ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 жовтня 2020 року м. Київ № 640/6763/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Іщука І.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Нітеко"
до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві
третя особа Київська міська рада (Київська міська державна адміністрація)
про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Нітеко" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві, в якому просить суд:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві щодо незастосування локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням, у витязі, сформованому 19.02.2019, із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 47909 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0082;
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві щодо незастосування локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням, у витязі, сформованому 19.02.2019, із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 4222 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, на перетині вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0080;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві видати TOB Компанія Нітеко новий витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 47909 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0082, у якому застосовано локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві видати TOB Компанія Нітеко новий витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 4222 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, на перетині вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0080, у якому застосовано локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.
В обгрунтування позовних позивач зазначив про те, що відповідачем протиправно при наданні позивачу витягів про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080 із застосуванням сукупного локального коефіцієнту Км3 величиною 1,05 , не було застосовано при їх визначенні такого локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням (0,9), що встановлено у Додатку 3 Рішення КМР від 10.03.2016 №217/217. Позивач також зауважив, що обставини користування ним земельною ділянкою не змінились, оскільки відповідно до витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номером 8000000000:90:125:0082 від 15.09.2015 №11277 та номером 8000000000:90:125:0080 від 15.09.2015 №11278, а також довідки №Ю-38898/2018 про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки при розрахунку нормативної грошової оцінки зазначених земельних ділянок застосовувався локальний коефіцієнт, який враховує, що дана земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.
Позивачем також наголошено на тому, що необхідність застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки вищевказаних земельних ділянок локального коефіцієнту, який враховує, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням, підтверджується листом ДП Інститут Генерального плану міста Києва від 26.08.2015 №137, виданого на підставі проектної документації зі Складання схем впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок міста Києва (том 1), розробленої ПАТ Київпроект , ДП Інститут Генерального плану міста Києва , ДП Інститут Київгенплан на замовлення Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) у 2013 році. При цьому, користування водою на даних земельних ділянках здійснювалось позивачем на підставі дозволу на спеціальне водокористування №Укр-871-Кіє від 25.06.2015 року з терміном дії до 25.06.2018 та здійснюється на даний час на підставі дозволу на спеціальне водокористування № 78/КІ/49д-18 від 11.06.2018 з терміном дії до 11.06.2023.
Крім того, позивач зазначив про те, що в вересні 2019 року представником Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко було за даними загальнодоступних відомостей публічної кадастрової карти України виявлено, що невідомою особою було замовлено та отримано нові витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080, у зв`язку з чим позивач поніс збитки, оскільки під час проведення перевірки контролюючим органом було встановлено недоплату орендної плати за земельні ділянки з огляду на те, що нормативна грошова оцінка орендованих земельних ділянок в отриманих заявою позивача витягах та в базі даних ДЗК відрізнялась.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.03.2020 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №640/6763/20 без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі (письмове провадження).
Через канцелярію Окружного адміністративного суду міста Києва 16.04.2020 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній зазначиив про те, що формування оскаржуваних позивачем витягів здійснюється за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру в режимі "реального часу" шляхом роздруківки відповідного витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, на підставі актуальних відомостей про земельні ділянки, які на момент видачі такого витягу внесені до Державного земельного кадастру. Оскільки нормативна грошова оцінка земель у місті Києві проведена, а технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджена рішенням Київської міської ради від 03 липня 2014 року №23/23 (із змінами), складовою частиною якої є схеми впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок міста Києва, серед впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельної ділянки позивача відсутні такі локальні коефіцієнти як не забезпечення централізованим водовідведенням.
Щодо порядку формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки та законодавчої необгрунтованості доводів позивача про те, що зазначені витяги має право замовляти лише власник або користувач земельної ділянки, та про те, що під час формування таких витягів повинні застосовуватись додаткові документи, які не є складовою частиною технічної документації з такої оцінки, відповідач наголосив, що законодавством відсутні обмеження в отриманні таких витягів зацікавленими особами, оскільки такі витяги не є рішеннями суб`єкта владних повноважень та не зумовлюють виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а лише носять інформаційний характер. Таким чином, на думку відповідача, вказане свідчить про необґрунтованість заявлених позивачем вимог та доводів, які не відповідають дійсним обставинам.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.04.2020, у зв`язку з надходженням до суду клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження суд ухвалив розгляд адміністративної справи №640/6763/20 проводити в порядку загального позовного провадження, та призначив підготовче засідання.
Відповідно до наданих до суду пояснень від 10.08.2020 представник позивача не погоджується з доводами відповідача про те, що витяг з технічної документації про грошову оцінку землі не є рішенням суб`єкта владних повноважень та не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а носить лише інформаційний характер. Так, на думку представника позивача, такий витяг прямо впливає на права позивача, оскільки останній є орендатором земельних діляник та є заінтересованою особою, яка наділена правом на укладання договорів на проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
У своїх заперечення від 17.08.2020 представник відповідача зазначив про те, що законодавством України чітко встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років, у зв`язку з чим, юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою складається технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах відповідного населеного пункту (складовими частинами такої документації є схеми впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок міста Києва). Тобто всі показники та графічні матеріали (в тому числі і схеми впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних діїянок міста Києва) у такій технічній документації проходять періодично (один раз на 5-7 років) відповідні оновлення. Станом на сьогодні, нормативна грошова оцінка у місті Києві проведена, а технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджена рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 №23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва , в тому числі схеми впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок, якими користується позивач.
Також представник відповідача зауважив, що під час формування за допомогою програмного забезпечення оскаржуваних витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок позивача, автоматизована система Державного земельного кадастру не проводить жодних розрахунків, а лише застосовує відповідні локальні коефіцієнти місця знаходження земельних ділянок позивача, які відображені у затвердженій органом місцевого самоврядування технічній документації з нормативної грошової оцінки земель у місті в цілому, не створюючи при цьому нової інформації.
У судовому засіданні 18.05.2020 за клопотанням відповідача судом залучено в якості третьої особи Київську міську раду (Київську міську державну адміністрацію). Представник Київської міської ради в судове засідання 17.08.2020 не з`явився, правом щодо надання пояснення з приводу спірних правовідносин не скористався.
Під час судового розгляду справи судом оголошувались перерви та розгляд справи відкладався у відповідності із приписами Кодексу адміністративного судочинства України.
В судовому засіданні 17.08.2020, враховуючи надходження клопотань від предстаників сторін, суд ухвалив здійснити подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив, відповідь на відзив, письмові заперечення та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
На підставі рішення Київської міської ради від 27.02.2003 року №289/449 Київською міською радою із Tовариством з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко 16.05.2003 було укладено договір оренди земельної ділянки, що посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Щербаковим В.З. (реєстровий номер 533) та зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 23.05.2003 за №79-6-00110.
За вказаним договором Київською міською радою передано в оренду позивачу земельну ділянку площею 4,7909 га для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-торговельного центру з кадастровим номером 8000000000:90:125:0082, з місцем розташування: перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе в Голосіївському районі м. Києва на двадцять п`ять років.
Відповідно до розділу 2 вказаного договору оренди земельної ділянки орендна плата встановлена у відсотковому співвідношення від нормативної грошової оцінки (далі по тексту - НГО) вказаної земельної ділянки.
Згідно з витягом із технічної документації про НГО земельної ділянки з кадастровим номером: 8000000000:90:125:0082 від 15.09.2015 №11277, а також довідки № Ю-38899/2018 про розмір нормативної грошової оцінки (НГО) земельної ділянки (8000000000:90:125:0082) від 04.06.2018 при розрахунку нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки застосовувався локальний коефіцієнт, що враховує, що дана земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.
Крім цього, на підставі пукнту 84 рішення Київської міської ради від 15.07.2004 №419/1829 Київською міською радою із Tовариством з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко 01.09.2005 було укладено договір оренди земельної ділянки, що посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Щербаковим В.З. (реєстровий номер 622) та зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 20.09.2005 за №79-6-00214.
За вказаним договором Київською міською радою передано в оренду позивачу земельну ділянку площею 0,4222 га для будівництва, експлуатації та обслуговування адміністративно-торгового центру з кадастровим номером 8000000000:90:125:0080, з місцем розташування: перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе в Голосіївському районі м. Києва на п`ятнадцять років.
Відповідно до розділу 4 вказаного договору оренди земельної ділянки орендна плата встановлена у відсотковому співвідношення від нормативної грошової оцінки (надалі - НГО) вказаної земельної ділянки.
Згідно витягу із технічної документації про НГО земельної ділянки з кадастровим номером: 8000000000:90:125:0080 від 15.09.2015 №11278, а також довідки № Ю-38898/2018 про розмір нормативної грошової оцінки (НГО) земельної ділянки (8000000000:90:125:0080) від 04.06.2018 року при розрахунку нормативної грошової оцінки зазначеної земельної ділянки застосовувався локальний коефіцієнт, який враховує, що дана земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.
Як зазначив позивач, в вересні 2019 року представником Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко за даними загальнодоступних відомостей публічної кадастрової карти України було виявлено, що невідомою особою було замовлено та отримано нові витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080.
При чому, на переконання позивача, Товариством з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко , її посадовими чи службовими особами, працівниками чи іншими представниками заяви про отримання витягів із технічної документація про нормативну грошову оцінку земельних ділянок не подавались та відповідні витяги не отримувались.
Так, для отримання інформації з цього приводу представником позивача було здійснено адвокатський запит до Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від (від 27.09.2019 №29-3040/0/1-19).
Листом від 01.10.2019 №29-26-0.10-4856/2-19 відповідач повідомив представника позивача про те, що з 01 січня 2017 року введено в дію порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 (зі змінами), зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 19.12.2016 року № 1647/29777, згідно з яким витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки формується за заявою зацікавленої особи. Головним управлінням Держгеокадастру у м. Києві на підставі відповідних заяв зацікавленої особи ( ОСОБА_1 ), що надійшли через електронний сервіс замовлення адміністративних послуг, розміщений на офіційному сайті Держгеокадастру (www.land.gov.ua), в порядку, визначеному законодавством, 19.02.2019 сформовано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080.
До даного листа було додано також відповідні витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080, з яких вбачається, що вони видані ОСОБА_1 як заявнику.
Крім того, позивачеві стало відомо, що у витягах із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами: 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080, що знаходяться за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, при розрахунку нормативної грошової оцінки даних земельних ділянок не застосовувався локальний коефіцієнт, що враховує інженерно-інфраструктурний фактор, а саме, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.
Вважаючи такі дії відповідача щодо неврахування локального коефіцієнту на місцезнаходження земельної ділянки, як не забезпечення земельних ділянок централізованим водопостачанням протиправними, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.
В силу вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно пункту 2 Положення про Головне управління Держгеокадастру у м. Києві, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 № 308 Головне управління у своїй діяльності керується, зокрема, Конституцією та законами України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України.
Порядок формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, визначений Земельним кодексом України, Законом України Про оцінку земель від 11.12.2003 №1378-IV (далі по тексту - Закон №1378), Методикою нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 №213 та Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 (зареєстрований у Мінюсті 19.12.2016 за № 1647/29777).
Згідно пункту 3 розділу І та пункту 2 розділу II зазначеного вище Порядку інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності (зазначене дублюється Методикою нормативної грошової оцінки населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213).
В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.
Пунктами 6,10 розділу II Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489, визначено, що коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км=Км1хКм2хКм3, де:
Км1- регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;
Км2- зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);
Км3- локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.
Вихідними даними для обчислення коефіцієнта Км є затверджені матеріали Генеральної схеми планування території України, схем планування території Автономної Республіки Крим та областей, генеральні плани населених пунктів у частині, яка характеризує існуючий стан населеного пункту.
Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.
Вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно- геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко- планувальної зони за формулою: Цн = Цнз х Кф х КмЗ.
Значення коефіцієнта КмЗ визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.
Для обчислення КмЗ враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.
Статями 15, 18, 20 та 23 Закону України Про оцінку земель встановлено, що підставою для проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
За результатами проведення нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів, яка затверджується відповідною міською радою.
Нормативна грошова оцінка у м. Києві проведена, а Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Києва затверджена рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва (із змінами від 10.03.2016 №217/217).
Тобто, схеми впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок міста Києва (в тому числі і щодо земельної ділянки позивача) були розроблені ПАТ Київпроект , ДП Інститут Генерального плану міста Києва , ДП Київгенплан та є складовою частиною Технічної документації з проведення нормативної грошової оцінки земель міста Києва, яка була затверджена рішенням Київської міської ради.
Проте, серед впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080, які затверджені рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва , відсутній такий локальний коефіцієнт як: не забезпечена централізованим водопостачанням , що не заперечується і самим позивачем.
Статтею 18 Закону №1378 встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше, ніж один раз на 5-7 років.
Згідно з частиною першою статті 20 Закону №1378 результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація.
Відповідно до статті 15 цього ж Закону підставою для проведення оцінки земель, у тому числі нормативної грошової оцінки земельних ділянок, є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Згідно з положеннями статті 23 Закону №1378 виготовлена технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати за землі комунальної та державної форм власності. При цьому, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради. Таке рішення офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року.
При цьому, додаток 7 до Порядку №489 у формі таблиці відображає перелік локальних факторів по групам та коефіцієнти локальних факторів із вказівкою граничних (максимальних і мінімальних) значень коефіцієнтів.
У додатку 3 рішення КМР від 10 березня 2016 року № 217/217 у формі таблиці зазначено локальні фактори та фіксовані коефіцієнти локальних факторів у м. Києві, в тому числі, щодо земельних ділянок, не забезпечених централізованим водопостачанням - 0,90.
Згідно частини першої статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад.
У відповідності до ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі по тексту - Закон №280/97-ВР) рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до частини першої статті 73 вказаного Закону акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Таким чином, рішення КМР від 10 березня 2016 року № 217/217 у силу наведених положень є нормативно-правовим актом, обов`язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.
Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що величина локального коефіцієнту Км3 визначається щодо кожного населеного пункту з урахуванням місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території, на підставі рішення сільської, селищної, міської ради.
Судом встановлено, що Рішення Київської міської ради від 03.07.2014 №23/23 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва" містить складовий елемент технічної документації, яким, зокрема, є том 1 пояснювальної записки "Складання схем впливу локальних факторів, що характерезують місцерозташування земельних ділянок міста Києва", замовником якого є Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської ради (КМДА).
Із зазначеної записки, яка є складовим елементом технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва, вбачається, що такі уточнення враховуються при щорічному коригуванні у затверджених межах розповсюдження локальних факторів.
Суд критично оцінює доводи відповідача про необхідність застосування до спірних правовідносин положень законодавства, якими визначається порядок формування земельних ділянок, оскільки з аналізу норм законодавства, на переконання суду, для правильності вирішення спору достатньо визнання відповідачем того факту, що новостворені земельні ділянки розташовані в межах попередньо зареєстрованої земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080, а також відсутності у відповідача доказів на спростування тверджень позивача про відсутність на спірних земельних ділянках централізованого водопостачання та наявність у останнього дозволів на спеціальне водокористування.
Як зазначив позивач, попередня поведінка відповідача підтверджувала факт отримання нормативної грошової оцінки з урахуванням локального фактору "відсутність централізованого водопостачання", а отже наступне невикористання цього фактору протирічить попереднім діям та рішенням відповідача.
З матеріалів справи вбачається, що при формуванні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:125:0082 від 15.09.2015 №11277 та з кадастровим номером 8000000000:90:125:0080 від 15.09.2015 №11278 відповідачем був застосований локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.
Крім того, судом встановлено, що на момент застосування вказаного локального коефіцієнта, користування водою на земельних ділянках з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080 здійснювалось позивачем на підставі Дозволу №УКР=871-Кіє, від 25.06.2016 з терміном дії до 25.06.2018.
Як зазначено в листі ДП "Інститут Генерального плану міста Києва"від 26.08.2015 №137 "Про можливість застосування локального коефієнту" враховуючи надані замовником текстові та графічні матеріали встановлено, що для земельних ділянок, що знаходиться у користуванні TOB "Компанія "Нітеко" (кадастрові номери 8000000000:90:125:0082, 8000000000:90:125:0080), має застосовуватись локальний коефіцієнт, який враховує що наразі земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.
При цьому, в матеріалах справи також наявна копія Дозволу на спеціальне водокористування від 11.06.2018 №78/КІ-49д-18 з терміном дії до 11.06.2023.
На думку суду, станом на момент формування витягів про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080 із застосуванням сукупного локального коефіцієнту Км3 величиною 1,05 , в яких не було застосовано при їх визначенні такого локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням (0,9), позивачач користувався послугами водопостачання на підставі Дозволу на спеціальне водокористування від 11.06.2018 №78/КІ-49д-18.
Таким чином, суд приймає до уваги доводи позивача про необхідність застосування значення локального коефіцієнта Км3 з урахуванням відповідного локального фактору, оскільки матеріалами справи підтверджується, що земельні ділянки, що надані в оренду позивачу, не забезпечено централізованим водопостачанням, та з огляду на те, що на момент надання витягів із технічної документації рішення Київської міської ради від 03.07.2014 р. № 23/23 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва із змінами від 10.03.2016 р. №217/217 були чинними.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 20.12.2018 у справі № 826/11716/17.
Водночас, згідно пунктів 57 та 58 постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30 січня 2020 року по справі №820/1804/16 (провадження №К/9901/12821/18) надаючи оскаржуваний витяг, відповідач зобов`язаний був перевірити правомірність та обґрунтованість вказаних в ньому даних, які впливають на вартість грошової оцінки земельної ділянки. Формування витягу в автоматичному режимі не може бути підставою для встановлення в ньому розмірів коефіцієнтів, які не відповідають вимогам чинного законодавства.
За встановлених обставин по справі, колегія суддів погодилась з висновками судів попередніх інстанцій про наявність підстав для визнання протиправними дій відповідача щодо здійснення оцінки земельної ділянки, дані якої оформлені витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та скасування зазначеного витягу.
З приводу доводів про те, що через видачу відповідачем нових витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок без відома та участі позивача, суд звертає увагу, що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а тому при видачі витягів про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:90:125:0082 та 8000000000:90:125:0080 від 19.02.2019 ОСОБА_1 , відповідач діяв в межах законодавства.
Таким чином, виходячи з викладеного, беручи до уваги наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість і доведеність позовних вимог, та наявності підстав для задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
На думку суду, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, покладений на нього обов`язок доказування з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, не виконав, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві щодо незастосування локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням, у витязі, сформованому 19.02.2019, із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 47909 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0082.
3. Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у місті Києві щодо незастосування локального коефіцієнту, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням, у витязі, сформованому 19.02.2019, із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 4222 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, на перетині вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0080.
4. Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві видати Товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко новий витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 47909 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, перетин вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0082, у якому застосовано локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.
5. Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у місті Києві видати Товариству з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко новий витяг із технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки площею 4222 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, Голосіївський район, на перетині вул. Академіка Заболотного та Столичного шосе, кадастровий номер 8000000000:90:125:0080, у якому застосовано локальний коефіцієнт, що земельна ділянка не забезпечена централізованим водопостачанням.
6. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Нітеко (03131, м. Київ, Столичне шосе, 103, код ЄДРПОУ 20074704) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 8 408,00 грн (вісім тисяч чотириста вісім гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у місті Києві (03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, 69, код ЄДРПОУ 39802366).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України, із урахуванням положень пункту 15.5 Перехідних положень (Розділу VII) Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Іщук І.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92190676 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Іщук І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні