П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 грудня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/3859/20
Головуючий в 1 інстанції: Єфіменко К.С. Дата і місце ухвалення: 06.10.2020р., м. Одеса Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду
у складі:
головуючого - Ступакової І.Г.
суддів - Бітова А.І.
- Лук`янчук О.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою приватного підприємства Леола на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2020 року по справі за адміністративним позовом приватного підприємства Леола до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И Л А :
В травні 2020 року приватне підприємство Леола звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 28 серпня 2019 року №0041671406, №0041681406, №0041471406, №0041481406, №0041701406 та №0041691406.
Позов обґрунтовувало тим, що спірні податкові повідомлення-рішення прийнято відповідачем за наслідками проведення фактичних перевірок господарських одиниць за адресами: м.Одеса, вул.Героїв Прикордонників, 3; м.Одеса, вул. Середньофонтанська, 19 В; та м.Одеса, вул.Тіниста, 9/12, без врахування наявних у ПП Леола та наданих 24.07.2019р. Головному управлінню ДФС в Одеській області первинних документів на 264 аркушах, які спростовують факт виявлених порушень. Неврахування контролюючим органом первинних документів платника податків є безумовною підставою для висновку про неправомірність прийнятих податкових повідомлень-рішень та, як наслідок, для їх скасування.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2020 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, ПП Леола подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на не повне з`ясування судом обставин справи та неправильне застосування норм матеріального права, невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати рішення від 06.10.2020р. з прийняттям нового судового рішення - про задоволення позову
В обґрунтування доводів апеляційної скарги позивач зазначив, що при вирішенні спору судом першої інстанції не надано належної правової оцінки посиланням позивача на те, що факт порушень підприємством вимог податкового законодавства не може бути доведено Головним управлінням ДФС в Одеській області без врахування наданих ПП Леола первинних документів. При цьому, обов`язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом, або будь-яке інше рішення такого органу є правомірним, покладається саме на відповідача, як на суб`єкта владних повноважень.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17.12.2020 року відповідача по справі Головне управління ДФС в Одеській області замінено на правонаступника - Головне управління ДПС в Одеській області.
Справу розглянуто судом апеляційної інстанції в порядку письмового провадження на підставі п.3 ч.1 ст.311 КАС України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що наказом Головного управління ДФС в Одеській області від 10.07.2019р. №5485 призначено з 15.07.2019р. тривалістю 10 діб фактичні перевірки господарських одиниць ПП Леола , що розташовані за адресами: м.Одеса, вул.Героїв Прикордонників, 3; м.Одеса, вул. Середньофонтанська, 19 В; м.Одеса, вул.Тіниста, 9/12, за період діяльності з 16.07.2016р. по дату закінчення перевірок на предмет дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності документів, що підтверджують державну реєстрацію.
На підставі вказаного наказу 15.07.2019р. державним ревізорам-інспекторам відповідача видано направлення на перевірку №1677, №1678, №1679, №1680.
За наслідками перевірки господарської одиниці - магазину Продукти 24 , розташованого за адресою: м. Одеса, вул.Тіниста, 9/12, Головним управлінням ДФС в Одеській області складено акт про результати фактичної перевірки від 24.07.2019р. №833/15/33/РРО/22491694, яким зафіксовано порушення ПП Леола п.12 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06 липня 1995 року, п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України.
Зокрема, в акті перевірки зафіксовано порушення підприємством встановленого порядку ведення обліку товарно-матеріальних цінностей за місцем їх реалізації згідно відомості, а саме: сума не облікованого товару за ціною реалізації склала 8733,65 грн. Також, зафіксовано ненадання до перевірки реєстраційних документів на РРО, ліцензій, касових книг, книг РРО та виписок банку.
На підставі акту перевірки від 24.07.2019р. №833/15/33/РРО/22491694 Головним управлінням ДФС в Одеській області 28.08.2019р. винесено податкові повідомлення-рішення:
- №0041701406, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 17467,30 грн. за порушення п.12 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ;
- №0041691406, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 510,00 грн. за порушення п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України.
За наслідками перевірки господарської одиниці - крамниці, розташованої за адресою: м.Одеса, вул.Героїв Прикордонників, 3, Головним управлінням ДФС в Одеській області складено акт про результати фактичної перевірки від 24.07.2019р. №834/15/33/РРО/22491694, яким зафіксовано порушення ПП Леола п.п. 1, 2, 12, 13 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06 липня 1995 року, п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України.
Зокрема, в акті перевірки зафіксовано:
- проведення розрахункової операції на загальну суму 143,20 грн. без застосування реєстратора розрахункових операцій, розрахунковий документ не роздруковувався, не надавався;
- не відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО на загальну суму 33,15 грн.;
- здійснення реалізації товару, які не обліковані у встановленому порядку, а саме на товари за місцем реалізації, згідно відомостей, не надані накладні, ТТН та інші супровідні документи на загальну суму 22 257,30 грн.;
- станом на 24.07.2019р. посадовими особами ПП Леола не надано у повному обсязі документи, що належать або пов`язані з питаннями перевірки, а саме книги обліку розрахункових операції на РРО, касову книгу з додатками та інше.
На підставі акту перевірки від 24.07.2019р. №834/15/33/РРО/22491694 Головним управлінням ДФС в Одеській області 28.08.2019р. винесено податкові повідомлення-рішення:
- №0041681406, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 44515,60 грн. за порушення п.1, п.12 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ;
- №0041671406, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1020,00 грн. за порушення п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України.
За наслідками перевірки господарської одиниці - магазину ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташованого за адресою: м. Одеса, вул.Середньофонтанська, 19В, Головним управлінням ДФС в Одеській області складено акт про результати фактичної перевірки від 24.07.2019р. №835/15/33/РРО/22491694, яким зафіксовано порушення ПП Леола п.п.1, 2, 7, 9, 12, 13 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06 липня 1995 року, п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України, п.2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ №637 від 15.12.2004р., п.11 Розділу 2 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ №148 від 20.12.2017р.
Зокрема, в акті перевірки зафіксовано:
- ненадання платником податків на запит перевіряючих у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки;
- не забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій;
- порушення ведення порядку обліку товарних запасів за місцем
їх реалізації (зберігання), а саме: відсутні накладні, ТТН або інші документи, які підтверджують облік товарних запасів, згідно відомості ТМЦ від 17.07.2019р. Загальна сума не облікованого товару складає 19664,41 грн.;
- проведення розрахункової операції на повну суму покупки без застосування зареєстрованого, вмонтованого у встановленому порядку та переведеного у фіскальний режим роботи РРО, не видано розрахункового документа встановленої форми на повну суму проведеної операції;
- не своєчасне оприбуткування грошових коштів, згідно несвоєчасно знятих Z- звітів: Z-звіт за 06.09.16 №1144 на суму 3927,75 грн. фактично сформований та роздрукований 07.09.16р.; Z-звіт за 23.09.16 №1161 на суму 4032,06 грн. фактично роздрукований 24.09.16; Z-звіт за 04 12.16 №1232 на суму 4701,87 грн. фактично сформований та роздрукований 05.12.16; Z-звіт за 17.12.16 №1245 на суму 3832,21 грн. фактично роздрукований 18.12.16; Z- звіт за 23.12.16 №1251 на суму 3728,3 грн. роздрукований 24.12.16; Z-звіт 29.12.16 №157 на суму 3442,13 грн. роздрукований 30.12.16; Z-звіт за 22.06.18 №1801 на суму 4842,10 грн. фактично роздрукований 13.06.18.
На підставі акту перевірки від 24.07.2019р. №835/15/33/РРО/22491694 Головним управлінням ДФС в Одеській області 28.08.2019р. винесено податкові повідомлення-рішення:
- №0041471406, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 39589,82 грн. за порушення п.1, п.7, п.9, п.12, п.13 ст.3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ;
- №0041481406, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1020,00 грн. за порушення п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України.
Не погоджуючись з правомірністю вказаних податкових повідомлень-рішень ПП Леола звернулося з даним позовом до суду про їх скасування.
Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні позовних вимог підприємства, не прийняв до уваги посилання позивача на те, що він надавав контролюючому органу первинні документи на 264 аркушах, які спростовують факт виявлених та зафіксованих актами перевірок від 24.07.2019р. №833/15/33/РРО/22491694, №834/15/33/РРО/22491694 та №835/15/33/РРО/22491694 порушень, зазначивши, що ПП Леола не надало доказів їх направлення до контролюючого органу, а також вказані документи не надано суду.
Колегія суддів суду апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про відмову в задоволенні позову ПП Леола виходячи з наступного.
Відповідно частини першої статті 3 Закону України від 06.07.1995р. №265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (п.1);
- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції (п.2);
- подавати до органів доходів і зборів звітність, пов`язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв`язку (7);
- щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій (п.9);
- вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку (п.12);
- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня (п.13).
Пунктом 85.2 статті 85 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Саме за порушення вказаних норм Закону №265/95-ВР та ПК України до ПП Леола Головним управлінням ДФС в Одеській області застосовано штрафні (фінансові) санкції спірними податковими повідомленнями-рішеннями від 28.08.2019р. №0041671406, №0041681406, №0041471406, №0041481406, №0041701406 та №0041691406.
Єдиною підставою для скасування вказаних податкових повідомлень-рішень як при зверненні до суду першої інстанції з позовною заявою, так і в апеляційній скарзі, ПП Леола зазначає неврахуванням відповідачем наданих підприємством листом від 24.07.2019р. первинних документів.
Колегія суддів критично ставиться до таких доводів апелянта виходячи з наступного.
Згідно з пунктом 85.4 статті 85 ПК України при проведенні перевірок посадові особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Такому праву контролюючого органу кореспондує обов`язок платника податків надати посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки, що прямо передбачено пунктом 85.2 статті 85 Податкового кодексу України.
При цьому, вказаною нормою, також, встановлено, що такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Як вбачається зі змісту актів перевірок від 24.07.2019р. №833/15/33/РРО/22491694, №834/15/33/РРО/22491694 та №835/15/33/РРО/22491694 фактичні перевірки господарських одиниць, належних ПП Леола , проведено посадовими особами Головного управління ДФС в Одеській області у період з 17.07.2019р. по 24.07.2019р.
Як стверджує позивач, первинні документи, що пов`язані з предметом перевірок, надано ним до контролюючого органу 24.07.2019р., тобто в день завершення перевірок та оформлення за їх результатами актів перевірок, в той час як більшість зафіксованих порушень встановлено саме під час здійснення перевірки (не забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій; проведення розрахункової операції без застосування реєстратора розрахункових операцій; не своєчасне оприбуткування грошових коштів).
При цьому, ПП Леола на заперечує факт обізнаності про проведення перевірок та дотримання посадовими особами Головного управління ДФС в Одеській області встановленого ПК України порядку їх здійснення.
В підтвердження своїх доводів щодо надання контролюючому органу первинних документів позивач надає заяву, на якій міститься відбиток печатки Головного управління ДФС в Одеській області, датований 24.07.2019р. При цьому, на ньому відсутній номер вхідної кореспонденції відповідача.
Більше того, колегія суддів звертає увагу на те, що у постанові від 12 лютого 2019 року у справі №820/6512/16 Верховний Суд зазначив, що норми податкового законодавства не обмежують період подання платником необхідних первинних документів лише часом проведення податкової перевірки, оскільки положення пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України визначають статус показників податкової звітності, які не підтверджені необхідними документами під час перевірки, однак не обмежують право платника довести у судовому процесі обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, поданням виключно тих доказів, що надавались ним під час проведення податкової перевірки. Право надавати заперечення щодо висновків податкового органу та долучати до матеріалів справи докази на підтвердження таких заперечень надається платнику як на усіх стадіях податкового контролю, так і на стадіях судового процесу, на яких допускається подання учасником процесу нових доказів. В іншому випадку, обмеження судом предмету дослідження призвело би до неповноти дослідження та порушення справедливого судового розгляду.
Посилаючись на неврахування Головним управлінням ДФС в Одеській області наявних у ПП Леола первинних документів, які спростовують факт виявлених порушень, позивач мав можливість надати такі документи до суду.
Однак, ні суду першої, а ні суду апеляційної інстанції підприємством не надано жодного доказу в спростовування висновків актів перевірок від 24.07.2019р. №833/15/33/РРО/22491694, №834/15/33/РРО/22491694 та №835/15/33/РРО/22491694, що не дає підстав колегії суддів вважати спірні податкові повідомлення-рішення протиправними.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
На підставі викладеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог ПП Леола та про відсутність підстав для їх задоволення.
З вказаних підстав, колегія суддів також вважає, що подане позивачем 14.12.2020 року клопотання про витребування доказів не підлягає задоволенню.
Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, ґрунтуються на посиланнях, які судом першої інстанції правомірно не прийнято до уваги, а тому підстав для задоволення скарги ПП Леола та скасування рішення суду першої інстанції від 06 жовтня 2020 року не вбачається.
Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін.
Враховуючи, що дана справа, у відповідності до п.6 ч.6 ст.12 КАС України, є справою незначної складності, тому рішення суду першої інстанції та постанова суду апеляційної інстанції, відповідно до ч.5 ст.328 КАС України, в касаційному порядку оскарженню не підлягають.
З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін, відповідно до приписів статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу приватного підприємства Леола залишити без задоволення, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2020 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Повний текст судового рішення виготовлений 17 грудня 2020 року.
Головуючий: І.Г. Ступакова
Судді: А.І. Бітов
О.В. Лук`янчук
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2020 |
Оприлюднено | 18.12.2020 |
Номер документу | 93593696 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Ступакова І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні