ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/9132/20 Суддя (судді) першої інстанції: Панова Г. В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2020 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Кучми А.Ю.,
суддів Аліменка В.О., Безименної Н.В.
за участю секретаря Островської О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Київської обласної організації Політичної партії Зелені на рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року (м. Київ, дата складання повного тексту не зазначається) у справі за адміністративним позовом Київської обласної організації Політичної партії Зелені до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И Л А :
Київська обласна організація Політичної партії Зелені звернулася з позовом до суду, в якому просить:
- визнати постанову Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області № 16 від 29.09.2020 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії Зелені протиправною та такою, що порушує виборчі права громадян, права і законні інтереси суб`єкта виборчого процесу, та одноразовим грубим порушенням Конституції України, Виборчого кодексу та законів України та скасувати її;
- достроково припинити повноваження усього складу Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області;
- зобов`язати новосформовану Вишневу міську територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області у розумний строк повторно розглянути заяву Київської обласної організації Політичної партії Зелені про реєстрацію кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від зазначеної організації партії, на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та зареєструвати зазначених кандидатів.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що члени Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, діючи всупереч вимог виборчого законодавства, у непередбачений законом спосіб, перевищили свої повноваження, що потягло за собою грубе порушення права Київської обласної організації Політичної партії Зелені на участь у виборчих перегонах, що вказує про наявність підстав для визнання протиправною та скасування постанови Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області № 16 від 29.09.2020 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії Зелені . Позивач, посилаючись на ч.3 ст. 208 Виборчого кодексу України, якою передбачено підстави для дострокового припинення усього складу територіальної, дільничної виборчої комісії, наголошує на наявності підстав достроково припинити повноваження усього складу Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву, у якому зазначено, що керуючись п. 2 ч. 1 ст. 18 Закону України Про політичні партії в Україні члени виборчої комісії прибули за місцем проведення конференції Київської обласної організації Політичної партії Зелені у час, призначений для проведення даної конференції, однак конференція у зазначені в повідомленні час та місці не відбулася, про що було складено акт. Оскільки конференція партії не відбулася, Вишневою міською територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області прийнято рішення від 29.09.2020 № 16.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги повністю.
Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, без повного з`ясування усіх фактичних обставин у справі. Апелянт вказує, що партія (організація партії) набуває статус суб`єкта виборчого процесу лише після висування кандидатів на відповідних виборах, тому дії відповідача щодо здійснення контролю за діяльністю позивача до висування кандидатів у депутати не можуть бути такими, що підпадають під визначені законом повноваження членів територіальної виборчої комісії. Зазначає, що Виборчим кодексом України не передбачено випадку складання акту за результатами відвідування конференції чи зборів будь-якої політичної партії. Наголошує на поданні копії протоколу конференції організації партії та рішення конференції про висування кандидатів у депутати.
Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено про безпідставність доводів апеляційної скарги, відсутність підстав для її задоволення та відсутність підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарги підлягають залишенню без задоволення, а рішення суду - без змін.
Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 23.09.2020 о 17 год. 34 хв. Київська обласна організація Політичної партії Зелені подала до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області повідомлення, яке зареєстроване вх. № 29, про те, що 24.09.2020 о 12:00 за адресою: м. Київ, вул. Хорива, 25/12, офіс 12 відбудеться конференція з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року (а.с.16).
Члени Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області 24.09.2020 о 11:55 год прибули за вказаною у повідомленні адресою, однак за адресою: м. Київ, вул. Хорива 25/12, офіс 12, з 11:55 до 12:20 конференції з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області проведено не було, про що складено акт про порушення порядку висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області від 24.09.2020 (а.с.64).
Як зазначає позивач, 24.09.2020 о 12 год. 00 хв. за адресою: м. Київ, вул. Хорива, 25/12, офіс 12 було проведено конференцію, на якій було висунуто та одноголосно підтримано кандидатів, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації політичної партії Зелені до Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Також на даній конференції була одноголосно затверджена передвиборна програма Київської обласної організації Політичної партії Зелені (а.с.68).
Відповідно до Протоколу Конференції Київської обласної організації Політичної партії Зелені від 24.09.2020 (а.с.87-88) на порядку денному було розглянуто два питання:
1. Про висування кандидатів в депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії Зелені на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
2. Затвердити Передвиборчу програму Київської обласної організації Політичної партії Зелені .
Додатком до Протоколу №1 Конференції Київської обласної організації Політичної партії Зелені долучено реєстр осіб, які брали участь у Конференції Київської обласної організації політичної партії Зелені , де зазначено про особисту участь у Конференції восьми осіб: ОСОБА_11, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_1, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 (а.с.89).
24.09.2020 о 20:22 год. Київською обласною організації політичної партії Зелені до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області були подані документи, передбачені ст. 222 Виборчого кодексу України, а саме:
заяву про реєстрацію на 2 арк.;
рішення Конференції на 1 арк.;
єдиний виборчий список на 4 арк.;
територіальні виборчі списки на 9 арк.;
грошову заставу на 1 арк.;
фото на 27 арк.;
заяви про згоду балотуватися на 27 арк.;
автобіографії на 27 арк.;
заяви про відсутність заборгованості по аліментам на 27 арк.;
копії паспортів на 27 арк.;
передвиборну програму на 1 арк.;
диск.
Вишнева міська територіальна виборча комісія Бучанського району Київської області 29.09.2020 о 20:30 год. прийняла постанову № 16 Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії Зелені (а.с.12).
Згідно відомостей протоколу № 9 засідання Вишневої територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, по п`ятому питанню щодо розгляду питання про реєстрації кандидатів в депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області від Київської обласної організації Політичної партії Зелені вирішили відмовити в реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області від Київської обласної організації Політичної партії Зелені . За це рішення проголосували 13 членів комісії (а.с.13-15).
Зі змісту оскаржуваної постанови вбачається, що Вишневою міською територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області встановлено порушення порядку висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, зокрема, ч. 1 ст. 218, ч. 3 ст. 219 Виборчого кодексу України.
Позивач вважаючи, що вищевказане рішення відповідача порушує його права та інтереси, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що постанова Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 29.09.2020 № 16 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії Зелені , прийнята відповідачем у відповідності до вимог статей 219, 222, 230 Виборчого кодексу України. Позовні вимоги про дострокове припинення повноважень усього складу Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, задоволенню також не підлягають, з огляду на у обставину, що Вишнева міська територіальна виборча комісія Бучанського району Київської області при прийнятті спірної постанови та оформленні Акту діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені законами України.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Верховна Рада України постановою від 15.07.2020 №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.
Центральна виборча комісія постановою від 8 серпня 2020 року №160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14 серпня 2020 року №176 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовка та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає Виборчий кодекс України від 19.12.2019 №396-IX (далі - ВК України).
Відповідно до ч. 5 ст. 38 ВК України на час безпосереднього виконання обов`язків члена виборчої комісії (участь у засіданнях комісії, інших заходах на виконання цього Закону чи рішень комісії) на кожного члена виборчої комісії поширюються гарантії і компенсації, передбачені законодавством для працівників на час виконання ними державних або громадських обов`язків у робочий час. Члени виборчої комісії звільняються від виконання службових обов`язків за місцем постійної роботи на час, необхідний для здійснення обов`язків члена комісії, на підставі письмового повідомлення голови, заступника голови чи секретаря відповідної виборчої комісії про скликання засідання комісії або рішення виборчої комісії про залучення члена комісії до участі в інших заходах, передбачених цим Кодексом. Такі повідомлення або рішення повинні містити зазначення дати, часу та запланованої тривалості засідання виборчої комісії чи іншого заходу.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 18 Закону України Про політичні партії в Україні державний контроль за діяльністю політичних партій здійснюють: центральна виборча комісія, окружні виборчі комісії, територіальні виборчі комісії на відповідних місцевих виборах - за додержанням політичними партіями встановленого порядку участі у виборчому процесі, а також, у межах визначених законом повноважень, за своєчасністю подання до відповідних виборчих комісій проміжних та остаточних фінансових звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів на виборах, відповідністю їх оформлення встановленим вимогам, достовірністю включених до них відомостей.
Аналіз вказаних вище положень чинного законодавства свідчить про наявність у представників відповідача повноважень на відвідування конференцій політичних партій з метою здійснення державного контролю за їх діяльністю та перевірки дотримання вимог та приписів виборчого законодавства.
При цьому, приписи виборчого законодавства не встановлюють вимоги щодо письмового рішення про відвідування конференції тієї чи іншої політичної партії.
Відповідно до ст. 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.
Повідомлення про час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати, порядок акредитації на таких зборах, конференції представників засобів масової інформації, визначений його організаторами, не пізніш як за п`ять днів до дня проведення зборів, конференції розміщується на офіційному веб-сайті організації партії, а у разі його відсутності - на офіційному веб-сайті партії.
Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє також засоби масової інформації. Порядок акредитації представників засобів масової інформації на таких зборах, конференції визначає організатор заходу.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, не пізніш як за тридцять п`ять днів до дня голосування передає на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідних територіальних виборчих комісій відомості щодо зареєстрованих партій та їх організацій із зазначенням керівників, а в разі зміни керівників партій та організацій партій - невідкладно інформує про це відповідні територіальні виборчі комісії.
Згідно ч. 1, ч. 10 ст. 219 ВК України висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.
Відповідно ст. 222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;
2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;
4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;
5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;
6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);
7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);
8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);
10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;
11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.
Частиною другою статті 222 Виборчого кодексу України визначено, що територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
Частинами 4 та 5 статті 222 Виборчого кодексу України визначено, що відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати.
Відповідно до ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:
1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;
2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);
3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;
4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки .
Частиною 4 статті 230 Виборчого кодексу України визначено, що рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
Як вбачається з матеріалів справи, Київська обласна організація Політичної партії Зелені 23.09.2020 подала до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області повідомлення вх. № 29 про те, що 24.09.2020 о 12:00 за адресою: м. Київ, вул. Хорива 25/12 офіс 12 відбудеться конференція з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.
Позивачем надано копію Протоколу конференції Київської обласної організації Політичної парті Зелені від 24.09.2020, зі змісту якого вбачається, що присутні 8 членів, на обліку перебуває 13 членів, Конференція вважається правомочною та на порядку денному було розглянуто два питання:
1. Про висування кандидатів в депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії Зелені на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
2. Затвердити Передвиборчу програму Київської обласної організації Політичної партії Зелені .
Слухали: ОСОБА_1 , було запропоновано, що відповідно до статей 217- 219 Виборчого кодексу України висунути кандидатами в депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області та затвердити єдиний і територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Київської обласної організації політичної партії Зелені на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Голосували- за - 8 (вісім), проти - 0 (нуль), утрималось - 0 (нуль).
Додатком до Протоколу №1 Конференції Київської обласної організації Політичної партії Зелені долучено реєстр осіб, які брали участь у Конференції Київської обласної організації політичної партії Зелені , де зазначено про особисту участь у Конференції восьми осіб: ОСОБА_11, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 .
Разом із тим, колегія суддів критично оцінює згаданий протокол та твердження про те, що зазначена конференція проводилася, оскільки із зазначеного протоколу не можливо встановити, скільки делегатів були присутні на конференції, відсутній їх поіменний список, відсутні будь-які докази голосування делегатів.
Крім того, позивачем не були надані суду докази відео, аудіо чи фото-фіксації на підтвердження проведення 24.09.2020 Конференції з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області.
Також, зі змісту вказаного протоколу конференції Київської обласної організації Політичної парті Зелені не вбачається, яким чином відбувалося голосування (відкрите чи таємне) та у разі проведення відкритого голосування не відображено поіменного голосування.
Судом першої інстанції було допитано в якості свідків ОСОБА_8 - секретаря Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області та ОСОБА_9 - члена тієї ж комісії.
Свідки під присягою пояснили, що 24.09.2020 прибули за адресою, зазначеною Київською обласною організацією Політичної партії Зелені у повідомленні про проведення конференції: м. Київ, вул. Хорива, 25/12, офіс 12, однак у визначений час та визначеному місці не відбувалося ніякої конференції. Було проведено огляд приміщень за вказаною адресою та намагалися зв`язатися з представниками партії за вказаним в повідомленні номером телефону.
Слід зазначити, що у повідомленні вх. № 29 наданому до Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області Київською обласною організацією Політичної партії Зелені про проведення Конференції зазначено контактний номер телефону НОМЕР_1 .
При цьому на запитання суду першої інстанції відносно відсутності зв`язку з Київською обласною організацією Політичної партії Зелені на час проведення конференції за номером телефона зазначеним у повідомленні, представник позивача не надала суду пояснень. Не було надано суду і будь-яких доказів від оператору мобільного зв`язку, що даний номер обслуговавася та з нього здійснювались вхідні та вихідні дзвінки.
Отже, позивачем у спростування доводів відповідача, не було надано до будь-яких обґрунтованих доказів щодо підтвердження фактичного проведення 24.09.2020 конференції з метою висування кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
З урахуванням наведеного та встановлених обставин, за яких конференція Київської обласної організації Політичної партії Зелені з метою висування кандидатів в депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області 24 вересня 2020 року о 12:00 год за адресою: м. Київ, вул. Хорива, 25/12, офіс 12 не відбулася, то і висування кандидатів у депутати, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків від Київської обласної організації Політичної партії Зелені є неправомірними.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що постанова Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області № 16 від 29.09.2020 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії Зелені , прийнята відповідачем у відповідності до вимог статей 219, 222, 230 Виборчого кодексу України, а тому скасуванню не підлягає.
Крім іншого, суд першої інстанції вірно зазначив, що інша частина позовних вимог є похідною від вимоги про скасування постанови відповідача № 16 від 29.09.2020, а тому задоволенню не підлягають.
Позовні вимоги про дострокове припинення повноважень усього складу Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, задоволенню не підлягають, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.1 ст.89 ВК України повноваження усього складу окружної, дільничної виборчої комісії можуть бути достроково припинені виборчою комісією, яка її утворила, за власною ініціативою або на підставі рішення суду у разі систематичного порушення або одноразового грубого порушення комісією Конституції України, цього Кодексу та законів України, невиконання рішення виборчої комісії вищого рівня. Дострокове припинення повноважень усього складу виборчої комісії не є ліквідацією цієї комісії.
Разом із тим позивачем не надано до суду доказів наявності порушень з боку відповідача, які б могли бути кваліфікуючими ознаками для припинення повноважень усього складу Вишневої міської територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області в розумінні ст.89 ВК України.
Окрім того, колегія суддів звертає увагу, що з передвиборчої програми Київської обласної організації Політичної партії Зелені для участі у перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 до Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, затвердженої рішенням Конференції від 24.09.2020 №1, вбачається:
Партія Зелені йде на місцеві вибори, щоб привести у Вишневу Раду людей, які служитимуть не Україні та своїм виборцям, а виключно власним шкурним інтересам.
За час перебування у владі ми реалізуємо такі пріоритети:
- Гарантуємо корупційну та безвідповідальну владу;
- Позбавимо чиновників відповідальності за незаконне збагачення;
- Впровадимо системну корупцію;
- Не допустимо очищення та перезавантаження прокуратури та правоохоронних органів;
- Запровадимо систему грошової винагороди для корупціонерів;
- Посилимо свавілля чиновників і рейдерів;
- Запровадимо стратегію постійного підвищення житлово-комунальних тарифів;
- Переведемо освіту в он-лайн та телеформати;
- Запровадимо виключно платні медичні послуги;
- Знищимо повністю всю профілактичну медицину .
На переконання колегії суддів, зміст передвиборчої програми Київської обласної організації Політичної партії Зелені для участі у перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 до Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, затвердженої рішенням Конференції від 24.09.2020 №1, не узгоджується з положеннями та приписами п.3 ч.1 ст.230 ВК України та є намаганням спотворити та дискредитувати виборчій процес.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v. Spain від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Доводи апеляційних скарг зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду є законним і обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для його скасування не має.
Керуючись ст. ст. 33, 34, 243, 272, 278, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Київської обласної організації Політичної партії Зелені - залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2020 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та оскарженню не підлягає.
Повний текст постанови виготовлено 09.10.2020.
Головуючий суддя: А.Ю. Кучма
В.О. Аліменко
Н.В. Безименна
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2020 |
Оприлюднено | 12.10.2020 |
Номер документу | 92115978 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кучма Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні