Постанова
від 15.10.2020 по справі 640/24524/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30. тел/факс 254-21-99, e-mail: inbox@6apladm.ki.court.gov.ua

Головуючий суддя у першій інстанції: Балась Т.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2020 року Справа № 640/24524/20

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Епель О.В.,

суддів: Карпушової О.В., Степанюка А.Г.,

за участю секретаря Лісник Т.В.,

представника позивача Радзівіла К.С.,

представника відповідача Агапова Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Київської міської організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 жовтня 2020 року у справі

за позовом Київської міської організації Політичної партії

ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ

до Київської міської територіальної виборчої комісії

про скасування постанов та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

Історія справи.

Київська міська організація Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Київської міської територіальної виборчої комісії (далі - відповідач) про:

- скасування постанов Київської міської територіальної виборчої комісії від 07.10.2020 № 201 Про затвердження тексту виборчого бюлетеня на чергових виборах Київського міського голови 25 жовтня 2020 року та № 202 Про затвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування у територіальних виборчих округах багатомандатного виборчого округу на чергових виборах депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2020 року ;

- зобов`язання відповідача вчинити дії щодо зазначення в тексті бюлетенів для голосування на чергових виборах Київського міського голови та у територіальних виборчих округах багатомандатного виборчого округу на чергових виборах депутатів Київської міської ради 25.10.2020 правильної назви організації партії, а саме: Київська міська організація Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ .

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що в тексті виборчих бюлетенів для голосування на чергових виборах Київського міського голови та депутатів Київської міської ради, які затверджені оскаржуваними позивачем постановами ТВК, зазначено найменування організації політичної партії великими літерами, а не малими, що, на переконання позивача, суперечить статті 241 Виборчого кодексу України та порушує його права, як суб`єкта виборчого процесу - організації партії.

При цьому, позивач стверджує, що застосоване в тексті бюлетенів найменування його організації великими літерами слід вважати таким, що відрізняється від найменування, застосованого в установчих документах юридичної особи.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 жовтня 2020 року в задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Приймаючі таке рішення, суд першої інстанції виходив з того, що найменування позивача, яке зазначено відповідачем у текстах бюлетенів, затверджених оспорюваними постановами ТВК, відповідає відомостям про нього в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, надає можливість повністю ідентифікувати політичну організацію позивача, не впливає на сприйняття її найменування виборцями та не суперечить жодній нормі виборчого законодавства.

Крім того, суд зазначив, що найменування всіх політичних організацій, включаючи організацію позивача, які вказані у виборчих бюлетенях, надруковано літерами однакового шрифту та розміру, що виключає можливість візуального виділення будь-яких назв організацій політичних партій у тексті бюлетеня та відповідає принципу рівності.

Позивач, не погоджуючись з таким рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити постанову про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування своїх апеляційних вимог позивач наводить доводи, аналогічні тим, що були викладені в його позовній заяві, наполягає на своїй правовій позиції, стверджуючи, що зазначення найменування його політичної організації великими літерами вказує на застосування відповідачем найменування, відмінного від визначеного у відповідних установчих документах.

При цьому, апелянт посилається на порушення відповідачем ст.ст. 35, 241 Виборчого кодексу України, ст. 90 Цивільного кодексу України та ст.ст. 8, 9, 10, 11 Закону України Про політичні партії .

Також апелянт вважає, що судом першої інстанції безпідставно було застосовано при розгляді цієї справи наказ Міністерства юстиції України від 05.03.2012 № 368/5 щодо затвердження вимог до написання найменування юридичної особи та її структурного підрозділу, оскільки сфера дії цього наказу, за твердженням апелянта, поширюється виключно на підрозділи територіальних органів Мін`юсту.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.10.2020 відкрито провадження за цією апеляційною скаргою, учасникам справи встановлено строк на подачу відзиву, та враховуючі швидкоплинність розгляду справ цієї категорії, судове засідання призначено на 15.10.2020 о 12:30 год.

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, наполягаючи на тому, що позиція апелянта є необґрунтованою, а також стверджуючи, що права позивача щодо участі у виборчому процесі не порушені.

Крім того, у своєму відзиві відповідач зазначає, що оспорювані позивачем постанови прийняті ТВК з дотриманням принципу рівності у виборчому процесі, який регламентовано статтею 4 Виборчого кодексу України.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду - без змін з наступних підстав.

Обставини справи, установлені судом першої інстанції.

Як установлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів цієї справи, 05.04.2016 Київська міська організація Політичної партії ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ ЦЕНТР була зареєстрована як юридична особа за адресою: 01133, місто Київ, вул. Мечникова, буд. 14/1, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ 40398712 вчинено відповідний запис 10701020000062655.

24.05.2017 Київська міська організація Політичної партії ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ ЦЕНТР змінила найменування на Київську міську організацію Політичної партії ЗА ЖИТТЯ .

11.04.2019 Київською міською організацією Політичної партії ЗА ЖИТТЯ прийнято рішення про зміну найменування на Київську міську організацію Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ з ідентифікаційним кодом ЄДРПОУ 40398712.

24.09.2020 Київською міською організацією Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖРІТТЯ до Київської міської територіальної виборчої комісії (далі - Київська міська ТВК) подано документи для реєстрації кандидатів у депутати Київської міської ради, висунутих на конференції цієї організації партії 22.09.2020 та включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Київської міської ради вказаної організації партії в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на чергових виборах депутатів Київської міської ради 25.10.2020.

25.09.2020 Київською міською територіальною виборчою комісією прийнято постанову № 57 Про реєстрацію кандидатів у депутати Київської міської ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на чергових виборах Київського міського голови та депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2020 року , якою вирішено зареєструвати кандидатів у депутати Київської міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Київської міської організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ , в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах на чергових виборах депутатів Київської міської ради 25.10.2020.

Постановою Київської міської територіальної виборчої комісії 07.10.2020 № 201 Про затвердження тексту виборчого бюлетеню на чергових виборах Київського міського голови 25 жовтня 2020 року затверджено текст виборчого бюлетеню для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі на виборах Київського міського голови на чергових виборах 25.10.2020, згідно з додатком № 1.

Постановою Київської міської територіальної виборчої комісії 07.10.2020 № 202 Про затвердження тексту виборчих бюлетенів для голосування у територіальних виборчих округах багатомандатного виборчого округу на чергових виборах депутатів Київської міської ради 25 жовтня 2020 року затверджено текст виборчих бюлетенів для голосування у територіальних виборчих округах багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Київської міської ради на чергових місцевих виборах 25.10.2020, згідно з додатками №№ 1-13.

У бюлетенях, затверджених вказаними постановами Київської міської ТВК зазначено найменуванням позивача: КИЇВСЬКА МІСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ .

Вважаючи такі постанови протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Нормативно-правове обґрунтування.

Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Виборчим кодексом України (далі - ВК України), Законом України Про Центральну виборчу комісію від 30.06.2004 № 1932-IV (далі - Закон № 1932-IV).

Так, відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У частинах першій, третій - п`ятій статті 12 ВК України закріплено, що вибори проводяться на основі рівного виборчого права. Громадяни України беруть участь у виборах на рівних засадах.

Усі кандидати, зареєстровані у порядку, встановленому цим Кодексом, мають у виборчому процесі виборів, на яких вони висунуті, рівні права та беруть участь у цьому процесі на умовах, рівних для відповідних виборів.

Усі партії (організації партій), які набули статусу суб`єкта виборчого процесу відповідно до цього Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених цим Кодексом.

Рівність прав і можливостей кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі відповідних виборів забезпечується:

1) забороною привілеїв чи обмежень кандидатів в залежності від суб`єкта висування, за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, інвалідності та стану здоров`я, за мовними або іншими ознаками;

2) забороною втручання органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб та службових осіб у виборчий процес, за винятком здійснення повноважень, передбачених цим Кодексом;

3) рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств, закладів, установ, організацій, їх посадових та службових осіб до кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів відповідного виборчого процесу;

4) забороною використання для фінансування передвиборної агітації інших коштів, крім коштів виборчого фонду партії (кандидата, організації партії);

5) рівним та неупередженим ставленням засобів масової інформації, інформаційних агентств до кандидатів, партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу.

У статті 240 ВК України закріплено загальні вимоги до виборчого бюлетеня з місцевих виборів.

Частинами першою-четвертою зазначеної статті передбачено, що форма та колір виборчого бюлетеня для кожних місцевих виборів затверджуються Центральною виборчою комісією не пізніш як за тридцять днів до дня проведення чергових місцевих виборів і не можуть змінюватися до призначення наступних чергових місцевих виборів.

Текст виборчих бюлетенів для голосування у відповідних виборчих округах затверджується відповідними територіальними виборчими комісіями не пізніш як за сімнадцять днів до дня голосування. Ступінь захисту виборчого бюлетеня встановлюється відповідною територіальною виборчою комісією у такий самий строк.

Текст виборчого бюлетеня викладається державною мовою і повинен бути розміщений на одному аркуші та лише з одного боку.

Виборчий бюлетень повинен містити назву та дату місцевих виборів, а в разі проведення повторного голосування - зазначення "повторне голосування" та дату його проведення, позначення виборчого округу, номер виборчого округу (за наявності), а також позначені місця для номера виборчої дільниці, печатки дільничної виборчої комісії. За наявності підтвердженої відповідним поліграфічним підприємством технічної можливості територіальна виборча комісія може прийняти рішення про виготовлення виборчих бюлетенів із зазначенням номерів виборчих дільниць.

Статтею 241 ВК України регламентовано вимоги до виборчого бюлетеня з окремих видів місцевих виборів.

Так, у частинах першій, другій наведеної норми визначено, що у виборчому бюлетені для голосування в територіальному виборчому окрузі в межах єдиного багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) назви організацій партій розміщуються у порядку їхніх номерів, визначених жеребкуванням, яке проводить відповідна територіальна виборча комісія у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, за участю представників організацій партій у відповідній виборчій комісії, кандидатів у депутати, уповноважених осіб організацій партій в єдиному багатомандатному виборчому окрузі після закінчення реєстрації кандидатів у депутати до затвердження тексту виборчого бюлетеня. Порядковий номер організації партії, визначений за результатами жеребкування, не може бути змінений під час відповідного виборчого процесу.

У виборчому бюлетені в одному ряду, почергово з ліва на право зазначаються:

1) визначений жеребкуванням номер кожної організації партії;

2) повна назва відповідної організації партії, прізвище, ім`я та по батькові кандидата у депутати, включеного до єдиного виборчого списку під першим номером без зазначення номера;

3) два квадрати: порожній квадрат - для волевиявлення щодо організації партії та квадрат із нанесеним трафаретом - для волевиявлення щодо кандидатів, включених до відповідного територіального виборчого списку організації партії;

4) виборчий список з прізвищами, ініціалами усіх кандидатів та їх порядковими номерами трафаретним форматом зверху донизу, за якими їх включено до відповідного територіального виборчого списку організації партії, у дві колонки.

У виборчому бюлетені для голосування в багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч), в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів сільського, селищного, міського голови зазначаються порядкові номери, під якими в алфавітному порядку включені до бюлетеня зареєстровані у відповідному виборчому окрузі кандидати, їхні прізвища, власні імена (усі власні імена) та по батькові (за наявності), суб`єкт висування кандидата, у разі якщо кандидат висунутий шляхом самовисування, міститься позначка самовисування , відомості про рік народження, посаду, місце проживання. Праворуч від порядкового номера та прізвища кожного кандидата розміщується порожній квадрат.

Відповідно до пункту 9 частини першої статті 19 Закону № 1932-IV Центральна виборча комісія затверджує форму, колір, текст виборчого бюлетеня для голосування в загальнодержавному виборчому окрузі та форму, колір, текст виборчого бюлетеня для голосування в одномандатних виборчих округах, забезпечує їх виготовлення.

Висновки суду апеляційної інстанції.

Системний аналіз викладених правових норм надає підстави стверджувати, що ВК України, як спеціальним законодавчим актом у галузі виборчого процесу, регламентовано виключний перелік імперативних вимог до тексту виборчого бюлетеня, який затверджується постановою уповноваженої ТВК.

Перевіряючи доводи апеляційної скарги, колегія суддів зазначає, що тексти виборчих бюлетенів, які затверджені оспорюваними позивачем постановами Київської міської ТВК №№ 201, 202, зокрема в частині визначення найменування політичної організації позивача КИЇВСЬКА МІСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ , відповідають приписам виборчого законодавства, зокрема вищенаведеним нормам ст.ст. 240, 241 ВК України, а також принципу рівності, закріпленому у ст.ст. 4, 12 ВК України.

Твердження апелянта про те, що зазначення назви його політичної організації великими літерами вказує на застосування відповідачем найменування, відмінного від визначеного у відповідних установчих документах, в яких його найменування в частині Київська міська організація політичної партії прописано малими літерами, апеляційний суд вважає необґрунтованими, оскільки застосування ТВК великих літер для позначення найменувань всіх політичних організацій, указаних у бюлетенях, обумовлено необхідністю забезпечення реалізації принципу рівності при складанні їх тексту.

Разом з тим, на важливості, непорушності принципу рівності у виборчому праві та обов`язку саме держави в особі відповідних суб`єктів владних повноважень (у цьому випадку ТВК) забезпечити його реальну реалізацію неодноразово наголошував Конституційний Суд України у своїх рішеннях, а також Європейський Суд з прав людини.

Так, у рішенні від 04.04.2012 № 7-рп/2012 КС України зазначив, що конституційний принцип рівного виборчого права зобов`язує державу створити рівні умови для реалізації активного та пасивного виборчого права на всіх стадіях виборчого процесу, а також рівні можливості для їх захисту в порядку, передбаченому законом.

Усім виборцям і всім кандидатам у народні депутати України Конституція надає і гарантує рівні правові можливості для реалізації своїх виборчих прав (рішення КС України від 26.02.1998 № 1-рп/98).

Європейський Суд з прав людини у рішенні від 02.03.1987 у справі Матье-Моэн и Клерфейт (Mathieu-Mohin та Clerfayt) проти Бельгії наголосив на важливості забезпечення принципу рівності всіх учасників виборчого процесу, зокрема кандидатів, та наявності у держави обов`язку вживати відповідні позитивні заходи для його забезпечення.

Відповідно до ст. 6 КАС України та ст. 17 Закон України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини висновки ЄСПЛ є джерелом права.

При цьому, судова колегія звертає увагу на те, що жодною нормою чинного законодавства, зокрема спеціальною статтею 241 ВК України, на яку посилається апелянт, не визначено, якими саме літерами (великими чи малими) повинні зазначатися найменування політичних організацій у виборчих бюлетенях, та не передбачено імперативної заборони щодо застосування великих літер.

Водночас, у рішенні ЄСПЛ у справі Ковач проти України (Заява N 39424/02) 7 лютого 2008 року зазначено, що права, гарантовані статтею 3 Першого протоколу, мають вирішальне значення для зміцнення і збереження засад ефективної та дієвої демократії, побудованої на принципі верховенства права. Але ці права не є абсолютними. Можуть існувати опосередковано встановлені обмеження цього права, і Договірні держави повинні користуватися певною свободою розсуду в цій сфері. Договірним державам надається широка свобода розсуду у вирішенні цих питань.

Доводи апелянта щодо порушення відповідачем ст.ст. 35, 241 Виборчого кодексу України, ст. 90 Цивільного кодексу України та ст.ст. 8, 9, 10, 11 Закону України Про політичні партії , колегія суддів відхиляє як безпідставні, оскільки жодна з наведених норм не містить будь-яких положень, які б врегульовували порядок складання тексту виборчого бюлетеня, зокрема, розмір літер, що застосовуються у виборчому бюлетені для позначення найменувань політичних організацій.

Більш того, норми ст. 35 Виборчого кодексу України, ст. 90 Цивільного кодексу України та ст.ст. 8, 9, 10, 11 Закону України Про політичні партії взагалі не стосуються порядку складання та/або форми виборчого бюлетеня і врегульовують зовсім інші правовідносини (зокрема, щодо порядку набуття та припинення виборчими комісіями статусу юридичної особи, визначення найменування юридичної особи, найменування, символіки політичної партії, пордку її створення та реєстрації).

Тож, апелянтом не доведено і судом не встановлено порушення відповідачем будь-якої законодавчої норми при прийнятті спірних постанов.

Посилання апелянта на те, що судом першої інстанції безпідставно було застосовано при розгляді цієї справи наказ Міністерства юстиції України від 05.03.2012 № 368/5, апеляційний суд вважає необґрунтованими, оскільки цим наказом затверджені вимоги до написання, зокрема найменування юридичної особи та її структурного підрозділу, яке реєструється у встановленому законом порядку та в наступному застосовується нею у правовідносинах у різних сферах, зокрема у виборчому процесі.

При цьому, колегія суддів зазначає, що такий наказ є підзаконним нормативно-правовим актом і має лише субсидіарне значення для визначення нормативно-правового регулювання спірних у цій справі правовідносин. Тож, його застосування судом першої інстанції у контексті аналізу спірних правовідносин та норм спеціального виборчого законодавства не має вирішального значення.

Аналізуючи ці та всі інші доводи апеллянта, колегія суддів також зазначає, що найменування позивача, яке зазначено відповідачем у текстах бюлетенів, затверджених оспорюваними постановами ТВК, відповідає відомостям про нього в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, надає можливість повністю ідентифікувати політичну організацію позивача, не впливає на сприйняття її найменування виборцями та не суперечить жодній законодавчій нормі.

Крім того, колегія суддів звертає увагу на те, що ані в суді першої інстанції, ані в ході апеляційного провадження позивачем не було наведено обґрунтованих доводів та не надано доказів щодо порушення його прав, свобод чи охоронюваних законом інтересів внаслідок зазначення відповідачем у виборчих бюлетенях найменування його політичної організації великими літерами, а не малими.

Разом з тим, апеляційний суд приймає до уваги правовий висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 04.05.2019 у справі № 855/134/19, згідно з яким під час вирішення виборчих спорів суд повинен перевірити не тільки правомірність оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності відповідача, але й встановити наявність порушених таким рішенням, діями чи бездіяльністю прав, свобод та охоронюваних законом інтересів позивача. При цьому, установлення в судовому порядку відсутності такого порушення є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог заявника.

Відповідно до частини п`ятої статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Перевіряючи доводи всіх учасників справи, суд апеляційної інстанції враховує висновки Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), викладені, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; пункт 89), Проніна проти України (заява № 63566/00; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04; пункт 58), відповідно до яких принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Водночас, хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (пункт 29).

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність достатніх та необхідних правових підстав для задоволення позову в цій справі.

Отже, судом першої інстанції повно та правильно встановлено обставини справи і ухвалено судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Згідно зі ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, апеляційна скарга Київської міської організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ підлягає залишенню без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 жовтня 2020 року - без змін.

Розподіл судових витрат.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору.

У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, установлених цим Кодексом.

Згідно частини другої статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до статті 4 Закону України Про судовий збір , за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Ставка судового збору за подання апеляційної скарги на рішення суду становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги.

Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік передбачено, що з 01 січня 2020 року установлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2102 грн.

Отже, розмір ставки судового збору, за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції у цій справі становить 2102х150% = 3153,00 грн.

Враховуючи те, що апеляційний суд дійшов висновку про відсутність підстав для скасування рішення суду першої інстанції та для задоволення позову в цій справі, а при зверненні з апеляційною скаргою позивачем не було сплачено судовий збір, слід стягнути з Київської міської організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на користь Державного бюджету України витрати зі сплати судового збору у розмірі 3153,00 грн. за подання апеляційної скарги.

Керуючись ст.ст. 242-244, 250, 273, 275, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Київської міської організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ - залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 жовтня 2020 року - без змін.

Стягнути з Київської міської організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ (адреса: 01133 м. Київ, вул. Мечникова, 14/1; код ЄДРПОУ 40398712) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів отримувач - УК у Печер.р-ні/Печерс.р-н; код отримувача (ЄДРПОУ) - 38004897; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку (МФО) - 899998; номер рахунка - UA638999980313171206081026007; код класифікації доходів бюджету - 22030101) судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 3153,00 (три тисячі сто п`ятдесят три) гривні.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не може бути оскаржена.

Судове рішення виготовлено 15.10.2020.

Головуючий суддя

Судді:

Дата ухвалення рішення15.10.2020
Оприлюднено16.10.2020
Номер документу92200833
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/24524/20

Постанова від 15.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 14.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 14.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 13.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні