ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 жовтня 2020 рокуЛьвівСправа № 347/683/20 пров. № А/857/8713/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді Судової-Хомюк Н.М.,
суддів Кухтея Р.В., Шинкар Т.І.
за участі секретаря судового засідання
позивач: не з`явився,
представник відповідача: Йоник І.М.,
третя особа: Гелетюк В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Косівського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 червня 2020 року у справі №347/683/20 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Косівського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Бабинська сільська рада Косівського району Івано-Франківської області про визнання незаконною та скасування постанови про закінчення виконавчого провадження №37900807 від 27.03.2020 року,-
суддя в 1-й інстанції - Скільський І.І.,
час ухвалення рішення - 25.06.2020 о 08:59:57 год.,
місце ухвалення рішення - м. Івано-Франківськ,
дата складання повного тексту рішення - не зазначено,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся в суд з адміністративним позовом до Косівського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Бабинська сільська рада Косівського району Івано-Франківської області про визнання незаконною та скасування постанови про закінчення виконавчого провадження №37900807 від 27.03.2020 щодо примусового виконання виконавчого листа №347/337/13-а.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем протиправно винесено постанову про закінчення виконавчого провадження №37900807 від 27.03.2020 щодо примусового виконання виконавчого листа №347/337/13-а виданого Косівським районним судом Івано-Франківської області 15.04.2013, оскільки рішення суду з 2013 року, на підставі якого видано вказаний виконавчий документ, фактично не виконано. Крім цього, зазначено, що прийняте сільським головою с.Бабин розпорядження від 27.02.2020 року №3 про встановлення санітарної зони є формальним, так як до повноважень сільського голови не віднесено питання щодо встановлення санітарних зон, а віднесено виключно до компетенції сільської ради. Окрім цього винесене розпорядження немає жодної юридичної сили, оскільки незважаючи на заборону проведення поховань в межах визначеної санітарної зони, згідно рішень Косівського районного суду, поховання людей проводяться з 2009 року по даний час.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 червня 2020 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправною та скасувати постанову Косівського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) про закінчення виконавчого провадження №37900807 від 27.03.2020 року.
До такого висновку суд прийшов, вважаючи оскаржувану постанову такою, що винесена відповідачем передчасно, оскільки рішення суду в повному обсязі фактично виконано не було.
Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, його оскаржив Косівський районний відділ державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), подавши апеляційну скаргу. Вважає, що оскаржуване рішення суду підлягає скасуванню, з підстав неправильності, неповноти дослідження доказів та встановлення обставин, а також неправильного застосування норм матеріального права.
Доводами апеляційної скарги зазначає те, що Косівським районним відділом державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) 03.03.2020 отримано розпорядження сільського голови №3 від 27.02.2020 року про відновлення санітарно-захисної зони та заборону проведення поховань, що підтверджує виконання рішення суду, а тому 27.03.2020 було винесено постанову про закінчення виконавчого провадження №37900807 щодо примусового виконання виконавчого листа №347/337/13-а. Зазначив, що оскільки Бабинська сільська рада не була відповідачем у справі №347/337/13-а, то законних підстав вчиняти будь-які дії щодо останньої немає. Звернута увага на те, що у виконавчому листі №347/337/13-а вказано відновити санітарно-захисну зону в її межах, що існувала станом на 2009 рік, про те не зазначено в який спосіб необхідно це зробити.
Суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги (ч.1ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України).
Заслухавши суддю - доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом апеляційної інстанції встановлено і такі обставини підтверджуються матеріалами справи, що постановою Косівського районного суду Івано-Франківської області від 26.03.2013 в справі №347/337/13-а позов задоволено частково. Визнано нечинним та скасовано розпорядження виконавчого комітету Бабинської сільської ради від 29.02.2012 № 5 щодо встановлення санітарно-захисної зони між господарством ОСОБА_1 та сільським кладовищем. Визнано бездіяльність сільського голови Самокіщука Василя Васильовича щодо зміни санітарно-захисної зони та в частині заборони проведення поховань поза межами відведеної території для сільського кладовища - нечинними. Зобов`язано Бабинську сільську раду та сільського голову с.Бабин відновити санітарно-захисну зону в її межах, що існувала станом на 2009 рік, заборонити проводити поховання в межах санітарної зони, що існувала станом на 2009 рік відповідно до схеми додатку №1 розпорядження сільського голови № 16 від 17.07.2009 року, тобто в межах земельної ділянки площею 0,5809 га., яка належить церковній громаді с. Бабин Косівського району Івано-Франківської області (а.с.55-56).
15.04.2013 року на виконання вказаної постанови судом видано виконавчий лист №347/337/13-а, на підставі якого Косівським районним відділом державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області відкрито виконавче провадження №37900807.
27.03.2020 відповідачем винесено оскаржену постанову про закінчення виконавчого провадження №37900807, оскільки згідно розпорядження сільського голови с. Бабин від 27.02.2020 рішення суду у справі №347/337/13-а виконано (а.с.3).
Так, відповідно до розпорядження №3 від 27.02.2020 сільським головою Бабинської сільської ради Косівського району Івано-Франківської області ОСОБА_2 , визначено відновити санітарно-захисну зону в її межах, що існувала станом на 2009 рік та заборонити проводити поховання в межах санітарної зони, що існувала станом на 2009 рік відповідно до схеми додатку № 1 розпорядження сільського голови № 16 від 17.07.2009 року, тобто в межах земельної ділянки площею 0,5809 га., яка належить церковній громаді с. Бабин Косівського району Івано-Франківської області (а.с.4).
Згідно наявного в матеріалах адміністративної справи розпорядження №16 від 17.07.2009 року санітарну зону встановлено між сільським кладовищем та господарством жителя с. Бабин куток Центр ОСОБА_1 по межі сільського кладовища (Схема в додатку №1) (а.с. 5 та а.с. 9).
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень адміністративні суди, серед іншого, перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII, примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів .
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів від 02.06.2016 за №1403-VІІІ, завданням органів державної виконавчої служби та приватних виконавців є своєчасне, повне і неупереджене виконання рішень, примусове виконання яких передбачено законом.
Пунктом 1 частини другої статті 18 Закону України Про виконавче провадження передбачено, що виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.
Частинами 1 та 2 статті 63 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження.
У разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність.
Згідно статті 23 Закону України Про поховання та похоронну справу для розміщення місця поховання рішенням уповноваженого органу в установленому законом порядку відповідному спеціалізованому комунальному підприємству, установі, організації в постійне користування надається земельна ділянка.
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад забезпечують планування та впорядкування території місць поховання згідно з генеральними планами забудови відповідних населених пунктів та іншої містобудівної документації з дотриманням обов`язкових містобудівних, екологічних та санітарно-гігієнічних вимог.
Рішенням виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у місцях поховання можуть бути відведені сектори для почесних поховань, поховання померлих (загиблих) військовослужбовців (сектори військових поховань), а також сектори для поховання померлих за національною чи релігійною ознакою.
Орган місцевого самоврядування може прийняти рішення про часткове або повне припинення поховання померлих (закриття) кладовища в разі, якщо на території кладовища немає вільних місць для облаштування нових могил (колумбарних ніш), а поховання померлих можливе лише на місцях родинного поховання або шляхом підпоховання в могилах за згодою користувачів місць поховання відповідно до статті 25 цього Закону.
Статтею 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.
Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України Про доступ до публічної інформації , крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Таким чином, з наведеного слідує, що питання розміщення місця поховання, віднесення земельної ділянки для поховань, часткове або повне припинення поховання померлих, (закриття) кладовища вирішуються виключно у формі рішень відповідного органу місцевого самоврядування чи його виконавчого органу.
Як уже зазначалось, рішенням Косівського районного суду Івано-Франківської області від 26.03.2013 року у справі №347/337/13-а зобов`язано як Бабинську сільську раду так і сільського голову с.Бабин відновити санітарно-захисну зону в її межах, що існувала станом на 2009 рік, заборонити проводити поховання в межах санітарної зони, що існувала станом на 2009 рік відповідно до схеми додатку № 1 розпорядження сільського голови № 16 від 17.07.2009 року, тобто в межах земельної ділянки площею 0,5809 га, яка належить церковній громаді с. Бабин Косівського району Івано-Франківської області.
Матеріалам справи підтверджується, що на виконання вимоги державного виконавця від 11.02.2020 №9501/12.6-26/01 щодо виконання виконавчого листа №347/337/13-а від 15.04.2013 року, сільським головою Бабинської сільської ради Косівського району Івано-Франківської області Гелетюком В.В., прийнято розпорядження №3 від 27.02.2020, яким визначено відновити санітарно-захисну зону в її межах, що існувала станом на 2009 рік та заборонити проводити поховання в межах санітарної зони, що існувала станом на 2009 рік
Однак, жодних доказів про вчинення дій чи прийняття рішень саме Бабинською сільською радою щодо виконання вказаного судового рішення, не подано, а відповідачем не перевірено належне виконання судового рішення, тобто прийняття, відповідно до норм чинного законодавства, органом місцевого самоврядування рішення.
Зазначені обставини у своїй сукупності вказують на те, що рішення суду в повному обсязі фактично виконано не було, а відтак постанова про закінчення виконавчого провадження №37900807 від 27.03.2020 є протиправною та підлягає скасуванню, а позов задоволенню повністю.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що безпідставними є твердження відповідача відносно того, що Бабинська сільська рада не була відповідачем у справі, а отже не може бути боржником у виконавчому провадженні, оскільки рішенням суду у справі №347/337/13-а зобов`язано як Бабинську сільську раду так і сільського голову с.Бабин вчинити певні дії.
Відносно інших покликань апелянта колегія суддів зазначає, що згідно з нормами ст.370 КАС України відповідач повинен забезпечити примусове виконання судового рішення, а не вишукувати процесуальні помилки, оскільки тривале його не виконання призводить до порушення прав і інтересів позивача та свідчить про неналежне виконання рішення суду протягом тривалого часу.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування немає, а тому рішення суду першої інстанції необхідно залишити без змін.
Підстав для розподілу судових витрат за наслідками апеляційного перегляду рішення суду першої інстанції на підставі статті 139 КАС України у апеляційного суду немає.
Керуючись ч. 3 ст. 243, ст.ст. 272, 286, 308, 310, 313, 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Косівського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25 червня 2020 року у справі №347/683/20 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.
Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду касаційної інстанції.
У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Р. В. Кухтей Т. І. Шинкар Повне судове рішення складено 12 жовтня 2020 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2020 |
Оприлюднено | 13.10.2020 |
Номер документу | 92136736 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Скільський І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні