Рішення
від 05.10.2020 по справі 855/65/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 855/65/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2020 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Кобаля М.І.

суддів Костюк Л.О., Кузьмишина О.М.

при секретарі: Кондрат Л.Г.

за участю

представника позивача: Мусійченка М.Т.

представника відповідача: Єзерської А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Політичної партії Молодь до Влади до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови в частині, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И Л А:

Політична партія Молодь до Влади (далі по тексту - позивач) звернулася до Шостого апеляційного адміністративного суду з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії (далі по тексту - відповідач, ЦВК), в якому просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову ЦВК № 308 від 29 вересня 2020 року Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України ОСОБА_1 , висунутої Політичною Партією Блок Дмитра Голубова , ОСОБА_2 , висунутої Політичною партією Молодь до Влади , ОСОБА_3 , висунутої Політичною партією Блок Міхеіла Саакашвілі в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року у частині відмови у реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_2 , висунутої Політичною партією Молодь до Влади в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року;

- зобов`язати ЦВК зареєструвати кандидатом у народні депутати України ОСОБА_2 , висунуту Політичною партією Молодь до Влади в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.10.2020 року відкрито провадження у адміністративній справі та призначено її до розгляду у відкритому судовому засіданні на 05.10.2020 року о 16:00 год.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ЦВК протиправно винесено постанову № 308 від 29 вересня 2020 року в частині відмови у реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_2 , висунутої позивачем, в одномандатному виборчому окрузі № 208, оскільки ОСОБА_4 , як керівником Політичної партії Молодь до Влади здійснено переказ коштів у безготівковому порядку на спеціальний рахунок ЦВК у розмірі 50 000 грн. Зазначене підтверджується квитанцією № 51732170 від 24.09.2020 року.

Відповідач скористався своїм правом та подав відзив на позовну заяву, в якому останній просить суд відмовити в задоволенні позову з огляду на зазначені у відзиві обставини.

На електронну адресу суду о 12:52 год. від представника позивача надішли пояснення по справі, в яких останнім зазначено про витребувані судом докази та неможливість їх надання.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, які з`явилися в призначене судове засідання, перевіривши матеріали справи, здійснюючи розгляд адміністративної справи в межах позовних вимог, на підставі доводів адміністративного позову та відзивів, з урахуванням положень ст.9 КАС України, колегія суддів доходить наступних висновків.

Статтею 242 КАС України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, постановою ЦВК від 05 червня 2020 року № 99 Про призначення проміжних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі №208 (Чернігівська область) , у зв`язку з достроковим припиненням з підстави, передбаченої пунктом 7 частини другої статті 81 Конституції України та пунктом 5 статті 4 Закону України Про статус народного депутата України , повноважень народного депутата України ОСОБА_5 , обраного на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область), відповідно до частини п`ятої статті 15, частини шостої статті 16, статті 106 Закону України Про вибори народних депутатів України , підпункту 2 пункту 2 розділу ХХХХІІ Прикінцеві та перехідні положення Виборчого кодексу України, керуючись статтями 11 - 13, пунктом 3 статті 19 Закону України Про Центральну виборчу комісію , Центральна виборча комісія постановила: призначити проміжні вибори народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область) на неділю, 25 жовтня 2020 року.

Пунктом 2 вказаної постанови зазначено, що виборчий процес проміжних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область) починається за 60 днів до дня виборів - 26 серпня 2020 року.

Висування кандидатів у депутати починається на наступний день після опублікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України або рішення Центральної виборчої комісії про призначення виборів. Висування кандидатів у депутати партіями закінчується за сорок днів до дня голосування (п. 9 ст. 107 Закону України Про вибори народних депутатів України ).

13.09.2020 року на Позачерговому З`їзді Політичної партії Молодь до Влади висунуто кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1

24.09.2020 року Політичною партією Молодь до Влади до ЦВК була подано заяву разом з іншими документами щодо реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року.

Посадовою особою ЦВК Черніковою О.О. (завідувач сектору) була видана довідка, яка міститься в матеріалах справи та досліджена колегією суддів апеляційної інстанції, про прийняття документів 24.09.2020 року о 23 год. 27 хв., згідно якої позивачем було подано для реєстрації:

- Заяву політичної партії про реєстрацію кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі на 1 арк.;

- Рішення вищого керівного органу політичної партії про висування кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі на 1 арк.;

- Заяву особи про згоду балотуватися кандидатом у народні депутати України від цієї політичної партії на 1 арк.;

- Автобіографію кандидата у народні депутати України на 1 арк. та в електронному вигляді;

- Заяву про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кандидата у народні депутати України на 1 арк.;

- Документ про внесення грошової застави на 1 арк.;

- Фотографії кандидата розміром 4 х 6 см (4 фотографії) на 1 арк. та в електронному вигляді;

- Ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки/ксерокопії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата у народні депутати України на 1 арк.;

- Передвиборна програма кандидата у народні депутати України на 1 арк. та в електронному вигляді;

- Декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування кандидата у народні депутати України на 8 арк. та в електронному вигляді;

- Довіреність особи від політичної партії за підписом керівника політичної партії (або особи, яка виконує його повноваження), скріпленим печаткою партії (або засвідчена в порядку, встановленому Законом України Про нотаріат ) та копія паспорта представника на 1 арк.

Тобто, для реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року, Політичною партією Молодь до Влади подано пакет документів, відповідно до ч. 1 ст. 55 Закону України Про вибори народних депутатів України .

За наслідком розгляду поданих Політичною партією Молодь до Влади документів, ЦВК прийнято постанову від 29.09.2020 року № 308 Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України ОСОБА_1 , висунутої Політичною Партією Блок Дмитра Голубова , ОСОБА_2 , висунутої Політичною партією Молодь до Влади , ОСОБА_3 , висунутої Політичною партією Блок Міхеіла Саакашвілі в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року (далі по тексту - оскаржувана постанова № 308).

Підставою відмови в реєстрації кандидатом у народні депутати України ОСОБА_2 , висунутої Політичною партією Молодь до Влади , ЦВК зазначено, що до заяви Політичної партії Молодь до Влади додано квитанцію АБ УКРГАЗБАНК від 24 вересня 2020 року № 51732170 про переказ у безготівковому порядку на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії коштів у розмірі 50 000 грн., у якій зазначено: платник: ПОЛІТ. ПАРТІЯ МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ Ч.З. ОСОБА_4 ; Призначення платежу: ГРОШОВА ЗАСТАВА КАНДИД. У НАРОД. ДЕПУТ. УКРАЇНИ ВІД ПОЛІТИЧН. ПАРТІЇ МОЛОДЬ ДО ВЛАДИ ДАРМАНСЬКА О.Ю. Ч/З ОСОБА_4 .

Так, у даному випадку, ЦВК дійшла висновку, що внесення грошової застави здійснено не шляхом перерахування коштів з банківського рахунку Політичної партії Молодь до Влади на спеціальний рахунок ЦВК, а шляхом переказу коштів у безготівковому порядку на спеціальний рахунок Комісії у відділенні ПАТ АБ УКРГАЗБАНК фізичною особою - ОСОБА_4 .

Вважаючи, протиправною оскаржувану постанову № 308 позивач звернувся до суду з даним позовом для захисту своїх прав та законних інтересів.

Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Конституцією України, Виборчим кодексом України, Законом України Про вибори народних депутатів України , Законом України Про Центральну виборчу комісію , який відповідно до Конституції України визначає порядок утворення, правовий статус, основні засади організації діяльності Центральної виборчої комісії як постійно діючого колегіального державного органу, до компетенції якого належить забезпечення організації підготовки та проведення виборів і референдумів в Україні, забезпечення реалізації та захисту конституційних виборчих прав громадян України і прав на участь у референдумах, суверенного права Українського народу на виявлення своєї волі.

Усі нормативно-правові акти в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин.

Частиною 1 ст. 38 Конституції України встановлено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.3 ст.77 Конституції України порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

Пунктом 20 ч.1 ст.92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.

Згідно з ч. 2 ст. 76 Конституції України народним депутатом України може бути обрано громадянина України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п`яти років.

01 січня 2020 року набрав чинності Виборчий кодекс України, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Підпунктом 2 п.2 розділу ХХХХІІ Прикінцеві та перехідні положення Виборчого кодексу України визнано такими, що втратили чинність з дня набрання чинності цим Кодексом, зокрема, Закон України Про вибори народних депутатів України (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., N 10 - 11, ст. 73 із наступними змінами), крім положень щодо організації та проведення проміжних виборів і заміщення народних депутатів України, обраних у загальнодержавному виборчому окрузі, повноваження яких достроково припинені, що діють до наступних чергових або позачергових виборів народних депутатів України.

Таким чином, оскільки спірні правовідносини виникли в рамках організації та проведення проміжних виборів у зв`язку з достроковим припиненням повноважень народного депутата України ОСОБА_5 , обраного на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 208, до них підлягає застосуванню Закон України Про вибори народних депутатів України .

Частинами 3-5 ст. 3 Закону України Про вибори народних депутатів України передбачено, що усі кандидати у народні депутати України (далі - кандидати у депутати) мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі.

Усі партії - суб`єкти виборчого процесу мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі у порядку та в межах, встановлених цим Законом.

Рівність прав і можливостей кандидатів у депутати, партій - суб`єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі забезпечується:

1) забороною привілеїв чи обмежень кандидатів у депутати за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

2) забороною втручання органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування у виборчий процес, за винятком випадків, передбачених цим Законом;

3) рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, їх службових та посадових осіб до кандидатів у депутати, партій - суб`єктів виборчого процесу;

4) забороною використання кандидатами у депутати, партіями - суб`єктами виборчого процесу під час фінансування передвиборної агітації інших коштів, крім коштів виборчих фондів;

5) рівним та неупередженим ставленням засобів масової інформації до кандидатів у депутати, партій - суб`єктів виборчого процесу.

Відповідно до ст. 9 Закону України Про вибори народних депутатів України депутатом може бути обраний громадянин України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п`яти років.

Проживання в Україні за цим Законом означає:

1) проживання на території в межах державного кордону України;

2) перебування на судні, що перебуває у плаванні під Державним Прапором України;

3) перебування громадян України у встановленому законодавством порядку у відрядженні за межами України в закордонних дипломатичних установах України, міжнародних організаціях та їх органах;

4) перебування на полярній станції України;

5) перебування у складі формування Збройних Сил України, дислокованого за межами України.

Такими, що проживають в Україні, вважаються також особи, які проживають разом з особами, зазначеними у пункті 3 частини другої цієї статті, як члени їх сімей.

Не може бути висунутий кандидатом й обраний депутатом громадянин, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку.

Статтею 10 наведеного Закону встановлено, що право висування кандидатів у депутати належить громадянам України, які мають право голосу. Це право реалізується ними через партії або шляхом самовисування відповідно до цього Закону.

Загальні повноваження Центральної виборчої комісії наведені у ст.17 Закону України Про Центральну виборчу комісію , відповідно до п.п. 3, 9 ч.1 якої Комісія: здійснює контроль за додержанням вимог законодавства України про вибори і референдуми; здійснює контроль за дотриманням політичними партіями, іншими суб`єктами виборчого процесу та процесу референдуму вимог законодавства про вибори і референдуми.

Відповідно до п.1, 6 ч.1 ст.19 наведеного Закону ЦВК організовує підготовку і проведення виборів народних депутатів України; реєструє кандидатів у народні депутати України в порядку, встановленому законом.

Згідно з ч.ч. 1, 3, 4 ст.12 Закону України Про Центральну виборчу комісію за результатами розгляду та обговорення на засіданні Комісії питання порядку денного Комісія ухвалює рішення у формі постанови.

Постанова Комісії повинна містити:

1) найменування Комісії;

2) найменування рішення Комісії;

3) дату та місце ухвалення рішення Комісії, порядковий номер постанови;

4) встановлені факти та підстави для ухвалення рішення Комісії, а також акти законодавства України, за наявності - рішення судових органів, якими керувалася Комісія при прийнятті рішення;

5) висновок Комісії.

Рішення Комісії приймається на засіданні Комісії відкритим голосуванням більшістю голосів від складу Комісії.

Рішення Комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання всіма суб`єктами відповідного виборчого процесу чи процесу референдуму, в тому числі відповідними виборчими комісіями і комісіями з референдумів нижчого рівня, а також органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та громадянами України.

Згідно з ч. 1 ст. 55 Закону України Про вибори народних депутатів України Центральна виборча комісія реєструє кандидата у депутати, висунутого партією, у відповідному одномандатному окрузі за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидата у депутати, підписаної керівником партії та скріпленої печаткою партії;

2) рішення вищого керівного органу партії, прийнятого відповідно до її статуту, про висування кандидата у депутати від партії, яке повинно містити відомості про особу, висунуту кандидатом у депутати, із зазначенням його прізвища, імені, по батькові;

3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї партії (за підписом відповідного кандидата) із зобов`язанням у разі обрання депутатом припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції України та законів України несумісні з мандатом народного депутата України, та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв`язку з участю у виборах, а також із зобов`язанням у разі обрання депутатом протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати в управління іншій особі належні їй підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом (або зазначенням, що таких немає);

4) автобіографії кандидата в депутати, на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім`ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості;

5) декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кандидата у депутати відповідно до статті 57 цього Закону;

5--1) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання;

6) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 56 цього Закону ;

7) 4 фотографії кандидата розміром 4х6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

8) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України кандидата.

Разом з документами, передбаченими частиною першою або частиною другою цієї статті до Центральної виборчої комісії подається в електронному вигляді передвиборна програма кандидата у депутати в одномандатному окрузі, викладена державною мовою, яка оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

ЦВК видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій або частині другій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.

ЦВК не приймає документи, зазначені у частинах першій та другій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 59 цього Закону.

Відповідно до ч.1 ст. 59 наведеного Закону кандидати у депутати в одномандатних округах реєструються Центральною виборчою комісією за умови подання їй документів, передбачених статтею 55 цього Закону.

Частиною 6 наведеної статті передбачено, що ЦВК не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття документів, передбачених частинами першою або другою статті 55 цього Закону, приймає рішення про реєстрацію кандидата у депутати в одномандатному окрузі або про відмову в його реєстрації.

Виключний перелік підстав для відмови в реєстрації кандидата у депутати визначений у ст. 60 Закону України Про вибори народних депутатів України , відповідно до ч. 1 якого Центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати в разі:

1) порушення вимог частин четвертої, п`ятої статті 52 цього Закону;

2) відсутності документів, зазначених у частині першій статті 54 чи частинах першій або другій статті 55 цього Закону;

3) припинення громадянства України кандидата у депутати;

4) вибуття особи, висунутої кандидатом у депутати, за межі України для проживання чи з метою отримання політичного притулку;

5) визнання особи, висунутої кандидатом у депутати, недієздатною;

6) набрання щодо особи, висунутої кандидатом у депутати, законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення умисного злочину;

7) виявлення обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, права бути обраною депутатом відповідно до статті 9 цього Закону;

8) висування кандидата (кандидатів) у депутати від партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки .

Частинами 2-3 ст. 60 Закону України Про вибори народних депутатів України рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику партії або кандидату у депутати, який балотується в одномандатному окрузі.

Помилки і неточності, виявлені в поданих кандидатами на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

З аналізу наведених норм чинного законодавства вбачається, що виключно у разі наявності підстав, визначених ч.1 ст.60 Закону України Про вибори народних депутатів України , ЦВК наділена повноваженнями щодо прийняття рішення про відмову в реєстрації кандидата у депутати, в іншому випадку, ЦВК зобов`язана не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття документів, передбачених частинами першою або другою статті 55 цього Закону, прийняти рішення про реєстрацію кандидата у депутати в одномандатному окрузі.

Як вже вище зазначалося судом, підставою для відмови в реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_2 , висунутої Політичною партією Молодь до Влади , в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року стала відсутність документа про внесення грошової застави відповідно до статті 56 цього Закону.

Правовими положеннями ч. 2 ст. 56 Закону України Про вибори народних депутатів України регламентовано, що партія , яка висунула кандидата в депутати в одномандатному окрузі, кандидат у депутати, який балотується в одномандатному окрузі в порядку самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації вносить на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії грошову заставу в розмірі десяти розмірів мінімальної заробітної плати.

Отже, законодавець чітко визначив обов`язок партії , яка висунула кандидата в депутати в одномандатному окрузі, самостійно вносити з власного безготівкового рахунку на спеціальний рахунок ЦВК грошову заставу у відповідному розмірі.

Тобто, у даному випадку, для реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_2 , висунутої Політичною партією Молодь до Влади , в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року, Політична партія Молодь до Влади зобов`язана була сплатити грошову заставу з власного безготівкового рахунку на спеціальний рахунок ЦВК.

Між тим, як вбачається з копії квитанції № 51732170 від 24.09.2020 року та не заперечується сторонами, грошова застава за кандидата у народні депутати України ОСОБА_2 від Політичної партії Молодь до Влади в розмірі 50 000 грн. сплачена через ОСОБА_4 , а не з власного безготівкового рахунку Політичної партії Молодь до Влади .

Зазначене підтверджується інформацією, яка міститься у вказаній квитанції №51732170 від 24.09.2020 року, а саме: пред`явлений документ ПАСПОРТ, серія НОМЕР_1 , виданий 25.05.2000 року Жовтневим РУ ГУ МВС України в м. Києві, дата народження ІНФОРМАЦІЯ_3 , місце народження Київ та номер мобільного зв`язку.

У свою чергу, вищевказані обставини підтверджують сплату коштів самостійно ОСОБА_4 , а не з власного безготівкового рахунку Політичної партії Молодь до Влади .

Крім того, не заслуговують на увагу суду посилання позивача, на те, що сплата грошової застави ОСОБА_4 , як керівником Політичної партії Молодь до Влади відповідно до Статуту вказаної партії, не можуть буду підставою для відмови в реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_2 від Політичної партії Молодь до Влади , оскільки порядок внесення грошової застави передбачено правовими положеннями ч. 2 ст. 56 Закону України Про вибори народних депутатів України , носить імперативний характер і не містить альтернативи.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Натомість, позивачем не надано до суду жодних належних та допустимих доказів, у розумінні ст.73-74 КАС України, на підтвердження обставин, що Політична партія Молодь до Влади була позбавлена можливості самостійно внести на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії грошову заставу у відповідному розмірі.

Також, не заслуговують на увагу колегії суддів доводи викладені представником позивача Погребняком Д.Є. в поясненнях, які надійшли на електронну адресу суду, щодо відсутності виписки, оскільки оплата грошової застави Політичної партії Молодь до Влади за кандидата у народні депутати України ОСОБА_2 здійснювалася через касу банку Головою Політичної партії Молодь до Влади ОСОБА_4 .

Крім того, безпідставними є доводи позивача про те, що рахунок Політичної партії Молодь до Влади у банку Райфайзен Банк Аваль заблоковано і відсутня можливість здійснити оплату грошової застави за кандидата у народні депутати України ОСОБА_2 , оскільки вказані обставини є лише недоліками у діяльності парті та не можуть бути виключними обставинами, які протирічать чинному законодавству, адже правовими положеннями ч. 2 ст. 56 Закону України Про вибори народних депутатів України чітко передбачено, що саме партією вноситься грошова застава на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії за кожного кандидата у народні депутати України.

Отже, порушень вимог законодавства України з боку ЦВК судом не встановлено, а тому колегія суддів доходить висновку, що відповідач цілком обґрунтовано дійшов висновку про відмову в реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_2 , висунутої Політичною партією Молодь до Влади , в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року.

Інших доказів на підтвердження доводів позовної заяви, позивачем не було надано під час розгляду даного спору, а судом не встановлено.

Як зазначено у постанові Верховного Суду від 26.06.2018 року №127/3429/16-ц, Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент . Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (справа Серявін проти України , §58, рішення від 10.02.2010 року).

Колегія суддів доходить до висновку, що інші доводи та обґрунтування позовної заяви не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, а тому судом до уваги не приймаються.

Згідно з ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, приймаючи оскаржувану постанову № 308 від 29 вересня 2020 року Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України ОСОБА_1 , висунутої Політичною Партією Блок Дмитра Голубова , ОСОБА_2 , висунутої Політичною партією Молодь до Влади , ОСОБА_3 , висунутої Політичною партією Блок Міхеіла Саакашвілі в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року , ЦВК діяла на підставі, в межах повноважень, в порядку та у спосіб, визначені Конституцією України та законами України, з огляду на що, підстави для визнання її протиправною та скасування в частині відсутні, як і відсутні підстави для задоволення позовної вимоги про зобов`язання відповідача зареєструвати позивача кандидатом у народні депутати України, як похідної.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Ураховуючи, що при поданні адміністративного позову судовий збір позивачем не було сплачено, колегія суддів, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, також дійшла висновку про необхідність стягнення з позивача судового збору за подання позовної заяви.

За приписами ст. 143 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Так, згідно з частиною 2 статті 4 Закону України Про судовий збір ставка судового збору за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, встановлюється 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно зі ст. 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік установлено з 1 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2102 грн.

Таким чином, оскільки позивачем заявлено одну вимогу немайнового характеру, до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду підлягає стягненню судовий збір в розмірі 2 102,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Виборчим кодексом України, Законом України Про вибори народних депутатів України , Законом України Про Центральну виборчу комісію , ст.ст. 22, 77, 80, 90, 143, 241, 242, 246, 250, 269, 271-273, 278 КАС України, колегія судів,-

В И Р І Ш И Л А:

В задоволенні адміністративного позову Політичної партії Молодь до Влади до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови в частині, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити .

Стягнути з Політичної партії Молодь до Влади (Ідентифікаційний код юридичної особи: 37201155, адреса: 04071, м. Київ, вул. Введенська, буд. 6-А, нежиле приміщення 1) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду (рахунок - UA638999980313171206081026007, отримувач коштів - УК у Печер.р-ні/Печерс.р-н, код отримувача - 38004897, код класифікації доходів - 22030101, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП)) судовий збір за подання адміністративного позову в розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн. 00 коп.)

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга може бути подана до Верховного Суду через Шостий апеляційний адміністративний суд у дводенний строк з дня проголошення рішення.

Головуючий суддя: М.І. Кобаль

Судді: Л.О. Костюк

О.М. Кузьмишина

Повний текст рішення виготовлено 05 жовтня 2020 року о 17:10 год.

Головуючий суддя Кобаль Михайло Іванович

Судді: Костюк Любов Олександрівна

Кузьмишина Олена Миколаївна

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено06.10.2020
Номер документу91989352
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —855/65/20

Постанова від 09.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кашпур О.В.

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні