Рішення
від 08.10.2020 по справі 917/737/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м. Полтава, вул. Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08.10.2020 Справа № 917/737/20

Господарський суд Полтавської області у складі судді Безрук Т. М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовною заявою Комунального підприємства «Благоустрій Кременчука»

до Фізичної особи-підприємця Марченко Ірини Валеріївни

Товариства з обмеженою відповідальністю «Смарт Солюшинс»

про стягнення солідарно 56954, 59 грн.

без виклику представників сторін

встановив:

Комунальне підприємство «Благоустрій Кременчука» звернулось з позовною заявою до Фізичної особи-підприємця Марченко Ірини Валеріївни та до Товариства з обмеженою відповідальністю «Смарт Солюшинс» про стягнення солідарно 56954, 59 грн. вартості робіт та послуг з прибирання та вивезення сміття, гілля, видалення порослі прилеглої території за адресою: 101 квартал, буд.11-Б, м. Кременчук, Полтавська область; а також 2102,00 грн. судових витрат.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачі допустили забруднення земельної ділянки, яка перебуває в їх користуванні; позивач здійснив роботи з прибирання та вивезення сміття, гілля, видалення порослі вказаної території; проте, відповідачі не провели відшкодування вартості вказаних робіт та послуг з прибирання та вивезення сміття.

Відповідачі відзиви на позов не надали.

Ухвалою суду від 01.06.2020 було встановлено відповідачам строк у 15 днів з дня вручення даної ухвали для подання відзивів на позов (т.1, а.с.246-247).

Ухвала від 01.06.2020 була вручена відповідачу - ФОП Марченко Ірині Валеріївні 18.06.2020р. та 15.06.2020р., що підтверджується поштовими повідомленнями від 11.06.2020, (т.1, а.с.249).

Ухвала суду від 01.06.2020 вважається врученою відповідачу ТОВ «Смарт Солюшинс» - 17.06.2020р., з дати проставлення поштовим відділенням відмітки про відсутність адресата за адресою (т.1, а.с.252).

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30.03.2020 розділ Х Прикінцевих положень ГПК України доповнено пунктом 4, відповідно до якого під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 46, 157, 195, 229, 256, 260, 288, 295, 306, 321, 341, 346, 349, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, апеляційного оскарження, залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги, подання заяви про скасування судового наказу, розгляду справи по суті, строки, на які зупиняється провадження, подання заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами, звернення зі скаргою, оскарження рішення третейського суду, судового розгляду справи, касаційного оскарження, подання відзиву продовжуються на строк дії такого карантину.

Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020р. № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" установлено карантин з 12.03.2020 на усій території України. який продовжено до 22.06.2020 - постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2020 № 392 та до 31.07.2020 - постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2020 р. № 500.

В Законі України від 18 червня 2020 року № 731-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі - Закон № 731-IX) встановлено, що процесуальні строки, які були продовжені, зокрема, відповідно до пункту 4 розділу X "Прикінцеві положення" Господарського процесуального кодексу України, в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом. Протягом цього 20-денного строку учасники справи та особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цими кодексами), мають право на продовження процесуальних строків з підстав, встановлених цим Законом.

Закон № 731-IX набрав чинності 17 липня 2020 року.

Отже, строк для подання відзивів на позов закінчився 07.08.2020. З клопотанням про продовження цього строку відповідачі до суду не зверталися.

Відповідачі відзиви на позов не надали.

Згідно ст.118 ГПК України право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку. Заяви, скарги і документи, подані після закінчення процесуальних строків, залишаються без розгляду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Інші заяви по суті справи до суду не надійшли.

У даній справі судом були вчинені такі процесуальні дії.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 05.05.2020р. даний позов був переданий на розгляд судді Безрук Т. М. (т.1, а.с.106).

Ухвалою господарського суду від 08.05.2020р. було залишено позовну заяву без руху та встановлено строк для усунення недоліків (т.1, а.с.108-110). Позивач у встановлений судом строк виправив вказані недоліки (т.1, а.с.119-236).

Ухвалою суду від 01.06.2020 року відкрито провадження у справі № 917/737/20, постановлено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (т.1, а.с.246-247).

Про відкриття провадження у справі позивач повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням від 11.06.2020р.(т.1, а.с. 250).

Відповідач - ФОП Марченко Ірині Валеріївні про відкриття провадження у справі повідомлена належним чином, що підтверджується поштовими повідомленнями від 11.06.2020р.(т.1, а.с. 248-249).

Ухвала суду про відкриття провадження у справі від 01.06.2020 надіслана відповідачу ТОВ «Смарт Солюшинс» на адресу: вул. Шевченка, буд. 4, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, повернулася до суду з відміткою поштового відділення про відсутність адресата за адресою (т.1, а.с.251-254).

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «Смарт Солюшинс» зареєстроване за адресою: вул. Шевченка, буд. 4, м. Кременчук, Полтавська область, 39600 (т.1, а.с.241-242).

Відповідно до п. 4 ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.

Таким чином, відповідно до ч.7 ст.120,ст. 242 ГПК України ухвала суду вважається врученою відповідачу.

Представник відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Смарт Солюшинс» 15.07.2020р. ознайомлювався з матеріалами справи (т.1, а.с.257).

На офіційному сайті Судової влади України від 02.06.2020р. було розміщено відповідне оголошення про розгляд цієї справи (т.1, а.с.255).

Отже, відповідачі належно повідомлені про час та місце розгляду даної справи у відповідності до ст. ст.120,242 ГПК України.

Господарським судом було створено сторонам належні умови для реалізації їх процесуальних прав.

Відповідно до частини п`ятої статті 252 ГПК України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.

Позивач подавав суду клопотання від 04.08.2020 (вхід. № 8410 від 06.08.2020) про розгляд справи у порядку загального позовного провадження (т.2, а.с.1-2). Суд ухвалою від 17.08.2020р. відмовив в задоволені цього клопотання (т.2, а.с.5-6).

За ч. 13 ст. 8 ГПК України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.

Під час розгляду справи по суті судом були досліджені всі письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

В зв`язку з введенням карантину, продовження строків подання заяв по суті справи, для надання можливості сторонам подати докази та пояснення по суті справи, для забезпечення процесуальних прав сторін та з метою об`єктивного дослідження обставин справи, прийняття рішення судом відклалося на строк, необхідний сторонам для дачі пояснень по справі.

Відповідно до ч.2 ст. 233 ГПК України дане рішення прийнято, складено та підписано в нарадчій кімнаті.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши всі наявні у справі докази, суд встановив наступне.

01 листопада 2019 року між Кременчуцькою міською радою Полтавської області (орендодавцем) та фізичною особою - підприємцем Марченко Іриною Валеріївною, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 (орендарем) був укладений договір оренди землі (т.1, а.с.125-130; далі - Договір оренди).

Згідно з п.1.1 Договору оренди орендодавець надає орендарю в строкове платне користування земельну ділянку для закінчення будівництва об`єкта незавершеного будівництва адміністративного будинку (блоку побутового обслуговування) (код КВЦПЗ В 03.07) з кадастровим № 5310436100:06:003:0424 в кварталі 101, буд. 11-Б в м. Кременчуці.

Згідно з п.2 Договору оренди в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1835 кв.м., в тому числі по угіддях: код КВЗУ 008-00 - землі під громадською забудовою - 1835 кв.м.

Згідно з п.3 Договору оренди на земельній ділянці знаходиться незавершене будівництво адміністративного будинку (блоку побутового обслуговування).

Згідно з п.6 Договору оренди земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

Згідно з п.8 Договору оренди договір укладено строком на 5 років, з дати державної реєстрації права оренди земельної ділянки.

Згідно вимог п. 28 Договору оренди орендар зобов`язаний, зокрема: дотримуватись вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів ; дотримуватись вимог Правил благоустрою території м. Кременчука, затверджених рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 01.11.2011 року, щодо утримання прилеглої території в належному санітарному стані.

Як свідчать Відомості з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.03.2020 року, 04.02.2020 року за Товариством з обмеженою відповідальністю «Смарт Солюшинс» на підставі договору купівлі-продажу об`єкту незавершеного будівництва адміністративного будинку (блок побутового обслуговування) № 271 від 04.02.2020 проведено державну реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна, розташований за адресою: Полтавська область, м. Кременчук, 101 квартал, б. 11-Б, за реєстраційним номером 2022719853000, номер об`єкта в РПВН 24679245, розміщений на земельній ділянці з кадастровим номером 5310436100:06:003:0424, (т.1, а.с. 216-219).

Позивач у позові посилається на те, що протягом грудня 2019 року - січня 2020 року до Кременчуцької міської ради Полтавської області та її департаментів почали поступати телефонні дзвінки від мешканців 101 кварталу, в яких вони скаржилися на стихійне сміттєзвалище в об`єкті незавершеного будівництва адміністративного будинку (блоку побутового обслуговування) в кварталі 101, буд. 11- Б в м. Кременчуці, та на земельній ділянці, площею 1835 кв. м., на якій розташований об`єкт нерухомості.

27.01.2020 року Департамент ЖКГ Кременчуцької міської ради Полтавської області направив КП Благоустрій Кременчука факсограму № 71/02, в якій на виконання Правил благоустрою міста Кременчука у частині утримання прилеглої території об`єкта незавершеного будівництва за адресою квартал 101, буд. 11-Б, доручив КП Благоустрій Кременчука : 1) залучити до обстеження території об`єкта фахівців управління контролю за станом благоустрою виконкому для складання протоколу про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 152 КУпАП; 2) виконати роботи з санітарного прибирання території; 3) скласти кошторис витрат (копію надати Департаменту ЖКГ); 4) скласти акт виконаних робіт; 5) в рамках законодавства розробити правовий механізм щодо відшкодування власником об`єкта понесених витрат КП Благоустрій Кременчука ; 6) кошторис та акт виконаних робіт надати до управління контролю за станом благоустрою для відшкодування власником понесених витрат КП Благоустрій Кременчука , інформацію щодо ходу виконання робіт та розробленого правового механізму компенсації шкоди, завданої внаслідок порушення законодавства у сфері благоустрою, надати Департаменту ЖКГ письмово у термін до 31.01.2020 року (т.1, а.с.143).

28.01.2020 року комісією в складі: головного спеціаліста управління контролю за станом благоустрою виконавчого комітету Кременчуцької міської ради - Штунюк О. І., провідного спеціаліста відділу контролю за станом благоустрою Автозаводської районної адміністрації - Андрущенко А. І., начальника дільниці з утримання об`єктів благоустрою КП Благоустрій Кременчука Погоди Л. О., за результатом обстеження території за адресою: 101 квартал, б. 11-Б, м. Кременчук, Полтавської області, було встановлено порушення вимог Закону України Про благоустрій населених пунктів , вимог Правил благоустрою території м. Кременчука, затверджених рішенням Кременчуцької міської ради Полтавської області від 01.11.2011 року щодо утримання прилеглої території в належному санітарному стані, порушення обов`язку землекористувачем щодо утримання земельної ділянки, про що складено Акт обстеження земельної ділянки та прилеглої території в кварталі 101, буд. 11-Б, та фототаблицю (т.1, а.с.144-151).

Згідно цього акту комісією було встановлено, що територія знаходиться в занедбаному стані, зруйновано паркан, на території будівництва утворено стихійне сміттєзвалище, прилегла територія навколо будівництва не прибирається від сміття, відсутня огорожа будівництва, чим порушено Закон України Про благоустрій населених пунктів та Правил благоустрою території міста Кременчука, затверджених рішенням Кременчуцької міської ради від 01.11.2011р. (т.1, а.с. 144-151).

КП Благоустрій Кременчука у позові зазначає, що ним було проведені роботи з прибирання та вивезення сміття, гілля, видалення порослі прилеглої території за адресою: 101 квартал, буд.11-Б, м. Кременчук.

В підтвердження факту надання послуг з прибирання та вивезення сміття, гілля, видалення порослі прилеглої території в кварталі 101,6. 11-Б, в м. Кременчуці, Полтавської області Комунальним підприємством Благоустрій Кременчука позивачем надано: звіт про обсяги виконаних робіт КП Благоустрій Кременчука від 11 лютого 2020 року, звіт про обсяги виконаних робіт КП Благоустрій Кременчука від 13 лютого 2020 року, план на виконання робіт КП Благоустрій Кременчука від 11 лютого 2020 року, план на виконання робіт КП Благоустрій Кременчука від 13 лютого 2020 року, рахунок- фактуру № БК-0000092 від 13 лютого 2020 року, подорожній лист вантажного автомобіля № 030314 від 11.02.2020 року, подорожній лист вантажного автомобіля № 030364 від 13.02.2020 року, подорожній лист вантажного автомобіля № 030267 від 11.02.2020 року, подорожній лист вантажного автомобіля № 030325 від 11.02.2020 року, подорожній лист вантажного автомобіля № 030351 від 13.02.2020 року, подорожній лист вантажного автомобіля № 030304 від 11.02.2020 року, подорожній лист вантажного автомобіля № 030355 від 13.02.2020 року, подорожній лист вантажного автомобіля № 030338 від 13.02.2020 року, (т.1, а.с.161-184).

В підтвердження надання послуг по прибиранню території в кварталі 101, б. 11-Б, в м. Кременчуці, Полтавської області Комунальним підприємством Благоустрій Кременчука складено фототаблиці за період 11.02.2020 -13.02.2020 (т.1, а.с.185-215).

Згідно кошторису витрат прибирання та вивезення сміття, гілля, видалення порослі на території, загальною площею 1835 кв. м. за адресою: 101 квартал, б. 11-Б, м. Кременчук, затвердженого генеральним директором КП Благоустрій Кременчука від 18.02.2020 року, загальна вартість виконаних робіт та наданих послуг становить 56954,59 грн. (т.1 а.с.153-154).

В акті виконаних послуг з прибирання та вивезення сміття, гілля, видалення порослі прилеглої території за адресою: 101 квартал, б. 11-Б, м. Кременчук, Полтавської області за лютий 2020 року від 02.04.2020 року вказано загальну вартість виконаних робіт та наданих послуг в сумі 56954,59 грн. (т.1, а.с.155).

На оплату вказаних робіт та послуг позивач виписав відповідачу - ФОП Марченко І. В. рахунок-фактуру № БК-0000092 від 13.02.2020р. (т.1 а.с.156).

Позивач посилаючись на те, що відповідачами не було відшкодовано вартість послуг по прибиранню належної їм території, звернувся до суду з даним позовом.

При вирішенні спору суд зазначає наступне.

Згідно вимог ч. 1 ст. 172 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов`язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом.

Відповідно до п. 6 підп. а ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчим органам сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, власні (самоврядні) повноваження щодо вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів, знешкодження та захоронення трупів тварин.

Відповідно до п. 7 підп. а ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема власні (самоврядні) повноваження щодо організації благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Згідно п. и ст. 21 Закону України Про відходи органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.

Позивач в обґрунтуванні позову посилається на те, що відповідачами було допущено забруднення земельної ділянки.

Проте, позивач не є власником спірної земельної ділянки, а отже, не може заявляти вимоги про відшкодування збитків, завданих забрудненнями цієї ділянки.

Разом з тим суд зазначає, що позивачем вимоги про стягнення збитків, завданих забрудненням земельної ділянки, у позові не заявлялися. Позивач прохає стягнути вартість послуг з прибирання та вивезення сміття, гілля, видалення порослі прилеглої території за адресою: 101 квартал, буд.11-Б, м. Кременчук, Полтавська область.

Згідно з ч. 1 ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Відповідно до ст. 541 ЦК України солідарний обов`язок або солідарна вимога виникають у випадках, встановлених договором або законом, зокрема у разі неподільності предмета зобов`язання.

Суд зазначає, що заявлення позивачем вимог про солідарне стягнення заявленої у позові суми не ґрунтується на вимогах законодавства, оскільки у цій справі договір між позивачем та відповідачами не укладався. Законом солідарна відповідальність у спірних правовідносинах не встановлена.

З огляду на вказане, судом досліджується правомірність вимог щодо кожного з відповідачів.

Частиною 1 ст. 24 Закону України Про благоустрій населених пунктів підприємства, установи, організації забезпечують благоустрій земельних ділянок, наданих їм на праві власності чи праві користування відповідно до закону.

Пунктом 1 ч. 4 ст. 36 Закону України Про благоустрій населених пунктів за рахунок коштів підприємств, установ, організацій фінансуються заходи , спрямовані на благоустрій, виконання робіт з ремонту і реконструкції доріг внутрішньогосподарського користування, озеленення, утримання в належному стані території, яка їм належить на праві власності або праві користування.

Згідно ч.1, ч. 2, ч. 3, ст. 40 Закону України Про благоустрій населених пунктів самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами. Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів. Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом: 1) проведення перевірок території; 2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян; 3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій; 4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об`єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.

Згідно пунктів 4.2., 4.2.2, 4.2.3 Правил благоустрою території міста Кременчука, затверджених рішенням Кременчуцької міської ради від 27.04.2010р. (в редакції рішення від 01.11.2011р., (загальний доступ http://www.adm-pl.gov.ua/sites/default/files/upload/%D0%9A%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA_%D0%9C%D0%92%D0%9A_01.01.2020.pdf ) підприємства, установи та організації, фізичні особи-підприємці у сфері благоустрою міста зобов`язані здійснювати благоустрій території житлової та громадської забудови з урахуванням вимог використання цієї території відповідно до затвердженої містобудівної документації, регіональних і місцевих правил забудови, а також встановлених державних стандартів, норм і правил, постійно утримувати в належному стані фасади будівель, споруд, огорож за рахунок власних коштів.

Згідно пунктів 4.2.9 Правил благоустрою території міста Кременчука підприємства, установи та організації, фізичні особи-підприємці у сфері благоустрою міста зобов`язані вивозити, або, на підставі укладених договорів із спеціалізованими підприємствами, забезпечувати вивезення сміття, відходів (у тому числі твердих побутових, негабаритних, будівельних, харчових та інших) згідно з вимогами діючих санітарних норм. Всі підприємства, установи, організації зобов`язані укладати договори на вивіз твердих побутових відходів із спеціалізованими підприємствами та забезпечувати роздільне збирання побутових відходів.

Згідно п. 4.2.12. Правил благоустрою території міста Кременчука підприємства, установи та організації, фізичні особи-підприємці у сфері благоустрою міста зобов`язані відповідно до встановлених норм та правил за рахунок власних коштів впорядковувати надані земельні ділянки та прилеглі території.

Згідно п.5.4.1. Правил благоустрою території міста Кременчука підприємства, установи, організації забезпечують благоустрій та утримання в належному стані земельних ділянок, наданих їм на праві власності чи користування, відповідно до законодавства, цих Правил та інших нормативних актів.

Згідно п. 5.6.1. Правил благоустрою території міста Кременчука санітарне очищення території міста Кременчука включає механізоване та ручне прибирання території об`єктів благоустрою, збір та видалення у встановлені місця відходів, сміття, листя, гілля, снігу, належне їх захоронення, обробку, утилізацію, знешкодження та інші дії, що забезпечують утримання території міста відповідно до вимог цих Правил, санітарних норм та правил, рішень міської ради, чинного законодавства.

Згідно п.5.6.2. Правил благоустрою території міста Кременчука відповідальність за здійснення механізованого та ручного прибирання територій, вжиття протиожеледних заходів на території міста несуть: дворів, тротуарів, майданчиків, покриття проїзної частини, інших суміжних (прилеглих) територій з земельними ділянками, що надані у власність або користування юридичним або фізичним особам, - відповідні підприємства, установи, організації, приватні підприємства, громадяни, які є власниками або користувачами таких ділянок.

Згідно п. 5.6.2. Правил благоустрою території міста Кременчука прибирання територій, які відведені під проектування та забудову, здійснюється фізичними чи юридичними особами, яким відповідно до діючого законодавства відведені земельні ділянки, незалежно від того, ведуться на них роботи чи не ведуться.

Згідно п. 5.6.3. Правил благоустрою території міста Кременчука на територіях, які належить прибирати, необхідно проводити весь комплекс робіт, спрямований на наведення та постійне підтримання чистоти і порядку, збереження зелених насаджень, а саме:

1) регулярне прибирання від сміття, побутових відходів, бруду, опалого листя, снігу, що забезпечує утримання об`єктів благоустрою та прилеглих територій у належному санітарному стані; при цьому тротуари прибираються вздовж всієї ділянки будинку, домоволодіння (в межах належності), до бордюрного каменю включно;

2) забезпечення вивезення сміття, бруду, побутових відходів, опалого листя на міське сміттєзвалище.

Згідно п.8.1. Правил благоустрою території міста Кременчука контроль за виконанням цих Правил у межах своєї компетенції здійснюють: Кременчуцька міська рада; управління контролю за станом благоустрою; відділи контролю за станом благоустрою районних адміністрацій; управління культури і туризму; управління житлово-комунального господарства; управління містобудування та архітектури; управління земельних ресурсів; національна поліція України.; органи самоорганізації населення; інші уповноважені органи і посадові особи, а також громадські організації.

В п. 1.1 Статуту Комунального підприємства «Благоустрій Кременчука» , затвердженого рішенням Кременчуцької міської ради від 25.01.2011р. (доступний за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_1 ) засновником та власником підприємства є територіальна громада міста Кременчука в особі Кременчуцької міської ради (далі - Власник). В п. 1.2 Статут вказано, що підприємство функціонально підпорядковується Власнику в особі уповноваженого ним структурного підрозділу - Управлінню житлово-комунального господарства виконкому Кременчуцької міської ради.

Згідно з п. 3.1 Статуту предметом діяльності Підприємства є комплекс робіт з благоустрою території міста.

Згідно з п. 3.2 Статуту основною метою діяльності Підприємства є, зокрема, поліпшення технічного та санітарного стану території міста.

Отже, позивач є уповноваженим підприємством з проведення робіт щодо благоустрою території міста Кременчук.

Як встановлено вище судом, відповідач - Фізична особа-підприємець Марченко Ірина Валеріївна є орендарем земельної ділянки з площею 1835 кв.м. за адресою: квартал 101, буд.11-Б, м. Кременчук на підставі договору оренди від 01.11.2019р., а відповідач -Товариство з обмеженою відповідальністю «Смарт Солюшинс» є власником об`єкту незавершеного будівництва з 04.02.2020.

Згідно акту обстеження земельної ділянки від 28.01.2020 забруднення земельної ділянки було виявлено 28.01.2020, тобто до набуття Товариством з обмеженою відповідальністю «Смарт Солюшинс» права власності на об`єкт незавершеного будівництва.

Як свідчать подані докази, позивачем здійснені роботи з прибирання земельної ділянки (прилеглої території до об`єкта незавершеного будівництва). Доказів здійснення прибирання всередині об`єкта незавершеного будівництва позивачем суду не надано. Отже, позивачем не доведено, що забруднення було допущено вказаним Товариством, та не доведено прибирання об`єкту, належного цьому Товариству.

Отже, відсутні підстави для задоволення вимог щодо відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Смарт Солюшинс« .

Як зазначено вище, згідно з п. 1 ч. 4 ст. 36 Закону України Про благоустрій населених пунктів за рахунок коштів підприємств, установ, організацій фінансуються заходи, спрямовані на утримання в належному стані території, яка їм належить на праві власності або праві користування.

Згідно Правил благоустрою території міста Кременчука підприємства, установи та організації, фізичні особи-підприємці зобов`язані відповідно до встановлених норм та правил за рахунок власних коштів впорядковувати надані земельні ділянки та прилеглі території; забезпечувати утримання в належному стані земельних ділянок, наданих їм на праві власності чи користування, відповідно до законодавства, цих Правил та інших нормативних актів.

З огляду на викладене, відповідач - Фізична особа-підприємець Марченко Ірина Валеріївна, як орендар земельної ділянки з площею 1835 кв.м. за адресою: квартал 101, буд.11-Б, м. Кременчук на підставі договору оренди від 01.11.2019р., повинна була за власний кошт здійснювати заходи, спрямовані на утримання в належному стані орендованої земельної ділянки.

Доказів вчинення таких заходів відповідач - Фізична особа-підприємець Марченко Ірина Валеріївна суду не надала.

Згідно наданого позивачем кошторису витрат та акту виконаних послуг загальна вартість наданих послуг з прибирання прилеглої території за адресою: квартал 101, буд. 11-Б в м. Кременчуці становить 56954,59 грн. (т.1, а.с.153-155).

Понесення вказаних витрат позивачем підтверджується актом обстеження земельної ділянки та прилеглої території в кварталі 101 буд. і 1 -Б, в м. Кременчук, Полтавської області від 28.01.2020 року; фототаблицею території 101 кварталу б. 11-Б, м. Кременчук, Полтавської області під час Обстеження; листом Генерального директора КП Благоустрій Кременчука Василенка В. В. від 18.02.2020 року № 190/2; кошторисом витрат на прибирання сміття, гілля, видалення порослі на території загальною площею 1835 кв. м. за адресою: 101 квартал, б. 11 -Б, м. Кременчук від 18.02.2020 року; актом виконаних послуг з прибирання та вивезення сміття, гілля, видалення порослі на території загальною площею 1835 кв. м. за адресою: 101 квартал, б. 11-Б, м. Кременчук в лютому 2020 року від 02.04.2020 року; рахунком-фактури № БК-0000092 від 13 лютого 2020 року; протоколом узгодження розцінок 1 години експлуатації автотранспорту та 1 маш.-год. експлуатації дорожньої техніки з надання послуг між КП Благоустрій Кременчука на 2019рік та департаменту житлово-комунального господарства виконавчого комітету Кременчуцької міської ради від 02.09.2019 року; планом виконання робіт КП Благоустрій Кременчука від 11 лютого 2020 року; планом виконання робіт КП Благоустрій Кременчука від 13 лютого 2020 року; звітом про обсяги виконаних робіт КП Благоустрій Кременчука від 11 лютого 2020 року; звітом про обсяги виконаних робіт КП Благоустрій Кременчука від 13 лютого 2020 року; подорожнім листом вантажного автомобіля № 030314 від 11.02.2020 року; подорожнім листом вантажного автомобіля № 030364 від 13.02.2020 року; подорожнім листом вантажного автомобіля № 030267 від 11.02.2020 року; подорожнім листом вантажного автомобіля № 030325 від 11.02.2020 року; подорожнім листом вантажного автомобіля № 030351 від 13.02.2020 року; подорожнім листом вантажного автомобіля № 030304 від 11.02.2020 року; подорожнім листом вантажного автомобіля № 030355 від 13.02.2020 року; подорожнім листом вантажного автомобіля № 030338 від 13.02.2020 року; фототаблицею території 101 кварталу б. 11-Б, м. Кременчук, Полтавської області під час та після надання комунальних послуг на прибирання сміття, гілля, видалення порослі на території загальною площею 1835 кв. (т.1, а.с.157-215)

Відповідно до ст.ст. 13, 74 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін; кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Доказів в спростування вищевикладеного, доказів сплати боргу відповідачі суду не надали.

Згідно зі ст.1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події. Положення цієї глави застосовуються також до вимог про: 1) повернення виконаного за недійсним правочином; 2) витребування майна власником із чужого незаконного володіння; 3) повернення виконаного однією із сторін у зобов`язанні; 4) відшкодування шкоди особою, яка незаконно набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи.

Оскільки обов`язок здійснювати заходи благоустрою, зокрема в частині прибирання переданої в оренду земельної ділянки, покладено на орендаря цієї ділянки та повинні здійснюватися за рахунок орендаря земельної ділянки, в той час як фактично витрати на проведення її благоустрою понесені позивачем, відповідач - Фізична особа-підприємець Марченко Ірина Валеріївна є особою, яка безпідставно зберегла своє відповідне майно (грошові кошти на суму понесених позивачем витрат) за рахунок позивача без достатніх правових підстав.

З урахуванням викладеного, позовні вимоги до Фізичної особи-підприємця Марченко Ірини Валеріївни підлягають задоволенню відповідно до положень ст. 1212 ЦК України.

Суд самостійно здійснює правову кваліфікацію спірних правовідносин і застосовує для прийняття рішення ті норми матеріального і процесуального права, предметом регулювання яких є відповідні правовідносини (правовий висновок, викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.06.2019 у справі № 924/1473/15, п. 52 постанови Верховного Суду від 17.03.2020 у справі № 917/353/19).

Позивач у позові прохає також покласти на відповідачів судові витрати понесені ним у даній справі.

Суд встановив, що при подачі даного позову позивачем сплачено 2102,00 грн. судового збору за платіжним дорученням №1132 від 27.04.2019р (т.1, а.с.28). Факт надходження даного судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України підтверджено випискою від 28.04.2020 (т.1, а.с.107).

Відповідно до ч.1 ст. 129 ГПК України судовий збір повністю покладається на відповідача - Фізичну особу - підприємця Марченко Ірину Валеріївну.

Суд роз`яснює, що в разі добровільного виконання рішення суду до відкриття виконавчого провадження відповідач не позбавлений права звернутися до суду з заявою про визнання наказу таким, що не підлягає виконанню повністю або частково. Сторони також мають право укласти мирову угоду у процесі виконання судового рішення.

Керуючись ст. 252, 232, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

вирішив:

1. Позов Комунального підприємства «Благоустрій Кременчука» до Фізичної особи-підприємця Марченко Ірини Валеріївни задовольнити повністю.

2. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Марченко Ірини Валеріївни ( АДРЕСА_1 ; ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) на користь Комунального підприємства «Благоустрій Кременчука» (вул. 1905 року, буд. 27, м. Кременчук, Полтавська область, 39605; ідентифікаційний код 03351958) 56954грн. 59 коп. - відшкодування вартості робіт та послуг з прибирання та вивезення сміття, гілля, видалення порослі прилеглої території, 2102грн. 00 коп. - відшкодування витрат з оплати судового збору.

Видати наказ після набрання цим рішенням законної сили.

3. У позові Комунального підприємства «Благоустрій Кременчука» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Смарт Солюшинс» відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Східного апеляційного господарського суду через Господарський суд Полтавської області.

Дата складення повного судового рішення: 08.10.2020.

Суддя Т. М. Безрук

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення08.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92069483
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —917/737/20

Ухвала від 26.05.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Ухвала від 25.03.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Судовий наказ від 02.03.2021

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

Постанова від 15.02.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Істоміна Олена Аркадіївна

Ухвала від 16.12.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Істоміна Олена Аркадіївна

Судовий наказ від 02.11.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

Рішення від 08.10.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

Ухвала від 17.08.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

Ухвала від 01.06.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

Ухвала від 08.05.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Безрук Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні