ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 лютого 2021 рокуЛьвівСправа № 460/4885/20 пров. № А/857/14426/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді: Запотічного І.І.,
суддів: Довгої О.І., Матковської З.М.,
при секретарі судового засідання: Галаз Ю.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Приватного підприємства "Вест вулкан" на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року ( суддя Зозуля Д.П., ухвалене в м. Рівне о 13:28, повний текст складено 09.10.2020) у справі № 460/4885/20 за адміністративним позовом Приватного підприємства "Вест вулкан" до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
В липні 2020р. Приватне підприємство "Вест Вулкан" звернулось в суд з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області та просило визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області № 5819 від 05.06.2020 про відповідність ПП Вест вулкан критеріям ризиковості платника податку та зобов`язати відповідача виключити ПП Вест вулкан з переліку ризикових платників податків.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, його оскаржив позивач- Приватне підприємство "Вест Вулкан" подавши апеляційну скаргу до Восьмого апеляційного адміністративного суду, в якій покликаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуване рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити повністю.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що судом першої інстанції не було належним чином досліджено надані позивачем докази стосовно визначення джерела походження реалізованих товарів, а саме автомобілів. Апелянт вказує, що всі автомобілі, продаж яких здійснював позивач були належним чином імпортовані про що свідчать зовнішньо-економічний контракт № 09/01 від 09.01.2020 р. укладений між ПП Вест вулкан та нерезидентом ТОВ Аудіосет (Болгарія) та вантажно-митні декларації. Зокрема у вантажно-митних деклараціях, окрім відомостей про продавця, покупця, кількості та вартості товару, вказується детальна інформація про товар. Апелянт зазначає, що судом першої інстанції не було взято до уваги надані позивачем копії відповідних договорів з оренди офісного приміщення, передпродажної підготовки та технічного обслуговування, оренди майданчика для зберігання автомобілів. Також апелянт зазначає, що судом першої інстанції не надано оцінку тій обставині, що всупереч вимогам підпункту 2 пункту 11 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого Постановою Кабінету міністрів № 1165 від 11.12.2019 р., яким передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:...2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку в квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими реєстрація податкових накладних зупинена не було зазначено критерії ризиковості здійснення операцій.
Сторони будучи належним чином повідомленими про час та місце розгляду справи в судове засідання не з`явилися та явки уповноважених представників в судове засідання не забезпечили, що відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України не перешкоджає розгляду справи без їхньої участі.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції приходить до наступного висновку.
Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, між ПП Вест вулкан та ПП Ліга А було укладено Договір поставки легкових автомобілів б/у, та позивачем сформовано податкові накладні № 63 від 25.05.2020, № 64 від 26.05.2020, № 65 від 26.05.2020, № 66 від 26.05.2020, № 67 від 26.05.2020, № 68 від 26.05.2020, № 69 від 26.05.2020, № 70 від 27.05.2020, № 71 від 27.05.2020, № 72 від 27.05.2020, № 73 від 27.05.2020, № 74 від 27.05.2020, № 75 від 27.05.2020, № 76 від 27.05.2020, № 77 від 27.05.2020, № 78 від 27.05.2020, № 79 від 27.05.2020, № 80 від 27.05.2020, № 81 від 28.05.2020, № 82 від 28.05.2020, № 83 від 28.05.2020, № 84 від 28.05.2020, № 85 від 28.05.2020, № 86 від 29.05.2020, № 87 від 28.05.2020, № 88 від 26.05.2020, № 89 від 28.05.2020 та № 90 від 28.05.2020.
Податковим органом сформовано квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими реєстрація податкових накладних зупинена. У графі Результат обробки Квитанцій зазначено, що документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Як вбачається з матеріалів справи, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 05.06.2020 прийнято рішення № 5819 про відповідність, ПП Вест вулкан , платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника.
Зі змісту даного рішення видно, що комісією регіонального рівня відповідно до п. 6 Порядку № 1165 встановлено відповідність позивача, як платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (розповсюдження штучного податкового кредиту, відсутнє майно та послуги оренди приміщень/земельних ділянок для зберігання транспортних засобів та послуги щодо їх охорони, неможливість визначення джерела походження реалізованих товарів).
Не погодившись з таким рішенням податкового органу про відповідність, ПП Вест вулкан , платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника ПП Вест вулкан звернулося в суд з даним позовом.
Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції зробив висновок, що комісія контролюючого органу отримавши податкову інформацію у ході інформаційно-аналітичного забезпечення, в межах покладених на контролюючі органи завдань і функцій, правомірно встановила ознаки ризиковості ведення діяльності ПП "Вест вулкан".
Колегія суддів апеляційного суду з приводу такого висновку суду першої інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.
Статтею 201 Податкового Кодексу України, зокрема, передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем. Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги. З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1 .3 статті 200-1 цього Кодексу. Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту. Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 5, 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3). У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4). Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном. Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4). Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Як передбачено пунктом 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідно до оскаржуваного рішення податкового органу № 5819 від 05.06.2020 про відповідність, ПП Вест вулкан , платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника, позивач відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
Відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку(які оформлені у вигляді Додатку №1 до Порядку №1165), одним із критеріїв ризиковості платника податку є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що згідно з Витягом з протоколу №10/17 від 05.06.2020 засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області в ході обговорення, на підставі Доповідної записки управління податкового моніторингу за № 452 від 05.06.2020 року встановлено, що управлінням податкового моніторингу отримано лист ГУ ДПС у Волинській області №1527/7/03-20-06-03 від 04.06.2020 року, щодо ПП "ВЕСТ ВУЛКАН", який здійснює операції з реалізації транспортних засобів походження яких встановити неможливо у зв`язку з відсутністю розпізнавальних знаків (номерів).
Також, на основі інформаційних ресурсів та баз даних ДПС встановлено, що ПП "Вест вулкан" платник ПДВ з 01.11.2019, 20-ОПП не подано, згідно реєстру речових прав - майно відсутнє, згідно реєстру ЄРПН відсутні послуги по оренді приміщень, стоянок, послуги охорони транспортних засобів. Облікова кількість штатних працівників за квітень 2019 року - 4 чол., сер. з/п 00 грн. Податкова адреса 35600, Рівненська область, м. Дубно, вул. Кирила і Мефодія, будинок 7, а відтак у ПП "Вест вулкан" фактично відсутні приміщення/земельні ділянки для зберігання вказаних автомобілів.
Згідно наявної інформації щодо ввезення товарів, здійснених платником за даними інформації про фактичне ввезення товару на митну територію України, ІС Податковий блок , ЄРПН за період з 01.11.2019 року по 05.06.2020 року встановлено, що ПП "Вест вулкан" імпортовано легкові автомобілі б/у в кількості 132 шт. з Болгарії ( продавець - ООО "АУДІОСЕТ"), ПДВ сплачене на митниці становить - 3143,0 тис. грн
Також, згідно даних ЄРПН в лютому - квітні 2020 року реалізовано 102 автомобілів б/у на загальну суму ПДВ 2041,3 тис. грн. без належної ідентифікації, а саме, не зазначені унікальні серійні номери, що застосовується в автомобільній промисловості для індивідуального розпізнавання кожного механічного транспортного засобу, причіпного транспортного засобу, мотоцикла та мопеда, визначення яких подані в міжнародному стандарті. Відсутність ідентифікаційних номерів унеможливлює дослідження походження автомобілів, підтвердження факту імпорту, відслідковування історії їх реєстрації та власників згідно сервісних центрів МВС. Станом на 05.06.2020року сума ліміту в СЕА ПДВ складає 1181,6 тис. грн.
Відтак, враховуючи наявну податкову інформацію, комісія вбачає ознаки ризиковості ведення діяльності ПП "Вест вулкан" (код ЄДРПОУ 43280643), а саме: відсутнє майно та послуги оренди приміщень/земельних ділянок для зберігання транспортних засобів та послуги щодо їх охорони; неможливість визначення джерела походження реалізованих товарів.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України Про інформацію податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Як передбачено п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України, податковий контроль- система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 62.1.2 пункту 62.1 ст. 62 Податкового кодексу України передбачено, що способом здійснення вказаного контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів.
Відповідно до п. 74.3 ст. 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що, ПП Вест вулкан всупереч абзацу 7 п. 6 Порядку № 1165 не надано комісії жодної інформації чи копій документів, що свідчать про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку, а долучені до матеріалів справи договори та інші документи не відображені у податковій звітності ПП Вест вулкан , не були відомі контролюючому органу та не були предметом розгляду комісії і, відповідно, не вплинули на прийняття чи перегляд спірного рішення.
Твердження позивача, що підставою включення платника податку до переліку ризикових платників податку згідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку повинна бути також наявна у розпорядженні ДПС інформація, яка визначає ризиковість здійснення господарської операції зазначеної у податковій накладній поданій на реєстрацію, вірно відхилені судом першої інстанції, оскільки відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі встановлення відповідності саме платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Тобто на відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку впливає лише його відповідність хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку, а критерії ризиковості господарської операції у даному випадку не враховуються, а можуть братися до уваги при реєстрації чи відмові у реєстрації податкової накладної.
Враховуючи викладене колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що комісія контролюючого органу отримавши податкову інформацію у ході інформаційно-аналітичного забезпечення, в межах покладених на контролюючі органи завдань і функцій, правомірно встановила ознаки ризиковості ведення діяльності ПП "Вест вулкан".
Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
Керуючись статтями 308, 315, 316, 321, 322, 325, Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Вест вулкан" залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2020 року у справі № 460/4885/20 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. І. Запотічний судді О. І. Довга З. М. Матковська Повне судове рішення складено 09.02.2021
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2021 |
Оприлюднено | 11.02.2021 |
Номер документу | 94735607 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні