Постанова
від 12.10.2020 по справі 640/3404/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/3404/20 Суддя (судді) першої інстанції: Шевченко Н.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Коротких А.Ю.,

суддів: Сорочка Є.О.,

Чаку Є.В.,

при секретарі Григорук В.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 серпня 2020 року у справі за адміністративним позовом дочірнього підприємства "РУТЕКС КЕРАМ" товариства з обмеженою відповідальністю "РУТЕКС КЕРАМ" до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В :

Дочірнє підприємство "РУТЕКС КЕРАМ" товариства з обмеженою відповідальністю "РУТЕКС КЕРАМ" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 серпня 2020 року позов задоволено частково.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, Головне управління ДПС у Донецькій області звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити повністю. Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно досліджено обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми права.

25 вересня 2020 року на адресу Шостого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив від позивача, в якому він просить апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 серпня 2020 року залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Заслухавши учасників справи, суддю-доповідача,дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Головним управління ДПС у Донецькій області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ДП "Рутекс Керам" ТОВ "Рутекс Керам" з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку по декларації за липень 2019 року, за результатами якої складено акт перевірки від 16.10.2019 року № 88/05-99-04-02/31727271.

У висновках акту перевірки зазначено порушення позивачем п. п. 14.1.18, пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14, п. 44.1 ст. 44, пунктів 198.1, 198.2, 198.3, 198.5 статті 198, пунктів 200.1, 200.4 статті 200 розділу V Податкового кодексу України, в результаті чого позивачем: занижено суму податкових зобов`язань за операціями, що оподатковуються за основною ставкою у сумі 165564 грн (рядок 9 декларації); завищено від`ємне значення між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту у сумі 7761014 грн (рядок 19 декларації); завищено суму бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку на суму 7594058 грн (рядок 20.2.1 декларації); завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 166956 грн (рядок 21 декларації).

Позивач, не погоджуючись з висновками, викладеними в акті перевірки № 88/05-99-04-02/31727271 від 16.10.2019 року в частині заниження суми податкових зобов`язань та завищення суми бюджетного відшкодування, звернувся до податкового органу з запереченнями вх. № 119 від 28.10.2019 року.

За результатами розгляду заперечень ДП "Рутекс Керам" ТОВ "Рутекс Керам", Головним управлінням ДПС України у Донецькій області було надано відповідь, якою визнано правомірними порушення, встановлені в ході документальної позапланової невиїзної перевірки позивача.

На підставі акту перевірки податковим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 15.11.2019 року: № 000045402, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 7 594 058 грн та застосовано штрафні санкції у сумі 3 797 029 грн; № 000046402, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на 166 956 грн.

Не погоджуючись із вказаними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх в адміністративному порядку до Державної податкової служби України.

Рішенням Державної податкової служби України від 30.01.2020 рок у№ 3868/6199-00-08-05-01-06 позивачу відмовлено в задоволенні скарги, відповідно, оскаржувані податкові повідомлення-рішення залишені без змін.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з абзацом 11 статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Пунктом 198.1 статті 198 ПК України передбачено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пункт 198.3 статті 198 ПК України встановлює, що податковий кредит звітного періоду визначається, виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов`язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг .

Згідно з п. 201.6 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов`язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця (п. 201.6 ПК України).

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Із системного аналізу вищевикладених положень вбачається, що формування податкового кредиту є правом платника податку щодо зменшення податкових зобов`язань звітного періоду, яке виникає виключно за наявності податкових накладних. Закон забороняє включення до податкового кредиту сум податку на додану вартість, сплачених у складі ціни придбання товарів (робіт, послуг), якщо ці суми не підтверджені податковими накладними, та передбачає відповідальність платника податків за порушення цих вимог у вигляді фінансових санкцій.

Відповідно до п. 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

У межах здійснення господарської діяльності за період, який підлягав перевірці, позивачем було укладено ряд господарських договорів. Зокрема, договори підряду з виконання розкривних та видобувних робіт з ПрАТ ВО "Донбасекскавація" та ПрАТ "Веско".

Технологічний процес виконання розкривних робіт та робіт з видобутку товарної глини, що виконує ПрАТ ВО "Донбасекскавація" та ПрАТ "Веско", передбачає видобуток товарної глини після розкривних робіт. Зазначені роботи виконують за допомогою екскаваторів, що завантажують гірську масу в автотранспорт, який вивозить її у відвал. Кожна вказана дія враховується водієм екскаватора та водієм автотранспорту, результати якої реєструються в журналі обліку розкривних робіт. Зазначений журнал ведуть ПрАТ ВО "Донбасекскавація", ПрАТ "Веско" і позивач та він є оперативним звітом. Крім оперативного звіту, відповідно до умов договорів, проводяться маркшейдерські заміри, результати яких оформлюються відповідною довідкою (додаток №9), дані таких замірів переносяться до щомісячного звіту про виконання гірничих робіт. Кількість годин роботи техніки підтверджується відомостями роботи техніки, що підписуються представниками обох сторін договору (додаток №10).

Технологічний процес селективного видобутку глини відбувається згідно Технічних умов ТУ У 14.2-31727271-001:2011 із змінами № 3 та ТУ У 14.2-31727271-001:2011 від 02.07.2019 року (додаток №11). Згідно якості глини визначається марка глини, тобто її сорт. Кожен сорт видобувається окремо, транспортується на склади та зберігається в окремих штабелях.

Глина в залежності від якості та сорту зберігається на 3-х складах: прирейковий склад; прикар`єрний склад; проміжний склад.

Переміщення видобутої глини з кар`єру на прирейковий склад оформлюється накладними (додаток № 12). Облік видобутої глини на прирейковому складі здійснюється вагарем на автоваговій після зважування кожного автомобіля.

В журналі обліку приймання видобутку глини на склад реєструється чиста вага глини (додаток №13).

Результати добового видобутку глини вносяться в таблицю "Рух продукції", що ведеться в електронній формі, яку заповнює завідувач складом глини (додаток № 14).

Облік глини на прикар`єрному та проміжному складі ведеться на підставі висновків маркшейдерських замірів та відображається в щомісячному Звіті про виконання плану гірничих робіт (додаток №15).

Зазначений звіт є консолідованим документом, що відображає рух товарної глини між складами, та використовується бухгалтерією для підтвердження даних щодо об`ємів робіт, зазначених в складених актах виконаних робіт.

На підтвердження вищезазначених технологічних процесів позивачем були надані документи, зокрема, копія довідки про результати маркшейдерського заміру; копія Технічних умов ТУ У 14.2 -31727271-001:2011 (із змінами) № 3 від 02.07.2019 року; копія журналу обліку приймання видобутку глини на склад за липень 2019 року; копія таблиці "Рух продукції" за липень 2019 року; копія звіту про виконання плану гірничих робіт за липень 2019 року. Судом встановлено, що зазначені документи були надані позивачем відповідачу під час перевірки, жодних зауважень щодо наведеної технології видобування, а також форми та змісту наданих на її підтвердження документів від податкового органу не надходило. Зазначені первинні документи містять необхідні реквізити, які дозволяють ідентифікувати зміст та обсяг технологічних операцій з видобування глини.

Судом першої інстанції встановлено, що господарські відносини позивача з ПрАТ ВО "Донбасекскавація" ґрунтуються на договорі № 27-12/2018 від 27.12.2018 року (додаток №16), відповідно до умов якого ПрАТ ВО "Донбасекскавація" (Виконавець) зобов`язується виконати роботи в кар`єрі позивача.

Згідно з умовами договору перелік робіт визначений в розділі 1 договору та складається з: розкривних робіт (відкриті гірничі роботи з виймання та переміщення порід (розкриву), що покривають корисну копалину, з метою підготовки її запасів до виймання). Включають всі витрати з навантаження ґрунту в самоскиди, транспортуванні ґрунту на відвал, роботи на відвалі, будівництва та утримання технологічних доріг, пилоподавлення, чищенні кузовів від налипання ґрунту, а також підсипка технологічних доріг в разі неможливості проїзду автотранспорту; робіт з видобутку товарної глини, включаючи селективну виїмку корисної копалини, навантаження автотранспортування на прирейковий склад глини, повне утримання внутрішньокар`єрних доріг до виїзду на технологічну дорогу; надання послуг механізмами погодинно на об`єктах позивача.

Роботи здійснюються ПрАТ ВО "Донбасекскавація" зі своїх матеріалів і своїми засобами. Місце розташування кар`єру: Донецька обл., Бахмутський р-н, с. Зеленопілля.

Строки та об`єми робіт, які повинен виконати Виконавець, обумовлюються та позначаються в Календарному графіку виконання робіт на поточний календарний рік та оформлюються відповідним Додатком №1, який є невід`ємною частиною договору. До початку виконання робіт маркшейдерські служби обох сторін сумісно проводять заміри в кар`єрі. Наприкінці кожного звітного місяця, маркшейдерські служби проводять виміри в кар`єрі, по результатам яких складається Акт маркшейдерського виміру. Акт виконаних робіт складається Виконавцем по факту виконання робіт на підставі Акту маркшейдерських вимірів та на підставі підписаних Замовником довідок роботи механізмів Виконавця, які надавали послуги погодинно. Замовник зобов`язаний підписати наданий Виконавцем Акт виконаних робіт протягом 5 (п`яти) днів.

Вартість робіт за договором відображається у Додатку № 2 "Специфікація". Вартість робіт за договором може змінюватися в більшу або меншу сторону у разі зміни ціни на дизельне паливо. Вартість дизельного палива визначається виходячи із ціни погодженої сторонами, яка не повинна перевищувати середньої ціни по регіону на момент закупівлі, оформлюється Протоколом узгодження договірної ціни на дизельне паливо, який є невід`ємною частиною договору (п. 4.3. договору).

Оплата за виконані роботи проводиться два рази на місяць згідно рахунку на оплату, що виставляється Виконавцем: на підставі Акту виконаних робіт 15 числа звітного місяця протягом 5 (п`яти) робочих днів з дня підписання сторонами Акту виконаних робіт; на підставі Акту виконаних робіт останнього числа звітного місяця протягом 5 (п`яти) робочих днів з дня підписання сторонами Акту виконаних робіт.

Витрати на передислокацію необхідної техніки в одну сторону покриває Замовник згідно розрахунків Виконавця.

Усі розбіжності та спори, що можуть виникнути між сторонами у зв`язку з виконанням договору, вирішуються шляхом переговорів.

У випадку, якщо сторони в результаті переговорів не змогли дійти взаємної згоди щодо виниклих розбіжностей, а також у випадку, якщо одна зі сторін ухиляється від проведення переговорів, спір розглядається у судовому порядку згідно чинного законодавства.

Договір набрав чинності з моменту підписання його сторонами та діє до 31.12.2019 року, але до повного виконання сторонами своїх зобов`язань відповідно до договору.

На підтвердження виконання умов договору № 27-12/2018 від 27.12.2018 року позивачем було надано первинні документи, зокрема: копію акту приймання виконаних підрядних робіт за липень 2019 року № 24 від 15.07.2019 року; № 25 від 15.07.2019 року; № 26 від 31.07.2019 року (додаток № 17); копію довідок про вартість виконаних підрядних робіт та витрати за липень 2019 року від 15.07.2019 року та від 31.07.2019 року (додаток № 18); копію розрахунку узгодження договірної ціни в липень за виконані обсяги робіт з вартістю дизельного палива на кар`єрі станом на 15.07.2019 року та станом на 31.07.2019 року (додаток № 19); копію протоколу про узгодження ціни на дизельне паливо до договору № 27-12/2018 від 27.12.2018 року від 15.07.2019 року та від 31.07.2019 року (додаток № 20); копії довідок про результати маркшейдерського заміру від 15.07.2019 року та 31.07.2019 року (додаток № 9); копії накладних щодо переміщення видобутої глини з кар`єру на прирейковий склад за липень 2019 року - 13 шт. (додаток № 21); копії довідок роботи техніки (години) за липень 2019 року - 23 шт. (додаток № 22); копії відомостей роботи техніки на кар`єрі за липень 2019 року - 2 шт. (додаток № 23); копії рахунків №№ 51,52 від 15.07.2019 року та № 55 від 31.07.2019 року (додаток № 24).

Судом першої інстанції встановлено, що 27.05.2019 року між позивачем (Замовник) та ПрАТ "Веско" (Виконавець) укладено договір № 362 (із змінами) (додаток № 25). Виконавець зобов`язується виконати роботи в кар`єрі Замовника, а саме, роботи з видобутку товарної глини (комплекс робіт включає селективну виїмку корисної копалини, навантаження авто і транспортування на прирейковий склад глини), роботи з транспортування товарної глини поміж складами (комплекс робіт включає навантаження авто і транспортування з при кар`єрного складу на прирейковий склад глини), роботи по зачистці видобувного пласта (включають всі витрати з навантаження ґрунту в самоскиди, транспортування ґрунту на відвал), розкривні роботи (пісок) (включають всі витрати з навантаження ґрунту в самоскиди, транспортування ґрунту на відвал), розкривні роботи (некондиційна глина) (включають всі витрати з навантаження некондиційної глини в самоскиди та транспортування її на відвал), надання послуг механізмами погодинно на об`єктах Замовника, а Замовник зобов`язується прийняти ці роботи та оплатити їх відповідно до умов договору.

Вартість робіт за договором визначається на підставі протоколу узгодження договірної ціни (додаток № 2 до договору № 362 від 27.05.2019 року), який є невід`ємною частиною договору і орієнтовно складає 30 655 167,00 грн без ПДВ з урахуванням вартості дизельного палива.

Роботи здійснюються Виконавцем зі своїх матеріалів і своїми засобами. Місце розташування кар`єру Замовника: Донецька обл., Бахмутський р-н, с. Зеленопілля.

Строки та об`єми робіт, які повинен виконати Виконавець, обумовлюються та позначаються в Заявках на виконання робіт від Замовника та оформлюються відповідним Додатком № 1 до договору № 362 від 27.05.2019 року, який є невід`ємною частиною договору. До початку виконання робіт маркшейдерські служби обох сторін сумісно проводять заміри в кар`єрі.

Наприкінці кожного звітного місяця, маркшейдерські служби проводять виміри в кар`єрі, по результатам якого складається Акт маркшейдерського виміру. Акт виконаних робіт складається Виконавцем по факту виконання робіт на підставі Акту маркшейдерських вимірів та на підставі підписаних Замовником довідок роботи механізмів Виконавця, які надавали послуги погодинно. Замовник зобов`язаний підписати наданий Виконавцем Акт виконаних робіт протягом 5 (п`яти) днів.

Вартість дизельного палива визначається щомісячно виходячи з ціни, погодженої сторонами на момент закупівлі, оформляється протоколом узгодження договірної ціни на дизельне паливо.

Умови оплати: оплата проводиться два рази на місяць згідно рахунку на оплату, виставленим Виконавцем: на підставі Акту виконаних робіт 15 числа звітного місяця протягом 5 (п`яти) робочих днів з дня підписання сторонами Акту виконаних робіт; на підставі Акту виконаних робіт останнього числа звітного місяця протягом 5 (п`яти) робочих днів з дня підписання сторонами Акту виконаних робіт.

Усі розбіжності та спори, що можуть виникнути між сторонами у зв`язку з виконанням цього договору, вирішуються шляхом переговорів. У випадку, якщо сторони в результаті переговорів не змогли дійти взаємної згоди щодо виниклих розбіжностей, а також у випадку, якщо одна зі сторін ухиляється від проведення переговорів, спір розглядається у судовому порядку згідно чинного законодавства.

Договір набрав чинності з моменту підписання його сторонами та діє до 31.12.2019 року, але не раніше повного виконання сторонами своїх зобов`язань відповідно до договору.

Технологічний процес виконання розкривних робіт, робіт з видобутку товарної глини, селективного видобутку глини, що виконує ПрАТ "Веско" відповідно до договору № 362 від 27.05.2019 року, та документальне оформлення цих процесів збігається із зазначеним вище технологічним процесом при здійсненні співпраці з ПрАТ ВО "Донбасекскавація".

На підтвердження виконання умов договору № 362 від 27.05.2019 року позивачем були надані первинні документи, зокрема: копія договору № 362 від 27.05.2019 року (із змінами та додатками) (додаток № 25); копія акту приймання виконаних підрядних робіт за липень 2019 року № 3028 від 31.07.2019 року (додаток № 26); копії протоколів про узгодження ціни на дизельне паливо до договору № 362 від 27.05.2019 року та від 31.07.2019 року (додаток № 27); копія довідок оперативного обліку виконаних робіт за липень 2019 року (додаток № 28); копії довідок роботи техніки (години) за липень 2019 року - 7 шт. (додаток № 29); копії відомостей роботи техніки на кар`єрі за липень 2019 року - 1 шт. (додаток № 30,); копії накладних щодо переміщення видобутої глини з кар`єру на прирейковий склад за липень 2019 року - 47 шт. (додаток № 31); копія акту щодо перевезення глини з прикар`єрного складу на прирейковий від 22.07.2019 (додаток № 32); копія рахунку № 2438 від 31.07.2019 року (додаток № 33).

Дослідивши вищенаведені первинні документи, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що вони повною мірою відображають господарські взаємовідносини позивача з ПрАТ "Веско" у перевіряємому періоді, згідно укладеного договору № 362 від 27.05.2019 року, містять відомості про господарські операції та підтверджують їх здійснення.

З матеріалів справи також вбачається, що експедитором з організації перевезення глини зі складу позивача станції Курдюмівка (селище Курдюмівка) до ст. Жовтнева (м. Миколаїв) є ТОВ "Рутекс Керам".

Відповідно до договору транспортної експедиції № 03/05 від 03.05.2012 року (додаток № 34) ТОВ "Рутекс Керам" здійснює організацію транспортного експедиційного обслуговування (ТЕО) вантажів позивача, а також доставку вантажів у залізничному составі до пункту призначення.

Згідно умов цього договору позивач виступає Замовником, а ТОВ "Рутекс Керам" виступає Виконавцем.

Виконавцю надається лист-заява щодо надання необхідної кількості вагонів. Замовник у вагони Виконавця завантажує глину на своєму складі, де знаходиться під`їзна колія. Кожний вагон зважується на підставі чого складається та підписується ЖД накладна в електронному вигляді.

Вагони зі складу прямують через станцію Курдюмівка (селище Курдюмівка) до ст. Жовтнева(м. Миколаїв). В кінці кожного місяця складається акт здачі-прийняття вантажу у загальній кількості за весь місяць, в якому фіксується кількість вагонів та вага глини, а також акт здачі-прийняття робіт (надання послуг), складений згідно розцінок, діючих на момент виконання доручення Замовника, з реєстром звітів до кожного акту, у якому надається перелік кожного відвантаженого вагона з вагою та вартістю.

На підтвердження виконання умов договору транспортної експедиції № 03/05 від 03.05.2012 року позивачем надано наступні первинні документи: копія договору транспортної експедиції № 03/05 від 03.05.2012 року (із змінами та доповненнями) (додаток № 34); копія акту надання послуг № № 29, 32 від 31.07.2019 року (додаток № 35); копія звіту до акту наданих послуг № № 29, 32 від 31.07.2019 року (додаток № 36); додатки до акту надання послуг №№ 29, 32 від 31.07.2019 року - копії актів надання послуг від 31.07.2019 року № № 149, 150, 151, 152 та копії звітів до актів надання послуг (ТОВ "Норс Бізнес Груп") (додаток № 37); додатки до акту надання послуг № № 29, 32 від 31.07.2019 року - копії актів надання послуг від 31.07.2019 року № 124 та копії звітів до актів надання послуг (ТОВ "ТОВ Українська Торгівельна-Логістична Компанія") (додаток № 38); копія акту надання послуг № 28 від 31.07.2019 року (додаток № 39); додатки до акту надання послуг № 28 від 31.07.2019 року - копія особового рахунку (з додатками) (ВСП Лиманський) (додаток № 40); копія акту прийому-передачі вантажу від 31.07.2019 року № б/н (додаток № 41); копія листа-заяви від 30.06.2019 року № 65/1 на кількість вагонів для перевезення глини (додаток № 42); копії накладних на перевезення залізничним транспортом за липень 2019 року (додаток № 43).

Також судом першої інстанції встановлено, що експедитором з організації транспортного експедирування в порту Дочірнього підприємства "Стивідорна компанія "Ольвія" м. Миколаїв є ТОВ "АСТ-Логистик".

Відповідно до договору транспортного експедирування № 01/2018 від 10.07.2018 року ТОВ "АСТ-Логистик" зобов`язується за плату і за рахунок позивача організувати перевалку глини позивача на експорт через порти України. Маршрути, обсяги, найменування та вартість послуг з організації перевалки глини, терміни їх виконання узгоджуються в Додатках до договору.

Відповідно до умов договору експедитор організовує роботи з вивантаження глини з вагонів і її розміщення на відкритому складі порту, веде облік вантажу, що надійшов в порт. Залишки глини на складі порту підтверджуються документом - Рух глини на складах (причалах) Державного підприємства "СК" Ольвія" м. Миколаїв (додаток № 44).

Оплату вартості транспортного експедирування Замовник робить авансовим платежем. Сума авансового платежу розраховується від заявленого об`єму суднової партії вантажу і узгодженої в Додатках до договору ставки транспортного експедирування. Оплата здійснюється на підставі рахунку "Експедитора". Грошові кошти мають надійти на розрахунковий рахунок "Експедитора" до прибуття в порт теплохода під навантаження Вантажу. Остаточні розрахунки між сторонами здійснюються на протязі 14 календарних днів від дати коносамента. Після проведення остаточних розрахунків оформляється акт виконаних робіт. В актах виконаних робіт відвантажена кількість глини підтверджується ВТД та відомістю "Рух глини на складах (причалах) Державного підприємства "СК" Ольвія" м. Миколаїв.

Позивач відшкодовує "Експедитору" витрати, пов`язані із зберіганням вантажу. Вартість такого зберігання встановлюється сторонами в договорі. Оплата вартості зберігання вантажу в порту здійснюється на підставі відомостей зберігання вантажу.

Всі суперечки і розбіжності, що виникають за договором, сторони вирішують шляхом дружніх переговорів.

У разі неможливості врегулювання суперечок і розбіжностей шляхом переговорів, суперечки передаються на розгляд Господарського суду, відповідно до Господарського процесуального кодексу України.

Договір набув чинності з моменту його підписання і скріплення печатками обох сторін, з терміном дії до 31.12.2019 року. У випадку, якщо жодна зі сторін за 30 днів до закінчення терміну дії договору письмово не повідомить іншу сторону про розірвання договору, то він вважається автоматично пролонгованим на кожний наступний календарний рік.

На підтвердження виконання умов договору транспортного експедирування № 01/2018 від 10.07.2018 року позивачем надано наступні первинні документи: копія договору транспортного експедирування № 01/2018 від 10.07.2018 року (зі змінами та доповненнями) (додаток № 45); копія акту виконаних робіт від 17.07.2019 року № б/н (додаток № 46); додаток до акту виконаних робіт від 17.07.2019 року № б/н - копія рахунку-фактури від 17.07.2019 року № 01/19 (додаток № 47); копія відомості зберігання вантажу (ДП "СК "Ольвія") (додаток № 48); копія акту виконаних робіт від 28.07.2019 року № б/н (додаток № 49); додаток до акту виконаних робіт від 28.07.2019 року № б/н - копія рахунку-фактури від 22.07.2019 року № 02/19-П, 02/19 від 28.07.2019 року на проміжний драфт-сюрвейт № 91 234 від 28.07.2019 року (ПІІ у формі ТОВ "БЮРО ВЕРІТАС УКРАЇНА) (додаток № 50); копія відомості зберігання вантажу (ДП "СК "Ольвія") (додаток № 51); копія акту виконаних робіт від 29.07.2019 року № б/н (додаток № 52); копія рахунка-фактури від 29.07.2019 року № 03/19 (додаток № 53); додаток до акту виконаних робіт від 29.07.2019 року № б/н - копія рахунку-фактури від 29.07.2019 року № 829 (ДП "СК "Ольвія") (додаток № 54); копія акту виконаних робіт від 31.07.2019 року № б/н (додаток № 55); додаток до акту виконаних робіт від 31.07.2019 року № б/н - копія рахунку від 31.07.2019 року № 887 (ДП "СК "Ольвія") (додаток № 56); додатки до акту виконаних робіт від 31.07.2019 року № б/н - копії накопичувальних карток та відомостей за липень 2019 року (ДП "СК "Ольвія") (додаток № 57); копія рахунка-фактури від 31.07.2019 року № 04/19 (додаток № 58); копія відомості "Рух глини на складах (причалах) Державного підприємства "СК" Ольвія" м. Миколаїв (додаток № 44); копії карток обліку вантажу за липень 2019 року (ДП "СК "Ольвія") (додаток № 59); копія ВМД від 18.07.2019 року № 504060/2019/004502 (додаток № 60); додатки до ВМД від 18.07.2019 року № 504060/2019/004502 (додаток № 61); копія ВМД від 29.07.2019 року № 504060/2019/004793 (додаток № 62); додатки до ВМД від 29.07.2019 року № 504060/2019/004793 (додаток № 63); копії банківських виписок, що підтверджують факт оплати товару, за липень 2019 року (додаток № 64).

Колегія суддів звертає увагу на те, що на момент здійснення вказаних правовідносин, контрагенти позивача були зареєстровані в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців як платники податку та їм присвоєно індивідуальні податкові номери.

Відповідно до п. 1 ст. 18 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесені відповідні зміни.

Дослідивши надані позивачем первинні документи, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про їх повноту та достатність для підтвердження факту договірних відносин між позивачем та експедиторами.

Надані позивачем документи, які підтверджують рух глини на складі порту, відображають усі кількісні зміни в її складі, а господарські операції щодо руху глини відповідають даним бухгалтерського обліку, як позивача, так і порту. Суд не вбачає підстав для того, аби піддавати сумніву наявність природного убутку, пов`язаного з рухом глини на складі.

Щодо посилання відповідача 1 на п. 198.5 ст. 198 ПКУ про те, що позивачем не складено податкові накладні та не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений Податковим кодексом України термін, у зв`язку з використанням зазначених робіт/послуг в неоподатковуваних операціях, що призвело до заниження податкових зобов`язань, колегія суддів зазначає наступне.

У відповідності з п. 198.5 ст. 198 ПКУ у разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Судом першої інстанції встановлено, що в даному випадку нестачу придбаних позивачем товарів виявлено не внаслідок інвентаризації, проведеної на вимогу контролюючого органу, як про це йдеться в абзаці 10 п. 198.5. ст. 198 ПК України, а позивач сам надав для перевірки документи, які підтверджують природний убуток глини з незалежних від нього об`єктивних причин. При цьому, всі операції щодо руху глини на складі належним чином відображені у бухгалтерському обліку позивача, жодної невідповідності між фактичною нестачею та даними бухгалтерського обліку під час перевірки податковим органом не встановлено.

На підставі викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність податкових повідомлень-рішень №№ 000045402 та 000046402 від 15.11.2019 року.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 серпня 2020 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Сорочко Є.О.

Чаку Є.В.

Повний текст виготовлено 15 жовтня 2020 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2020
Оприлюднено16.10.2020
Номер документу92200846
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/3404/20

Постанова від 21.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 15.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 05.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 12.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Постанова від 12.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні