П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/5293/20-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Свентух Віталій Михайлович
Суддя-доповідач - Капустинський М.М.
05 жовтня 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Капустинського М.М.
суддів: Матохнюка Д.Б. Сапальової Т.В. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Довганюк В.В.,
представника позивача Пономаренка Д.Ю.,
представника відповідача Козачок-Фесенко Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року (повний текст рішення складено 01.10.2020 року у м.Вінниця) у справі за адміністративним позовом Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" до Хмільницької міської територіальної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В :
до Вінницького окружною адміністративного суду звернулась Вінницька регіональна організація політична партія "Перемога Пальчевського" до Хмільницької міської територіальної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови.
Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача вказував, що 25 вересня 2020 року Хмільницькою міською територіальною виборчою комісією прийнято постанову №11 "Про відмову в реєстрації кандидатів у ієну тати Хмільницької міської ради, висунутих Вінницькою організацією полі пічної партії "Перемога Пальчевського". Відмовляючи в реєстрації всіх кандидатів у депутати відповідач вказав на перевищення встановленої Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку організації партії, висунутих Вінницькою організацією політичної партії "Перемога Пальчевського".
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Стягнуто з Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" судовий збір у розмірі 2102,00 грн. на користь Державного бюджету України.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, Відповідачем у справі подано до суду апеляційну скаргу в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права просили скасувати зазначену постанову та прийняти нову - про відмову в задоволенні позову.
Відповідачем на апеляційну скаргу подано заперечення з наведенням обгрунтувань безпідставності поданої апеляційної скарги та законності прийнятого судом рішення.
Вислухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи та дослідивши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 24.09.2020 представником Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчсвського" до Хмільницької міської територіальної виборчої комісії подано документи для реєстрації кандидатів в депутати Хмільницької міської ради.
На підставі прийнятих документів, головою Хмільницької міської територіальної виборчої комісії видано довідку про їх отримання 24.09.2020 о 19:50 год. вих. №81.
25 вересня 2020 року Хмільницькою міською територіальною виборчою комісією прийнято постанову №11 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Хмільницької міської ради, висунутих Вінницькою організацією політичної партії "Перемога Пальчсвського". Дане рішення мотивоване тим, що при розгляді поданих документів було виявлено перевищення встановленої Виборчим кодексом України кількості кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку організації партії, висунутих Вінницькою організацією політичної партії "Перемога Пальчевського".
Вважаючи вказану постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад. сільських, селищних, міських голів є Виборчий кодекс України (далі - ВК України).
При вирішені спору, суд виходив із того, що згідно із приписами статті 63 ВК України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії. Суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Загальний порядок висування кандидатів організацією партії визначений статтею 218 Виборчого кодексу України, відповідно до приписів якої, висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Частішою 1 статті 219 ВК України передбачено, що висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та ствердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюється на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом (ч. 2 ст. 219 ВК України).
Згідно з частиною 3 статті 219 ВК України організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.
Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії (ч.10 ст. 219 ВК України).
Згідно із частинами 1 та 2 статті 227 ВК України, кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.
Виключний перелік підстав для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах визначений статтею 230 вказаного Кодексу.
Так, відповідно до п.1 ч.1 ст.230 ВК України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.
Як встановлено судом, підставою для прийняття оскаржуваної постанови, слугувало перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку організації партії.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на офіційному веб-сайті Державного реєстру виборців, кількість виборців по Хмільницькій громаді станом на 31.08.2020 становить 33493 особи.
Відповідно до п.3 ч.4 ст.197 ВК України загальний склад (кількість виборців) місцевої ради становить при чисельності виборців від 30 тисяч до 50 тисяч виборців - 34 депутати.
Відповідно до ч.4 ст.219 ВК України кількість кандидатів у депутати, які включаються до єдиною виборчого списку організації партії, не повинна перевищувати кількісний склад депутатів місцевої ради.
Однак, єдиний виборчий список кандидатів у депутати Хмільницької міської ради, висунутих Вінницькою регіональною організацією політичної партії "Перемога Пальчевського", поданий до Хмільницької міської територіальної виборчої комісії містить 36 кандидатів (а.с.38-51), що свідчить про порушення позивачем п.1 ч.1 ст.230 ВК України.
На переконання суду, зазначене є порушенням порядку висування кандидатів у депутати та не підпадає під визначення технічної помилки та або неточності, оскільки не може бути усунуто без повторного проведення конференції та повторного погодження центральним керівним органом партії.
Відповідно до ч.10 ст.219 ВК України рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймаються шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації парі її вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.
Суд погоджуються із твердженням представника відповідача про відсутність підстав для невідкладного повідомлення про виявлені помилки і неточності поданих на реєстрацію документів, відповідному суб`єкту подання таких документів, оскільки в ході розгляду справи з`ясовано, що єдиний виборчий список Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" містить необхідну та обов`язкову інформацію.
Вказане додатково виключає обов`язок виконання відповідачем вимог, визначених абзацом 2 частини 3 статті 230 ВК України.
Згідно з абзацом 2 ч.3 ст.230 ВК України у разі відсутності в поданих па реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляються відповідний суб`єкт подання документів.
Крім того, як уже вказувалось судом, що відповідно до ч.2 ст.219 ВК України організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії або безпартійну особу.
Із єдиного виборчого списку та автобіографії кандидатів у депутати Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" вбачається, що двоє є членами інших політичних партій, зокрема:
- ОСОБА_1 - член ВО "Батьківщина" (а.с.-42,114);
- ОСОБА_2 - член партії "Європейська солідарність" (а.с.-45,104).
Таким чином, суд вірно констатував, що висування кандидатів у депутати осіб, які є членами інших політичних партій є порушенням вимог ч.2 ст.219 ВК України, а відтак є окремою підставою для застосування п.1 ч.1 ст.230 ВК України та відмови у реєстрації всіх кандидатів включених до єдиного виборчого списку місцевої організації політичної партії.
За позицією представника позивача, відповідач зобов`язаний був відмовити у реєстрації не всіх кандидатів у депутати, а окремих осіб, тим самим зменшивши кількість, висунутих кандидатів до 34.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що застосування даного підходу могло б призвести до інших порушень, зокрема вимог ч.9 ст.219 ВК України щодо забезпечення присутності у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).
Крім того, у такому випадку, на відповідача фактично було б перекладено дотримання обов`язків та правил формування єдиного виборчого списку партії.
Саме тому, законодавець імперативно визначив в п.1 ч.1 ст.230 ВК України, що у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, а не окремих осіб.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правомірного висновку, що при прийнятті оскаржуваної постанови відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, обгрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а відтак правомірно відмовив у задоволенні адміністративного позову.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Також, при поданні апеляційної скарги в цій справі апелянтом не сплачено судовий збір, тому з урахуванням вимог ч.9 ст.273 КАС України питання про його стягнення суд вирішує цією постановою.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік встановлено розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу в розрахунку на місяць станом на 1 січня 2020 року - 2102, 00 грн. які і було стягнуто рішенням суду першої інстанції, як судовий збір за подання позову.
Підпунктом 2 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, а тому сума судового збору, яка підлягала сплаті при поданні апеляційної скарги становила 3153,00 грн.
Враховуючи, що при поданні апеляційної скарги апелянт не сплатив судовий збір, колегія суддів, відповідно до приписів статті 139 КАС України, дійшла висновку про необхідність стягнення його в судовому порядку.
Керуючись ст.ст. 139, 243, 250, 273, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2020 року - без змін.
Стягнути з Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" ( вул.Соболрна, буд.52, м.Вінниця, 21050 , колд ЄДРПОУ 40128002 ) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Сьомого апеляційного адміністративного суду (отримувач коштів - УК у мВінниці отг м.Вінниця/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38054707; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача - UA728999980313171206081002856; код класифікації доходів бюджету - 22030101) судовий збір у розмірі 3153,00 грн. (три тисячи сто п"ятдесят три грн. 00 коп.).
Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Постанова суду складена в повному обсязі 05 жовтня 2020 року.
Головуючий Капустинський М.М. Судді Матохнюк Д.Б. Сапальова Т.В.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2020 |
Оприлюднено | 06.10.2020 |
Номер документу | 91989489 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні