Рішення
від 05.10.2020 по справі 320/9129/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 жовтня 2020 року м. Київ №320/9129/20

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., секретаря судового засідання Олеярника М.І., за участю представників:

позивача - не з`явився;

відповідача - Крикунова Д.О.;

третіх осіб - Гребелюк Л.М. , ОСОБА_2.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Васильківської міської організації Політичної партії Пропозиція

до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району

Київської області,

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, - Київська

обласна організація ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ ,

ОСОБА_2

про скасування рішення

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Васильківська міська організація Політичної партії Пропозиція з позовом до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, - Київська обласна організація ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ , ОСОБА_2 , про скасування постанови Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області №41 від 29.09.2020 в частині реєстрації кандидатом в депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області ОСОБА_2 , висунутого Київською обласною організацією ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ .

Позов мотивовано протиправністю оскаржуваної постанови в частині реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на місцевих виборах 25.10.2020 від Київської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ всупереч вимог частини другої статті 219 Виборчого кодексу України, з огляду на той факт, що ОСОБА_2 є членом Партії Регіонів , про що під час засідання Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, на якому вирішувалось питання реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, було відомо членам територіальної виборчої комісії. При цьому, у позовній заяві наголошено на тій обставині, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_2 є керівником Васильківської міської організації Патрії Регіонів , а відповідно до вимог Закону України Про політичні партії в Україні членство керівника та заступника керівника політичної партії припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.10.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено судовий розгляд справи по суті в судовому засіданні на 05.10.2020 о 09:30 год., запропоновано відповідачу в строк до 09:30 год. 05.10.2020 подати відзив на позовну заяву та витребувані в ухвалі докази.

Відповідачем подано відзив на позовну заяву, згідно якого позов не визнано. Зазначено, що під час засідання Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, на якому вирішувалось питання реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, членам виборчої комісії було оголошено, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ОСОБА_2 є керівником Васильківської міської організації Партії Регіонів . Водночас, представником ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ було доведено до відома членів виборчої комісії про факт написання ОСОБА_2 заяви про вихід з політичної партії, осередок якої ним очолювався, та про його статус безпартійного, у зв`язку з чим були відсутні підстави для відмови в реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у депутати. При цьому у відзиві наголошено на відсутності у виборчої комісії обв`язку здійснювати перевірку кандидатів у депутати на предмет їх партійної приналежності до суб`єкта висування чи іншої політичної партії.

ОСОБА_2 подано до суду письмові пояснення, в яких проти позову заперечено. Зазначено про подання позивачем в серпні 2015 року письмового повідомлення до Васильківської міської організації Партії регіонів щодо припинення ОСОБА_2 членства в партії та заяви до Васильківського міськрайонного управління юстиції про внесення змін у склад керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів. Також, відповідно до наданих пояснень, згідно пункту 3.8 Статуту Партії регіонів, який знаходиться у відкритому доступі в мережі Інтернет , членство в Партії регіонів припиняється з моменту подання письмової заяви про вихід з партії до керівного органу партійної організації, де член партії перебуває на партійному обліку. Крім того, ОСОБА_2 подано клопотання про закриття провадження у справі в зв`язку з відсутністю доказів порушення оскаржуваною постановою прав, свобод та інтересів позивача.

Київською обласною організацією ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ подано до суду письмові пояснення, згідно яких проти позову заперечено, зазначено про доведеність представником третьої особи до відома членів Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області під час засідання, на якому вирішувалось питання реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, інформації про припинення ОСОБА_2 членства в Партії регіонів та про неналежність ОСОБА_2 до будь-якої партії. При цьому представником третьої особи було надано членам комісії копії документів про вихід ОСОБА_2 з Партії регіонів та лист Васильківського міського управління юстиції з наказом про внесення відповідних змін у склад керівних органів Васильківської міської організації партії регіонів. Також, у поясненнях наголошено, що ОСОБА_2 не був керівником чи заступником керівника політичної партії в розумінні частини сьомої статті 6 Закону України Про політичні партії в Україні , а займав керівну посаду в міському осередку партії, відповідно, на його вихід з партії не поширюється дія частини сьомої статті 6 Закону України Про політичні партії в Україні .

Позивач участі повноважного представника у судовому засіданні не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлявся належним чином.

Представником відповідача під час судового розгляду проти позову заперечено, наголошено на прийнятті Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області спірної постанови на підставі, в межах повноважень та у спосіб, які визначено виборчим законодавством.

ОСОБА_2 та представником третьої особи - Київської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ проти позову також заперечено, зазначено про правомірність прийняття оскаржуваної постанови та про відсутність підстав для її скасування.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.

Рішенням Загальних зборів КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ від 15.09.2020 №1/59 затверджено єдиний виборчий список кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, висунутих КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ , за порядковим номером 1 у якому зазначено ОСОБА_2 .

Рішенням Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, оформленим протоколом №11 від 28.09.2020, вирішено, зокрема, зареєструвати кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії За Майбутнє .

Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області прийнято постанову №41 від 29.09.2020 Про реєстрацію кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, включених до єдиного та територіальних списків кандидатів у депутати КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ , пунктом 1 якої постановлено зареєструвати кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ .

Вважаючи протиправною вказану постанову в частині реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на місцевих виборах 25.10.2020 від Київської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ , позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Порядок підготовки та проведення виборів депутатів усіх рівнів визначено Виборчим кодексом України від 19.12.2019 №396-IX (з наступними змінами і доповненнями).

Статтею 193 Виборчого кодексу України встановлено, що депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України (частина перша).

Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку (частина друга).

Відповідно до статті 216 Виборчого кодексу України, право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом (частина друга).

Організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку. Не може бути суб`єктом виборчого процесу організація партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки (частина третя).

Особа може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі не більше ніж у два рівні місцевих рад.

Особа, висунута кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, не може одночасно бути висунута у будь-яких інших єдиних одномандатних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів.

Особа, висунута кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч), може одночасно бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі до відповідної сільської, селищної міської ради та/або до відповідної обласної ради.

Особа, висунута кандидатом на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше), може одночасно бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі тільки до відповідної міської ради (частина четверта).

Особа, з урахуванням вимог частини четвертої цієї статті, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад та кандидатом на посаду сільського, селищного, або міського голови шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом само висування (частина п`ята).

Згідно статті 217 Виборчого кодексу України, висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

У разі прийняття політичною партією рішення про участь її місцевих організацій у виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у містах рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч та більше), виборах міських голів у такому рішенні також зазначаються найменування центрального керівного органу партії, який погоджуватиме рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії, а також прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) керівників партії, уповноважених посвідчувати своїм підписом копії рішень зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії.

Копія рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах, засвідчена підписом керівника та печаткою партії, не пізніш як за 48 днів до дня голосування подається до Центральної виборчої комісії.

Центральна виборча комісія не пізніш як за 45 днів до дня голосування оприлюднює перелік політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, на своєму офіційному веб-сайті (частина перша).

Організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина (частина друга).

За приписами статті 219 Виборчого кодексу України, якою визначено порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом (частина перша).

Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом (частина друга).

Отже, положеннями Виборчого кодексу України визначено право висування організацією партії кандидатом у депутати особи, яка є членом цієї партії, або безпартійної особи.

Як встановлено судом, рішенням Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, оформленим протоколом №11 від 28.09.2020, вирішено, зокрема, зареєструвати кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії За Майбутнє згідно єдиного виборчого списку кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, висунутих КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ , за порядковим номером 1 у якому зазначено ОСОБА_2 .

При цьому, як убачається зі змісту зазначеного протоколу, під час розгляду питання про реєстрацію кандидатів у депутати, висунутих КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ , виступив представник кандидата в депутати ОСОБА_3 з дорадчим голосом - ОСОБА_4 , який висловив свою думку з приводу розгляду питання реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії За майбутнє та зазначив, що у списку партійної організації як безпартійні значаться кандидати в депутати ОСОБА_2 та ОСОБА_5 , які згідно витягу з Держреєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, є керівниками Васильківського осередку політичної партії Партія Регіонів та Батьківщина відповідно, у зв`язку з чим вони не можуть бути включені до списку партії За майбутнє та вказаним особам слід відмовити в реєстрації.

Також, виступила представник політичної партії За майбутнє Гребелюк Л.Ю., яка довела до відома членів комісії, що ОСОБА_2 та ОСОБА_5 написали заяви про вихід з політичних партій, осередки яких очолювали в м. Васильків, та є безпартійними, у зв`язку з чим підстави для відмови в реєстрації даним кандидатам в депутати відсутні.

За рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії За Майбутнє проголосували 12 членів виборчої комісії, проти - 0, утрималося - 4.

Як убачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_2 з 10.07.2010 є керівником ВАСИЛЬКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПАРТІЇ РЕГІОНІВ.

Водночас, судом встановлено, що Васильківським міськрайонним управлінням юстиції Київської області Головного територіального управління у Київській області видано наказ від 26.08.2015 №156/06 Про реєстрацію змін у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів , яким наказано, зокрема, зареєструвати зміни у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів, занести 27.08.2015 до Реєстру районних, міських організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, запис про реєстрацію змін у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів. За поясненнями представника відповідача, під час прийняття оскаржуваного рішення членам комісії було досліджено зміст наказу від 26.08.2015 №156/06.

Також, Васильківським міськрайонним управлінням юстиції Київської області Головного територіального управління у Київській області адресовано ОСОБА_2 та Васильківській міській організації Партії регіонів лист від 26.08.2015 №156/06, яким повідомлено про прийняття інформації про зміну у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів.

При цьому, як убачається зі змісту вказаного листа, рішення про зміни у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів прийнято на підставі заяви керівника міської організації ОСОБА_2 від 26.08.2015 про припинення членства у Партії регіонів.

Статтею 6 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 №2365-III визначено, зокрема, що громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії (частина шоста).

Дія частини шостої цієї статті не поширюється на членів політичних партій, обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника (частина сьома).

Аналіз положень Закону України Про політичні партії в Україні дає підстави для висновку, що посада керівника місцевої організації політичної партії не є тотожною посаді керівника політичної партії.

Відтак, припинення членства у партії керівником місцевої організації політичної партії здійснюється на загальних підставах, тобто, з дня подання до відповідних статутних органів політичної партії заяви про припинення членства в політичній партії.

Крім того, згідно пункту 3.8 Статуту Партії регіонів, який розміщено у вільному доступі в мережі Інтернет ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), членство в Партії регіонів припиняється з моменту подання письмової заяви про вихід з партії до керівного органу партійної організації, де член партії перебуває на партійному обліку.

Отже, наявними у справі доказами, а саме листом Васильківського міськрайонного управління юстиції Київської області Головного територіального управління у Київській області від 26.08.2015 №156/06 та наказом Васильківського міськрайонного управління юстиції Київської області Головного територіального управління у Київській області від 26.08.2015 №156/06 Про реєстрацію змін у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів , підтверджується припинення ОСОБА_2 членства у Партії регіонів у серпні 2015 року.

При цьому, за висновком суду, бездіяльність Васильківської міської організації Партії регіонів щодо невнесення змін у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів та наявність запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про те, що ОСОБА_2 є керівником Васильківської міської організації Партії регіонів, не є доказом приналежності ОСОБА_2 до членів Партії регіонів, зважаючи на його припинення членства в партії у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до статті 230 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі: 1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій; 2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави); 3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення; 4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки (частина перша).

Територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі: 1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови) ; 1 -1 ) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування; 2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови; 3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання; 4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною; 5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку; 6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом (частина друга).

Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування) (частина четверта).

Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області прийнято постанову №41 від 29.09.2020 Про реєстрацію кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, включених до єдиного та територіальних списків кандидатів у депутати КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ , пунктом 1 якої постановлено зареєструвати кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ .

Під час судового розгляду судом встановлено відсутність визначених статтею 230 Виборчого кодексу України підстав для відмови в реєстрації кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, висунутих КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ .

Доводи позивача про протиправність зазначеної постанови в частині реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на місцевих виборах 25.10.2020 від Київської обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ з огляду на те, що ОСОБА_2 є членом Партії регіонів, не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду та спростовуються наявними у матеріалах справи належними та достатніми доказами.

Відтак, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, відповідно, позов не підлягає задоволенню.

Згідно приписів статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму (частина перша).

Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму (частина друга).

Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що суб`єктам виборчого процесу, окрім виборців, надано право на звернення до суду з позовами про оскарження рішень, дій чи бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій незалежно від того, чи порушені їхні права, свободи та інтереси, або від того, чи уявно вони вважають про таке порушення.

У зазначених випадках під час вирішення виборчих спорів суд повинен перевіряти лише правомірність оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності відповідача та не встановлювати у разі їх протиправності наявність порушення прав, свобод та інтересів позивача.

Як убачається з матеріалів справи, постановою Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області №12 від 23.09.2020 зареєстровано кандидатів у депутати Васильківської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Васильківської міської організації політичної партії Пропозиція .

Відтак, зважаючи на те, що позивач є суб`єктом виборчого процесу, зокрема до Васильківської міської ради, суд вважає обґрунтованою позицію позивача на право звернення до суду з даним позовом та про відсутність правових підстав для закриття провадження у справі в зв`язку з відсутністю доказів порушення оскаржуваною постановою прав, свобод та інтересів позивача, на чому наголошувалось ОСОБА_2 .

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

На час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачувався, відповідно, питання про стягнення судового збору підлягає вирішенню згідно правил розподілу судових витрат, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Оскільки на час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачено і суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову, з позивача (у випадку відсутності у позивача статусу юридичної особи - із осередку політичної партії вищого рівня) слід стягнути до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Київського окружного адміністративного суду судовий збір у розмірі 2102,00 грн. за подання адміністративного позову немайнового характеру

Керуючись статтями 241-246, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Стягнути з Київської обласної організації Політичної партії Пропозиція (ідентифікаційний код 43734685, місцезнаходження: 08300, Київська область, м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 14-А) на користь Державного бюджету України (Отримувач коштів - ГУК у Київ. обл./м. Київ/22030101, Код отримувача - (код за ЄДРПОУ) 37955989, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО) 899998, Рахунок отримувача UA718999980313151206084010001, Код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Позивач - Васильківська міська організація Політичної партії Пропозиція (місцезнаходження: 08601, Київська область, м. Васильків, вул. Декабристів, 151, корпус 1, кв. 178).

Відповідач - Васильківська міська територіальна виборча комісія Обухівського району Київської області (ідентифікаційний код 43755861, місцезнаходження: 08601, Київська область, м. Васильків, вул. Володимирська, 2).

Треті особи:

- Київська обласна організація ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЗА МАЙБУТНЄ (ідентифікаційний код 35089318, місцезнаходження: 08601, Київська область, м. Васильків, вул. Будьоного, 21);

- ОСОБА_2 (місце проживання: АДРЕСА_1 )

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, провадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

Суддя Колеснікова І.С.

Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено06.10.2020
Номер документу91978911
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування рішення

Судовий реєстр по справі —320/9129/20

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 16.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Постанова від 08.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні