Рішення
від 10.10.2020 по справі 160/12824/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2020 року Справа № 160/12824/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Ількова В.В.,

при секретарі: Мартіросян Г.А.,

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу №160/12824/20 за позовом Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про визнання протиправною, скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду о 16 год. 50 хв. 09.10.2020 року надійшла позовна заява Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії, в якій позивач просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову №65 від 07.10.2020 року Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року;

- визнати протиправною та скасувати постанову Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії від 07.10.2020 року «Про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетні на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 р.» ;

- зобов`язати Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію зареєструвати кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України зазначено, що 07 жовтня 2020 року Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія прийняла постанову №67 від 07.10.2020 року про відмову у реєстрації кандидатів, згідно виборчого списку, у депутати Дніпропетровської обласної ради висунутих від Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року. 25 вересня 2020 року відповідачем вже була прийнята постанова №19 від 25.09.2020 року про відмову у реєстрації кандидатів згідно виборчого списку, у депутати Дніпропетровської обласної ради висунутих від Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року. Підставою відмови також зазначено, що єдиний виборчий список сформований та затверджений у кількості 51 кандидата, а до територіальних виборчих списків округів №№6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів, що порушує вимоги ч.5 ст.219 Виборчого кодексу України щодо порядку висування кандидатів у депутати місцевих рад з кількістю виборців 10 тисяч і більше. 01.10.2020 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом було ухвалено рішення у справі №160/12026/20, яким визнано протиправною та скасовано постанову №19 від 25.09.2020 року Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, та зобов`язано Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути уточнені документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року. 05.10.2020 року Третій апеляційний адміністративний суд ухвалив Постанову у справі №160/12026/20, якою рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.10.2020 року в адміністративній справі №160/12026/20 було змінено в частині зобов`язання виборчої комісії повторно розглянути уточнені документи щодо реєстрації кандидатів у депутати,включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року та в цій частині була прийнята нова постанова, якою зобов`язано Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року з урахуванням висновків суду по цій справі.

Позивач вказує, що постановою апеляційної інстанції було встановлено порушення виборчою комісією процедури, передбаченої ст. 230 ВК України. У залі судового засідання колегією суддів відповідачу було роз`яснено порядок виконання винесеної постанови, а саме: розглянути вже подані позивачем документи - повідомити належним чином позивача про встановлені недоліки - позивачеві, не пізніше наступного дня після отримання повідомлення надати документи на усунення недоліків - відповідачу прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації. Проте, виборчою комісією жодних повідомлень на адресу позивача упродовж наступного дня після набрання законної сили постанови Третього апеляційного адміністративного суду, не надходило. Не чекаючи повідомлення від виборчої комісії, 06.10.2020 року, позивачем разом із заявою було надано відповідачеві пакет документів на усунення недоліків.

07.10.2020 року на виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду виборчою комісією було винесено оскаржувану постанову від 07.10.2020 року. Також, позивач вважає, що єдиним можливим способом захисту порушених прав позивача, у тому числі, є визнання протиправною та скасування постанови Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії від 07.10.2020 року Про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення назв у виборчому бюлетні на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року .

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.10.2020 року було відкрито загальне позовне провадження по цій справі з призначенням підготовчого засідання на 10.09.2020 року о 10:30 годин.

Ухвалою суду від 09.10.2020 року у позивача витребувано належним чином засвідчені докази по справі, а саме:

- усіх поданих Дніпропетровською регіональною організацією Аграрної партії України документів для реєстрації кандидатів у депутати Дніпропетровської обласної ради.

Також, у Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії витребувано належним чином засвідчені копії таких документів:

- усіх поданих Дніпропетровською регіональною організацією Аграрної партії України документів для реєстрації кандидатів у депутати Дніпропетровської обласної ради;

- протоколу засідання територіальної виборчої комісії, на якому прийнято постанову Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії №65 від 07.10.2020 року;

- протоколу засідання територіальної виборчої комісії, на якому прийнято постанову Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії від 07.10.2020 року «Про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетні на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року» ;

- постанови Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії №65 від 07.10.2020 року;

- постанови Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії від 07.10.2020 року «Про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетні на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року» ;

- рішення про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетені на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

Представник відповідача в підготовчому засіданні надав оригінали витребуваних судом документів для огляду в судовому засіданні, завірені копії яких були долучені судом до матеріалів справи.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просив суд задовольнити позовні вимоги повністю.

У судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги не визнав та надав відзив на позовну заяву, у якому вказали, що 06 жовтня 2020 року представником Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії був наданий інший єдиний виборчий список кандидатів у депутати та надані відсутні територіальні виборчі списки по територіальним виборчим округам №№6,8,9,10,12 кандидатів у депутати, висунутих Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України, висунутих 15 вересня 2020 року на конференції цієї організації партії, який містив вже 75 кандидатів, що на їх думку, суперечить вищенаведеним нормам права, щодо порядку висунення та затвердження списку кандидатів. У судовому засіданні представник відповідача зазначив, що про виявлені недоліки у поданих 23.09.2020 року та 06.10.2020 року документах виборча комісія позивача не повідомляла. У силу ч.3 ст.222 ВК України, територіальна виборча комісія не розглядає документи, зазначені у частині першій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 227 цього Кодексу. Відповідач вважає, що подання позивачем 06.10.2020 року уточнених документів, тобто менше, ніж за 30 днів до дня голосування - суперечить вимогам Закону та не тягне за собою обов`язку ТВК щодо їх розгляду та врахування під час прийняття рішення. Відповідач вказує, що виборчою комісією на виконання рішення суду у справі №160/12026/20, на засіданні 07.10.2020 року, повторно розглянуто документи подані 23.09.2020 року щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року з урахуванням висновків суду по цій справі. Подані Позивачем документи не містили списків кандидатів по ТВО №№ 6, 8,9,10 та 12, що послугувало підставою для відмови в реєстрації. За викладених обставин, представник відповідача просив суд у задоволенні позову відмовити.

У підготовчому засіданні 10.10.2020 року представники сторін підтримали обрані правові позиції, що викладені в позовній заяві та у відзиві на позовну заяву.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2020 року закрито підготовче провадження, розгляд справи по суті призначено на 10 жовтня 2020 року в приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду за адресою: м.Дніпро, вул.Янгеля, 4. Учасники справи надали відповідні клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

На підставі приписів ч. 4 ст. 229 КАС України подальше фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Вивчивши та дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши учасників справи в підготовчому засіданні, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, дійшов таких висновків.

Згідно складеної представником Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії довідки від 23 вересня 2020 року про прийняття документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року відповідачем прийнято від представника Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України наступний перелік документів:

- заява про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії на 2 арк.;

- рішення зборів, конференції місцевої організації політичної партії про висування кандидатів у депутати на 1 арк.;

- єдиний виборчий список кандидатів у депутати, висунутих в єдиному багатомандатному виборчому окрузі:

- на паперовому носії на 5 арк.;

- територіальні виборчі списки кандидатів у депутати, висунутих організацією партії у територіальних виборчих округах 1, 2, 3, 4, 5, 7, 11, 13, 14:

- на паперовому носії на 10 арк.;

- у електронному вигляді (єдиний та територіальні списки) на 10 арк.;

- передвиборна програма організації партії на 2 арк.;

- документ про внесення організацією партії грошової застави на 1 арк.;

- заяви осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватись кандидатами у депутати у кількості 50 шт. на 50 арк.;

- автобіографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати:

- на паперовому носії на 50 арк.;

- в електронному вигляді на 50 арк.;

- довідки про наявність чи відсутність судимості;

- заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини на 50 арк.;

- фотографії кандидатів у депутати (по 1 шт.):

- на паперовому носії на 50 арк.;

- в електронному вигляді на 50 арк.;

- копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата в депутати у кількості 80 шт. на 80 арк.;

- диски (інші електронні носії інформації) - USB накопичувач - 1шт.

25 вересня 2020 року о 17 год. 30 хв. Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія, на підставі положень п.1 частини 1 статті 230, частини 4 статті 225 Виборчого кодексу України, керуючись частинами 1, 4 статті 33, частинами 1, 12, 14 статті 36, частинами 3, 4 статті 37 Виборчого кодексу України, відповідно до Постанови ЦВК від 11 вересня 2020 року № 249 «Про Роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах» , враховуючи положення Постанови ЦВК від 10.08.2020 року №173 «Про Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів» прийняла постанову №19 про відмову у реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, у зв`язку з тим, що єдиний виборчий список сформований та затверджений у кількості 51 кандидата, а до територіальних виборчих списків округів №№ 6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів, що порушує вимоги ч.5 ст.219 Виборчого кодексу України щодо порядку висування кандидатів у депутати місцевих рад з кількістю виборців 10 тисяч і більше.

23 вересня 2020 року до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії надійшла заява та документи про реєстрацію кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, висунутих 15 вересня 2020 року на конференції цієї організації партії.

У постанові від 25.09.2020 року № 19 зазначено, що розглянувши надані документи, Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія встановила, що єдиний виборчий список сформований та затверджений у кількості 51 кандидата, а до територіальних виборчих списків округів №№6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів, що порушує положення ч.5 ст.219 Виборчого кодексу України щодо порядку висування кандидатів у депутати місцевих рад з кількістю виборців 10 тисяч і більше.

На підставі викладеного вище Дніпропетровською обласною територіальною виборчою комісією (постанова №19 від 25.09.2020 року) було постановлено:

Відмовити в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

Повернути Дніпропетровській регіональній партійній організації Аграрної партії України грошову заставу у п`ятиденний термін.

Копію постанови видати представнику Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України.

Не погодившись із постановою від 25.09.2020 року №19, Дніпропетровська регіональна партійна організація Аграрної партії України звернулися до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії, в якому позивач просив суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову №19 від 25.09.2020 року Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року;

- зобов`язати Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути уточнені документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.10.2020 року по справі №160/12026/20 позовну заяву Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України було задоволено. Визнано протиправною та скасовано постанову №19 від 25.09.2020 року Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року. Зобов`язано Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути уточнені документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

Не погодившись із рішенням суду від 01.10.2020 року у справі №160/12026/20, виборчою комісією було подано апеляційну скаргу.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 05.10.2020 року рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.10.2020 року в адміністративній справі №160/12026/20 скасовано в частині зобов`язати Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути уточнені документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року та в цій частині прийняти нову постанову. Зобов`язано Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року з урахуванням висновків суду по даній справі. У іншій частині рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.10.2020 року в адміністративній справі №160/12026/20, залишено без змін.

Після прийняття постанови Третім апеляційним адміністративним судом від 05.10.2020 року у справі №160/12026/20, 06.10.2020 року позивачем, не чекаючи повідомлення від виборчої комісії, разом із заявою до відповідача було подано пакет документів на усунення недоліків, а саме:

- копія рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.10.2020р у справі №160/12026/20 на 9 арк.;

- копія постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 05.10.2020р. у справі №160/12026/20 на 7 арк.;

- рішення конференції місцевої організації політичної партії про висування кандидатів у депутати Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на 1 арк.;

- єдиний виборчий список кандидатів у депутати від Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на 6 арк.;

- територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на 5 арк.;

- заяви осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України про згоду балотуватися кандидатами в депутати від цієї організації політичної партії на 25 арк.;

- автобіографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на 25 арк.;

- заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кожного кандидата в депутати на 25 арк.;

- фотографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України розміром 4 х 6 см (по 1 фотографії кожного з кандидатів) на 25 арк.;

- копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата в депутати на 37 арк.;

- копія довіреності на представника від 05.09.2020 року б/н на 1 аркуші.

На думку виборчої комісії, подання позивачем 06.10.2020 року уточнених документів, тобто менше ніж за 30 днів до дня голосування - суперечить вимогам Закону та не тягне за собою обов`язку ТВК щодо їх розгляду та врахування під час прийняття рішення.

07.10.2020 року о 15 год. 30 хв. Дніпропетровською обласною територіальною виборчою комісією прийнято постанову №67 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

У постанові №67 від 07.10.2020 року зазначено, що на виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 05.10.2020 року у справі №160/12026/20 Дніпропетровською обласною територіальною виборчою комісією повторно розглянуто документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, що були подані 23 вересня 2020 року.

Також, у постанові вказано, що згідно частини 5 статті 219 Виборчого кодексу України, у єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати.

Всупереч частини 5 статті 219 Виборчого кодексу України, Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України був поданий на реєстрацію єдиний виборчий список кандидатів у депутати сформований та затверджений у кількості 50 кандидатів, а до територіальних виборчих списків округів №№ 6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів, що порушує вимоги частини 5 статті 219 Виборчого кодексу України.

Відповідач вказує, що у відповідності до частини 3 статті 230 Виборчого кодексу України, помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Згідно частини 3 статті 230 Виборчого кодексу України, Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія має повідомити про вказані порушення Дніпропетровську регіональну партійну організацією Аграрної партії України з метою їх виправлення. У той же самий час, зазначений суб`єкт висування вже був повідомлений про вказані вище недоліки, отримавши постанову №19 від 25 вересня 2020 року про відмову у реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, яка згодом була скасована судом.

Комісія зазначила, що Дніпропетровська регіональна партійна організація Аграрної партії України у супереч частини 3 статті 230 Виборчого кодексу України будучи належним чином повідомлена про виявлені порушення, не усунула їх шляхом подання до комісії відповідних уточнень не пізніше наступного дня.

Крім цього, вказаний недолік можливо усунути лише шляхом проведення відповідної конференції організацією політичної партії з висування кандидатів у депутати, строк проведення, якої, у відповідності до частини 1 статті 216 Виборчого кодексу України, закінчився за тридцять днів до дня голосування, тобто 24 вересня 2020 року.

На думку відповідача, враховуючи наявність виявлених порушень щодо порядку висування кандидатів у депутати на чергових виборах, депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року та не усунення їх у визначений частиною 3 ст. 230 ВК України строк, у виборчій комісії відсутні правові підстави для реєстрацію кандидатів в депутати включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

07.10.2020 року на підставі частини пункту 1 частини 1 статті 230, частини 4 статті 225, ч.7 (ст.227 Виборчого кодексу України, керуючись частинами 1, 4 статті 33, частинами 1, 12, 14 статті 36, частинами 3, 4 статті 37 Виборчого кодексу України, відповідно до Постанови Центральної виборчої комісії від 11 вересня 2020 року №249 Про Роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах , Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія постановила:

Відмовити в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

Повернути Дніпропетровській регіональній партійній організації Аграрної партії України грошову заставу у п`ятиденний термін.

Таким чином, позивачу було відмовлено у реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, з тих підстав, що Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України був поданий на реєстрацію єдиний виборчий список кандидатів у депутати сформований та затверджений у кількості 50 кандидатів, а до територіальних виборчих списків округів №№6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів, що порушує вимоги частини 5 статті 219 Виборчого кодексу України.

У подальшому відповідач затвердив текст виборчих бюлетенів на своєму засіданні 07.10.2020 року, про що було прийнято постанову «Про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетні на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року» , згідно протоколу №11 від 07.10.2020 року (а.с. 64-65).

Не погодившись із вказаною вище постановою від 07.10.2020 року №67 Дніпропетровська регіональна партійна організація Аграрної партії України звернулися до суду із цим позовом посилаючись порушення їх виборчого права, при цьому зазначивши, що на їх думку єдиним можливим способом захисту порушених прав позивача, є визнати протиправною та скасувати постанову №67 від 07.10.2020 року та зобов`язати Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію зареєструвати кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, а також визнати протиправною та скасувати постанову Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії від 07.10.2020 року Про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення назв у виборчому бюлетні на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року , оскільки позивач вважає, що відповідач прийнявши протиправне рішення про відмову в реєстрації кандидатів, згідно виборчого списку у депутати Дніпропетровської обласної ради висунутих Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України, фактично позбавив можливості Дніпропетровську регіональну партійну організацію Аграрної партії України повноцінно брати участь у жеребкуванні та зайняти відповідний номер у виборчому бюлетні.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає про такі обставини.

Частиною 1 ст.38 Конституції України встановлено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.3 ст.77 Конституції України - порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

Пунктом 20 частини 1 статті 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.

01.01.2020 року набрав чинності Виборчий кодекс України, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" №795-ІХ від 15.07.2020 року призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 25 жовтня 2020 року (день тижня - неділя).

Постановою Центральної виборчої комісії "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020" від 08.08.2020 року №160 призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

При вирішені спору, слід виходити із того, що згідно із приписами статті 63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

У статті 20 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Відповідно до статті 196 Виборчого кодексу України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України (ч.1 ст.206 Виборчого кодексу України).

Згідно положень ч.2 ст.216 Виборчого кодексу України, право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Загальний порядок висування кандидатів організацією партії визначений статтею 218 Виборчого кодексу України, відповідно до приписів якої, висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.222 Виборчого кодексу України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Згідно з частинами 1 та 2 статті 227 Виборчого кодексу України, кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Виключний перелік підстав для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах визначений статтею 230 вказаного Кодексу.

Так, відповідно до ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання, не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Частиною 4 ст.230 Виборчого кодексу України встановлено, що рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Підставою для прийняття постанови від 07.10.2020 року №67 слугували посилання виборчої комісії на ч.5 статті 219 Виборчого кодексу України із зазначенням, що Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України був поданий на реєстрацію єдиний виборчий список кандидатів у депутати сформований та затверджений у кількості 50 кандидатів, а до територіальних виборчих списків округів №№6, 8, 9, 10 та 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти кандидатів, що порушує вимоги частини 5 статті 219 Виборчого кодексу України.

Положення ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України передбачають, що у разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Згідно матеріалів справи, встановлено, що відповідачем, за результатом опрацювання поданих позивачем документів, було виявлено факт відсутності інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, а саме відсутність всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати (переліку кандидатів до територіальних виборчих списків округів №№ 6, 8, 9, 10 та 12).

Наявність наведеної обставини, а саме відсутність обов`язкової інформації в поданих документах, в силу приписів ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, породжувало у відповідача обов`язок повідомити позивача про виявлені недоліки в поданих останнім документах.

Виконання наведеного обов`язку є обов`язковою передумовою для прийняття постанови про відмову в реєстрації кандидатів у депутати (за умови не усунення суб`єктом подання таких недоліків не пізніше наступного дня після отримання відповідного повідомлення).

Як встановлено, під час розгляду справи, та не заперечується відповідачем, повідомлення про виявлені недоліки в поданих позивачем документах до виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, не надсилалось, що свідчить про порушення відповідачем процедури, передбаченої ст. 230 Виборчого кодексу України.

Документи, подані позивачем 06.10.2020 року на усунення недоліків, виборчою комісією не розглядалися.

Таким чином, проаналізувавши встановлені обставини справи у сукупності, слід дійти висновків про протиправність прийнятої виборчою комісією постанови про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

Такі висновки були зроблені Третім апеляційним адміністративним судом у своєму рішенні від 05.10.2020 року у справі №160/12026/20, в якому зазначено, що: Відповідачем, за результатом опрацювання поданих позивачем документів, було виявлено факт відсутності інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, а саме відсутність всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати (переліку кандидатів до територіальних виборчих списків округів №№ 6, 8, 9, 10 та 12).

Наявність наведеної обставини, а саме відсутність обов`язкової інформації в поданих документах, в силу приписів ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України, породжувало у відповідача обов`язок повідомити позивача про виявлені недоліки в поданих останнім документах.

Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що виконання наведеного обов`язку є обов`язковою передумовою для прийняття постанови про відмову в реєстрації кандидатів у депутати (за умови не усунення суб`єктом подання таких недоліків не пізніше наступного дня після отримання відповідного повідомлення).

Між тим, як вбачається з матеріалів справи та не заперечується відповідачем, повідомлення про виявлені недоліки в поданих позивачем документах до останнього не надсилалось, що свідчить про порушення відповідачем процедури, передбаченої ст.230 Виборчого кодексу України .

Аналіз норм ст.245 КАС України, у їх взаємозв`язку зі статтями 2, 5 КАС України, свідчить про те, що суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача. Якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Виходячи з характеру спірних правовідносин та встановленого факту протиправності прийняття відповідачем спірної постанови №67 від 07.10.2020 року, слід дійти висновків, що належним способом захисту прав позивача є визнання протиправною та скасування постанови №67 від 07.10.2020 року Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року та зобов`язання Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року з дотриманням вимог частини 3 статті 230 Виборчого Кодексу України, з урахуванням правової позиції, наданої судом у рішенні.

Враховуючи зазначене, що позовні вимоги в частині зобов`язання Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії зареєструвати кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, задоволенню не підлягають.

Щодо позовних вимог про визнання протиправною та скасування постанови Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії від 07.10.2020 року «Про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетні на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року» , слід зазначити про таке.

Жеребкування проводиться відповідно до Порядку проведення жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетені з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, (обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) , який затверджений постановою ЦВК від 25.06.2020 року №115 та внесеними змінами Постановою ЦВК від 28.07.2020 року №150.

Цей Порядок розроблено на виконання вимог частини першої статті 241 Виборчого кодексу України, з метою забезпечення проведення виборчою комісією Автономної Республіки Крим, обласними, районними, районними в місті, міськими, сільськими, селищними виборчими комісіями жеребкування щодо визначення номерів місцевих організацій політичних партій, за якими їх назви розміщуються у виборчому бюлетені з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) (далі - жеребкування).

Пунктом 1.1 визначено, що у жеребкуванні беруть участь місцеві організації політичних партій, від яких виборчою комісією зареєстровано кандидатів у депутати, включених до єдиного республіканського та відповідних територіальних виборчих списків на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, єдиного та відповідних територіальних виборчих списків на виборах депутатів обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) (далі - організації партій).

Жеребкування проводиться відповідною виборчою комісією після закінчення реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного республіканського та відповідних територіальних виборчих списків, єдиного та відповідних територіальних виборчих списків організацій партій (далі - виборчі списки), та до затвердження не пізніш як за сімнадцять днів до дня голосування текстів виборчих бюлетенів з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) (далі - виборчий бюлетень).

Відповідач затвердив текст виборчих бюлетенів на своєму засіданні 07.10.2020 року.

Станом на 07.10.2020 року кандидати у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року, під час прийняття оскаржуваної позивачем постанови, не були зареєстровані у встановленому законом порядку.

У силу ч.2 ст. 240 ВК України, текст виборчих бюлетенів для голосування у відповідних виборчих округах затверджується відповідними територіальними виборчими комісіями не пізніш як за сімнадцять днів до дня голосування.

У разі наявності в провадженні суду адміністративної справи щодо оскарження рішення територіальної виборчої комісії стосовно реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови або в разі розгляду відповідного питання Центральною виборчою комісією, наслідком розгляду яких може стати необхідність внесення змін до тексту виборчого бюлетеня для голосування у відповідному виборчому окрузі, рішення про затвердження тексту виборчого бюлетеня з відповідних місцевих виборів у відповідному виборчому окрузі ухвалюється територіальною виборчою комісією лише після набрання законної сили відповідним судовим рішенням або після завершення розгляду відповідного питання Центральною виборчою комісією, але в будь-якому випадку не пізніш як за сімнадцять днів до дня голосування на місцевих виборах.

Таким чином, слід дійти висновків, що виборчою комісією, у строк передбачений законом було правомірно здійснено затвердження тексту виборчих бюлетенів, у зв`язку із чим 07.10.2020 року, було прийнято постанову «Про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетні на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року» , згідно протоколу №11 від 07.10.2020 року (а.с.64-65).

Отже, позовні вимоги в частині визнання протиправною та скасування постанови Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії від 07.10.2020 року «Про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетні на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 р.» , не підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл між сторонами судових витрат, слід зазначити про таке.

Відповідно до ч.9 ст.273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

При зверненні до суду з позовною вимогою немайнового характеру позивачем доказів сплати судового збору не надано.

З огляду на приписи статті 4 Закону України «Про судовий збір» №3674-VI від 08.07.2011 року, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про судовий збір» , судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» №294-IХ від 14.11.2019 року установлено, що у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року становить 2102,00 гривень.

З огляду на вищевикладене, оскільки при зверненні до суду із цією позовною заявою Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України не було сплачено судовий збір та зважаючи на те, що судом прийнято рішення про часткове задоволення позову, з урахуванням статі 139 КАС України, слід дійти висновків про стягнення з відповідача до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Дніпропетровського окружного адміністративного суду судовий збір у розмірі 1051,00 гривень.

Керуючись ст. ст. 2-12, 47, 72-77, 94, 132, 139, 241-246, 250, 251, 268-273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про визнання протиправною, скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії -задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову №67 від 07.10.2020 року Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про відмову в реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року.

Зобов`язати Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25 жовтня 2020 року з дотриманням вимог частини 3 статті 230 Виборчого Кодексу України, з урахуванням правової позиції, наданої судом у рішенні.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії за рахунок бюджетних асигнувань до Державного бюджету України (реквізити: отримувач: УК у Чечелівському районі міста Дніпра/Чечел.р./22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37989253; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) 899998; рахунок отримувача: UA238999980313131206084004008; за кодом бюджетної класифікації доходів: 22030101) судовий збір у розмірі 1051,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).

Позивач: Дніпропетровська регіональна партійна організація Аграрної партії України (53081, Дніпропетровська область, Криворізький район, смт.Радушне, вул.Заводська, буд.6-А, код ЄДРПОУ 42078603)

Відповідач: Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія (49004, Дніпропетровська область, м.Дніпро, пр.Поля Олександра, буд.2, код ЄДРПОУ 43766324).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються у відповідності до пункту 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складено та підписано 10 жовтня 2020 року.

Суддя В.В Ільков

Дата ухвалення рішення10.10.2020
Оприлюднено13.10.2020
Номер документу92118904
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною, скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/12824/20

Постанова від 14.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 10.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 10.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні