ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 жовтня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/4316/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Удовіченка С.О.,
за участю:
секретаря судового засідання - Захаренка О.О.,
представника позивачів - Коваля В.Ф.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 в інтересах малолітньої ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 в інтересах малолітньої ОСОБА_10 , ОСОБА_9 в інтересах малолітньої ОСОБА_11 , ОСОБА_12 до Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
11 серпня 2020 року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 в інтересах малолітньої ОСОБА_6 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 в інтересах малолітньої ОСОБА_10 , ОСОБА_9 в інтересах малолітньої ОСОБА_11 , ОСОБА_12 звернулися до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області в якому просили:
1 - визнати протиправним та скасувати пункт 1 та 2 рішення 51 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 листопада 2019 року "Про резервування земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства учасникам бойових дій";
- визнати протиправним та скасувати пункт 3 та 3.1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяв громадян щодо земельних ділянок", яким ОСОБА_2 наданий дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення із земель комунальної власності для ведення фермерського господарства в землі для ведення особистого селянського господарства площею 1,00 гектар, кадастровий номер 5325455100:30:004:0664, в частині надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5325455100:30:004:0664 площею 1,00 гектар із зміною цільового призначення із земель комунальної власності для ведення фермерського господарства в землі для ведення особистого селянського господарства;
- зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати дозвіл ОСОБА_2 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області.
2. - визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 51 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 листопада 2019 року "Про резервування земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства учасникам бойових дій";
- визнати протиправним та скасувати пункт 1 та 2 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради від 08 травня 2020 року "Про внесення змін до рішення 51 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради від 08 листопада 2019 року";
- визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_10 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_8 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
- зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати дозвіл ОСОБА_8 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області.
3. - визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_1 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_1 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
- зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати дозвіл ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області.
4. - визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_3 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_3 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
- зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати дозвіл ОСОБА_3 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області.
5. - визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_4 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_4 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
- зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати дозвіл ОСОБА_4 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області.
6. - визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_5 законного представника (батька) ОСОБА_6 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_5 , законному представнику ОСОБА_6 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
- зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати дозвіл ОСОБА_5 , законному представнику ОСОБА_6 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області.
7. - визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_7 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_7 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
- зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати дозвіл ОСОБА_7 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області.
8. - визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_9 законного представника (батька) ОСОБА_10 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_9 законному представнику ОСОБА_10 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
- зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати дозвіл ОСОБА_9 законному представнику ОСОБА_10 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_11 орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області.
9. - визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_9 законного представника (батька) ОСОБА_11 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_9 законному представнику ОСОБА_11 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
- зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати дозвіл ОСОБА_9 законному представнику ОСОБА_11 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_11 орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області.
10. - визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_12 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_12 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
- зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати дозвіл ОСОБА_12 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області.
11. - стягнути витрати на правничу допомогу.
В обгрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем при розгляді заяв позивачів про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою, порушено їхні права, оскільки селищна рада, повинна була або задовольнити заяви, надавши дозволи на розроблення проектів землеустрою в розмірах земельних ділянок, які зазначені у заявах - орієнтовною площею 2,0 гектара кожному, та в бажаних місцях їх розташування, які зазначені в графічних матеріалах, що додавались до відповідних заяв, або відмовити у їх наданні з підстав, передбачених частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17 серпня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження та призначено справу до розгляду на 08 вересня 2020 року.
08 вересня 2020 року до суду надійшов відзив від відповідача, в якому останній проти позову заперечував, зазначаючи, що Чутівською селищною радою не допущено порушень вимог статті 121 Земельного Кодексу України, а саме дотримано розмірів земельних ділянок при безоплатній передачі земельних ділянок із земель державної або комунальної власності.
У судове засідання 08 вересня 2020 року відповідач, який повідомлений про дату, час і місце розгляду справи відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, явку уповноваженого представника не забезпечив. У розгляді справи оголошено перерву до 15 жовтня 2020 року.
02 жовтня 2020 року до суду від представника позивачів надійшла відповідь на відзив, в якій останній зазначив, що доводи відповідача, зазначені у відзиві, суперечать вимогам законодавства.
У судовому засіданні 15 жовтня 2020 року представник позивачів позовні вимоги підтримав. Відповідач, повідомлений про дату, час і місце розгляду справи відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України, явку уповноваженого представника не забезпечив.
Відповідно до пункту 2 частини третьої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки суд розглядає справу за відсутності учасника справи або його представника, якщо вони були належним чином повідомлені про судове засідання.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що пунктом 1 рішення п`ятдесят першої сесії сьомого скликання Чутівської селищної ради від 08.11.2019 "Про резервування земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства учасникам бойових дій" зарезервовано земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства для учасників бойових дій в межах смт. Чутове загальною площею 31,00 га. Пунктом 2 даного рішення вирішено при надходженні заяв для отримання земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства від учасників бойових дій, виділяти земельні ділянки площею 1,00 га /а.с. 28/.
Позивачі звернулися до Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області з заявами про надання дозволів на розроблення документації із землеустрою (проекту) щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства для безоплатної передачі у власність орієнтовною площею по 2,0 га кожному. До заяв про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою позивачі додали графічні матеріали, на яких кожен з позивачів зазначив бажане місце розташування обраної ним вільної земельної ділянки та суміжну земельну ділянку, яка має кадастровий номер (для швидкого пошуку визначеної заявником бажаної земельної ділянки), а також копії паспортів громадян України та копії документів, які містять номери їх ідентифікаційних кодів (довідки про реєстраційні номери облікових карток платників податків). Крім того, ОСОБА_2 були додані копії посвідчень: ветерана війни - інваліда війни 2 групи, ветерана війни - учасника бойових дій та пенсійного посвідчення, ОСОБА_10 - копія посвідчення ветерана війни - інваліда 2 групи.
08 травня 2020 року відбулася 59 сесія сьомого скликання Чутівської селищної ради.
08 травня 2020 року прийнято рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про внесення змін до рішення п`ятдесят першої сесії сьомого скликання Чутівської селищної ради від 08.11.2019 року" /а.с. 24/.
Пунктом 1 зазначеного рішення внесено зміни до рішення п`ятдесят першої сесії сьомого скликання Чутівської селищної ради від 08.11.2019 року "Про резервування земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства учасникам бойових дій", а саме зменшити площу на 3,00 га для задоволення потреб громадян із зарезервованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства для учасників бойових дій в межах смт. Чутове. Пунктом 2 встановлено, що при зверненні заяв від громадян для отримання земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства виділяти земельні ділянки площею 0,1000 га. Пунктом 3 рішення вказано, що землевпорядникам селищної ради керуватися в роботі даним рішенням /а.с. 24/.
Рішенням 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_1 " від 08 травня 2020 року надано дозвіл громадянину ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,10 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області /а.с. 51/.
Рішенням 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про розгляд заяв громадян щодо земельних ділянок" від 08 травня 2020 року ОСОБА_2 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення із земель комунальної власності для ведення фермерського господарства в землі для ведення особистого селянського господарства з подальшою передачею в приватну власність, учаснику бойових дій, площею 1,00 га /а.с. 40/.
Рішенням 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про розгляд заяви громадянки ОСОБА_3 " від 08 травня 2020 року надано дозвіл громадянці ОСОБА_3 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,10 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області /а.с. 61/.
Рішенням 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про розгляд заяви громадянки ОСОБА_4 " від 08 травня 2020 року надано дозвіл громадянці ОСОБА_4 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,10 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області /а.с. 73/.
Рішенням 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_5 законного представника (батька) ОСОБА_6 " від 08 травня 2020 року надано дозвіл ОСОБА_5 законному представникові (батьку), неповнолітньої особи ОСОБА_6 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,10 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області /а.с. 82/.
Рішенням 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про розгляд заяви громадянки ОСОБА_7 " від 08 травня 2020 року надано дозвіл громадянці ОСОБА_7 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,10 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області /а.с. 90/.
Рішенням 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_10 " від 08 травня 2020 року надано дозвіл громадянину ОСОБА_8 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,10 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області /а.с. 100/.
Рішенням 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_9 законного представника (батька) ОСОБА_10 " від 08 травня 2020 року надано дозвіл ОСОБА_9 законному представникові (батьку), який діє за узгодженням з іншим законним представником (матір`ю) неповнолітньої особи ОСОБА_10 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,10 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області /а.с. 108/.
Рішенням 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_9 законного представника (батька) ОСОБА_11 " від 08 травня 2020 року надано дозвіл ОСОБА_9 законному представникові (батьку), який діє за узгодженням з іншим законним представником (матір`ю) неповнолітньої особи ОСОБА_11 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,10 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області /а.с. 113/.
Рішенням 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Полтавської області "Про розгляд заяви громадянки ОСОБА_12 " від 08 травня 2020 року надано дозвіл громадянці ОСОБА_12 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,10 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області /а.с. 123/.
Вважаючи зазначені рішення протиправними позивачі звернулися до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та аргументам учасників справи, вказаним у заявах по суті, суд виходить з такого.
Згідно зі статтею 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю врегульовані Земельним кодексом України від 25 жовтня 2001 року №2768-ІІІ /далі - ЗК України/.
Відповідно до статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
У відповідності до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Згідно з частинами першою та другою статті 59 цього Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Відповідно до положень статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
За змістом пункту "б" частини першої статті 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у розмірі не більше 2,0 гектара.
Відповідно до частини шостої статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Частиною сьомою цієї статті встановлено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Згідно із приписами статті 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. При цьому документи, що посвідчують право на земельну ділянку, визначені у статті 126 ЗК України.
Аналіз положень статей 116, 118 ЗК України дає підстави стверджувати, що правові наслідки отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не є тотожними наслідкам передачі вказаної земельної ділянки у власність, що фактично вказує про відсутність обтяжень земельної ділянки у такому випадку.
Відповідачем не надано доказів, які б підтверджували існування оформленого права власності третіх осіб на обрані позивачами для відведення земельні ділянки.
Таким чином, оскільки резервування ділянки з метою надання її учасникам бойових дій, не є передачею її у власність, при цьому обмеження площі земельних ділянок певним розміром не узгоджується із нормами Земельного кодексу України, тому пункт 2 рішення 51 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 листопада 2019 року "Про резервування земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства учасникам бойових дій" та пункт 2 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради від 08 травня 2020 року "Про внесення змін до рішення 51 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради від 08 листопада 2019 року" є протиправними та підлягають скасуванню.
Разом з тим, у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування пункту 1 рішення 51 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 листопада 2019 року "Про резервування земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства учасникам бойових дій" та пункту 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради від 08 травня 2020 року "Про внесення змін до рішення 51 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради від 08 листопада 2019 року" суд відмовляє.
Також судом встановлено, що рішеннями 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради від 08 травня 2020 року позивачу ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою у розмірі 1,0 га, а іншим позивачам - по 0,10 га кожному, чим відмовила в задоволенні їх заяв про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою у зазначених позивачами розмірах - орієнтовною площею по 2,0 га кожному.
Крім того, відповідач у рішенні від 08 травня 2020 року /а.с. 40/ надав ОСОБА_2 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення із земель комунальної власності для ведення фермерського господарства в землі для ведення особистого селянського господарства з подальшою передачею в приватну власність в іншому місці, а саме кадастровий номер 5325455100:30:004:0664, коли ОСОБА_2 , відповідно до графічного матеріалу, доданого до заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, зазначив бажане місце розташування земельної ділянки - кадастровий номер 5325455100:30:004:0551/а.с. 38/.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про те, що за наслідками розгляду клопотання позивачів про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,0 га, відповідачем прийнято рішення, яке не відповідає змісту частини сьомої статті 118 та пункту "б" частини першої статті 121 ЗК України.
Суд критично оцінює посилання відповідача в відзиві на позовну заяву що Чутівська селищна рада на пленарному засіданні (сесії) мала право надавати земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства будь-якого розміру, у межах не більше 2,0 га, а також встановлювати різні їх розміри для членів територіальної громади і громадян, оскільки такі твердження не відповідають жодній законодавчій нормі.
Згідно вимог частини сьомої статті 118, частини третьої статті 122 ЗК України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування за результатом розгляду клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою приймає одне з двох рішень: надати дозвіл дозволу на розробку проекту землеустрою або відмовити у наданні цього дозволу.
Натомість, як вбачається зі змісту оскаржених рішень, Чутівською селищною радою надано позивачам дозвіл на розроблення проекту землеустрою у менших розмірах ніж тих, які зазначені у поданих позивачами заявах.
З огляду на викладене, рішення Чутівської селищної ради від 08 травня 2020 року в частині розміру площі земельної ділянки, на яку позивачам наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства є протиправними та підлягають скасуванню.
Адміністративний суд, з урахуванням фактичних обставин, зобов`язаний здійснити ефективне поновлення порушених прав, а не лише констатувати факт наявності неправомірних дій. Для цього адміністративний суд наділений відповідними повноваженнями, зокрема, частиною четвертою статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Верховний Суд у постанові від 24 грудня 2019 року у справі № 823/59/17 зробив наступний правовий висновок: …повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку. .
У постанові 02 липня 2020 року у справі № 825/2228/18 Верховний Суд зазначив, що втручанням у дискреційні повноваження суб`єкту владних повноважень може бути прийняття судом рішень не про зобов`язання вчинити дії, а саме прийняття ним рішень за заявами заявників замість суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
З огляду на викладене, суд вважає за необхідне зобов`язати Чутівську селищну раду надати позивачам дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області, відповідно до поданих ними заяв.
Таким чином позов підлягає частковому задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Позивачі ОСОБА_6 (в інтересах якої діє її батько ОСОБА_5 ), ОСОБА_10 та ОСОБА_11 (в інтересах яких діє їх батько ОСОБА_9 ), ОСОБА_2 та ОСОБА_10 звільнені від сплати судового збору.
Позивачами ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_12 при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 840,80 грн.
Згідно з частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Разом з цим, як визначено частиною восьмою цієї статті, у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
А відповідно до частини першої наведеної статті, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.
Зважаючи на те, що передумовою для виникнення спору є прийняття відповідачем протиправного рішення, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок відповідача окремо на користь кожного з позивачів понесені останніми судові витрати по сплаті судового збору повністю у розмірі 840,80 грн.
Щодо стягнення з Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області на користь позивачів витрат на професійну правничу допомогу, суд зазначає наступне.
Відповідно до положень статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України, витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави (частина перша статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України).
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката (частина друга статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України).
Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат (частина третя статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України).
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (частина четверта статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України).
Аналіз наведених положень процесуального закону дає підстави для висновку про те, що документально підтверджені судові витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають компенсації стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень та на користь якої ухвалене рішення, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
При цьому, суд не зобов`язаний присуджувати стороні, на користь якої ухвалене судове рішення, всі понесені нею витрати на професійну правничу допомогу, якщо, керуючись принципами справедливості та верховенства права, встановить, що розмір гонорару, визначений стороною та його адвокатом, є завищеним щодо іншої сторони спору, враховуючи такі критерії, як складність справи, витрачений адвокатом час, значення спору для сторони тощо.
Даних правових висновків дійшов Верховний Суд у постанові від 26 червня 2019 року при розгляді справи 200/14113/18-а.
При визначенні суми компенсації витрат, понесених на професійну правничу допомогу, необхідно досліджувати на підставі належних та допустимих доказів обсяг фактично наданих адвокатом послуг і виконаних робіт, кількість витраченого часу, розмір гонорару, співмірність послуг категоріям складності справи, витраченого адвокатом часу, об`єму наданих послуг, ціни позову та (або) значенню справи.
Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, про що, зокрема, зазначено у рішеннях від 26 лютого 2015 року у справі "Баришевський проти України", від 10 грудня 2009 року у справі "Гімайдуліна і інших проти України", від 12 жовтня 2006 року у справі "Двойних проти України", від 30 березня 2004 року у справі "Меріт проти України" заявник має право на відшкодування судових та інших витрат лише у разі, якщо доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їх розмір обґрунтованим.
Відповідно до клопотання позивачів про стягнення витрат на професійну правничу допомогу, витрати на професійну правничу допомогу (на оплату послуг адвоката) складають 3000,00 грн по кожному.
На підтвердження понесених позивачами витрат з правничої допомоги до матеріалів справи надано: копії договорів про надання професійної правничої допомоги /а.с. 42-43, 53-54, 63-64, 75-76, 92-93, 101-102, 116-117, 124-125/, копії актів наданих послуг до договорів про надання професійної правничої допомоги /а.с. 44, 55, 65, 77, 94, 103, 118, 126/, копії попередніх розмірів судових витрат з детальним описом робіт (наданих послуг) /а.с. 45, 56, 66, 78, 95, 104, 119, 127/, копії квитанцій /а.с. 128/, копії ордерів /а.с. 129 - 136/.
Згідно з попередніми розмірами судових витрат з детальним описом робіт (наданих послуг) витрати пов`язані з розглядом справи на професійну правничу допомогу склали 3000,00 грн: - зустріч з клієнтом, з`ясування підстав, мети звернення та узгодження правової позиції, аналіз предмета та підстав звернення до суду 250,00 грн; - вивчення документів, наданих клієнтом, відповідних нормативних актів, специфіки спору тощо 500,00 грн; вивчення правової позиції та судової практики щодо перспектив вирішення питання клієнта 500,00 грн; - зібрання доказів: подання запитів та отримання відповідей на них, аналіз даних отриманих документів на предмет належності, повноти та допустимості, підготовка, ознайомлення та складання заяв по суті справи з докладним правовим обгрунтуванням позиції, оформлення додатків до неї та подання до Полтавського окружного адміністративного суду 1500,00 грн; - супровід справи у суді першої інстанції до винесення рішення по суті, як комплексна послуга з попередньою оплатою 250,00 грн.
Суд при вирішенні питання щодо розподілу судових витрат на професійну правничу допомогу, надаючи оцінку співмірності заявленої до повернення позивачами суми коштів із критеріями, встановленими частиною п`ятою статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України виходить із наступного:
- дана справа відноситься до незначної складності;
- позов носить немайновий характер.
У рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Лавентс проти Латвії" зазначено, що відшкодовуються лише витрати, які мають розумний розмір.
Як вказала колегія суддів Верховного Суду у постанові від 07 листопада 2019 року по справі № 905/1795/18, суд не зобов`язаний присуджувати стороні, на користь якої відбулося рішення, всі його витрати на адвоката, якщо, керуючись принципами справедливості, пропорційності та верховенством права, встановить, що розмір гонорару, визначений сторонами та їхнім адвокатом, є завищеним щодо іншої сторони спору, зважаючи на складність справи, витрачений адвокатом час, та неспіврозмірним у порівнянні з ринковими цінами адвокатських послуг.
Таким чином, при визначенні суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи.
Вищевказані висновки зазначені в постанові Верховного суду від 08 квітня 2020 року по справі № 922/2685/19.
Дослідивши надані документи на підтвердження обґрунтованості розміру понесених судових витрат на професійну правничу допомогу, суд приходить до висновку, що розмір витрат сплачених адвокату ОСОБА_5 , у заявленому розмірі 3000,00 грн по кожному позивачу не є співмірним із складністю справи та фактично витраченим часом на виконання адвокатом робіт (наданих послуг) за наведеним у попередньому розміру судових витрат переліком.
Враховуючи вищезазначене суд дійшов висновку, що обґрунтованим, об`єктивним і таким, що підпадає під критерій розумності, є визначення вартості послуг адвоката у сумі 1 500,00 грн для кожного позивача.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 ) в інтересах малолітньої ОСОБА_6 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_6 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_4 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_7 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_8 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_9 ) в інтересах малолітньої ОСОБА_10 ( АДРЕСА_7 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_10 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_9 ) в інтересах малолітньої ОСОБА_11 ( АДРЕСА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_11 ), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_8 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_12 ) до Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області (вул. Набережна, 9, смт. Чутове, Чутівський район, Полтавська область, 38800, код ЄДРПОУ 21047282) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати пункт 2 рішення 51 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 листопада 2019 року "Про резервування земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства учасникам бойових дій".
Визнати протиправним та скасувати пункт 3 та 3.1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяв громадян щодо земельних ділянок", яким ОСОБА_2 наданий дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення із земель комунальної власності для ведення фермерського господарства в землі для ведення особистого селянського господарства площею 1,00 гектар, кадастровий номер 5325455100:30:004:0664, в частині надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5325455100:30:004:0664 площею 1,00 гектар із зміною цільового призначення із земель комунальної власності для ведення фермерського господарства в землі для ведення особистого селянського господарства;
Зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області відповідно до заяви від 21 квітня 2020 року.
Визнати протиправним та скасувати пункт 2 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради від 08 травня 2020 року "Про внесення змін до рішення 51 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради від 08 листопада 2019 року".
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_10 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_8 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара.
Зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати ОСОБА_8 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області відповідно до заяви від 17 квітня 2020 року.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_1 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_1 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара.
Зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області відповідно до заяви від 21 квітня 2020 року.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_3 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_3 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
Зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати ОСОБА_3 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області, відповідно до заяви від 21 квітня 2020 року.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_4 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_4 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара;
Зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати ОСОБА_4 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області, відповідно до заяви від 21 квітня 2020 року.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_5 законного представника (батька) ОСОБА_6 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_5 , законному представнику ОСОБА_6 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара.
Зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати ОСОБА_5 , законному представнику ОСОБА_6 , дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області, відповідно до заяви від 17 квітня 2020 року.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_7 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_7 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара.
Зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати ОСОБА_7 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області, відповідно до заяви від 21 квітня 2020 року.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_9 законного представника (батька) ОСОБА_10 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_9 законному представнику ОСОБА_10 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара.
Зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати ОСОБА_9 , законному представнику ОСОБА_10 , дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_11 орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області, відповідно до заяви від 17 квітня 2020 року.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_9 законного представника (батька) ОСОБА_11 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_9 законному представнику ОСОБА_11 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара.
Зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати ОСОБА_9 , законному представнику ОСОБА_11 , дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_11 орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області, відповідно до заяви від 17 квітня 2020 року.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 рішення 59 сесії 7 скликання Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області від 08 травня 2020 року "Про розгляд заяви громадянина ОСОБА_12 " в частині розміру площі земельної ділянки, на яку ОСОБА_12 наданий дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства - 0,10 гектара.
Зобов`язати Чутівську селищну раду Чутівського району Полтавської області надати ОСОБА_12 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 гектара для ведення особистого селянського господарства у місці, яке зазначено в графічному матеріалі, що доданий до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, в межах населеного пункту смт. Чутове на території Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області, відповідно до заяви від 16 квітня 2020 року.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_3 за рахунок бюджетних асигнувань Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 840,80 грн та витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1 500 грн.
Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 840,80 грн та витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1 500 грн.
Стягнути на користь ОСОБА_4 за рахунок бюджетних асигнувань Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 840,80 грн та витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1 500 грн.
Стягнути на користь ОСОБА_7 за рахунок бюджетних асигнувань Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 840,80 грн та витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1 500 грн.
Стягнути на користь ОСОБА_12 за рахунок бюджетних асигнувань Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 840,80 грн та витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1 500 грн.
Стягнути на користь ОСОБА_2 за рахунок бюджетних асигнувань Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1 500 грн.
Стягнути на користь ОСОБА_8 за рахунок бюджетних асигнувань Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1 500 грн.
Стягнути на користь ОСОБА_9 за рахунок бюджетних асигнувань Чутівської селищної ради Чутівського району Полтавської області витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1 500 грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення (з дня складення повного судового рішення у разі проголошення скороченого рішення).
Повний текст рішення виготовлено 19 жовтня 2020 року.
Суддя С.О. Удовіченко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2020 |
Оприлюднено | 19.10.2020 |
Номер документу | 92259009 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.О. Удовіченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні