Рішення
від 07.10.2020 по справі 460/4885/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

07 жовтня 2020 року м. Рівне №460/4885/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зозулі Д.П. за участю секретаря судового засідання Н.З. Минько та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Котик Сергій Юрійович,

відповідача: представник Довгалюк Ірина Леонідівна,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Приватного підприємства "Вест вулкан" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:

Приватне підприємство Вест вулкан (далі - ПП Вест вулкан , позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - ГУ ДПС у Рівненській області, відповідач), в якому просило, визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області № 5819 від 05.06.2020 про відповідність ПП Вест вулкан критеріям ризиковості платника податку та зобов`язати відповідача виключити ПП Вест вулкан з переліку ризикових платників податків.

Позовна заява обґрунтована тим, що за результатами здійснення господарських операцій позивачем оформлено податкові накладні, які подані на реєстрацію в ЄРПН. Проте, платник податків отримав квитанції про зупинення реєстрації ПН в ЄРПН, оскільки відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платників податку. Однак позивач вказує, що Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 (далі - Порядок № 1165) передбачає підставою включення платника податку до переліку ризикових платників податку згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку наявність у розпорядженні ДПС інформації, яка визначає ризиковість здійснення господарської операції зазначеної у податковій накладній поданій на реєстрацію. При цьому у даному випадку податкова накладна повинна також відповідати критеріям ризиковості здійснення операцій. Крім того, вказані обставини стосовно ризиковості платника та ризиковості здійснення господарської операції повинні бути відображені у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Однак, у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування єдиною підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є те, що позивач відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку і ніякої інформації про ризиковість здійснення господарських операцій зазначених в поданих на реєстрацію податкових накладних. Таким чином, позивач вказує, що його було віднесено до ризикових платників податку на підставі гіпотетичної наявної інформації у відповідача яка нібито визначала ризиковість господарських операцій зазначених ПП Вест вулкан у поданих на реєстрацію податкових накладних, але вказані операції всупереч вимогам Порядку № 1165 не були визнані відповідачем ризиковими згідно критеріїв ризиковості господарських операцій. Отже, позивач вважає, що рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 5819 від 05.06.2020 р., ПП Вест вулкан було незаконно віднесене до ризикових платників податку, відтак вказане рішення є протиправним та підлягає скасуванню. Окрім цього, позивач вказує, що жодна із вказаних обставин, які зазначені у спірному рішенні, не відповідає дійсності, оскільки у підприємства є укладені договори оренди офісного приміщення, договори на передпродажну підготовку та технічне обслуговування, договір оренди майданчика для зберігання автомобілів. ПП Вест вулкан в законний спосіб імпортує із-за кордону автомобілі та запасні частини до них, про що свідчать відповідні вантажно-митні декларації, укладений із продавцем-нерезидентом контракт, договори купівлі-продажу інших товарів, накладні, платіжні доручення про оплату придбаних товарів та інше. Отже, позивач вважає, що рішення № 5819 від 05.06.2020 ГУ ДПС у Рівненській області прийнято протиправно, порушує його права, а отже підлягає скасуванню. Просив задовольнити позов повністю.

Ухвалою суду від 27.07.2020 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання та встановлено відповідачу строк для подання до суду відзиву на позовну заяву.

Відповідачем, у строк встановлений судом, подано відзив на позовну заяву, в якому контролюючий орган вказав на правомірність оскаржуваного рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, оскільки платник податків відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, про що прийнято спірне рішення № 5819 від 05.06.2020. Платнику податків було запропоновано надати відповідні пояснення та документи, необхідні для реєстрації ПН в ЄРПН. Разом з тим, необхідні документи платником податків подані не були. Просив суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог повністю.

Усною ухвалою суду від 09.09.2020 підготовче засідання закрито та призначено розгляд справи по суті на 07.10.2020.

В судовому засіданні 07.10.2020 представник позивача, з мотивів наведених у позовній заяві, адміністративний позов підтримав та просив задовольнити його повністю.

В судовому засіданні 07.10.2020 представник відповідача, з підстав зазначених у відзиві на адміністративний позов, просив в задоволенні позову відмовити повністю.

В судовому засіданні 07.10.2020 було проголошено вступну та резолютивну частину ухваленого рішення.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суду слід зазначити наступне.

Так, судом встановлено, що між ПП Вест вулкан та ПП Ліга А було укладено Договір поставки легкових автомобілів б/у.

Позивачем сформовано податкові накладні № 63 від 25.05.2020, № 64 від 26.05.2020, № 65 від 26.05.2020, № 66 від 26.05.2020, № 67 від 26.05.2020, № 68 від 26.05.2020, № 69 від 26.05.2020, № 70 від 27.05.2020, № 71 від 27.05.2020, № 72 від 27.05.2020, № 73 від 27.05.2020, № 74 від 27.05.2020, № 75 від 27.05.2020, № 76 від 27.05.2020, № 77 від 27.05.2020, № 78 від 27.05.2020, № 79 від 27.05.2020, № 80 від 27.05.2020, № 81 від 28.05.2020, № 82 від 28.05.2020, № 83 від 28.05.2020, № 84 від 28.05.2020, № 85 від 28.05.2020, № 86 від 29.05.2020, № 87 від 28.05.2020, № 88 від 26.05.2020, № 89 від 28.05.2020 та № 90 від 28.05.2020 (а.с. 8-36).

Разом з тим, фіскальним органом сформовано Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими реєстрація податкових накладних зупинена.

У графі «Результат обробки» Квитанцій зазначено наступне: «Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (а.с. 37-63).

Так, судом встановлено, що згідно з Витягом з протоколу № 10/17 від 05.06.2020 засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області в ході обговорення, на підставі Доповідної записки управління податкового моніторингу за № 452 від 05.06.2020 року встановлено, що управлінням податкового моніторингу отримано лист ГУ ДПС у Волинській області №1527/7/03-20-06-03 від 04.06.2020 року, щодо ПП "ВЕСТ ВУЛКАН", який здійснює операції з реалізації транспортних засобів походження яких встановити неможливо у зв`язку з відсутністю розпізнавальних знаків (номерів).

Крім того, на основі інформаційних ресурсів та баз даних ДПС встановлено, що ПП "Вест вулкан" платник ПДВ з 01.11.2019, 20-ОПП не подано, згідно реєстру речових прав - майно відсутнє, згідно реєстру ЄРПН відсутні послуги по оренді приміщень, стоянок, послуги охорони транспортних засобів. Облікова кількість штатних працівників за квітень 2019 року - 4 чол., сер. з/п 00 грн. Податкова адреса - 35600, Рівненська область, м. Дубно, вул. Кирила і Мефодія, будинок 7.

Враховуючи вищезазначене у ПП "Вест вулкан» фактично відсутні приміщення/земельні ділянки для зберігання вказаних автомобілів.

Згідно наявної інформації щодо ввезення товарів, здійснених платником за даними інформації про фактичне ввезення товару на митну територію України, ІС Податковий блок , ЄРПН за період з 01.11.2019 року по 05.06.2020 року встановлено, що ПП "Вест вулкан" імпортовано легкові автомобілі б/у в кількості 132 шт. з Болгарії ( продавець - ООО "АУДІОСЕТ"), ПДВ сплачене на митниці становить - 3143,0 тис. грн.

Згідно даних ЄРПН в лютому - квітні 2020 року реалізовано 102 автомобілів б/у на загальну суму ПДВ 2041,3 тис. грн. без належної ідентифікації, а саме, не зазначені унікальні серійні номери, що застосовується в автомобільній промисловості для індивідуального розпізнавання кожного механічного транспортного засобу, причіпного транспортного засобу, мотоцикла та мопеда, визначення яких подані в міжнародному стандарті. Відсутність ідентифікаційних номерів унеможливлює дослідження походження автомобілів, підтвердження факту імпорту, відслідковування історії їх реєстрації та власників згідно сервісних центрів МВС.

Станом на 05.06.2020року сума ліміту в СЕА ПДВ складає 1181,6 тис. грн.

Таким чином, вбачаються ознаки ризиковості ведення діяльності ПП "Вест вулкан" (код ЄДРПОУ 43280643), а саме:

відсутнє майно та послуги оренди приміщень/земельних ділянок для зберігання транспортних засобів та послуги щодо їх охорони;

неможливість визначення джерела походження реалізованих товарів (а.с. 124-127).

За наслідком зазначеного обговорення Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 05.06.2020 прийнято рішення № 5819 про відповідність, ПП Вест вулкан , платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника. Як зазначено в цьому рішенні, комісією регіонального рівня відповідно до п. 6 Порядку № 1165 встановлено відповідність позивача, як платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (розповсюдження штучного податкового кредиту, відсутнє майно та послуги оренди приміщень/земельних ділянок для зберігання транспортних засобів та послуги щодо їх охорони, неможливість визначення джерела походження реалізованих товарів) (а.с. 7).

Перевіривши правову та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу оскаржуваних рішень, на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку; суд зазначає наступне.

Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010 (далі іменується - ПК України), на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10. статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» .

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1 .3 статті 200-1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» , що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Відповідно до отриманого платником податків рішення комісії № 5819 від 05.06.2020 про відповідність, ПП Вест вулкан , платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника, позивач відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Критерії ризиковості платника податку оформлені у вигляді Додатку №1 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, одним із критеріїв ризиковості платника податку є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Так, згідно з Витягом з протоколу № 10/17-00 від 05.06.2020 засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області судом встановлено, що комісією віднесено до податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податкових накладних, дані зазначені у Доповідній записці управління податкового моніторингу за № 452 від 05.06.2020 року, відповідно до яких управлінням податкового моніторингу отримано лист ГУ ДПС у Волинській області №1527/7/03-20-06-03 від 04.06.2020 року, щодо ПП "ВЕСТ ВУЛКАН", який здійснює операції з реалізації транспортних засобів походження яких встановити неможливо у зв`язку з відсутністю розпізнавальних знаків (номерів).

Крім того, на основі інформаційних ресурсів та баз даних ДПС встановлено, що ПП "Вест вулкан" платник ПДВ з 01.11.2019, 20-ОПП не подано, згідно реєстру речових прав - майно відсутнє, згідно реєстру ЄРПН відсутні послуги по оренді приміщень, стоянок, послуги охорони транспортних засобів. Облікова кількість штатних працівників за квітень 2019 року - 4 чол., сер. з/п 00 грн. Податкова адреса - 35600, Рівненська область, м. Дубно, вул. Кирила і Мефодія, будинок 7.

Враховуючи вищезазначене у ПП "Вест вулкан» фактично відсутні приміщення/земельні ділянки для зберігання вказаних автомобілів.

Згідно наявної інформації щодо ввезення товарів, здійснених платником за даними інформації про фактичне ввезення товару на митну територію України, ІС Податковий блок , ЄРПН за період з 01.11.2019 року по 05.06.2020 року встановлено, що ПП "Вест вулкан" імпортовано легкові автомобілі б/у в кількості 132 шт. з Болгарії ( продавець - ООО "АУДІОСЕТ"), ПДВ сплачене на митниці становить - 3143,0 тис. грн.

Згідно даних ЄРПН в лютому - квітні 2020 року реалізовано 102 автомобілів б/у на загальну суму ПДВ 2041,3 тис. грн. без належної ідентифікації, а саме, не зазначені унікальні серійні номери, що застосовується в автомобільній промисловості для індивідуального розпізнавання кожного механічного транспортного засобу, причіпного транспортного засобу, мотоцикла та мопеда, визначення яких подані в міжнародному стандарті. Відсутність ідентифікаційних номерів унеможливлює дослідження походження автомобілів, підтвердження факту імпорту, відслідковування історії їх реєстрації та власників згідно сервісних центрів МВС.

Таким чином, враховуючи вказану податкову інформацію, комісією встановлено ознаки ризиковості ведення діяльності ПП "Вест вулкан" (код ЄДРПОУ 43280643), а саме:

відсутнє майно та послуги оренди приміщень/земельних ділянок для зберігання транспортних засобів та послуги щодо їх охорони;

неможливість визначення джерела походження реалізованих товарів.

Разом з тим, відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України Про інформацію податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

Відповідно до п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення вказаного контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України).

Разом з тим, пунктом 71.1 ст. 71 Податкового кодексу України передбачено, що інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Відповідно до п. 74.3 ст. 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.

З системного аналізу вказаних норм права, суд дійшов висновку, що комісія контролюючого органу отримавши податкову інформацію у ході інформаційно-аналітичного забезпечення, в межах покладених на контролюючі органи завдань і функцій, правомірно встановила ознаки ризиковості ведення діяльності ПП "Вест вулкан".

Разом з тим, ПП Вест вулкан всупереч абзацу 7 п. 6 Порядку № 1165 не надано комісії жодної інформації чи копій документів, що свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

Долучені до матеріалів справи договори та інші документи розцінюються судом, як неналежні докази, оскільки вони не відображені у податковій звітності ПП Вест вулкан , не були і не могли бути відомі контролюючому органу та не були предметом розгляду комісії і, відповідно, не вплинули на прийняття чи перегляд спірного рішення.

Твердження позивача, що підставою включення платника податку до переліку ризикових платників податку згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку повинна бути також наявна у розпорядженні ДПС інформація, яка визначає ризиковість здійснення господарської операції зазначеної у податковій накладній поданій на реєстрацію, є безпідставним та відхиляється судом, оскільки відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі встановлення відповідності саме платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Тобто на відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку впливає лише його відповідність хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку, а критерії ризиковості господарської операції у даному випадку не враховуються, а можуть братися до уваги при реєстрації чи відмові у реєстрації податкової накладної.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, відповідач довів правомірність свого рішення, в той час як позивачем позовні вимоги не підтверджені належними та допустимими доказами, а тому в задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Відповідно до вимог статті 139 КАС України судові витрати не присуджуються.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

В задоволенні позову Приватного підприємства "Вест вулкан" (35600, вул Кирила і Мефодія, 7, м. Дубно, Рівненська область, код ЄДРПОУ 43280643) до Головного управління ДПС у Рівненській області (33023, вул. Відінська, 12, м. Рівне, Рівненська область, код ЄДРПОУ 43142449) про визнання протиправним і скасування рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 5819 від 05.06.2020 та зобов`язання Головного управління ДПС в Рівненській області виключити Приватне підприємство "Вест вулкан" з переліку ризикових платників податку, відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 09 жовтня 2020 року.

Суддя Д.П. Зозуля

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено13.10.2020
Номер документу92113719
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/4885/20

Постанова від 01.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 10.07.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні