ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/558/20
08 жовтня 2020 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Заліщицької районної державної адміністрації, Головного управління ДПС у Тернопільській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору і виступає на стороні Головного управління ДПС у Тернопільській області Заліщицький районний відділ державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) про скасування державної реєстрації, зобов`язання вчинити певні дії, визнання протиправними та скасування вимог про сплату боргу (недоїмки),
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (надалі, позивач) звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Заліщицької районної державної адміністрації, Головного управління ДПС у Тернопільської області (надалі, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору і виступає на стороні Головного управління ДПС у Тернопільській області Заліщицький районний відділ державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), в якому просив скасувати державну реєстрацію фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 з 19.06.2013, зобов`язати Відділ з питань державної реєстрації Заліщицької районної державної адміністрації виключити відомості про фізичну особу - підприємця ОСОБА_1 від 19.06.2013 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Тернопільській області у Тернопільській області №Ф-1836-50 від 13.02.2019 про сплату боргу (недоїмки) в сумі 18276,72 грн. та №Ф-1836-50 від 07.11.2019 про сплату боргу (недоїмки) в сумі 26539,26 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що звернувся у Відділ з питань державної реєстрації Заліщицької районної державної адміністрації та отримав Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у якому зазначено, що 19.06.2013 року проведено реєстрацію фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 . Позивач зазначив, що у відповідь на адвокатський запит від 20.06.2019 з приводу надання копій документів на підставі яких здійснено реєстрацію фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 начальником відділу - державним реєстратором відділу з питань державної реєстрації Заліщицької райдержадміністрацїї Дрозд С.П. 16.07.2019 за №91/01 - 14 надано відповідь про те, що надати запитувані документи неможливо у зв`язку із їх відсутністю. Позивач вважає, що внесення відомостей до Єдиного державного реєстру про фізичну особу - підприємця ОСОБА_1 19.06.2013 потягло за собою автоматичне взяття вказаної особи на облік як платника податків, а тому позивачем не ставиться питання про визнання протиправними дій Головного управління ДФС у Тернопільській області в частині проведення реєстраційних дій фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 , однак ставиться питання скасування вимог №Ф-1836-50 від 13.02.2019 про сплату боргу (недоїмки) в сумі 18276,72 грн. та №Ф-1836-50 від 07.11.2019 про сплату боргу (недоїмки) в сумі 26539,26 грн., як незаконних.
Ухвалою суду від 02.03.2020 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків позовної заяви до 10 (десяти) днів з моменту вручення даної ухвали. У вказаний судом строк позивач усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.
Ухвалою суду від 06.04.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання в справі призначено на 04.05.2020 о 11:00 год. Даною ухвалою відповідачу встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву. Також, ухвалою визнано поважними причини пропуску звернення до суду та поновлено позивачу строк звернення до суду.
Представник Головного управління ДПС у Тернопільській області подав до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначив, що за даними інформаційної системи органу доходів і зборів, позивач станом на дату звернення в суд не перебував в процесі припинення підприємницької діяльності. Вказав, що оскільки платником не виконувалось жодних дій передбачених чинним законодавством, в тому числі подання звітності та нарахування ЄСВ самостійно, то податковим органом, відповідно до ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та на підставі інформаційної системи органів доходів і зборів було сформовані оскаржувані вимоги про сплату боргу (недоїмки).
Ухвалою суду від 04.05.2020 розгляд даної справи відкладено до 01.06.2020 о 12:00 год.
Ухвалою суду від 01.06.2020 розгляд даної справи відкладено до 01.07.2020 о 10:00 год.
Ухвалою суду від 24.06.2020 призначено судове засідання 01.07.2020 о 10:00 год. в режимі відеоконференції.
01.07.2020 у відкритому судовому засіданні замінено неналежного відповідача Відділ з питань державної реєстрації Заліщицької районної державної адміністрації на належного Заліщицьку районну державну адміністрацію, замінено третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні Головного управління ДПС у Тернопільській області з Заліщицького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області на Заліщицький районний відділ Державної виконавчої служби Південно - Західного міжрегіонального управління (м.Івано-Франківськ), а також оголошено перерву до 10.07.2020 о 11:00 год.
Ухвалою суду від 10.07.2020 розгляд даної справи відкладено до 20.07.2020 о 12:10 год.
Ухвалою суду від 20.07.2020 розгляд справи відкладено до 27.08.2020 о 10:00 год.
27.08.2020 у відкритому судовому засіданні оголошено перерву до 15.09.2020 о 11:00 год.
Також, ухвалою суду від 27.08.2020 постановлено витребувати у Відділу з питань державної реєстрації Заліщицької районної державної адміністрації Тернопільської області реєстраційну справу щодо реєстрації фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 .
15.09.2020 розгляд даної справи відкладено до 08.10.2020 о 10:00 год. у зв`язку із перебуванням головуючої судді на лікарняному.
Позивач та його представник 08.10.2020 у відкрите судове засідання не прибули, представник позивача подав письмову заяву, в якій просив судове засідання 08.10.2020 проводити у відсутності позивача та його представника, повністю підтримують позовні вимоги та просять позов задовольнити в повному обсязі.
Представник Головного управління ДПС у Тернопільській області в судове засідання не прибув, подав письмове клопотання, в якому просив розгляд даної справи проводити в порядку письмового провадження без участі сторони відповідача.
Представник Заліщицької районної державної адміністрації в судове засідання не прибув, подав письмове клопотання, в якому просив справу розглядати без їх участі в порядку письмового провадження. Відзив на позовну заяву до суду не подав.
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, подав письмову заяву, в якій просив розглянути справу без участі представника Заліщицького районного відділу Державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Івано-Франківськ).
Враховуючи положення частини третьої ст.194, частини дев`ятої ст.205 та частини четвертої ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, КАС України), суд дійшов висновку про наявність підстав розгляду справи у порядку письмового провадження без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Судом встановлено, що відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 19.06.2013 проведено державну реєстрацію ОСОБА_1 , основний вид діяльності 47.89 - роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами.
Згідно інформації щодо ОСОБА_1 , яка міститься у інформаційній системі Податковий блок. Облік платників податків , а саме: розділ Реєстраційні дані , відомо, що позивач зареєстрований як фізична особа - підприємець станом на 19.06.2013 року та взятий на облік Тернопільською ОДПІ станом на 20.06.2013 року за номером 190513102383 з присвоєнням стану платника податків 0 - платник податків за основним місцем обліку , без жодних змін станом на дату звернення до суду. Згідно з даними про реєстрацію платником ЄСВ позивач належить до категорії страхувальника 211, тобто є фізичною особою - підприємцем, яка сплачує єдиний внесок.
13.02.2019 Головним управлінням ДФС у Тернопільській області винесено вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ф-1836-50, якою повідомлено, що станом на 31.01.2019 заборгованість зі сплати єдиного внеску ОСОБА_1 становить 18276,72 грн.
07.11.2019 Головним управлінням ДПС у Тернопільській області винесено вимогу про сплату боргу (недоїмки) №Ф-1836-50, якою повідомлено, що станом на 31.10.2019 заборгованість зі сплати єдиного внеску ОСОБА_1 становить 26539,26 грн.
Начальником Заліщицької ДПІ Чортківського управління ГУ ДФС у Тернопільській області листом від 01.08.2019 №376/6-1/19-00-50 у відповідь на адвокатський запит Бурик О.М. , повідомлено, що відомості про державну реєстрацію, про скасування державної реєстрації припинення підприємницької діяльності та інші відомості, передбачені Законом, надходять від органів державної реєстрації - засобами інформаційних систем та підлягають опрацюванню в податкових органах, відповідно до вимог Порядку.
У відповідь на адвокатський запит від 11.07.2019 про надання копій документів, що подавалися для проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємцем, начальником відділу - державним реєстратором відділу з питань державної реєстрації Заліщицької райдержадміністрацїї Дрозд С.П. 16.07.2019 за №91/01 - 14 надано відповідь про те, що надати запитувані документи неможливо у зв`язку із їх відсутністю.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що приписами частини другої статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, спірні правовідносини врегульовані нормами Податкового кодексу України (надалі, ПК України) в частині відносин, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов`язків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" в частині відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців та нормами Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (надалі, Закон № 2464) в частині правових та організаційних засад забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умов та порядку його нарахування і сплати та повноважень органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
За змістом ст.5 Закону №2464, взяття на облік осіб, зазначених у пунктах 1, 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 Закону №2464, здійснюється органом доходів і зборів шляхом внесення відповідних відомостей до реєстру страхувальників; зазначених в абзацах другому, третьому, п`ятому та сьомому пункту і частини першої статті 4 цього Закону, на яких поширюється дія Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , - здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , не пізніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених відомостей.
У осіб, зазначених в абзацах другому, третьому, п`ятому та сьомому пункту і частини першої статті 4 цього Закону, - з дня їх державної реєстрації відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (абзац 2 частини першої ст. 5 Закону №2464).
Зняття з обліку платників єдиного внеску, зазначених в абзацах другому, п`ятому та сьомому пункту і та пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону, здійснюється органами доходів і зборів на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, платників єдиного внеску - фізичних осіб - підприємців, - на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку, а платників єдиного внеску, зазначених в абзаці шостому пункту і та пункті 5 частини першої статті 4 цього Закону, на яких не поширюється дія Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , - за їхньою заявою після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку, а платників єдиного внеску, зазначених в абзаці восьмому пункту і частини першої статті 4 цього Закону, - за їхньою заявою (абзац 7 частини першої ст. 5 Закону №2464).
Відповідно до вимог пункту 6.1 розділу VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом міністерства фінансів України 09.12.2011 №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300, взяття на облік фізичних осіб в податкових органах здійснюється на підставі відомостей, які підтверджують державну реєстрацію.: "6.1. Взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи - підприємця здійснюється після її державної реєстрації згідно із Законом контролюючим органом за місцем її державної реєстрації на підставі: відомостей про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця .
Суд зазначає, що відомості про державну реєстрацію, про скасування державної реєстрації припинення підприємницької діяльності та інші відомості, передбачені Законом, надходять від органів державної реєстрації - засобами інформаційних систем та підлягають опрацюванню в податкових органах, відповідно до вимог Порядку.
З матеріалів справи слідує, що 19.06.2013 року проведено реєстрацію фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (основний вид діяльності: 47.89 - роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами), та запис про припинення фізичної особи - підприємця відсутній.
Також, відповідно до частини восьмої ст. 4 Закону № 755, фізична особа - підприємець позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності цієї фізичної особи.
Відповідно до частини першої ст.25 Закону №2464, рішення, прийняті органами доходів і зборів з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов`язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Законом України від об грудня 2016 року № 1774-VIII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України внесено зміни до Закону України № 2464 Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , які набули чинності з 30 січня 2017 року, зокрема у першому реченні абзацу другого п. 2 частини першої ст. 7 слова має право самостійно замінено словом зобов`язаний .
Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що якщо платником єдиного внеску не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник зобов`язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (абзац другий п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464).
Платники єдиного внеску зобов`язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (п. 1 частини другої ст. 6 Закону № 2464).
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина дванадцята ст. 9 Закону № 2464).
З 01 січня 2017 року, якщо особа не отримує дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року від підприємницької діяльності, вона зобов`язана визначити базу нарахування єдиного внеску. Сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
При цьому, суд вважає, що підтвердженням припинення підприємницької діяльності є відомості (витяг) відповідного реєстру, до якого вноситься інформація про державну реєстрацію такої діяльності, щодо припинення, або зупинення, або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу.
Облік здійснюється шляхом внесення до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків записів про державну реєстрацію або припинення підприємницької діяльності, незалежної професійної діяльності, перереєстрацію тощо.
Підставою для зняття фізичної особи - підприємця з обліку у відповідному контролюючому органі є відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням, або за судовим рішенням, або у разі її смерті, або оголошення її померлою, або визнання її безвісно відсутньою, а також відомості відповідної реєстраційної картки.
Відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою №30-ОПП є єдиним документом, що підтверджує відсутність заборгованості з податків, зборів. У випадках, передбачених іншими нормативно-правовими актами, відсутність заборгованості з платежів до бюджету, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, підтверджується відповідною довідкою (пункт 15 розділу XI Порядку обліку платників податків і зборів).
Окрім того, виключенню підлягають також відомості з Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування. Так, статтею 5 Закону №2464 передбачено, що зняття з обліку осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність, відбувається за заявами таких осіб після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.
Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Мінфіну від 20.04.2015 №449 (надалі, Інструкція №449) регламентовано Порядок стягнення заборгованості з платників єдиного внеску.
Крім цього, відповідно до пунктів 7,9 Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України 18.03.2016 №759/5/371, технічний адміністратор Реєстру забезпечує передачу до реєстрів Державної фіскальної служби України відомостей про проведені реєстраційні дії відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , документів в електронній формі у робочий час одночасно з проведенням відповідної реєстраційної дії у Реєстрі, формуванням запиту суб`єктом державної реєстрації. Підтвердження щодо отримання відомостей про проведені реєстраційні дії, документів в електронній формі з Реєстру формується Державною фіскальною службою України автоматично програмними засобами ведення реєстрів Державної фіскальної служби України та передається до Реєстру одночасно із завантаженням таких відомостей, документів до реєстрів Державної фіскальної служби України.
Отже, суд вважає, що взяття платника податків на облік проводиться фіскальним органом в автоматичному режимі після внесення відповідних відомостей до ЄДР про реєстрацію фізичної особи-підприємця.
Тому, на думку суду, внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань щодо позивача 19.06.2013 потягло за собою автоматичне взяття вказаної особи на облік як платника податків.
При цьому, судом не здобуто, а сторонами у справі не подано до суду доказів, що підтверджують вчинення позивачем дій щодо припинення підприємницької діяльності та доказів, що підтверджуються протиправність нарахування податковим органом заборгованості зі сплати єдиного внеску, та, як наслідок, винесення оскаржуваних в даній справі вимог про сплату боргу (недоїмки).
Вирішуючи спір по суті, суд приймає до уваги твердження представника Головного управління ДПС у Тернопільській області, що оскільки платником не виконувалось жодних дій передбачених чинним законодавством, в тому числі подання звітності та нарахування єдиного соціального внеску самостійно, то податковим органом відповідно до ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та на підставі інформаційної системи органів доходів і зборів було сформовані оскаржувані вимоги про сплату боргу (недоїмки).
Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищенаведене, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача до задоволення не підлягають.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Заліщицької районної державної адміністрації, Головного управління ДПС у Тернопільської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору і виступає на стороні Головного управління ДПС у Тернопільській області Заліщицький районний відділ державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) про скасування державної реєстрації, зобов`язання вчинити певні дії, визнання протиправними та скасування вимог про сплату боргу (недоїмки) - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Копію рішення надіслати учасникам справи.
Повне судове рішення складено 08 жовтня 2020 року.
Реквізити учасників справи:
позивач - ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , ІПН: НОМЕР_1 );
відповідачі:
- Заліщицька районна державна адміністрація (місцезнаходження: вул.С.Бандери, 15"б", м.Заліщики, Заліщицький район, Тернопільська область,48600, код ЄДРПОУ 04058232)
- Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження: м.Тернопіль, вул.Білецька, 1, код ЄДРПОУ 43142763)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Заліщицький районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області (місцезнаходження: Тернопільська область, Заліщицький район, м.Заліщики, вул.Гонти,5, код ЄДРПОУ 34852894).
Головуюча суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2020 |
Оприлюднено | 20.10.2020 |
Номер документу | 92264444 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні