Справа № 420/4633/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Корой С.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-
В С Т А Н О В И В:
01.06.2020 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ , в якій позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ , ЄДРПОУ: 30496422, юридична адреса: 65117, Одеська область, місто Одеса, вулиця Академіка Заболотного, 24-А,
- у спосіб: у вигляді зобов`язання повного зупинення експлуатації приміщень магазинів, кіосків (павільйонів) товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ за адресою: 65117, Одеська область, місто Одеса, вулиця Академіка Заболотного, 24-А,
- у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних приміщень магазинів, кіосків (павільйонів) Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 163 від 28.02.2020, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 163 від 28.02.2020 за номерами: 1-20,22.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що з 17 по 28 лютого 2020 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 433 від 19.12.2019 Про проведення планових перевірок суб`єктів господарювання , на підставі повідомлення про проведення планового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) № 239 від 21.01.2020, посвідчення на проведення позапланової перевірки № 107 від 03.02.2020 головним інспектором відділу нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту Одеського міського управління ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту Єрмаковою О.В., провідним інспектором відділу нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту Одеського міського управління ГУ ДСНС України в Одеській області лейтенантом служби цивільного захисту Цвігун О.М., здійснено планову перевірку ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ , за адресою: 65117, Одеська область, місто Одеса, вулиця Академіка Заболотного, 24-А, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт № 163 від 28.02.2020 року. Актом № 163 встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403- VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної безпеки. У позові вказано, що порушення за номерами 1-20, 22 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Подальша експлуатація ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ , за адресою: 65117, Одеська область, місто Одеса, вулиця Академіка Заболотного, 24-А, з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 09.06.2020 року судом залишено без руху адміністративний позов Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
У вказаній ухвалі суддею роз`яснено, що виявлені недоліки мали бути усунені шляхом надання до суду доказів сплати судового збору у розмірі 2102,00 грн.
13.07.2020 року за вх. №27040/20 через канцелярію суду від представника позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви разом із платіжним дорученням про сплату судового збору у розмірі 2102,00 грн.
Ухвалою суду від 10.08.2020 року судом прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) та відкрито провадження в адміністративній справі.
Вказаною ухвалою судом встановлено сторонами строки для подання заяв по суті справи та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до ст.262 КАС України.
28.08.2020 року (вх. №21910/20) від представника відповідача до суду надійшли заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, в яких представник відповідача просить суд проводити розгляд даної адміністративної справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 16.09.2020 року судом залишено без задоволення клопотання представника відповідача про розгляд справи №420/4633/20 в порядку загального позовного провадження.
09.09.2020 року (вх.№35908/20) від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву разом із додатками, згідно переліку, який у ньому викладено (а.с.49-197).
У відзиві зазначено, що згідно постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020р. на усій території України було введено карантин. Керуючись пп.3 п.2 зазначеної Постанови КМУ № 211 від 11.03.2020р. - з 18.03.2020р. відповідач змушений повністю зупинити свою діяльність, в наслідок чого не мав можливості вчасно відреагувати на зауваження представників позивача, надати необхідні документи пов`язані із перевіркою, а також у зв`язку із карантином та зупиненням більшості підприємств, відповідач не мав можливості у продовж відведеного строку здійснити заходи щодо усунення порушень.
Як стверджує відповідач, про зазначені обставини представники товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ неодноразово повідомляли осіб, які здійснювали перевірку.
У відзиві вказано, що не зважаючи на складне становище, відповідачем все ж таки вживались заходи щодо усунення порушень, визначених Актом перевірки, про що відомо позивачу. На поточний момент, роботу відповідача відновлено, подано позивачу листа про усунення порушень вих. № 292 від 27.08.2020р.
Як стверджує відповідач, станом на дату подання цього відзиву відповідачем, усунено наступні порушення, на які посилається позивач у позовній заяві та в акті перевірки № 163 від 28.02.2020р., а саме:
1) Розроблено проект системи протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014р. Системи протипожежного захисту , на підтвердження чого до відзиву додаються копія договору на виконання робіт з розробки проектної документації №РП/17/06/20 від 17.06.2020 р., копія протоколу погодження договірної ціни (додаток №1 до договору №РП/17/06/20 від 17.06.2020 р.), копія акту наданих послуг №49 від 10.06.2020 р. А також укладено договір на виконання робіт по монтажу системи протипожежного захисту № СПС/12/10/20 від 12.08.2020 р. та протокол погодження договірної ціни (додаток до договору №СПС/12/10/20 від 12.08.2020 р.);
2) проведено комплекс заходів по захисту від блискавки відповідно до ДСТУ Б В.2.5-38:2008 р. Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівельні споруд (IEC 62305:2006/NEQ) та отримано технічне обґрунтування відсутності блискавкозахисту видане ТОВ ДЕ МАКСІМУС згідно, якого блискавкозахист об`єкта міні-ринок не потрібен, так як розрахунковий ризик об`єкту менше з Допустимий (на підтвердження чого до відзиву додаються копії договору №17/07/20 на виконання робіт з розробки технічного висновку від 17.07.2020 р., акту наданих послуг № 56 від 12.08.2020 р. до договору №17/07/20 від 17.07.2020 р., технічного обґрунтування ТОВ "ДЕ МАКСІМУС" № 170-08-2020-СПЗ/БЗ, листа КК "Суворовськіий" №9Ц від 11.06.2020р.);
3) власними силами проведено демонтаж електроламп з струмопровідних проводів в павільйонах міні-ринку на підтвердження чого до відзиву надається копія наказу директора ТОВ "ОДЕСАВТОЗАПТОРГ " № 300 від 04.04.2020р.;
4) власними силами проведено демонтаж електромереж з горючих конструкцій в павільйонах міні-ринку на підтвердження чого до відзиву надається копія наказу директора ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ № 300 від 04.04.2020р.;
5) проведено демонтаж тимчасових дільниць електромереж в павільйонах міні-ринку на підтверджені чого до відзиву надається копія наказу директора ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ № 300 від 04.04.2020p.;
6) проведено ревізію електромереж міні-ринку з метою усунення порушень технології з`єднання, відгалуження жил проводів і кабелів на підтвердження чого до відзиву надається копія наказу директора ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ № 300 від 04.04.2020р.;
7) проведено замір опору ізоляції електромережі на підтвердження чого до відзиву надаються копії протоколів надаються до відзиву;
8) власними силами забезпечено лінії живлення побутових кондиціонерів автономним пристроєм електричного захисту;
9) власними силами проведено демонтаж електророзеток та вимикачів на горючій основі в приміщеннях міні-ринку;
10) заборонено експлуатацію електроподовжувачів, які не відповідають класу зони згідно Правил улаштування електроустановок в приміщеннях міні-ринку на підтвердження чого до відзиву надано копію наказу директора ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ № 300 від 04.04.2020р.;
11) заборонено продаж легкозаймистих речовин (ЛЗР) та горючих речовин (ГРЯ) в павільйонах міні-ринку на підтвердження чого до відзиву надається копія наказу директора ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ № 301 від 10.04.2020р.;
12) заборонено розміщення товару, упаковок та інших речей в проходах павільйонів міні-ринку на підтвердження чого до відзиву надається копія наказу директора ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ № 301 від 10.04.2020р.;
13) розроблено, затверджено та передано на погодження план евакуації та схему розміщення торгівельних павільйонів міні-ринку на підтвердження чого до відзиву надається копія наказу директора. ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ № 303 від 14.04.2020р., копія плану евакуації і схеми розміщення торгівельних павільйонів міні-ринку та копія листа №293 від 27108.2020р.;
14) розроблено та затверджено протипожежний режим та інструкції щодо заходів пожежної безпеки для павільйонів міні-ринку на підтвердження чого до відзиву надається копія наказу директора ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ №344 від 04.09.2020р. та копії додатку №1 до наказу №344 від 04.09.2020р.;
15) посадовими особами пройдено планове навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки відповідно до Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №444 від 26.06.2013 р.;
16) розроблено та затверджено інструкції з техногенної безпеки для павільйонів міні-ринку;
17) проведено протипожежні інструктажі з орендарями міні-ринку під підпис в журналі;
18) Очищено та заборонено складування старих автомобільних покришок (біля павільйонів міні-ринку на підтвердження чого до відзиву надається копія наказу директора ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ № 299 від 30.03.2020р.;
19) підготовлені та передані до контролюючого органу документи по забезпеченню міні-ринку зовнішнім протипожежним водопостачанням;
20) працюючий персонал міні-ринку забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання.
Як зазначено відповідачем, захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень магазинів, кіосків (павільйонів) відповідача, обрання якого "є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу житло або здоров`ю людей.
Крім того, відповідач зазначає, що ні в акті перевірки № 163 від 28.02.2020 року, ні в позовній заяві позивачем не доведено наявність виникнення обставин, які створюють загрозу життю ті здоров`ю людей, не надано жодних технічних досліджень, висновків, категорій та критеріїв оцінки рівня ризиків, які прямо або опосередковано вказували або могли б вказати на те, що Наявні порушення мають реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Враховуючи все вищенаведене, відповідач вважає позовні вимоги позивача протиправними та необґрунтованими, та такими, що не є співмірними тим порушенням, які виникли та залишилися в процесі виконання. В зв`язку з чим, Відповідач вважає, що в задоволенні позовних вимог позивача необхідно відмовити.
Станом дату вирішення даної адміністративної справи інших заяв по суті справи до суду не надходило.
Статтею 258 КАС України визначено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до ч.1 ст.120 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок. Згідно з ч.6 ст.120 КАС України якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.
З урахуванням положень ч.1 ст.120, ч.6 ст.120 КАС України, ст.258 КАС України, дана адміністративна справа вирішується судом у межах строку, визначеного ст. 258 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, судом встановлено наступні факти та обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ (код ЄДРПОУ 30496422) зареєстроване 30.07.1999 Дата запису: 12.07.2005 Номер запису: 15561200000009495. Видами діяльності за КВЕД позивача є: 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (основний).
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052 (далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Відповідно пп.39 п.4 Положення, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.
Згідно з п.7. Положення, ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до пп.27 п.4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС №3 від 04.02.2013 року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Судом встановлено, що з 17 по 28 лютого 2020 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 433 від 19.12.2019 Про проведення планових перевірок суб`єктів господарювання , на підставі повідомлення про проведення планового заходу зі здійснення державного нагляду (контролю) № 239 від 21.01.2020, посвідчення на проведення позапланової перевірки № 107 від 03.02.2020 головним інспектором відділу нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту Одеського міського управління ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту Єрмаковою О.В., провідним інспектором відділу нагляду (контролю) у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту Одеського міського управління ГУ ДСНС України в Одеській області лейтенантом служби цивільного захисту Цвігун О.М., здійснено планову перевірку ТОВ ОДЕСАВТОЗАПТОРГ , за адресою: 65117, Одеська область, місто Одеса, вулиця Академіка Заболотного, 24-А, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. За результатами перевірки складено акт № 163 від 28.02.2020 року (а.с.922), яким визначено, що перевіркою встановлено порушення вимог законодавства.
Так, як зазначено позивачем, порушення, зазначені під №№ 1-20,22 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а саме порушення:
1. п. 1.2. Розділ V. ППБУ, п. 1. Розділ VI. ППБУ - не проведено монтаж систем протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 року Системи протипожежного захисту ;
2. п. 1., пп.5 Розділ VII. ППБУ - кіоски, павільйони,магазини розташовані на відкритій території, мають бути захищені від небезпечної дії блискавки відповідно до ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд (ІЕС 62305:2006, NEQ)";
3. п. 1., пп.1 Розділ VII. ППБУ - допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи в магазинах, кіосках (павільйонах) міні - ринку;
4. п. 1., пп.1 Розділ VII. ППБУ- допускається прокладання електромереж по горючих конструкціях в магазинах, кіосках (павільйонах) міні - ринку;
5. п. пп.1 Розділ VII. ППБУ - допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж в магазинах, кіосках (павільйонах) міні - ринку;
6. п. І., пп.1 Розділ VII. ППБУ- допускається з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в магазинах, кіосках (павільйонах) міні - ринку;
7. п.1.20. Розділ IV ППБУ - не надано протоколи заміру опору ізоляції електромережі;
8. п.2.26. Розділ IV ППБУ - лінії живлення до кожного побутового кондиціонера не забезпечені автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії;
9. п.1.17. Розділ IV ППБУ- допускається встановлення електророзеток, вимикачів на горючій основі без підкладання суцільного негорючого матеріалу з виступом за габарити на 0.01м в магазинах, кіосках (павільйонах) міні - ринку;
10. п.1.2., п.1.18. Розділ IV ППБУ- допускається експлуатація електроподовжувачів в приміщеннях міні - ринку за виконанням та ступенем захисту, які не відповідають класу зони згідно з ПУЕ;
11. п. 6. Розділ III. ППБУ- допускається продаж ЛЗР, ГР в магазинах, кіосках (павільйонах) міні - ринку;
12. п. 6. Розділ III. ППБУ- допускається розміщення товару, упаковок тощо в проходах магазинів, кіосків (павільйонів);
13. п. 6. Розділ III. ППБУ- допускається захаращення магазинів, кіосків (павільйонів) товаром, упаковками тощо;
14. п. 1. Розділ III. ППБУ- не погоджено схему розміщення торгівельних павільйонів, магазинів, кіосків міні - ринку з органами державного нагляду;
15. п. 8. Розділ II. ППБУ - для кожних магазину, кіоску (павільйону), приміщення на території міні - ринку та допоміжних технічних приміщень не розроблені і не затверджені керівником ринку або уповноваженою ним посадовою особою інструкції щодо заходів пожежної безпеки, у яких зазначаються: категорія приміщення з вибухопожежної та пожежної небезпеки (для виробничих, складських приміщень та лабораторій); вимоги щодо утримання евакуаційних шляхів та виходів; порядок утримання приміщень ринку та торговельних місць; порядок зберігання та застосування легкозаймистих рідин (далі - ЛЗР), горючих рідин (далі - ГР), пожежовибухонебезпечних речовин і матеріалів; порядок прибирання робочих (торговельних) місць, збирання, зберігання та видалення горючих відходів; порядок утримання та зберігання спецодягу; порядок проведення зварювальних та інших вогневих робіт; порядок огляду, відключення електроустаткування, приведення в пожежобезпечний стан приміщень та робочих (торговельних) місць, закриття приміщень після закінчення роботи; обов`язки та дії працівників у разі виникнення пожежі. Інструкції щодо заходів пожежної безпеки мають вивчатися під час проведення протипожежних інструктажів, проходження навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму і вивішуватися на видних місцях;
16. п.7 р.ІІ ППБРУ - на міні - ринку відповідним документом (назазам, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим, що включає: порядок утримання шляхів евакуації; визначення спеціальних місць для куріння; порядок застосування відкритого вогню; порядок використання побутових нагрівальних приладів; порядок проведення тимчасових пожежонебезпечних робіт; правила проїзду та стоянки транспортних засобів; місця для зберігання і допустиму кількість товарів, що можуть одночасно знаходитися в приміщеннях і на території ринку; порядок прибирання території ринку та торговельних місць після закінчення роботи, горючого пилу й відходів, очищення елементів вентиляційних систем від горючих відкладень; порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляційних систем у разі пожежі; порядок огляду й зачинення приміщень після закінчення роботи; порядок проходження посадовими особами навчання й перевірки знань з питань пожежної безпеки, а також проведення з працівниками протипожежних інструктажів та занять з пожежно-технічного мінімуму з . призначенням відповідальних за їх проведення; порядок організації експлуатації та обслуговування наявних засобів протипожежного захисту; порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання; порядок збирання членів пожежно-рятувального підрозділу добровільної пожежної охорони та посадових осіб, відповідальних за пожежну безпеку, у разі виникнення пожежі, виклику вночі, у вихідні й святкові дні; порядок дій у разі виникнення пожежі; порядок і способи оповіщення людей, виклику пожежно-рятувальних підрозділів, застосування засобів пожежогасіння; послідовність евакуації людей та матеріальних цінностей з урахуванням дотримання техніки безпеки. При розробленні інструкцій щодо дій у разі виникнення (виявлення) пожежі необхідно керуватися вимогами розділу VIII НАПБ А.01.001-2014, а також розділу IX цих Правил;
17. п.1.16. Розділ II ППБУ - посадова, відповідальна особи не пройшла навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року №444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ;
18. п.1.15. Розділ II ППБУ - не проведено протипожежний інструктаж з орендарями міні-ринку під розпис в журналі встановленого зразка;
19. п. 1.1. Розділ III ППБУ - допускається складування старих автомобільних покришок біля павільйонів ринку;
20. п. 2.1. Розділ V ППБУ не представлені документи по забезпеченню об`єкта зовнішнім протипожежним водопостачанням.
21. ст. 20 КЦЗУ, п. 7. наказ МНС України № 338 від 18.12.2000р., п. 13 наказ МНС України № 98 від 23.02.2006р. - не проведено ідентифікацію на визначення потенційно-небезпечним об`єктом з урахуванням усіх чинників небезпеки
22. ст. 20 КЦЗУ, Постанова КМУ № 1200 від 19.08.2002р. - працюючий персонал об`єкту не забезпечений засобами індивідуального захисту органів дихання;
23. п. 10. ПКМУ№819 від 23.10.2013р. - не організовано проходження функціонального навчання відповідними особами керівного складу та фахівцям, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту.
Відповідно до преамбули Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Частиною 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Частинами 7 та 8 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу. Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Кодексом цивільного захисту України регулюються відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначенням повноважень органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.
Загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд (далі - об`єкт) встановлюються Правилами пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 року № 1417. Ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Відповідно до ст. 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Згідно ст. 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; складання актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Відповідно до ч.1 ст.20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить: 1) забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; 2) забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту; 3) розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; 4) організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання; 5) створення об`єктових формувань цивільного захисту відповідно до цього Кодексу та інших законодавчих актів, необхідної для їх функціонування матеріально-технічної бази і забезпечення готовності таких формувань до дій за призначенням; 6) створення диспетчерських служб відповідно до цього Кодексу та інших законів, необхідних для забезпечення безпеки об`єктів підвищеної небезпеки; 7) проведення оцінки ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об`єктах суб`єкта господарювання, здійснення заходів щодо неперевищення прийнятних рівнів таких ризиків; 8) здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; 9) декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки; 10) розроблення планів локалізації та ліквідації наслідків аварій на об`єктах підвищеної небезпеки; 11) проведення об`єктових тренувань і навчань з питань цивільного захисту; 12) забезпечення аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 цього Кодексу; 13) здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; 14) забезпечення безперешкодного доступу посадових осіб органів державного нагляду, працівників аварійно-рятувальних служб, з якими укладені угоди про аварійно-рятувальне обслуговування суб`єктів господарювання, для проведення обстежень на відповідність протиаварійних заходів планам локалізації і ліквідації наслідків аварій на об`єктах підвищеної небезпеки та потенційно небезпечних об`єктах, сил цивільного захисту - для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій; 15) забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту; 16) здійснення обліку захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі (утриманні); 17) дотримання протиепідемічного, протиепізоотичного та протиепіфітотичного режиму; 18) створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; 19) розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; 20) розроблення і затвердження інструкцій та видання наказів з питань пожежної безпеки, здійснення постійного контролю за їх виконанням; 21) забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; 22) утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; 23) здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики; 24) своєчасне інформування відповідних органів та підрозділів цивільного захисту про несправність протипожежної техніки, систем протипожежного захисту, водопостачання, а також про закриття доріг і проїздів на відповідній території; 25) виконання інших завдань і заходів у сфері цивільного захисту, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
Приписами пунктів 1, 2, 3 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні визначено, що діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств та об`єктів. Керівник підприємства повинен визначити обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, призначити відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту. Обов`язки щодо забезпечення пожежної безпеки, утримання та експлуатації засобів протипожежного захисту передбачаються у посадових інструкціях, обов`язках, положеннях про підрозділ. На кожному об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) повинен бути встановлений протипожежний режим.
Щодо порушень, зазначених позивачем у п.1 розділу Опис виявлених порушень вимог законодавства акту перевірки, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що відповідачем розроблено проект системи протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014р. Системи протипожежного захисту , на підтвердження чого до відзиву доданокопія договору на виконання робіт з розробки проектної документації №РП/17/06/20 від 17.06.2020 р., копія протоколу погодження договірної ціни (додаток №1 до договору №РП/17/06/20 від 17.06.2020 р.), копія акту наданих послуг №49 від 10.06.2020 р., а також укладено договір на виконання робіт по монтажу системи протипожежного захисту № СПС/12/10/20 від 12.08.2020 р. та протокол погодження договірної ціни (додаток до договору №СПС/12/10/20 від 12.08.2020 р.)
Суд зазначає, що посилання відповідача на вищевказаний договір та акти наданих послуг не є належним доказом усунення недоліків, зазначених у пункті 1 акту, оскільки доказів проведення саме монтажу систем протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 року Системи протипожежного захисту до суду не надано.
Щодо посилань відповідача на усунення ним порушень, зазначених в акті перевірки у пунктах 2-20,22 та щодо наданих на їх підтвердження доказів, суд зазначає наступне.
Приписами частини першої статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що підставами для здійснення позапланових заходів є подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю).
Таким чином, суд зазначає, що належним доказом усунення зафіксованих в акті перевірки від 28.02.2020 року № 163 порушень можуть бути результати повторної перевірки органом ДСНС, та що відповідач повинен був звернутись до позивача із заявою про проведення перевірки щодо такого усунення.
Вказаний висновок узгоджується з висновком Верховного Суду, наведеним у постанові від 27.11.2019 року по справі №640/4508/19 та від 11.12.2019 року №826/10795/16.
Проте, відповідачем до суду не надано висновок позивача про усунення відповідачем зафіксованих в акті перевірки порушень.
Суд зазначає, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень, є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. При цьому, поняття загроза життю та/або здоров`ю людини є оціночним поняттям, яке лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.
Подальша робота товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ з виявленими порушеннями, які на думку суду є суттєвими, може призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі. Не усунення виявлених перевіркою порушень безпосередньо впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки роботи закладу, безпеки його учнів, викладачів, співробітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків.
Відповідно до ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до Конвенції ООН про права дитини, ратифікованої Постановою Верховної Ради № 789-XII від 27.02.1991 р., діти мають не тільки особливі потреби, а й громадські, політичні, соціальні, культурні та економічні права. Держави-учасниці визнають права дитини на відпочинок і дозвілля, право брати участь в іграх та розважальних заходах, що відповідають її віку, вільно брати участь у культурному житті та займатися мистецтвом. Одним із найважливіших стратегічних завдань нашої держави в забезпеченні соціального захисту дитинства є реалізація права дитини на оздоровлення та відпочинок.
Суд зазначає, що при такому становищі працівники ринку та його відвідувачі постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оскільки порушення, встановлені позивачем під час перевірки відповідача, у встановлений час та спосіб не усунені, існує загроза життю та здоров`ю людей, з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров`ю людей, суд вважає, що є підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ , у вигляді зупинення експлуатації приміщень магазинів, кіосків (павільйонів) Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ за адресою: 65117, Одеська область, місто Одеса, вулиця Академіка Заболотного, 24-А, за винятком проведення робіт з усунення недоліків вказаних в акті перевірки №163 від 28.02.2020 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №163 від 28.02.2020 року за номерами: 1-20, 22.
При цьому, у вимозі позивача в частині відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій будівель фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель Одеської державної академії будівництва та архітектури від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), суд вважає за доцільне відмовити, оскільки представником позивача ні у позовній заяві, ні у судовому засіданні не зазначено, які саме енергопостачальні організації повинні бути залучені до виконання таких робіт.
Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч.ч.1.2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на викладене, суд при прийняті рішення приймає до уваги приписи ст. 3 Конституції України, і вважає що позовні вимоги позивача слід задовольнити частково.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 241- 246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити частково.
Застосувати до товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Зобов`язати товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ зупинити експлуатацію приміщень магазинів, кіосків (павільйонів) товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ за адресою: 65117, Одеська область, місто Одеса, вулиця Академіка Заболотного, 24-А, за винятком проведення робіт з усунення недоліків вказаних в акті перевірки №163 від 28.02.2020 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №163 від 28.02.2020 року за номерами: 1-20, 22.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (вул.Прохорівська, 6, м.Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 38643633);
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСАВТОЗАПТОРГ (вул.Ак.Заболотного, 24-А, м.Одеса, 65117, код ЄДРПОУ 30496422).
Суддя С.М. Корой
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92158464 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні