Рішення
від 05.10.2020 по справі 420/6285/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6285/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Кравченка М.М.,

розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеської області в особі начальника управління Оришака Сергія Миколайовича, треті особи: Виконавчий комітет Южненської міської ради Одеської області, Южненське комунальне підприємство Муніципальна варта Южненської міської ради Одеської області, про визнання протиправним та скасування рішення, -

СУТЬ СПОРУ:

ОСОБА_1 звернулася до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеської області в особі начальника управління Оришака Сергія Миколайовича, треті особи: Виконавчий комітет Южненської міської ради Одеської області, Южненське комунальне підприємство Муніципальна варта Южненської міської ради Одеської області, в якій просила: визнати протиправним та скасувати рішення начальника управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеської області Оришака Сергія Миколайовича про анулювання паспорту прив`язки фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за № 25/21-02-11 від 09.07.2018 року.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив наступне. Згідно заяви ОСОБА_1 від 31.01.2020 року наданої до управління архітектури та містобудування Южненської міської ради 11 лютого 2020 року на засіданні архітектурно-містобудівної ради управління архітектури та містобудування Южненської міської ради розглядалось питання (в тому числі) ОСОБА_1 щодо розміщення прокатного та рятувального пункту біля тимчасової споруди АДРЕСА_1 . Рішенням ради управління архітектури та містобудування Южненської міської ради від 11.02.2020 року погоджено розміщення прокатного та рятувального пункту біля тимчасової споруди АДРЕСА_1 , та закріплено площу комерційного використання - 80 кв. м. Рішення ради ОСОБА_1 не отримувалось та не видавалось. Згідно відповіді начальника управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Оришака С.М від 15.06.2020 року тимчасова споруда не потребує додаткового дозволу за адресою - АДРЕСА_1 , так як оформлена на ОСОБА_1 згідно паспорту прив`язки. Стало відомо 24.06.2020 року, що начальником Южненського комунального підприємства Муніципальна варта направлено подання на ім`я голови Южненської міської ради (далі ЮМР) про демонтаж рятувального пункту ОСОБА_1 24 червня 2020 року представником ОСОБА_1 було направлено заяву на ім`я голови про залишення без розгляду подання начальника Южненського комунального підприємства Муніципальна варта у зв`язку з тим, що рятувальний пункт за адресою - АДРЕСА_1 , ОСОБА_1 був встановлений згідно рішення засідання архітектурно-містобудівної ради від 11.02.2020 року та відповіді Оришака С.М. від 15.06.2020 року, як начальника управління архітектури та містобудування ЮМР. 13 липня 2020 року рекомендованою кореспонденцією було отримано відповідь за підписом Міського голови Южненської міської ради про те, що відповідно до п.п.2.20, 2.30 Порядку начальником управління архітектури та містобудування ЮМР анульовано паспорт прив`язки ОСОБА_1 за № 25/21-02-11 від 09.07.2018 р. 13 липня 2020 року рекомендованою кореспонденцією було отримано листа від 18.06.2020 року № 296/21-01-18 за підписом начальника управління архітектури та містобудування Оришака С.М., яким повідомлено про анулювання відповідно п.п.2.20, 2.30 Порядку паспорту прив`язки ОСОБА_1 за № 25/21-02-11 від 09.07.2018 р. Крім того, вказано про те, що терміном 7 (сім) календарних днів з моменту отримання листа вимагається демонтувати рятувальний пункт та об`єкти дитячого розважального центру за адресою - АДРЕСА_1 . 13 липня 2020 року рекомендованою кореспонденцією було отримано попередження № 3 від 08.07.2020 року за підписом начальника Южненського комунального підприємства Муніципальна варта , яким вимагається терміном 7 (сім) календарних днів з моменту отримання листа демонтувати рятувальний пункт та об`єкти дитячого розважального центру за адресою - АДРЕСА_1. Позивач вважає, що рішення начальника управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Оришака С.М. про анулювання паспорту прив`язки ОСОБА_1 за № 25/21-02-11 від 09.07.2018 р. є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 24.07.2020 року позовну заяву ОСОБА_1 до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеської області в особі начальника управління Оришака Сергія Миколайовича, треті особи: Виконавчий комітет Южненської міської ради Одеської області, Южненське комунальне підприємство Муніципальна варта Южненської міської ради Одеської області, про визнання протиправним та скасування рішення було прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що на засіданні архітектурно-містобудівної ради Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради від 11.02.2020 р. розглядалась заява ФОП ОСОБА_1 щодо внесення змін в Комплексну схему розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в межах Приморського парку: розміщенням прокатного та рятувального пункту біля тимчасової споруди НОМЕР_3. За результатами обговорення було вирішено погодити розміщення прокатного та рятувального пункту біля тимчасової споруди НОМЕР_3. Але на розгляд Южненської міської ради рішення засідання архітектурно-містобудівної ради не було винесено, так як на Засіданні ФОП ОСОБА_1 були озвучені не достовірні дані щодо ще одного прокатного пункту а саме те, що інший підприємець не буде здійснювати свою діяльність на пункті прокату. На заяву позивача щодо надання дозволу на розміщення тимчасової споруди НОМЕР_3 була надана відповідь від 15.06.2020 р. № 287/21-01-18 з вищевказаними фактами. Не зважаючи на відмову в оформленні пункту прокату, позивач розпочав роботи з його спорудження 15.06.2020 р. ЮКП Муніципальна варта 18.06.2020 р. оформила попередження № 1 про необхідність вжити заходів щодо демонтажу самовільно установленої тимчасової споруди, також від 18.06.2020 р. № 296/21-01-18 відповідачем направлено листа позивачу про те, що він порушує вимоги п.2.21 Відхилення від паспорта прив`язки тимчасових споруд не допускається. Відповідно до п.2.30 у разі самовільного встановлення тимчасової споруди анулюється паспорт прив`язки з подальшим демонтажем такої тимчасової споруди - паспорт прив`язки групи тимчасових стаціонарних споруд за № 25/21-02-11 від 09.07.2018 р. за адресою: АДРЕСА_1 , анульовано. 24.06.2020 р. позивач звернувся з заявою про внесення змін до паспорту прив`язки 01.07.2020 р. № 313/21-01-18 відповідач надав відповідь, про неможливість внесення змін так як даний паспорт прив`язки анульовано 18.06.2020 р. 08.07.2020 р. ЮКП Муніципальна варта направила позивачу ще одне попередження № 3 щодо необхідності демонтажу рятувального пункту та об`єктів дитячого розважального центру, яке було отримано представником позивача 18.07.2020 р. Позивач звернувся з листом до міського голови міста Южного з заявою щодо залишення без руху подання директора ЮКП Муніципальна варта про розгляд питання на знесення тимчасової споруди за адресою: АДРЕСА_1, на яку отримав відповідь, що підставами розміщення тимчасової споруди є паспорт прив`язки тимчасової споруди відповідно до п. 2.20 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 № 244 Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності , а враховуючи те, що позивач розмістив вишку без внесення змін до паспорту прив`язки - відповідачем було анульовано паспорт прив`язки. В зв`язку з невиконанням позивачем вимог вказаних в листі відповідача від 18.06.2020 р. № 296/21-01-18 та Попередження № 1 від 18.06.2020 p. та № 3 від 08.07.2020 р. щодо добровільного усунення порушення ЮКП Муніципальна варта підготувала проект рішення про забезпечення демонтажу, яке було розглянуто та прийнято виконавчим комітетом Южненської міської ради № 2397 від 21.07.2020 р. 27.07.2020 р. представником позивача було отримано повідомлення № 01-08-134 про проведення демонтажу 28.07.2020 р. Під час спроби знести самовільно-встановлену тимчасову споруду позивач, його представник, депутат Южненської міської ради ОСОБА_4 та інші не встановлені особи не допустили працівників комунальних підприємств та начальника Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради до самовільно-встановленої споруди в результаті чого демонтаж провести не вдалось.

Відповідно до ч.3 ст.194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Згідно з ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ч.3 ст.268 КАС України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

З урахуванням зазначеного, суд вирішив розглянути вказану справу в письмовому провадженні.

Дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку що в задоволенні позову слід відмовити повністю. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

09.07.2018 року начальник Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеської області Оришак С.М. видав ФОП ОСОБА_1 паспорт прив`язки № 25/21-02-11 стаціонарних споруд для провадження підприємницької діяльності в Приморському парку м. Южного Одеської області НОМЕР_3 згідно з Схемою розміщення пересувних та стаціонарних тимчасових споруд в межах Приморського парку м. Южного Одеської обл. , затвердженого рішенням Южненської міської ради від 14.06.2020 року № 534-VI, відповідно до якого надано дозвіл на розміщення дитячого розважального центру на воді (дві водних гірки та батут).

31.01.2020 року ОСОБА_1 звернулася до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеської області із заявою, в якій просила внести зміни в Комплексну схему розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в межах Приморського парку: розміщення прокатного та рятувального пункту біля тимчасової споруди НОМЕР_3.

11.02.2020 року на засіданні архітектурно-містобудівної ради Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради розглядалась заява ФОП ОСОБА_1 щодо внесення змін в Комплексну схему розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в межах Приморського парку: розміщенням прокатного та рятувального пункту біля тимчасової споруди НОМЕР_3, за результатами обговорення якої було вирішено погодити розміщення прокатного та рятувального пункту біля тимчасової споруди НОМЕР_3.

09.06.2020 року ОСОБА_1 після розміщення ТС подало до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради заяву про виконання вимог паспорту прив`язки.

У відповідь на вказану заяву листом від 15.06.2020 року Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради повідомило ФОП ОСОБА_1 , що тимчасова споруда № НОМЕР_1 в Приморському парку міста Южного оформлена на ОСОБА_1 паспортом прив`язки тимчасової споруди, в даному паспорті відсутня тимчасова прокатна база; внесення змін до комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в межах Приморського парку, що розглядалось на засіданні архітектурно-містобудівної ради 11.02.2020 р. не було винесено на розгляд Южненської міської ради, так як на засіданні архітектурно-містобудівної ради було озвучено, що ФОП ОСОБА_5 не буде займатись пунктом прокату - 15.04.2020 р. ФОП ОСОБА_5 подав листа щодо продовження використання прокатної бази; Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради не може порушити п.7.8 Правил користування маломірними судами на водних об`єктах в Одеській області, затверджених рішенням сесії Одеської обласної ради від 26.08.2011 р. № 214-VI - тому ініційоване питання щодо розміщення нової тимчасової прокатної бази не було винесено на розгляд Южненської міської ради.

У зв`язку із зазначеним, листом від 18.06.2020 року Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради повідомило ФОП ОСОБА_1 , що у зв`язку з самовільним встановленням тимчасової споруди рятувального пункту на міському пляжі, паспорт прив`язки групи тимчасових стаціонарних споруд за № 25/21-02-11 від 09.07.2018 року за адресою: АДРЕСА_1 , анульовано.

Вказаним листом також було попереджено ФОП ОСОБА_1 про необхідність протягом семи днів демонтувати самовільно встановлену тимчасову споруду рятувального пункту, а також розміщені об`єкти дитячого розважального центру за адресою: АДРЕСА_1 .

08.07.2020 року Южненське комунальне підприємство Муніципальна варта Южненської міської ради Одеської області отримало лист від Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради щодо анулювання паспорту прив`язки групи тимчасових стаціонарних споруд за адресою: АДРЕСА_1 .

Южненське комунальне підприємство Муніципальна варта Южненської міської ради Одеської області надало ФОП ОСОБА_1 попередження про необхідність демонтувати рятувальний пункт та об`єкти дитячого розважального центру протягом семи днів з дня його отримання.

Відповідно до п.1.4 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068, паспорт прив`язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС на топографо-геодезичній основі М 1:500, схему благоустрою прилеглої території.

Згідно з п.п.2.1-2.4 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068, підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1). Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС. До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним. Відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви. У разі відсутності у складі відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради органу з питань містобудування та архітектури відповідність намірів щодо місця розташування ТС на території сільської, селищної, міської ради визначає орган з питань містобудування та архітектури відповідної районної державної адміністрації за територіальною належністю. У такому випадку строк розгляду заяви становить п`ятнадцять робочих днів.

Відповідно до п.п.2.6-2.13 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068, для оформлення паспорта прив`язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає: схему розміщення ТС (додаток 1); ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1); схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України" ( 2807-15 ); технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж. Зазначені документи замовником отримуються самостійно. Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви. Час, витрачений на підготовку та подачу до органу з питань містобудування та архітектури схеми розміщення ТС, ескізів фасадів ТС та отримання технічних умов щодо інженерного забезпечення (за наявності), схеми благоустрою прилеглої території, не входить в строк підготовки паспорта прив`язки ТС. Для підготовки паспорта прив`язки ТС містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не надаються. Паспорт прив`язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку. Паспорт прив`язки включає: схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500, а також схему благоустрою прилеглої території; ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС); технічні умови щодо інженерного забезпечення ТС, отримані замовником у балансоутримувача відповідних мереж; реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація). Цей перелік документів є вичерпним. Паспорт прив`язки підписується керівником (заступником керівника) відповідного органу з питань містобудування та архітектури виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації. При оформлені паспорта прив`язки ТС забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, непередбачених законом та цим Порядком.

Згідно з п.2.14 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068, паспорт прив`язки ТС не надається за умов: подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього Порядку; подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку. Ненадання паспорта прив`язки з інших підстав не допускається.

Відповідно до п.п.2.15-2.23 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068, паспорт прив`язки видається на безоплатній основі. Паспорт прив`язки підлягає реєстрації в журналі реєстрації паспортів прив`язки або електронному журналі органом, який його видав, з подальшим внесенням інформації про ТС до містобудівного кадастру. Строк дії паспорта прив`язки визначається органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації відповідно до генерального плану, плану зонування та детального плану територій та з урахуванням строків реалізації їх положень. Продовження строку дії паспорта прив`язки здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив`язки органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради, районної державної адміністрації. У разі змін, які відбулися у містобудівній документації на місцевому рівні, будівельних нормах, розташуванні існуючих будівель і споруд, інженерних мереж або з ініціативи суб`єкта господарювання, паспорт прив`язки може переоформлюватись на строк дії цього паспорта прив`язки або на новий строк. Встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив`язки. Відхилення від паспорта прив`язки ТС не допускається. Відновлення благоустрою замовником є обов`язковим. Після розміщення ТС замовник подає до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної районної державної адміністрації письмову заяву за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив`язки.

Згідно з п.2.17 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068, дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов: недотримання вимог паспорта прив`язки при її встановленні; невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.

Відповідно до п.п.2.30-2.33 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068, у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу. Розміщення ТС самовільно забороняється. Власники (користувачі) ТС зобов`язані підтримувати належний експлуатаційний стан ТС та відповідного технологічного обладнання, що використовується разом з ТС. У разі коли власник (користувач) має намір змінити її естетичний вигляд, він звертається до відповідного органу з питань містобудування та архітектури з письмовою заявою щодо внесення змін до паспорта прив`язки у частині ескізів фасадів. Орган з питань містобудування та архітектури розглядає нові ескізи фасадів ТС впродовж десяти робочих днів з дня подання такої заяви та за відсутності обґрунтованих заперечень керівник (заступник) органу з питань містобудування та архітектури візує нові ескізи фасадів ТС.

Суд встановив, що ОСОБА_1 , вважаючи, що Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеської області погодило зміни в Комплексну схему розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в межах Приморського парку, а саме розміщення прокатного та рятувального пункту біля тимчасової споруди НОМЕР_3, встановило ТС та подало до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради заяву про виконання вимог паспорту прив`язки у відповідності до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068.

Згідно з п.10 ч.1 ст.10 Закону України Про благоустрій населених пунктів до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об`єктів благоустрою.

Відповідно до ч.1 ст.25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно з п.44 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Суд встановив, що внесення змін до комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в межах Приморського парку міста Южного Одеської області, що розглядалось на засіданні архітектурно-містобудівної ради 11.02.2020 року, не було винесено на розгляд Южненської міської ради, так як на засіданні архітектурно-містобудівної ради ФОП ОСОБА_1 вказала, що інший підприємець на сусідньому місці - ФОП ОСОБА_5 не буде займатись пунктом прокату, а 15.04.2020 року ФОП ОСОБА_5 подав листа щодо продовження використання прокатної бази.

Згідно з п.7.8 Правил користування маломірними суднами на водних об`єктах в одеській області, затверджених рішенням сесії Одеської обласної ради від 26 серпня 2011 року № 214-VI зі змінами відповідно до рішення Одеської обласної ради від 30 жовтня 2014 року № 1202-VI, прокатні пункти повинні бути розташовані на відстані не менше 500 метрів один від одного; на кожному прокатному пункті повинно бути не більше 3 одиниць маломірних суден та/або 5 плавзасобів; одне із маломірних суден повинно бути в готовності до негайного виходу з метою проведення рятувальних заходів.

З урахуванням зазначеного, ФОП ОСОБА_1 фактично було самовільно встановлено ТС, чим недотриманого вимог наданого паспорта прив`язки, що стало підставою для його подальшого анулювання на підставі Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 21.10.2011 року № 244 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 року за № 1330/20068.

За таких обставин, оскаржуване рішення начальника управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеської області Оришака Сергія Миколайовича про анулювання паспорту прив`язки фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за № 25/21-02-11 від 09.07.2018 року прийняте відповідачем у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, в зв`язку з чим заявлені позивачем позовні вимоги не належать до задоволення.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Відповідно до ч.ч.1-2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з положеннями ст.9 Конституції України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.

Відповідно до п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 року, заява 4909/04, Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 09.12.1994 року, серія A, № 303-A, п.29).

Згідно з вимогами ст.139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись Конституцією України, ст.ст.2, 77, 90, 139, 242-246, 250 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Управління архітектури та містобудування Южненської міської ради Одеської області в особі начальника управління Оришака Сергія Миколайовича (просп. Григорівського десанту, 18, м. Южне, Одеська обл., 65481, ідентифікаційний код 21001081), треті особи: Виконавчий комітет Южненської міської ради Одеської області (просп. Григорівського десанту, 18, м. Южне, Одеська обл., 65481, ідентифікаційний код 04527336), Южненське комунальне підприємство Муніципальна варта Южненської міської ради Одеської області (просп. Григорівського десанту, 18, м. Южне, Одеська обл., 65481, ідентифікаційний код 41779965), про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити повністю.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.

Суддя М.М. Кравченко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92010777
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6285/20

Ухвала від 04.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Окрема ухвала від 23.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 23.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 23.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 23.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 17.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 30.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 25.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 18.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні