Постанова
від 05.10.2020 по справі 380/2649/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 380/2649/20 пров. № А/857/7898/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Запотічного І.І.,

суддів: Довгої О.І., Глушка І.В.,

при секретарі судового засідання: Галаз Ю.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 травня 2020 року (суддя- Коморний О.І., ухвалене в м. Львові, повний текст складено 29.05.2020) у справі № 380/2649/20 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Єврофіненергогруп" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

В квітні 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Єврофіненергогруп" звернулось в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області та просило визнанти протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 19.03.2020 №0024505804.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 29 травня 2020 року позов задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду Головне управління ДПС у Львівській області оскаржило його, подавши апеляційну скаргу до Восьмого апеляційного адміністративного суду, у якій, з посиланням на те що висновок суду першої інстанції не повністю відповідає фактичним обставинам справи, просить скасувати оскаржуване судове рішення та винести постанову, якою відмовити в задоволені позову.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що Головним управлінням ДПС у Львівській області встановило порушення позивачем п.201.1 та 201.10 розділу 5 Податкового кодексу України. Відтак винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення. Вказує, що ТзОВ «Єврофіненергогруп» виписало покупцю податкову накладну №1 від 14.01.2019 на суму ПДВ 101489,33 грн, яка була зареєстрована 15.01.2020. Тобто, з затримкою реєстрації податкової накладної в ЄРПН на 349 днів. Зазначає, що Податковий кодекс України не містять норм щодо звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної в ЄРПН у разі подання розрахунку коригування до податкової накладної після закінчення граничного строку для реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Така позиція висловлена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 26.06.2018 року у справі №816/1990/17. Вказує, що помилковість складення податкової накладної та подальше формування розрахунку коригування до такої податкової накладної, не може покладатися в основу звільнення платника податку від відповідальності за несвоєчасність реєстрації податкової накладної. Також вказує на порушення норм процесуального права.

Представник апелянта в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримав, просив рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення про відмову в позові.

Позивач у клопотанні яке надійшло на адресу суду просив розгляд справи проводити за відсутності представника. Рішення суду першої інстанції вважає законним та просить залишити його без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, представника апелянта, обговоривши доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено камеральну перевірку ТОВ "Єврофіненергогруп" щодо своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в ЄРПН, за результатами якої складено Акт від 21.02.2020 №237/58.4-15/34327004.

В подальшому Товариство з обмеженою відповідальністю "Єврофіненергогруп" 11.03.2020 подало заперечення на акт перевірки, де зазначено про складення податкової накладної з помилкою та наведено обставини проведення господарських операцій саме у січні 2020 року а не 2019 року, та за результатами розгляду заперечення надано відповідь ГУ ДПС у Львівській області від 13.03.2020 вх.№42770/10, у якій ГУ ДПС у Львівській області повідомила про залишення заперечення без задоволення, а висновки акта без змін.

Відтак, на підставі акта перевірки від 21.02.2020 №237/58.4-15/34327004 Головним управлінням ДПС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення від 19.03.2020 №0024505804 про нарахування штрафних санкцій на загальну суму 40595,73 грн., застосованих відповідно до статті 120-1 ПК України за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.

ТОВ "Єврофіненергогруп" не погодившись з податковим повідомленням-рішенням від 19.03.2020 №0024505804 та звернувся в суд з даним позовом.

Задовольняючи позов суд першої інстанції зробив висновок, що встановлені судом обставини справи свідчать про відсутність у діях позивача складу податкового правопорушення, та як наслідок відсутність підстав для притягнення позивача до відповідальності у вигляді штрафу у сумі 40595,73 грн.

Апеляційний суд з таким висновком суду першої інстанції погоджується з огляду на таке.

Відповідно до висновку акта від 21.02.2020 №237/58.4-15/34327004 про результати камеральної перевірки ТОВ «Єврофіненергогруп» щодо своєчасності реєстрації податкових накладних» , відповідачем встановлено що виписані у січні 2019 року податкові накладні зареєстровані у січні 2020 року, що свідчить про порушення строку реєстрації податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних та нарахування штрафної санкції в розмірі 40 % - 40595,73 грн.

Згідно з пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до статті 36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Пунктами 201.1, п.201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Як передбачено п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема, 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Отже, однією із умов формування податкового кредиту покупцем є факт реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відсутність такої реєстрації виключає можливість формування податкового кредиту за такою податковою накладною.

Разом з тим, згідно з п.1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) - електронний документ, який складається платником податку до податкової накладної відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п.6 Порядку №1246 розрахунок коригування до податкової накладної, яка складена до 1 лютого 2015 року та не підлягала реєстрації відповідно до пункту 11 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Кодексу, підлягає реєстрації після реєстрації такої накладної, для чого постачальник (продавець) товарів/послуг повинен протягом операційного дня зареєструвати податкову накладну (незалежно від дати її складення з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) та розрахунок коригування.

Пунктами 12,13,14,15 даного порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Відповідно до п. 192.1. ст.192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, що позивачем подано податкову накладну №1 від 14.01.2019.

Проте, у зв`язку із допущеною помилкою, (не вірно вказаним роком - 2019), позивачем подано розрахунок коригування кількісних та вартісних показників від 15.01.2020 № 1 до податкової накладної №1 від 14.01.2019, що зареєстрований за № 343270013265 в ЄРПН та підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН та витягом з ЄРПН №7890 на запит від 10.02.2020 №7890.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, 17.01.2020 позивачем подано правильно оформлену податкову накладну № 1 від 14.01.2020 на суму податку на додану вартість в розмірі 101489,33 грн, яка аналогічна попередній накладній, проте з вірно зазначеною датою (2020 рік), що підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН (копія наявна в матеріалах справи).

З даної квитанції про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, за результатами обробки податкової накладної № 1 від 14.01.2020 «Документ доставлено до ДФС України. Документ прийнято. Помилок не виявлено» .

Відтак апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції, що через технічну помилку (замість 14.01.2020 вказано 14.01.2019) податкова накладна № 1 від 14.02.2019 була анульована позивачем шляхом складання та реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників від 15.01.2020 до податкової накладної № 1 від 14.02.2019 та подальшою подачею до ЄРПН правильно оформленої податкової накладної № 1 від 14.02.2020.

Окрім цього, судом першої інстанції вірно встановлено з матеріалів справи, що за звітний період січень 2019 року Товариство "Єврофіненергогруп" не проводило жодних господарських операцій, що підтверджує податкова декларація з податку на додану вартість за січень 2019 року, реєстраційний номер №9026700777, що подана 20.01.2019. Крім того, на підтвердження господарських операцій саме у січні 2020 року позивач подав докази зокрема, договір поставки згідно якого проведено господарську операцію від 14.01.2020, видаткова накладна від 14.02.2020 №є-00000004, товарно-транспортна накладна №4 від 14.01.2020 (а.с.40-41), платіжне доручення №3798 від 21.01.2020, договір про надання транспортних послуг №28-11/2019 від 28.11.2019, акт надання послуг №4 від 14.01.2020 та платіжне доручення №127 від 21.01.2020 (копії наявні в матеріалах справи).

Окрім того, суд зазначає, що відповідно до пунктів 86.2, 86.7, 86.8 статті 86 Податкового кодексу України за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. У разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п`яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються контролюючим органом протягом п`яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв`язку з необхідністю з`ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях. У разі якщо платник податку виявив бажання взяти участь у розгляді його заперечень до акта перевірки, контролюючий орган зобов`язаний повідомити такого платника податків про місце і час проведення такого розгляду. Таке повідомлення надсилається платнику податків не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від нього заперечень, але не пізніше ніж за два робочих дні до дня їх розгляду. Участь керівника відповідного контролюючого органу (або уповноваженого ним представника) у розгляді заперечень платника податків до акта перевірки є обов`язковою. Такі заперечення є невід`ємною частиною акта (довідки) перевірки. Рішення про визначення грошових зобов`язань приймається керівником контролюючого органу (або його заступником) з урахуванням результатів розгляду заперечень платника податків (у разі їх наявності). Платник податків або його законний представник може бути присутнім під час прийняття такого рішення. Податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень (за результатами фактичної перевірки - з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків), а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Проаналізувавши зміст вищенаведених норм судом першої інстанції зроблено вірний висновок про те, що платник податків, отримавши акт перевірки, має право протягом п`яти робочих днів подати заперечення на такий акт із викладенням мотивів незгоди з висновками акта перевірки, які обов`язково повинні враховуватися контролюючим органом при прийнятті рішень про визначення грошових зобов`язань.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, Товариство з обмеженою відповідальністю "Єврофіненергогруп" 11.03.2020 подало заперечення на акт перевірки, де чітко зазначило про складення податкової накладної з помилкою та навело всі обставини проведення господарських операцій саме у січні 2020 року а не 2019 року .

Враховуючи наведене колегія суддів зазначає, що оскільки позивачем виявлено помилку в даті податкової накладної самостійно, усунуто вказане порушення та надано з цього приводу пояснення (заперечення) до Акту перевірки, податковим органом протиправно не враховано дані обставини та винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення.

Зважаючи на все вищевикладене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність у діях суб`єкта господарювання складу податкового правопорушення, та як наслідок відсутність підстав для притягнення позивача до відповідальності у вигляді штрафу у сумі 40595,73 грн.

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

Керуючись статтями 308, 315, 316, 321, 322, 325, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 травня 2020 року у справі № 380/2649/20 без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І. І. Запотічний судді О. І. Довга І. В. Глушко Повне судове рішення складено 08.10.2020

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено12.10.2020
Номер документу92074389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/2649/20

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 05.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 20.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 20.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 13.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 29.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні