Постанова
від 08.10.2020 по справі 320/9129/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/9129/20 Суддя (судді) першої інстанції: Колеснікова І.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Земляної Г.В., Файдюка В.В., при секретарі Войтковській Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Васильківської міської організації Політичної партії "Пропозиція" на рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом Васильківської міської організації Політичної партії "Пропозиція" до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, за участю третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ", ОСОБА_1 про скасування рішення,

ВСТАНОВИВ :

Васильківська міська організація Політичної партії "Пропозиція" звернулась до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, за участю третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ", ОСОБА_1 про скасування постанови Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області №41 від 29.09.2020 в частині реєстрації кандидатом в депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області ОСОБА_1 , висунутого КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ".

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представником КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ" було подано відзив на апеляційну скаргу, за змістом якої останній зазначає, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, позиція позивача є недоведеною, а сам позивач не навів обґрунтування у чому саме полягає порушення його прав у спірних правовідносинах.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача до судового засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином телефонограмою. Неявка відповідача в судове засідання в такій ситуації не вважається перешкодою для розгляду апеляційної скарги по суті в силу 268 КАС України.

ОСОБА_1 та представник третьої особи КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ" Гребелюк Л.М. у судовому засіданні заперечували проти задоволення апеляційної скарги, просили відмовити у її задоволенні, а рішення суду першої інстанції залишити без змін. ОСОБА_1 надав суду для огляду оригінали окремих письмових доказів та додатково подав суду правовий висновок Васильківського міськрайонного управління юстиції від 26.08.2015 року щодо взяття до відома інформації про внесення змін до керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що Рішенням Загальних зборів КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ" від 15.09.2020 №1/59 затверджено єдиний виборчий список кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, висунутих КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ", за порядковим номером "1" у якому зазначено громадянина ОСОБА_1 .

Рішенням Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, оформленим протоколом №11 від 28.09.2020, вирішено, зокрема, зареєструвати кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії "За Майбутнє".

Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області прийнято постанову №41 від 29.09.2020 "Про реєстрацію кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, включених до єдиного та територіальних списків кандидатів у депутати КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ", пунктом 1 якої постановлено зареєструвати кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ".

Вважаючи протиправною вказану постанову в частині реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на місцевих виборах 25.10.2020 від КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ", позивач звернувся з позовом до суду.

Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до частини першої статті 193 Виборчого кодексу України встановлено, що депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.

Відповідно до приписів статті 216 Виборчого кодексу України, право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

Організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку. Не може бути суб`єктом виборчого процесу організація партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Особа може бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі не більше ніж у два рівні місцевих рад.

Особа, висунута кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, не може одночасно бути висунута у будь-яких інших єдиних одномандатних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів.

Особа, висунута кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч), може одночасно бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі до відповідної сільської, селищної міської ради та/або до відповідної обласної ради.

Особа, висунута кандидатом на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше), може одночасно бути висунута кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі тільки до відповідної міської ради.

Особа, з урахуванням вимог частини четвертої цієї статті, може одночасно бути висунута кандидатом у депутати місцевих рад та кандидатом на посаду сільського, селищного, або міського голови шляхом висування місцевою організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом самовисування.

Згідно частини 1, 2 статті 217 Виборчого кодексу України, висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

У разі прийняття політичною партією рішення про участь її місцевих організацій у виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у містах рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч та більше), виборах міських голів у такому рішенні також зазначаються найменування центрального керівного органу партії, який погоджуватиме рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії, а також прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) керівників партії, уповноважених посвідчувати своїм підписом копії рішень зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати, кандидата на посаду міського голови від місцевої організації партії.

Копія рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних виборах, засвідчена підписом керівника та печаткою партії, не пізніш як за 48 днів до дня голосування подається до Центральної виборчої комісії.

Центральна виборча комісія не пізніш як за 45 днів до дня голосування оприлюднює перелік політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, на своєму офіційному веб-сайті.

Організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

За приписами частини 1 статті 219 Виборчого кодексу України, якою визначено порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом (частина перша).

Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом (частина 2 статті 219 Виборчого кодексу України).

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, оформленим протоколом №11 від 28.09.2020, вирішено, зокрема, зареєструвати кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії "За Майбутнє" згідно єдиного виборчого списку кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, висунутих КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ", за порядковим номером "1" у якому зазначено ОСОБА_1 .

При цьому, як вбачається зі змісту протоколу, під час розгляду питання про реєстрацію кандидатів у депутати, висунутих КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ", виступив представник кандидата в депутати ОСОБА_2 з дорадчим голосом - ОСОБА_3 , який висловив свою думку з приводу розгляду питання реєстрації кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії "За майбутнє" та зазначив, що у списку партійної організації як безпартійні значаться кандидати в депутати ОСОБА_1 та ОСОБА_5 , які згідно витягу з Держреєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, є керівниками Васильківського осередку політичної партії "Партія Регіонів" та "Батьківщина" відповідно, у зв`язку з чим вони не можуть бути включені до списку партії "За майбутнє", а тому вказаним особам слід відмовити в реєстрації.

Також, виступила представник політичної партії "За майбутнє" Гребелюк Л.Ю., яка довела до відома членів комісії, що ОСОБА_1 та ОСОБА_5 написали заяви про вихід з політичних партій, осередки яких очолювали в м. Васильків, та є безпартійними, у зв`язку з чим підстави для відмови в реєстрації даним кандидатам в депутати відсутні.

За рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Васильківської міської ради від політичної партії "За Майбутнє" проголосували 12 членів виборчої комісії, проти - 0, утрималося - 4.

Водночас, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ОСОБА_1 з 10.07.2010 є керівником ВАСИЛЬКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПАРТІЇ РЕГІОНІВ.

Як вбачається з матеріалів справи, Васильківським міськрайонним управлінням юстиції Київської області Головного територіального управління у Київській області видано наказ від 26.08.2015 №156/06 "Про реєстрацію змін у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів", яким наказано, зокрема, зареєструвати зміни у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів, занести 27.08.2015 до Реєстру районних, міських організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, запис про реєстрацію змін у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів. За поясненнями представника відповідача, під час прийняття оскаржуваного рішення членам комісії було досліджено зміст наказу від 26.08.2015 №156/06.

Також, Васильківським міськрайонним управлінням юстиції Київської області Головного територіального управління у Київській області адресовано ОСОБА_1 та Васильківській міській організації Партії регіонів лист від 26.08.2015 №156/06, яким повідомлено про прийняття інформації про зміну у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів.

При цьому, як вбачається зі змісту вказаного листа, рішення про зміни у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів прийнято на підставі заяви керівника міської організації ОСОБА_1 від 26.08.2015 про припинення членства у Партії регіонів. Означене підтверджено правовим висновком Васильківського міськрайонного управління юстиції від 26.08.2015 року, згідно якого документи, подані для взяття до відома інформації про зміни у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів - відповідають законодавству та статуту Партії регіонів.

Відсутність в матеріалах судової справи оригіналу заяви ОСОБА_1 про вихід з Партії регіонів не спростовує факту втрати останнім членства у визначеній партії, оскільки означене підтверджено іншими належними та допустимими доказами, наявними у матеріалах справи, зокрема, наказом № 156/06 від 26.08.2015 року, згаданим правовим висновком міськрайонного управління юстиції від 26.08.2015 року та інш.

Статтею 6 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001 №2365-III визначено, зокрема, що громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.

Дія частини шостої цієї статті не поширюється на членів політичних партій, обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника (частина сьома).

Аналіз положень Закону України "Про політичні партії в Україні" дає підстави для висновку, що посада керівника місцевої організації політичної партії не є тотожною посаді керівника політичної партії.

Відтак, припинення членства у партії керівником місцевої організації політичної партії здійснюється на загальних підставах, тобто, з дня подання до відповідних статутних органів політичної партії заяви про припинення членства в політичній партії.

Крім того, згідно пункту 3.8 Статуту Партії регіонів, який розміщено у вільному доступі в мережі "Інтернет" (https://partyofregions.org/statut_party_of_regions.pdf), членство в Партії регіонів припиняється з моменту подання письмової заяви про вихід з партії до керівного органу партійної організації, де член партії перебуває на партійному обліку.

За наведеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо припинення ОСОБА_1 членства у Партії регіонів у серпні 2015 року.

При цьому, як вірно було зазначено судом першої інстанції, бездіяльність Васильківської міської організації Партії регіонів щодо невнесення змін у складі керівних органів Васильківської міської організації Партії регіонів та наявність запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про те, що ОСОБА_1 є керівником Васильківської міської організації Партії регіонів, не є доказом приналежності ОСОБА_1 до членів Партії регіонів, зважаючи на його припинення членства в партії у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до статті 230 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі: 1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій; 2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави); 3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення; 4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" (частина перша).

Територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі: 1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)"; 1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування; 2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови; 3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання; 4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною; 5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку; 6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом (частина друга).

Зважаючи на встановлені обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав визначених статтею 230 Виборчого кодексу України для відмови в реєстрації кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, висунутих КИЇВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ЗА МАЙБУТНЄ".

Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, що в даному випадку ним виконано, а позивачем доводи відповідача не спростовано.

Згідно з ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Інших належних та допустимих доказів на підтвердження доводів позовної заяви позивачем не було надано під час розгляду справи по суті, а судом не встановлено.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

При цьому, колегія суддів зазначає, що згідно з п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .

Однак, згідно з п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Ruiz Torija v. Spain" від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За приписами ст. 143 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір", за подання до адміністративного суду заяви немайнового характеру юридичною особою, судовий збір становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, сплачується 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.

Згідно зі ст. 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" установлено з 1 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2102 грн.

Таким чином, до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду підлягає стягненню судовий збір у розмірі 3153 гривні.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Васильківської міської організації Політичної партії "Пропозиція" залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року - без змін.

Стягнути з КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ" (ідентифікаційний код 43734685, місцезнаходження: 08300, Київська область, м. Бориспіль, вул. Київський шлях, 14-А) до спеціального фонду Державного бюджету України (рахунок - UA908999980313111256000026001, отримувач коштів - ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача - 37993783, код класифікації доходів - 22030106, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП)) судовий збір за подання апеляційної скарги в розмірі 3153 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні).

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає відповідно до приписів ст. 272 КАС України.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

cуддя Г.В.Земляна

суддя В.В.Файдюк

Дата ухвалення рішення08.10.2020
Оприлюднено09.10.2020
Номер документу92074131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/9129/20

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 16.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Постанова від 08.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні