ПОСТАНОВА
Іменем України
09 жовтня 2020 року
Київ
справа №855/64/20
адміністративне провадження №А/9901/24/20
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Мельник-Томенко Ж.М.,
суддів - Жука А.В., Мартинюк Н.М.,
за участі:
секретаря судового засідання - Носадчої О.Е.,
представника позивача - Мусійченка М.Г.,
представників відповідача - Єзерської А.С, Зозулі Т.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною, скасування постанови та зобов`язання вчинити певні дії,
за апеляційною скаргою ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ на рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 жовтня 2020 року (головуючий суддя - В.Ю. Ключкович, судді - А.Б. Паріонов, О.О. Беспалов)
УСТАНОВИВ:
Короткий зміст позовних вимог
04 жовтня 2020 року ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ звернулася до Шостого апеляційного адміністративного суду з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії (далі - відповідач, ЦВК, Комісія), в якому просила:
- визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії №308 від 29 вересня 2020 року Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України ОСОБА_1 , висунутої ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІІЄЮ БЛОК ДМИТРА ГОЛУБОВА , ОСОБА_2 , висунутої Політичною партією Молодь до ВЛАДИ , ОСОБА_3 , висунутої ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в частині відмови у реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_3 , висунутої ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року;
- зобов`язати Центральну виборчу комісію зареєструвати кандидатом у народні депутати України ОСОБА_3 , висунуту ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що для реєстрації кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року позивачем було подано усі необхідні документи згідно частини першої статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України , а посилання відповідача на власне Роз`яснення щодо застосування деяких положень Закону України Про вибори народних депутатів України під час реєстрації кандидатів у народні депутати України на проміжних виборах народних депутатів України, затвердженого постановою ЦВК від 16 січня 2020 року № 3, згідно якого внесення грошової застави політичною партією здійснюється шляхом перерахування коштів з банківського рахунку політичної партії на спеціальний рахунок ЦВК є необґрунтованим, оскільки частина друга статті 56 Закону України Про вибори народних депутатів України не містить таких вимог.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції
Рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 жовтня 2020 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
При прийнятті рішення, суд першої інстанції виходив з того, що внесення у встановленому Законом України Про вибори народних депутатів України розмірі та порядку грошової застави є однією з умов реєстрації особи кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі, а оскільки внесення грошової застави у спірних правовідносинах здійснено не належним способом, перерахування безготівкових коштів з банківського рахунку політичної партії на спеціальний рахунок ЦВК, а через внесення готівки на спеціальний рахунок Комісії фізичною особою, тому суд дійшов висновку, що відповідач, приймаючи оскаржувану постанову, діяв на підставі, в межах повноважень, в порядку та у спосіб, визначені Конституцією України та законами України.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги, узагальнені доводи скаржника та виклад позиції інших учасників справи
Позивач подав апеляційну скаргу на рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 жовтня 2020 року, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати у справі повністю і ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що порядок внесення грошової застави за кандидата в депутати встановлено частиною другою статті 56 Закону України Про вибори народних депутатів України , згідно якої політична партія, яка висунула кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів ЦВК для реєстрації вносить на спеціальний рахунок Комісії грошову заставу в розмірі десяти розмірів мінімальної заробітної плати. Це єдина норма щодо порядку внесення грошової застави, встановлена саме законом.
Вказує, що суд першої інстанції помилково в мотивувальній частині свого рішення посилається на Роз`яснення щодо застосування деяких положень Закону України Про вибори народних депутатів України під час реєстрації кандидатів у народні депутати України на проміжних виборах народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 16 січня 2020 року № 3, оскільки такі Роз`яснення не можуть вважатися законом і встановлювати якісь додаткові вимоги та правила внесення грошової застави, фактично додавши нові умови, не передбачені статтею 56 Закону України Про вибори народних депутатів України .
У відзиві на апеляційну скаргу відповідач проти доводів апеляційної скарги заперечує, вважає, що суд першої інстанції дійшов вмотивованих та законних висновків щодо відмови в задоволенні адміністративного позову ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ , просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Рух адміністративної справи
Ухвалою Верховного Суду від 08 жовтня 2020 року відкрито провадження за даною апеляційною скаргою та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 09 жовтня 2020 року.
У судовому засіданні представник позивача вимоги апеляційної скарги підтримав у повному обсязі, просив рішення суду першої інстанції скасувати, ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представники відповідача у судовому засіданні заперечували проти апеляційної скарги з мотивів, викладених у відзиві на апеляційну скаргу, просили відмовити в її задоволенні.
Фактичні обставини справи
05 червня 2020 року ЦВК Постановою № 99 Про призначення проміжних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область) призначила проміжні вибори народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область) на неділю, 25 жовтня 2020 року.
Пунктом 2 вказаної Постанови визначено, що виборчий процес проміжних виборів народного депутата України в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область) починається за 60 днів до дня виборів - 26 серпня 2020 року.
13 вересня 2020 року ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ на Позачерговому з`їзді Рішенням № 1 Про висування кандидатом у народні депутати України, на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року, в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область), від ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ ухвалила висунути кандидатом у народні депутати України на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область), від ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ , ОСОБА_3 .
24 вересня 2020 року ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ подано до ЦВК заяву про реєстрацію кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область) на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року - ОСОБА_3 .
До заяви позивачем додано:
1. Рішення вищого керівного органу політичної партії про висування кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі на 1 арк.
2. Заяву особи про згоду балотуватися кандидатом у народні депутати України від Політичної партії Блок Міхеіла Саакашвілі на 1 арк.
3. Автобіографія кандидата у народні депутати України на 1 арк. та електронному носії.
4. Декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування кандидата у народні депутати України на 7 арк. та електронному носії.
5. Заява про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кандидата у народні депутати України на 1 арк.
6. Документ про внесення грошової застави на 1 арк.
7. Фотографії кандидата розміром 4 х 6 см (4 фотографії) на 1 арк. та електронному носії.
8. Ксерокопії паспорта громадянина України (ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки) кандидата у народні депутати України на 1 арк.
9. Передвиборна програма кандидата у народні депутати України на 1 арк. та електронному носії.
29 вересня 2020 року ЦВК прийнято Постанову №308 Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України ОСОБА_1 , висунутої ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ БЛОК ДМИТРА ГОЛУБОВА , ОСОБА_2 , висунутої Політичною партією Молодь до ВЛАДИ , ОСОБА_3 , висунутої ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року , якою, зокрема, відмовила в реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_3 , висунутої ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року.
Приймаючи вказану постанову Комісія посилалася на пункт 2 частини першої статті 60 Закону України Про вибори народних депутатів України , відповідно до якого виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в народні депутати України в разі відсутності документів, зазначених у частині першій статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України , а саме: визначеного пунктом 6 частини першої статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України документа про внесення грошової застави відповідно до статті 56 Закону України Про вибори народних депутатів України , необхідного для реєстрації, зокрема, кандидата у народні депутати України ОСОБА_3 , висунутої ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ , до Комісії не подано.
Позивач, вважаючи постанову ЦВК від 29 вересня 2020 року № 308 в частині відмови в реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_3 , висунутої ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року протиправною, звернувся до суду з позовом.
Висновки за результатами розгляду апеляційної скарги з посиланням на норми права, якими керувався суд апеляційної інстанції
Відповідно до частини третьої статті 77 Конституції України порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.
Підпунктом 2 пункту 2 Розділу XXXXII Прикінцеві та перехідні положення Виборчого кодексу України встановлено визнати такими, що втратили чинність з дня набрання чинності цим Кодексом Закон України Про вибори народних депутатів України , крім положень щодо організації та проведення проміжних виборів і заміщення народних депутатів України, обраних у загальнодержавному виборчому окрузі, повноваження яких достроково припинені, що діють до наступних чергових або позачергових виборів народних депутатів України.
Умови реєстрації кандидатів у депутати в одномандатних округах визначені статтею 55 Закону України Про вибори народних депутатів України .
Частиною першою статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України визначено, що Центральна виборча комісія реєструє кандидата у депутати, висунутого партією, у відповідному одномандатному окрузі за умови отримання нею таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидата у депутати, підписаної керівником партії та скріпленої печаткою партії;
2) рішення вищого керівного органу партії, прийнятого відповідно до її статуту, про висування кандидата у депутати від партії, яке повинно містити відомості про особу, висунуту кандидатом у депутати, із зазначенням його прізвища, імені, по батькові;
3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї партії (за підписом відповідного кандидата) із зобов`язанням у разі обрання депутатом припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції України та законів України несумісні з мандатом народного депутата України, та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв`язку з участю у виборах, а також із зобов`язанням у разі обрання депутатом протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати в управління іншій особі належні їй підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом (або зазначенням, що таких немає);
4) автобіографії кандидата в депутати, на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім`ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості;
5) декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кандидата у депутати відповідно до статті 57 цього Закону;
5-1) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання;
6) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 56 цього Закону;
7) 4 фотографії кандидата розміром 4х6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
8) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України кандидата.
Відповідно до частин першої-третьої статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України разом з документами, передбаченими частиною першою або частиною другою цієї статті до Центральної виборчої комісії подається в електронному вигляді передвиборна програма кандидата у депутати в одномандатному окрузі, викладена державною мовою, яка оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Центральна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій або частині другій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
Центральна виборча комісія не приймає документи, зазначені у частинах першій та другій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 59 цього Закону.
Згідно із частиною другою статті 56 Закону України Про вибори народних депутатів України партія, яка висунула кандидата в депутати в одномандатному окрузі, кандидат у депутати, який балотується в одномандатному окрузі в порядку самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації вносить на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії грошову заставу в розмірі десяти розмірів мінімальної заробітної плати.
Відповідно до частини першої статті 60 Закону України Про вибори народних депутатів України центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати в разі:
1) порушення вимог частин четвертої, п`ятої статті 52 цього Закону;
2) відсутності документів, зазначених у частині першій статті 54 чи частинах першій або другій статті 55 цього Закону;
3) припинення громадянства України кандидата у депутати;
4) вибуття особи, висунутої кандидатом у депутати, за межі України для проживання чи з метою отримання політичного притулку;
5) визнання особи, висунутої кандидатом у депутати, недієздатною;
6) набрання щодо особи, висунутої кандидатом у депутати, законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення умисного злочину;
7) виявлення обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, права бути обраною депутатом відповідно до статті 9 цього Закону;
8) висування кандидата (кандидатів) у депутати від партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
Частинами другою та третьою статті 60 Закону України Про вибори народних депутатів України передбачено, що рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику партії або кандидату у депутати, який балотується в одномандатному окрузі.
Помилки і неточності, виявлені в поданих кандидатами на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.
З системного аналізу статті 56 Закону України Про вибори народних депутатів України вбачається, що документ про внесення грошової застави має відображати: здійснення оплати грошової застави саме партією, яка висунула кандидата в депутати в одномандатному окрузі; здійснення оплати партією до подання документів до Комісії для реєстрації; здійснення оплати на спеціальний рахунок ЦВК, відкритий для зарахування грошової застави; внесення грошових коштів в розмірі десяти розмірів мінімальної заробітної плати.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що до заяви про реєстрацію кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 208 (Чернігівська область), на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року ОСОБА_3 додано квитанцію № 51732214 від 24 вересня 2020 року про переказ на спеціальний рахунок ЦВК коштів у розмірі 50 000 грн., у якій зазначено: Платник: ПОЛІТ. ПАРТІЯ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ (40272226) Ч.З. ОСОБА_6 ; Призначення платежу: ГРОШОВА ЗАСТАВА КАНДИД. У НАРОД. ДЕПУТАТ. УКРАЇНИ ВІД ПОЛІТИЧН. ПАРТІЇ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ (40272226) ОСОБА_3 ( НОМЕР_1 ) Ч.З. ОСОБА_7 . Пред`явлений документ: ПАСПОРТ серія НОМЕР_2 , виданий 15.05.2000 СУВОРОВСЬКИМ РВОМУУМВС УКРАЇНИ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛ., що в даному випадку ідентифікує ОСОБА_8 як платника.
Факт надходження відповідних коштів до ЦВК саме від фізичної особи ОСОБА_8 підтверджується копією витягу з виписки Державної казначейської служби України за 25 вересня 2020 року зі спеціального рахунку ЦВК.
Пунктом 1.32 статті 1 Закону України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні платник - особа, з рахунка якої ініціюється переказ коштів або яка ініціює переказ шляхом подання/формування документа на переказ готівки разом із відповідною сумою коштів.
З наданих доказів та інших матеріалів справи, не встановлено надходження на спеціальний рахунок ЦВК коштів саме з рахунку платника - ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ .
Посилання позивача, що політична партія, як і будь-яка інша юридична особа, може здійснювати свої права безпосередньо, або через представника - фізичну особу судом відхиляються, оскільки, як правильно зазначено судом першої інстанції, внесення грошової застави має бути здійснено саме партією, яка подає документи до ЦВК для реєстрації кандидата в депутати в одномандатному окрузі, висунутого цією партією.
Верховний Суд звертає увагу на те, що за змістом частини другої статті 56 Закону України Про вибори народних депутатів України суб`єктом внесення грошової застави є суб`єкт висування кандидата у народні депутати - партія, яка висуває кандидатів, або ж особа, яка висувається кандидатом в одномандатному виборчому окрузі в порядку самовисування.
Крім того, на необхідність внесення грошової застави саме партією, яка висунула кандидата в депутати в одномандатному окрузі, вказують і положення частини третьої статті 56 Закону України Про вибори народних депутатів України , відповідно до якої, у разі прийняття Центральною виборчою комісією рішення про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчого списку партії, або про відмову в реєстрації кандидата у депутати в одномандатному окрузі внесена грошова застава у п`ятиденний строк після прийняття відповідного рішення перераховується на рахунок партії.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про те, що грошову заставу здійснено не належним способом, а тому документа про внесення грошової застави політичною партією відповідно до статті 56 Закону України Про вибори народних депутатів України до ЦВК не надано.
Доказів щодо походження коштів, а саме належності цих коштів позивачу, не було надано ні відповідачу разом з поданням заяви до Комісії, ні суду при розгляді справи судом першої та апеляційної інстанцій.
Запровадження грошової застави має на меті підвищення рівня відповідальності партій і кандидатів за прийняття рішення про висування кандидата.
Грошова застава на виборах є своєрідним підтвердженням серйозності намірів учасників виборчого процесу, обмеженням чи усуненням зловживання виборчим правом, передусім за рахунок платника податків, та є превентивним механізмом, який має зменшити вплив на вибори сторонніми особами.
Таким чином, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що сплата грошової застави саме партією, яка висунула кандидата в депутати в одномандатному окрузі, спрямована на дотримання ідеї чесних виборів та чистоти політичних коштів . Натомість, сплата такої грошової застави іншою особою буде суперечити вказаному.
Посилання позивача щодо неправомірного застосування відповідачем, при прийнятті оскаржуваної постанови, Роз`яснень щодо застосування деяких положень Закону України Про вибори народних депутатів України під час реєстрації кандидатів у народні депутати України на проміжних виборах народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 16 січня 2020 року № 3, судом апеляційної інстанції відхиляються, оскільки за змістом статті 16 Закону України Про Центральну виборчу комісію Комісія за результатами узагальнення практики застосування законодавства України про вибори і референдуми та практики проведення виборів і референдумів в Україні, а також у разі необхідності може за власною ініціативою розглянути та прийняти у встановленому цим Законом порядку рішення стосовно надання роз`яснень і рекомендацій щодо застосування законодавства України про вибори та референдуми, а відповідно до статті 13 цього ж Закону такі рішення Комісії є обов`язковим для виконання всіма суб`єктами відповідного виборчого процесу.
За таких обставин, приймаючи оскаржувану постанову від 29 вересня 2020 року № 308 в частині відмови у реєстрації кандидата у народні депутати України ОСОБА_3 , висунутої ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ в одномандатному виборчому окрузі № 208 на проміжних виборах народного депутата України 25 жовтня 2020 року, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Отже, аргументи, наведені позивачем у апеляційній скарзі, не спростовують правильність висновків суду першої інстанції, а відтак відсутні підстави для скасування оскаржуваного судового рішення.
Відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
При поданні апеляційної скарги в цій справі позивачем не сплачено судового збору. А тому з урахуванням вимог частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України питання про його стягнення суд вирішує цією постановою.
Згідно із частиною першою статті 4 Закону України Про судовий збір судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Законом України Про Державний бюджет України на 2020 рік встановлено розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу в розрахунку на місяць станом на 1 січня 2020 року - 2102, 00 грн.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Підпунктом 2 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
З матеріалів апеляційної скарги та оскаржуваного судового рішення встановлено, що позивач є юридичною особою, звернувся до суду в 2020 році та заявив позовну вимогу немайнового характеру, а тому сума судового збору, яка підлягала сплаті при поданні апеляційної скарги становила 3 153, 00 грн.
Керуючись статтями 2, 5, 139, 272, 273, 278, 292, 293, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ залишити без задоволення.
Рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 жовтня 2020 року залишити без змін.
Стягнути з ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ БЛОК МІХЕІЛА СААКАШВІЛІ (40272226) на користь Державної судової адміністрації України (отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; код ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA798999980000031211256026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 3 153 (три тисячі сто п`ятдесят три) гривні 00 копійок.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуюча суддя Ж.М. Мельник-Томенко
Судді А.В. Жук
Н.М. Мартинюк
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2020 |
Оприлюднено | 12.10.2020 |
Номер документу | 92116523 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні