СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 жовтня 2020 р. Справа № 480/6613/20
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шевченко І.Г.,
за участю секретаря судового засідання - Мельник О.П.,
позивача - ОСОБА_1 ,
представників відповідача - Ольховик Т.С., Корж Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду м.Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району Сумської області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовною заявою до Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району Сумської області (далі - відповідач, Лебединська міська ТВК), в якій просив визнати незаконними та скасувати постанову №46 від 03.10.2020 і постанову №47 від 03.10.2020 Лебединської міської ТВК в частині скасування реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати Лебединської міської ради та виключення ОСОБА_1 з єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку на перших місцевих виборах 25.10.2020.
Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржувані постанови №46 від 03.10.2020 і постанову №47 (уточнена) від 03.10.2020 щодо скасування реєстрації позивача кандидатом у депутати Лебединської міської ради та виключення його з єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку на перших місцевих виборах 25.10.2020 є незаконними, з огляду на те, що відповідачем не було повідомлено позивача про дату, час та місце проведення засідання щодо вирішення скасування реєстрації позивача кандидатом у депутати Лебединської міської ради. Крім того, у відповідача були відсутні докази членства позивача у політичній партії Європейська Солідарність чи докази того, що позивач є керівником Лебединської районної в Сумській області організації політичної партії Європейська Солідарність . Відтак, вважає, що відповідач порушив вимоги абзацу 3 частини 2 статті 231 Виборчого кодексу України, у зв`язку з чим оскаржувані постанови в частині, що стосуються позивача, є незаконними та такими, що підлягають скасуванню.
Ухвалою суду від 05.10.2020 вказану позовну заяву було прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 06.10.2020 об 11:00год. Крім того, вказаною ухвалою суду, з урахуванням особливостей провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій, передбачених ст. 273 КАС України, було встановлено строк для подання відзиву на позовну заяву, зокрема, до 06.10.2020 до 09:30год.
У судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити у повному обсязі з підстав, викладених у позові. Наголосив, що ніколи не був керівником Лебединської районної в Сумській області організації політичної партії Європейська Солідарність та членом парті Європейська Солідарність , однак, на всякий випадок звернувся до голови Сумської територіальної організації політичної партії Європейська солідарність про виключення його з членів партії.
Представником відповідача відзиву подано не було. Проте в судовому засіданні представники відповідача проти позову заперечували та просили суд у задоволенні позову відмовити. Зазначили, що дійсно безпосередньо позивача не повідомляли про засідання, на яких приймалось питання, що стосувалось позивача та дійсно під час реєстрації не перевірили інформацію, отриману від Північно-східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми), в якій містились відомості про те, що позивач є керівником Лебединської районної в Сумській області організації політичної партії Європейська Солідарність . У той же час вказані обставини, на їх думку, не є підставою для скасування оскаржуваних постанов, оскільки за приписами Виборчого кодексу України, Закону України Про політичні партії в Україні громадянин України може перебувати одночасно лише в одній політичній партії. Окремо відмітили, що постанова №46 від 03.10.2020 видана була позивачу помилково. Такої постанови виборча комісія не приймала. Натомість була прийнята постанова №47 від 03.10.2020.
Заслухавши пояснення позивача, представників відповідача, дослідивши наявні матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи та об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
У судовому засіданні встановлено, що 28.09.2020 Лебединська міська ТВК зареєструвала, в тому числі і позивача, як кандидата в депутати Лебединської міської ради Сумської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Сумської територіальної організації Радикальної партії ОСОБА_2 , про що видано відповідне посвідчення №182 від 30.09.2020 (а.с.4,5).
02.10.2020 Лебединською міською ТВК було прийнято постанову №46 Про порядок проведення жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетені з виборів депутатів, на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020р. (а.с.41).
03.10.2020 Лебединською міською ТВК було прийнято постанову №46 Про розгляд скарги кандидата в депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_3 , якою відповідачем на підставі ч.2 ст.217, ч.5 ст.218, ч.2 ст.219, ч.1 п.8 ст.231 Виборчого кодексу України, ст.6 Закону України Про політичні партії в Україні було скасовано реєстрацію кандидатів у депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року (а.с.6-7), а тому доводи представників відповідача з приводу того, що такої постанови не приймалось, суд не приймає до уваги.
Водночас, 03.10.2020, о 18год.05хв. на засіданні, яке розпочалось о 14год (а.с.42-45,46-48), Лебединською міською ТВК було прийнято постанову №47 Про розгляд скарги кандидата в депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_3 , якою відповідачем на підставі ч.2 ст.217, ч.5 ст.218, ч.2 ст.219, ч.1 п.8 ст.231 Виборчого кодексу України, ст.6 Закону України Про політичні партії в Україні було скасовано реєстрацію кандидатів у депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та виключено їх із виборчих списків (а.с.49-51)
03.10.2020 з зазначенням часу о 18год.05хв. Лебединською міською ТВК було складено постанову (уточнена) за №47 Про розгляд скарги кандидата в депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_3 , якою згідно п.1 відповідачем на підставі ч.2 ст.217, ч.5 ст.218, ч.2 ст.219, ч.1 п.8 ст.231 Виборчого кодексу України, ст.6 Закону України Про політичні партії в Україні скасовано реєстрацію кандидатів у депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, серед інших, ОСОБА_1 (а.с.8-9).
Згідно п.2 постанови (уточнена) Лебединської міської ТВК від 03.10.2020 №47 було виключено зазначених у п.1 такої постанови кандидатів у депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, в тому числі позивача.
Як вбачається з тексту вказаних постанов, підставою для їх прийняття стала скарга від кандидата у депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_3 , що надійшла до відповідача 01.10.2020, та відповідно до якої згідно інформації Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції міста Суми деякі зареєстровані кандидати у депутати до Лебединської міської ради Сумського району Сумської області, які висувалися від відповідних партій, є керівниками зовсім інших партій, що зареєстровані у встановленому законом порядку місцевих організацій політичних партій в межах Сумської області (а.с.32-38).
Також у постановах було вказано, що при повторній перевірці Лебединською міською ТВК інформації Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції міста Суми з`ясувалося, що такі кандидати у депутати до Лебединської міської ради Сумського району Сумської області, зокрема, ОСОБА_1 , висунутий Сумською територіальною організацією радикальної партії Олега Ляшка в єдиному виборчому списку як безпартійний, але з 29.05.2015 є керівником Лебединської районної в Сумській області організації політичної партії Європейська Солідарність .
Не погоджуючись з прийнятими постановами, позивач звернувся до суду з позовом про визнання їх незаконними та скасування в частині, що стосуються позивача.
Надаючи правову оцінку відносинам, що в даному випадку склалися між сторонами, суд задовольняє позовні вимоги та виходить з наступного.
На виконання частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Підготовка та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, регулюється Виборчим кодексом України (далі - Кодекс), згідно зі статтею 193 якого, депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України. Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.
Частиною 2 статті 216 Виборчого кодексу України передбачено, що право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Порядок висування кандидатів організацією партії, та зокрема, порядок висування кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) врегульований статтями 217, 219 Виборчого кодексу України.
Відповідно до ч.2 ст.217 Виборчого кодексу України організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.
Згідно із ч.2 ст.219 Виборчого кодексу України організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.
Посилаючись на вказані норми, а також ст. 6 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 №2365-ІІІ (далі - Закон України Про політичні партії в Україні ), відповідно до ч.2 якої громадянин України може перебувати одночасно лише в одній політичній партії, представники відповідача зазначають, що позивач не міг бути висунутий від Сумської територіальної організації радикальної партії ОСОБА_2 , оскільки є керівником Лебединської районної в Сумській області організації політичної партії Європейська Солідарність , у зв`язку з чим на підставі п.8 ч.1 ст. 231 Виборчого кодексу України Лебединською міською ТВК було прийнято рішення про скасування реєстрації позивача як кандидата у депутата Лебединської міської ради Сумської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Сумської територіальної організації Радикальної партії ОСОБА_2 .
Дійсно, згідно із п.8 ч.1 ст. 231 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі: виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою села, селища.
Однак, суд не погоджується з правомірністю прийнятих відповідачем оскаржуваних постанов, оскільки, відповідно до ч.ч.5,6 Закону України Про політичні партії в Україні громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.
Дія частини шостої цієї статті не поширюється на членів політичних партій, обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника.
Тобто за приписами даних норм, членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. Лише для керівників чи їх заступників політичної партії встановлюється особливий порядок припинення їх членства у партії - з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника.
У той же час, з інформації Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції міста Суми, яка надійшла 18.09.2020 до Лебединської ТВК вбачається, що позивач станом на 17.09.2020 (а.с.29) значився з 29.05.2015 керівником Лебединської районної в Сумській області організації політичної партії Європейська Солідарність , а не керівником чи заступником політичної партії Європейська Солідарність .
При цьому, на розгляд комісії для розгляду скарги позивачем було подано, серед іншого, копія заяви, адресованої до голови Сумської територіальної організації політичної партії Європейська солідарність про виключення його з членів партії (а.с.39,40).
Вказана заява, з відміткою Заперечень немає , засвідченої підписом повноважної особи організації партії та печаткою, у розумінні ст. 6 Закону України Про політичні партії в Україні , є доказом припинення членства позивача у зазначеній партії з 15.08.2020, та не потребувало додаткових рішень. Посилання представника відповідача на вимоги ч. 7 ст. 6 Закону України Про політичні партії в Україні , суд вважає необґрунтованими, оскільки позивач значився зареєстрованим керівником Лебединської районної в Сумській області організації політичної партії Європейська Солідарність , а не керівником політичної партії.
Таким чином, відповідачем при прийнятті оскаржуваних постанов та постанови №47 від 03.10.2020 мало бути надано оцінку вказаним обставинам. Проте, як вбачається з протоколів засідання Лебединської міської ТВК №12 та №13 від 03.10.2020, документи, надані позивачем на підтвердження виходу із партії Європейська Солідарність , не розглядались та при прийнятті рішення комісією до уваги не брались (а.с. 42-48).
Враховуючи вищевикладене, на переконання суду, у відповідача не було підстав згідно п.8 ч.1 ст. 231 Виборчого кодексу України для скасування реєстрації позивача як кандидата у депутата Лебединської міської ради Сумської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Сумської територіальної організації Радикальної партії ОСОБА_2 .
Окремо суд відмічає, що згідно ч. 2 ст. 231 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія розглядає питання про скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у присутності такого кандидата та представника організації партії у виборчій комісії. Про час розгляду такого питання зазначені особи повідомляються не пізніш як у день, що передує дню розгляду. У разі відсутності зазначених осіб, належним чином повідомлених про засідання з розгляду цього питання, питання розглядається територіальною виборчою комісією за відсутності зазначених осіб.
Вказані норми кореспондуються з п.4.4 розділу 4 Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 №173 (далі - Постанова ЦВК №173), відповідно до яких на засідання обов`язково запрошуються, як правило, не пізніш як за день до дня проведення засідання, заявники, суб`єкти звернення зі скаргою, суб`єкти оскарження, заінтересовані особи, зазначені у скаргах, інші особи, якщо питання, включене до проєкту порядку денного, стосується їх прав або законних інтересів щодо участі у виборчому процесі.
У свою чергу, згідно ч.5 ст. 36 Виборчого кодексу України повідомлення про засідання може здійснюватися телефоном, електронною поштою чи з використанням інших засобів телекомунікаційного зв`язку. Особа вважається повідомленою, зокрема, у разі надсилання відповідної інформації на її контактний номер телефону, зазначений у поданні до складу відповідної виборчої комісії.
Крім того, відповідно до ч.8 зазначеної статті Виборчого кодексу України на засіданні виборчої комісії при розгляді заяви чи скарги мають право бути присутніми заявник, суб`єкт звернення зі скаргою, суб`єкт оскарження, заінтересовані особи, зазначені у скарзі, або представник заявника, суб`єкта звернення зі скаргою, суб`єкта оскарження, заінтересованої особи, зазначеної у скарзі.
Тобто за приписами вказаних норм на територіальні виборчі комісії покладено обов`язок забезпечити реалізацію права, зокрема, суб`єкта оскарження, бути повідомленим про розгляд такої скарги, при цьому, як правило, не пізніш як за день до дня проведення засідання, та бути присутнім на засіданні. Натомість, як встановлено в судовому засіданні, Лебединська міська ТВК не повідомляла позивача у встановленому порядку та строк про час і місце розгляду поданої відносно нього скарги. Вказані обставини представники відповідача визнали, та відмітили, що повідомили про розгляд скарги лише керівника організації партії. При цьому, про розгляд скарги позивачу стало відомо у день засідання від інших суб`єктів оскарження.
Крім того, згідно ч.1 ст. 37 Виборчого кодексу України документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією.
Відповідно до п.п.2.1, 2.5 розділу 2 Порядку ЦВК №173 основною формою роботи виборчої комісії є засідання. На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання.
За приписами п.п.4.1, 4.3, 4.6, 4.10 розділу 4 Порядку ЦВК №173 перед проведенням засідання виборчої комісії (далі - засідання) формується проєкт порядку денного цього засідання. Проєкт порядку денного засідання після його погодження з головою комісії секретар комісії в обов`язковому порядку разом з інформацією про час і місце проведення засідання доводить до відома членів комісії, як правило, не пізніш як за день до дня проведення засідання, але не пізніш як до початку засідання. Матеріали до питань порядку денного засідання складаються з проєкту постанови, додатків до неї, якщо такі зазначено в тексті постанови (список, перелік, звернення, графік, звіт тощо), а в разі потреби - доповідної записки члена комісії, який готує питання на розгляд виборчої комісії, інших документів. Членам виборчої комісії проєкти постанов та необхідні матеріали до порядку денного засідання надаються, як правило, не пізніш як за день до дня проведення засідання, але не пізніш як до початку засідання.
За результатами розгляду та обговорення питання на засіданні виборча комісія ухвалює рішення. Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених Кодексом. Рішення виборчої комісії з розглянутого питання порядку денного письмово оформляється у формі постанови (додаток 1) згідно з вимогами пункту 9.7 та розділу 10 цього Порядку (п.п.9.1, 9.2, 9.6 розділу 9 Порядку ЦВК №173)
Крім того, згідно із п.п.10.1, 10.2, 10.4 розділу 10 Порядку ЦВК №173 постанова, прийнята на засіданні виборчої комісії, підлягає відповідному оформленню для підписання, видачі (надсилання) і оприлюднення. У разі ухвалення на засіданні виборчої комісії пропозицій щодо внесення змін до тексту постанови секретар комісії (секретар засідання) вносить відповідні зміни під час доопрацювання постанови.
Прийняті виборчою комісією постанови повинні мати наскрізну послідовну нумерацію в межах одного календарного року.
Системний аналіз вказаних норм свідчить про те, що основною формою роботи виборчої комісії є засідання, на якому ведеться протокол засідання. У свою чергу, рішення виборчої комісії з розглянутого питання порядку денного письмово оформляється у формі постанови, при цьому, проєкт постанови, з якої в тому числі складаються матеріали до питань порядку денного засідання, повинні бути надані членам виборчої комісії, як правило, не пізніш як за день до дня проведення засідання, але не пізніш як до початку засідання.
У той же час, як встановлено в судовому засіданні проєкти постанови №46 від 03.10.2020 та постанови №47 (уточнена) від 03.10.2020, що оскаржуються, на розгляд комісії не виносились та комісією не розгладились. При цьому, як свідчать матеріали справи (а.с.41), за №46 у Лебединській міській ТВК вже була зареєстрована постанова - від 02.10.2020, а за №47 прийняті дві постанови - №47 та №47 (уточнена), чим відповідачем допущено порушення п.10.4 Порядку ЦВК №173 в частині зазначення наскрізної послідовної нумерації постанов у межах одного календарного року.
Таким чином, враховуючи встановлені в судовому засіданні обставини у справі та досліджені докази, суд приходить до висновку, що оскаржувані постанови в частині, що стосуються позивача, прийняті Лебединською міською ТВК не у спосіб та не у порядку, визначений законом, не обґрунтовано, без урахування права особи на участь у прийнятті рішення, такі постанови в цій частині не відповідає критеріям, встановленим частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим є протиправними та такими, що підлягає скасуванню, а позовні вимоги - є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Крім того, відповідно до ч.2 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Оскільки, під час розгляду справи встановлено, що відповідачем прийнята постанова №47 від 03.10.2020, якою також вирішувалось питання про скасування реєстрації позивача як кандидата у депутата, та якою така реєстрація скасовувалась, за відсутності підстав, визначених Виборчим кодексом України, та яка не входить до предмету позову, для повного та ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визнати протиправною і скасувати таку постанову відповідача.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат суд виходить з наступного.
Частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Суд відмічає, що станом на момент вирішення справи, судовий збір позивачем не сплачено, а тому питання стягнення судового збору вирішується судом відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з нормами Закону України "Про судовий збір" за звернення з даним позовом до суду позивач повинен був сплатити судовий збір в розмір 840,80 гривень.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне стягнути дану суму за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в дохід Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 90, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 255, 273, 295, 297, п.15.5 Розділу VІІ Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району Сумської області (42200, Сумська область, м.Лебедин, вул.Сумська, буд.12, кімната 32,39, код ЄДРПОУ 43756138) про визнання постанов протиправними, зобов`зання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати постанови Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району Сумської області №46 від 03.10.2020 "Про розгляд скарги кандидата в депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_3 ", №47 від 03.10.2020 "Про розгляд скарги кандидата в депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_3 " та постанову (уточнену) №47 від 03.10.2020 "Про розгляд скарги кандидата в депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_3 " в частині скасування реєстрації кандидата у депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області на перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 та виключення його з єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку на перших місцевих виборах 25.10.2020.
Стягнути з Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району Сумської області (42200, Сумська область, м.Лебедин, вул.Сумська, буд.12, кімната 32,39, код ЄДРПОУ 43756138) за рахунок бюджетних асигнувань 840 (вісімсот сорок) грн. 80коп. судового збору в дохід Державного бюджету України.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом двох днів з дня його проголошення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя І.Г. Шевченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2020 |
Оприлюднено | 07.10.2020 |
Номер документу | 92040329 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
І.Г. Шевченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні