ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2020 р.м. ХерсонСправа № 2140/1295/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження за правилами письмового провадження адміністративну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "АМЕТИСТ-87" до Управління соціального захисту населення Олешківської районної Державної адміністрації Херсонської області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Багатопрофільна фірма "Вектор-плюс"" про зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "АМЕТИСТ-87" звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Олешківської районної Державної адміністрації Херсонської області про зобов`язання вчинити певні дії, а саме, визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Олешківської районної Державної адміністрації Херсонської області та зобов`язати відповідача здійснити розрахунки із об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку "АМЕТИСТ-87" за зобов`язаннями, що виникли зі сплати нарахованих населенню пільг та субсидій для відшкодування витрат на управління багатоквартирними будинками по вулиці Миру, 1 в м. Олешки (корпуси № 1,2,3, 4) за період часу з 01.01.2018 р.; зобов`язати відповідача подати звіт про виконання рішення суду.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що неоднарозово звертався до відповідача з листами, із змісту яких вбгається, що позивача просив припинити перерахування субсидії ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор-плюс , яка надає житлово-комунальні послуги мешканцям житлового багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 та з 01.01.2018 р. нараховувати компенсації витрат ОСББ Аметист-87 за надані пільги і субсидії, яке виконує функції з управління багатоквартирним будинком. Однак, відповідач неодноразово відмовляв позивачу у задоволенні клопотання з посиланням на не доданням підтвердження (листа) про повідомлення ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор-плюс про прийняте загальними зборами рішення щодо відмови від послуг, які надаються ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор -плюс . Однак, відповідач у період часу із січня 2018 року по липень 2018 року щомісячно готував інформацію про суми нарахованих пільг та житлових субсидій населенню, яке мешкає у багатоквартирних будинках (корпуси 1,2,3,4) по вул.. Миру,1 в м.Олешки Херсонської області за управління багатоквартирними будинками і надсилав цю інформацію фінансовому органу Олешківської РДА, але після надходження коштів до місцевого бюджету на рахунок відкритий в територіальному управління Державної казначейської служби, відповідач не здійснював розрахунки із позивачем, а перераховував ці кошти ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор - плюс , такі дії позивач вважає протиправними в зв`язку із чим звернувся до суду .
Ухвалою від 13.07.2018 року по справі відкрито спрощене позовне провадження.
31.07.2018 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого проти позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що станом на 01.07.2016 р. у ряді багатоквартирних будинках розташованих у м.Олешки на було створено ОСББ виконавчим комітетом Олешківської міської ради Олешківського району Херсонської області, у відповідності до п.5 прикінцевих та перехідних положень ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , було проведено конкурс на призначення управителя у багатоквартирних будинках де ще не створено ОСББ. Рішенням виконавчого комітету Олешківської міської ради від 13.10.2016 р. № 352 затверджено протокол засідання конкурсної комісії щодо призначення управителя у багатоквартирному будинку за результатами конкурсу, переможцем якого стало товариство з обмеженою відповідальністю Багатопрофільна фірма Вектор-плюс . Пунктом 3 рішення виконавчого комітету Олешківської міської ради від 13.10.2016 р. № 352 доручено Олешківському міському голові укласти договір на управління багатоквартирними будинками, окремо по кожному будинку, у тому числі і будинку по АДРЕСА_1 (п.2.28 зазначеного рішення). ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор плюс надала до УСЗН Олешківської РДА документи на підтвердження перемоги у конкурсі та договір на управління багатоквартирним будинком з тарифами на управління багатоквартирним будинком та житлово-комунальними послугами. 04.01.2018 року за вих. № 10/01 до відповідача від позивача надійшов лист за змістом якого позивач просить здійснити нарахування компенсації за пільги та субсидії. В якості додатку до листа додано витяг з протоколу загальних зборів № 1 від 27.10.2017 р. Питання порядку денного № 4 про визначення порядку сплати, та розмірів внесків та платежів співвласників житлового будинку . 10.01.2018 р. за вих. № 10/01 від позивача надійшов лист з вимогою припинити нараховувати компенсацію за пільги та субсидії ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор - плюс , а здійснювати нарахування на поточні рахунки позивача. В якості додатку до зазначеного листа позивачем додано переписку (листування) з ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор-плюс з питання щодо розірвання договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком № 59 від 18.10.2016 р. шляхом укладення додаткової угоди про розірвання договору. Також в якості додатку до листа надано витяг з протоколу загальних зборів №1 від 27.10.2017 р. Питання порядку денного №3 про обрання форми управління багатоквартирним будинком . Однак, зазначені документи, зокрема витяги з протоколу загальних зборів № 1 від 27.01.2017 р. з питань порядку денного №3 та 4, за своїм змістом не дають підстав УСЗН Олешківської РДА для здійснення нарахувань компенсацію за пільги та субсидії ОСББ Аметист-87 . У зв`язку із чим відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
21.08.2020 року від позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої на задоволенні позовних вимог наполягали, просили позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою від 18.09.2018 року залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача ТОВ "Багатопрофільна фірма "Вектор плюс".
Ухвалою від 27.09.2018 року провадження по справі зупинено до набрання законної сили рішення Цюрупинського районного суду Херсонської області у справі № 664/296/18.
Ухвалою від 07.02.2019 року провадження у справі поновлено.
Ухвалою суду від 07.02.2019 провадження у справі було зупинено до набрання законної сили рішення Цюрупинського районного суду Херсонської області у справі № 664/296/18.
05.10.2020 року від третьої особи надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого вбачається, що проти позовних вимог заперечує, посилаючись, що ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор-плюс з 18.10.2016 р. по 18.10.2020 р. є виконавцем послуги з управління багатоквартирними будинками у м.Олешки, в тому числі і у багатоквартирному будинку по вул. Миру, 1 у м.Олешки, на підтвердження чого надав документи. З огляду на викладене в задоволенні позовних вимог просить відмовити.
Ухвалою від 09.10.2020 року провадження у справі поновлено.
В матеріалах справи містяться заяви від сторін про розгляд справи за правилами письмового провадження без участі представників сторін.
Дослідивши наявні у справі докази, судом встановлено: 03.01.2018 року позивач звернувся з листом 09/01 до відповідача в якому просив припинити перерахування субсидії ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор - плюс , яка надає житлово-комунальні послуги мешканцям житлового багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 ; з 01.01.2018 р. нараховувати компенсації за пільги і субсидії ОСББ Аметист-87 , яке виконує функції з управління багатоквартирним будинком.
04.01.2018 року позивач звернувся листом № 10/01 до відповідача, яким зазначив номер банківського рахунку для отримання виплат компенсацій пільг і субсидій, а також надав витяг із протоколу загальних зборів ОСББ, яким визначено розмір щомісячних внесків і платежів співвласників будинку.
На лист № 09/01 відповідач надав лист-відповідь № 2-2/56 від 05.01.2018 р., в якій зазначив перелік документів, які необхідно подати додатково.
11.01.2018 року позивач звернувся з листом № 11/01 до відповідача, в якому зазначив, що листом ОСББ Аметист-87 3 04/01 від 24.11.2017 року повідомлено ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор-плюс про прийняття загальними зборами співвласників рішення щодо форми управління багатоквартирним будинком № 1 по вул. Миру м.Олешки. ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор -плюс листом-відповіддю № 1069 від 05.12.2017 р. повідомило, що звернулось до Олешківського міського голови Воронова Д.М. із проханням про розірвання з 01.10.17 р. договору № 59 від 18.09.2016 року пославшись на лист ОСББ Аметист-87 № 01/01 від 18.09.2017 року.
Позивач у листі № 11/01 звернув увагу УСЗН Олешківської РДА Херсонської області на те, що позивач 28.12.2017 року до ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор-плюс подав лист № 06/01 від 28.12.2017 року із додатком про розірвання договору № 59 від 18.10.2016 року укладений ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор-плюс із співвласниками багатоквартирного будинку № 1по вул. Миру в м.Олешки в особі Олешківського міського голови Воронова Д.М.
Тобто, на думку позивача,ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор-плюс своїм листом № 1069 від 05.12.2017 року публічно зробило пропозицію (оферту) про розірвання договору № 59 від 18.10.2016 року підписаний керівником ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор-плюс , а ОСББ Аметист-87 на підставі рішення загальних зборів прийняло дано пропозицію шляхом подання звернення із примірником додаткової угоди. Тому в силу вимог ст.ст. 640-642 ЦК України, договір № 59 від 18.10.2016 р. є розірваним з 01.12.217 року.
12.01.2018 року відповідач надав лист-відповідь № 2-2/119 на звернення позивача від 10.01.2018 р. № 11/01, яким повідомлено позивача, що наданий витяг з протоколу № 1 загальних зборів ОСББ Аметист-87 проведених 27.10.2017 року не відповідає вимогам законодавства, так як не містить рішення співвласників про забезпечення , утримання та експлуатації багатоквартирного будинку самостійно шляхом самозабезпечення з визначенням певної дати про відмову співвласників багатоквартирного будинку від послуг з управління багатоквартирним будинком, яку на даний час надає виконавець таких послуг ТОВ БФ Вектор-плюс , згідно договору, укладеного за результатами конкурсу від іменні співвласників уповноваженою особою виконавчого органу Олешківської міської ради. Дата в протоколі загальних зборів ОСББ Аметист-87 про відмову співвласників багатоквартирного будинку від послуги з управлінням багатоквартирним будинком а м.Олешки по вул. Миру, 1, яку на даний час надає ТОВ БФ Вектор-плюс , має кореспондуватися з датою угоди про припинення дії договору з ТОВ БФ Вектор плюс . Таким чином, зборами ОСББ Аметист-87 від 27.10.2017 року не проведена певна процедура передбачена законодавством для отримання відшкодування за наданні окремим категоріям громадян пільги на оплату житлово-комунальних послуг та призначені житлові субсидії. Також запропоновано надати необхідні документи (копію протоколу загальних зборів ОСББ Аметист-87 про прийняте рішення співвласників про забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку самостійно шляхом самозабезпечення з визначенням певної дати про відмову співвласників багатоквартирного будинку від послуги з управління багатоквартирним будинком, яку надає ТОВ БФ Вектор-плюс та копію угоди про розірвання договору з ТОВ БФ Вектор-плюс ) в управління соціального захисту-населення Олешківської РДА, згідно переліку наданому у листі роз`ясненні від 05.01.2018 р. № 56. На даний час управління соціального захисту населення Олешкіської РДА продовжує відшкодування витрат підприємства ТОВ БФ Вектор-плюс за надані послуги мешканцям багатоквартирного будинку № 1 по вул. Миру, які мають право на пільги та субсидії.
Однак, позивач стверджує, що з метою отримання співвласниками багатоквартирних будинків, в яких створено ОСББ Аметист-87 , пільг та субсидій для відшкодування витрат на управління багатоквартирним будинком загальними зборами об`єднання було визначено розмір внесків і платежів у розмірі 2,45 грн. за 1кв.м. та надано витяг із протоколу загальних зборів ОСББ Аметист-87 № 1 від 27.10.2017 року щодо обрання форми управління будинком. Дана інформація надано відповідачу у встановленому законом порядку, однак відповідач не здійснював розрахунки із позивачем, а безпідставно перерахував ці кошти ТОВ БФ Вектор-Плюс , що вказує на його протиправну бездіяльність.
Дослідивши матеріали справи, суд зазначає, що 1 липня 2015р. набув чинності Закон України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку .
Абзацом 1 пункту 5 прикінцевих та перехідних положень Закону Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному встановлено, що у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У разі якщо місцевою радою або її виконавчим комітетом відповідно до законодавства прийнято рішення про делегування іншому органу - суб`єкту владних повноважень функцій із здійснення управління об`єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг, управитель призначається на конкурсних засадах таким органом.
У зв`язку із тим, що станом на 01.07.2016 р. у ряді багатоквартирних будинках розташованих у м.Олешки не було створено ОСББ (у т.ч. і у будинку по вул. Миру, 1 м.Олешки) виконавчим комітетом Олешківської міської ради Олешківського р-ну Херсонської області, у відповідності до п.5 прикінцевих та перехідних положень ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , було проведено конкурс на призначення управителя у багатоквартирних будинках де ще не створено ОСББ. Рішення виконавчого комітету Олешківської міської ради від 13.10.2016 р. № 352 затверджено протокол засідання конкурсної комісії щодо призначення управителя у багатоквартирному будинку за результатами конкурсу, переможцем якого стало ТОВ БФ Вектор-плюс .
Пунктом 3 рішення виконавчого комітету Олешківської міської ради від 13.10.2016 р. № 352 доручено Олешківському міському голові укласти договори на управління багатоквартирними будинками, окремо по кожному будинку, зокрема п. 2.28 рішення - будинку по АДРЕСА_1 .
Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 р. № 1022 Про затвердження Порядку визначення граничного розміру витрат на оплату послуги з управління багатоквартирним будинком, витрат на управління багатоквартирним будинком, виходячи з якого надаються субсидії населенню - цей порядок визначає механізм розрахунку граничного розміру витрат на оплату послуг з управління багатоквартирним будинком, витрат на управління багатоквартирним будинком, виходячи з якого надаються субсидії населенню для відшкодування таких витрат. Дія цього Порядку поширюється на управителів багатоквартирного будинку, ОСББ, житлово-будівельні (житлові) кооперативи, громадян, які проживають у багатоквартирних будинках, гуртожитках та які оплачують послугу з управління багато квартирним будинком за відповідними цінами або відшкодовують витрати на управління багатоквартирним будинком згідно із затвердженими в установленому порядку внесками/платежами.
Пунктом 4 Порядку 1022 встановлено, що субсидії для відшкодування витрат на оплату послуги з управління багатоквартирним будинком надаються виходячи з розміру ціни на послугу з управління багатоквартирним будинком для відповідного будинку, але не більше граничного розміру витрат, визначеного відповідно до вимог цього Порядку.
Управитель протягом двох тижнів з дня підписання договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком (або змін до нього) повідомляє структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про розмір ціни на послугу з управління багатоквартирним будинком, визначеної для відповідного будинку, а також надає інформацію про систему оподаткування, на якій він перебуває (загальна чи спрощена), із зазначенням розміру відповідного податку, що ним сплачується.
З урахуванням вищевикладених норм вбачається, що документом (документами) які є підставою для виплати компенсацій за пільги та субсидії ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор-плюс є надання до УСЗН Олешківської РДА документів підтверджуючих перемогу у конкурсі, договору на управління багатоквартирним будинком з тарифами на управління багатоквартирним будинком та житлово-комунальними послугами, які і були подані ТОВ Багатопрофільна фірма Вектор плюс до УСЗН Олешківської РДА.
Абзацом 4 п.5 прикінцевих та перехідних положень ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку передбачено - якщо протягом дії договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного за результатами конкурсу, співвласники приймуть рішення про зміну форми управління багатоквартирним будинком або про обрання іншого управителя, співвласники мають право достроково розірвати такий договір, попередивши про це управителя, призначеного на конкурсних засадах, не пізніше як за два місяці до дня розірвання договору.
Пунктом 5 Порядку 1022 встановлено, що громадянам, які проживають в багатоквартирних будинках та гуртожитках, в яких створено об`єднання співвласників, у багатоквартирних будинках кооперативів, субсидії для відшкодування витрат на управління багатоквартирним будинком надаються виходячи з внесків/платежів на управління багатоквартирним будинком, але не більше граничного розміру витрат, визначеного відповідно до цього Порядку.
Об`єднання співвласників, кооператив повідомляють структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про розмір внесків/платежів на управління багатоквартирним будинком протягом місяця з дня проведення загальних зборів, на яких прийнято рішення про затвердження розміру внесків/платежів на управління багатоквартирним будинком.
Листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.04.2018 р. № 7/9-4067 визначено перелік документів які необхідно надати до управління соцзахисту для отримання відшкодування витрат (субсидій та пільг) на управління багатоквартирним будинком, утримання будинку та прибудинкової території, а також відомості (зміст), які повинні бути відображені у протоколі загальних зборів - для ОСББ, утворених після набрання чинності ЗУ Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , необхідним є надання до управління соціального захисту населення витягу з рішення (протоколу) загальних зборів співвласників про забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку самостійно шляхом самозабезпечення або обрання управителя, іншого виконавця послуг з визначенням певної дати, і відповідно відмову співвласників багатоквартирного будинку від послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надає виконавець таких послуг, а також копії листа-звернення ОСББ до такого виконавця послуг з повідомленням про прийняте рішення.
З вищевикладеного вбачається, що для отримання позивачем компенсації за пільги та субсидії його необхідно було надати до відповідача: копію виписки з ЄДР про державну реєстрацію ОСББ; витягу з рішення (протоколу) загальних зборів співвласників про забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку самостійно шляхом самозабезпечення або обрання управителя, іншого виконавця послуг з визначенням певної дати, і відповідно відмову співвласників багатоквартирного будинку від послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надає виконавець таких послуг, а також копії листа-звернення ОСББ до такого виконавця послуг з повідомлення про прийняте рішення; копію витягу з рішення про розмір внесків/платежів на управління багатоквартирним будинком.
Так, суд зазначає, що надані позивачем до відповідача документи, зокрема витяги з протоколу загальних зборів № 1 від 27.10.2017 р. з питань порядку денного № 3 та № 4, за своїм змістом не дають підстав УСЗН Олешківської РДА для здійснення нарахувань компенсацію за пільги та субсидії ОСББ Аметист-87 , так як витяг з протоколу загальних зборів № 1 від 27.10.2017 р. Питання порядку денного № 4 про визначення порядку сплати, та розмірів внесків та платежів співвласників житлового будинку містить лише пропозицію, яка ставилась на голосування, разом з тим у нього відомості щодо прийнятого рішення. Окрім цього з вказаного витягу не можливо дійти до висновку за що встановлено так званий розмір внесків та платежів. Так як визначення призначення внесків та платежів є відправною точкою для розрахунку розміру пільг та субсидій, так як частини 8 та 9 ст. 22 ЗУ Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку передбачено компенсацію пільг та субсидій у двох випадках: 1)для відшкодування витрат на управління багатоквартирним будинком; 2) для відшкодування витратна оплату комунальних послуг, і в кожному випадку необхідно затверджувати загальними зборами відповідні внески для розрахунку розміру пільг та субсидій.
Витяг з протоколу загальних зборів № 1 від 27.10.2017 р. Питання порядку денного № 3 про обрання форми управління багатоквартирним будинком також містить лише пропозицію, яка ставилась на голосування, разом з тим у ньому відсутні відомості щодо прийнятого рішення. Окрім цього, згідно пропозиції відображеної у даному витязі Самоуправління багатоквартирним будинком АДРЕСА_1 здійснювати з 01.12.2017 р. через органи управління ОСББ Аметист-87 . Тобто питання про самозабезпечення та про відмову від послуг з управління, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які на даний час надає ТОВ БФ Вектор-плюс , не було предметом розгляду загальних зборів.
Отже, не зважаючи на переписку позивача із відповідачем ОСББ Аметист-87 не надав до УСЗН Олешківської РДА належним чином оформлені витяги з протоколу зборів про затвердження розміру внесків та платежів на відповідні цілі та про відмову від послуг ТОВ БФ Вектор-плюс , як і не надано вказаних доказів до суду.
В той же час, матеріалами справи встановлено, що з 18.10.2016 р. по 18.10.20 р. є виконавцем послуги з управління багатоквартирними будинками у м. Олешки, в тому числі і у багатоквартирному будинку по вул. Миру, 1 у м. Олешки, на підставі наступного: Згідно вимог Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку № 417- VIII від 14.05.2015 р. (в редакції, що діяла на той час) та на підставі рішення виконавчого комітету Олешківської міської ради №352 від віз.10.2016 р. Про призначення управителя багатоквартирного житлового будинку Товариство з обмеженою відповідальністю БАГАТОПРОФІЛЬНА ФІРМА ВЕКТОР- ПЛЮС було призначено управителем, як переможець конкурсу з призначення управителя багатоквартирними будинками у кількості - 62 багатоквартирних будинку, в тому числі у будинку за адресою: вул. Миру, 1 у м. Олешки.
Згідно вимог Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку № 417-VIII від 14.05.2015 р. (в редакції, що діяла на той час) та Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 150 від 13.06.2016 р. Про затвердження Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку (в редакції, що діяла на той час) за кожним окремим будинком 18.10.2016 р. співвласниками багатоквартирного будинку в особі уповноваженого виконавчим комітетом Олешківської міської ради міського голови Воронова Д.М. було укладено договір про надання послуги з управління, в тому числі і Договір №59 від 18.10.2016 р. по багатоквартирному будинку по вул. Миру, 1. У Додатку №1 до Договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком було визначено перелік послуг з ціною за кожну послугу.
Порядком проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, що був затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 150 від 13.06.2016 р., а саме п. 5 визначення переможця конкурсу та укладення договору, п.п. 6 було передбачено, що Договір про надання послуги за кожним багатоквартирним будинком, що входив в об`єкт конкурсу, строком на один рік від імені співвласників багатоквартирного будинку підписує уповноважена особа виконавчого органу місцевої ради, за рішенням якого призначається управитель.
Пунктом 4 статті 11 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку визначено істотні умови договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, а саме: 1 ) перелік послуг; 2 ) права і обов`язки сторін; 3) ціна на послуги; 4) строк дії договору.
Таким чином, договір №59 від 18.10.2018 р. укладено з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 484, в частині, що не суперечила вимогам Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку № 417, що діяла на той час.
На цей час договір №59 від 18.10.2018 р. є діючим і згідно його вимог ТОВ БФ ВЕКТОР-ПЛЮС надає співвласникам будинку по вул. Миру, 1 у м. Олешки послуги з управління багатоквартирним будинком.
Звіти про виконання послуги з управління багатоквартирного будинку за кожною послугою, що входила до Переліку визначеному у Додатку №1 до Договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком по вул. Миру, 1 у м. Олешки, як і звіти по іншім будинкам, що знаходяться в управлінні ТОВ БАГАТОПРОФІЛЬНА ФІРМА ВЕКТОР-ПЛЮС .
Також, надання послуг з управління багатоквартирним будинком по вул. Миру, 1 за період з 18.10.2016р. по теперішній час виконується ТОВ БАГАТОПРОФІЛЬНА ФІРМА ВЕКТОР-ПЛЮС згідно вимог договору № 59 згідно Додатку до Договору, що підтверджується наступним: послуга з прибирання прибудинкової території за прибудинковою територією багатоквартирного будинку закріплена двірник, яка здійснює щоденне прибирання згідно затвердженого графіку виконання робіт. Виконання підтверджується відповідною первинною документацією, що зберігається у ТОВ БАГАТОПРОФІЛЬНА ФІРМА ВЕКТОР-ПЛЮС , зокрема наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, актами списання матеріалів, актами виконаних робіт;
послуга з прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території у зимовий період, з урахуванням погодних умов, здійснювалось розчищення прибудинкової території від снігу та посипання частини території піщано-сольовою суміщу двірником. Виконання підтверджене відповідною первинною документацією, що зберігається у ТОВ БАГАТОПРОФІЛЬНА ФІРМА ВЕКТОР- ПЛЮС , зокрема наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, актами виконаних робіт, а також накладними на придбання, рахунками на оплату та актами списання матеріалів (пісок, сіль);
послуга прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі послуга виконується згідно затвердженого графіку з урахуванням встановленої періодичності. Виконання підтверджується відповідною первинною документацією, що зберігається у ТОВ БАГАТОПРОФІЛЬНА ФІРМА ВЕКТОР- ПЛЮС , зокрема наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, графіками виконання, актами виконаних робіт, заявками на вивіз сміття, оплатою вивозу сміття;
послуга обслуговування систем диспетчеризації на підприємстві працює цілодобовий аварійний телефон, диспетчер якого приймає заявки та коригує виконання робіт, або виклики аварійних бригад. Телефон вказаний на усіх платіжних документах Товариства та на сайті. Виконання підтверджено відповідною первинною документацією, що зберігається у виконавця, договорами, актами виконаних робіт постачальних та підрядних організацій;
послуги технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем: холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання, зливової каналізації, мереж електропостачання та електрообладнання виконується щоденно, згідно затверджених графіків слюсарями аварійно- відновлюваних робіт та електриками з експлуатації електророзподільних мереж. Виконання підтверджується відповідною первинною документацією, що зберігається у ТОВ БАГАТОПРОФІЛЬНА ФІРМА ВЕКТОР-ПЛЮС , зокрема наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, актами списання матеріалів, актами виконаних робіт;
послуги дератизації та дезінсекції виконуються організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт, а саме - Відокремлений структурний підрозділ Цюрупинський міськміжрайонний відділ Державна Установа Херсонський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України . Виконання підтверджується відповідною первинною документацією, що зберігається у виконавця, договорами, актами виконаних робіт постачальних та підрядних організацій, наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, актами списання матеріалів, актами виконаних робіт;
послуга обслуговування димових та вентиляційних каналів виконується ТОВ БАГАТОПРОФІЛЬНА ФІРМА ВЕКТОР-ПЛЮС на підставі отриманого дозволу на проведення даних робіт 30.06.2017 р. № 157.17.65. згідно затверджених графіків. Виконання підтверджене відповідною первинною документацією, що зберігається у ТОВ БАГАТОПРОФІЛЬНА ФІРМА ВЕКТОР-ПЛЮС , зокрема наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, актами виконаних робіт;
послуга технічне обслуговування ліфтів послуга виконується згідно затвердженого графіку з урахуванням встановленої періодичності. Виконання підтверджується відповідною первинною документацією, що зберігається у ТОВ БАГАТОПРОФІЛЬНА ФІРМА ВЕКТОР-ПЛЮС , зокрема наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, графіками виконання, актами виконаних робіт, договорами, актами . виконаних робіт постачальних та підрядних організацій, послуга поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем виконується згідно технічного стану конструктивних елементів * будинку та його внутрішньобудинкових мереж, планів робіт та заявок співвласників будинків з повним забезпеченням необхідних матеріалів на проведення цих робіт. Виконання підтверджується відповідною первинною документацією, що зберігається у виконавця, зокрема наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, нарядами-завданнями, актами списання матеріалів, матеріальними звітами майстрів, актами виконаних робіт постачальних та підрядних організацій, рахунками на оплату придбаних матеріалів тощо;
послуга поточний ремонт мереж електропостачання та електрообладнання виконується згідно технічного стану мереж, планов робіт та заявок співвласників будинків з повним забезпеченням необхідних матеріалів на проведення цих робіт. Виконання підтверджується відповідною первинною документацією, що зберігається у виконавця, зокрема наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, нарядами- завданнями, актами списання матеріалів, матеріальними звітами майстрів, актами виконаних робіт постачальних та підрядних організацій, рахунками на оплату придбаних матеріалів тощо, послуги оплата послуг щодо енергопостачання спільного майна багатоквартирного будинку, в тому числі освітлення місць загального користування, енергопостачання ліфтів виконується постійно. Виконання підтверджується відповідною первинною документацією, що зберігається у виконавця, договорами, актами виконаних робіт постачальних та підрядних організацій, (Договір на постачання електричної енергії №989 з ПАТ ЕК Херсонобленерго ) наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, актами списання матеріалів, актами виконаних робіт;
послуга збір та вивезення твердих побутових відходів (до 01.07.2020 р., оскільки з цієї дати вона виведена в окрему комунальну послугу) виконувалась підрядною організацією ТОВ ЧИСТЕ-МІСТО . Виконання підтверджується відповідною первинною документацією, що зберігається у виконавця, договорами, актами виконаних робіт підрядних організацій. (Договори про надання послуг з вивезення тпв з ТОВ ЧИСТЕ-МІСТО та ПП Грінпарсервіс ) наказами підприємства, табелем обліку робочого часу, розрахунковими листками нарахування заробітної плати робітникам, актами списання матеріалів, актами виконаних робіт.
Отже, з урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що відповідачем роз`яснено позивачу процедуру, яка передбачена законодавством для отримання відшкодування за надані окремим категоріям громадян пільги на оплату житлово-комунальних послуг та призначені житлової субсидії, однак позивач не надав суду належних та допустимих доказів дотримання зазначеної процедури. В зв`язку із зазначеним суд не вбачає протиправної бездіяльності відповідача у не здійсненні розрахунку із ОСББ Аметист-87 за зобов`язаннями, що виникли зі сплати нарахованих населенню пільг та субсидій для відшкодування витрат на управління багатоквартирними будинками по вулиці Миру, 1 в м.Олешки (корпус 1, 2, 3, 4) за період часу з 01.01.2018 року.
Відповідно до статей 9, 77 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, суд відмовляє у задоволенні позовних вимог повністю.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
В задоволенні адміністративного позову ОСББ Аметист -87 (код ЄДРПОУ 41597378) до Управління соціального захисту населення Олешківської районної державної адміністрації Херсонської області (код ЄДРПОУ 03198286), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "Багатопрофільна фірма "Вектор - плюс" про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити в повному обсязі.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Д.К. Василяка
кат. 108060200
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2020 |
Оприлюднено | 19.10.2020 |
Номер документу | 92246679 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні