ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
"06" жовтня 2020 р. Справа № 300/2038/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Панікара І.В.,
при секретарі Станішевській В.Р.,
за участі:
представників позивача: Кушнірука В.Д., Бідашко О.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду питання щодо можливості залишення позовної заяви без руху в адміністративній справі за позовом приватного підприємства "Дажбог" до Державної служби геології та надр України про визнання незаконними дій щодо зупинення спеціального дозволу та скасування наказів, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство "Дажбог" звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної служби геології та надр України про визнання незаконними дій щодо зупинення спеціального дозволу та скасування наказів.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.08.2020 року позовну заяву було залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви. У зазначений строк позивач усунув недоліки позовної заяви.
07.09.2020 року ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження по справі.
Згідно положень частини 13 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
Віповідно до пункту 4 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обгрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Однак, в порушення зазначеної норми законодавства, Приватне підприємство "Дажбог" в прохальній частині позовної заяви просить, зокрема, визнати дії Державної служби геології та надр України щодо зупинення дії Спеціального дозволу на користування надрами № 4282 від 05.07.2007 року, наданому ПП "Дажбог" з метою видобування глини та суглинку Торговицького родовища Івано-Франківської області - незаконними, водночас не зазначає які саме дії та вчинення у який спосіб просить визнати незаконними. Вищевказане позбавляє суд належним чином розглянути та вирішити дану позовну вимогу.
Окрім того, частиною 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
За змістом вимог частини 1 і 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закону України "Про судовий збір".
Згідно частини 1 статті 2 Закону України "Про судовий збір", платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Із змісту позовної заяви слідує, що Приватне підприємство "Дажбог" просить суд: визнати дії Державної служби геології та надр України щодо зупинення дії Спеціального дозволу на користування надрами № 4282 від 05.07.2007 року, наданому ПП "Дажбог" з метою видобування глини та суглинку Торговицького родовища Івано-Франківської області - незаконними; скасувати наказ Державної служби геології та надр України від 11.01.2017 року № 5 в частині пункту 3 додатку № 3 до цього наказу, із внесеними змінами наказами Держгеонадра від 01.02.2017 року № 50, від 19.04.2017 року № 172, від 28.08.2017 року № 382 в частині встановлення строку зупинення спеціального дозволу № 4282, виданого ПП "Дажбог" та скасувати наказ Державної служби геології та надр України від 24.04.2018 року № 132, в частині пункту 2 додатку 2 до цього наказу щодо відтермінування дати зупинення спеціального дозволу № 4282, виданого ПП "Дажбог" з 0.07.2018 року.
Таким чином, звернена до суду позовна заява містить 6 вимог немайнового характеру.
Згідно частини 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір", судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Частиною 2 статті 4 зазначеного Закону встановлюються ставки судового збору, зокрема, відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", який вступив в дію з 01.01.2020 року, встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 1 січня 2020 року складає 2 102 гривні.
Відтак, розмір судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову із заявленими ПП "Дажбог" позовними вимогами немайнового характеру становить - 12 612 грн.
Проте, позивачем в порушення вимог Закону України «Про судовий збір» , судовий збір в цьому розмірі не сплачено. Позивачем до позовної заяви долучено квитанцію про сплату судового збору в розмірі 2 102 грн., що свідчить про недоплату судового збору у сумі 10 510 грн.
Згідно частини 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Суд звертає увагу, що згідно положень частини 1 статті 9 Закону України "Про судовий збір" судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.
Суд зазначає, що інформація щодо платіжних реквізитів для перерахування судового збору міститься на офіційному веб-порталі "Судова влада" в розділі "Івано-Франківський окружний адміністративний суд".
На підставі наведеного, керуючись статтями 160, 161, 171, частинами 1, 2 статті 169 та статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Позовну заяву приватного підприємства "Дажбог" до Державної служби геології та надр України про визнання незаконними дій щодо зупинення спеціального дозволу та скасування наказів - залишити без руху.
Надати позивачу строк для усунення вказаних недоліків до п`яти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху, шляхом подання до Івано-Франківського окружного адміністративного суду:
- позовної заяви та її копії для сторони відповідача, конкретизувавши у ній зміст позовних вимог;
- документу про сплату судового збору в розмірі встановленому статтею 4 Закону України "Про судовий збір" в сумі 10 500 грн.
Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у вище зазначений строк позовна заява буде повернена.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ Панікар І.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2020 |
Оприлюднено | 08.10.2020 |
Номер документу | 92009318 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні