Постанова
від 07.10.2020 по справі 420/10020/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/10020/20 Головуючий в 1 інстанції: Бжассо Н.В.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача - Федусика А.Г.,

суддів: Бойка А.В. та Єщенка О.В.,

при секретарі - Пальоній І.М.,

за участю: представників Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ - Кедик Вероніки Петрівни, ОСОБА_1 , адвоката ОСОБА_1 - Шевчук Василя Миколайовича та представника Южненської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області - Нікітіної Ганни Едуардівни,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі апеляційну скаргу Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року по справі за позовом Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ до Южненської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови від 29 вересня 2020 року №42 та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

02 жовтня 2020 року Одеська обласна організація політичної партії НАШ КРАЙ (далі Партія) звернулась до суду з позовом до Южненської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області (далі ТВК), в якому просила: визнати протиправною та скасувати постанову ТВК №42 від 29 вересня 2020 року, ухвалену о 19 годині 35 хвилин, якою відмовлено Партії в реєстрації кандидатів у депутати Южненської міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного і територіального виборчих списків кандидатів у депутати Партії, у зв`язку із невідповідністю поданих документів; зобов`язати ТВК здійснити реєстрацію кандидатів у депутати Южненської міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного і територіального виборчих списків кандидатів у депутати Партії на підставі заяви про реєстрацію кандидатів у депутати та документів, одержаних ТВК згідно довідки №83 від 24 вересня 2020 року об 11:00 годині.

В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувана постанова ухвалена на підставі пункту 1 та пункту 2 частини 1 статті 230 Виборчого кодексу України. Проте, представник позивача зазначає, що в оскаржуваній постанові відсутнє жодне посилання на те, який саме пункт вказаної вище статті Виборчого кодексу України, що дає підстави для відмови в реєстрації політичної партії, було порушено Партією. Позивач вказує на те, що усі вимоги, встановлені пунктами 1-5 частини першої статті 222, пунктами 1,2,4 частини першої статті 223 Виборчого кодексу України Партією виконано в повному обсязі. Повідомлення про усунення недоліків не надсилалося. На думку представника позивача, з урахуванням того, що частиною 1 статті 230 Виборчого кодексу України визначені виключні підстави для відмови в реєстрації кандидата в депутати, відмова в реєстрації кандидатів в депутати у багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів обласних рад з підстав порушення ч.9 ст. 219 Виборчого кодексу України не допускається. На підтвердження вказаних доводів представник позивача посилається на роз`яснення Центральної виборчої комісії, затверджені постановою №362 від 23 вересня 2015 року, з подальшими змінами.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року у задоволені позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, Партія подала апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі зазначено, що рішення суду першої інстанції ухвалене з порушенням норм процесуального та матеріального права, у зв`язку з чим апелянт просив його скасувати та ухвалити нове про задоволення позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено, що 24 вересня 2020 року ОСОБА_1 , на підставі довіреності від 18 вересня 2020 року, подала до ТВК заяву від імені Партії від 19 вересня 2020 року про реєстрацію кандидатів у депутати Южненської міської ради Одеського району Одеської області на перші вибори депутатів місцевих рад 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Партії, сформованих та затверджених на конференції Партії, що відбулася 19 вересня 2020 року.

До заяви було додано: рішення конференції Партії про висування кандидатів у депутати від організації партії на 1 аркуші; єдиний виборчий список на 6 аркушах та електронному носії; територіальні виборчі списки кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до багатомандатних виборчих округів на 8 аркушах та електронному носії; заяви осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії на 26 аркушах; автобіографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ на 26 аркушах; заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кожного кандидата в депутати на 26 аркушах; документ про внесення грошової застави на 1 аркуші; фотографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ розміром 4 х6 см (по 1 фотографії кожного з кандидатів) на 26 аркушах та електронному носії; копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата в депутати на 49 аркушах; передвиборча програма Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ на 3 аркушах.

Вказаний факт підтверджується довідкою №83 від 24 вересня 2020 року, що видана ТВК.

29 вересня 2020 року представник Партії ОСОБА_1 звернулася до ТВК із заявами про видачу належним чином посвідченої копії рішення комісії, ухваленого за результатом розгляду заяви, що подана 24 вересня 2020 року, та відповідного протоколу засідання комісії від 28 вересня 2020 року, а також, із заявою про видачу повідомлення про недоліки, які були виявлені в документах і озвучені членом ТВК Богданцевим Я.С. на засіданні.

Відповідно до протоколу засідання ТВК №12 від 29 вересня 2020 року, на засіданні комісії розглядалося питання щодо повторного голосування та реєстрації кандидатів у депутати Южненської міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Партії. За рішення проголосували: За - 4 (чотири), Проти - 11 (одинадцять), Утримались - 0 (нуль).

Вказане рішення було оформлене постановою ТВК №42 Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Южненської міської ради Одеського району Одеської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ від 29 вересня 2020 року, що прийнята о 19 год. 35 хв., згідно якої при вивченні поданих ОСОБА_1 документів було встановлено, що пакет документів цієї політичної партії містить недоліки: відповідно до ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі). Так, у першій п`ятірці територіального виборчого списку кандидатів у депутати Южненської міської ради у територіальному виборчому окрузі № 2 значиться одна жінка ОСОБА_2 ) серед чотирьох чоловіків ( ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ). Враховуючи вищевказане, керуючись пунктом 1 та 2 частини 1 статті 230 Виборчого кодексу України, ТВК постановила відмовити Партії в реєстрації її кандидатів у депутати Южненської міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного і територіальних виборчих списків у зв`язку із невідповідністю поданих документів.

Винесення вказаної постанови про відмову в реєстрації висунутих від Партії кандидатів в депутати Южненської міської ради і стало підставою для звернення з даним позовом до суду.

Відмовлюяючи в позові, суд першої інстанції виходив з того, що у територіальному виборчому списку кандидатів у депутати Южненської міської ради Одеського району Одеської області, висунутих від Партії у територіальному виборчому окрузі №2 було виявлено невідповідність щодо порядку висування кандидатів, передбаченого ч.9 ст.219 ВК України, а тому відповідач обґрунтовано в оскаржуваній постанові посилався на п.2 ч.1 ст.230 ВК України. При цьому, суд першої інстанції відхилив доводи представника позивача з приводу того, що недотримання ч.9 ст.219 ВК України під час формування та затвердження територіального виборчого списку є недоліком, про який комісія повинна була повідомити позивача та надати час для виправлення такого недоліку, оскільки приписами ч.7 ст.227 ВК України прямо передбачено, що список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу.

Також суд першої інстанції визнав безпідставними посилання представника позивача на постанову ЦВК від 23 вересня 2015 року №362, оскільки останньою було надано роз`яснення щодо застосування Закону України Про місцеві вибори , який втратив чинність.

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції вірними і такими, що відповідають вимогам статей 2, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 78 КАС України, з огляду на таке.

Так, преамбулою Виборчого кодексу України (далі ВК України) передбачено, що цей Кодекс відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії (ч.1 ст.2 ВК України).

Відповідно до пп.б) п.3 ч.1 ст.3 ВК України відповідно до Конституції України в Україні проводяться, зокрема, місцеві вибори депутатів сільської, селищної, міської ради.

Положеннями статті 6 ВК України передбачено, що основні виборчі права громадян України включають:

1) право вільно обирати (право голосу на виборах);

2) право бути обраним.

Громадяни України мають також інші права на участь у виборчому процесі, пов`язані з їхніми основними виборчими правами.

Зі змісту статті 20 ВК України вбачається, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Згідно до ст.21 ВК України виборчий процес кожних виборів, передбачених цим Кодексом, здійснюється на засадах:

1) гарантії реалізації виборчих прав громадян, визначених Конституцією України та цим Кодексом;

2) дотримання основних принципів виборчого права, визначених Конституцією України та цим Кодексом;

3) законності та заборони протиправного втручання будь-кого у виборчий процес;

4) політичного плюралізму та багатопартійності;

5) публічності і відкритості виборчого процесу, усіх його процедур з урахуванням обмежень, встановлених законом, належного інформування виборців та інших суб`єктів виборчого процесу;

6) свободи передвиборної агітації, рівного доступу всіх кандидатів і суб`єктів їх висування на відповідних виборах до засобів масової інформації незалежно від їх форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками яких є партії (організації партій);

7) неупередженості органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до кандидатів, партій.

Положеннями ст.22 ВК України передбачено, що суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є:

1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах;

2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів;

3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах;

4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом;

5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

З матеріалів справи вбачається, що приймаючи спірну постанову ТВК посилалось, зокрема, на п.1 ч.1 ст.230 ВК України, яка передбачає відмову територіальною виборчою комісією в реєстрації всіх кандидатів у депутати у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів.

На думку ТВК порушення вказаного порядку висування кандидатів склалось в зв`язку з не забезпеченням належного гендерного представництва в територіальному виборчому списку, що є порушенням ч.9 ст.219 ВК України.

Колегія суддів погоджується з такими висновками відповідача та зазначає, що положеннями статті 219 ВК України регламентовано порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше).

Так, вказаною статтею визначено, що висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

Організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.

У єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати.

Кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків.

Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

Крім того, ч.9 вказаної статті визначено, що під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до територіального виборчого списку кандидатів у депутати Южненської міської ради Одеського району Одеської області, висунутих від Партії у територіальному виборчому окрузі № 2 на конференції цієї організації партії від 19 вересня 2020 року, що був наданий разом із заявою від 19 вересня 2020 року (прийнятою комісією 24 вересня 2020 року), у першій п`ятірці кандидатів під порядковими номерами 1,2,3,5 зазначені ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_6 відповідно, а під порядковим номером 4 зазначена ОСОБА_2 .

З наведеного вбачається, що під час формування територіального виборчого списку кандидатів у депутати Южненської міської ради Одеського району Одеської області, висунутих від Партії у територіальному виборчому окрузі №2, не дотримано вимоги ч.9 ст.219 ВК України щодо необхідності забезпечення присутності визначеної кількості осіб різної статі у територіальних виборчих списках, що свідчить про наявність підстав згідно п.1 ч.1 ст.230 ВК України для відмови в реєстрації усіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах.

Також, ч.2 ст.6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Вирішуючи вказане питання, колегія суддів також враховує висновки Європейського Суду з прав людини, який у справі Zevnik та інші проти Словенії (заява № 54893/18) вказував на те, що просування гендерної рівності є головною метою серед держав Ради Європи, Суд також постановив, що втручання, про яке йде мова, переслідувало законну мету зміцнення демократичної легітимності шляхом забезпечення кращого балансу жінок та чоловіків в процесі прийняття політичних рішень. Суд розглянув питання, чи відхилення списків було пропорційним переслідуваній законній меті. Керівництво можливо знайти в документах Ради Європи, які не лише дозволяли, але й заохочували до прийняття гендерних квот у виборчих системах з суворими покараннями за їх недотримання. Суд також надав значення думці Конституційного Суду стосовно того, що політичні партії мали сильний стимул в дотриманні правил гендерного представництва, якщо їм заздалегідь було відомо, що вони можуть бути не допущені до виборів за їх недотримання.

Поряд з цим, колегія суддів зазначає, що положеннями ч.7 ст.227 ВК України передбачено, що список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу.

З наведеного вбачається, що діючим виборчим законодавством передбачено заборону на внесення змін до списків та черговості кандидатів у депутати у списках після подання документів для їх реєстрації територіальній виборчій комісії, що свідчить про остаточну визначеність змісту виборчого списку та відсутність можливості внесення в нього змін або затвердження та подання ТВК іншої оновленої редакції виборчого списку.

Таким чином, колегія суддів зазначає, що спірна постанова відповідача №42 від 29 вересня 2020 року, якою відмовлено Партії в реєстрації кандидатів у депутати Южненської міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного і територіального виборчих списків кандидатів у депутати Партії з огляду на вказане обґрунтування щодо порушення порядку гендерного представництва, є правомірною та не підлягає скасуванню.

Також, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо не врахування постанови ЦВК від 23 вересня 2015 року №362, оскільки такою було надано роз`яснення щодо застосування Закону України Про місцеві вибори , який втратив чинність, крім положень щодо організації та проведення повторних, проміжних, додаткових виборів і заміщення депутатів, обраних у багатомандатному виборчому окрузі, повноваження яких достроково припинені, які (окремі положення) діють до наступних чергових або позачергових виборів депутатів місцевих рад, на підставі ВК України №396-IX від 19.12.2019 року.

Водночас, Постанова ЦВК №249 від 11 вересня 2020 року надає роз`яснення щодо застосування окремих положень саме ВК України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах, яким і регламентовано спірні праовідносини.

Крім того, приймаючи вказану постанову ТВК №42 від 29 вересня 2020 року, відповідач також посилався на порушення Партією п.2 ч.1 ст.230 ВК України, колегія суддів погоджується з вказаним посиланням та зазначає таке.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави).

З наведеного вбачається, що комісія повинна відмовити в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій, як у разі відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222 ВК України, так і в разі невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді.

Зі спірної постанови відповідача вбачається, що у першій п`ятірці територіального виборчого списку кандидатів у депутати Южненської міської ради у територіальному окрузі №2 значиться 1 жінка серед 4 чоловіків.

Разом з тим, положеннями ч.9 ст.219 ВК України передбачено, що під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

На думку колегії суддів, не дотримання Партією гендерних вимог під час формування першої п`ятірки територіального виборчого списку кандидатів у депутати Южненської міської ради у територіальному окрузі №2 шляхом включення до вказаного списку 1 жінки серед 4 чоловіків і є невідповідністю територіального виборчого списку (як документу, передбаченого п.3 ч.1 ст.222 ВК України) вимогам цього Кодексу, що свідчить про обгрунтованість застосування п.2 ч.1 ст.230 ВК України при прийнятті спірної постанови ТВК.

Отже, враховуючи все вищезазначене у усукупнгостів колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги про визнання протиправною та скасування постанови від 29 вересня 2020 року № 42 та зобов`язання вчинити дії є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

При цьому, судова колегія не приймає до уваги посилання представників апелянта в судовому засіданні на порушення ТВК розумного строку прийняття спірної постанови та позбавлення Партії у зв`язку з цим можливості виправити допущену у територіальному списку помилки, оскільки по-перше, спірна постанова прийнята без порушень встановлених ВК України строків, а по-друге, відповідно до ч.7 ст.227 ВК України після подання до комісії списків кандидатів у депутати (єдиного та територіальних), що оформлюється довідкою комісії про прийняття пакету документів, ці списки не можуть бути змінені, тобто у позивача взагалі не було права не виправлення цих списків та приведення їх у відповідність до ч.9 ст.219 ВК України.

Також не заслуговують на увагу доводи представників апелянта про те, що згідно ч.9 ст.219 ВК України порушенням є порушення гендерної квоти одночасно і у єдиному і територіаних списках, а недотримання цих вимог лише в територіальному списку не може вважатися порушенням та тягнути за собою відмову у реєстрації усіх кандидатів у депутати від Партії, оскільки визначений ст.219 ВК України порядок висування кандидатів вимагає дотримання гендерної квоти у кожному списку, в тому числі і у територіальних списках, а відповідно до п.1 ч.1 ст.230 ВК України порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів є підставою для відмови у їх реєстрації.

Доводи апеляційної скарги, яким була дана оцінка в мотивувальній частині рішення, ґрунтуються на суб`єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями: 139, 270, 271-273, 278, 308, 310, 316, 321, 322 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Одеської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ - залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення та не підлягає оскарженню.

Головуючий суддя Федусик А.Г. Судді Бойко А.В. Єщенко О.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92050168
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/10020/20

Постанова від 07.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 03.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні