Рішення
від 06.10.2020 по справі 420/10024/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/10024/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Марина П.П.,

Секретаря судового засідання Чернецької О.А.,

за участю сторін:

від позивача Лисевич С.В.,

від відповідача Чистяков О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя до Одеської обласної територіальної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя до Одеської обласної територіальної виборчої комісії, в якому позивач просить суд:

визнати протиправною та скасувати постанову Одеської обласної територіальної виборчої комісії від 02 жовтня 2020 року №55 Про відмову у реєстрації уповноважених осіб від Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя в Одеській обласній територіальній виборчій комісії;

зобов`язати Одеську обласну територіальну виборчу комісію у порядку встановленому, частинами 6, 7 статті 236 Виборчого кодексу України, з урахуванням висновків рішення у цій справі розглянути заяви Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя щодо реєстрації уповноважених осіб в відповідних єдиних багатомандатних та територіальних виборчих округах, поданих відносно наступних осіб: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 ; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 ; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 ; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_13 ; ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 ; ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_15 ; ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_16 ; ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_17 ; ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_13 .

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що постановою від 02 жовтня 2020 року № 55 Про відмову у реєстрації уповноважених осіб від Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя в Одеській обласний територіальній виборчий комісії Одеська обласна територіальна виборча комісія прийняла рішення, за яким відмовила Одеській регіональній організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя в реєстрації наступним уповноваженим особам: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 ; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 ; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 ; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_13 ; ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 ; ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_15 ; ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_16 ; ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_17 ; ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_13 з зазначеним рішенням позивач не згоден з таким рішенням відповідача та вважає його протиправним.

Представник позивача зазначає, що відповідач є незалежним органом адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів, який повинен діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.

Також представник позивача зазначає, що зі свого боку позивач, як суб`єкт виборчого процесу з місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, повинен неухильно дотримуватись порядку, що визначений Виборчим кодексом.

Представник позивача стверджує, що з урахуванням приписів ч.ч. 5, 6 ст.236 ВК України визначається, що законом передбачена можливість для позивача зареєструвати уповноважених осіб в будь-якому єдиному багатомандатному та територіальному виборчому округу; проте для реєстрації таких осіб він може звернутись з відповідною заявою виключно до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, міської виборчої комісії. Законодавством не передбачена можливість звернення позивача з такою заявою до відповідної районної, сільської, селищної територіальної виборчої комісії, тому позивач звернувся до відповідача, як до визначеної законом комісії вищого рівня відносно зазначених комісій. При цьому за нормою ч.7 ст.236 ВК відповідач повинен не пізніш як на третій день після надходження документів зареєструвати уповноважених осіб позивача та видати їм посвідчення за встановленою формою. Відмовити у такий реєстрації відповідач може виключно з підстав порушення позивачем вимог, встановлених частинами 2, 5, 6 цієї статті.

За твердженнями представника позивача, позивач подав заяви про реєстрацію уповноважених осіб з повним дотриманням порядку, визначеного Виборчим кодексом, в тому числі - із зазначенням відповідного виборчого округу в заяві про реєстрацію та в рішенні щодо затвердження списку уповноважених осіб. При цьому позивач звертає увагу, що це не були заяви про реєстрацію уповноважених осіб саме в Одеській обласній територіальній виборчій комісії, і позивачу невідомо, з яких причин відповідач сприйняв їх таким чином. Проте відповідач з неправомірних підстав відмовив у реєстрації таких уповноважених осіб позивача, чим порушив право позивача на їх наявність в певних єдиних багатомандатних та територіальних виборчих округах, як передбачену законом гарантію діяльності позивача у виборчому процесі, - що є неприпустимим.

Відповідачем 05.10.2020 до суду надано відзив на адміністративний позов (а.с. 109-111), згідно якого відповідач зазначає, що Одеська обласна територіальна виборча комісія не погоджується з позовною заявою в повному обсязі.

Одеською обласною територіальною виборчою комісією, 02 жовтня 2020 року було отримано пакет документів від Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя для реєстрації уповноважених осіб від Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя в Одеській обласній територіальній виборчій комісії. За результатами розгляду документів, представнику було повідомлено, що деякі заяви не відповідають вимогам подання таких заяв, а саме в частині, зазначення назви територіальних округів та відповідних виборів, на що представнику було запропоновано зробити відповідні виправлення в заявах кандидатів для реєстрації їх уповноваженими представниками у відповідних округах.

Представником Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя не були взяти до уваги зауваження представників Одеської обласної територіальної виборчої комісії, та він продовжував наполягати на прийомі зазначених документів, при цьому представниками Одеської обласної територіальної виборчої комісії було повідомлено, що в реєстрації деяким уповноваженим особам може бути відмовлено, та ще раз було запропоновано внести відповідні виправлення до заяв на реєстрацію уповноважених осіб. Представник продовжував наполягати на прийомі документів, та прийняття комісією відповідного рішення.

Одеська обласна територіальна виборча комісія прийняла рішення щодо відмови в реєстрації уповноважених осіб Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя , оскільки не були виконані вимоги Виборчого кодексу щодо подання документів до відповідної виборчої комісії.

Враховуючи викладене, представник відповідача зазначає, даний адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Ухвалою суду від 04.10.2020 року відкрито провадження у справі з урахуванням особливостей встановлених ст.ст. 273, 278 КАС України та призначено судове засідання на 05.10.2020 об 14:00.

У судовому засіданні 05.10.2020 року та 06.10.2020 представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році на неділю, 25 жовтня 2020 року, призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.

Судом встановлено, що представником позивача до Одеської обласної територіальної комісії поданий пакет документів для реєстрації уповноважених осіб від Одеської регіональної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ .

Відповідно до протоколу №12 від 02 жовтня 2020 року, на засіданні Одеської обласної територіальної виборчої комісії прийнято рішення про відмову в реєстрації уповноваженими особами від Одеської регіональної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ , у зв`язку з тим, що заяви містять прохання про реєстрацію уповноваженими особами місцевої організації політичної партії у територіальних округах з виборів депутатів сільських, селищних рад територіальних громад без зазначення відповідного виборчого округу, чим порушено приписи ч.5 ст. 236 Виборчого кодексу. В протоколі також зазначено, що представникам партії було повідомлено про необхідність та можливість виправлення документів про реєстрацію уповноважених осіб місцевої організації політичної партії, проте останні відмовились від такої можливості. (а.с. 122).

На підставі викладеного відповідачем прийнято постанову №55 від 02.10.2020 року Про відмову в реєстрації уповноважених осіб від Одеської регіональної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ в Одеській обласній територіальній виборчій комісії. (а.с. 10)

В оскаржуваній постанові зазначено, що відповідно до ч.5 ст.236 Виборчого кодексу України, список уповноважених осіб організації партії з обов`язковим зазначенням відповідного виборчого округу затверджується керівним органом організації партії, абз. 2 ч. 7 ст. 236 Виборчого кодексу України передбачено, що у разі порушення вимог, встановлених, ч.ч. 2, 5, 6, цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації уповноваженої особи організації партії. Враховуючи вищевикладене, Одеська обласна територіальна виборча комісія, постановляє відмовити в реєстрації уповноваженим особам від Одеської регіональної організації Політичної Партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ : ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 ; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 ; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 ; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_13 ; ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 ; ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_15 ; ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_16 ; ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_17 ; ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_13 .

Не погодившись з прийнятим відповідачем рішенням, позивач - Одеська регіональна організація Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зокрема, як встановлено судом, та зазначено в оскаржуваній позивачем постанові зазначено, що підставою для відмови в реєстрації уповноважених осіб слугувало те, що в заявах не зазначено відповідного виборчого округу.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, визначає Виборчий кодекс України.

Відповідно до частин 1, 2 ст.63 Виборчого кодексу України, рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно ч.1 ст.64 Виборчого кодексу України, суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до п. 1-1) ч.1 ст.64 Виборчого кодексу України, виключно до суду шляхом подання позовної заяви оскаржуються: рішення чи дії окружної виборчої комісії, рішення чи дії територіальної виборчої комісії, крім встановлених цим Кодексом випадків.

Стаття 25 Виборчого кодексу України визначає система територіальної організації виборів.

Відповідно до ч. 1 ст. 25 Виборчого кодексу України систему територіальної організації загальнодержавних виборів складають:

1) єдиний загальнодержавний виборчий округ;

2) територіальні виборчі округи;

3) виборчі дільниці.

Згідно з ч.ч. 2, 3 ст. 25 Виборчого кодексу України система територіальної організації місцевих виборів встановлюється цим Кодексом. Система територіальної організації кожного типу виборів визначається цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 27 Виборчого кодексу України для підготовки, організації і проведення загальнодержавних виборів Центральною виборчою комісією утворюються територіальні виборчі округи, що існують на постійній основі.

Порядок утворення таких територіальних округів, зміни їх меж та центрів встановлюється Центральною виборчою комісією.

Територіальні округи утворюються в межах Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя.

Межі територіальних округів визначаються з урахуванням меж адміністративно-територіальних одиниць.

Не допускається утворення територіального округу з територій, що не межують між собою.

Згідно з ч.ч. 4-7 ст. 27 Виборчого кодексу України територіальний округ визначається територією, в межах якої знаходяться виборчі дільниці, що входять до його складу.

Центром територіального округу є адміністративно-територіальна одиниця за місцезнаходженням окружної виборчої комісії.

У винятковому випадку для забезпечення належної організації роботи окружної виборчої комісії її місцезнаходження може бути змінено Центральною виборчою комісією та знаходитися поза межами відповідного територіального округу.

При утворенні територіального округу одночасно приймається рішення щодо його центру.

Межі, центр територіального округу змінюються Центральною виборчою комісією.

Відповідно до ч.1 ст.199 Виборчого кодексу України систему територіальної організації виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) складають:

1) багатомандатні виборчі округи;

2) виборчі дільниці.

Згідно з ч. 2-5 ст. 199 Виборчого кодексу України з метою обрання депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) територія відповідної громади поділяється на багатомандатні виборчі округи. Середня орієнтовна кількість таких багатомандатних округів визначається як ціла частка від ділення кількісного складу відповідної ради на три. При утворенні багатомандатних виборчих округів відхилення від їх середньої орієнтовної кількості не може становити більше ніж один округ.

Багатомандатні виборчі округи включають приблизно однакову кількість виборців у відношенні до депутатських мандатів, які розподіляються у таких виборчих округах. Відхилення кількості виборців у багатомандатному виборчому окрузі, утвореному в межах території відповідної сільської, селищної, міської громади, за можливості, не може перевищувати 15 відсотків орієнтовної середньої кількості виборців в окрузі з розрахунку на один депутатський мандат. Орієнтовна середня кількість виборців в окрузі визначається як частка від ділення загальної кількості виборців, встановленої на підставі відомостей Державного реєстру виборців, на кількість багатомандатних виборчих округів.

Багатомандатні виборчі округи з виборів депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) утворюються відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як на другий день виборчого процесу з дотриманням принципу неперервності меж (зв`язності територій) таких округів.

При утворенні багатомандатних виборчих округів територіальна виборча комісія визначає межі кожного округу. Кожному округу присвоюється порядковий номер.

Відповідно до ст.201 Виборчого кодексу України систему територіальної організації виборів депутатів обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) складають:

1) єдиний багатомандатний виборчий округ;

2) територіальні виборчі округи;

3) виборчі дільниці.

Єдиний багатомандатний виборчий округ включає територію відповідно області, району, району в місті, міста, села, селища.

Територіальні виборчі округи з виборів депутатів обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) утворюються відповідно обласною, районною, районною в місті, міською, сільською, селищною виборчою комісією не пізніш як на другий день виборчого процесу з дотриманням принципу неперервності меж (зв`язності територій) таких округів та, за можливості, з урахуванням адміністративно-територіального устрою. Відповідна виборча комісія тим самим рішенням присвоює номери територіальним виборчим округам.

Відповідно до ч.1 ст. 236 Виборчого кодексу України організація партії, яка висунула кандидатів у депутати Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), має право делегувати одного представника до територіальної виборчої комісії з правом дорадчого голосу, який уповноважений представляти інтереси організації партії у територіальній виборчій комісії під час виборчого процесу. Кандидатура представника організації партії у виборчій комісії затверджується керівним органом організації партії.

Відповідно до ч.5 ст. 236 Виборчого кодексу України організація партії, яка висунула кандидатів у депутати в єдиному багатомандатному окрузі, може мати не більше двох уповноважених осіб у цьому окрузі та не більше двох уповноважених осіб у кожному територіальному окрузі (далі - уповноважена особа організації партії). Уповноважена особа організації партії представляє відповідну організацію партії і не є самостійним суб`єктом виборчого процесу. Уповноважена особа організації партії повинна відповідати вимогам, зазначеним у частині другій цієї статті. Список уповноважених осіб (уповноважена особа в окремому окрузі) організації партії з обов`язковим зазначенням відповідного виборчого округу затверджується керівним органом організації партії.

Частиною 6 ст. 236 Виборчого кодексу України заява про реєстрацію уповноважених осіб організації партії в електронному вигляді та на паперових носіях, підписана керівником організації партії та скріплена печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня чи печаткою партії, та копія рішення керівного органу організації партії про затвердження списку уповноважених осіб організації партії подаються до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, міської виборчої комісії у будь-який час після реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчого списку організації партії.

У заяві про реєстрацію уповноважених осіб організації партії зазначаються: прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) кожної уповноваженої особи, відповідний виборчий округ, громадянство уповноваженої особи організації партії, число, місяць і рік народження, місце роботи, посада (заняття), адреса для листування, контактний номер телефону та адреса електронної пошти, відомості про відсутність судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, що не погашена або не знята в установленому законом порядку.

До заяви додаються копії паспорта громадянина України (копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки та сторінок або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки) або копії першої та другої сторінок тимчасового посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи.

У разі виявлення технічних помилок та неточностей у заяві про реєстрацію уповноважених осіб організації партії в постанові відповідної територіальної виборчої комісії про їх реєстрацію зазначаються відомості на підставі копій паспортних документів.

Відповідно до ч.7 ст. 236 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день після надходження документів, зазначених у частині шостій цієї статті, реєструє уповноважених осіб організації партії та видає представникові організації партії у відповідній виборчій комісії їх посвідчення за формою, встановленою Центральною виборчою комісією.

У разі порушення вимог, встановлених частинами другою, п`ятою, шостою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації уповноваженої особи організації партії.

Згідно ч. 14 ст.236 Виборчого кодексу України уповноважена особа організації партії:

1) сприяє організації партії в її участі у виборчому процесі, в тому числі у проведенні передвиборної агітації;

2) представляє інтереси організації партії у відносинах з виборчими комісіями (крім Центральної виборчої комісії), органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, виборцями, іншими суб`єктами виборчого процесу на території відповідного виборчого округу;

3) має право брати участь у засіданнях виборчих комісій (крім Центральної виборчої комісії) на території відповідного виборчого округу;

4) має право бути присутньою на виборчій дільниці під час голосування та на засіданні дільничної виборчої комісії під час підрахунку голосів виборців з урахуванням обмежень, встановлених частиною восьмою статті 36 цього Кодексу;

5) має права офіційного спостерігача від організації партії, передбачені частиною сьомою статті 239 цього Кодексу;

6) має інші права, передбачені цим Кодексом для уповноваженої особи партії.

Як вбачається з заяв про реєстрацію уповноважених осіб Одеської регіональної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, представник позивача просив зареєструвати останніх в таких округах:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Бородінської селищної ради Болградського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 3 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Тарутинської селищної ради Болградського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Саф`янівської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 3 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Усатівської сільської ради Одеського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 3 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Таїровської селищної ради Одеського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 3 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Подільської районної ради Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 6 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Березівської районної ради Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Одеської районної ради Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 8 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_13 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Болградської районної ради Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 територіальних виборчих округа

ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_15 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Городненської сільської ради Болградського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_16 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_16 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_17 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 територіальних виборчих округа;

ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_13 - в єдиному багатомандатному окрузі з виборів депутатів Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 територіальних виборчих округа.

Так, судом встановлено, що позивачем дійсно в зазначених заявах не зазначено номер виборчого округу.

Проте, відповідно до приписів ст.ст. 199, 201 виборча комісія рішенням присвоює номери територіальним виборчим округам, єдиному багатомандатному округу номер не присвоюється.

Разом з тим, постановою Центральної виборчої комісії від 14 серпня 2020 року № 177 затверджено форми виборчої документації, рекомендовані для використання під час організації підготовки та проведення місцевих виборів, додатком №30 до якої є форма заяви про реєстрацію уповноважених осіб в багатомандатних округах.

Відповідно до затвердженої постановою ЦВК від 14.08.2020 №177 форми заяви, крім зазначення назви відповідної ради не передбачено зазначення її номеру.

Судом встановлено, що в кожній заяві позивачем зазначено що уповноважена особа реєструється в багатомандатному окрузі та зазначено назву відповідної ради, яка відповідає територіальному поділу відповідно до інформації розміщеної на офіційному сайті Центральної виборчої комісії.

Таким чином зауваження відповідача щодо не відповідності поданих позивачем документів для реєстрації уповноважених осіб в багатомандатних округах з виборів депутатів відповідних рад з огляду не те, що останнім не зазначено відповідний виборчий округ є необґрунтованими та спростовуються наявними у справі доказами.

Також, як вбачається з заяв про реєстрацію уповноважених осіб Одеської регіональної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ в територіальних виборчих округах, представник позивача просив зареєструвати останніх в таких округах:

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 - в територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області. В заяві зазначений номер відповідного виборчого округу - 1. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 виборчих округа;

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 - в територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Авангардівської селищної ради Одеського району Одеської області. В заяві зазначений номер відповідного виборчого округу - 1. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 3 виборчих округа;

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 - в територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області. В заяві зазначений номер відповідного виборчого округу - 1. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 4 виборчих округа;

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 - в територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Овідіопольської селищної ради Одеського району Одеської області. В заяві зазначений номер відповідного виборчого округу - 1. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 3 виборчих округа;

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 - в територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Саф`янівської селищної ради Ізмаїльського району Одеської області. В заяві зазначений номер відповідного виборчого округу - 1. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 3 виборчих округа;

ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 - в територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області. В заяві зазначений номер відповідного виборчого округу - 2. Відповідно до інформації з сайту Центральної виборчої комісії округ включає 3 територіальних виборчих округа.

Відповідно до затвердженої постановою ЦВК від 14.08.2020 №177 форми заяви (додаток 31), крім зазначення назви відповідної ради передбачено зазначення номеру відповідного територіального виборчого округу.

Отже, з вищенаведених заяв вбачається, що позивачем, зазначено і назву відповідного виборчого територіального виборчого округу і його номер.

При цьому, суд вважає необґрунтованими доводи представника відповідача стосовно того, що нумерація виборчих округів зазначених суб`єктом подання не співпадають з нумерацією виборчих округів, щодо яких Одеська обласна територіальна виборча комісія може приймати рішення, оскільки зазначені обставини не були підставою для прийняття оскаржуваного рішення, а вказані позивачем в заяві номери та назви округів відповідають кількості виборчих округів визначених ЦВК.

Таким чином, зважаючи на вищевикладене та з урахуванням сукупності доказів, суд дійшов висновку щодо неправомірності винесення 02.10.2020 Одеською обласною територіальною виборчою комісією постанови №55 Про відмову у реєстрації уповноважених осіб від Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя , та відповідно наявності законодавчо передбачених підстав для визнання її протиправною, та скасування.

Оскільки суд прийшов висновку про наявність підстав для скасування постанови №55 Про відмову у реєстрації уповноважених осіб від Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя , позовна вимога про зобов`язання Одеську обласну територіальну виборчу комісію у порядку встановленому, частинами 6, 7 статті 236 Виборчого кодексу України, з урахуванням висновків рішення у цій справі розглянути заяви Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя щодо реєстрації уповноважених осіб в відповідних єдиних багатомандатних та територіальних виборчих округах, поданих відносно наступних осіб: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 ; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 ; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 ; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_13 ; ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 ; ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_15 ; ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_16 ; ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_17 ; ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_13 також підлягає задоволенню, як похідна.

Відповідно до ч. 1 ст. 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Згідно ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

На підставі вищевикладеного, та оцінюючи надані сторонами по справі письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч.3 ст.161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Позивачем при поданні позовної заяви не додано до неї доказів сплати судового збору.

Згідно з частиною 9 статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» , за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою встановлюється ставка судового збору у сумі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» встановлено, що з 01 січня 2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб розмірі становить 2102 гривень.

Таким чином, розмір судового збору за подання даного адміністративного позову складає 2102 грн.

З огляду на вищевикладене, оскільки позивачем не було сплачено судовий збір при подачі позову, суд вважає за необхідне стягнути з Одеської обласної територіальної виборчої комісії на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 2102,00 грн.

Керуючись ст. ст. 72-77, 139, 241-246, 255, 268-273, 278 КАС України суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя до Одеської обласної територіальної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною та скасувати постанову Одеської обласної територіальної виборчої комісії від 02 жовтня 2020 року №55 Про відмову у реєстрації уповноважених осіб від Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя в Одеській обласній територіальній виборчій комісії;

Зобов`язати Одеську обласну територіальну виборчу комісію у порядку встановленому, частинами 6, 7 статті 236 Виборчого кодексу України, з урахуванням висновків рішення у цій справі розглянути заяви Одеської регіональної організації Політичної партії Опозиційна платформа - За життя щодо реєстрації уповноважених осіб в відповідних єдиних багатомандатних та територіальних виборчих округах, поданих відносно наступних осіб: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 ; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 ; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 ; ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 ; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 ; ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 ; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_13 ; ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_14 ; ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_15 ; ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_16 ; ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_17 ; ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_13 .

Стягнути з Одеської обласної територіальної виборчої комісії (код ЄДРПОУ 43780202, адреса: 65032, м. Одеса, пр. Шевченка, буд. 4, каб. 359) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.) на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.278 КАС України.

Відповідно до ч. 2 ст. 295 КАС України апеляційні скарги на судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 273-277 цього Кодексу, можуть бути подані у дводенний строк з дня їх проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Позивач: Одеська регіональна організація Політичної партії Опозиційна платформа - За життя (код ЄДРПОУ 34055433, місцезнаходження: 65014, м. Одеса, вул. Базарна, буд.1);

Відповідач: Одеська обласна територіальна виборча комісія (код ЄДРПОУ 43780202, адреса: 65032, м. Одеса, пр. Шевченка, буд. 4, каб. 359).

Суддя П.П.Марин

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92039773
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/10024/20

Постанова від 09.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні