Рішення
від 07.10.2020 по справі 500/1286/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №500/1286/20

07 жовтня 2020 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

за участю:

секретаря судового засідання Куриляк М.Г.

представника позивача товариства з обмеженою відповідальністю "Албаніс" адвоката Равліва М.І.

представника відповідача відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації Андрушківа Б.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Албаніс" до відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

02 червня 2020 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "Албаніс" до відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування будівництва у формі листа від 15.05.2020 №18/01-15;

- зобов`язати відділ житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації видати товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва - реконструкція будівель готелю з надбудовою житлових квартир, що розташовані за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, 2.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 12 травня 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю "Албаніс" звернулося до відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації із заявою на надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки для проектування об`єкта будівництва - реконструкція будівель готелю з надбудовою житлових квартир, що розташовані за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, 2.

15 травня 2020 року відділом житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації надано товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" відмову у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування будівництва у формі листа від 15.05.2020 №18/01-15.

Згідно даної відмови відділ житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації повідомив товариство з обмеженою відповідальністю "Албаніс", що відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва - реконструкція будівель готелю з надбудовою житлових квартир у зв`язку з тим, що дане будівництво не передбачене наявною містобудівною документацією на місцевому рівні, а саме генеральним планом села Петриків.

Позивач вважає, що рішення відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування будівництва від 15.05.2020 №18/01-15 є протиправними та підлягає скасуванню.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 09.06.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін у судове засідання на 09.07.2020.

24.06.2020 від відповідача відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду поступив відзив на позовну заяву.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 09.07.2020 розгляд справи №500/1286/20 за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Албаніс" до відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії відкладено до 10.08.2020.

В судовому засіданні 10.08.2020 за клопотанням представника позивача розгляд справи відкладено до 08.09.2020, в подальшому до 07.10.2020.

Представник позивача товариства з обмеженою відповідальністю "Албаніс" адвокат Равлів М.І. в судовому засіданні 07.10.2020 позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з мотивів наведених у відзиві.

Заслухавши в судовому засіданні пояснення учасників справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Албаніс" зареєстроване як юридична особа з 27 лютого 1992 року. Здійснює діяльність у сфері діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань..

Згідно витягів з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності позивач є власником нерухомого майна зокрема:

- будівля готелю, загальною площею 269,5 кв. м., що розташована за адресою Тернопільська область, Тернопільський район., с. Петриків, вул. Вояків УПА, буд. 2А, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1563442561252;

- будівля готелю, загальною площею 268,7 кв. м., що розташована за адресою Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, буд. 2Б, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1576771361252;

- будівля готелю, загальною площею 269,1 кв. м., що розташована за адресою Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, буд. 2В, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1576945361252;

- будівля, прохідна, загальною площею 59,2 кв. м., що розташована за адресою Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, буд. 2Д, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1577021261252;

- будівля, трансформаторна підстанція, загальною площею 8,3 кв. м., що розташована за адресою Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, буд. 2Е, реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 1578107361252.

Дані об`єкти нерухомого майна знаходяться на двох земельних ділянках:

Земельна ділянка загальною площею 0,7432 га, кадастровий номер 6125286700:02:001:3120, цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, що знаходиться за адресою Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, земельна ділянка 2 та належить товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" на підставі Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-ТР №000827 від 05 травня 1999 року. Право постійного користування земельною ділянкою зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно згідно витягу №114111512 від 15.02.2018, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1486335261252.

Земельна ділянка загальною площею 0,0836 га, кадастровий номер 6125286700:02:001:0960, цільове призначення для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, що знаходиться за адресою Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, земельна ділянка 2 та належить товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯА №717990 від 03 листопада 2005 року. Право власності земельною ділянкою зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно згідно витягу №125562908 від 29.05.2018, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1563424261252.

12 травня 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю "Албаніс" звернулося до відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації із заявою на надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки для проектування об`єкта будівництва - реконструкція будівель готелю з надбудовою житлових квартир, що розташовані за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, 2.

До заяви на надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки було додано документи: 1) копія документа, що посвідчує право власності та користування земельною ділянкою, 2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкти нерухомого майна, що розташовані на земельній ділянці, 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану, 4) копія витягів з ДЗК, 5) копія Виписки з ЄДР, 6) довіреність ТОВ "Албаніс".

15 травня 2020 року відділом житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації надано товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" відмову у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування будівництва у формі листа від 15.05.2020 №18/01-15.

Згідно даної відмови відділ житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації повідомив товариство з обмеженою відповідальністю "Албаніс", що відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" відмовлено у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва - реконструкція будівель готелю з надбудовою житлових квартир, у зв`язку з тим, що дане будівництво не передбачене наявною містобудівною документацією на місцевому рівні, а саме генеральним планом села Петриків.

Не погоджуючись з таким рішенням суб`єкта владних повноважень та вважаючи його протиправним позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва.

Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону.

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації. Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: отримання замовником або проектувальником вихідних даних; розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; затвердження проектної документації; виконання підготовчих та будівельних робіт; прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Пунктом 1 частини першої статті 29 зазначеного Закону встановлено, що основними складовими вихідних даних є містобудівні умови та обмеження.

Згідно з частиною другою статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Частиною третьою статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; витяг із Державного земельного кадастру. Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним. Витяг з містобудівного кадастру для формування містобудівних умов та обмежень до документів замовника додає служба містобудівного кадастру (у разі її утворення).

Згідно з частиною четвертою статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:

- неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;

- виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;

- невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Частиною шостою статті 29 вказаного Закону встановлено, що надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.

Відповідно до підпунктів 7 та 8 частини першої статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матері регулювання планування, забудови та іншого використання територій; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва встановлені законодавством та містобудівною документацією.

В силу положень частини першої статті 2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" планування і забудова територій - діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає: 1) прогнозування розвитку територій; 2) забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку територій; 3) обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням; 4) взаємоузгодження державних, громадських та приватних інтересів під час планування і забудови територій; 5) визначення і раціональне взаємне розташування зон житлової та громадської забудови, виробничих, рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих, історико-культурних та інших зон і об`єктів; 6) встановлення режиму забудови територій, на яких передбачено провадження містобудівної діяльності; 7) розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об`єктів; 8) реконструкцію існуючої забудови та територій; 9) збереження, створення та відновлення рекреаційних, природоохоронних, оздоровчих територій та об`єктів, ландшафтів, лісів, парків, скверів, окремих зелених насаджень; 10) створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури; 10-1) створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; 11) проведення моніторингу забудови; 12) ведення містобудівного кадастру; 13) здійснення контролю у сфері містобудування.

Відповідно до частини другої статті 2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" інструментом державного регулювання планування територій є містобудівна документація, яка поділяється на документацію державного, регіонального та місцевого рівнів.

За нормами статті 8 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування.

Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.

Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Згідно з частиною першою статті 16 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Частиною першою статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту.

Згідно частини першої статті 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

З аналізу вищевказаних норм слідує, що основним видом містобудівної документації на місцевому рівні є генеральний план села Петриків.

Судом встановлено, що земельні ділянки на яких планувалося здійснювати забудову, відповідно до умовних позначень Генплану, визначені як виробничі території (установи і підприємства V класу шкідливості (санітарна зона яких до 50 м).

Крім того згідно матеріалів справи, в генеральному плані села Петриків, розробленого ПП "Архітектурне бюро "АРКО" зазначено, що санітарно-захисна зона земельних ділянок становить до 50 м.

Відповідно до статті 114 Земельного кодексу України санітарно-захисні зони створюються навколо об`єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрації, ультразвукових і електромагнітних хвиль, електронних полів, іонізуючих випромінювань тощо, з метою відокремлення таких об`єктів від територій житлової забудови. У межах санітарно - захисних зон забороняється будівництво житлових об`єктів, об`єктів соціальної інфраструктури та інших об`єктів, пов`язаних з постійним перебуванням людей. Правовий режим земель санітарно - захисних зон визначається законодавством України.

Також суд звертає увагу, що містобудівні умови та обмеження, які не відповідають генеральному плану населеного пункту та іншій містобудівній документації на місцевому рівні, не можуть вважатися такими, що враховують при плануванні та забудові територій громадські та приватні інтереси власників будівель, що оточують місце будівництва, а тому порушують основи містобудування, визначені статтею 5 Закону України "Про основи містобудування" та статті 2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Такого ж висновку дійшов Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у справі №826/13852/17.

З огляду на вищенаведене у разі необхідності надання містобудівних умов, які не відповідають містобудівній документації на місцевому рівні (а отже, невідомо, чи враховують інтереси усіх зацікавлених осіб), необхідно вносити зміни до відповідної містобудівної документації у порядку, передбаченому Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Такого висновку дійшов Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у справі в постанові від 4 вересня 2019 року у справі №826/13852/17 (адміністративне провадження №К/9901/59758/18).

Таким чином, суд погоджується з твердженням відповідача відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації про те, що заявлені земельні ділянки віднесені до виробничих територій, а тому наміри позивача не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, що є порушенням норм Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

З огляду на вищезазначене, відділ житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації не міг надати позивачу містобудівні умови та обмеження забудови земельних ділянок навіть безвідносно до цільового призначення відповідної земельних ділянок, оскільки реконструкція будівлі готелю з надбудовами житлових квартир в межах санітарно-захисної зони в силу наведених вище норм законодавства є неможливим.

Виходячи з встановлених обставин у цій справі, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для визнання протиправним та скасування рішення відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування будівництва у формі листа від 15.05.2020 №18/01-15 та зобов`язання відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації видати товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва - реконструкція будівель готелю з надбудовою житлових квартир, що розташовані за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, 2 .

Суд звертає увагу на те, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини та, зокрема, рішенням у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, ЄСПЛ нагадав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, №303-A, п.29).

Враховуючи вищевикладене, доводи представника позивача висновків суду по суті позовних вимог не спростовують, тому в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина перша статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Судом також приймається до уваги, що відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Закріплений у частині першій статті 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини другої статті 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За змістом частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд дійшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які не підтверджуються достатніми доказами, що свідчить про необґрунтованість позовних вимог, а, отже, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Албаніс" до відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування будівництва у формі листа від 15.05.2020 №18/01-15 та зобов`язання відділу житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації видати товариству з обмеженою відповідальністю "Албаніс" містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва - реконструкція будівель готелю з надбудовою житлових квартир, що розташовані за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Вояків УПА, 2 відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 12 жовтня 2020 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Товариство з обмеженою відповідальністю "Албаніс" - місцезнаходження: вул. Вояків УПА, 2, с. Петриків, Тернопільський район, Тернопільська область, 47720, код ЄДРПОУ: 14034669

відповідач:

- Відділ житлово-комунального господарства, містобудування, архітектури, інфраструктури, енергетики та захисту довкілля Тернопільської районної державної адміністрації - місцезнаходження: майдан Перемоги, 1, м. Тернопіль, 46001, код ЄДРПОУ: 41441826.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено16.10.2020
Номер документу92190556
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/1286/20

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні