Рішення
від 01.10.2020 по справі 640/19376/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 жовтня 2020 року м. Київ № 640/19376/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Григоровича П.О., за участі секретаря судового засідання Морозової Я.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації до 1. Житлово-будівельного кооперативу Дарниця-2 2. Житлово-будівельного кооперативу Ізумруд-3 Дарницького району міста Києва 3. Житлово-будівельного кооперативу Арсеналець-32 про зобов`язання вчинити дії, Представники сторін:

позивача - Осадча І.Ю.;

відповідача-1 - Філіпова Г.М.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Дарницька районна в місті Києві державна адміністрація (надалі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Позняки-8 , Житлово-будівельного кооперативу Дарниця-2 , Житлово-будівельного кооперативу Ізумруд-3 Дарницького району міста Києва, Житлово-будівельного кооперативу Арсеналець-32 , в якому просить:

- зобов`язати Обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив Позняки-8 передати до Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації в особі відділу з питань реєстрації місця проживання / перебування фізичних осіб апарату Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації картотеку з реєстрації фізичних осіб житлових будинків в„– 13-Б на вул. Анни Ахматової у місті Києві та в„– 19-А на просп. Григоренка Петра у місті Києві , а саме адресні картки особи на кожну квартиру будинків та картки реєстрації особи на кожну зареєстровану особу;

- зобов`язати Житлово-будівельний кооператив Дарниця-2 передати до Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації в особі відділу з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб апарату Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації картотеку з реєстрації фізичних осіб житлового будинків № 17, № 19 та в„– 21 на вул. Анни Ахматової у місті Києві , а саме адресні картки особи на кожну квартиру будинків та картки реєстрації особи на кожну зареєстровану особу;

- зобов`язати Житлово-будівельний кооператив Ізумруд-3 Дарницького району міста Києва передати до Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації в особі відділу з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб апарату Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації картотеку з реєстрації фізичних осіб житлових будинків № 23, № 25 на вул. Анни Ахматової у місті Києві, а саме адресні картки особи на кожну квартиру будинків та картки реєстрації особи на кожну зареєстровану особу;

- зобов`язати Житлово-будівельний кооператив Арсеналець-32 передати до Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації в особі відділу з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб апарату Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації картотеку з реєстрації фізичних осіб житлових будинків № 29 та в„– 31 на проспекті Григоренка Петра у місті Києві , а саме адресні картки особи на кожну квартиру будинків та картки реєстрації особи на кожну зареєстровану особу.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.12.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене провадження та призначено справу до судового розгляду в судовому засіданні.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.03.2019 позовну заяву залишено без розгляду.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 22.05.2019 ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.03.2019 залишено без змін.

Постановою Верховного Суду від 28.04.2020 ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.03.2019 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 22.05.2019 скасовано, справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвалою від 06.05.2020 прийнято справу до провадження та призначено до розгляду в судовому засіданні.

Ухвалою від 11.08.2020 задоволено клопотання позивача та залишено без розгляду позовну заяву в частині позовних вимог до Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Позняки-8 .

Під час розгляду справи в судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити, посилаючись на доводи викладені в позовній заяві.

Представники відповідачів 2, 3 в судове засідання не прибули, будучи належним чином повідомленими про дату час та місце проведення судового засідання, докази чого наявні в матеріалах справи.

У наданому відзиві ЖБК Арсеналець-32 проти позову заперечує, посилаючись на відсутність обов`язку передачі картотек до позивача та одночасно на відсутність належного законодавчого регулювання даного питання.

Аналогічні по суті доводи викладено у відзивах ЖБК Ізумруд-3 і ЖБК Даринця-2 .

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

Листом від 01.08.2018 №101-6778/04 позивач звернувся до ЖБК Позняки-8 з проханням передати картотеки реєстраційного обліку фізичних осіб до районної адміністрації.

З аналогічними за змістом листами (а.с.165-168 том 1) позивач звернувся до ЖБК Ізумруд-3 , ЖБК Дарниця-2 , ЖБК Арсеналець .

Отримання відповідачами вказаних листів представниками ЖБК Позняки-8 , ЖБК Ізумруд-3 , ЖБК Дарниця-2 , ЖБК Арсеналець не заперечується.

Під час розгляду справи ЖБК Позняки-8 було задоволено вказаний лист позивача на надано до РДА картотеки реєстраційного обліку фізичних осіб, що власне й зумовило відкликання позивачем позову в частині позовних вимог до ЖБК Позняки-8 .

Однак, оскільки іншими відповідачами, як на час звернення позивача до суду з даним позовом, так і за час розгляду справи в суді, не було надано до РДА картотек реєстраційного обліку фізичних осіб, позивач просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Оцінивши за правилами ст. 90 КАС України надані докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва, зазначає наступне.

29 грудня 2015 року набув чинності Закон №888-VIII, яким внесено зміни до Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон №280/97-ВР), а саме: доповнено статтею 37-1 Повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб , відповідно до якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, зокрема формування та ведення реєстру територіальної громади відповідно до закону.

Також Законом №888-VIII внесено зміни до Закону України від 11 грудня 2015 №1382-IV Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні (далі - Закон №888-VIII), а саме у статті 3 абзац 7 викладено в такій редакції: Орган реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради .

Статтею 11 Закону №1382-IV (у редакції Закону №888-VIII) розмежовано повноваження органів реєстрації та державних органів у сфері реєстрації фізичних осіб, з урахуванням яких орган реєстрації здійснює: формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачу інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.

Отже, із системного аналізу наведених законодавчих приписів убачається, що органам місцевого самоврядування надано повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб, зокрема, щодо: формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачі інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.

Також відповідно до пункту 3 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №888-VIII до 04 квітня 2016 року житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, передають їх відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.

До 04 квітня 2016 року центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, передає відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад картотеки з питань реєстрації фізичних осіб, наявні в його територіальних органах.

Передача картотек з питань реєстрації фізичних осіб здійснюється одночасно з передачею у комунальну власність обладнання для зберігання та обробки зазначених картотек, якщо воно перебуває у державній власності.

Частиною другою статті 11 Закону України від 15 січня 1999 року №401-XIV Про столицю України - місто-герой Київ визначено, що у районах міста Києва діють районні в місті Києві державні адміністрації, які підпорядковуються Київській міській державній адміністрації, а в разі утворення районних у місті Києві рад також є підзвітними і підконтрольними відповідним радам, як виконавчі органи таких рад.

Розпорядженням Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 01 лютого 2016 року №48 Про організаційно-правові заходи, пов`язані з наданням адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб у межах міста Києва, а також надання відомостей із Державного земельного кадастру районним у місті Києві державним адміністраціям надано повноваження із 04 квітня 2016 року здійснювати реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб.

Рішенням Київської міської ради від 03 березня 2016 року №123/123 Про створення Реєстру територіальної громади міста Києва , яке набрало чинності з 04 квітня 2016 року, вирішено створити Реєстр територіальної громади міста Києва; районним в місті Києві державним адміністраціям, як органам реєстрації, забезпечити ведення Реєстру територіальної громади міста Києва в порядку, установленому законодавством України.

Пунктом 5.1 Положення про інформаційну систему Реєстр територіальної громади міста Києва , затвердженого рішенням Київської міської ради від 21 вересня 2017 року №40/3047, також передбачено, що організаційні заходи щодо формування, ведення і підтримання в актуальному стані Реєстру територіальної громади міста Києва здійснюються Департаментом із питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Формування, ведення і підтримання в актуальному стані Реєстр територіальної громади міста Києва здійснюється органами реєстрації районних в місті Києві державних адміністрацій.

Судом встановлено, що Дарницька районна в місті Києві державна адміністрація з 04 квітня 2016 року реалізує повноваження у сфері реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, у тому числі, уповноважена здійснювати приймання картотек з питань реєстрації фізичних осіб від житлово-експлуатаційних організацій, інших підприємств, установ та організацій, для формування, ведення і підтримання в актуальному стані Реєстру територіальної громади міста Києва. Законом №888-VIII для організацій, що забезпечували ведення картотек із питань реєстрації фізичних осіб, передбачено обов`язок передачі таких картотек до 04 квітня 2016 року.

Однак, як підтверджується матеріалами справи, відповідачами не виконано законодавчо покладений на них обов`язок щодо передачі позивачу картотек з питань реєстрації фізичних осіб за вказаними в позовній заяві адресами.

Суд звертає увагу на важливість забезпечення публічного інтересу у цих адміністративно-правових відносинах, на реалізацію якого суб`єкт владних повноважень здійснює свою діяльність. Відсутність відомостей про осіб у реєстрі територіальної громади міста Києва може створити негативні юридичні наслідки під час реалізації особами своїх прав у сфері реєстрації місця проживання/перебування, отримання адміністративних послуг, вчинення правочинів (заповітів, актів цивільного стану), нарахування соціальних пільг, тобто різного роду правовідносин, у яких необхідні відомості про місце реєстрації проживання/перебування.

За таких обставин, оскільки відповідачами на власний розсуд не було вчинено дій щодо передачі позивачу картотек з питань реєстрації фізичних осіб та одночасно не було оскаржено дій Дарницької РДА щодо витребування таких документів, Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, що є підставою для їх задоволення.

Посилання відповідачів на те, що позивачем не оскаржено в судовому порядку бездіяльності відповідачів в частині передачі відповідних картотек, судом відхиляються, адже відповідачі в силу прямої норми закону були зобов`язані самостійно передати картотеки позивачу, а отже достатнім та належним способом захисту в даному випадку є зобов`язання відповідачів вчинити певні дії.

Судові витрати розподілу не підлягають на підставі ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст.2, 3, 5, 19, 77, 90, 139, 241-246, 255, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов повністю.

2. Зобов`язати Житлово-будівельний кооператив Дарниця-2 передати до Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації в особі відділу з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб апарату Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації картотеку з реєстрації фізичних осіб житлових будинків № 17, в„– 19 та в„– 21 на вул. Анни Ахматової у місті Києві , а саме адресні картки особи на кожну квартиру будинків та картки реєстрації особи на кожну зареєстровану особу.

3. Зобов`язати Житлово-будівельний кооператив Ізумруд-3 Дарницького району міста Києва передати до Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації в особі відділу з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб апарату Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації картотеку з реєстрації фізичних осіб житлових будинків № 23, № 25 на вул. Анни Ахматової у місті Києві, а саме адресні картки особи на кожну квартиру будинків та картки реєстрації особи на кожну зареєстровану особу.

4. Зобов`язати Житлово-будівельний кооператив Арсеналець-32 передати до Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації в особі відділу з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб апарату Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації картотеку з реєстрації фізичних осіб житлових будинків № 29 та № 31 на проспекті Григоренка Петра у місті Києві, а саме адресні картки особи на кожну квартиру будинків та картки реєстрації особи на кожну зареєстровану особу.

ДАРНИЦЬКА РАЙОННА В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ (02068, місто Київ, ВУЛИЦЯ ОЛЕКСАНДРА КОШИЦЯ, будинок 11, код ЄДРПОУ 37388222).

ЖИТЛОВО-БУДІВЕЛЬНИЙ КООПЕРАТИВ ДАРНИЦЯ-2 (02068, місто Київ, ВУЛИЦЯ АННИ АХМАТОВОЇ, будинок 17, код ЄДРПОУ 22885588).

ЖИТЛОВО-БУДІВЕЛЬНИЙ КООПЕРАТИВ ІЗУМРУД-3 ДАРНИЦЬКОГО РАЙОНУ МІСТА КИЄВА (02068, місто Київ, ВУЛИЦЯ АННИ АХМАТОВОЇ, будинок 23, 25, код ЄДРПОУ 22885234).

ЖИТЛОВО-БУДІВЕЛЬНИЙ КООПЕРАТИВ АРСЕНАЛЕЦЬ-32 (код ЄДРПОУ 22920675, адреса: 02068, місто Київ, ПРОСП. ГРИГОРЕНКА, будинок 29,31).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повне рішення складено 12.10.2020.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено15.10.2020
Номер документу92163490
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/19376/18

Ухвала від 07.12.2021

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 02.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 02.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні