Рішення
від 28.09.2020 по справі 200/6974/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 вересня 2020 р. Справа№200/6974/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Олішевської В.В., за участю секретаря судового засідання Оганянц О.В., розглянувши у відкритому судовому засідання адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АГАФОН ГРУП»

до відповідача: Головного управління ДПС у Донецькій області

про: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення форми «Н» від 21.05.2020 року № 0084755404, яким застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 59065 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 590650 грн.

за участю

представників сторін:

від позивача: не з`явився,

від відповідача: Тернинко С.М.

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «АГАФОН ГРУП» , звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення форми «Н» від 21.05.2020 року № 0084755404, яким застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 59065 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 590650 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Головним управлінням ДПС у Донецькій області проведена камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних з періодом складання грудень 2019 року, за результатами якої складено акт № 2093/05-99-54-04/42436780 від 22.04.2020 року. Позивач зазначає, що на підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення - рішення від 21.05.2020 року № 0084755404 та застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 59065 грн. Позивач не погоджується з висновками акта та вважає, що податкові повідомлення - рішення від 21.05.2020 року № 0084755404 не відповідає чинному законодавству та підлягає скасуванню. Позивач звертає увагу на те, що відповідно до ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Позивач зазначає, що ТОВ АГАФОН ГРУП було здійснено складання податкових накладних, які зазначені в акті перевірки, у строки визначені законодавством України, однак він не зміг накласти електронний цифровий підпис на спірні податкові накладні та здійснити їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вказує на те, що товариством вжиті всі залежні від нього дії щодо надання (надіслання) податкової накладної для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений статтею 201 ПК України, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, у зв`язку з чим вважає, що в діях товариства відсутні підстави для застосування до позивача штрафних санкцій.

Представник позивача у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідачем через канцелярію суду надано відзив на позовну заяву, відповідно до заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог з наступних підстав.

Головним управлінням ДПС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ АГАФОН ГРУП з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість в ЄРПН за період складання грудень 2019 року. Дані камеральної перевірки свідчать про порушення ТОВ АГАФОН ГРУП п.201.10 ст.201 ПК України в частині порушення термінів реєстрації податкових накладних виписаних у грудні 2019 року з порушенням строку реєстрації на загальну суму ПДВ 590650 грн. У зв`язку з виявленими порушеннями було складено акт № 2093/05-99-54-04/42436780 від 22.04.2020 року, який було направлено платнику засобами поштового зв`язку 23.04.2020 року. Згідно пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України, за висновками акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н від 21.05.2020 року №0084755404 про нарахування ТОВ АГАФОН ГРУП штрафних санкцій у розмірі 59065 грн., яке у порядку, передбаченому ст. 58 ПК України, надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу підприємства.

Відповідач зазначає, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування. Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Відповідач ознайомившись з обставинами викладеними в позовній заяві ТОВ АГАФОН ГРУП та наданими до позовної заяви доказами, звертає увагу суду, що докази які позивач надає на обґрунтування своєї позиції не містять достатньої доказової бази. Окрім того, посилання ТОВ АГАФОН ГРУП , на не змогу накласти електронний цифровий підпис на вищезазначені податкові накладні та здійснити їх реєстрацію в ЄРПН, не може безумовно свідчити про те, що дії позивача не містять складу податкового правопорушення.

З огляду на викладене, відповідач вважає, що податкове повідомлення - рішення прийнято в межах повноважень визначених чинним законодавством.

Представник відповідача у судовому засіданні підтримав обставини викладені у відзиві на позовну заяву та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 29 липня 2020 року відрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін на 17 серпня 2020 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 17 серпня 2020 року у задоволенні клопотання позивача про зупинення провадження у справі до прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про завершення дії карантину відмовлено, відкладено розгляд справи на 14 вересня 2020 року, у зв`язку з необхідністю витребування додаткових доказів у справі.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 вересня 2020 року у задоволенні клопотання позивача про зупинення провадження у справі до прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про завершення дії карантину відмовлено, відкладено розгляд справи на 28 вересня 2020 року, у зв`язку з необхідністю витребування додаткових доказів у справі.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю АГАФОН ГРУП зареєстровано в якості юридичної особи 04 вересня 2018 року за № 12741020000015654, включено до ЄДРПОУ 42436780, перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Донецькій області (а.с. 15).

22.04.2020 року Головним управлінням ДПС у Донецькій області проведена камеральна перевірка дотримання вимог податкового законодавства ТОВ АГАФОН ГРУП з питань своєчасності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування з податку на додану вартість за період складання грудень 2019 року, за результатами якої складено акт № 2093/05-99-54-04/42436780.

За результатами аналізу податкової інформації встановлено порушення платником податку на додану вартість ТОВ АГОФОН ГРУП п. 201.10 ст. 201 ПК України, а саме в частині порушення термінів несвоєчасної реєстрації податкових накладних виписаних у грудні 2019 року з порушенням строку реєстрації на загальну суму ПДВ 590650 грн.

На підставі висновків викладених у акті перевірці Головним управлінням ДПС у Донецькій області прийняте податкове повідомлення - рішення віл 21.05.2020 року № 0084755404, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю АГАФОН ГРУП за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 590650 грн., застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 59065 грн. (а.с. 11-12).

Не погодившись з прийнятим відповідачем податковим повідомленням - рішенням, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755- VІ (далі - ПК України).

Відповідно п.п. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246).

Відповідно до пп. «а» , «б» п. 185.1. ст.185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно п.187.1. ст.187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1. ст.188 Податкового кодексу України).

Відповідно до норм пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, зокрема, для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів, 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів, 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів, 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

У випадку встановлення факту вчинення платником податку порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних контролюючий орган відповідно до п. 58.1 ст. 58 ПК України (визначає підстави, порядок оформлення та вручення податкового повідомлення-рішення) та положень п. 2 розд. II Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204 (що зареєстрований в Міністерстві юстиції 22.01.2016 за № 124/28254), складає податкове повідомлення-рішення за формою «Н» - за порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 ПК України (додаток 13 до зазначеного Порядку).

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентовано Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. № 1246 (далі - Порядок № 1246).

Пунктами 2, 3 Порядку № 1246 встановлено, що операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Згідно з пунктом 4 Порядку № 1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 11 Порядку № 1246 встановлено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", «Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п. 13 Порядку № 1246).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14 Порядку № 1246).

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (п. 15 Порядку № 1246).

З аналізу вказаних норм вбачається, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.

Крім того, строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях, при цьому право платника податку для реєстрації податкових накладних пов`язане виключно з операційним днем, який відповідно до Порядку № 1246 триває з 8-ї до 20-ї години. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Наведені нормативні положення дають підстави для висновку, що в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС, на яку (які) платник податку не має впливу.

Вищевикладене узгоджується з правовою позицією Верховного Суду викладеною в постанові від 03.04.2020р. у справі №160/5380/19, адміністративне провадження №К/9901/34753/19.

У цьому контексті встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДПС у строк, встановлений цією статтею.

Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 10 червня 2019 року у справі №802/1825/16-а та від 12 липня 2019 року у справі №0940/1600/18.

Як встановлено судом за результатом розгляду справи позивачем 02.12.2019 року складені податкові накладні: № 68, № 69, № 70, № 71, № 72, № 73, № 74, № 75, № 76, № 77, № 78, № 79, № 80, № 81, № 82, № 83, № 84, № 85, № 86, № 87, № 88, № 89, № 90, № 91, № 92, № 93, № 94, № 95, № 96, № 97, № 98, № 99, № 100, № 101, № 102, № 103, № 104, № 105, № 106 (а.с. 80-81, 83-84, 86-87, 89-90, 92-93, 95-96, 98-99, 101-102, 104-105, 107-108, 110-111, 113-114, 116-117, 119-120, 122-123, 125-126, 128-129, 131-132, 134-135, 137-138, 140-141, 143-144, 146-147, 149-150, 152-153, 155-156, 158-159, 161-162, 164-165, 167-168, 170-171, 173-174, 176-177, 179-180, 182-183, 185-186, 188-189, 191-192, 194-195).

Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено, що:

- податкова накладна № 68 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:42, в ЄРПН зареєстровано за № 9328336314 (а.с. 82);

- податкова накладна № 69 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:45, в ЄРПН зареєстровано за № 9328348738 (а.с. 85);

- податкова накладна № 70 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:47, в ЄРПН зареєстровано за № 9328340215 (а.с. 88);

- податкова накладна № 71 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:49, в ЄРПН зареєстровано за № 9328338137 (а.с. 91);

- податкова накладна № 72 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:44, в ЄРПН зареєстровано за № 9328309258 (а.с. 94);

- податкова накладна № 72 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:44, в ЄРПН зареєстровано за № 9328309258 (а.с. 94);

- податкова накладна № 73 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:43, в ЄРПН зареєстровано за № 9328337061 (а.с. 97);

- податкова накладна № 74 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:47, в ЄРПН зареєстровано за № 9328308404 (а.с. 100);

- податкова накладна № 75 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:50, в ЄРПН зареєстровано за № 9328309686 (а.с. 103);

- податкова накладна № 76 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:49, в ЄРПН зареєстровано за № 9328345367 (а.с. 106);

- податкова накладна № 77 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:45, в ЄРПН зареєстровано за № 9328343105 (а.с. 109);

- податкова накладна № 78 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:51, в ЄРПН зареєстровано за № 9328306590 (а.с. 112);

- податкова накладна № 79 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:53, в ЄРПН зареєстровано за № 9328337619 (а.с. 115);

- податкова накладна № 80 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:53, в ЄРПН зареєстровано за № 9328340043 (а.с. 118);

- податкова накладна № 81 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:46, в ЄРПН зареєстровано за № 9328344991 (а.с. 121);

- податкова накладна № 82 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:48, в ЄРПН зареєстровано за № 9328345920 (а.с. 124);

- податкова накладна № 83 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:55, в ЄРПН зареєстровано за № 9328349045 (а.с. 127);

- податкова накладна № 84 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:53, в ЄРПН зареєстровано за № 9328345415 (а.с. 130);

- податкова накладна № 85 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:52, в ЄРПН зареєстровано за № 9328338036 (а.с. 133);

- податкова накладна № 86 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:52, в ЄРПН зареєстровано за № 9328340305 (а.с. 136);

- податкова накладна № 87 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:56, в ЄРПН зареєстровано за № 9328347544 (а.с. 139);

- податкова накладна № 88 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:53, в ЄРПН зареєстровано за № 9328346292 (а.с. 142);

- податкова накладна № 89 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:55, в ЄРПН зареєстровано за № 9328345758 (а.с. 145);

- податкова накладна № 90 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:57, в ЄРПН зареєстровано за № 9328335739 (а.с. 148);

- податкова накладна № 91 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:53, в ЄРПН зареєстровано за № 9328345199 (а.с. 151);

- податкова накладна № 92 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:00, в ЄРПН зареєстровано за № 9328347638 (а.с. 154);

- податкова накладна № 93 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:00, в ЄРПН зареєстровано за № 9328340445 (а.с. 157);

- податкова накладна № 94 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:00, в ЄРПН зареєстровано за № 9328308949 (а.с. 160);

- податкова накладна № 95 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:26:56, в ЄРПН зареєстровано за № 9328346326 (а.с. 163);

- податкова накладна № 96 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:03, в ЄРПН зареєстровано за № 9328308922 (а.с. 166);

- податкова накладна № 97 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:01, в ЄРПН зареєстровано за № 9328338371 (а.с. 169);

- податкова накладна № 98 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:04, в ЄРПН зареєстровано за № 9328338802 (а.с. 172);

- податкова накладна № 99 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:04, в ЄРПН зареєстровано за № 9328309855 (а.с. 175);

- податкова накладна № 100 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:02, в ЄРПН зареєстровано за № 9328340727 (а.с. 178);

- податкова накладна № 101 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:04, в ЄРПН зареєстровано за № 9328337676 (а.с. 181);

- податкова накладна № 102 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:02, в ЄРПН зареєстровано за № 9328347242 (а.с. 184);

- податкова накладна № 103 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:05, в ЄРПН зареєстровано за № 9328309820 (а.с. 187);

- податкова накладна № 104 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:01, в ЄРПН зареєстровано за № 9328340967 (а.с. 190);

- податкова накладна № 105 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:07, в ЄРПН зареєстровано за № 9328347172 (а.с. 193);

- податкова накладна № 106 від 02.12.2019 року доставлена до ДПС України, документ прийнято 14.01.2020 року о 12:27:04, в ЄРПН зареєстровано за № 9328310127 (а.с. 196).

Відповідно до вимог ст. 201 ПК України податкова накладна складена з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця повинна бути зареєстрована до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені.

Суд зазначає, що діючим законодавством чітко встановлено обов`язок платника податків, яким є позивач, щодо своєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних і передбачена відповідальність за порушення цього обов`язку. Податкова накладна не є документом податкової звітності (податковою декларацією), а є документом, що засвідчує факт здійснення певної господарської діяльності та підставою виникнення у суб`єкта господарювання права на формування податкового кредиту та/або обов`язку визначення ним грошових зобов`язань з податку на додану вартість. Діючим законодавством позивача не звільнено від обов`язку своєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, в тому числі і з зазначених ним підстав.

Матеріалами справи підтверджено, що спірні податкові накладні, які були складені 02 грудня 2019 року, позивачем були направлені на реєстрацію лише 14 січня 2020 року, тобто з порушенням вимог встановлених чинним законодавством.

Позивач у позовній заяві вказував на те, що товариством було здійснено складання спірних податкових накладних у строки визначені законодавством України, однак він не зміг накласти електронний цифровий підпис на податкові накладні та здійснити їх реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Ухвалами суду від 29 липня 2020 року, від 17 серпня 2020 року та від 14 вересня 2020 року зобов`язував позивача надати суду спірні податкові накладні та квитанції про їх реєстрацію, докази того, що позивач не міг накласти електронний цифровий підпис при реєстрації спірних накладних (повідомлення про неможливість накладення електронного цифрового підпису), письмові пояснення та докази стосовно того, які позивачем вчинялись дії для своєчасної реєстрації податкових накладних, письмові пояснення та докази стосовно того чи повідомляв позивач контролюючий орган про неможливість накладення електронного цифрового підпису на спірні податкові накладні.

Суд зазначає, що позивачем не надано суду письмові пояснення та докази стосовно того, які позивачем вчинялись дії для своєчасної реєстрації податкових накладних, письмові пояснення та докази стосовно того чи повідомляв позивач контролюючий орган про неможливість накладення електронного цифрового підпису на спірні податкові накладні.

Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідачем надано до суду пояснення, відповідно до якого позивача не повідомив податковий орган про не можливість накладення цифрового підпису на спірні податкові накладні.

Також відповідачем надано до суду податкові накладні, які були складені ТОВ Агафон Груп 06 грудня 2019 року № 10, 30 листопада 2019 року № 80, 15 грудня 2019 року № 14, 24 грудня 2019 року № 20, 30 листопада 2019 року № 14, № 21, № 23, які зареєстровані позивачем в ЄРПН у встановлені податковим кодексом строку.

Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 21 червня 2018 року. у справі № 813/448/17 зазначено, що аналіз наведених норм дає підстави вважати, що законодавець передбачив можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120-1 Податкового кодексу України лише за наявності його вини.

Суд зазначає, що з матеріалів справи не можливо встановити, що несвоєчасна реєстрація спірних податкових накладних відбулась не з вини позивача, оскільки останнім не надано жодного доказу які свідчить про вчинення дій щодо реєстрації податкових накладних у строки передбачені законодавством.

Враховуючи те, що позивачем не було своєчасно виконано покладений на нього обов`язок щодо направлено до ЄРПН на реєстрацію спірні податкові накладні за процедурою, регламентованою чинним законодавством, суд приходить до висновку про правомірність прийняття Головним управлінням ДПС у Донецькій області податкового повідомлення - рішення від 21.05.2020 року № 0084755404, яким застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 59065 грн.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

На підставі викладеного, суд приходить висновку про відмову у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «АГАФОН ГРУП» до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення форми «Н» від 21.05.2020 року № 0084755404, яким застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 59065 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 590650 грн.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають відшкодуванню.

Керуючись Конституцією України та Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «АГАФОН ГРУП» до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення форми «Н» від 21.05.2020 року № 0084755404, яким застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 59065 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 590650 грн. - відмовити.

Рішення прийнято в нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частина проголошена у судовому засіданні 28 серпня 2020 року в присутності представника відповідача.

Повний текст рішення буде складено та підписано 05 жовтня 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя В.В. Олішевська

Дата ухвалення рішення28.09.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу91978061
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення форми «Н» від 21.05.2020 року № 0084755404, яким застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 59065 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 590650 грн.

Судовий реєстр по справі —200/6974/20-а

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Олішевська В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні