01.10.20
22-ц/812/1552/20
Провадження №22-ц/812/1552/20
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
1 жовтня 2020 року м. Миколаїв
Справа № 487/8471/19
Миколаївський апеляційний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Шаманської Н.О.,
суддів: Коломієць В.В., Лівінського І.В.
із секретарем судового засідання - Лівшенко О.С.
переглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу
за позовом
ОСОБА_1
до
Державного підприємства Адміністрація морських портів України , Миколаївської філії Державного підприємства Адміністрація морських портів України ,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Об`єднана профспілка працівників Адміністрації Миколаївського морського порту ,
про скасування наказів, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу
за апеляційною скаргою
ОСОБА_1 , подану його представником ОСОБА_2
на рішення Заводського районного суду м. Миколаєва , ухвалене суддею Притуляк І.О. 3 серпня 2020 року в приміщенні цього ж суду, повний текст рішення складено 13 серпня 2020 року
у с т а н о в и в:
14 листопада 2019 року ОСОБА_1 звернувся з позовом до Державного підприємства Адміністрація морських портів України (далі ДП АМПУ , Миколаївської філії Державного підприємства Адміністрація морських портів України (далі МФ ДП АМПУ ) про визнання незаконним та скасувати наказу про звільнення з посади, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.
В обґрунтування позову зазначав, що 4 серпня 2008 року його було прийнято на посаду провідного гідротехніка ВСП Портпункт Очаків ДП Миколаївський морський торгівельний порт після чого в продовж тривалого часу, він працював на підприємстві на різних посадах.
Наказом №7/с від 14 січня 2015 року ОСОБА_1 було переведено на посаду першого заступника капітана морського порту Служби капітана порту.
Наказом начальника МФ ДП АМПУ №381/о від 15 жовтня .2019 року, позивача було звільнено з займаної посади на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП, а саме за скороченням штату.
ОСОБА_1 зазначав, що йому не було надано переважне право на залишення на роботі та одночасно з попереджанням про звільнення не запропоновано інші посади на підприємстві, а саме звільнення відбулось без погодження профспілки, та погодження керівника ДП АМПУ .
Вподальшому позивач збільшив позовні вимоги та просив визнати незаконним та скасувати наказ начальника Миколаївської філії Державного підприємства Адміністрація морських портів України Протченко О.М. №417/18 від 6 серпня 2019 року про внесення змін до штатного розпису Служби капітану порту Миколаївської філії Державного підприємства Адміністрація морських портів України , в частині скорочення посади першого заступника капітана морського порту Служби капітана порту Миколаївської філії Державного підприємства Адміністрація морських портів України , оскільки вказаний наказ в порушення положень п.5.6 Положення про МФ ДП АМПУ не було погоджено з Головою ДП АМПУ .
Посилаючись на викладені обставини позивач , просив задовольнити позов.
Рішенням Заводського районного суду м. Миколаєва від 3 серпня 2020 року у задоволенні позову відмовлено.
В апеляційній скарзі представник ОСОБА_1 - ОСОБА_2 , посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції.
Апеляційна скарга мотивована тим, що суд першої інстанції не дав належної оцінки тому, що наказ про внесення змін до штатного розпису є незаконним, оскільки він не був погоджений з керівником підприємства, що протирічить п. 5.6 Положення про Миколаївську філію ДП АМПУ . Як наслідок, є незаконним і наказ про звільнення позивача з посадт, оскільки на підприємстві не відбулося у встановленому законом порядку скорочення чисельності або штату працівників.
У відзиві на апеляційну скаргу ДП АМПУ посилаючись на безпідставність доводів апеляційної скарги просив залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність та обґрунтованість судового рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Розглядаючи трудові спори, пов`язані зі звільненням за п. 1 ст. 40 КЗпП, суди зобов`язані з`ясувати, чи дійсно у відповідача мали місце зміни в організації виробництва і праці, зокрема, ліквідація, реорганізація або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників, чи додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства, що регулюють вивільнення працівника, які є докази щодо змін в організації виробництва і праці, про те, що працівник відмовився від переведення на іншу роботу або що власник або уповноважений ним орган не мав можливості перевести працівника з його згоди на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, чи не користувався вивільнюваний працівник переважним правом на залишення на роботі та чи попереджувався він за 2 місяці про наступне вивільнення (п. 19 Постанови Пленуму ВСУ від 6 листопада 1992 року № 9 Про практику розгляду судами трудових спорів ).
Так, судом встановлено, що згідно наказу №5/0 від 13 червня 2013 року ОСОБА_1 було прийнято на посаду заступника начальника МФ ДП АМПУ за переведенням з ДП Миколаївський торгівельний порт у зв`язку із реорганізацією державних підприємств морського транспорту та управління ДП АМПУ .
Наказом №7/с від 14 січня 2015 року, ОСОБА_1 було переведено на
посаду першого заступника капітана морського порту Служби капітана порту.
18 жовтня 2018 року в.о. голови ДП АМПУ було видано окреме доручення № 131, за яким начальникам адміністрацій морських портів ДП АМПУ було доручено забезпечити, зокрема, здійснення заходів щодо виключення служби капітанів морських портів з організаційних структур та штатних розписів філій та низки заходів на реалізацію цього доручення.
Відповідно до п.1.2 Посадової інструкції перший заступник капітана морського порту служби капітана порту ПІ№18-26/01-12 - перший заступник капітана морського порту служби капітана порту призначається на посаду і звільняється наказом начальника філії за поданням капітана морського порту.
15 липня 2019 року начальником Миколаївської філії ДП АМПУ , на виконання умов п.п.4.1.1 Колективного договору на 2018-2023 роки за вих. № 21, Голові Об`єднаної профспілки працівників адміністрації Миколаївського морського порту було направлено повідомлення про заплановане скорочення посад, у тому числі і Служби капітана порту.
Розгляд вказаного повідомлення було проведено на засіданні Профспілки 15 липня 2019 року, про що свідчить Протокол №19.
6 серпня 2019 року начальником Миколаївської філії ДП АМПУ видано наказ № 417/18 про внесення змін до штатного розпису, згідно до якого, у зв`язку з передачею функцій служби капітана порту до Державної служби морського та річкового транспорту України відповідно до наказу Міністерства інфраструктури України від 6 серпня 2018 року №354 Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 серпня .2018 року за №972/32424 - з 15 жовтня 2019 року скорочено Службу капітана порту з усіма структурними одиницями, робочими місцями та посадами, що складають його штатний розпис.
13 серпня 2019 року ОСОБА_1 було попереджено про скорочення посади заступника капітана морського порту служби капітана порту, про що свідчить його особистий підпис на Попереджені.
13 серпня, 5 вересня, 1 жовтня, 15 жовтня 2019 року позивачу було запроп оновано наявні вакантні посади в ДП АМПУ , від зайняття яких ОСОБА_1 відмовився, що засвідчив особистим підписом.
27 вересня 2019 року начальником МФ ДП АМПУ , Голові Об`єднаної профспілки працівників адміністрації Миколаївського морського порту, було направлено Подання щодо надання згоди на звільнення за скороченням штату за п. 1 ст. 40 КЗпП України, працівників служби капітана порту, зокрема ОСОБА_1 ..
У визначений положеннями ч.5 ст.43 КЗпроП України строк, відповідачем не було отримано відповідь профспілки на вищезазначене подання, з урахуванням чого, рішення про звільнення ОСОБА_1 , було прийнято, з урахуванням того, що у разі пропуску профспілкою строку на подання роботодавцю відповіді, вважається що виборний орган профспілкової організації дав згоду на розірвання трудового договору.
Наказом №381/о від 15 жовтня 2019 року, ОСОБА_1 було звільнено з посади першого заступника капітана Морського порту на підставі п.й ч.1 ст.40 КЗпроП України за скороченням штату.
З довідки Голови Об`єднаної профспілки працівників адміністрації Миколаївського морського порту від 19 лютого 2020 року №24, наданої на виконання ухвали суду від 13 лютого 2020 року, вбачається, що на засіданні, яке відбулося 10 жовтня 2019 року профспілковим комітетом було прийнято рішення про надання згоди на звільнення ОСОБА_1 за п.1 ч.1 ст.40 КЗпП України за скороченням штату.
Отже, суд першої інстанції повно та всебічно дослідив обставин справи, дав належну оцінку наданим сторонами доказам та дійшов обґрунтованого висновку про те, що при звільненні позивача за п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України було дотримано порядок звільнення у зв`язку зі скороченням, а тому відсутні підстави для поновлення позивача не роботі.
Посилання представника позивача на те, що наказ про внесення змін до штатного розпису є незаконним, оскільки він не був погоджений з керівником підприємства, що протирічить п. 5.6 Положення про Миколаївську філію ДП АМПУ не можуть бути підставою для скасування судового рішення з огляду на наступне.
Відповідно до п.1.2 Посадової інструкції перший заступник капітана морського порту служби капітана порту ПІ№18-26/01-12 - перший заступник капітана морського порту служби капітана порту призначається на посаду і звільняється наказом начальника філії за поданням капітана морського порту.
Наказом Міністерства інфраструктури України від 6 серпня 2018 року №354 Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 серпня 2018 року за №972/32424, з 15 жовтня 2019 року скорочено Службу капітана порту
У зв`язку із передачею з 6 серпня 2018 року функцій служби капітана порту до Державної служби морського та річкового транспорту України, 28 серпня 2018 року, за №972/32424, начальником МФ ДП АМПУ видано наказ від 6 серпня 2019 року Про внесення змін до штатного розпису .
Відповідно до вищевказаного наказу із штатного розпису було скорочено посаду першого заступника капітана морського порту, та станом на 15 жовтня 2019 року вказана посада була відсутня в штатному розписі підприємства, що підтверджується відповідним витягом, таким чином посада першого заступника капітана порту була єдиною та скорочена в межах структурного підрозділу.
Підприємство - це самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності.
Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис (ст. 64 ч.3 ГК України).
Зважаючи на те, що підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис, в.о. голови ДП АМПУ, як керівник підприємства, 18 жовтня 2018 року видав окреме доручення № 131, в межах своїх повноважень, за яким на виконання Наказу Міністерства інфраструктури України від 27 березня 2013 року №190 Про затвердження положень про капітана морського порту та служб капітана морського порту , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 квітня 2013 року за №632/23164 зі змінами внесеними Наказом Міністерства інфраструктури України від 6 серпня 2018 року №354, доручив Начальникам адміністрацій морських портів ДП АМПУ , здійснити відповідні заходи щодо виключення служб капітанів морських портів з організаційних структур та штатних розписів філій.
6 серпня 2019 року начальник Миколаївської філії ДП АМПУ, в межах своїх повноважень, з урахуванням вищезазначеного доручення, видав наказ № 417/18 про ліквідацію в Миколаївській філії ДП АМПУ структурного підрозділу Служба капітана морського порту .
Відповідно до п. 5.6 Положення про Миколаївську філію ДП АМПУ , затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 28 травня 2019 № 404, начальник Філії встановлює організаційну структуру та затверджує штатний розпис за погодженням з Головою підприємства.
Таким чином, Голова Підприємства погоджує встановлення та зміну організаційної структури, яка закріплюється штатним розписом, шляхом погодження саме штатного розпису, а не безпосередньо наказу про внесення змін до нього.
За таких обставин, колегія суддів не вбачає підстав для скасування судового рішення, ухваленого з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. ст. 367, 375, 381, 382 ЦПК України, суд
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 , подану його представником ОСОБА_2 залишити без задоволення, а рішення Заводського районного суду м. Миколаєва від 3 серпня 2020 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, з підстав, передбачених ст. 389 ЦПК України.
Головуючий Н.О. Шаманська
Судді: В.В. Коломієць
І.В. Лівінський
Повний текст постанови складено 5 жовтня 2020 року.
Суд | Миколаївський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 06.10.2020 |
Номер документу | 92000063 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Касаційний цивільний суд Верховного Суду
Синельников Євген Володимирович
Цивільне
Касаційний цивільний суд Верховного Суду
Синельников Євген Володимирович
Цивільне
Касаційний цивільний суд Верховного Суду
Синельников Євген Володимирович
Цивільне
Касаційний цивільний суд Верховного Суду
Синельников Євген Володимирович
Цивільне
Миколаївський апеляційний суд
Шаманська Н. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні