Постанова
від 14.10.2020 по справі 160/12824/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

іменем України

14 жовтня 2020 року справа 160/12824/20

Третій апеляційний адміністративний суду складі колегії:

головуючий суддя Суховаров А.В.

судді Головко О.В., Ясенова Т.І.,

при секретарі Троянові А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.10.2020 (суддя Ільков В.В.) в адміністративній справі за позовом Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії про скасування постанов та зобов`язання зареєструвати кандидатів у депутати

ВСТАНОВИВ:

Дніпропетровська регіональна партійна організація Аграрної партії України 09.10.2020 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії, в якому просить:

- визнати протиправною і скасувати постанову №67 від 07.10.2020 про відмову в реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25.10.2020;

- визнати протиправною і скасувати постанову від 07.10.2020 про затвердження результатів жеребкування щодо визначення номерів організацій політичних партій для розміщення їх назв у виборчому бюлетені на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25.10.2020;

- зобов`язати зареєструвати кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25.10.2020.

Посилаються на те, що виборчою комісією не виконані судові рішення стосовно обов`язкового повідомлення партії про помилки і неточності в поданих на реєстрацію документах відповідно до частини 3 статті 230 Виборчого Кодексу України.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.10.2020 позов задоволений частково:

- визнана протиправною і скасована постанова Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії №67 від 07.10.2020 про відмову в реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25.10.2020;

- зобов`язано Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25.10.2020.

Прийняте рішення суд мотивував тим, що виборчою комісію не були розглянуті документи, подані партією 06.10.2020 на усунення недоліків, зазначених в постанові комісії №19 від 25.09.2020.

В апеляційній скарзі виборча комісія просить рішення суду скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог. Вказує, що по виборам депутатів Дніпропетровської обласної ради утворено 14 територіальних виборчих округів. В поданих партією документах висунуті кандидати тільки в 9 округах та єдиний виборчий список складав 50 осіб. В пункті 8 Роз`яснень застосування окремих положень Виборчого Кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах, затверджених Постановою ЦВК №249 від 11.09.2020, проаналізовані частини 5, 6 статті 219 Виборчого Кодексу України та зазначено, що Кодекс не передбачає можливості не висування кандидатів в окремих територіальних виборчих округах.

В зв`язку з порушенням порядку висування кандидатів, комісія прийняла постанову №19 від 25.09.2020 про відмову в реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України.

Позивачем 06.10.2020 був наданий комісії інший єдиний виборчий список в кількості 75 осіб та додатково кандидати ще до 5 територіальних виборчих округів. Але такі дії позивача протирічать частині 7 статті 227 Виборчого Кодексу України, відповідно до якої список та черговість кандидатів в депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів в кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією.

Надаючи оцінку законності і обгрунтованості рішення суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного:

Дніпропетровська регіональна партійна організація Аграрної партії України 23.09.2020 подала до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії документи для реєстрації кандидатів в депутати Дніпропетровської обласної ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків: заяву про реєстрацію кандидатів в депутати; рішення конференції місцевої організації партії від 15.09.2020 про висування кандидатів; єдиний виборчий список 50 кандидатів в депутати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі; територіальні виборчі списки кандидатів в депутати в територіальних виборчих округах 1, 2, 3, 4, 5, 7, 11, 13, 14; передвиборну програму; документ про внесення грошової застави; заяви осіб, включених до виборчих списків, про згоду балотуватись кандидатами в депутати у кількості 50 штук; автобіографії осіб, включених до виборчих списків; довідки про наявність чи відсутність судимості; заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів; фотографії кандидатів в депутати; копії паспортів.

Постановою Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії №19 від 25.09.2020 відмовлено в реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України в зв`язку з порушенням частини 5 статті 219, пункту 1 частини 1 статті 230 Виборчого Кодексу України. Комісія зазначила, що єдиний виборчий список сформований та затверджений у кількості 50 кандидатів, а до територіальних виборчих списків округів 6, 8, 9, 10, 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти осіб.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.10.2020 у справі №160/12026/20 частково задоволений позов Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України:

- визнана протиправною і скасована постанова Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії №19 від 25.09.2020 про відмову в реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25.10.2020;

- зобов`язано Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути уточнені документи щодо реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25.10.2020.

Суд послався на порушення виборчою комісією частини 3 статті 230 Виборчого Кодексу України, а саме, неповідомлення партії про помилки і неточності в поданих на реєстрацію документах.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 05.10.2020 частково скасовано рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.10.2020 у справі №160/12026/20 та зобов`язано Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25.10.2020 з урахуванням висновків суду.

Зокрема суд вказав, що виконання виборчою комісією обов`язку, передбаченого частиною 3 статті 230 Виборчого Кодексу України щодо повідомлення партії про помилки і неточності в поданих на реєстрацію документах, є обов`язковою передумовою для прийняття постанови про відмову в реєстрації кандидатів в депутати.

Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України 06.10.2020 подана заява про невідкладний розгляд документів щодо реєстрації кандидатів в депутати Дніпропетровської обласної ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків. До заяви додані: рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.10.2020 у справі №160/12026/20; постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 05.10.2020; рішення конференції місцевої організації партії від 15.09.2020 про висування кандидатів; єдиний виборчий список 75 кандидатів в депутати в єдиному багатомандатному виборчому окрузі; територіальні виборчі списки кандидатів в депутати в територіальних виборчих округах 6, 8, 9, 10, 12; заяви осіб, включених до виборчих списків, про згоду балотуватись кандидатами в депутати у кількості 25 штук; автобіографії осіб, включених до виборчих списків; заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів; фотографії кандидатів в депутати; копії паспортів.

Постановою Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії №67 від 07.10.2020 відмовлено в реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України в зв`язку з порушенням частини 5 статті 219, частини 7 статті 227, пункту 1 частини 1 статті 230 Виборчого Кодексу України. Комісія зазначила, що єдиний виборчий список сформований та затверджений у кількості 50 кандидатів, а до територіальних виборчих списків округів 6, 8, 9, 10, 12 не були висунуті кандидати у кількості не менше п`яти. Про недоліки в поданих документах партія була повідомлена, отримавши постанову комісії №19 від 25.09.2020.

Відповідно до частини 5 статті 219 Виборчого Кодексу України, в єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів в депутати в кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів в депутати.

Відповідно до частини 6 статті 219 Виборчого Кодексу України, кожен кандидат в депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків.

Відповідно до частини 10 статті 219 Виборчого Кодексу України, рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів в депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів в депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів в депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

Відповідно до частини 1 статті 222 Виборчого Кодексу України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів: 1) заяви про реєстрацію кандидатів в депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії; 2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів в депутати від організації партії, передбаченого частиною 10 статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття рішення, яке не додається); 3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів в депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною 10 статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді; 4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді; 5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу; 6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватись кандидатами в депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (в разі відсутності такого мандата зазначити про його відсутність); 7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (в разі відсутності такої діяльності зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати в порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (в разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав зазначити про їх відсутність); 8) автобіографій кандидатів в депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата в депутати (складається в друкованому вигляді); 10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати; 11) по одній фотографії кандидата в депутати розміром 4х6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді; 12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата в депутати.

Відповідно до частини 1 статті 227 Виборчого Кодексу України, кандидати в депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

Відповідно до абзацу 1 пункту 8 Роз`яснень застосування окремих положень Виборчого Кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах, затверджених Постановою ЦВК №249 від 11.09.2020 (далі Роз`яснення), порядок висування кандидатів в депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів в депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10000 і більше) визначено статтею 219 Кодексу, що передбачає висування кандидатів в депутати у вигляді єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків.

Відповідно до абзацу 2 пункту 8 Роз`яснень, Кодексом визначено чіткі вимоги щодо формування єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів в депутати, недотримання яких може свідчити про порушення встановленого Кодексом порядку висування кандидатів та є підставою для відмови в реєстрації кандидатів (пункт 1 частини 1 статті 230 Кодексу).

Відповідно до абзацу 4 пункту 8 Роз`яснень, в єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів в депутати в кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів в депутати. Кожен кандидат в депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків (частини 5, 6 статті 219 Кодексу). Кодекс не передбачає можливості невисування кандидатів в окремих територіальних виборчих округах.

Відповідно до абзацу 5 пункту 8 Роз`яснень, установлена Кодексом необхідність формування територіальних виборчих списків в кожному територіальному виборчому окрузі зобов`язує місцеву організацію політичної партії висувати кандидатів в єдиному та кожному територіальному виборчих округах.

Відповідно до абзацу 6 пункту 8 Роз`яснень, наприклад, в разі утворення 7 територіальних виборчих округів з виборів депутатів місцевої ради місцева організація політичної партії, що прийняла рішення про участь у виборах депутатів цієї ради, має сформувати та затвердити на зборах, конференції один єдиний виборчий список з виборів депутатів місцевої ради та сім територіальних виборчих списків з дотриманням вимог Кодексу щодо кількості кандидатів в депутати в кожному такому списку та забезпечити відповідно до частини 9 статті 219 Кодексу присутність в кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

З наведених вище норм випливає, що подання 23.09.2020 Дніпропетровською регіональною партійною організацією Аграрної партії України єдиного виборчого списку 50 кандидатів в депутати Дніпропетровської обласної ради, при тому, що таких кандидатів мало бути не менше 71 та неподання територіальних виборчих списків кандидатів в депутати в територіальних виборчих округах 6, 8, 9, 10, 12, - є прямим порушенням порядку висування кандидатів, передбаченого частинами 5, 6 статті 219 Виборчого Кодексу України.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 230 Виборчого Кодексу України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів в депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів в депутати в багатомандатних виборчих округах на місцевих виборах, в разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, в тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів в депутати в єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10000 і більше), кандидатів в депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10000), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність вдруге зобов`язати Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України з тих підстав, що виборчою комісію не були розглянуті документи, подані партією 06.10.2020 на усунення недоліків, вказаних в постанові комісії №19 від 25.09.2020.

Як зазначалось вище, партією 06.10.2020 поданий новий єдиний виборчий список 75 кандидатів в депутати Дніпропетровської обласної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі (при первинній подачі документів для реєстрації єдиний виборчий список включав 50 кандидатів); та подані територіальні виборчі списки кандидатів в депутати в територіальних виборчих округах 6, 8, 9, 10, 12 (при первинній подачі документів ці територіальні виборчі списки були відсутні).

Приймаючи постанову №67 від 07.10.2020 про відмову в реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України, Дніпропетровська обласна територіальна виборча комісія правильно керувалась частиною 7 статті 227 Виборчого Кодексу України, відповідно до якої список та черговість кандидатів в депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів в кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією.

Відтак Дніпропетровська регіональна партійна організація Аграрної партії України після подання 23.09.2020 для реєстрації до Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії єдиного виборчого списку 50 кандидатів в депутати Дніпропетровської обласної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих списків кандидатів в депутати в територіальних виборчих округах 1, 2, 3, 4, 5, 7, 11, 13, 14, - вже не мала права подавати будь-які інші єдині виборчі списки та територіальні виборчі списки до інших округів.

З огляду на викладене, колегія суддів доходить висновку, що постанова Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії №67 від 07.10.2020 про відмову в реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25.10.2020 є правомірною.

Є необгрунтованими доводи позивача про невиконання виборчою комісією судового рішення у справі №160/12026/20 стосовно обов`язкового повідомлення партії про помилки і неточності в поданих на реєстрацію документах відповідно до частини 3 статті 230 Виборчого Кодексу України.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 05.10.2020 у справі №160/12026/20 зобов`язано Дніпропетровську обласну територіальну виборчу комісію повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України на чергових виборах депутатів Дніпропетровської обласної ради 25.10.2020 з урахуванням висновків суду.

Колегією суддів встановлено, що на засіданні виборчої комісії 07.10.2020 повторно розглянуті подані позивачем документи та не виявлені недоліки, які можуть бути усунені відповідно до частини 3 статті 230 Виборчого Кодексу України, а тому відповідач, керуючись частиною 7 статті 227 Виборчого Кодексу України, прийняв законну постанова про відмову в реєстрації кандидатів у депутати.

При цьому суд апеляційної інстанції звертає увагу, що в оскаржуваній постанові відповідача зазначено, що про недоліки в поданих документах партія була повідомлена, отримавши постанову комісії №19 від 25.09.2020.

Враховуючи сукупність викладених обставин колегія суддів доходить висновку, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Керуючись статтями 241-244, 271, 272, 315, 317, 321, 322 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Дніпропетровської обласної територіальної виборчої комісії задовольнити.

Скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.10.2020 та прийняти нову постанову.

В задоволенні позову Дніпропетровської регіональної партійної організації Аграрної партії України відмовити.

Постанова набирає законної сили з 14.10.2020 та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя А.В. Суховаров

судді О.В. Головко

судді Т.І. Ясенова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2020
Оприлюднено16.10.2020
Номер документу92190869
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12824/20

Постанова від 14.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 10.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 10.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні