Рішення
від 08.10.2020 по справі 420/10191/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/10191/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

Головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,

за участю

від позивача: Швець І.М., за посвідченням

від відповідача: Тимошенко І.Д., голова комісії, за посвідченням

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області (код ЄДРПОУ 26133326, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд. 10, кв. 12) до Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43792258, місцезнаходження: 68200, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, смт. Сарата, вул. Чкалова, 15) про визнання протиправною та скасування постанови № 40 від 03.10.2020 року Про внесення змін до постанови за №26 від 26 вересня 2020 року Про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області включеного до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Регіональної організації політичної партії Довіряй ділам в Одеській області ,-,

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 06 жовтня 2020 року о 16 годині 39 хвилин надійшла позовна заява Регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області (код ЄДРПОУ 26133326, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд. 10, кв. 12) до Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43792258, місцезнаходження: 68200, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, смт. Сарата, вул. Чкалова, 15) про визнання протиправною та скасування постанови № 40 від 03.10.2020 року Про внесення змін до постанови за №26 від 26 вересня 2020 року Про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області включеного до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Регіональної організації політичної партії Довіряй ділам в Одеській області .

Ухвалою суду від 06 жовтня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито особливе провадження за окремою категорією термінових справ.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскаржувана постанова від 03.10.2020 № 40 Про внесення змін до постанови за № 26 від 26 вересня 2020 року Про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області включеного до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ є протиправною та підлягає скасуванню.

Так, позивач зазначив, що оскаржувану постанову прийнято з підстав того, що РЕГІОНАЛЬНОЮ?ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ в Одеській області порушено установлений порядок висування кандидатів організацією партії, а саме: не подано територіальний виборчий список № 1, що є порушенням норми відкритості виборчих списків у Територіальному виборчому округу № 1 Саратської селищної ради, що свідчить про намір введення виборців в оману, перешкоджання вільному здійсненню громадянами свого виборчого права та перешкоджання діяльності іншого суб`єкта виборчого процесу що є посяганням на гарантовані Конституцією України права громадян.

Позивач вважає, що вже після розгляду по суті питання щодо реєстрації кандидатів у депутати, тобто на десятий день з дня прийняття заяви РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів Саратською селищною територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області в порушення вимоги частини 6 статті 227 Виборчого кодексу України,було прийнято рішення, про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області, тобто фактично Саратською селищною територіальною виборчою комісією Білгород- Дністровського району Одеської області було визнано протиправним раніше прийняте нею рішення про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород- Дністровського району Одеської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області, висунутих РЕГІОНАЛЬНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ.

Також, позивач вважає, що територіальні виборчі комісії не мають права визнавати свої рішення чи окремі його положень такими, що не відповідають вимогам законодавства (є протиправними), порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу, та скасовувати рішення, що були ними самими винесені, оскільки відповідно до Виборчого кодексу України, територіальні виборчі комісії такими повноваженнями стосовно раніше прийнятих ними рішень не наділені, правом визнавати рішення суб`єкта оскарження чи окремих його положень, дії чи бездіяльність такими, що не відповідають вимогам законодавства (є протиправними), порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб`єкта виборчого процесу та скасовувати рішення територіальних виборчих комісій наділені територіальні виборчі комісії вищого рівня стосовно територіальних виборчих комісій, які є суб`єктами оскарження, а у випадках передбачених законом суд.

Позивач зазначив, що жодних скарг суб`єктів виборчого процесу на дії, або бездіяльність Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області, допущених під час розгляду нею документів, поданих РЕГІОНАЛЬНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ не надходило взагалі.

Окрім того, позивач звернув увагу, що 23.09.2020 року представником РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ , уповноваженим на підставі довіреності подано до Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області для реєстрації кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород- Дністровського району Одеської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків від РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ, всі необхідні документи, перелік яких визначений частиною 1 статті 222 Виборчого кодексу України, у тому числі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області, висунутих РЕГІОНАЛЬНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ на зборах (конференції) цієї організації політичної партії, що відбулися 17.09.2020 року.

Враховуючи вищевикладене, позивач вважає, що відповідач при прийнятті оскаржуваної постанови, вийшов за межі наданих повноважень, порушив виборче законодавство, а тому зазначена постанова є протиправною та підлягає скасуванню.

До суду 07 жовтня 2020 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову з підстав того, що коли виборчою комісією проводилась робота по формуванню (розподілу) кандидатів за окремими територіальними виборчими округами, було встановлено порушення вимог ч. 5 ст. 219 Виборчого кодексу України, а саме: відсутній один територіальний виборчий список з трьох необхідних як на паперових так і на електронному носіях, подано територіальні виборчі списки від 17 вересня 2020 року № 46 на округа за № 2 та № 3, але відсутній список за округом № 1.

Таким чином, відповідач вважає, що комісією при прийнятті оскаржуваної постанови забезпечено дотримання вимог Виборчого кодексу України, а також гарантовано реалізацію принципу законності та виборчого процесу.

На вимогу суду відповідачем надані копії документи, на підставі яких прийнято оскаржувану постанову, довідку про прийняття документів від партії на реєстрацію від 23 вересня 2020 року, заяву про реєстрацію, рішення конференції регіональної організації партії, територіальний виборчий список по виборчому окрузі № 2 на 2-х арк., єдиний виборчий список, територіальний виборчий список по виборчому окрузі № 3 на 2-х арк., постанова про реєстрацію кандидатів у депутати № 26 від 26.09.2020 року, журнал про реєстрацію постанов, протокол № 10 засідання виборчої комісії від 03 жовтня 2020 року, заяви на згоду балотуватися кандидатом у депутати.

На відкритому судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі.

На відкритому судовому засіданні представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог та просив відмовити у задоволенні позову повністю.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши вступні слова представника позивача та представника відповідача, судом у справі встановлені такі факти та обставини.

Відповідно до Постанови Верховної Ради 15 липня 2020 року № 795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.

Суд встановив, що 23 вересня 2020 року представником від Регіональної організації Політичної партії Довіряй Ділам в Одеській області до Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області була подана заява про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради на перших виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Регіональної організації Політичної партії Довіряй Ділам в Одеській області, сформованих та затверджених на конференції регіональної організації партії.

Відповідно до довідки про прийняття документів, 23 вересня 2020 року о 17 год. 55 хв. від представника від Регіональної організації Політичної партії Довіряй Ділам в Одеській області виборчою комісією прийнято пакет документів, у тому числі: територіальний виборчий список кандидатів у депутати на паперових носіях на 4-х арк. та на електронних носіях.

Суд встановив, що 26 вересня 2020 року Саратською територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області прийнято постанову №26 Про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області включеного до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ згідно з Додатком №1 (а.с.11-12. ), з якого вбачається, що виборча комісія встановила відповідність документів вимогам Виборчого кодексу України.

Також, суд встановив, що 03 жовтня 2020 року Саратською селищною територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області прийнято постанову №40 Про внесення змін до постанови за №26 від 26 вересня 2020 року Про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області включеного до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Регіональної організації політичної партії Довіряй ділам в Одеській області (а.с.13-15) та внесені зміни та викладено п. 1 постанови № 26 від 26.09.2020 року в наступній редакції: Відмовити в реєстрації кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області включеного до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ .

У постанові зазначено, що Регіональною організацією політичної партії Довіряй ділам в Одеській області порушено встановлений порядок висування кандидатів організацією партії, а саме: під час опрацювання матеріалів встановлено відсутність одного територіального виборчого списку з трьох необхідним, а тому зроблено висновок, що організацією партії не подано територіальний виборчий список №1, що є порушенням норми відкритості виборчих списків у територіальному виборчому округу № 1 Саратської селищної ради, що свідчить про намір відведення виборців в оману, перешкоджання вільному здійсненню громадянами свого виборчого права та перешкоджання діяльності іншого суб`єкта виборчого процесу, що є посяганням на гарантовані Конституцією України права громадян.

Нормативно-правовою підставою для внесення змін до постанови № 26 від 26.09.2020 року стало ч.ч. 4-6 ст. 219, ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України.

На судовому засіданні представник позивача визнав, що територіальний виборчий список по округу № 1 не був наданий разом з пакетом документів для реєстрації кандидатів у депутати, але це не було зроблено навмисно з метою введення виборців в оману, як зазначено в оскаржуваній постанові.

На судовому засіданні представник відповідача визнав, що виборчі комісії не можуть скасовувати свої рішення, таким правом наділено лише виборча комісія вищого рівня або суд, у випадках передбачених законом. Втім, згідно з Інструкції з діловодства, виборчі комісії мають право вносити зміни до ухвалених постанов.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов таких висновків.

Виборчий кодекс України (надалі - ВК України) відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голі.

Відповідно до ч. 2 ст. 216 ВК України, право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) врегульований ст. 219 ВК України.

Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 222 ВК України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею документів, перелічених у цій статті, зокрема, має бути подано: 2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається); 3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.

Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.

Суд встановив, що 23 вересня 2020 року до Саратської селищної територіальної виборчої комісії від представника РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ Швець І.М. на підставі довіреності від цієї партії надійшла заява та інші визначені ч. 1 ст. 222 Виборчого кодексу документи для реєстрації кандидатів у депутати Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, в тому числі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати на 4 - х арк., які були прийняті виборчою комісією, що підтверджено видачою відповідної довідки.

26 вересня 2020 року Саратської територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області прийнято постанову №26 Про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області включеного до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати РЕГІОНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ДОВІРЯЙ ДІЛАМ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ згідно з Додатком №1 (а.с.11-12. ).

Втім 03 жовтня 2020 року Саратською селищною територіальною виборчою комісією Білгород-Дністровського району Одеської області прийнято постанову №40 Про внесення змін до постанови за №26 від 26 вересня 2020 року Про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області включеного до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Регіональної організації політичної партії Довіряй ділам в Одеській області (а.с.13-15).

Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Оцінюючи вказану постанову за критеріями встановленими ст. 2 КАС України, суд виходить із меж повноважень, порядку та способу їх виконання виборчої комісії, визначних законом.

Так, відповідно до ч. 12, 14 ст. 36 ВК України, рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Рішення комісії набирає чинності з моменту його прийняття.

Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання.

Повноваження територіальних виборчих комісій щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів передбачені ст. 206 ВК України.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 206 ВК України, відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови: 4) реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення; 5) розглядає питання щодо скасування реєстрації кандидатів у випадках, передбачених цим Кодексом; 23) здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом та законами України.

У свою чергу, суд зазначає, що порядок реєстрації кандидатів у депутати (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) регулюється ст.227 ВК України, відповідно ч. 6 якої територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Тобто аналіз наведених статей ВК України доводить, що за результатами розгляду поданих документів про реєстрацію кандидатів у депутати виборчою комісією має бути прийнято одно із двох рішень: або рішення про реєстрацію або рішення про відмову у реєстрації.

Також суд враховує, що приписами ст. 227 ВК України чітко передбачено строки прийняття відповідного рішення - не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів.

Виборчий кодекс України не передбачає порядок відмови у реєстрації після прийняття рішення про реєстрацію кандидатів у депутати відповідно до приписів ст. 230 ВК України.

Також приписами Виборчого кодексу України не передбачено повноважень виборчої комісії та порядку внесення змін до прийнятої постанови, змінюючи по суті зміст прийнятого рішення.

Судом відхиляються доводи представника відповідача, що згідно з Інструкції з діловодства, виборчі комісії мають право вносити зміни до ухвалених постанов, з таких підстав. Відповідно до Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 року №173, оформлення рішень, прийнятих на засіданні виборчої комісії регулюються розділом 10 вказаного Порядку.

Так, відповідно п. 10. 1 Порядку, постанова, прийнята на засіданні виборчої комісії, підлягає відповідному оформленню для підписання, видачі (надсилання) і оприлюднення. Оформлення постанови здійснюється секретарем комісії (секретарем засідання).

Згідно з п. 10.2. Порядку у разі ухвалення на засіданні виборчої комісії пропозицій щодо внесення змін до тексту постанови секретар комісії (секретар засідання) вносить відповідні зміни під час доопрацювання постанови.

Прийнята на засіданні виборчої комісії постанова після її оформлення підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання) із зазначенням фактичної посади, ініціалу імені і прізвища особи, яка підписала документ (п. 10.3 Порядку).

Тобто аналіз наведених пунктів Порядку доводить, що зміни до постанови можуть бути внесені лише при опрацюванні (ухваленні) постанови.

Таким чином, суд доходить висновку, що у виборчої комісії відсутні повноваження щодо внесення змін до постанови шляхом зміни його змісту.

Суд зазначає, що приписами Виборчого кодексу України передбачений порядок скасування реєстрації кандидата в депутати, який врегульований ст. 231 ВК України.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 231 ВК України, територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі: порушення порядку висування кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого частиною четвертою статті 216 цього Кодексу, в тому числі неподання кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови у порядку, встановленому цим Кодексом, заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії у разі виявлення включення цієї особи до виборчих списків, списків кандидатів до відповідної ради кількох організацій партій.

Рішення про скасування реєстрації кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови з підстав, передбачених у пунктах 3-8 частини першої цієї статті, приймається відповідною виборчою комісією не пізніш як на третій день після отримання нею документів, що встановлюють відповідні факти чи підтверджують настання відповідних обставин.

Територіальна виборча комісія може прийняти рішення про скасування реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що постанова № 40 від 03.10.2020 року прийнята відповідачем не у спосіб та порядок, передбачений Виборчим кодексом України та за межами повноважень наданих Виборчим кодексом України виборчої комісії.

Відповідно до ч. 15 ст. 36 ВК України, рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом. У такому разі виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення по суті питання.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оцінюючи наведені докази, суд доходить висновку, що відповідач не довів правомірнсть свого рішення та дій, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Суд встановив, що при зверненні до суду з даним позовом Регіональною організацією політичної партії Довіряй Ділам в Одеській області судовий збір не сплачено.

Відповідно ч. 9 ст. 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 6 ЗУ Про судовий збір , за подання до адміністративного суду позовної заяви, немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем встановлюється ставка судового збору -1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа..

За таких підстав, відповідно до ст. 139, ч. 9 ст. 273 КАС України, з відповідача на спеціальний рахунок Державного бюджету України слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн.

Керуючись ст. ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,273, 278 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Регіональної організації Політичної партії Довіряй ділам в Одеській області (код ЄДРПОУ 26133326, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Транспортна, буд. 10, кв. 12) до Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43792258, місцезнаходження: 68200, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, смт. Сарата, вул. Чкалова, 15) про визнання протиправною та скасування постанови № 40 від 03.10.2020 року Про внесення змін до постанови за №26 від 26 вересня 2020 року Про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області включеного до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Регіональної організації політичної партії Довіряй ділам в Одеській області , - задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43792258, місцезнаходження: 68200, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, смт. Сарата, вул. Чкалова, 15) № 40 від 03.10.2020 року Про внесення змін до постанови за №26 від 26 вересня 2020 року Про реєстрацію кандидатів у депутати Саратської селищної ради Білгород-Дністровського району Одеської області включеного до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Регіональної організації політичної партії Довіряй ділам в Одеській області.

Стягнути з Саратської селищної територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43792258, місцезнаходження: 68200, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, смт. Сарата, вул. Чкалова, 15) на користь Державного бюджету України (реквізити рахунку: УК у м.Одесі/Київський р-н/22030101; код отримувача 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО89998, р/р UA338999980313181206084015005, код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмірі 2102 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 278 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2020
Оприлюднено09.10.2020
Номер документу92071565
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/10191/20

Постанова від 12.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 11.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 11.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 08.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні