ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/7190/20
УХВАЛА
ПРО ПРИЙНЯТТЯ ЗАЯВИ ПРО ЗБІЛЬШЕННЯ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ЗАЛУЧЕННЯ ТРЕТЬОЇ ОСОБИ БЕЗ САМОСТІЙНИХ ВИМОГ
06 жовтня 2020 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд, суддя Клименко О.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву позивача від 27 вересня 2020 року про збільшення розміру позовних вимог та питання про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача у справі № 380/7190/20 за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Городоцької районної державної адміністрації Львівської області (вул. Хмельницького, 2, м. Городок, Львівська область, 81500) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Городоцької районної адміністрації Львівської області щодо відмови у задоволенні поданого ОСОБА_1 клопотання від 21 серпня 2020 року щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,1 гектара, для індивідуального дачного будівництва, за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ - землі рекреаційного призначення - 07:03, яка розташована за адресою: Львівська область, Городоцький район, Мшанська сільська рада в межах населеного пункту с. Мшана;
- зобов`язати Городоцьку районну адміністрацію Львівської області повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 21 серпня 2020 року щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,1 гектара, для індивідуального дачного будівництва, за рахунок категорії земель згідно КВЦПЗ - землі рекреаційного призначення - 07:03, яка розташована за адресою: Львівська область, Городоцький район, Мшанська сільська рада в межах населеного пункту с. Мшана (згідно доданих графічних матеріалів) та надати відповідний дозвіл.
Ухвалою судді від 11 вересня 2020 року позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою судді від 18 вересня 2020 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін.
Також вказаною ухвалою клопотання позивача про відтермінування сплати судового збору задоволено. Відстрочено ОСОБА_1 сплату судового збору в розмірі, який становить 840,80 грн. до ухвалення судового рішення у цій справі.
28 вересня 2020 року від позивача через систему Електронний суд надійшло клопотання від 27 вересня 2020 року про приєднання до матеріалів справи, у якому просить суд долучити до матеріалів справи № 380/7190/20 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Городоцької районної державної адміністрації Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії посвідчення учасника бойових дій серії НОМЕР_1 від 24 вересня 2020 року, що є підставою для звільнення його від сплати судового збору у цій справі.
Також 28 вересня 2020 року від позивача через систему Електронний суд надійшла заява від 27 вересня 2020 року про збільшення розміру позовних вимог, у якій позивач просить суд прийняти збільшення позовних вимог, а саме:
- стягнути з Городоцької районної державної адміністрації Львівської області на користь ОСОБА_1 моральну шкоду, завдану протиправним рішенням у розмірі статистичної середньої заробітної плати по Львівській області у липні 2020 року - 10530 (десять тисяч п`ятсот тридцять) грн. 00 коп.;
- звільнити від сплати судового збору, а судові витрати стягнути з відповідача;
- долучити до справи співвідповідача: Управління державної казначейської служби України у Городоцькому районі Львівської області (адреса: Україна, 81500, Львівська область, Городоцький район, м. Городок, майдан Гайдамаків, будинок 21, ЄДРПОУ 37965536).
При постановленні ухвали суд виходить з такого.
Щодо заяви про збільшення розміру позовних вимог суд враховує наступне.
Відповідно до частини першої статті 47 КАС України крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Отже, позивач має право, зокрема, збільшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Частиною 3 статті 262 КАС України встановлено, що якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Таким чином, оскільки заява позивача про збільшення розміру позовних вимог від 27 вересня 2020 року подана позивачем у строк, який встановлений частиною першою статті 47 КАС України (в межах тридцятиденного строку з дня відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін), а також беручи до уваги те, що подання такої заяви є правом позивача, встановленим Кодексом адміністративного судочинства України, суд приймає заяву позивача від 27 вересня 2020 року про збільшення розміру позовних вимог до розгляду.
Щодо залучення до справи співвідповідача: Управління державної казначейської служби України у Городоцькому районі Львівської області суд враховує таке.
Відповідно до частини третьої статті 48 КАС України суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Як слідує із заяви від 27 вересня 2020 року підставою клопотання про залучення до участі у справі співвідповідача є збільшення позивачем розміру позовних вимог, а саме в частині стягнення з Городоцької районної державної адміністрації Львівської області на користь ОСОБА_1 моральної шкоди, завданої протиправним рішенням у розмірі статистичної середньої заробітної плати по Львівській області у липні 2020 року - 10530 (десять тисяч п`ятсот тридцять) грн. 00 коп.
З цього приводу суд зазначає про те, що держава бере участь у справі як відповідач через відповідні органи державної влади, а зазвичай, через орган, діями якого завдано шкоду.
Залучення або ж незалучення до участі у спорах Державної казначейської служби України чи її територіального органу не впливає на правильність визначення належного відповідача у справі, оскільки відповідачем є Держава, а не Державна казначейська служба України чи її територіальний орган.
Сам факт стягнення коштів із Державного бюджету України не може бути підставою для обов`язкового залучення до участі у справі відповідачем ДКСУ чи її територіального органу. Разом із тим, залучення або ж незалучення до участі у таких категоріях спорів ДКСУ чи її територіального органу не впливає на правильність визначення належного відповідача у справі, оскільки ДКСУ чи її територіальний орган не є тим суб`єктом який порушив права чи інтереси позивача.
Така правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 27 листопада 2019 року у справі № 242/4741/16-ц.
Разом з тим, частиною другою статті 49 КАС України передбачено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Аналіз вищезазначеної норми вказує, що підставою для залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору є обґрунтоване припущення, що рішення суду у справі може вплинути на її права, свободи, інтереси або обов`язки.
Так, позивач збільшив розмір позовних вимог у цій справі шляхом заявлення вимоги про стягнення з Городоцької районної державної адміністрації Львівської області на користь ОСОБА_1 моральної шкоди, завданої протиправним рішенням у розмірі статистичної середньої заробітної плати по Львівській області у липні 2020 року - 10530 (десять тисяч п`ятсот тридцять) грн. 00 коп.
Відповідно до частини першої статті 1173 Цивільного кодексу України шкода, завдана фізичній або юридичній особі незаконними рішеннями, дією чи бездіяльністю органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується державою, Автономною Республікою Крим або органом місцевого самоврядування незалежно від вини цих органів.
Згідно з частиною 2 статті 25 Бюджетного кодексу України відшкодування відповідно до закону шкоди, завданої фізичній чи юридичній особі внаслідок незаконно прийнятих рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади (органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування), а також їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень здійснюється державою (Автономною Республікою Крим, органами місцевого самоврядування) у порядку, визначеному законом.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 215 від 15 квітня 2015 року (далі - Положення), Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.
Згідно з підпунктом 3 пункту 4 Положення Казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку, здійснює безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на підставі рішення суду.
Таким чином, зважаючи на наведене правове регулювання, суд зазначає, що при виконанні судових рішень про задоволення позовних вимог в частині стягнення коштів на відшкодування шкоди, завданої фізичній або юридичній особі незаконними рішеннями, дією чи бездіяльністю органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень, органом, який здійснює виконання таких рішень (шляхом безспірного списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на підставі рішення суду) є відповідний орган Казначейства.
За таких обставин, суд доходить висновку про необхідність залучення Управління державної казначейської служби України у Городоцькому районі Львівської області до участі у справі, як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, оскільки рішення суду у цій справі може вплинути на його права, свободи, інтереси або обов`язки.
Тому клопотання позивача про залучення до справи співвідповідача: Управління державної казначейської служби України у Городоцькому районі Львівської області належить задоволити частково, залучивши Управління державної казначейської служби України у Городоцькому районі Львівської області, до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Питання звільнення позивача від сплати судового збору суд буде вирішувати при прийнятті рішення у цій справі.
Керуючись статтями 47, 48, 49, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Прийняти до розгляду заяву ОСОБА_1 від 27 вересня 2020 року про збільшення розміру позовних вимог.
Клопотання позивача від 27 вересня 2020 року про залучення до справи співвідповідача: Управління державної казначейської служби України у Городоцькому районі Львівської області - задоволити частково.
Залучити Управління державної казначейської служби України у Городоцькому районі Львівської області (Майдан Гайдамаків, 21, м. Городок, Городоцький район, Львівська область, 81500, код ЄДРПОУ 37965536) до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Роз`яснити третій особі її право на подання до суду пояснень щодо позову або відзиву протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення позову та п`яти днів з дня вручення відзиву.
Процесуальні строки, встановлені цією ухвалою, можуть бути продовжені судом за заявою особи відповідно до пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 18 червня 2020 року № 731-IX.
Згідно з ст. 256 КАС України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Повний текст ухвали складено 06 жовтня 2020 року.
Суддя Клименко О.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2020 |
Оприлюднено | 07.10.2020 |
Номер документу | 92010491 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні