Рішення
від 06.10.2020 по справі 420/3859/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3859/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «Леола» (вул..Садова,буд.3, офіс 30, м.Одеса, 65023) до Головного управління ДФС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС в Одеській області №0041671406, №0041681406, №0041471406, №0041481406, №0041701406, №0041691406 від 28.08.2019 року,-

ВСТАНОВИВ:

З позовом до суду звернулось Приватнепідприємство «Леола»до Головного управління ДФС в Одеській областів якому позивач просить:

визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 28.08.2019року № 0041671406. № 0041681406. № 0041471406, № 0041481406, № 0041701406, № 0041691406 винесені ГУ ДФС в Одеській області;

стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з ГУ Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) на користь ПП «Леола» (код ЄДРПОУ 22491694) суму сплаченого судового збору та інших судових витрат.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що згідно з наказом ГУ ДФС в Одеській області № 5485 від 10.07.2019 року фахівцями відділу проведена фактична перевірка ПП «Леола» (код ЄДРПОУ 22491694) за адресами господарських одиниць: м.Одеса вул.Героїв Прикордонників, буд. З офіс 501, м.Одеса вул. Середньофонтанська, буд. 19 «В» та м.Одеса вул.Теніста, 9,12. За результатами перевірки складено відповідні акти перевірки та відповідно до них контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 28.08.2019 року №0041671406. № 0041681406. №'0041471406. № 0041481406. № 0041701406. № 0041691406. Позивач зазначає, що вивчивши вказані податкові повідомлення-рішення від 28.08.2019 року ним встановлено, що підстави для їх складення були акти перевірки від 24.07.2019 року за різними номерами, однак в постановлених повідомленнях - рішеннях встановлено, що акти перевірки складені без врахуванням наданих ГУ ДФС в Одеській області24.07.2019 року ПП «Леола» документів. Таким чином позивач вважає, що податкові повідомлення рішення від 28.08.2019 року № 0041671406.№ 0041681406. № 0041471406, № 0041481406. № 0041701406.№ 0041691406 винесені без належного врахування обставин та документів наданих на запит підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 20.05.2020 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

31.08.2020р. від представника відповідача через канцелярію суду надійшов відзив на позовну заяву, в тексті якого ГУ ДПС в Одеській області просило суд відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своїх заперечень представник відповідача вказав, що ГУ ДФС в Одеській області на підставі наказу від 10.07.2019 № 5485 проведено фактичніперевірки господарських одиниць ПП Леола , що розташовані за адресою: Одеська область, м.Одеса, вул. Тіниста, буд. 9/12; м. Одеса, вул. Середньофонтанська, 19; м. Одеса, вул. Г.Прикордонників, 3 з метою здійснення контролю за дотриманням порядку щодо дотриманнянорм законодавства з питань регулювання обігу готівки,порядку здійснення платникамиподатків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів,свідоцтв, у тому числі виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцемзаконодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин зпрацівниками (найманими особами) за результатами яких складено акти від 24.07.2019 №833/15/33/РРО/22491694, № 834/15/33/РРО/22491694, № 835/15/33/РРО/22491694.На підставі наведених актів перевірки, поданих позивачем документів та відповідно до норм чинного законодавства ГУ ДПС в Одеській області прийнято оспорювані повідомлення-рішення які скасуванню не підлягають.

Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

ГУ ДФС в Одеській області видано наказвід 10.07.2019 № 5485, яким на підставі ст. 20, п.п.80.2.4, п.80.2 ст. 80 Податкового кодексу України наказано: провести фактичну перевірку господарських одиниць ПП Леола , що розташовані за адресою: Одеська область, м.Одеса, вул. Тіниста, буд. 9/12; м. Одеса, вул. Середньофонтанська, 19; м. Одеса, вул. Г.Прикордонників, 3, тривалістю 10 днів, перевірку провести за період діяльності з16.07.2016р. по дату закінчення фактичної перевірки з метою здійснення контролю за дотриманням порядку щодо дотриманнянорм законодавства з питань регулювання обігу готівки,порядку здійснення платникамиподатків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів,свідоцтв, у тому числі виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцемзаконодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин зпрацівниками (найманими особами).

15.07.2019р. видано направлення на перевірку №1677, №1678, №1679, №1680

За результатами перевіркигосподарської одиниці, розташованої за адресою АДРЕСА_1 складено акт від 24.07.2019р. № 833/15/33/РРО/22491694, якимвстановлено порушення ведення обліку товарно - матеріальних цінностей за місцем їх реалізації згідно відомості, а саме сума не облікованого товару за ціною реалізації склала 8733 грн. 65 коп.

Також перевіркою встановлено факт ненадання перевіряючим до перевірки документів, а саме реєстраційних документів на РРО, ліцензій, касових книг, книг ОРО та виписок банку.

Перевірка господарської одиниці, розташованої за адресою АДРЕСА_1 проведена у присутності, зокрема, директора магазину ОСОБА_1 яка була ознайомлена з актом перевірки.

За результатом акта перевірки ГУ ДФС в Одеській області до ПП Леола , застосовані штрафні санкції на загальну суму 17977,3 грн., с саме:

17467,3 грн. (8733,65 грн. х 2) за здійснення реалізації товарів, які необліковані у встановленому порядку за місцем реалізації та зберігання (ППР від 28.08.2019 №0041701406);

510 грн. - за ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю (ППР від 28.08.2019 №0041691406).

За результатами перевірки господарської одиниці, розташованої м. Одеса, вул. Г. Прикордонників, 3 складено акт від 24.07.2019р. №834/15/33/РРО/22491694, яким встановлено порушення розрахункової операції на загальну суму 143,20 грн. без застосування реєстратора розрахункових операцій, розрахунковий документ нероздруковувався, не надавався; не відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО на загальну суму 33,15 грн.; здійснення реалізації товару, які не обліковані у встановленому порядку, а саме на товари за місцем реалізації, згідно відомостей, не надані накладні, ТТН та інші супровідні документи на загальну суму 22 257,30 грн.

Також, перевіркою встановлено станом на 24.07.2019 року посадовими особами ПП Леола не надано у повному обсязі, документи, що належать або пов`язані з питаннями перевірки, а саме книги обліку розрахункових операції на РРО, касову книгу з додатками та інше.

Перевірка господарської одиниці, розташованої за адресою АДРЕСА_2 проведена у присутності, зокрема, ОСОБА_2 за дорученням який був ознайомлений з актом перевірки, але відмовився від його підпису, про що складений відповідний акт відмови.

За результатом акта перевірки ТУ ДФС в Одеській області до ПП Леола , застосовані штрафні санкції на загальну суму 45535,60 грн., с саме:

1 грн. - за встановлення вперше протягом календарного року в ході перевірки факту невідповідності у юридичних осіб на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, вчинене вперше та 44514,60 грн. (22257,30 грн. х 2) за здійснення реалізації товарів, які необліковані у встановленому порядку за місцем реалізації та зберігання (ППР від 28.08.2019 №0041681406);

1020 грн. - за ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю (ППР від 28.08.2019 №0041671406).

За результатами перевірки господарської одиниці, розташованої м. Одеса, вул. Середньофонтанська, 19 складено акт від 24.07.2019р.№ 835/15/33/РРО/22491694, яким встановлено не забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій; порушення ведення порядку обліку товарних запасів за місцем їх реалізації (зберігання), а саме відсутні накладні, ттн, або інші документи, які підтверджують облік товарних запасів, згідно відомості ЛТМЦ від 17.07.2019 року. Загальна сума не облікованого товару складає 19664,41 грн.; проведення розрахункової операції на повну суму покупки без застосування зареєстрованого, вмонтованого у встановленому порядку та переведеного у фіскальний режим роботи РРО, не видано розрахункового документа встановленої форми на повну суму проведеної операції. Не своєчасно оприбуткування грошових коштів, згідно несвоєчасно знятих Z- звітів; - Z- звіт за 06.09.16 № 1144 на суму 3927.75 грн. фактично сформований та роздрукований 07.09.16 р.; Z- звіт за 23.09.16 № 1161 на суму 4032,06 грн. фактично роздрукований 24.09.16; Z- звіт за 04 12.16 № 1232 на суму 4701,87 грн. фактично сформований та роздрукований 05.12.16; Z- звіт за 17.12.16 № 1245 на суму 3832,21 грн. фактично роздрукований 18.12.16; Z- звіт за 23.12.16 № 1251 на суму 3728.3 грн. роздрукований 24.12.16; Z- звіт 29.12.16 № 157 на суму 3442,13 грн. роздрукований 30.12.16; Z- звіт за 22.06.18 № 1801 на суму 4842,10 грн. фактично роздрукований 13.06.18; Z- звіти РРО фіскальний № 1533001053.

Також перевіркою встановлено ненадання платником податків на запит перевіряючи у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки.

Перевірка господарської одиниці, розташованої за адресою м. Одеса, вул. Середньофонтанська, 19 проведена у присутності, зокрема, ОСОБА_2 за дорученням який був ознайомлені з актом перевірки, але відмовився від його підпису, про що складений відповідний акт відмови.

За результатом акта перевірки ТУ ДФС в Одеській області до ПП Леола , застосовані штрафні санкції на загальну суму 40609,82 грн., с саме:

1 грн. - за встановлення вперше протягом календарного року в ході перевірки факту невідповідності у юридичних осіб на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, та 39328,82 грн. (19664,41 грн. х 2) за здійснення реалізації товарів, які необліковані у встановленому порядку за місцем реалізації та зберігання (ППР від 28.08.2019 №0041471406);

1020 грн. - за ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю (ППР від 28.08.2019 №0041481406)

Відповідно до пункту80.4статті80 Податкового кодексу Україниперед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі підпункту20.1.9пункту20.1статті20цьогоКодексуможе бути проведена контрольна розрахункова операція.

Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно ізстаттею 81 цього Кодексу(пункт80.5статті80 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом81.1статті81 Податкового кодексу України(тут та надалі -в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника та скріплення печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Пунктом 85.2 статті 85 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) передбачено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Згідно з пунктом 85.4 статті 85 Кодексу, при проведенні перевірок посадові особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Крім того, пунктом 85.8 статті 85 Кодексу встановлено, що посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Відповідно до пункту 85.6 статті 85 Кодексу, у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.

Згідно з пунктом 86.7 статті 86 Кодексу, у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом п`яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).

Відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежною виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якою покладено на контролюючі органи.

Згідно з пунктом 110.1 статті 110 Податкового кодексу України платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено па контролюючі органи.

Що стосується правомірності прийняття податкових повідомлень-рішень від 28.08.2020р. №0041481406, №0041671406, №0041691406суд зазначає наступне.

Абзацом 1 пункту 85.2 статті 85 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

За приписами абзаців 1,2 пункту121.1статті121 ПК України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень (пункту 121.1 статті 121 Кодексу).

Суд звертає увагу, що попри заяву позивача, що він надавав контролюючому органу документ на 264 аркушах проте доказів їх направлення до суду не надано, також вказані документи суду не надано.

Що стосується правомірності прийняття податкових повідомлень-рішень 28.08.2019 №0041681406, №0041471406№0041701406суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 3 Закону України від 06.07.1995 N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265/95-ВР) суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Статтею 20 Закон N 265/95-ВР передбачено, що до суб`єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Відповідно до пунктів 1, 2 статті 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (далі - Закон № 265/95-ВР), суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Пунктом 9 статті 3 вказаного Закону визначено, що суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язанні щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Постановою Правління національного банку України від 15.12.2004 № 637 затверджено Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі - Положення №637), яке визначає порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою.

Пунктом 2.6 цього Положення встановлено, що уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Підприємствам, яким Законом України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (265/95-ВР) надано право проводити розрахунки готівкою із споживачами без використання РРО та РК і специфіка функціонування яких унеможливлює оформлення ними кожної операції касовим ордером (продаж проїзних і перевізних документів; білетів державних лотерей; квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів тощо), дозволяється оприбутковувати готівку наприкінці робочого дня за сукупністю операцій у цілому за робочий день з оформленням касовими документами і відображенням у відповідній книзі обліку.

Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

Облік в КОРО здійснюється на основі даних РРО, а саме на підставі Z-звіту.

Згідно з п. 4.1 Положення для забезпечення здійснення розрахунків готівкою підприємства повинні мати касу (приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків), а усі надходження і видачу готівки в національній валюті відображати у касовій книзі (п. 4.2 Положення).

Отже, оприбуткування готівки в касі підприємства, яке проводить готівкові розрахунки із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (використанням розрахункових книжок), є здійснення обліку такої готівки у книзі обліку розрахункових операцій (на підставі фіскальних звітних чеків реєстратора розрахункових операцій або даних розрахункової книжки) та відображення надходжень цієї готівки у касовій книзі підприємства.

Проведення розрахункових операцій через РРО, щоденне друкування фіскальних звітних чеків та їх зберігання у КОРО є свідченням того, що готівкові кошти оприбутковані, оскільки їх рух відображено в фіскальній пам`яті реєстратора розрахункових операцій, роздрукований та вклеєний відповідний Z-звіт.

Згідно пункту 1.2 Положення, оприбуткування готівки - це проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.

Таким чином, у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням розрахункової книги оприбуткуванням готівки є сукупність таких дій: 1) фіксація повної суми фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО (даних розрахункової книги); 2) відображення на їх підставі готівки у книзі обліку розрахункових операцій. Невиконання будь-якої з цих дій є порушенням порядку оприбуткування готівки, за яке встановлена відповідальність. Тобто, визначальним для правильного оприбуткування готівки є друк Z-звіту та внесення відповідного запису в КОРО в будь-який момент протягом дня, в якому одержані/видані готівкові кошти, але не пізніше 24 години.

У разі недотримання суб`єктом господарювання при здійсненні діяльності пункту 9 статті 3 Закону №265/95-ВР та пункту 2.6 Положення № 637 до нього за рішенням відповідних органів застосовуються штрафні (фінансові) санкції згідно з вимогами Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки .

Згідно абз.2 п.1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб`єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п`ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Згідно пункту 5 Розділу 4 Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженому наказом Міністерства фінансів України № 547 від 14.06.2016, використання книги ОРО, зареєстрованої на господарську одиницю, передбачає, зокрема, щоденне виконання записів про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими покупцям (клієнтам), записуються окремо.

Судом встановлено, що за результатами проведеної перевірки Приватного підприємства «Леола»встановлено не забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій; порушення ведення порядку обліку товарних запасів за місцем їх реалізації (зберігання), а саме відсутні накладні, ттн, або інші документи, які підтверджують облік товарних запасів, згідно відомості ЛТМЦ від 17.07.2019 року. Загальна сума не облікованого товару складає 19664,41 грн.; проведення розрахункової операції на повну суму покупки без застосування зареєстрованого, вмонтованого у встановленому порядку та переведеного у фіскальний режим роботи РРО, не видано розрахункового документа встановленої форми на повну суму проведеної операції. Не своєчасно оприбуткування грошових коштів, згідно несвоєчасно знятих Z - звітів; - Z- звіт за 06.09.16 № 1144 на суму 3927.75 грн. фактично сформований та роздрукований 07.09.16 р.; Z- звіт за 23.09.16 № 1161 на суму 4032,06 грн. фактично роздрукований 24.09.16; Z- звіт за 04 12.16 № 1232 на суму 4701,87 грн. фактично сформований та роздрукований 05.12.16; Z- звіт за 17.12.16 № 1245 на суму 3832,21 грн. фактично роздрукований 18.12.16; Z- звіт за 23.12.16 № 1251 на суму 3728.3 грн. роздрукований 24.12.16; Z- звіт 29.12.16 № 157 на суму 3442,13 грн. роздрукований 30.12.16; Z- звіт за 22.06.18 № 1801 на суму 4842,10 грн. фактично роздрукований 13.06.18; Z- звіти РРО фіскальний № 1533001053; порушення розрахункової операції на загальну суму 143,20 грн. без застосування реєстратора розрахункових операцій, розрахунковий документ не роздруковувався, не надавався; не відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО на загальну суму 33,15 грн.; здійснення реалізації товару, які не обліковані у встановленому порядку, а саме на товари за місцем реалізації, згідно відомостей, не надані накладні, ТТН та інші супровідні документи на загальну суму 22 257,30 грн.; встановлено порушення ведення обліку товарно - матеріальних цінностей за місцем їх реалізації згідно відомості, а саме сума не облікованого товару за ціною реалізації склала 8733 грн. 65 коп.

Вказані порушення знайшли своє відображення в належно оформлений актах перевірки та не спростовані наданими до суду документами.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку щодо правомірності прийняття податкового повідомлень-рішень Головного управління ДФС в Одеській області №0041671406, №0041681406, №0041471406, №0041481406, №0041701406, №0041691406 від 28.08.2019 року.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене у сукупності, суд вважає, що позивачем не доведено належними та допустимими доказами реалізацію товарів, які обліковані у встановленому законом порядку.

При цьому, частиною 4 цієї статті Кодексу передбачено, що суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.

Виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, довів правомірність прийняття оскаржуваних рішень.

Натомість позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, суду не надав.

За таких обставин суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність правових підстав для їх задоволення.

Відповідно, враховуючи те, що у задоволенні позову слід відмовити, судові витрати відшкодуванню позивачу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Приватного підприємства «Леола» (вул..Садова,буд.3, офіс 30, м. Одеса, 65023) до Головного управління ДФС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м. Одеса, 65044) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС в Одеській області №0041671406, №0041681406, №0041471406, №0041481406, №0041701406, №0041691406 від 28.08.2019 року- відмовити.

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами,встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.С. Єфіменко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92039806
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3859/20

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 17.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні