Справа № 686/18604/18
Провадження № 1-кс/686/11765/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 жовтня 2020 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором, про тимчасовий доступ до речей і документів, у кримінальному провадженні №42017240000000195,
встановив:
22.09.2020 року старший слідчий в особливо важливих справах відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області із клопотанням, погодженим із процесуальним прокурором в кримінальному провадженні - прокурором відділу прокуратури Хмельницької області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів, з можливістю їх вилучення, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ).
Клопотання обґрунтовано тим, що у червні 2017 року службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зловживаючи службовим становищем, в порушення вимог ст.ст. 25, 116, ч. 5 ст. 118, п. 8 розділу 10 Земельного кодексу України, ст. 50 Законів України «Про землеустрій», ст.ст. 7, 9, 24-26 «Про Державний земельний кадастр», інших актів законодавства, достовірно знаючи, що земельні ділянки державної власності загальною площею 1942 га, відповідно до рішень органів влади Української РСР з 23.04.1957 перебувають у постійному користуванні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 », діючи всупереч інтересам служби, з метою неправомірного отримання невстановленими фізичними особами у приватну власність земельних ділянок, внесли недостовірні дані до офіційних документів щодо не перебування зазначених земельних ділянок у власності чи користуванні, надали згоду на розроблення проектів землеустрою щодо відведення цих земельних ділянок у приватну власність для ведення особистого селянського господарства, здійснили реєстрацію у Державному земельному кадастрі близько 300 земельних ділянок з числа вказаних земель. В результаті зазначених вище дій державне підприємство втратило можливість використання земельних ділянок, чим йому завдано тяжких наслідків, які у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а також створено умови для порушення гарантованого ст. 25, п. 8 розділу 10 Земельного кодексу України права працівників державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 », державних та комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров`я, розташованих на території Староушицької селищної ради, а також пенсіонерам з їх числа на приватизацію зазначених земельних ділянок.
За вказаним фактом прокуратурою Хмельницької області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, та зареєстровано кримінальне провадження № 42017240000000196, повна правова кваліфікація якого визначається як зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для самої себе чи іншої фізичної чи юридичної особи використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам, інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб.
У червні 2017 року службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , в порушення вимог ст.ст. 25, 116, ч. 5 ст. 118, п. 8 розділу 10 Земельного кодексу України, ст. 50 Законів України «Про землеустрій», ст.ст. 7, 9, 24-26 «Про Державний земельний кадастр», інших актів законодавства, достовірно знаючи, що земельні ділянки державної власності загальною площею 1942 га, відповідно до рішень органів влади Української РСР з 23.04.1957 перебувають у постійному користуванні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 », внесли недостовірні дані до офіційних документів щодо неперебування зазначених земельних ділянок у власності чи користуванні. В результаті зазначених вище дій надано згоду на розроблення проектів землеустрою щодо відведення цих земельних ділянок у приватну власність для ведення особистого селянського господарства, здійснено реєстрацію у Державному земельному кадастрі близько 600 земельних ділянок з числа вказаних земель, а державне підприємство втратило можливість використання земельних ділянок, чим йому завдано тяжких наслідків, які у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а також створено умови для порушення гарантованого ст. 25, п. 8 розділу 10 Земельного кодексу України права працівників державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_4 », державних та комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров`я, розташованих на території Староушицької селищної ради, а також пенсіонерам з їх числа на приватизацію зазначених земельних ділянок.
За вказаним фактом прокуратурою Хмельницької області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України та зареєстровано кримінальне провадження № 42017240000000195, повна правова кваліфікація якого визначається як складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів.
27 вересня 2017 року постановою процесуального прокурора Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури вказані кримінальні провадження об`єднані в одне провадження під № 42017240000000195.
В 2015 році службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зловживаючи службовим становищем, в порушення вимог ст.ст. 25, 116, ч. 5 ст. 118, п. 8 розділу 10 Земельного кодексу України, ст. 50 Законів України «Про землеустрій», ст.ст. 7, 9, 24-26 «Про Державний земельний кадастр», інших актів законодавства, достовірно знаючи, що земельні ділянки державної власності загальною площею 1907,45, у тому числі ріллі 1397, 20 га, відповідно до рішень органів влади Української РСР з 23.04.1957 перебувають у постійному користуванні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_5 », діючи всупереч інтересам служби, з метою неправомірного отримання невстановленими фізичними особами у приватну власність земельних ділянок, внесли недостовірні дані до офіційних документів щодо не перебування зазначених земельних ділянок у власності чи користуванні, надали згоду на розроблення проектів землеустрою щодо відведення цих земельних ділянок у приватну власність для ведення особистого селянського господарства, здійснили реєстрацію у Державному земельному кадастрі близько 150 земельних ділянок з числа вказаних земель. В результаті зазначених вище дій державне підприємство втратило можливість використання земельних ділянок, чим йому завдано тяжких наслідків, які у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а також створено умови для порушення гарантованого ст. 25, п. 8 розділу 10 Земельного кодексу України права працівників державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_5 », державних та комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров`я, розташованих на території Староушицької селищної ради, а також пенсіонерам з їх числа на приватизацію зазначених земельних ділянок.
За вказаним фактом прокуратурою Хмельницької області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України та зареєстровано кримінальне провадження № 12017240160000814.
02 жовтня 2017 року постановою процесуального прокурора Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури матеріали досудових розслідувань № 42017240000000195 і № 12017240160000814 об`єднані в одне кримінальне провадження № 42017240000000195.
Крім того, 07 травня 2018 року слідчим відділу розслідування особливо тяжких злочинів внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 190 КК України, на підставі матеріалів правоохоронних органів про те, що протягом 2017 року представники ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та інші пов`язані з ними невстановлені особи, шляхом обману та зловживання довірою незаконно заволоділи земельними ділянками державної власності за межами населених пунктів Старушицької і Китайгородської територіальних громад Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, заподіявши матеріальної шкоди у великих розмірах та зареєстровано кримінальне провадження № 1201824000000096.
08 травня 2018 року постановою процесуального прокурора відділу прокуратури Хмельницької області матеріали досудових розслідувань № 42017240000000195, № 12018240000000095 і № 12018240000000096 об`єднані в одне кримінальне провадження № 42017240000000195.
Також, у липні 2018 року службові особи Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), зловживаючи службовим становищем, діючи в інтересах окремих осіб, всупереч інтересам служби та в порушення вимог ст. 122 Земельного кодексу України, ст. 20 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», за відсутності оригіналів наказів ІНФОРМАЦІЯ_2 про затвердження документації із землеустрою та передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 80 га (по 2 га кожна), що розташовані за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, з наступними кадастровими номерами: 6822455800:04:002:0109, 6822455800:04:002:0127, 6822455800:04:002:0103, 6822455800:04:002:0128, 6822455800:04:002:0130, 6822455800:04:002:0134, 6822455800:04:002:0135, 6822455800:04:002:0137, 6822455800:04:002:0138, 6822455800:04:002:0139, 6822455800:04:002:0140, 6822455800:04:002:0108, 6822455800:04:002:0129, 6822455800:04:002:0132, 6822455800:04:002:0101, 6822455800:04:002:0121, 6822455800:04:002:0113, 6822455800:04:002:0100, 6822455800:04:002:0104, 6822455800:04:002:0123, 6822455800:04:002:0102, 6822455800:04:002:0107, 6822455800:04:002:0114, 6822455800:04:002:0125, 6822455800:04:002:0122, 6822455800:04:002:0110, 6822455800:04:002:0133, 6822455800:04:002:0131, 6822455800:04:002:0115, 6822455800:04:002:0105, 6822455800:04:002:0099, 6822455800:04:002:0136, 6822455800:04:002:0112, 6822455800:04:002:0126, 6822455800:04:002:0120, 6822455800:04:002:0117, 6822455800:04:002:0106, 6822455800:04:002:0119, 6822455800:04:002:0118, 6822455800:04:002:0116, які в дійсності не видавались, на підставі поданих ОСОБА_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 , уродженець смт. Макарів Київської обл., зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 ) копій підроблених наказів ІНФОРМАЦІЯ_10 про начебто передачу зазначених земельних ділянок у приватну власність 40 фізичних осіб, провели державну реєстрацію права приватної власності цих осіб на вказані земельні ділянки. В результаті вищевказаних дій з державної власності незаконно вибули земельні ділянки сільськогосподарського призначення площею 80 га, орієнтовною ринковою вартістю понад 3 млн. грн., що вказує на спричинення державі матеріальних збитків на суму, яка більш як у двісті п`ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та спричинення тяжких наслідків.
09 серпня 2018 року постановою процесуального прокурора відділу прокуратури Хмельницької області юриста 1 класу ОСОБА_6 вказані кримінальні провадження приєднані до кримінального провадження № 42017240000000195 від 13.09.2017.
Під час досудового розслідування встановлено, в тому числі з показань допитаних більш як 100 осіб, від імені яких подавалися заяви в порядку ст. 116118, 121,122 Земельного кодексу України про надання земельних ділянок сільськогосподарського призначення у приватну власність, для ведення особистого селянського господарства, що вони підписували зазначені документи в інтересах третіх осіб, на прохання незнайомих людей за певну грошову винагороду, і селянським господарством займатися на отриманих земельних ділянках наміру не мали. Зазначені обставини підтверджуються відомостями з Інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, про те, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення, площею по 2 га кожна, відразу після державної реєстрації права власності на вказаних підставних осіб, на протязі декількох днів, інколи місяців, на підставі довіреностей від іменні удаваних власників, перепродавалися для ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , місцезнаходження: АДРЕСА_4 ), директором якого зареєстрований ОСОБА_7 . Відразу після набуття права власності на більш як 684 земельних ділянки лише на території Староушицької селищної ради і Китайгородської (Колодіївської) сільської ради за межами населених пунктів Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, директор ОСОБА_7 з метою заплутування злочинних слідів незаконного набуття права власності на зазначені земельні ділянки і ускладнення розслідування, замовив у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » і ФОП ОСОБА_8 технічну документацію на об`єднання земельних ділянок, на підставі якої посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_10 було змінено кадастрові номери даних земельних ділянок, тим самим змінивши їх ідентифікацію в системі Державного земельного кадастру, після чого у максимально короткий проміжок часу протягом місяця, уклав договори купівлі-продажу з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), після чого останнім було замовлено технічну документацію у ліцензованих розробників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » і ФОП ОСОБА_8 на поділ даних земельних ділянок, на підставі якої було знову змінено кадастрові номери і їх площі, тим самим перешкодивши виконанню ухвали Апеляційного суду Хмельницької області про арешт даних земельних ділянок з метою збереження речового доказу. В подальшому вказані земельні ділянки всіма попередніми володільцями були включені до статутного капіталу вказаного товариства.
Станом на 01.01.2006 за даними ІНФОРМАЦІЯ_13 на обліку згідно ф. 6-зем за ДП радгоспом « ІНФОРМАЦІЯ_14 » обліковувались землі загальною площею 1907,45 га, в тому числі рілля - 1397,20 га (на основі даних про землі окремої бригади реструктуризованого радгоспу ім. С. Орджонікідзе та створеної на базі вказаної бригади ІНФОРМАЦІЯ_15 ).
Право користування ДП радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_14 » на земельні ділянки, що розташовані на території Колодіївської сільської ради Кам`янець-Подільського району підтверджується постановою ІНФОРМАЦІЯ_16 від 04.03.1957 №132/20, постановою ІНФОРМАЦІЯ_17 від 23.04.1957 №391, технічним звітом щодо коригування матеріалів крупномасштабного обстеження ґрунтів від 1989 року.
Окрім того, станом на 01.01.2006 за даними ІНФОРМАЦІЯ_13 на обліку згідно ф. 6-зем за ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » обліковувались землі загальною площею 1945 га, в тому числі рілля - 1351 га, переданих в результаті реструктуризації з радгоспу ім. С. Орджонікідзе до ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
Право користування ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » на земельну ділянку на території Староушицької селищної ради підтверджується постановою ІНФОРМАЦІЯ_16 від 04.03.1957 №132/20, постановою ІНФОРМАЦІЯ_17 від 23.04.1957 №391, технічним звітом щодо коригування матеріалів крупномаштабного обстеження ґрунтів від 1989 року.
Згідно листа № 9-22-0.17-713/119-17 від 27.11.2017 Міськрайонного управління у Кам`янець-Подільському районі та м. Кам`янці-Подільському на обліку в ІНФОРМАЦІЯ_18 згідно державної статистичної звітності по формі 6-зем. радгоспи «Староушицький» та «Колодіївський» вперше обліковуються з 01.01.1999 року. Загальна площа земель по радгоспу « ІНФОРМАЦІЯ_19 » становила 1942,7 га, по радгоспу « ІНФОРМАЦІЯ_14 » - 2116,3 га. Однак, 01.01.2008 на підставі розпорядження голови ІНФОРМАЦІЯ_20 від 19.01.2007 ( ІНФОРМАЦІЯ_21 ), договору оренди, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_20 і ПП « ОСОБА_9 » (дата реєстрації договору 14.02.2007), а також відповідно до розпоряджень № 675/2006-р. від 10.11.2006 та № 834/2006 р. (Китайгородська (Колодіївська) сільська рада) голови ІНФОРМАЦІЯ_20 , договору оренди, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_20 і ФОП ОСОБА_10 (дата реєстрації договору 30.11.2006), враховуючи лист-згоду Українського державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 », з постійного користування радгоспів «Староушицький» та « ІНФОРМАЦІЯ_14 » виведено більшу частину вказаних земель сільськогосподарського призначення, залишивши на даними радгоспами право на постійне користування лише на землях, де розташовані адмінбудівлі, загальною площею по 100 га за кожним з ним.
Разом з тим, відповідно до п. 1.1 Статуту Державного спеціалізованого сільськогосподарського підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_19 » Хмельницької області, який діяв на момент виведення з постійного користування вказаних радгоспів більшу частину земельних ділянок сільськогосподарського призначення, дане підприємство є державною власністю. Згідно п. 5.1 вказаного Статуту Землі Державного спеціалізованого сільськогосподарського підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_19 » перебувають у державній власності. Підприємство здійснює володіння, користування землею згідно акта передачі землі товарного сільськогосподарського виробництва, може передавати у землі запасу до резервного фонду земель органів місцевого самоврядування при погодження з Власником.
Згідно листа від 27 квітня 2006 року адресованого голові ІНФОРМАЦІЯ_20 ОСОБА_11 , Український державний консорціум « ІНФОРМАЦІЯ_22 », просить залишити у постійному користуванні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_14 » 100 га земель для вирощування лікарської рослинної сировини. Право користування рештою земель припинити, у зв`язку з великою фінансовою заборгованістю перед ІНФОРМАЦІЯ_23 .
Згідно листа № 173 від 20.11.2006 адресованого голові ІНФОРМАЦІЯ_20 ОСОБА_11 , Український державний консорціум « ІНФОРМАЦІЯ_22 » на їх лист № 866/02-21 від 15.09.2006 надає згоду залишити за ДССП « ІНФОРМАЦІЯ_19 » 100 га земель для вирощування лікарської рослинної сировини. Право користування на решту земель припинити. Процедуру відчуження провести згідно чинного законодавства.
За результатами проведених слідчих (розшукових) дій встановлено, що за вказаних вище обставин з порушенням чинного законодавства були відчужено з державної власності 684 земельні ділянки з відповідними встановленими кадастровими номерами за межами населених пунктів Староушицької селищної ради та Колодіївської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, які через підставних осіб перепродали фіктивному суб`єкту господарювання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 ».
В ході досудового розслідування проведено ряд слідчих дій, якими було частково підтверджено обставини кримінального провадження та склад кримінальних правопорушень, за ознаками яких відкрито дане кримінальне провадження. Проте, на даному етапі досудового виникла необхідність у повному та всебічному дослідженні обставин передачі земельних ділянок державної власності, громадянам України, які перебували у постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ДП радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_24 », призначення та проведення земельно-технічної та інших експертиз, що не можливо без надання оцінки ряду документів та їх додатків на земельні ділянки з вказаними кадастровими номерами.
Згідно наказу № 284 від 06 травня 2008 року Міністерства аграрної політики України Український державний консорціум « ІНФОРМАЦІЯ_22 » припинено шляхом ліквідації згідно чинного законодавства.
Згідно протоколу додаткового допиту свідка ОСОБА_12 , встановлено, що йому стало відомо від своїх колишніх колег з ІНФОРМАЦІЯ_25 , про те, що у приміщенні за адресою АДРЕСА_5 на 4 та 8 поверхах, знаходиться правовстановлююча документація на право постійного користування земельними ділянками, що перебували раніше в постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » і ДП Радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_14 », які були в них незаконно відчужені, зокрема облікові та статистичні дані на ці земельні ділянки, їх рух та передача з балансу консорціуму ІНФОРМАЦІЯ_22 до ІНФОРМАЦІЯ_26 , та інші документи, що підтверджують право постійного користування вказаних державних підприємств і відчуження даних земельних ділянок з порушенням чинного законодавства.
Однак, відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_1 від 16 жовтня 2019 року № 221 «Про утворення комісії з питань передачі об`єктів державної власності» та згідно з актами приймання-передачі, цілісні майнові комплекси державних підприємств, установ та організацій, а також повноваження з управління корпоративними правами держави, які належали до сфери управління Мінагрополітики, передані до сфери управління ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Таким чином, з метою встановлення обставин, що підлягають доказуванню згідно ст. 91 КПК України, здобуття доказів і встановлення фактів, що мають значення для повного швидкого, та неупередженого розслідування даного кримінального провадження відповідно до ст. 2 КПК України, і дослідження фактів зміни можливих власників та користувачів земельних ділянок, які перебували у постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ДП радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_24 », перевірки інформації УСБУ в Хмельницькій області та прийняття з даного приводу процесуальних рішень, підтвердження здійснення розрахунків за незаконно відчужені земельні ділянки, та отримання у зв`язку з цим неправомірного прибутку посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 », виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), а саме:
- правовстановлюючої документації на право постійного користування земельними ділянками, що перебували раніше в постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » і ДП Радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_14 », які були в них незаконно відчужені, зокрема облікові та статистичні дані на ці земельні ділянки, їх рух та передача з балансу консорціуму ІНФОРМАЦІЯ_22 до ІНФОРМАЦІЯ_26 , та інші документи, що підтверджують право постійного користування вказаних державних підприємств і відчуження даних земельних ділянок з порушенням чинного законодавства, державні акти на право постійного користування землею, серії ІІ-ХМ № 000218 і ІІ-ХМ № 000216, разом зі всіма додатками,
- листа українського державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 » від 27 квітня 2006 року адресованого голові ІНФОРМАЦІЯ_20 ОСОБА_11 , в якому Український державний консорціум « ІНФОРМАЦІЯ_22 » в особі генерального директора ОСОБА_13 , просить залишити у постійному користуванні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_14 » 100 га земель для вирощування лікарської рослинної сировини та документів, на підставі яких він був підготовлений;
- листа українського державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 » від 27 квітня 2006 року адресованого голові ІНФОРМАЦІЯ_20 ОСОБА_11 , в якому Український державний консорціум « ІНФОРМАЦІЯ_22 » в особі генерального директора ОСОБА_13 , надає згоду залишити у постійному користуванні державного підприємства ДССП « ІНФОРМАЦІЯ_19 » 100 га земель для вирощування лікарської рослинної сировини та документів, на підставі яких він був підготовлений;
- правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які перебували в постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 );
- положення про Український державний консорціум « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , місцезнаходження АДРЕСА_6 );
- статуту Українського державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , місцезнаходження АДРЕСА_6 );
- посадової інструкції (функціональні обов`язки) генерального директора Українського державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 » ОСОБА_13 ;
- листа № 866/02-21 від 15.09.2006 голови ІНФОРМАЦІЯ_20 , адресований Українському державному консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 »;
- документів, що складали листування між Українським державним консорціумом « ІНФОРМАЦІЯ_22 » та ІНФОРМАЦІЯ_20 щодо державних підприємств радгосп «Староушицький» і радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_27 », в тому числі щодо земельних ділянок сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району та за межами населених пунктів Колодіївської сільської ради (на даний час Китайгородської сільської ради) Кам`янець-Подільського району Хмельницької області;
- пропозиції щодо ліквідації Український державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , місцезнаходження АДРЕСА_6 ), які були погоджені та затверджені постановою КМУ № 182 від 12 березня 2008 року та документів, на підставі яких вони були підготовлені;
- всіх рішень, що приймалися українським державним консорціумом « ІНФОРМАЦІЯ_22 » відносно користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 );
- технічного звіту по коректуванню планово-картографічного матеріалу зйомок минули років землекористування Радгоспу ім. Орджонікідзе смт. Стара Ушиця Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, 1986 рік (Республіканський проектний інститут по землеустрою « ІНФОРМАЦІЯ_28 ») разом з координатами поворотних точок, всіма картографічними матеріалами та іншими додатками;
- технічного звіту по коректуванню планово-картографічного матеріалу зйомок минулих років землекористування совхозу ім. Орджонікідзе смт. Стара Ушиця Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, 1986 рік (Республіканський проектний інститут по землеустрою « ІНФОРМАЦІЯ_28 ») разом з координатами поворотних точок, всіма картографічними матеріалами та іншими додатками.
Зазначені документи, відомості та слідчі дії мають суттєве значення встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, так як в ході досудового розслідування необхідно ознайомитися з ними, оглянути їх, перевірити їх достовірність та автентичність, і призначити за оригіналами зазначених документів земельно-технічну, почеркознавчу та інші судові експертизи.
Слідчий в судове засідання не з`явився, проте у клопотанні слідчого міститься прохання про проведення розгляду даного клопотання без його участі, в якому він підтримує подане клопотання та просить його задовольнити.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку, що воно підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Оцінивши обґрунтованість та підставність наведених слідчим доводів, слідчий суддя дійшов висновку, що під час розгляду клопотання слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що правовстановлююча документація на право постійного користування земельними ділянками, що перебували раніше в постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » і ДП Радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_14 », які були в них незаконно відчужені, зокрема облікові та статистичні дані на ці земельні ділянки, їх рух та передача з балансу консорціуму ІНФОРМАЦІЯ_22 до ІНФОРМАЦІЯ_26 , та інші документи, що підтверджують право постійного користування вказаних державних підприємств і відчуження даних земельних ділянок з порушенням чинного законодавства, державні акти на право постійного користування землею, серії ІІ-ХМ № 000218 і ІІ-ХМ № 000216, разом зі всіма додатками, можуть знаходитися у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), самі по собі так і в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно доч.7ст.163КПК Українислідчий суддя,суд вухвалі пронадання тимчасовогодоступу доречей ідокументів можедати розпорядженняпро наданняможливості вилученняречей ідокументів,якщо сторонакримінального провадженнядоведе наявністьдостатніх підставвважати,що безтакого вилученняіснує реальназагроза зміниабо знищенняречей чидокументів,або такевилучення необхіднедля досягненнямети отриманнядоступу доречей ідокументів.З матеріалівклопотання слідує,що необхідністьвилучення оригіналівдокументів обумовлене потребою призначення судових експертиз, а тому є підстави для надання розпорядження щодо можливості вилучення оригіналів правовстановлюючої документації.
Відтак, з урахуванням доведених слідчим обставин, а саме: підстав для застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів, визначених у ст.160,163 КПК України; що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права та свободи; іншими способами встановити та довести обставини, які передбачається з`ясувати за допомогою цих документів, неможливо; за допомогою саме такого виду заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ, може бути виконане завдання слідчого щодо забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого у частині надання дозволу на тимчасовий доступ до правовстановлюючої документації на право постійного користування земельними ділянками, що перебували раніше в постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » і ДП Радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_14 », які були в них відчужені є підставним, обґрунтованим і підлягає до задоволення.
Відповідно до частини 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до частини п`ятої статті 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження в своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю. Згідно ч. 5 ст.110 КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні надати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Отже, надання тимчасового доступу до речей і документів здійснюється виключно у випадку доведення стороною кримінального провадження у своєму клопотанні обставини, передбачені ч. 5, 6 ст. 163 КПК України.
З матеріалів клопотання убачається, що свідок ОСОБА_12 посвідчив, що йому стало відомо від своїх колишніх колег з ІНФОРМАЦІЯ_25 , про те, що у приміщенні за адресою АДРЕСА_5 на 4 та 8 поверхах, знаходиться правовстановлююча документація на право постійного користування земельними ділянками, що перебували раніше в постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » і ДП Радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_14 », які були в них незаконно відчужені, зокрема облікові та статистичні дані на ці земельні ділянки, їх рух та передача з балансу консорціуму ІНФОРМАЦІЯ_22 до ІНФОРМАЦІЯ_26 , та інші документи, що підтверджують право постійного користування вказаних державних підприємств і відчуження даних земельних ділянок з порушенням чинного законодавства.
Разом з тим, підстави вважати, що інші документи, про витребування яких клопоче слідчий, знаходяться саме у ІНФОРМАЦІЯ_1 , слідчим належним чином не доведено. Також слідчим не обґрунтовано, а також до матеріалів клопотання не долучено доказів того, що слідчий вживав заходів про витребування вказаних документів у їх можливих належних володільців: ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ІНФОРМАЦІЯ_20 .
Окрім того, згідно інформації з Єдиного державного реєстру судових рішень, 15.02.2018 року слідчим суддею Хмельницького міськрайонного суду уже надавався дозвіл на тимчасовий доступ до документів з можливістю їх вилучення, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_25 ( ІНФОРМАЦІЯ_29 ) ( АДРЕСА_1 ), а саме: листа українського державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 » від 27 квітня 2006 року адресованого голові ІНФОРМАЦІЯ_30 , в якому Український державний консорціум « ІНФОРМАЦІЯ_22 » в особі генерального директора ОСОБА_15, просить залишити у постійному користуванні державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_14 » 100 га земель для вирощування лікарської рослинної сировини та документів, на підставі яких він був підготовлений; листа українського державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 » від 27 квітня 2006 року адресованого голові ІНФОРМАЦІЯ_30 , в якому Український державний консорціум « ІНФОРМАЦІЯ_22 » в особі генерального директора ОСОБА_15, надає згоду залишити у постійному користуванні державного підприємства ДССП « ІНФОРМАЦІЯ_19 » 100 га земель для вирощування лікарської рослинної сировини та документів, на підставі яких він був підготовлений; правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які перебували в постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ); Положення про Український державний консорціум « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , місцезнаходження АДРЕСА_6 ); Статуту Українського державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , місцезнаходження АДРЕСА_6 ); посадової інструкції (функціональні обовязки) генерального директора Українського державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 »; листа № 866/02-21 від 15.09.2006 голови ІНФОРМАЦІЯ_31 , адресований Українському державному консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 »; документів, що складали листування між Українським державним консорціумом « ІНФОРМАЦІЯ_22 » та ІНФОРМАЦІЯ_32 щодо державних підприємств радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_19 » і радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_27 », в тому числі щодо земельних ділянок сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів Староушицької селищної ради Камянець-Подільського району та за межами населених пунктів Колодіївської сільської ради (на даний час Китайгородської сільської ради) Камянець-Подільського району Хмельницької області; пропозиції щодо ліквідації Український державного консорціуму « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , місцезнаходження АДРЕСА_6 ), які були погоджені та затверджені постановою КМУ № 182 від 12 березня 2008 року та документів, на підставі яких вони були підготовлені; всіх рішень, що приймалися українським державним консорціумом « ІНФОРМАЦІЯ_22 » відносно користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ). Таким чином, слідчий суддя приходить до висновку, що слідчим уже вживалися заходи для витребування необхідних документів. Проте про виконання чи причини невиконання даної ухвали слідчий не повідомив.
Керуючись ст. 163, 164 КПК України,
постановив:
Клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_3 , - задовольнити частково.
Надати дозвіл слідчому відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУ НП в Хмельницькій області ОСОБА_3 ; заступнику начальника відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_14 , слідчому відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Хмельницькій області ОСОБА_15 на тимчасовий доступ до речей і документів з можливістю їх вилучення, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ), а саме:
- правовстановлюючої документації на право постійного користування земельними ділянками, що перебували раніше в постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » і ДП Радгосп « ІНФОРМАЦІЯ_14 », які були в них відчужені, зокрема облікові та статистичні дані на ці земельні ділянки, їх рух та передача з балансу консорціуму ІНФОРМАЦІЯ_22 до Мінагрополітики, та інших документів, що підтверджують право постійного користування вказаних державних підприємств і відчуження даних земельних ділянок з порушенням чинного законодавства, державних актів на право постійного користування землею, серії ІІ-ХМ № 000218 і ІІ-ХМ № 000216, разом зі всіма додатками.
Уповноваженим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) забезпечити тимчасовий доступ та надати можливість отримати вищезазначені документи.
Ухвала діє по 07 листопада 2020 року.
Відповідно до ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Хмельницького
міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2020 |
Оприлюднено | 03.06.2024 |
Номер документу | 92118136 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Кирик О. В.
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Марцинкевич С. А.
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Марцинкевич С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні