Ухвала
від 08.10.2020 по справі 947/18012/20
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/18012/20

Провадження № 1-кс/947/15127/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08.10.2020 року

Слідчий суддя Київського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м.Одесі клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні за №12018160240003423 від 12.10.2018 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.364 та ч.1 ст.366 КК України

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання, в ході проведення досудового розслідування вказаного кримінального провадження перевіряється законність прийняття Затоківською селищною радою рішень від 11.10.2018 року за №№823, 824, 825 «Про затвердження проекту містобудівної документації - детальних планів території в межах смт.Затокам.Білгород-Дністровський», а також за №549 від 05.04.2018 року «Про надання дозволу на розроблення проектів містобудівної документації - детальних планів території в межах смт.Затокам.Білгород-Дністровський».

Згідно рішень сесії Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради №221 від 02.06.2017 року, №241 від 26.04.2018 року, №646 від 22.06.2018 року та №314 від 27.06.2018 року з директором ТОВ «Архітектурне бюро Аркадія» код ЄДРПОУ 40175885, зареєстрованого по вул.Космонавтів 32, м.Одеса та з директором ПП «Земград» код ЄДРПОУ 34996624, зареєстрованого по вул.Академіка Корольова 81, корпус 4 кв. 8, м.Одеса, укладено договори на розроблення детального плану для розміщення індивідуальної дачної забудови, земельних ділянок для садівництва із створенням паркових зон та об`єктів рекреаційного призначення в межах смт.Затока.

З протоколу допиту голови Затоківського селищного голови на початку вересня 2018 року розроблені ТОВ «АБ Аркадія» і ПП «Земград» детальні плани надійшли до Затоківської селищної ради, які він підписав. 27.09.2018 року на Інтернет сайті Затоківської селищної ради «zatoka-sovet.com» на 11:30 год. 08.10.2018 року оголошено про презентацію розробленого детального плану, що відбудеться до 09.10.2018 року. Також, інформацію схожого змісту оприлюднено в газеті «Торнадо». Згідно Постанови КМУ 555 від 25.05.2011 року «Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні» зазначену інформацію необхідно оприлюднювати за один місяць до громадських слухань. Виходячи з вищевикладеного службові особи Затоківської селищної ради не витримали строки процедури громадських слухань, що є порушенням чинного законодавства України.

Рішенням Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міськради від 11.10.2018 року №823 «Про затвердження проекту містобудівної документації - детального плану території» затверджено проект містобудівної документації - проект детальних планів території розміщення індивідуальної дачної забудови, земельних ділянок для садівництва зі створенням паркових зон та об`єктів рекреаційного призначення в смт.Затока на території Лиманського району від межі смт.Затока з Овідіопольським районом Одеської області до ОК ДТ «Перлина» обмеженою існуючою лінією забудови та Чорним морем (далі - Рішення).

Затверджений детальний план території передбачає зміну цільового призначення земельних ділянок та розміщення індивідуальної дачної забудови на території суміжній з земельними ділянками, які перебувають у користуванні приватних осіб та дачних кооперативів.

Затвердженим ДПТ передбачається часткове знищення водних об`єктів, територій зелених зон, зміна існуючого правового режиму прибережних зон, з метою розміщення на даній території індивідуальної дачної забудови, що суперечить вимогам діючого законодавства та Генеральному плану смт.Затока.

Таким чином, розроблений та затверджений детальний план території від межі смт.Затока з Овідіопольським районом Одеської області до ОК ДТ «Перлина» обмеженою існуючою лінією забудови та Чорним морем суперечить Генеральному плану смт.Затока та порушує норми діючого законодавства.

Відповідно до п.2 ч.1ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Згідност.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Частиною 2 цієї ж статті визначено, що генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

За приписами п.3 ч.1ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Згідно ч.1ст.19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Відповідно до п. .1ДБН України «Склад та зміст детального плану території» ДБН. Б. 1.1-14:2012 детальний план розробляється з метою уточненняу більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, схеми планування території району.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що детальний план території є видом містобудівної документації, положення якого мають узгоджуватися з генеральним планом населеного пункту, деталізувати положення останнього та не суперечити йому.

Однак, затверджений рішенням Затоківської селищної ради Білгород-Дністровської міськради від 11.10.2018 року №823 «Про затвердження проекту містобудівної документації - детального плану територій» проект детальних планів території розміщення індивідуальної дачної забудови, земельних ділянок для садівництва зі створенням паркових зон та об`єктів рекреаційного призначення в смт.Затока на території Лиманського району від межі смт.Затока з Овідіопольським районом Одеської області до ОК ДТ «Перлина» обмеженою існуючою лінією забудови та Чорним морем не відповідає Генеральному плану смт.Затока та порушує норми чинного законодавства України.

Порівнявши графічні схеми зображення затвердженого ДТП вбачається його неузгодженість з генеральним планом смт Затока, що полягає у суттєвому зменшенні фактичного розміру Затоківського озера №1, як наслідок зменшення ширини прибережної захисної смуги озера в ДПТ з 50 метрів до 25 метрів.

Згідност.87 Водного кодексу України, для створення сприятливого режиму водних об`єктів, попередження їх забруднення, засмічення і вичерпання, знищені навколоводних рослин, тварин, а також зменшення коливань стоку вздовж річок, мостів, навколо озер, водосховищ та інших водойм встановлюються водоохоронні зони.

Стаття 88 ВК Українивстановлює, що з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності вздовж річок, морів та навколо озерводосховищ та інших водойм в межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги.

Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води шириною: - для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менше 3 гектарів 25 метрів; - для середніх річок, водосховищ на них та ставків площею більше 3 гектарів - 50 метрів; - для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

Статтею 60 Земельного кодексу Українивстановлено, що прибережні захисні смуги встановлюються: зокрема б) для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів.

Паспортом Затоківського озера №1, визначено його площу, яка складає 3,2302га.

Згідно п.1.6 Паспорту прибережна захисна смуга озера згідност.88 ВК Українимає ширину 50м. Об`єкт повністю розташований в межах ПЗС та частково входить до пляжної зони Чорного моря, яка має ширину мінімум 100 м. Об`єкт частково розташований в межах пляжної зони прибережної захисної смуги Чорного моря, за межами населених пунктів

За приписамист.89 ВК Україниприбережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється: 1) розорювання земель (крім підготовки грунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво; 2) зберігання та застосування пестицидів і добрив; 3) влаштування літніх таборів для худоби; 4) будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів.

За вказаних обставин, враховуючи фактичний розмір Затоківського озера №1 (більше 3 га, ширина прибережної захисної смуги якого становить 50 м.) Затоківська селищна рада Білгород-Дністровської міськради не мала законних підстав для затвердження даного Детального плану території, яким встановивши ширину прибережної захисної смуги у 25 м., створивши передумови для розміщення індивідуальної дачної забудови на території прибережної захисної смуги, тобто всупереч встановленій забороні на таке будівництво (ч.4ст.89 ВК України) та всупереч Генеральному плану смт Затока.

Також, аналогічно вбачається розбіжність фактичної площі Затоківського озера №2 зазначеної в ДПТ з площею зазначеної Генеральним планом смт.Затока.

Відповідно дост.13 Конституції Україниземля її надра атмосферне повітря, води та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси и континентального шельфу, виключної (морської) економічної є об`єктами права власності Українського народу. Кожний громадянин має право користуватися природними об`єктами права власності народу відповідно до закону.

Отже, зменшивши фактичний розмір Затоківських озер Затоківська селищна рада порушила конституційне право на належне користування водними об`єктами.

Також, ДПТ передбачено розміщення дачної забудови на території, на якій відповідно до Генерального плану смт.Затока розташовано водні об`єкти, а саме ставки № 1 та 2, тобто ДПТ розроблений та затверджений всупереч Генеральному плану смт Затока, передбачає зміну призначення цієї території, а фактично знищення даних водних об`єктів шляхом їх засипання та будівництва на їх місті індивідуальної дачної забудови.

Крім того, ДПТ передбачено розміщення дачної забудови на території, яка Генеральним планом смт Затока визначення як територія зелених насаджень.

Відповідно до п.2.1 розділу 2 Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженихнаказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 року №105, зелені насадження - деревна, чагарникова, квіткова трав`яна рослинність природного і штучного походження на визначеній території населеного пункту.

Згідност.28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самосівом в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв.

Так, відповідно до Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2006 року №1045видалення зелених насаджень здійснюється у разі: будівництва об`єкта архітектури на підставі документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності; знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів; ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту; відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами; проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо- теплопостачання, водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі; досягнення деревом вікової межі; провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів; ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.

Тобто є виключний перелік підстав за яких можливе видалення зелених насаджень, однак ДПТ передбачає на місці зелених насаджень будівництво індивідуальної дачної забудови, що не відповідає як діючому Генеральному плану смт.Затоки, так і законодавству про благоустрій населених пунктів.

Для проведення повного, всебічного та неупередженого розслідування кримінального провадження та встановлення істини, а також з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження призначено криміналістичну експертизу з питань землеустрою.

Відомості про вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст.364 та ч. 1 ст. 366 КК України внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.10.2018 та встановлений законом строк у 12 місяців спливає 12.10.2019. Враховуючи вищевикладене, завершити досудове розслідування у дванадцяти місячний строк не вдається за можливе.

Відповідно до ст.12 КК України, зазначений злочин відносить до категорії злочинів середньої тяжкості.

Закінчити досудове розслідування у строк передбачений ч.1 ст.219 КПК України виявилось неможливим, у зв`язку з чим за відповідним клопотанням слідчим суддею продовжено строк досудового розслідування до 12.10.2020.

Утім, на даний час проведення експертизи не закінчено та для отримання висновку експерта, проведення слідчих (розшукових) та інших процесуальних дій на підставі його, а також проведення тимчасових доступ до технічної документації земельних ділянок, котрі були виділені в результаті використання детальних планів території, допиті посадових осіб Затоківської селищної ради, що приймали участь у замовленні та прийняті детальних планів, допиті власників земельних ділянок, за результатами котрих прийняття законного рішення, необхідний строк в 3 місяці.

До суду надійшла заява про розгляд клопотання у відсутність слідчого.

Дослідивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, слідчий суддя приходить до наступного переконання.

Так, відповідно до ч.1ст.219 КПК України, строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Відповідно до ч.2 ст.219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:

1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину;

2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Згідно ч.1 ст.294 КПК України якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений участині другійстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановленийпунктами 2і3частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Слідчий суддя, перевіривши клопотання сторони обвинувачення про продовження строків досудового розслідування в рамках кримінального провадження №12018160240003423 від 12.10.2018 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.364 та ч.1 ст.366 КК України та матеріали, долучені до клопотання, приходить до переконання, що подане клопотання є обґрунтованим, належним чином вмотивованим та таким, яке в повній мірі відповідає вимогам Кримінального процесуального кодексу України.

Слідчий суддя вважає й обґрунтованими доводи сторони обвинувачення в частині наявності обставин, які перешкоджали здійснити вищевказані процесуальні дії раніше, до закінчення строку досудового розслідування.

З урахуванням викладеного, враховуючи конкретні обставини кримінального провадження, ті обставини, що строк досудового розслідування спливає 12.10.2020 року, разом з тим здійснити зазначені у клопотанні процесуальні дії у передбачений законом строк не надається можливим з об`єктивних причин, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання сторони обвинувачення підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.219,309 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні за №12018160240003423 від 12.10.2018 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.364 та ч.1 ст.366 КК України - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування кримінального провадження №12018160240003423 від 12.10.2018 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.364 та ч.1 ст.366 КК України до 3 (трьох) місяців, тобто до 12.01.2021 року.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення08.10.2020
Оприлюднено10.02.2023
Номер документу92075147
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —947/18012/20

Ухвала від 14.09.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 17.08.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 17.08.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 05.08.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 08.04.2021

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 24.12.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 08.10.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

Ухвала від 03.07.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні