Донецький окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяУкраїна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 жовтня 2020 р. Справа№200/5871/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Дмитрієва В.С., розглянувши за правилами загального позовного провадження (в письмовому провадженні) справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області про визнання незаконними дії та рішення, зобов`язання вчинити певні,-
ВСТАНОВИВ:
23 червня 2020 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області про визнання дії та рішення протиправними в частині відмови в нарахуванні, обчисленні та виплаті пенсії за вислугу років згідно Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697 - VІІ, починаючи з 2 вересня 2019 року та виходячи з розміру 60 відсотків від суми місячної (чинної) заробітної плати, без застосування обмежень передбачених ч. 15 статті 86 цього Закону; зобов`язання повторно розглянути заяву та нарахувати пенсію за вислугу років та виплачувати її розмір, обчисленому відповідно ст. 86 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697 - VІІ, починаючи з 2 вересня 2019 року та виходячи з розміру 60 відсотків від суми місячної (чинної) заробітної плати, без застосування обмежень передбачених ч. 15 статті 86 цього Закону; зобов`язання забезпечити перерахунок та виплату пенсії відповідно до вимог Законів України «Про прокуратуру» , «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» .
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем під час розрахунку пенсії помилково застосовано обмеження максимального розміру пенсії, що передбачене частиною 15 статті 86 Закону України Про прокуратуру , оскільки на позивача, як на військовослужбовця, який проходить службу в органах прокуратури в особливий період, поширюються перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України №911-VІІІ та Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України №1774-VІІІ. Вважає рішення відповідача про відмову в проведенні перерахунку пенсії без застосування обмежень передбачених частиною 15 статті 86 Закону України Про прокуратуру незаконним та протиправним, у зв`язку з чим таке рішення підлягає скасуванню.
Відповідач позов не визнав, надав відзив на адміністративний позов за змістом якого просив відмовити у задоволенні позовних вимог. Відповідач вказав, що оскільки позивач є працюючим працівником військової прокуратури, тому згідно з абз. 4 п. 15 ст. 86 Закону України Про прокуратуру з 01 січня 2018 року пенсія, призначена відповідно до цієї статті, у період роботи на посадах, які дають право на призначення пенсії/щомісячного довічного грошового утримання у порядку та на умовах, передбачених цим Законом, виплачується в розмірі, обчисленому відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійного страхування . Максимальний розмір пенсії не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, встановлених для осіб, які втратили працездатність. Крім того, відповідач вважає передчасним звернення позивача до суду з даним позовом, оскільки рішення Донецького окружного адміністративного суду щодо зобов`язання відповідача здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 без застосування обмежень передбачених абз. 4 ч. 15 ст. 86 Закону України Про прокуратуру не набрало законної сили. Вважає, що управлінням недопущені порушення при здійсненні владних повноважень відносно позивача.
Позивач надав відповідь на відзив у якому вказав, що відповідач у відзиві не спростував твердження та аргументи позивача стосовно суті позовних вимог. ОСОБА_1 наголосив, що оскільки він є учасником бойових дій, працівником військової прокуратури, приймає участь в операції під час особливого періоду, застосування до нього положень ч. 15 ст. 86 Закону України Про прокуратуру є незаконне.
07 жовтня 2020 року відповідач надав доповнення до відзиву в яких вказав, що управлінням здійснено перерахунок пенсії згідно частини 2 статті 86 Закону України Про прокуратуру , без застосування обмежень передбачених абз. 4 ч. 16 ст. 86 Закону України Про прокуратуру з 02 вересня 2019 року. При цьому, проведено нарахування заборгованості по пенсії за період з вересня 2019 року по вересень 2020 року на загальну суму 549884,01 грн. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Ухвалою суду від 30 червня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розгляд справи провести за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справ (у письмовому провадженні).
Ухвалою суду від 30 липня 2020 року вирішено адміністративну справу розглядати за правилами загального позовного провадження, призначити підготовче засідання на 02 вересня 2020 року.
Ухвалою суду від 02 вересня 2020 року відкладено підготовче засідання до 29 вересня 2020 року.
Ухвалою суду від 29 вересня 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 15 жовтня 2020 року.
У судове засідання позивач не зявився, 05 жовтня 2020 року, засобами поштового звязку, до суду надійшло колопотання про розгляд справи без участі ОСОБА_1 .
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, докази належного повідомлення про час розгляду справи наявні в матеріалах справи.
На підставі частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у письмовому провадженні.
Згідно частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Приписами частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив на нього, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , має статус учасника бойових дій, перебуває на військовій службі в Збройних Силах України у військовій прокуратурі об`єднаних сил, що підтверджується матеріалами справи та не є спірним між сторонами.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 05 листопада 2019 року по справі №200/11205/19-а позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецькій області про визнання дій та рішення суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково. Вирішено, зокрема зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 № 7138 від 02 вересня 2019 року про призначення пенсії, з урахуванням висновків суду викладених у мотивувальній частині рішення, із зарахуванням до стажу (вислуги років) періоду безпосередньої участі в антитерористичній операції з 08 червня 2015 року по 30 квітня 2018 року та періоду безпосередньої участі протягом якого особа брала участь у здійснені заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів з 01 травня 2018 року по 02 вересня 2019 року, з розрахунку один місяць служби за три місяці служби.
На виконання зазначено вище рішення суду, відповідачем призначено пенсію за вислугу років ОСОБА_1 , відповідно до Закону України Про прокуратуру з 02 вересня 2019 року.
Разом з тим, оскільки ОСОБА_1 є працюючим працівником військової прокуратури, пенсійним органом, обмежено розмір пенсії позивача десяти прожитковими мінімумами, встановлених для осіб, які втратили працездатність, що передбачено абз. 4 ч. 15 ст. 86 Закону України Про прокуратуру .
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 05 червня 2020 року по справі №200/2062/20-а вирішено визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області в частині відмови у нарахуванні, обчисленні та виплаті ОСОБА_1 пенсії за вислугу років згідно з ч. 2 ст. 86 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697-VІІ, починаючи з 02 вересня 2019 року без застосування обмежень передбачених абзацом 4 ч. 15 ст. 86 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697-VІІ. Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецькій області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 згідно з ч. 2 ст. 86 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697-VІІ, без застосування обмежень передбачених абзацом 4 ч. 15 ст. 86 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697-VІІ з 02 вересня 2019 року, ураховуючи виплачені суми.
15 червня 2020 року ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою про перерахунок та виплату пенсії, з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України №911-VІІІ та Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України №1774-VІІІ, без обмеження її максимальним розміром.
Рішенням відповідача №186 від 22 червня 2020 року ОСОБА_1 відмовлено в перерахунку пенсії за нормами Закону України Про прокуратуру №1697- VІІ від 14 жовтня 2014 року, оскільки максимальний розмір пенсії, працюючим прокурорам, не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, встановлених для осіб, які втратили працездатність.
Не погодившись з відмовою в перерахунку пенсії без обмеження її максимальним розміром, позивач звернувся до суду з даним позовом за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 2 статті 86 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року № 1697-VII (далі - Закон № 1697) пенсія призначається в розмірі 60 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії.
Згідно абзацу 4 частини 15 статті 86 Закону України «Про прокуратуру» з 1 січня 2018 року пенсія, призначена відповідно до цієї статті, у період роботи на посадах, які дають право на призначення пенсії/щомісячного довічного грошового утримання у порядку та на умовах, передбачених цим Законом, законами України "Про статус народного депутата України", "Про державну службу", "Про судоустрій і статус суддів", виплачується в розмірі, обчисленому відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
Разом з тим, розділом II Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України № 1774-VIII «Прикінцеві та перехідні положення» передбачено, що обмеження щодо виплати пенсії, щомісячного довічного грошового утримання, передбачені цим Законом, не застосовуються протягом особливого періоду до пенсій, щомісячного довічного грошового утримання, що призначені особам, які проходять військову службу або перебувають на посадах у Міністерстві оборони України, Головному управлінні розвідки Міністерства оборони України, Міністерстві внутрішніх справ України, Національній поліції України, Апараті Ради національної безпеки і оборони України, Державній спеціальній службі транспорту, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Управлінні державної охорони України, Державній пенітенціарній службі України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національній гвардії України, органах військової прокуратури або беруть участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбитті збройного нападу на об`єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільненні цих об`єктів у разі захоплення, відбитті спроб насильницького заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою; до пенсій, щомісячного довічного грошового утримання, що призначені відповідно до законів України "Про прокуратуру", "Про судоустрій і статус суддів", на період виконання особами, яким вони призначені, повноважень членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України та Вищої ради юстиції.
Після завершення особливого періоду виплата пенсій таким особам здійснюється згідно із законодавством.
Згідно з пунктом 13-1 Розділу XV «Прикінцеві положення» Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV (далі - Закон № 1058) з 1 жовтня 2017 року пенсії, призначені після набрання чинності Законом України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" (крім осіб з інвалідністю I та II груп, осіб з інвалідністю внаслідок війни III групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") на умовах законів України "Про державну службу", "Про прокуратуру", "Про статус народного депутата України", "Про наукову і науково-технічну діяльність" у період роботи на посадах державної служби, визначених Законом України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII, а також на посадах та на умовах, передбачених законами України "Про прокуратуру", "Про судоустрій і статус суддів", виплачуються у розмірі, обчисленому відповідно до цього Закону.
Після звільнення з роботи виплата пенсії, призначеної відповідно до зазначених законів, поновлюється.
Виплата працюючим пенсіонерам у період роботи на інших посадах пенсій, призначених на умовах законів України "Про державну службу", "Про прокуратуру", "Про статус народного депутата України", "Про наукову і науково-технічну діяльність", з 1 жовтня 2017 року поновлюється у розмірах, що були встановлені відповідними законами.
При цьому, розділом XIII «Перехідні положення» Закону України Про прокуратуру встановлено, що на прокурорів та слідчих військової прокуратури, які не є військовослужбовцями, у разі виконання ними повноважень у районах проведення антитерористичних операцій поширюються соціальні гарантії, передбачені для військовослужбовців військової прокуратури.
Як вже зазначалось вище, позивач є військовослужбовцем, працює у військовій прокуратурі, бере участь в АТО та має статус учасника бойових дій, при цьому особливий період у країні триває.
На підставі викладено вище, суд дійшов висновку, що відповідач протиправно відмовив в перерахунку пенсії ОСОБА_1 без застосування обмежень передбачених абзацом 4 частини 15 статті 86 Закону України Про прокуратуру , при цьому, ураховуючи, що дії відповідача виражені саме рішенням про відмову в перерахунку пенсії №186 від 22 червня 2020 року, тому таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
При цьому, суд зазначає, що рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 05 червня 2020 року №200/2062/20-а, яке набрало законної сили 21 серпня 2020 року відповідно до ухвали Першого апеляційного адміністративного суду, визнано протиправними дії відповідача в частині відмови у нарахуванні, обчисленні та виплаті ОСОБА_1 пенсії за вислугу років без застосування обмежень передбачених абзацом 4 ч. 15 ст. 86 Закону України «Про прокуратуру» та зобов`язано здійснити відповідний перерахунок та виплату пенсії.
Положеннями статті 13 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» встановлено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.
Так, рішенням відповідача №053130003400 від 03 вересня 2020 року, ОСОБА_1 здійснено перерахунок пенсії з дня призначення (з 02 вересня 2019 року), так розмір пенсії з надбавками з 02 вересня 2019 року по 30 листопада 2019 року складає 45576,49 грн., з 01 грудня 2019 року по 30 червня 2020 року - 45594,99 грн., з 01 липня 2020 року по 30 листопада 2020 року - 45613,49 грн., з 01 грудня 2020 року - 45627,74 грн.
Таким чином, підстави для зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву про перерахунок пенсії, нарахувати та забезпечити перерахунок пенсії ОСОБА_1 відповідно до вимог Законів України «Про прокуратуру» , «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» , відсутні.
Тому в цій частині позов задоволенню не підлягає.
Стосовно позовних вимог в частині виплати пенсії суд зазначає, що згідно протоколу перерахунку пенсії ОСОБА_1 , позивачу здійснено перерахунок пенсії з вересня 2019 року, при цьому на час розгляду справи заборгованість по пенсії за період з вересня 2019 року по вересень 2020 року складає 549884,01 грн.
Таким чином, обираючи спосіб захисту, суд, зважаючи на його ефективність з точки зору статті 13 "Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод", ратифікованої Україною Законом № 475/97-ВР від 17 липня 1997 року, приходить до висновку, що достатнім та ефективним способом захисту порушеного права позивача у даній справі є прийняття рішення про визнання протиправним рішення відповідача про відмову в перерахунку пенсії та зобов`язання відповідача виплатити заборгованість по пенсії за період з вересня 2019 року по вересень 2020 року.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Оскільки відповідно до положень Закону України Про судовий збір позивач звільнений від сплати судового збору, тому в силу вимог статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати не підлягають стягненню.
Керуючись положеннями статей 2, 7, 9, 11, 44, 72-78, 79, 194, 241-246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області № 186 від 22 червня 2020 року про відмову в перерахунку пенсії за нормами Закону України Про прокуратуру ОСОБА_1 .
Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Краматорську Донецької області (місцезнаходження: 854302, Донецька область, м. Краматорськ, вул. Поштова, б.5, код ЄДРПОУ 23346787) здійснити виплату заборгованості по пенсії ОСОБА_1 (місце реєстрації: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) за період з вересня 2019 року по вересень 2020 року.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до пункту 3 розділу VІ Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя В.С. Дмитрієв
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2020 |
Оприлюднено | 20.10.2020 |
Номер документу | 92287389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Дмитрієв В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні