ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"28" вересня 2020 р. Справа № 300/543/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Скільського І.І.
за участі:
секретаря судового засідання - Гевак Л.І.,
представника позивача - Селяніна В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду клопотання представника відповідача про зупинення провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Галицька до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними та скасування постанов про накладення штрафу та припису,-
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Галицька до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними та скасування постанов про накладення штрафу та припису.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.09.2020 закрито підготовче провадження в адміністративній справі №300/543/19, та розпочато розгляд справи по суті. Судове засідання призначено на 28 вересня 2020 року о 14:00 год.
Від представника Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області 28.09.2020 на адресу суду надійшло клопотання від 25.09.2020 про зупинення провадження у справі №300/543/19.
Мотивуючи клопотання про зупинення провадження у даній справі, представник відповідача вказує на масштабне реформування в галузі містобудування та створення нових органів державної влади, що стануть правонаступником прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Зокрема зазначено, що відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 за №218 Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України (надалі по тексту також - Постанова №218) постановлено ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію.
Згідно пункту 2 Постанови №218 утворено Державну сервісну службу містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій.
Державна архітектурно-будівельна інспекція продовжує здійснювати повноваження та функції до завершення здійснення заходів з утворення Державної сервісної служби містобудування України (абзац 2 пункту 4 Постанови №218).
Пунктом 3 Положення про Державну сервісну службу містобудування України, затвердженого Постановою №218, визначено, що основним завданням Держсервісбуду є: 1) реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 2) внесення на розгляд Міністра пропозицій щодо забезпечення формування державної політики з питань, що належать до компетенції Держсервісбуду; 3) виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві у визначених законодавством випадках.
Відповідно до пункту 5 Постанови №218 утворено комісію з ліквідації Державної архітектурно-будівельної інспекції.
За приписами пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 за №219 Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (надалі по тексту також - Постанова №219), утворено Державну інспекцію містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, та утворено Державне агентство з технічного регулювання у містобудуванні України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань технічного регулювання у сфері містобудування.
До основних завдань Державної інспекції містобудування України, відповідно до пункту 3 Положення про Державну інспекцію містобудування України, затвердженого Постановою №219, належить реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, а саме: - підготовка та внесення на розгляд Міністра пропозицій щодо забезпечення формування державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду; - здійснення в межах повноважень, визначених законом, державного архітектурно-будівельного контролю за дотриманням замовниками, підприємствами, що надають технічні умови щодо інженерного забезпечення об`єкта будівництва, архітекторами та іншими проектувальниками, підрядниками, експертами, експертними організаціями та відповідальними виконавцями робіт, інженерами-консультантами, власниками будівель та лінійних споруд вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт; - здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил своїми територіальними органами, уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських держадміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (надалі по тексту також - об`єкти нагляду), під час провадження ними містобудівної діяльності, а також за діяльністю органів, що здійснюють сервісну функцію та функцію технічного регулювання у сфері містобудування.
За наведених обставин та посилаючись на пункт 1 частини 1 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України), представник відповідача вважає за доцільне зупинити провадження у №300/543/19 до завершення ліквідаційної процедури Державної архітектурно-будівельної інспекції України та встановлення її правонаступників.
Представник позивача у судовому засіданні заперечив щодо зупинення провадження у даній справі.
Розглянувши подане представником відповідача клопотання про зупинення провадження у справі №300/543/19, дослідивши і оцінивши наведені у ньому доводи, заслухавши думку представника позивача, суд вказує на наступне.
Згідно приписів пункту 1 частини 1 статті 236 КАС України, суд зупиняє провадження у справі в разі ліквідації суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво, - до встановлення правонаступника.
При розгляді клопотання з`ясовано, що відповідно до Постанови №218 вирішено ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію та утворити Державну сервісну службу містобудування України як центральний орган виконавчий влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад і територій.
Цією ж постановою установлено, що Державна архітектурно-будівельна інспекція продовжує здійснювати повноваження та функції до завершення здійснення заходів з утворення Державної сервісної служби містобудування України.
Відтак, з огляду на те, що постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 за №218 Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України передбачено продовження виконання своїх повноважень та функцій до завершення здійснення заходів з утворення Державної сервісної служби містобудування України, в задоволенні клопотання слід відмовити.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідач у справі лише перебуває у стані припинення, що, на переконання суду, не змінює в адміністративному процесі зміст та обсяг прав і обов`язків суб`єкта владних повноважень як сторони у справі.
Відповідач не навів жодного належного обґрунтування неможливості відповідати за позовними вимогами Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Галицька до встановлення правонаступника за наслідками провадження процедури ліквідації відповідного центрального органу виконавчої влади.
До того ж у суду відсутні відомості про можливість чи ймовірність визначення у спірних відносинах правонаступника відповідача як такого взагалі.
Аналогічна правова позиція висловлена Восьмим апеляційним адміністративним судом в ухвалі від 25 червня 2020 року (справа №813/2523/18).
Враховуючи вищенаведене, суд не знаходить підстав для зупинення провадження у даній справі.
Керуючись статтями 236, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
В задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі №300/543/19, відмовити .
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, оскарженню не підлягає.
Суддя /підпис/ Скільський І.І.
Ухвала складена в повному обсязі 02.10.2020р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2020 |
Оприлюднено | 07.10.2020 |
Номер документу | 91978754 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні