СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про виправлення помилок у виконавчому листі
14 грудня 2020 року Справа № 480/6613/20
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шевченко І.Г., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми заяву представника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області про виправлення помилок у виконавчому листі у адміністративній справі ОСОБА_1 до Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району Сумської області визнання постанов протиправними, зобов`зання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 07.10.2020 у справі за позовом ОСОБА_1 до Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району Сумської області про визнання постанов протиправними, зобов`язання вчинити дії позовні вимоги було задоволено, зокрема, визнано протиправними та скасовано постанови Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району Сумської області №46 від 03.10.2020 "Про розгляд скарги кандидата в депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_2 ", №47 від 03.10.2020 "Про розгляд скарги кандидата в депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_2 " та постанову (уточнену) №47 від 03.10.2020 "Про розгляд скарги кандидата в депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_2 " в частині скасування реєстрації кандидата у депутати Лебединської міської ради Сумського району Сумської області на перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 та виключення його з єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку на перших місцевих виборах 25.10.2020.
Крім того, вказаним рішенням було стягнуто з Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району Сумської області за рахунок бюджетних асигнувань 840,80грн. судового збору в дохід Державного бюджету України.
Вказане рішення набрало законної сили та 12.10.2020 Сумським окружним адміністративним судом було видано у даній справі виконавчий лист про стягнення з Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району Сумської області за рахунок бюджетних асигнувань 840,80грн. судового збору в дохід Державного бюджету України (а.с.74).
16.11.2020 представником Територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області було подано до суду заяву, в якій представник просив у виконавчому листі Сумського окружного адміністративного суду від 12.10.2020 року у справі № 480/6613/20, виданого Сумським окружним адміністративним судом:
1) вказати інформацію про стягувача - Державна судова адміністрація України (вул. Липська. 18/5, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ: 26255795) та зазначити реквізити отримувача:
Отримувач коштів - ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783; Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача - UА908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету - 22030106.
2) вірно зазначити місце знаходження боржника: вул. Сумська, 12 кім. 32,39, м. Лебедин Сумська область;
3) після виправлення помилок виконавчий лист направити на адресу Територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області, яке представляє інтереси Державної судової адміністрації України.
Заяву мотивував тим, що у виконавчому листі, виданому у даній справі, не зазначено обов`язкової інформації визначеної для виконавчих документів, а саме, інформацію про стягувана - Державну судову адміністрації України (оскільки відповідно до ч.4 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження" за рішеннями про стягнення судового збору, про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) стягувачем є Державна судова адміністрація України), а також тим, що у вказаному виконавчому листі не вірно вказано місцезнаходження боржника.
Вказана заява була призначена до розгляду на 24.11.2020, однак, у зв`язку з відсутністю відомостей про вручення повістки позивачу розгляд даної заяви було відкладено на 14.12.2020.
Позивач, представник відповідача, а також представник Територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області, враховуючи вимоги ч.11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України, повідомлені належним чином про дату, час та місце розгляду справи (а.с.84-86), в судове засідання не з`явилися. При цьому, представник Територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області у поданій заяві про виправлення помилок у виконавчому листі просив здійснювати розгляд заяви без участі їх представника (а.с.72).
У відповідності до норм ст.374 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає заяву про виправлення помилки у виконавчому листі в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви.
Таким чином, відповідно до вимог ч.13 ст.10 та ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання у справі не здійснюється та розгляд поданої заяви здійснюється у письмовому провадженні.
Суд, перевіривши матеріали справи та доводи заяви, дійшов висновку про часткове задоволення заяви про виправлення помилок у виконавчому листі, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.2 ст.372 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Згідно ч.1 ст.373 Кодексу адміністративного судочинства України виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.4 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 №1404-VIII у виконавчому документі зазначається, крім іншого, повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи.
Також, відповідно до абз.1 п.4 ч.1 ст.4 вказаного Закону у виконавчому документі зазначається, крім іншого, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності).
При цьому, відповідно до ч.4 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження» за рішеннями про стягнення в дохід держави коштів або вчинення інших дій на користь чи в інтересах держави, прийнятими у справах про адміністративні правопорушення, та за рішеннями, прийнятими у кримінальних провадженнях, стягувачем виступає державний орган, який прийняв відповідне рішення або за матеріалами якого судом прийнято відповідне рішення.
За рішеннями про стягнення судового збору, про накладення штрафу (як засобу процесуального примусу) стягувачем є Державна судова адміністрація України.
Так, як вбачається з виконавчого листа про стягнення судового збору, виданого 12.10.2020 у даній справі (а.с.74), Сумським окружним адміністративним судом було допущено помилки щодо правильного зазначення відомостей про стягувача. Так, зокрема, в графі - "Стягувач" було зазначено "Державний бюджет України" замість правильного "Державна судова адміністрація України (вул. Липська, буд.18/5, м.Київ, 01021, код ЄДРПОУ 26255795). Отримувач коштів - ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783; Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача - UА908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету - 22030106".
Також допущено помилку у вірній адресі Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району, зокрема, помилково зазначено вул. Сумська, 12, кімната 32, 39, м. Лебедин, Сумський район, Сумська область замість " вул. Сумська, 12, кімната 32, 39, м. Лебедин, Сумський район, Сумська область .
Згідно ч.ч.1, 4, 5 ст. 374 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню (ч.1); про виправлення помилки у виконавчому документі та визнання його таким, що не підлягає виконанню, суд постановляє ухвалу. Якщо стягнення за таким виконавчим документом уже відбулося повністю або частково, суд одночасно з вирішенням вказаних питань на вимогу боржника стягує на його користь безпідставно одержане стягувачем за виконавчим документом (ч.4); ухвалу суду за результатами розгляду заяви може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом (ч.5).
За таких обставин, враховуючи, що виконавчий лист є документом, що спрямований на виконання рішення суду, а помилки у ньому унеможливлюють його виконання, суд прийшов до висновку про задоволення заяви позивача в частині зазначення правильних відомостей про боржника і стягувача.
Водночас, суд не вбачає підстав для задоволення заяви в частині направлення виконавчого листа після виправлених помилок, оскільки відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" примусовому виконанню підлягають рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
Тобто, виконавчий лист є виконавчим документом, на підставі якого здійснюється примусове виконання рішення у встановленому законом порядку. При цьому на виконання відповідного рішення суду видається один виконавчий документ, а наступні зміни/виправлення до такого виконавчого листа вносяться у відповідності до процесуального закону ухвалою суду.
Враховуючи викладене, суд також відмовляє у задоволенні заяви в частині направлення виконавчого листа після виправлених помилок.
Керуючись ст. ст. 248, 256, 295, 374 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву представника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Сумській області про виправлення помилок у виконавчому листі у справі №480/6613/20 - задовольнити частково.
Виправити помилки, допущені у виконавчому листі Сумського окружного адміністративного суду про стягнення судового збору від 12.10.2020 та у графі "Стягувач" замість "Державний бюджет України" зазначити "Державна судова адміністрація України (вул. Липська, буд.18/5, м.Київ, 01021, код ЄДРПОУ 26255795). Отримувач коштів - ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; Код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783; Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); Рахунок отримувача - UА908999980313111256000026001; Код класифікації доходів бюджету - 22030106" та зазначити вірну адресу Лебединської міської територіальної виборчої комісії Сумського району, що також зазначена боржником у виконавчому листі - вул.Сумська,12,кім.32,39 м.Лебедин Сумська область,42200".
У задоволенні іншої частини заяви - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня прийняття ухвали.
Суддя І.Г. Шевченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2020 |
Оприлюднено | 17.12.2020 |
Номер документу | 93537323 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
І.Г. Шевченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні