П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 жовтня 2020 р.м.ОдесаСправа № 540/2887/20 Головуючий в 1 інстанції: Войтович І.І.
Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого: Градовського Ю.М.
суддів: Крусяна А.В.,
Яковлєва О.В.
при секретарі: Шатан В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в м.Одесі апеляційні скарги кандидата у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_1 , Херсонської Обласної організація Політичної Партії "Слуга народу", кандидата у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_2 (особи, яка не брала участі у справі) на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2020р. по справі за адміністративним позовом кандидата у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_1 до Генічеської міської територіальної виборчої комісії Херсонської області, третя особа - Херсонська Обласна організація Політична Партія "Слуга Народу" про визнання протиправною та скасування постанови Генічеської міської територіальної виборчої комісії №22 від 29.09.2020р. та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И Л А:
У жовтні 2020р. кандидат у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_1 звернувся в суд із позовом до Генічеської міської ТВК Херсонської області, в якому просив:
- визнати протиправною та скасувати постанову Генічеської міської ТВК Херсонської області Про реєстрацію кандидатів у депутати Генічеської міської ради Генічеського району Херсонської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Херсонської обласної політичної партії «Слуга Народу» на перших виборах депутатів Генічеської територіальної громади та міського голови 25 жовтня 2020 року за №22 від 29.09.2020р.;
- зобов`язати Генічеську міську ТВК Генічеського району Херсонської області прийняти рішення про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати до Генічеської міської ради Генічеського району Херсонської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Херсонської обласної політичної партії «Слуга Народу» на перших виборах депутатів Генічеської територіальної громади та міського голови 25 жовтня 2020р..
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що представником Херсонської Обласної організації Політичної Партії «Слуга Народу» були подані списки кандидатів у депутати до Генічеської міської ТВК - 26.09.2020р. о 15:52год., тобто з пропуском строку подачі вказаних документів, а тому Генічеське міське ТВК Херсонської області, за приписами Виборчого кодексу України, було зобов`язано не розглядати подані документи, оскільки подання документів закінчується 24 вересня 2020р..
Також, позивач зазначив, що він, як кандидат зареєстрований у встановленому порядку, для участі у місцевих виборах, а саме кандидат у депутати Генічеської міської ради Генічеського району Херсонської області, включений до єдиного виборчого списку від Пп Ліва Опозиція , має право на звернення в суд із даною скаргою на рішення Генічеської міської ТВК.
Посилаючись на вказане позивач просив позов задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 5 жовтня 2020р., серед іншого, було залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Херсонську Обласну організацію Політичної Партії Слуга Народу (надалі - ХООПП Слуга Народу ).
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2020р. адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправною та скасовано постанову Генічеської міської територіальної виборчої комісії Херсонської області (Код ЄДРПОУ: 43755663, місцезнаходження: 75500, Херсонська область, м.Генічеськ, вул.Міська, буд.8) №22 Про реєстрацію кандидатів у депутати Генічеської міської ради Генічеського району Херсонської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Херсонської обласної політичної партії «Слуга народу» на перші вибори депутатів Генічеської територіальної громади та міського голови 25 жовтня 2020 року від 29.09.2020р..
В решті позову відмовлено.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Генічеської міської територіальної виборчої комісії Херсонської області (Код ЄДРПОУ: 43755663, місцезнаходження: 75500, Херсонська область, м. Генічеськ, вул. Міська, буд. 8) до Державного бюджету України (УК у м Херсоні/м Херсон/22030101, код ЄДРПОУ 37959779, банк отримувач: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок: UA078999980313181206084021002, код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80коп..
Стягнуто з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_1 виданий Чаплинським РВУМВС України в Херсонській області 30.12.1997 р.) до Державного бюджету України (УК у м Херсоні/м Херсон/22030101, код ЄДРПОУ 37959779, банк отримувач: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок: UA078999980313181206084021002, код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір у розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80коп..
В апеляційних скаргах Херсонська Обласна організація Політична Партія Слуга Народу та кандидат у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_2 (особи, яка не брала участі у справі) просять рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на порушення норм права.
В апеляційній скарзі кандидат у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_1 просить рішення суду змінити в мотивувальній частині з наданням правової оцінки викладеним фактам недотримання ХОО ПП Слуга народу гендерної рівності та задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційних скарг, пояснення на них, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційних скарг, колегія суддів дійшла висновку про задоволення апеляційних скарг Херсонської Обласної організації Політична Партія Слуга Народу та кандидата у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_2 (особи, яка не брала участі у справі), та про залишення апеляційної скарги кандидата у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_1 без задоволення, скасування рішення суду та прийняття по справі нової постанови про відмову у задоволенні адміністративного позову, з наступних підстав.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що представник ХООПП Слуга Народу подав документи на реєстрацію - 26.09.2020р., а сама присутність представника ХООПП Слуга Народу з документами на реєстрацію - 24.09.2020р. у приміщенні Генічеської міської ТВК не є належним підтвердженням подання документів на реєстрацію. У зв`язку із пропуском строку представником ХООПП Слуга Народу подачі документів на реєстрацію кандидатів у депутати, суд першої інстанції скасував оскаржувану постанову Генічеської міської ТВК Херсонської області, у задоволенні інших позовних вимог відмовив.
Проте, з таким висновком суду першої інстанції не може погодитись судова колегія, оскільки вказаного висновку суд дійшов без належного з`ясування обставин по справі, перевірки доказів, у зв`язку чим допустив невірне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права.
За правилами ст.242 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Судова колегія вважає, що вказані порушення норм права призвели до неправильного вирішення справи по суті, а тому апеляційний суд на підставі ст.315 КАС України, рішення суду скасовує та приймає по справі нову постанову про відмову у задоволенні позову, з наступних підстав.
Так, апеляційним судом встановлено, підтверджено матеріалами справи та не спростовано сторонами, що 15.07.2020р. Верховна Рада України прийняла Постанову за №795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , якою було призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020р..
8.08.2020р. постановою Центральної виборчої комісії за №160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020р., а постановою від 14.08.2020р. за №176 Про призначення перших виборів депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року - перші вибори депутатів районних рад.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 6.07.2020р. зареєстровано ХООПП Слуга Народу (номер запису: 14991020000023449).
Як встановлено судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду, що 24.09.2020р. о 23:58 - 23:59год. представник ХООПП Слуга Народу - Лучко Ю.В. з`явився до приміщення Генічеської МТВК з наміром подати документи для реєстрації кандидатів у депутати Генічеської міської ради Генічеського району Херсонської області. Під час знаходження в приміщенні самопочуття представника погіршилось, у зв`язку з чим він залишив приміщення, а документи які підлягають реєстрації залишив для оформлення.
26.09.2020р. документи щодо реєстрації кандидатів у депутати Генічеської міської ради були подані до відповідача іншим представником ХООПП Слуга Народу - Парицьким О.В., про що представнику видано відповідну довідку.
Згідно протоколу №10 (ІІ) засідання Генічеської МТВК Генічеського району Херсонської області питання, зокрема, щодо реєстрації кандидатів у депутати Генічеської міської ради Генічеського району Херсонської області була предметом розгляду комісії - 29.09.2020р.. Відповідне питання винесено на порядок денний та затверджено п`ятнадцятьма голосами за , утрималась одна особа (а.с.16-19).
Під час розгляду питання про реєстрацію кандидатів по суті, виступив голова Генічеської МТВК ОСОБА_3 повідомивши, що ВК України не врегульована процедура прийняття та розгляду територіальною виборчою комісією документів для реєстрації кандидатів, коли строк подачі документів порушено з підстав не залежних від заявника.
Представник ПП Ліва опозиція у Генічеській МТВК з правом дорадчого голосу ОСОБА_1 виступив перед комісією та зазначив, що комісія не має право розглядати питання щодо реєстрації кандидатів, документи щодо яких подано з порушенням строку.
Проте, дванадцятьма голосами за комісія вирішила зареєструвати кандидатів у депутати Генічеської міської ради Генічеського району Херсонської області, висунутих 19.09.2020р. на Конференції цієї організації політичної партії Слуга Народу та включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Генічеської міської ради. Вказане рішення комісії оформлено постановою від 29.09.2020р. за №22 (а.с.10).
Позивач вважає вказану постанову протиправною, незаконною та такою, що підлягає скасуванню, у зв`язку із чим звернувся в суд із даним позовом.
Перевіряючи правомірність та законність оскаржуваного рішення відповідача, яке позивач просить визнати протиправним та незаконним, судова колегія виходить з наступного.
Приписами ст.38 Конституції України закріплено право громадян брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Водночас відповідно до ст.69, 71 Конституції України, народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.
Вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, є Виборчий кодекс України (надалі - ВК України).
Положення ст.3 ВК України встановлюють типи виборів, які проводяться в Україні: 1) вибори Президента України; 2) вибори народних депутатів України; 3) місцеві вибори: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).
Так, постановою Верховної Ради України від 15.07.2020р. за №795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених п.2 і 3 цієї Постанови) на неділю - 25 жовтня 2020р..
У відповідності до ст.20 ВК України, виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними ст.22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Згідно з ч.1 ст.21 ВК України, виборчий процес кожних виборів, передбачених цим Кодексом, здійснюється на засадах:
1) гарантії реалізації виборчих прав громадян, визначених Конституцією України та цим Кодексом;
2) дотримання основних принципів виборчого права, визначених Конституцією України та цим Кодексом;
3) законності та заборони протиправного втручання будь-кого у виборчий процес;
4) політичного плюралізму та багатопартійності;
5) публічності і відкритості виборчого процесу, усіх його процедур з урахуванням обмежень, встановлених законом, належного інформування виборців та інших суб`єктів виборчого процесу;
6) свободи передвиборної агітації, рівного доступу всіх кандидатів і суб`єктів їх висування на відповідних виборах до засобів масової інформації незалежно від їх форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками яких є партії (організації партій);
7) неупередженості органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до кандидатів, партій.
За правилами ч.1 ст.216 ВК України, висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.
У відповідності до ч.1 ст.217 ВК України, висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.
Положеннями ч.2 ст.217 ВК України передбачено, що організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.
Згідно з ч.4 ст.217 ВК України обласна організація партії, зокрема, може висунути кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм).
При цьому загальний порядок висування кандидатів організацією партії визначається ст.218 ВК України.
У відповідності до ч.1 ст.222 ВК України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею відповідних документів, визначених у цій статті.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.
Відповідно до ч.2 ст.222 ВК України, територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
Згідно з ч.3 ст.222 ВК України, територіальна виборча комісія не розглядає документи, зазначені у частині першій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених ч.2 ст.227 цього Кодексу, про що повідомляється суб`єкта звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії.
Приписами ч.1,2 ст.227 ВК України передбачено, що кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених ст.222 цього Кодексу.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.
У відповідності до вимог ч.1 ст.4 ВК України строки, визначені у цьому Кодексі, обчислюються в календарних днях.
Положеннями ч.4 ст.4 ВК України встановлено, що останнім днем обчисленого у днях строку, який відповідно до цього Кодексу має закінчитися у зв`язку з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.
Як вже було встановлено вище, що постановою Верховної Ради України від 15.07.2020р. за №795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020р..
8.08.2020 постановою Центральної виборчої комісії за №160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року призначено перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020р., а постановою від 14.08.2020р. за №176 Про призначення перших виборів депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року - перші вибори депутатів районних рад.
Останнім днем для подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати є 24.09.2020р. (за тридцять днів до дня голосування).
З метою забезпечення однакового застосування на всій території України законодавства про місцеві вибори під час організації підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020р., керуючись ст.11-13, п.4 ст.17, п.1-3 ст.21 ЗУ Про Центральну виборчу комісію , Центральна виборча комісія своєю постановою від 8 серпня 2020р. за №163 Про Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 року затвердила Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020р..
У відповідності до п.54 зазначеного плану захід щодо висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови триває з 15 до 24 вересня 2020р. включно.
Отже, 24.09.2020р. є граничною датою подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати та те, що про календарні межі початку та кінця означеного заходу учасники виборчого процесу були додатково повідомлені постійним колегіальним державним органом, який наділений повноваженнями щодо організації підготовки, проведення депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, голів громад, організації всеукраїнського і місцевих референдумів.
Як вбачається із матеріалів справи, що повний пакет необхідних для реєстрації кандидатів у депутати Генічеської міської ради Генічеського району Херсонської області документів представником ХООПП Слуга Народу подано до відповідача - 26.09.2020р., тобто з пропуском строку, передбаченого ч.2 ст.227 ВК України.
Оскільки справа була розглянута в письмовому провадженні, судова колегія вважає за необхідним перевірити усі обставини справи, пов`язанні із розглядом справи по суті та дослідити усі докази та факти.
Під час розгляду справи по суті, судовою колегією було встановлено, що 24.09.2020р. о 23:58год. представник ХООПП Слуга Народу Лучко Ю.В., уповноважений довіреністю від 22.09.2020р., прибув до приміщення Генічеської МТВК Генічеського району Херсонської області для подачі документів на реєстрацію кандидатів у депутати. Одночасно із даним представником до приміщення Генічеської МТВК зайшов кандидат на посаду міського голови Генічеської міської ради ОСОБА_4 .
В приміщенні ТВК знаходився голова комісії ОСОБА_3 та ще декілька членів комісії.
ОСОБА_5 надав представнику Генічеської МТВК усі необхідні документи для проведення реєстрації кандидатів у депутати від ХООПП Слуга Народу та голова ТВК ОСОБА_3 почав їх приймати.
Проте, між членами комісії, головою комісії та ОСОБА_4 виникла конфліктна ситуація, внаслідок чого було викликано правоохоронні органи.
Через сутички, члени комісії відмовилися продовжувати приймати документи від представника ХООПП Слуга Народу , у зв`язку із чим голова ТВК Тутов Ю.В. 25.09.2020р. о 10:25год. звернувся із відповідною заявою до національної поліції.
Вказані обставини підтверджуються талоном-повідомленням єдиного обліку Генічеського ВП ГУ НП в Херсонській області за №7913 Про прийняття і реєстрацію заяви (повідомлення) про кримінальне правопорушення та іншу подію .
З відповідною заявою до поліції о 00:22 год. 25.09.2020р. звертався і ОСОБА_6 , посилаючись на непорозуміння між представниками партії Слуга народу .
У зв`язку зі вищенаведеними обставинами в приміщенні Генічеської МТВК, у представника ХООПП Слуга Народу ОСОБА_5 різко погіршився фізичний стан, а саме різко піднявся тиск, та він вийшов на вулицю подихати повітрям, залишивши у приміщенні Генічеської МТВК документи, необхідні для реєстрації кандидатів у депутати.
Через подальше погіршення стану здоров`я ОСОБА_5 звернувся до місцевої лікарні - НКП Генічеська центральна районна лікарня Генічеського району Херсонської області , де йому була надана допомога через гіпертонічну кризу.
Наведені обставини не спростовано і головою Генічівської МТВК Тутовим Ю.В.
Апеляційний суд звертає увагу на те, що вказане підтверджено матеріалами справи, а саме Довідкою НКП Генічеська центральна районна лікарня Генічеського району Херсонської області (а.с.114).
Судова колегія зазначає, що під час розгляду справи по суті, оголошувалась перерва у судовому засіданні для надання представником сторони доказів на підтвердження тих чи інших обставин.
Враховуючи вищевказане, судова колегія зазначає, що фактично процес прийняття документів від ХООПП Слуга Народу розпочався 24.09.2020р., однак через обставини, які склалися на місці подій - сутички між Генічеською МТВК та ОСОБА_4 , не був завершений.
Апеляційний суд звертає увагу на те, що ані Виборчий кодекс України, ані інші нормативні акти не регулюють питання, яким чином має діяти суб`єкт виборчого процесу у разі, якщо процес прийняття документів не було завершено не з вини суб`єкта, або якщо під час моменту прийняття документів представник був госпіталізований до лікарні через різке погіршення стан здоров`я.
У відповідності до ч.1,2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За правилами ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, оцінюючи наявні докази, дотримуючись позиції, вказаної у рішенні Європейського суду з прав людини у справі Федорченко та Лозенко проти України , відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення поза розумним сумнівом , апеляційний суд вважає, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 , оскільки строки реєстрації документів кандидатів у депутати від ХООПП Слуга Народу було пропущено не з вини представника зазначеної партії.
Також, судова колегія звертає увагу на те, що у відповідності до матеріалів справи, через вищезазначені події й інші списки кандидатів інших партій були зареєстровані у відповідні дати.
Окрім того, судова колегія звертає увагу на те, що 8.10.2020р. П`ятим апеляційним адміністративним судом було прийнято постанову у справі за №540/2881/20, якою оскаржувану постанову було визнано законною та обґрунтованою. .
Що стосується розподілу судових витрат, то судова колегія зазначає, що при поданні апеляційних скарг апелянтом - Херсонською Обласною організацією Політичної Партії Слуга Народу було сплачено судовий збір у розмірі 1260грн., та апелянтом - ОСОБА_2 було сплачено судовий збір у розмірі 1261,50грн..
Враховуючи приписи ст.139 КАС України, та те, що апеляційна скарга Херсонської Обласної організації Політичної Партії Слуга Народу підлягає задоволенню, а у задоволенні адміністративного позову слід відмовити та матеріали справи не містять відомостей щодо наявності у позивача пільг зі сплати судових витрат, то апеляційний суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь апелянтів понесених судових витрат при поданні апеляційних скарг.
Окрім того, ОСОБА_1 не сплачено судовий збір за подачу апеляційної скарги, у зв`язку із чим він також підлягає стягненню з позивача.
Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції уваги на вказані обставини уваги не звернув, належної оцінки не дав та дійшов помилкового висновку про задоволення позовних вимог.
Виходячи з наведеного, судова колегія вважає за необхідним рішення суду першої інстанції скасувати, прийняти по справі нову постанову про відмову у задоволення позовних вимог.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,317 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Херсонської Обласної організації Політичної Партії Слуга Народу - задовольнити.
Апеляційну скаргу кандидата у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_2 (особи, яка не брала участі у справі) - задовольнити.
Апеляційну скаргу кандидата у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_1 - залишити без задоволення.
Рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 6 жовтня 2020р. - скасувати.
Прийняти по справі нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову кандидата у депутати Генічеської міської територіальної громади ОСОБА_1 до Генічеської міської територіальної виборчої комісії Херсонської області, третя особа - Херсонська Обласна організація Політична Партія "Слуга Народу" про визнання протиправною та скасування постанови Генічеської міської територіальної виборчої комісії №22 від 29.09.2020р. та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_1 виданий Чаплинським РВУМВС України в Херсонській області 30.12.1997р.) на користь Херсонської Обласної організації Політичної Партії Слуга Народу (код ЄДРПОУ 43692731, місце знаходження - м.Херсон, просп.Ушакова, буд.57, офіс 302) понесені судові витрати (сплачений судовий збір при поданні апеляційної скарги) у розмірі 1260грн. (одна тисяча двісті шістдесят гривень).
Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_1 виданий Чаплинським РВУМВС України в Херсонській області 30.12.1997р.) на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) понесені судові витрати (сплачений судовий збір при поданні апеляційної скарги) у розмірі 1261,5грн. (одна тисяча двісті шістдесят одна гривня п`ятдесят копійок).
Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_1 виданий Чаплинським РВУМВС України в Херсонській області 30.12.1997р.) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача - UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету - 22030106) несплачений судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 1261,2грн. (одна тисяча двісті шістдесят одна гривня двадцять копійок).
Постанова набирає законної сили з моменту постановлення, остаточна та оскарженню не підлягає.
Головуючий: Ю.М. Градовський
Судді: А.В. Крусян
О.В. Яковлєв
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2020 |
Оприлюднено | 12.10.2020 |
Номер документу | 92120142 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Градовський Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні