визначено п.п. 1-4, 6 ч. 1 ст. 222 ВК України, позивачем у відповідь на повідомлення Якушинецької СТВК від 25.09.2020 надано не було.

З огляду на викладене, на думку суду, відповідні докази в розумінні ч. 3 ст. 230 ВК України вважаються відсутніми.

Відповідно до ч. 1 ст. 230 КАС України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави).

Більше того, слід також звернути увагу на ту обставину, що можливість реєстрації територіальною виборчою комісією особи, яка висувається в кандидати у депутати сільської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) саме шляхом самовисування, положеннями ВК України взагалі не передбачена.

Таким чином, враховуючи відсутність доказів внесення ОСОБА_1 грошової застави відповідно до статті 225 ВК України, надання яких є однією із умов реєстрації кандидатів на посаду сільського голови, а також беручи до уваги ту обставину, що положення ВК України взагалі не передбачають можливість висування кандидатів в депутати сільської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) шляхом самовисування, суд приходить до висновку, що Якушинецькою СТВК цілком обґрунтовано прийнято постанову від 28.09.2020 №31 про відмову ОСОБА_1 в реєстрації його кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови, а також постанову від 28.09.2020 №32 про відмову ОСОБА_1 в реєстрації його кандидатом на посаду депутата Якушинецької сільської ради.

При цьому, суд критично оцінює посилання позивача на те, що його не було запрошено на засідання комісії, на якому розглядались подані ним документи, адже положеннями ВК України не передбачено обов`язку територіальної виборчої комісії запрошувати кандидатів в депутати сільської ради чи/або на посаду сільського голови на розгляд поданих ними документів.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що заявлені позивачем вимоги щодо визнання незаконними та скасування постанов Якушинецької СТВК від 28.09.2020 №31 та №32 задоволенню не підлягають.

Не підлягають задоволенню також вимоги позивача щодо зобов`язання Якушинецької СТВК зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом на посаду Якушинецького сільського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та кандидатом на посаду депутата Якушинецької сільської ради у першому територіальному виборчому окрузі на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, адже вони є похідними від вимог про визнання протиправними та скасування постанов від 28.09.2020 №31 та №32.

До того ж, зобов`язання відповідача вчинити відповідні дії щодо реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду сільського голови Якушинецької сільської ради за відсутності документів, передбачених п. 4 ч. 1 ст. 223 ВК України, а також кандидатом на посаду депутата Якушинецької сільської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) за відсутності документів, передбачених п.п. 1-4, 6 ч. 1 ст. 222 ВК України, на переконання суду, суперечитиме основним принципам виборчого права.

Крім того, в межах даного адміністративного позову ОСОБА_1 також просить суд визнати неправомірними та незаконними дії та бездіяльність Якушинецької сільської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області щодо не дотримання принципу верховенства права, а також не застосування при організації та проведенні місцевих виборів 2020 року на території Якушинецької територіальної громади, при прийнятті постанов № 31 та № 32 від 28.09.2020 року норм прямої дії Конституції України (254к/96-ВР) введеної в дію спеціальним Законом України від 28.06.1996 року № 254/96-ВР та доведеної до відома населення у порядку, встановленому законом шляхом опублікування у офіційних друкованих виданнях Голос України 13.07.1996 року та Відомості Верховної Ради України від 23.07.1096 року, № 30, ст. 142, а також просить суд зобов`язати відповідача застосувати відповідну редакції Конституції України при організації та проведенні виборів.

Разом із тим, зміст поданого ОСОБА_1 позову не дозволяє встановити, які саме положення Конституції України в редакції від 28.06.1996, мали б бути застосовані Якушинецькою СТВК, враховуючи, що жодних посилань на норми Конституції України оскаржувані постанови №31 та №32 від 28.09.2020 не містять.

При цьому, суд звертає увагу на те, що право на захист - це суб`єктивне право певної особи, тобто вид і міра її можливої (дозволеної) поведінки із захисту своїх прав. Воно випливає з конституційного положення: "Права і свободи людини і громадянина захищаються судом" (ст. 55 Конституції України).

Отже, кожна особа має право на захист свого права у разі його порушення, невизнання чи оспорювання у сфері цивільних, господарських, публічно-правових відносин та за наявності неврегульованих питань.

Порушення права означає необґрунтовану заборону на його реалізацію або встановлення перешкод у його реалізації, або значне обмеження можливостей його реалізації тощо.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

В свою чергу, положення ч. 1 ст. 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

В даному ж випадку, позивачем не наведено жодних обставин, а також не надано жодних доказів на підтвердження порушення Якушинецькою СТВК його прав, свобод чи/або інтересів, які були закріплені Конституцією України в редакції від 28.06.1996, однак, не містяться в положеннях Конституції України в редакції від 01.01.2020.

Крім того, у позовній заяві позивач також не вказує у чому саме полягає невідповідність положень Конституції України в редакції від 28.06.1996 та положень Конституції України в редакції від 01.01.2020.

В той же час, проаналізувавши зміст адміністративного позову, зокрема мотиви позивача стосовно протиправного застосування відповідачем положень Виборчого кодексу України, які, на його думку, суперечать основам, засадам та принципам проведення виборів в Україні, встановленим 71 статтею Конституції України (в редакції від 28.06.1996), можна дійти висновку, що протиправність дій/бездіяльності Якушинецької СТВК полягає саме у необґрунтованому, на думку позивача, застосуванню до спірних правовідносин положень Виборчого кодексу України.

Такий висновок суду додаткового підтверджується заявленою позивачем вимогою щодо визнання неправомірними та незаконними дій та бездіяльності Якушинецької сільської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області щодо застосування при організації та проведення місцевих виборів 2020 року на території Якушинецької територіальної громади, при прийнятті постанов №31 та №32 від 28.09.2020 норм Виборчого кодексу України, які суперечать основам, засадам та принципам проведення виборів в Україні, встановленим 71 статтею Конституції України (254к/96-ВР).

Разом із тим, слід враховувати ту обставину, що положення ст. 71 Конституції України в редакції від 28.06.1996, які передбачають, що вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування, на сьогоднішній день залишились незмінними, адже ст. 71 Конституції України в редакції від 01.01.2020 має ідентичній зміст.

В той же час, обґрунтовуючи свою позицію з даного питання, позивач фактично аналізує норми Конституції України в редакції від 28.06.1996 та Виборчого кодексу України, і вказує на їх невідповідність одна одній.

Проте, суд звертає увагу на те, що як станом на дату прийняття оскаржуваних у даній справі постанов, так і станом на дату розгляду даної адміністративної справи, положення Виборчого кодексу України є чинними та у встановленому законом порядку неконституційними не визнавались, а тому підстави для їх не застосування до спірних правовідносин, на переконання суду, відсутні.

При цьому, відповідно до ч. 2 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів не поширюється на справи, що віднесені до юрисдикції Конституційного Суду України.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що відповідно до висновку Європейського суду з прав людини у справі Проніна проти України (рішення від 18 липня 2006 року), - кожен доречний і важливий аргумент особи має бути проаналізований і суд має надати відповідь на кожен з таких аргументів заявника.

Водночас, у пункті 23 цього рішення, Європейський суд з прав людини зазначив, що п. 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення.

Отже, за практикою Європейського суду з прав людини суд не має обов`язку детально вивчати всі аргументи, на які посилається позивач, якщо такі аргументи не стосуються предмету спору.

У відповідності до ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи вищевикладене, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Положеннями ч. 9 ст. 273 КАС України визначено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Разом із тим, як слідує із матеріалів справи, відповідно до посвідчення №0469 від 17.09.2019 ОСОБА_1 має право на пільги, встановлені законодавством для ветеранів війни - учасників бойових дій.

З огляду на викладене, позивач, в силу положень п. 13 ч. 1 ст. 5 Закону України Про судовий збір є звільненим від сплати судового збору під час розгляду справ в усіх судових інстанціях.

Враховуючи вище викладене, питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених КАС України, судом не вирішується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 268 - 273, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Відповідно до ч. 1 ст. 272 КАС України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Згідно із положеннями ч. 2 ст. 278 КАС України, апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 );

Якушинецька сільська територіальна виборча комісія Вінницького району (вул. Новоселів, 21, с. Якушинці, Вінницький район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 43780160).

Повний текст рішення проголошено 05.10.2020 о 19:10 год.

Головуючий суддя Поліщук Ірина Миколаївна

Судді Дончик Віталій Володимирович

Комар Павло Анатолійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено06.10.2020
Номер документу91977532
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/5424/20-а

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

Постанова від 08.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Поліщук Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні