ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/1490/20
06 жовтня 2020 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Подлісної І.М.
за участю:
секретаря судового засідання Павловського Ю.Б.
представник позивача Ватутін І.П.
представника відповідача Трут О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправною та скасування постанови від 27.05.2020 №1008, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" з адміністративним позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) про визнання протиправною та скасування постанови від 27.05.2020 №1008.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем було винесено Постанову № 1008 Про накладення штрафу у розмірі 85 000 (вісімдесят п`ять тисяч) гривень на ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ за порушення підпункту 28 пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата виконувати команди та вказівки оператора системи передачі відповідно до кодексу системи передачі, правил ринку та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
Позивач не згідний із винесеною постановою, оскільки вважає, що вона прийнята з порушеннями чинних нормативно-правових актів, які регулюють діяльність та повноваження НКРЕКП, висновки відповідача про наявність у діях позивача ознак порушень Ліцензійних умов не відповідають дійсним обставинам справи, а тому зазначену Постанову № 1008, слід визнати протиправною і скасувати.
Ухвалою від 01.07.2020 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Ухвалою суду від 23.07.2020 здійснено перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 05.08.2020 о 10:00 год.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 24.07.2020. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг не визнає позовні вимоги повністю, вважає, викладені в ній підстави, такими, що не ґрунтуються на вимогах матеріального права та переконана, що, з огляду на вимоги статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), підстави для прийняття рішення про її задоволення у суду відсутні.
Водночас, НКРЕКП повідомляє, що не погоджується з усіма обставинами, на яких ґрунтуються позовні вимоги Позивача.
04.08.2020 до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив від представника позивача, відповідно до якої вказано на безпідставність та необґрунтованість відзиву відповідача, оскільки зазначені в ньому відомості не відповідають дійсності.
Ухвалою суду від 05.08.2020 відкладено підготовче судове засідання на 09.09.2020 о 11:30 год., у зв`язку із неявкою представника позивача.
Ухвалою суду в судовому засіданні закрито підготовче засідання та призначено розгляд справи по суті на 06.10.2020 о 10:15 год.
14 вересня 2020 року на адресу суду поступило заперечення на відповідь на відзив, в якому представник відповідача просив позов залишити без задоволення.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити в повному обсязі, з мотивів викладених в позовній заяві, відповіді на відзив.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти позовних вимог, просив в задоволенні позову відмовити з мотивів викладених у відзиві на позовну заяву та запереченні на відповідь на позов.
Суд заслухавши сторін, розглянувши адміністративну справу, вивчивши зміст відзиву на позов і відповіді на відзив, заперечення на відповідь на відзив, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.
Товариство з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ , код ЄДРПОУ 41750946, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22.11.2017 року, номер запису в реєстрі 1 635 102 0000 000679.
Як видно з матеріалів справи, підприємство здійснює господарську діяльність за наступними напрямками: Виробництво електроенергії (КВЕД 35.11 - основний); Торгівля електроенергією (КВЕД 35.14); Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (КВЕД 46.21); Оптова торгівля напоями (КВЕД 46.34); Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (КВЕД 46.39): Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування (КВЕД 77.31); Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (КВЕД 46.71); Оптова торгівля металами та металевими рудами (КВЕД 46.72); Неспеціалізована оптова торгівля (КВЕД 46.90); Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (КВЕД 47.11): Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах (КВЕД 47.19); Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах (КВЕД 47.25); Роздрібна торгівля пальним (КВЕД 47.30); Вантажний автомобільний транспорт (КВЕД 49.41); Складське господарство (КВЕД 52.10); Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (КВЕД 68.20).
Так, до Регулятора надійшли звернення Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі НЕК УКРЕНЕРГО , ОСП):
- від 14.04.2020 № 01/13757 (вх НКРЕКП від 14.04.2020 № 8427/1-20) ;
- від 14.04.2020 № 01/13840 (вх НКРЕКП від 15.04.2020 № 8469/1-20) ;
- від 16.04.2020 № 01/14051 (вх. НКРЕКП від 16.04.2020 № 8579/1-20;
щодо порушення деякими виробниками електричної енергії з використанням альтернативних джерел своїх обов`язків в частині виконання команд, що віддаються диспетчером НЕК УКРЕНЕРГО для забезпечення операційної безпеки об`єднаної енергетичної системи України, в тому числі ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ , що мало місце 09.04.2020.
Таким чином, дії або бездіяльність ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ щодо невиконання команди диспетчера можуть свідчити про грубе порушення оперативно-диспетчерської дисципліни і можуть призвести до втрати керованості енергосистемою та спричинити виникнення складної системної аварії крім того можуть свідчити про порушення ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ вимог Ліцензійних умов Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії, а саме вимог підпункту 28 пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата виконувати команди та вказівки оператора системи передачі відповідно до кодексу системи передачі, правил ринку та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
Відповідно до підпунктів 7 та 8 частини 1 статті 33 Закону України Про ринок електричної енергії (далі: - Закон про ринок) Оператор системи передачі здійснює диспетчерське (оперативно-технологічне) управління режимами роботи ОЕС України відповідно до цього Закону, кодексу системи передачі та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та забезпечує операційну безпеку ОЕС України.
Відповідно до підпункту 1 частини 2 статті 33 Закону про ринок Оператор системи передачі має право надавати відповідно до кодексу системи передачі, правил ринку та стандартів операційної безпеки суб`єктам господарювання, об`єкти електроенергетики яких підключені до ОЕС України, обов`язкові для виконання оперативні команди та розпорядження.
Відповідно до підпункту 1 пункту 4 статті 30 Закону про ринок виробники електричної енергії зобов`язані дотримуватися ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
З огляду на зазначене вище та з метою перевірки викладених у зверненнях НЕК УКРЕНЕРГО фактів Регулятором, відповідно до пункту 5 частини сьомої статті 19 Закону про НКРЕКП, було прийнято постанову від 23.04.2020 № 880 Про проведення позапланових виїзних перевірок дотримання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії деякими ліцензіатами (далі - Постанова № 880).
Так, на підставі Постанови № 880 Сектором НКРЕКП у Тернопільській області було здійснено позапланову виїзну перевірку дотримання ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1467 (далі - Ліцензійні умови з виробництва електричної енергії), за результатами якої складено Акт за результатами проведення позапланової виїзної перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства та ліцензійних умов з виробництва електричної енергії від 29.04.2020 № 109 (далі - Акт № 109), який розміщено на офіційному веб-сайті НКРЕКП в мережі Інтернет.
Актом № 109 зафіксовано невиконання ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ оперативно-диспетчерської команди, що є порушенням вимог підпункту 28 пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата виконувати команди та вказівки оператора системи передачі відповідно до кодексу системи передачі, правил ринку та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
Так, в ході проведення позапланової виїзної перевірки Регулятором встановлено та зафіксовано у Акті № 109, що відповідно до запису у оперативному журналі ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ смт. Коропець СЕС від 09.04.2020 о 13:00 годині (запис здійснено ОСОБА_1 ): Отримав дзвінок від диспетчера Монастириського району електричних мереж про погашення повністю 100% Коропецької СЕС (мовою документу).
Разом із тим, відповідно до запису у оперативному журналі ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ смт. Коропець СЕС від 09.04.2020 о 13:50 годині (запис здійснено ОСОБА_1 ): Отримав дзвінок, що нема потреби відключати станцію, тому що відключили інші станції (мовою документу).
Тобто, 09.04.2020 виконуючи відповідний запис у оперативному журналі, представник ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ (Кіндзер М.) не ставив під сумнів, що отримав дзвінок саме від оперативного персоналу ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО і жодної згадки про те, що команда була отримана ним з незнайомого номера телефону тощо у оперативному журналі немає.
Крім того, згідно з наданими ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ під час перевірки пояснень від 27.04.2020, які є додатком № 2 до Акту № 109 9.04 диспетчер так званий дзвонив з мобільного номера тел. НОМЕР_1 , який нашим працівникам не відомий (мовою документа).
При цьому, згідно з поясненнями ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ від 29.04.2020 до Акту № 109: 09.04.2020 о 13 год. до інженера-диспетчера ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ ОСОБА_2 надійшов дзвінок з невідомого абонентського номера НОМЕР_2 (мовою документа).
Тож, у поясненнях, наданих ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ у різні періоди щодо обставин, які фактично відбувалися 09.04.2020, міститься інформація, яка суперечить одна одній, а саме:
- 27.04.2020 ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ вказано, що 09.04.2020 дзвінок було отримано з номеру телефону НОМЕР_1 ;
- 29.04.2020 вже зазначено, що дзвінок було нібито отримано вже з номеру телефону НОМЕР_2 .
Одночасно, з метою об`єктивного та всебічного розгляду вищевказаних звернень НЕК УКРЕНЕРГО НКРЕКП було направлено листом від 17.04.2020 № 4326/14/7-20 до Відкритого акціонерного товариства "Тернопільобленерго" (далі - ВАТ "Тернопільобленерго") запит щодо надання інформації та підтвердних документів по суті порушених питань.
Так, ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО листом від 14.05.2020 № 2634/42 надало до НКРЕКП копії запитуваних документів, а саме:
- Положення про оперативно-технологічні відносини ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО та ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ під час їх взаємодії в системі диспетчерського (оперативно-технологічного) управління:
- Інструкції ведення переговорів та оперативно-технічної документації оперативним персоналом ОДГ РЕМ ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО ;
- Інструкція про порядок виконання оперативних перемикань на об`єктах енергопостачальної компанії ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО ;
- пояснення щодо встановлених під час проведення перевірки ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ фактів, згідно яких ОСОБА_2 , який займає посаду головного інженера у ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ , за основним місцем роботи працює з 2002 року у ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО на посаді майстра II групи Коропецької дільниці Монастирського РЕМ, а в ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО працює з 1999 року та відповідно щодня у своїй виробничій діяльності ОСОБА_2 спілкується з диспетчером Монастирського району електричних мереж ОСОБА_3 , який і надавав відповідну команду на зниження генерації ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ .
Разом із тим, ТОВ "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" надало комісії з перевірки копію договору про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління від 21.12.2019 № 1443-03015 (далі - Договір) (укладений між ПАТ "НЕК "УКРЕНЕРГО" - Виконавець за умовами вказаного договору та ТОВ "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" - Користувач за умовами цього договору).
Так, провівши аналіз інформації та документів, наданих ТОВ "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" та ВАТ "Тернопільобленерго" листом від 21.04.2020 № 2166/51 на запит НКРЕКП від 17.04.2020 № 4326/14/7-20, щодо невиконання 09.04.2020 оперативної команди відповідальним оперативно-технічним персоналом ФЕС ТОВ "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" для зниження рівня генерації електричної енергії в енергосистему, комісія з перевірки встановила наступне.
Пунктом 3.2.5 Договору передбачено зобов`язання Користувача невідкладно виконувати розпорядження оперативного персоналу Виконавця, якщо вони не становлять загрози для життя людей, обладнання та не можуть призвести до втрати живлення власних потреб об`єкта електроенергетики.
Генеруюче обладнання суб`єкта господарювання, що здійснюють виробництво електричної енергії з відновлювальних джерел енергії (в тому числі генеруюче обладнання ТОВ "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ", приєднане до електричних мереж ВАТ "Тернопільобленерго" (підстанція ПС 35/10 "Коропець", фідер 26) підключене до мереж Оператора системи розподілу відповідно до виданих їм технічних умов, структура оперативно-диспетчерського управління ОЕС України та відповідного регіону передбачає управління диспетчером ОСП таким суб`єктом через диспетчера ОСР.
Листом від 27.11.2019 № 28 ТОВ "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" визначило список осіб ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" для подачі заявок на відключення та підключення електроустановок СЕС у смт. Коропець, для проведення оперативних переговорів, а саме: ОСОБА_4 - відповідальна особа V кв. гр. до і вище 1000 В; ОСОБА_5 - інженер-електрик V кв. гр. до і вище 1000 В; ОСОБА_2 - головний інженер V кв. гр. до і вище 1000 В.
Відповідно до наказу ТОВ "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" від 20.11.2019 №3 "Про призначення відповідальної особи за електрогосподарство" ОСОБА_2 головний інженер, призначений відповідальною особою за технічний стан та експлуатацію електрообладнання.
Одночасно, ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО було повідомлено, що диспетчер Монастирського району електричних мереж ОСОБА_3 всі оперативні переговори з уповноваженими представниками ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ проводив відповідно до вимог Положення про оперативно-технологічні відносини ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО та ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ під час їх взаємодії в системі диспетчерського (оперативно-технологічного) управління та виключно із службового мобільного телефону НОМЕР_1 , який і вказаний у вищезазначеному Положенні.
Суд зазначає, що згідно з вимогами статті 44 Закону про ринок, усі оперативні команди і розпорядження оператора системи передачі підлягають беззаперечному виконанню всіма суб`єктами господарювання, об`єкти електроенергетики яких підключені до ОЕС України.
При цьому, згідно з вимогами підпункту 2.23 пункту 2 розділу V Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики 25.07.2006 № 258 (у редакції наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості 13.02.2012 № 91), розпорядження працівників вищого рівня оперативного керування повинні виконуватись негайно і точно. Оперативні працівники, віддавши чи отримавши зазначені розпорядження, повинні записати його в оперативний журнал.
Таким чином, комісією з проведення позапланової виїзної перевірки встановлено, що оперативний персонал ТОВ "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" не виконав 09.04.2020 оперативне розпорядження (відключити генерацію нетрадиційних джерел електропостачання на 10 МВт, по Товариству команда обмежити по ПС- Коропець Ф-26 Фенікс енерджі 2,3 МВт (мовою документу)) працівників вищого рівня оперативного керування, а саме: представників ВАТ "Тернопільобленерго".
Так, 29.04.2020 за результатами проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ комісією з перевірки було складено Акт за результатами проведення позапланової виїзної перевірки дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства та ліцензійних умов з виробництва електричної енергії від 29.04.2020 № 109.
Суд звертає увагу, що факт невиконання ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ оперативної команди, наданої 09.04.2020 персоналом ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО , позивачем не спростовано у позовній заяві, зокрема відповідні записи відсутні і у оперативному журналі ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ та Монастирського району електричних мереж ВАТ ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО .
Разом із тим, Ліцензіат надав до НКРЕКП письмові заперечення та пояснення до Акту № 109 листом від 29.04.2020 № б/н , який розміщено на офіційному веб-сайті НКРЕКП в мережі Інтернет.
Відповідно до статті 19 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг , акт про результати перевірки разом із поясненнями та обґрунтуванням суб`єкта господарювання, діяльність якого перевірялася, підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Регулятора до розгляду акта на засіданні Регулятора.
Відтак суд зазначає, що проведення позапланової перевірки дотримання позивачем ліцензійних умов провадження відповідного виду господарської діяльності належить до виключних повноважень Комісії, а оскаржувана постанова НКРЕКП прийнята в межах повноважень та у спосіб, визначений законодавством України.
Визначаючись щодо спірних правовідносин, що виникли між сторонами, суд виходив з наступного.
Комісія діє на підставі Закону про НКРЕКП, відповідно до статті 1 якого НКРЕКП є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.
Зокрема, у разі виявлення порушень законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг Регулятор розглядає питання відповідальності суб`єкта господарювання, його посадових осіб на своєму засіданні та приймає рішення про застосування до суб`єкта господарювання санкцій та/або застосування адміністративного стягнення до посадової особи такого суб`єкта господарювання. При застосуванні санкцій Регулятор має дотримуватися принципів пропорційності порушення і покарання та ефективності санкцій, які мають стримуючий вплив.
Як було зазначено вище, відповідно до статті 22 Закону про НКРЕКП суб`єкти господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, несуть відповідальність за правопорушення у сферах енергетики та комунальних послуг, визначені законами України Про ринок електричної енергії , Про природні монополії , Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу , Про засади функціонування ринку електричної енергії України , Про ринок природного газу , Про трубопровідний транспорт , Про теплопостачання , Про питну воду та питне водопостачання , Про державне регулювання у сфері комунальних послуг та іншими законами, що регулюють відносини у відповідних сферах.
За порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, Регулятор може застосовувати санкції у вигляді:
1) застереження та/або попередження про необхідність усунення порушень;
2) накладення штрафу;
3) зупинення дії ліцензії;
4) анулювання ліцензії.
Так, Регулятор застосовує штрафні санкції до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у розмірах, встановлених цим Законом про НКРЕКП, законами України Про ринок електричної енергії , Про природні монополії , Про питну воду та питне водопостачання , Про ринок природного газу , Про теплопостачання .
Згідно підпункту 4 частини четвертої статті 77 Закону України Про ринок електричної енергії Регулятор у разі скоєння правопорушення на ринку електричної енергії приймає у межах своїх повноважень рішення про накладення штрафів на учасників ринку (крім споживачів) у розмірах від 5 тисяч до 100 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - на суб`єктів господарювання, що провадять господарську діяльність на ринку електричної енергії, що підлягає ліцензуванню, за порушення ліцензійних умов провадження відповідного виду господарської діяльності на ринку електричної енергії, що підлягає ліцензуванню.
За результатами розгляду Акта № 109 - 27.05.2020 на засіданні НКРЕКП, яке проводилось у формі відкритого слухання, беручи до уваги пояснення ліцензіата, керуючись принципом пропорційності порушення і покарання, Регулятором було прийнято Постанову № 1008, якою відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг та статті 77 Закону України Про ринок електричної енергії на ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ було накладено штраф у розмірі 85 000 (вісімдесят п`ять тисяч) гривень за порушення підпункту 28 пункту 2.2 Ліцензійних умов з виробництва електричної енергії щодо обов`язку ліцензіата виконувати команди та вказівки оператора системи передачі відповідно до кодексу системи передачі, правил ринку та інших нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії.
До того ж, дане порушення не було спростоване Позивачем, натомість було підтверджено відповідною інформацією ВАТ Тернопільобленерго .
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що накладення на ТОВ ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ штрафу у розмірі 85000,00 грн. повністю узгоджується із положеннями законодавства. Тобто, з врахуванням вищезазначеного, Регулятор дотримався принципу пропорційності при винесенні Постанови №1008.
Враховуючи встановлені судом обставини справи, досліджені в судовому засіданні докази, норми законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими, доказів, які б спростовували правомірність дій відповідача позивачем не представлено, а судом таких доказів не здобуто, в зв`язку з чим суд приходить до переконання, що в задоволенні позову слід відмовити.
Судові витрати по справі згідно ч.2 ст.139 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправною та скасування постанови №1008 від 27.05.2020 року - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 12 жовтня 2020 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "ФЕНІКС ЕНЕРДЖІ" - місцезнаходження/місце проживання вул. Каганця, 16А,смт. Коропець,Монастириський район, Тернопільська область,48370, код ЄДРПОУ/РНОКПП 41750946;
відповідач:
- Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг - місцезнаходження/місце проживання вул. Смоленська, 19,Київ 57,03057, код ЄДРПОУ/РНОКПП 39369133.
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92159383 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні