Постанова
від 12.02.2010 по справі 12/569
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 лютого 2010 року 15:30 № 12/569

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шрамко Ю .Т.

при секретарі судового зас ідання Кузьменко Ю.О.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом ОСОБА_1

до Головного Управління Пен сійного фонду України в м. Киє ві

про зобов'язання вчинити пев ні дії щодо перерахунку пенс ії

за участю представників ст орін:

від позивача: ОСОБА_1, НОМЕР_1, видани й Подільським РУ ГУ МВС Украї ни в м. Києві 22.03.2001 р.

від відповідача: Немеш С.М., довіреність № 5 4 від 14.12.2009 р.

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі позива ч) звернувся до Окружного адм іністративного суду міста Ки єва з позовною заявою до Голо вного управління Пенсійного фонду України в місті Києві (н адалі відповідач) про визнан ня протиправною відмову відп овідача в перерахунку пенсії , скасування рішення відпові дача про відмову у перерахун ку пенсії, визнання права на п ерерахунок пенсії, також поз ивач просить зобов' язати ві дповідача перерахувати розм ір пенсії з 01.04.2007 р.

Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно з положеннями З акону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнени х з військової служби та деяк их інших осіб», постанови Каб інету Міністрів України від 28 березня 2007 року № 594 "Деякі пита ння грошового забезпечення в ійськовослужбовців, осіб ряд ового та начальницького скла ду у 2007 році", наказу Міністра о борони України від 14.04.2007 року № 175 "Про встановлення граничних розмірів премії військовосл ужбовцям Збройних сил Україн и" позивачу, як військовому пе нсіонеру, повинна бути перер ахована пенсія, однак відпов ідач відмовив йому у цьому, чи м порушив його законні права .

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 10 .12.2008 р. відкрито провадження в а дміністративній справі № 12/569.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 17 .12.2008 р. зупинено провадження в а дміністративній справі № 12/569 д о набрання законної сили пос тановою Окружного адміністр ативного суду м. Києва від 28.02.2008 р. по адміністративній справ і № 12/224 за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4 до Міністра оборони України, треті особи - Пенсі йний фонд України, Всеукраїн ське громадське об' єднання „Комітет по захисту прав вій ськовослужбовців та працівн иків МВС і СБ України „За спра ведливість”, про бездіяльніс ть посадової особи та визнан ня незаконним акту міністерс тва.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 10 .06.2009 р. поновлено провадження в адміністративній справі № 12/5 69, у зв' язку з набранням зако нної сили постановою Окружно го адміністративного суду м. Києва від 28.02.2008 р. по адміністра тивній справі № 12/224 за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_4 до Міні стра оборони України, треті о соби - Пенсійний фонд Україн и, Всеукраїнське громадське об' єднання „Комітет по захи сту прав військовослужбовці в та працівників МВС і СБ Укра їни „За справедливість”, про бездіяльність посадової осо би та визнання незаконним ак ту міністерства.

У судовому засіданні пред ставник Відповідача проти по зову заперечує, посилаючись на те, що згідно із положенням и чинного законодавства Укра їни, наказ Міністра оборони У країни від 14.04.2007 року № 175 "Про вст ановлення граничних розмірі в премії військовослужбовця м Збройних сил України" носит ь внутрішній характер, не був зареєстрований у встановлен ому законодавством порядку, органам Пенсійного фонду для виконання не направлявся, от же, підстави для перерахунку пенсії позивачу, згідно із вк азаним наказом, - відсутні, а т ому відмова у такому перерах унку прийнята правомірно.

Дослідивши матеріали спр ави, суд констатує наступне.

Відповідно до вимо г частини 2 ст.19 Конституції Ук раїни, органи державної влад и, їх посадові особи зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.

Указом Президента Україн и від 01 березня 2001 року №121/2001 затв ерджено Положення про Пенсій ний фонд України. Відповідно до п.2 цього Положення, Пенсій ний фонд України у своїй діял ьності керується Конституці єю та законами України, актам и Президента України, Кабіне ту Міністрів України та цим П оложенням.

Позивач знаходиться на обл іку в Головному управлінні П енсійного фонду України в мі сті Києві і отримує пенсію ві дповідно до чинних законодав чих актів України як військо вий пенсіонер.

Станом на 01.04.2007 року ч.3 ст.43 Зако ну України "Про пенсійне забе зпечення осіб, звільнених з в ійськової служби та деяких і нших осіб" передбачала, що пен сії особам офіцерського скла ду, прапорщикам і мічманам, ві йськовослужбовцям надстрок ової служби та військової сл ужби за контрактом, особам, як і мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей об числюються з розміру грошово го забезпечення за останньою штатною посадою перед звіль ненням, враховуючи відповідн і оклади за посадою, військов им (спеціальним) званням, проц ентну надбавку за вислугу ро ків, щомісячні додаткові вид и грошового забезпечення (на дбавки, доплати, підвищення) т а премії в розмірах, установл ених законодавством (у редак ції Закону України «Про внес ення змін до деяких законів У країни з питань пенсійного з абезпечення та соціального з ахисту військовослужбовців від 04.04.2006 р.)

Разом з тим, дію частини тре тьої статті 43 було зупинено на 2007 рік згідно із Законом Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2007 рік»від 19.12.2006 р.

Відповідно до вимог частин и третьої статті 43 із змінами, внесеними згідно із Законом України «Про Державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України» від 28.12.2007 р. , пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічман ам, військовослужбовцям надс трокової служби та військово ї служби за контрактом, особа м, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сіме й обчислюються з розміру гро шового забезпечення, врахову ючи відповідні оклади за пос адою, військовим (спеціальни м) званням, процентну надбавк у за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового за безпечення (надбавки, доплат и, підвищення) та премії в розмірах, установлених за конодавством, та у порядку, вс тановленому Кабінетом Мініс трів України.

При цьому, зміни, внесені пі дпунктом 4 пункту 29 розділу II За кону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України»від 28.12.2007 р., визнано такими, що не від повідають Конституції Украї ни (є неконституційними), згід но з Рішенням Конституційног о Суду України від 22.05.2008 р. № 10-рп/20 08.

Згідно із вимогами ч.3 ст. 63 ць ого Закону в редакції Закону України «Про внесення змін д о деяких законів України з пи тань соціального захисту вій ськовослужбовців»від 16.12.2004 р ., із змінами, внесеними згідн о із Законом України «Про вне сення змін до деяких законів України щодо пенсійного заб езпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»від 03.04.2007 р., усі приз начені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв 'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового заб езпечення відповідних катег орій військовослужбовців, ос іб, які мають право на пенсію з а цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених ка тегорій осіб нових щомісячни х додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, допл ат, підвищень) та премій у розм ірах, встановлених законодав ством. Перерахунок пен сій здійснюється на момент в иникнення права на перерахун ок пенсій і провадиться у пор ядку, встановленому Кабінето м Міністрів України, у строки , передбачені частиною друго ю статті 51 цього Закону.

Статтею 105 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік»установлено, що умов и оплати праці працівників п ідприємств, установ та орган ізацій, що фінансуються чи до туються з бюджету, керівникі в підприємств, заснованих на державній, комунальній влас ності, а також умови грошовог о забезпечення військовослу жбовців (осіб рядового і нача льницького складу) затверджу ються виключно Кабінетом Мін істрів України.

Відповідно до вимог статті 105 Закону України "Про Державн ий бюджет України на 2007 рік" та з метою підвищення рівня соц іального захисту військовос лужбовців, осіб рядового і на чальницького складу, Кабінет Міністрів України 28.03.2007 року пр ийняв постанову № 594 «Деякі пи тання грошового забезпеченн я військовослужбовців, осіб рядового і начальницького ск ладу у 2007 році», згідно із якою дозволено, зокрема, Міністер ству оборони України здійсню вати у поточному році, почина ючи з 1 квітня, преміювання вій ськовослужбовців, осіб рядов ого та начальницького складу (насамперед осіб рядового, се ржантського та старшинськог о складу, які проходять війсь кову службу за контрактом, ос іб рядового, молодшого та сер еднього начальницького скла ду та осіб молодшого офіцерс ького складу) понад встановл ений законодавством розмір у межах видатків, передбачени х для грошового забезпечення у 2007 році.

Відповідно до вимог постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 28.03.2007 року № 594 «Деякі пи тання грошового забезпеченн я військовослужбовців, осіб рядового і начальницького ск ладу у 2007 році», Міністром обор они України прийнято наказ « Про встановлення граничних р озмірів премії військовослу жбовцям Збройних Сил України ». Даним наказом введено в дію з 01.04.2007 року граничні розміри п ремії, яка може бути виплачен а у відсотках від грошового з абезпечення військовослужб овцям.

У пункті 1 наказу Міністра о борони України від 14.04.2007 року № 175 "Про встановлення граничних розмірів премії військовосл ужбовцям Збройних Сил Україн и" передбачено, що з 1 квітня 2007 р оку введені в дію граничні ро зміри премії, яка може бути ви плачена у відсотках від грош ового забезпечення військов ослужбовцям рядового, сержан тського, старшинського та оф іцерського складу, які прохо дять військову службу за кон трактом у Збройних Силах Укр аїни, виходячи з посадових ок ладів і стажу безперервної в ійськової служби.

Таким чином, враховуючи вищ езазначені правові норми, по станова Кабінету Міністрів У країни від 28.03.2007 року № 594 та нака з Міністра оборони України в ід 14.04.2007 року № 175 дозволяли, зокр ема, Міністерству оборони Ук раїни здійснювати у поточном у році, починаючи з 1 квітня, пр еміювання військовослужбов ців, осіб рядового та начальн ицького складу (насамперед о сіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом, осіб рядового , молодшого та середнього нач альницького складу та осіб м олодшого офіцерського склад у) понад встановлений законо давством розмір у межах вида тків, передбачених для грошо вого забезпечення у 2007 році.

Як з' ясовано судом під час розгляду та вирішення справ и, постанова Кабінету Мініст рів України від 28.03.2007 року № 594 та наказ Міністра оборони Укра їни від 14.04.2007 року № 175 втратили ч инність. Так, зокрема, постано ва Кабінету Міністрів Україн и від 28.03.2007 року № 594 втратила чин ність згідно з постановою Ка бінету Міністрів України «Пр о упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб р ядового і начальницького скл аду»від 7 листопада 2007 року № 1294.

Разом з тим, в пункті 1 Указу П резидента «Про державну реєс трацію нормативно-правових а ктів та інших органів викона вчої влади» від 03.10.1992 року № 493/92, п ередбачено, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, і ншими органами виконавчої вл ади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи й за конні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстр ації

Доказів того, що на час розг ляду справи наказ Міністра о борони України від 14.04.2007 року № 175 "Про встановлення граничних розмірів премії військовосл ужбовцям Збройних сил Україн и" зареєстрований згідно із в имогами вищезазначеного Ука зу Президента України, суду н адано не було.

З огляду на пункт 5 Положенн я про державну реєстрацію но рмативно-правових актів міні стерств, інших органів викон авчої влади, органів господа рського управління та контро лю, що зачіпають права, свобод и й законні інтереси громадя н або мають міжвідомчий хара ктер, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28 грудня 1992 р. № 731, відповідн ий наказ Міністра оборони Ук раїни не підлягає державній реєстрації як нормативно-пр авовий акт.

Згідно із Указом Президент а України «Про опублікування актів законодавства України в інформаційному бюлетені "О фіційний вісник України" від 13 грудня 1996 року № 1207/96 у інформац ійному бюлетені публікуютьс я державною мовою: закони Укр аїни; укази і розпорядження П резидента України, постанови і розпорядження Кабінету Мі ністрів України, що мають нор мативний характер; акти Конс титуційного Суду України; но рмативно-правові акти Націон ального банку України; міжна родні договори України, що на брали чинності; нормативні а кти міністерств, інших центр альних органів виконавчої вл ади, зареєстровані Міністерс твом юстиції України.

Окрім того, у п.п.1 пункту 8 Пор ядку оприлюднення у мережі І нтернет інформації про діяль ність органів виконавчої вла ди, що затверджений постанов ою Кабінету Міністрів Україн и № 3 від 4 січня 2002 р., передбачен о, що на веб-сайті міністерств а, іншого центрального орган у виконавчої влади розміщуєт ься така інформація, зокрема , нормативно-правові акти з пи тань, що належать до компетен ції органу. Даний Порядок не п ередбачає розміщення на веб- сайті міністерства, іншого ц ентрального органу виконавч ої влади усіх правових актів , виданих відповідним органо м влади.

Підстав вважати, що даний на каз повинен пройти державну реєстрацію у Міністерстві юс тиції України та бути офіцій но оприлюднений, - немає.

Отже, вбачається, що відпові дний наказ Міністра оборони України не має ознак нормати вно-правового акта.

У рішенні Конституційного Суду України у справі за конс титуційним зверненням Київс ької міської ради професійн их спілок щодо офіційного тл умачення частини третьої ст атті 21 Кодексу законів про пра цю України (справа про тлумач ення терміну "законодавство" ) від 9 липня 1998 року № 12-рп/98 зазна чається, що термін "законодав ство", зокрема, треба розуміти так, що ним охоплюються закон и України, чинні міжнародні д оговори України, згода на обо в'язковість яких надана Верх овною Радою України, а також п останови Верховної Ради Укра їни, укази Президента Україн и, декрети і постанови Кабіне ту Міністрів України, прийня ті в межах їх повноважень та в ідповідно до Конституції Укр аїни і законів України. З цього вбачається, що наказ Міністра оборони України у т лумаченні Конституційного С уду України не є законодавст вом.

При цьому, з метою однаковог о застосування судами загаль ної юрисдикції положень Конс титуції та законів України, с удом враховується позиція ад міністративних судів у даній категорії справ. Зокрема, бер еться до уваги ухвала Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 28.01.2009 року у с праві № 22-а-9884/08 за позовом ОСОБ А_5 до Головного управління Пенсійного фонду України в м . Києві про скасування рішенн я та зобов' язання вчинити п евні дії, ухвала Вищого адмін істративного суду від 28.04.2009 рок у у справі за позовом ОСОБА _6 до Військового комісаріа ту АР Крим, Головного управлі ння Пенсійного фонду АР Крим про перерахунок пенсії, пост анова Верховного Суду Україн и від 24.10.2009 року у справі за позо вом ОСОБА_7 до Головного у правління Пенсійного фонду У країни про зобов' язання до перерахунку пенсії.

За таких обставин, суд вваж ає, що відповідач як суб' єкт владних повноважень, діючи в межах наданих йому повноваж ень та у спосіб, що передбачен ий Конституцією України та з аконами України, не має доста тніх законних підстав для ви конання наказу Міністра обор они України №175 від 14.04.2007 року "Пр о встановлення граничних роз мірів премії військовослужб овцям Збройних Сил України" і проведення перерахунку пенс ії позивачу.

Таким чином, з' ясувавши об ставини справи та перевіривш и їх доказами, суд дійшов висн овку про відмову у задоволен ні позову.

Керуючись вимогами ст.ст . 2, 23, 94, 122, 158, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні адмініс тративного позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

Постанова, відповідно до вимог ч. 1 ст. 254 КАС України наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого КАС України, як що таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складення в повному о бсязі за правилами, встановл еними ст. ст. 185-187 КАС України, шл яхом подання через суд першо ї інстанції заяви про апеляц ійне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти д нів апеляційної скарги. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.

Постанова складена у повному обсязі: 15 лютого 2010 ро ку.

Суддя Шрамко Ю.Т.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.02.2010
Оприлюднено09.07.2010
Номер документу9206767
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12/569

Ухвала від 25.01.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Постанова від 12.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Рішення від 31.07.2008

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Сікорська Н.А.

Рішення від 08.02.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Прокопенко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні