ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
28 вересня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2661/20
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Пляшкової К.О.,
за участю
секретаря судового засідання: Моспанюк Є.С.,
представників
позивача: Слєсарєва І.Е. (адвокат),
відповідача: Дем`янова І.А. (самопредставництво),
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за позовом адвоката Слєсарєва Ігоря Едуардовича в інтересах Фермерського господарства Застава-2010 до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області про визнання протиправними та скасування припису,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду 10 липня 2020 року надійшов адміністративний позов адвоката Слєсарєва Ігоря Едуардовича (далі - представник позивача) в інтересах Фермерського господарства Застава-2010 (далі - позивач, ФГ Застава-2010 ) до Головного управління Держеокадастру у Луганській області (далі - відповідач, ГУ Держеокадастру у Луганській області), в якому позивач просить визнати протиправним та скасувати припис відповідача від 11 червня 2020 року № 192-ДК/0084ПР/03/01/-20.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 11 червня 2020 року відповідачем винесено припис № 192-ДК/0084ПР/03/01/-20, яким зобов`язано голову ФГ Застава-2010 ОСОБА_1 усунути виявлені порушення земельного законодавства шляхом приведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення (пасовища), площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), яка розташована за межами населених пунктів на території Танюшівської сільської ради Новопсковського району Луганської області, у стан, придатний для використання за цільовим призначенням, у термін до 11 липня 2020 року.
У приписі вказано, що актом від 08 травня 2020 року № 192-ДК/139/АП/09/01/-20 перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки, закріплено, що за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використання та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, встановлено, що користувачем земельної ділянки (Орендарем) в особі голови ФГ Застава-2010 ОСОБА_1 здійснені заходи господарської діяльності (підготовка та обробіток ґрунту сільськогосподарською технікою), спрямовані на зміну певного виду використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення з (угідь-пасовища), площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), в категорію земель угіддя - рілля, що є порушенням вимог земельного законодавства, а саме пункту 2 частини п`ятої статті 20, статті 96 Земельного кодексу України, статті 37 Закону України Про охорону земель , за що передбачено відповідальність згідно пункту ґ частини першої статті 211 Земельного кодексу України.
Відповідно до припису об`єктом перевірки є земельна ділянка сільськогосподарського призначення (угіддя-пасовища), площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), яка розташована за межами населених пунктів на території Танющівської сільської ради Новопсковського району Луганської області, яка знаходиться в оренді ФГ Застава-2010 .
Перевіркою фактичного використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення (угіддя-пасовища), площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), встановлено відсутність на ґрунтовому покриву земельної ділянки дернини та трав`яної рослинності (що є невід`ємною частиною складу пасовищ), натомість вона має ознаки аграрної обробки зі знищенням дернини, що підтверджується фотофіксацією.
Зважаючи на викладене, відповідач зазначає, що користувачем земельної ділянки (Орендарем) в особі голови ФГ Застава-2010 ОСОБА_1 здійснені заходи господарської діяльності (підготовка та обробіток ґрунту сільськогосподарською технікою), спрямовані на зміну певного виду використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення з угідь-пасовища площею 34,8295га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001) в категорію земель угіддя-рілля, що є порушенням вимог земельного законодавства, пункту 2 частини п`ятої статті 20, статті 96 Земельного кодексу України, статті 37 Закону України Про охорону земель , за що передбачено відповідальність згідно пункту ґ частини першої статті 211 Земельного кодексу України.
Позивач з таким приписом не згоден та вважає його протиправним з огляду на таке.
Розпорядженням голови Новопсковської районної державної адміністрації від 01 серпня 2017 року № 503 Про надання в оренду ФГ Застава-2010 невитребуваної земельної ділянки контур № НОМЕР_1 , НОМЕР_2 (пасовища) вирішено передати в оренду ФГ Застава-2010 невитребувану земельну ділянку контур № НОМЕР_1 , НОМЕР_2 (пасовища) кадастровий номер 4423388200:15:001:0001, загальною площею 34,8295га, яка знаходиться за межами населеного пункту на території, що за даними державного земельного кадастру враховується в Танюшівській сільській ради Новопсковського району Луганської області, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, строком на 10 років.
Згідно з пунктом 26 Договору оренди землі на орендовану земельну ділянку не встановлено обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб.
Таким чином, згідно з рішенням уповноваженого органу про передачу в оренду та договором оренди землі, цільове призначення даної земельної ділянки - землі сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку цільове призначення зазначеної земельної ділянки - 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва .
В абзаці 2 частини п`ятої статті 20 Земельного кодексу України визначено, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33-37 цього Кодексу. Причому вказаною нормою не передбачено виключення щодо земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. З чого представник позивача робить висновок, що маючи земельну ділянку з кодом 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва , користувач може використовувати її за будь-яким призначенням в рамках категорії 01 Землі сільськогосподарського призначення .
Дані обставини свідчать про невідповідність висновку відповідача про порушення ФГ Застава-2010 пункту 2 частини п`ятої статті 20 Земельного кодексу.
Також є протиправними висновки відповідача щодо порушення позивачем статті 37 Закону України Про охорону земель , оскільки жодних доказів на підтвердження використання земельної ділянки способами, що призводять до погіршення її якості, відповідачем не вказано.
Оскаржуваний припис не містить доказів на підтвердження того, що ФГ Застава-2010 використовує земельну ділянку не за цільовим призначенням (землі сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва), та/або способами, що призводять до погіршення їх якості, шо свідчить про відсутність з боку ФГ Застава-2010 будь-яких порушень земельного законодавства.
Також представник позивача зазначив, що перевірка проведена без відома та за відсутності позивача, копію акта перевірки позивач не отримував.
З урахуванням зазначеного, позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Ухвалою від 15 липня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено розглядати справу за правилами загального позовного провадження (арк. спр. 23-25).
Від представника ГУ Держеокадастру у Луганській області 06 серпня 2020 року надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник заперечує проти задоволення позовних вимог з таких підстав (арк. спр. 64-72).
Відповідно до наказу ГУ Держгеокадастру у Луганській області від 06 травня 2020 року № 192-ДК Про здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороню земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів державним інспектором ГУ Держгеокадастру у Луганській області Гончаровим Ю.Є. проведено планову перевірку дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки державної власності площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), розташованої за межами населених пунктів на території Танюшівської сільської ради Новопсковського району Луганської області, в ході якої здійснено обстеження вказаної земельної ділянки, про що складено акт обстеження земельної ділянки від 08 травня 2020 року № 192-ДК/25/АО/10/01/-20.
Перевіркою фактичного використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення (угіддя - пасовища), площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), встановлено відсутність на ґрунтовому покриву земельної ділянки дернини та трав`янистої рослинності, що є невід`ємною частиною складу пасовищ, натомість вона має ознаки аграрної обробки зі знищенням дернини, що також підтверджується фото фіксацією.
Зазначені факти свідчать, що користувачем земельної ділянки здійснено заходи господарської діяльності (підготовка та обробіток ґрунту сільськогосподарською технікою), спрямовані на зміну певного виду використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення з угідь - пасовища, в угіддя - рілля, що є порушенням вимог земельного законодавства, а саме пункту 2 частини п`ятої статті 20, статті 96 Земельного кодексу України, статті 37 Закону України Про охорону земель , за що передбачена відповідальність згідно з пунктом г частини першої статті 211 Земельного кодексу України.
Також в ході перевірки з`ясовано, що зазначена земельна ділянка передана в оренду ФГ Застава-2010 відповідно до пункту 1 розпорядження голови Новопсковської районної державної адміністрації від 01 серпня 2017 року № 503, як невитребувана земельна ділянка контур № НОМЕР_1 , НОМЕР_2 (пасовища) кадастровий номер 4423388200:15:001:0001 загальною площею 34,8295 га, яка знаходиться за межами населеного пункту на території, що за даними державного земельного кадастру враховується в Танюшівській сільській раді Новопсковського району Луганської області, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, строком на 10 років або до витребування за призначенням. Між Новопсковською районною державною адміністрацією Луганської області (орендодавець) та ФГ Застава-2010 укладено договір оренди землі від 01 вересня 2017 року, пунктом 2 якого визначено, що передається земельна ділянка загальною площею 34,8295 га, у тому числі пасовища - 34,8295 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
За наслідками проведеної перевірки державним інспектором складено припис від 11 червня 2020 року № 192-ДК/0084ПР/03/01/-20, відповідно до якого голові ФГ Застава-2010 приписано усунути виявлені порушення земельного законодавства шляхом приведення земельної ділянки у стан, придатний для використання за цільовим призначенням.
Представник відповідача зазначає, що з системного аналізу положень статті 3 Закону України Про охорону земель , частини першої статей 19, 20, 122 Земельного кодексу України слідує, що законодавство забороняє самостійну зміну виду використання сільгоспземлі, але передбачає таку можливість за погодженням із державним органом або органом місцевого самоврядування.
Системний аналіз положень статей 20, 22, 34 Земельного кодексу України, статті 35 Закону України Про охорону земель дозволяє дійти висновку, що земельні ділянки, віднесені до однієї і тієї ж категорії, можуть використовуватися за різними видами цільового призначення, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, видом господарської діяльності тощо, та визначені у Класифікації.
Передана в оренду земельна ділянка сільськогосподарського призначення, вид використання - пасовища, не має право самостійно змінюватися ФГ Застава-2010 під інший вид використання сільськогосподарської землі і використовуватися повинна тільки як пасовища.
Тому факти, встановлені державним інспектором щодо відсутності на ґрунтовому покриву земельної ділянки дернини та трав`янистої рослинності та наявності ознак аграрної обробки зі знищенням дернини, свідчать, що користувачем земельної ділянки здійснено заходи, спрямовані на зміну певного виду використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення з угідь - пасовища, в угіддя - рілля, що є порушенням вимог земельного законодавства.
За встановлених обставин, представник відповідача вважає, що оскаржуваний припис є правомірним, тому підстави для визнання його протиправним та скасування у суду відсутні.
Від представника ФГ Застава-2010 18 серпня 2020 року надійшла відповідь на відзив, в якій представником позивача додатково до зазначених у позові обставин вказано, що акт перевірки, протокол про адміністративне правопорушення та постанова складені та винесені за відсутності представника ФГ Застава-2010 , тому доводи відповідача щодо не спростування та не заперечення позивачем в ході проведення перевірки факту зміни виду використання земельної ділянки є безпідставними. Також представник позивача вважає, що твердження представника відповідача, що позивач зобов`язаний використовувати земельну ділянку виключно для випасання худоби, не відповідають фактичним обставинам справи, оскільки цільове призначення земельної ділянки фіксується у рішенні уповноваженого органу про її передачу та в документі, що посвідчує право на земельну ділянку. Так, у випадку надання в оренду земельної ділянки для випасання худоби, в договорі оренди мало бути читко визначено, що земельна ділянка відноситься до категорії земель 01.08 Для сінокосіння і випасання худоби , цільове призначення та вид використання - для випасання худоби. Проте у даному випадку передано в оренду земельна ділянку з видом використання - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, без будь-яких застережень щодо її використання (обмежень, обтяжень). Представник позивача зауважив, що відповідачем не надано доказів системного оброблення та використання земельної ділянки під посіви сільськогосподарських культур, а також що позивач не здійснював докорінного поліпшення земельної ділянки (арк. спр. 84-86).
Представник відповідача не скористався правом подання заперечень.
Ухвалою від 02 вересня 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (арк. спр. 91).
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, вважав їх обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з підстав, викладених у позовній заяві та відповіді на відзив.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених у відзиві.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17 липня 2020 року ФГ Застава-2010 , код за ЄДРПОУ 37684904, зареєстроване як юридична особа, основним видами діяльності якої є: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід, 01.46 Розведення свиней, 01.50 Змішане сільське господарство, 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві, 01.62 Допоміжна діяльність у тваринництві, 01.63 Післяурожайна діяльність, 01.64 Оброблення насіння для відтворення (арк. спр. 20-22).
Розпорядженням голови Новопсковської райдержадміністрації від 03 грудня 2013 року № 531 надано ФГ Застава-2010 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення невитребуваних земельних ділянок, орієнтовною площею 362,3466 га, в тому числі: із земель по колишньому КСП Сосновське - 70,8 га, із земель по колишньому КСП Танюшівське - 291,5466 га, що розташовані за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Танюшівській сільській раді, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (арк. спр. 52).
Позивачем замовлено у ТОВ Землевпорядна фірма Лан виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду ФГ Застава-2010 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земельних ділянок спільної часткової власності власників сертифікатів на право на земельну частку (пай) по колишньому КСП Танюшівське , розташованих за межами населених пунктів на території Танюшівської сільської ради Новопсковського району Луганської області (арк. спр. 53-55).
Згідно з експлікацією земельних угідь ФГ Застава-2010 відводиться земельна ділянка площею 34,8295 га з кодом цільового використання 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, у тому числі пасовища площею 34,8295 га (арк. спр. 54).
У довідці відділу Держземагентства у Новопсковському районі Луганської області від 19 грудня 2013 року № 01-01-11/3334 вказано, що згідно з доданими до заяви та наявними у Відділі матеріалами землі, до складу яких належать земельні ділянки, які знаходяться за адресою: Лугансько обл., Новопсковський р-н, Танюшівська сільська рада (за межами н.п.) враховуються у розділі І форми 6-зем, а саме: у шифрі 19 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва , графа 11 сіножаті - 52,0162 га, графа 12 пасовища - 234,6635 га, загальна площа земельних ділянок - 286,6797 га (арк. спр. 55).
Розпорядженням голови Новопсковської райдержадміністрації від 20 січня 2014 року № 13 затверджено проект землеустрою щодо відведення невитребуваних земельних ділянок кормових угідь в оренду ФГ Застава-2010 , які розташовані за межами населених пунктів, на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується в Танюшівській сільській раді; надано в оренду ФГ Застава-2010 невитребувані земельні ділянки сільськогосподарського призначення, загальною площею 286,6797 га, в тому числі пасовищ - 234,6635 га та сіножатей - 52,0162, які знаходяться за межами населених пунктів, що за даними державного земельного кадастру враховується в Танюшівській сільській раді для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (арк. спр. 56).
Розпорядженням голови Новопсковської райдержадміністрації від 01 серпня 2017 року № 503 Про надання в оренду ФГ Застава-2010 невитребуваної земельної ділянки контур № НОМЕР_1 , НОМЕР_2 (пасовища) вирішено передати в оренду ФГ Застава-2010 невитребувану земельну ділянку контур № НОМЕР_1 , НОМЕР_2 (пасовища) кадастровий номер 4423388200:15:001:0001, загальною площею 34,8295га, яка знаходиться за межами населеного пункту на території, що за даними державного земельного кадастру враховується в Танюшівській сільській ради Новопсковського району Луганської області, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, строком на 10 років або до затребування за призначенням (арк. спр. 8, 57).
На виконання розпорядження від 01 серпня 2017 року № 503 між Новопсковською райдержадміністрацією (орендодавець) та ФГ Застава-2010 (орендар) укладено договір оренди землі від 01 вересня 2017 року, пунктом 2 якого визначено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 34,8295 га, у тому числі пасовища - 34,8295 га, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (арк. спр. 9-11, 58-60).
За умовами договору визначено, зокрема: земельна ділянка передається в оренду для товарного сільськогосподарського виробництва (пункт 15); цільове призначення земельної ділянки - сільськогосподарського призначення (невитребувані землі) (пункт 16); умови збереження стану об`єкта оренди - використовувати земельну ділянку за цільовим призначенням з дотриманням земельного законодавства України (пункт 17); на орендовану земельну ділянку не встановлено обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб (пункт 26).
Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права 15 вересня 2017 року зареєстровано договір оренди від 01 вересня 2017 року, актуальна інформація про об`єкт нерухомого майна: земельна ділянка, кадастровий номер 4423388200:15:001:0001, площа 34,8295 га, цільове призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (арк. спр. 12, 37).
У витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку вказано, що земельна ділянка кадастровий номер 4423388200:15:001:0001, місце розташування: Луганська область, Новопсковський район, Танюшівська сільська рада, контур 153, 154; цільове призначення: 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; категорія земель: землі сільськогосподарського призначення; вид використання: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; відомості про обмеження у використанні земельної ділянки, встановлені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, не зареєстровані, за експлікацією земельних угідь: земельна ділянка площею 34,8295 га, у тому числі, пасовища 34,8295 га (арк. спр. 13, 32-33).
На підставі доповідної записки від 06 травня 2020 року № 422/90-20, наказом ГУ Держгеокадастру у Луганській області від 06 травня 2020 року № 192-ДК визначено державним інспекторам здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення планової перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки державної власності площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), розташованої за межами населених пунктів на території, що за даними державного земельного кадастру враховується в Танюшівській сільській ради Новопсковського району Луганської області, у термін з 06 травня 2020 року по 20 травня 2020 року (арк. спр. 30, 31).
Державним інспектором на виконання наказу від 06 травня 2020 № 192-ДК здійснено перевірку та оглянуто земельну ділянку площею 34,8295 га кадастровий номер 4423388200:15:001:0001, розташованої за межами населених пунктів на території, що за даними державного земельного кадастру враховується в Танюшівській сільській ради Новопсковського району Луганської області, за результатами чого складено складено акти від 08 травня 2020 року № 192-ДК/25/АО/10/01/-20 обстеження земельної ділянки (арк. спр. 34-36) та № 192-ДК/139/АП/09/01/-20 перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки (арк. спр. 38-40).
Зі змісту цих актів слідує, що перевіркою фактичного використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення (угіддя - пасовища) площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), встановлено відсутність на ґрунтовому покриву земельної ділянки дернини та трав`янистої рослинності (що є невід`ємною частиною складу пасовищ), натомість вона має ознаки аграрної обробки зі знищенням дернини, що підтверджується фотофіксацією.
Зазначені факти свідчать, що користувачем земельної ділянки в особі голови ФГ Застава-2010 ОСОБА_1 здійснено заходи господарської діяльності (підготовка та обробіток ґрунту сільськогосподарською технікою), спрямовані на зміну певного виду використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення з угідь - пасовища, в угіддя- рілля, що є порушенням вимог пункту 2 частини п`ятої статті 20, статті 96 Земельного кодексу України, статті 37 Закону України Про охорону земель , за що передбачено відповідальність згідно з пунктом ґ частини першої статті 211 Земельного кодексу України.
Державним інспектором ГУ Держгеокадастру у Луганській області 19 травня 2020 року та 29 травня 2020 року направлено до ФГ Застава-2010 повідомлення про виклик для надання пояснень у зв`язку з виявленими порушеннями земельного законодавства, які отримані уповноваженою особою позивача 21 травня 2020 року та 04 червня 2020 року відповідно, що підтверджено фіскальними чеками про направлення поштових відправлень, результатами перевірки статусу відстеження, повідомленням про вручення поштового відправлення (арк. спр. 42-44).
За результатами проведеної перевірки державним інспектором складено:
протокол про адміністративне правопорушення від 11 червня 2020 року № 192-ДК/0065П/07/01/-20, в якому зазначено, що головою ФГ Застава-2010 ОСОБА_1 внаслідок використання не за цільовим призначенням земельної ділянки заподіяно шкоду у сумі 13375,66 грн (арк. спр. 45-46);
постанову про накладення адміністративного стягнення від 11 червня 2020 року № 192-ДК/0065По/08/01/-20, якою визнано позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення та притягнуто до адміністративної відповідальності за статтею 53 КУпАП (арк. спр. 47-48);
припис від 11 червня 2020 року № 192-ДК/0084ПР/03/01/-20, яким приписано голові ФГ Застава-2010 усунути виявлене порушення земельного законодавства шляхом приведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення (пасовище) площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), яка розташована за межами населених пунктів на території Танюшівської сільської ради Новопсковського району Луганської області, у стан, придатний для використання за цільовим призначенням в термін до 11 липня 2020 року (арк. спр. 6, 49).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частинами першою та другою статті 2 Земельного кодексу України земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Відповідно до статті 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Згідно зі статтею 188 Земельного кодексу України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель визначає Закон України від 19.06.2003 № 963-IV Про державний контроль за використанням та охороною земель (далі - Закон № 963-IV), який спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.
Відповідно до статті 4 Закону № 963-IV об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Згідно із статтею 6 Закону № 963-IV до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.
Змістом статті 9 Закону № 963-IV передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом проведення перевірок.
Частиною першою статті 10 Закону № 963-IV визначено, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:
- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
- у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;
- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України;
- передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;
- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;
- звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.
Так, згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 № 482 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності є завданнями Держгеокадастру.
Відповідно до підпункту 25-1 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.
Підпунктом 30 пункту 4 Положення про ГУ Держгеокадастру у Луганській області, затвердженого наказом Держгеокадастром від 17 листопада 2016 року № 308 (у редакції наказу Держгеокадастру від 20 лютого 2020 року № 53), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль), зокрема, за використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення.
Посадові особи Головного управління в межах своїх повноважень мають право:
складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків (підпункт 1 пункту 6 Положення);
безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель (підпункт 2 пункту 6 Положення);
викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для отримання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства (підпункт 4 пункту 6 Положення).
Системний аналіз вказаних положень земельного законодавства дає підстави дійти висновку про те, що ГУ Держгеокадастру у Луганській області області та його посадові особи (інспектори) наділені повноваженнями щодо здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів. При цьому, об`єктом контролю є всі землі на території України, а також порядок їх використання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами.
Також аналіз наведених норм права свідчить про те, що контроль за використанням та охороною земель є прямим обов`язком інспекторів; законодавством визначено перелік конкретних дій та заходів, на вчинення яких уповноважено державних інспекторів.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що державний контроль за охороною та використанням земель може здійснюватися посадовими особами Держгеокадастру та його територіальних органів, які є державними інспекторами, у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, у тому числі, шляхом проведення перевірок. При цьому, вищевказаними нормами не передбачена участь суб`єкта господарювання в обстеженні земельної ділянки.
Для реалізації завдань у сфері здійснення контролю за використанням та охороною земель державний інспектор має право, зокрема, видавати приписи, складати акти перевірки або протоколи про адміністративні правопорушення з метою притягнення винних осіб до відповідальності. Приписи про усунення виявлених порушень мають надаватися лише тим особам, які безпосередньо вчинили порушення вимог земельного законодавства.
Надаючи правову оцінку твердженням позивача про відсутність в його діях нецільового використання земельних ділянок, суд виходить з такого.
Згідно з частиною першою статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії, зокрема землі сільськогосподарського призначення (пункт а ).
Відповідно до частини першої статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Частиною другою статті 20 Земельного кодексу України визначено, що зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Абзацом 2 частини п`ятої статті 20 Земельного кодексу України визначено, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33-37 цього Кодексу.
Відповідно до пункту г частини першої статті 21 Земельного кодексу України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.
Частиною першою статті 22 Земельного кодексу України установлено, що землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Згідно з частиною другою статті 22 Земельного кодексу України до земель сільськогосподарського призначення належать:
а) сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги);
б) несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель інших категорій, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо).
Відповідно до пункту б частини третьої статті 22 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування сільськогосподарським підприємствам - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Частинами першою та другою статті 93 Земельного кодексу України визначено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам.
Згідно з пунктом а частини першої статті 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов`язані забезпечувати використання землі за цільовим призначенням та за свій рахунок приводити її у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком випадків незаконної зміни рельєфу не власником такої земельної ділянки.
Абзацом 15 частини першої статті 1 Закону України від 22.05.2003 № 858-IV Про землеустрій цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.
Статтею 2 Закону України від 19.06.2003 № 962-IV Про охорону земель (далі - Закон № 962-IV) визначено, що об`єктом особливої охорони держави є всі землі в межах території України.
Власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов`язані, зокрема: дотримуватися вимог земельного та природоохоронного законодавства України; проводити на земельних ділянках господарську діяльність способами, які не завдають шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів; підвищувати родючість ґрунтів та зберігати інші корисні властивості землі на основі застосування екологобезпечних технологій обробітку і техніки, здійснення інших заходів, які зменшують негативний вплив на ґрунти, запобігають безповоротній втраті гумусу, поживних елементів тощо; дотримуватися стандартів, нормативів при здійсненні протиерозійних, агротехнічних, агрохімічних, меліоративних та інших заходів, пов`язаних з охороною земель, збереженням і підвищенням родючості ґрунтів; забезпечувати використання земельних ділянок за цільовим призначенням та дотримуватися встановлених обмежень (обтяжень) на земельну ділянку; забезпечувати захист земель від ерозії, виснаження, забруднення, засмічення, засолення, осолонцювання, підкислення, перезволоження, підтоплення, заростання бур`янами, чагарниками і дрібноліссям (частина перша статті 35 Закону № 962-IV).
Частинами першою та третьою статті 37 Закону № 962-IV встановлено, що власники та землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок зобов`язані здійснювати заходи щодо охорони родючості ґрунтів, передбачені цим Законом та іншими нормативно-правовими актами України.
На землях сільськогосподарського призначення може бути обмежена діяльність щодо: вирощування певних сільськогосподарських культур, застосування окремих технологій їх вирощування або проведення окремих агротехнічних операцій; розорювання сіножатей, пасовищ; використання деградованих, малопродуктивних, а також техногенно забруднених земельних ділянок; необґрунтовано інтенсивного використання земель.
Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548 затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель, пунктами 1.2 та 1.4 якого визначено, що код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі; КВЦПЗ визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.
Згідно з розділом ІІ Класифікації видів цільового призначення земель вирізняють такі види цільового призначення земель сільськогосподарського призначення, зокрема:
01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
01.08 Для сінокосіння та випасання худоби.
Відповідно до Переліку угідь згідно з Класифікацією видів земельних угідь (КВЗУ), який є Додатком 4 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051:
Рілля. Група включає сільськогосподарські угіддя, які систематично обробляються і використовуються під посіви сільськогосподарських культур, включаючи посіви багаторічних трав, а також чисті пари (ГОСТ 26640-85) та парники, оранжереї і теплиці До ділянок ріллі не належать сіножаті і пасовища, що розорані з метою їх докорінного поліпшення і використовуються постійно під трав`яними кормовими культурами для сінокосіння та випасання худоби, а також міжряддя садів, які використовуються під посіви;
Сіножаті. Підгрупа включає сільськогосподарські угіддя, які систематично використовуються для сінокосіння (ГОСТ 26640-85), до яких потрібно включати рівномірно вкриті деревинною та чагарниковою рослинністю площею до 20 відсотків ділянки;
Пасовища. Підгрупа включає сільськогосподарські угіддя, які систематично використовуються для випасання худоби (ГОСТ 26640-85); рівномірно вкриті деревинною та чагарниковою рослинністю площею до 20 відсотків ділянки.
Аналіз вищевикладених положень земельного законодавства дає суду підстави дійти висновку, що сільськогосподарські угіддя - це ділянки, що безпосередньо використовуються для виробництва сільськогосподарської продукції, які поділяються на такі види сільськогосподарських угідь як, зокрема: рілля, сіножаті, пасовища, а також за видами їх цільового призначення, зокрема: на землі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (01.01), для сінокосіння та випасання худоби (01.08).
При цьому, землі сільськогосподарського призначення можуть використовуватися їх власниками та землекористувачами виключно із дотриманням їх цільового призначення - за призначенням, визначеним у встановленому законодавством порядку на підставі документації із землеустрою. Отже, пасовища мають використовуватися власниками та користувачами таких земельних ділянок виключно для випасання худоби. У свою чергу, використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення не за цільовим призначенням чинним законодавством заборонено.
Судом встановлено, що у проекті відведення земельної ділянки площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), який затверджено розпорядженням голови Новопсковської райдержадміністрації від 20 січня 2014 року № 13, визначено вид сільськогосподарського угіддя - пасовища, а також вид цільового призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Такі ж відомості про земельну ділянку щодо виду сільськогосподарського угідь та виду цільового використання внесені до Державного земельного кадастру, що підтверджено відповідними витягами, вказані у розпорядженні голови Новопсковської райдержадміністрації від 01 серпня 2017 року № 503 та в договорі оренди землі від 01 вересня 2017 року (арк. спр. 8, 9-11, 13, 32).
Оскільки вид угіддя та цільового призначення земельної ділянки, переданої в оренду ФГ Застава-2010 , визначені у документації із землеустрою, а також зафіксовані у рішенні уповноваженого органу про передачу її у користування, суд погоджується з твердженнями відповідача, що позивач мав право використовувати земельну ділянку за її цільовим призначенням - для товарного сільськогосподарського виробництва, але в межах її виду - пасовище, тобто для випасання худоби.
Натомість державним інспектором в ході здійснення заходів державного контролю шляхом проведення планової перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки державної власності площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001) встановлено відсутність на ґрунтовому покриву земельної ділянки дернини та трав`янистої рослинності, що є невід`ємною частиною складу пасовищ, та ознаки аграрної обробки земельної ділянки (розорана), що підтверджується актом обстеження земельної ділянки та фотофіксацією.
Такі дії позивача суперечать статусу вказаної земельної ділянки та є порушенням вимог природоохоронного законодавства та законодавства щодо використання та охорони земель.
Твердження представника позивача, що у разі необхідності використання земельної ділянки виключно як пасовища, вона мала передаватися у користування з кодом 01.08 для сінокосіння та випасання худоби, а не з кодом 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, судом відхиляються, оскільки відповідно до пункту б частини третьої статті 22 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування сільськогосподарським підприємствам саме для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Твердження представника позивача, що земельна ділянка розорана ФГ Застава-2010 з метою її докорінного поліпшення відхиляються судом як безпідставні, оскільки ані державному інспектору під час здійснення заходу державного контролю, ані до суду доказів вказаного не надано. Суд зауважує, що позивачем також не надано жодних доказів доказів, що до проведення перевірки земельна ділянка використовувалася ним за цільовим призначенням як пасовище.
Судом також відхиляються твердження про не доведення відповідачем обставин систематичного оброблення та використання земельної ділянки під посіви та вирощення сільськогосподарських культур, оскільки державним інспектором в ході перевірки встановлено вжиття позивачем заходів, спрямованих на заміну певного виду використання земельної ділянки з угідь - пасовища, в угіддя - рілля, а саме очищення земельної ділянки від дернини та трав`янистої рослинності, обробка ґрунту сільськогосподарською технікою, а не остаточна зміна виду угідь.
Твердження представника позивача щодо необізнаності ФГ Застава-2010 з проведенням планової перевірки та необхідність надання державному інспектору документів не відповідають фактичним обставинам, оскільки спростовані наявними в матеріалах справи доказами отримання позивачем від відповідача повідомлень про виклик для надання пояснень у зв`язку з виявленими порушеннями земельного законодавства від 19 травня 2020 року № 192-ДК/0018/04/01/-29 (отримано 21 травня 2020 року) та від 29 травня 2020 року № 192-ДК/0019/04/01/-20 (отримано 04 червня 2020 року).
Суд також вважає, що позивач безпідставно ототожнює законодавчо визначений обов`язок використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення за її цільовим призначенням із встановленням додаткових обмежень (обтяжень) щодо її використання за умовами договору.
Зважаючи на встановлені державним інспектором в ході проведення планової перевірки обставин що порушення ФГ Застава-2010 вимог чинного земельного законодавства, які знайшли підтвердження при розгляді справи, суд погоджується з твердженнями представника відповідача, що державний інспектор, керуючись положеннями статті 10 Закону № 963-IV, мав право давати позивачу обов`язкові для виконання вказівки (припис).
Припис - це обов`язкова для виконання письмова вимога уповноваженого органу щодо усунення порушень вимог законодавства. Заходи в приписі, спрямовані на усунення порушень вимог закону, а відтак, мають бути чітко сформульовані та конкретизовані.
Судом встановлено, що у приписі від 11 червня 2020 року № 192-ДК/0084ПР/03/01/-20 визначено голові ФГ Застава-2010 у строк до 11 липня 2020 року усунути виявлені перевіркою порушення вимог земельного законодавства шляхом приведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення (пасовища) площею 34,8295 га (кадастровий номер 4423388200:15:001:0001), яка розташована за межами населених пунктів на території Танюшівської сільської ради Новопсковського району Луганської області, у стан придатний для використання за цільовим призначенням. Отже, оскаржуваний припис містить вказівку про вжиття позивачем конкретних заходів для усунення виявлених перевіркою порушень.
У даній справі судом встановлено, що державним інспектором за наслідками проведення планової перевірки, в межах визначених Законом № 963-IV повноважень, прийнято правильний за змістом припис про усунення порушень.
Таким чином, суд дійшов висновку, що припис від 11 червня 2020 року № 192-ДК/0084ПР/03/01/-20 відповідає критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, тому у суду відсутні підстави для визнання їх протиправними та скасування.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. Руїз Торія проти Іспанії (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.
Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Оскільки суд відмовляє у задоволенні позову, керуючись положеннями статті 139 КАС України, понесені позивачем судові витрати по сплаті судового збору не підлягають відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову адвоката Слєсарєва Ігоря Едуардовича в інтересах Фермерського господарства Застава-2010 (місцезнаходження: 92313, Луганська область, Новопсковський район, село Соснівка, вулиця Молодіжна, будинок 31, код за ЄДРПОУ 37684904) до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області (місцезнаходження: 93404, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, проспект Центральний, будинок 17, корпус 2, код за ЄДРПОУ 39771244) про визнання протиправним та скасування припису відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення суду складено 07 жовтня 2020 року.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2020 |
Оприлюднено | 07.10.2020 |
Номер документу | 92039476 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні