Рішення
від 29.09.2020 по справі 280/1320/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29 вересня 2020 року (о 13 год. 30 хв.)Справа № 280/1320/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Артоуз О.О.,

за участю секретаря Поліщука Я.В.,

представників позивача - Заліської О.О., Єрастова М.Л, Купрікова Д.О.

представника відповідача - Школової Ю.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю МАКЛІОН (69041, м. Запоріжжя, вул. Академіка Весніна, 1, кв. 7, код ЄДРПОУ 39495322) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69101, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 4314395) про скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю МАКЛІОН (далі - позивач) до Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області (далі - відповідач), відповідно до якої позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 02.12.2019 за №0002563201.

Позовна заява обґрунтована тим, що 08 листопада 2019 року TOB Макліон отримало акт Про результати фактичної перевірки з питань дотримання норм законодавства, обов`язковими до виконання при здійсненні оптової та роздрібної торгівлі підакцизними товарами: вимог законодавства, яке регулює виробництво, придбання, зберігання та реалізацію пального, порядку приймання, транспортування, зберігання, відпустку та обліку нафти і нафтопродуктів; установлених правил торгівлі підакцизними товарами, а також інших питань, що регулюють обіг підакцизних товарів в України . При проведенні перевірки ГУ ДПС у Запорізькій області було зроблено висновок про встановлення порушення з боку TOB Макліон вимог ч.1 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробництва пального від 19.12.1995 №481/95-ВР зі змінами та доповненнями, а саме: оптова торгівля пальним в період відсутності ліцензії. Вказує, що Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , запроваджено Інтегровану автоматизовану систему державного нагляду (контролю), до якої всі органи держнагляду мають вносити відомості про планові перевірки у наступному періоді до 15 жовтня поточного року, інформація стосовно планової виїзної перевірки щодо TOB Макліон не вносилась не в автоматизовану систему ні не публікувалась на офіційному сайті ДПС, що ставить під сумнів прозорість перевірки. Акт перевірки не містить доказів факту порушення TOB "МАКЛІОН" вимоги ч.1 ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР зі змінами та доповненнями, а саме: оптова торгівля пальним в період відсутності ліцензії. Основний вид господарської діяльності TOB "МАКЛІОН" - реалізація карток на пальне іншим суб`єктам господарювання. TOB "МАКЛІОН" не має власних чи орендованих автозаправочних станцій, чи інших складів для зберігання, відпуску, реалізацій пального. Тому, до операцій з фізичного відпуску пального TOB "МАКЛІОН" не має жодного відношення. В межах своєї господарської діяльності TOB "МАКЛІОН" придбаває картки на пальне для подальшої реалізацій іншим суб`єктам господарювання. Просить позовні вимоги задовольнити. Додаткові пояснення щодо предмету позову позивачем надано у відповіді на відзив (вх. №17211 від 13.04.2020) та у запереченнях (вх. №21453 від 08.05.2020)

Відповідач проти заявленого позову заперечував, 09.04.2020 надав до суду відзив (вх. №16722), відповідно до якого зазначає, що TOB "МАКЛІОН" отримано ліцензію на право здійснення оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі №990614201901531 від 25 липня 2019 року терміном дії з 25.07.2019 до 25.07.2024. Встановлено, що згідно договорів з постачальниками TOB "МАКЛІОН" в період з 01.07.2019 по 28.10.2019 здійснювало придбання підакцизного пального у контрагентів-постачальників, а саме, у TOB "ГЛУСКО - КАРТ УКРАЇНА", TOB ВОГ КАРД , TOB НАФТОТРЕЙД РЕСУРС , TOB ЄВРОСТАНДАРТ , TOB МАРСТРЕЙД , TOB АЛЬЯНС ЕНЕРГО ТРЕЙД . Згідно Інструкції Про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій , затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 №291, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21.12.1999 за №893/4186 на рахунку 28 "Товари" ведеться облік руху товарно-матеріальних цінностей, що надійшли на підприємство з метою продажу. Рахунок 28 "Товари" має 6 субрахунків, в т.ч. 281 "Товари на складі". На субрахунку 281 за дебетом відображається збільшення товарів та їх вартості, за кредитом - зменшення. До перевірки позивачем надано копію обігово-сальдової відомості по рахунку 281. Згідно наданої відомості рух товарно-матеріальних цінностей (Бензин MUSTANG 92 (за бланками - дозволу), Бензин MUSTANG 95 (за бланками - дозволу), Бензин 95 (за бланками - дозволу), ГАЗ вуглеродний (за бланками - дозволу), ГАЗ СПБТ (за бланками - дозволу), Дизельне паливо, дизпаливо, дизпаливо, дизпаливо (за бланками - дозволу)) ведеться у вартісному показнику (у гривнях) та кількісному показнику у літрах. Таким чином, на рахунку 281 "Товари на складі" за вказаними операціями у періоді, що перевіряється, обліковувалось пальне. В підтвердження надходження та продажу саме пального є завірені копії видаткових накладних, які надано до перевірки, де в графі одиниці виміру зазначаються літри. Так, згідно наданих до перевірки завірених копій видаткових накладних встановлено наступне. Згідно видаткової накладної від 18 липня 2019 року № 167 Товариством МАКЛІОН реалізовано товариству "НІЛ" паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО у кількості 150 літрів на суму 4350,00 грн. Тобто, предметом операції є саме паливо, яке обраховується у літрах. Крім того, згідно наданої до перевірки банківської виписки в платіжному дорученні від 18.07.2019 № 105 в графі призначення платежу зазначено - перерах. зг. pax. №161 від 18.07,2019 за дизельне паливо... . Згідно видаткової накладної від 18 липня 2019 року №168 - TOB МАКЛІОН реалізовано ТОВ "ВІКТОР" паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО у кількості 1500 літрів на суму 42750,00 грн. Предметом операції є саме паливо, яке обраховується у літрах. Згідно банківської виписки (наданої до перевірки) в платіжному дорученні від 17.07.2019 №264 в графі призначення платежу зазначено - оплата за паливо дизельне ДП-Л-Євро 5 згідно pax №160 від 17.07.2019... . Викладені факти свідчать про здійснення TOB МАКЛІОН оптової торгівлю пальним в період відсутності відповідної ліцензії з 01.07.2019 до 25.07.2019 (включно), що є порушенням вимоги ч 1 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального від 19.12.1995 №481/95-ВР. У задоволенні позову просить відмовити у повному обсязі. Додаткові пояснення щодо предмету позову відповідачем надано у запереченнях на відповідь (вх. №18120 від 16.04.2020) та у додаткових поясненнях (вх.№45340 від 29.09.2020).

Ухвалою судді від 18.03.2020 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №280/1320/20, призначено підготовче судове засідання 14.04.2020.

Ухвалою суду від 14.04.2020 підготовче засідання відкладено на 14.05.2020.

Протокольною ухвалою суду від 14.05.2020 продовжено строк підготовчого провадження строком на 30 днів, розгляд справи відкладено на 09.06.2020.

Ухвалою суду від 09.06.2020 зупинено провадження по справі для надання сторонам часу для примирення, підготовче судове засідання призначено на 27.08.2020.

Ухвалою суду від 27.08.2020 продовжено строк зупинення провадження у справі до 29.09.2020 для надання сторонам часу для примирення.

29.09.2020 протокольними ухвалами суду поновлення провадження у справі з 29.09.2020, закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті на 29.09.2020.

29.09.2020 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 243 КАС України, у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

В період з 29.10.2019 по 07.11.2019 працівниками ГУ ДПС у Запорізькій області на підставі наказу від 29.10.2019 №568 та направлень від 29.10.2019 №188, №189 здійснено фактичну перевірку TOB МАКЛЮН , розташованого за адресою: м. Запоріжжя, вул. Академіка Весніна, буд. 1, кв.7, з питань здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової та роздрібної торгівлі підакцизними товарами; вимог законодавства, яке регулює виробництво, придбання, зберігання та реалізацію пального; порядку приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів, наявності супровідних документів (прибуткових, видаткових та акцизних накладних), виявлення порушень установлених правил торгівлі підакцизними товарами, а також інших питань, що регулюють обіг підакцизних товарів в Україні. За результатами якої складено Акт (довідка) від 08.11.2019, що зареєстрований за №0078/08/01/32/39495322.

У ході перевірки встановлено порушення TOB МАКЛЮН ч.1 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , а саме: оптова торгівля пальним без наявності ліцензії.

TOB МАКЛІОН до ГУ ДПС у Запорізькій області надано заперечення від 18.11.2019 №77 на акт перевірки від 08.11.2019 №0078/08/01/32/39495322. ГУ ДПС у Запорізькій області надано відповідь листом від 27.11.2019 №17250/10/08/-01-32-16.

02.12.2019 Головним управлінням ДПС у Запорізькій області на підставі Акту перевірки від 08.11.2019 №0078/08/01/32/3949532,винесено податкове повідомлення-рішення №0002563201, згідно якого до Товариства застосовано штрафні санкції у розмірі 500000 грн. за платежем: Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

TOB "МАКЛІОН" до ДПС України надано скаргу на податкове повідомлення-рішення від 02.12.2019 №0002563201.

Рішенням ДПС України від 10.02.2020 №5127/6/99-00-08-05-06-06 оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скаргу - без задоволення.

Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Розглядаючи спір по суті, судом встановлено наступне.

Як слідує з Акту від 08.11.2019 №0078/08/01/32/39495322 перевіркою встановлено, що TOB МАКЛІОН за адресою: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Академіка Весніна, буд. 1, кв.7 отримано ліцензію на право здійснення оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі №990614201901531 від 25 липня 2019 року терміном дії з 25.07.2019 до 25.07.2024.

Встановлено, що згідно договорів з постачальниками TOB "МАКЛІОН" в період з 01.07.2019 по 28.10.2019 здійснювало придбання підакцизного пального у контрагентів-постачальників, а саме, у TOB "ГЛУСКО - КАРТ УКРАЇНА" (код за ЄДРПОУ 32489155), TOB ВОГ КАРД (код за ЄДРПОУ 42264086), TOB НАФТОТРЕЙД РЕСУРС (код за ЄДРПОУ 33680859), TOB ЄВРОСТАНДАРТ (код за ЄДРПОУ 32223787), TOB МАРСТРЕЙД (код за ЄДРПОУ 42806774), TOB АЛЬЯНС ЕНЕРГО ТРЕЙД (код за ЄДРПОУ 38489035).

До перевірки Товариством надано копію обігово-сальдової відомості по рахунку 281, завірену печаткою Товариства та підписом директора підприємства Заліської Олени Олексіївни. Згідно наданої відомості рух товарно-матеріальних цінностей (Бензин MUSTANG 92 (за бланками - дозволу), Бензин MUSTANG 95 (за бланками - дозволу), Бензин 95 (за бланками - дозволу), ГАЗ вуглеродний (за бланками - дозволу), ГАЗ СПБТ (за бланками - дозволу), Дизельне паливо, дизпаливо, дизпаливо, дизпаливо (за бланками - дозволу) ведеться у вартісному показнику (у гривнях) та кількісному показнику у літрах.

Таким чином, на рахунку 281 "Товари на складі" за вказаними операціями у періоді, що перевіряється, обліковувалось пальне. В підтвердження надходження та продажу саме пального є завірені копії видаткових накладних, які надано до перевірки, де в графі одиниці виміру зазначаються літри.

В ході перевірки встановлено оптову торгівлю пальним в період відсутності відповідної ліцензії:

згідно видаткової накладної від 18 липня 2019 року № 167 Товариством МАКЛІОН реалізовано товариству "НІЛ" (30473379) паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО у кількості 150 літрів на суму 4350,00 грн. Згідно наданої до перевірки банківської виписки в платіжному дорученні від 18.07.2019 № 105 в графі призначення платежу зазначено - перерах. зг. pax. №161 від 18.07,2019 р. за дизельне паливо... ;

згідно видаткової накладної від 18 липня 2019 року №168 - TOB МАКЛІОН реалізовано ТОВ "ВІКТОР" (30952248) паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО у кількості 1500 літрів на суму 42750,00 грн. Згідно банківської виписки (наданої до перевірки) в платіжному дорученні від 17 07.2019 №264 в графі призначення платежу зазначено - оплата за паливо дизельне ДП-Л-Євро 5 згідно pax №160 від 17.07.2019р... .

Викладені факти свідчать про здійснення TOB МАКЛІОН оптової торгівлю пальним в період відсутності відповідної ліцензії - з 01.07.2019 до 25.07.2019 (включно), що є порушенням вимоги ч 1 ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР

В обґрунтування неправомірності застосування штрафних санкцій позивач зазначає, що основний вид господарської діяльності TOB "МАКЛІОН" - реалізація карток на пальне іншим суб`єктам господарювання. TOB "МАКЛІОН" не має власних чи орендованих автозаправочних станцій, чи інших складів для зберігання, відпуску, реалізацій пального. Тому до операцій з фізичного відпуску пального TOB "МАКЛІОН" не має жодного відношення. В межах своєї господарської діяльності TOB "МАКЛІОН" придбаває картки на пальне для подальшої реалізацій іншим суб`єктам господарювання. Так, по спірним операціям TOB "МАКЛІОН" придбало картки на пальне у TOB "НАФТОТРЕЙД РЕСУРС" (33680859), для подальшої реалізації TOB "НІЯ"(30473379), та TOB "ВІКТОР"(30952248).

Відповідно до відомостей з ЄДРПОУ Товариство з обмеженою відповідальністю МАКЛІОН зареєстровано як юридичну особу 17.11.2014, основними видами діяльності за КВЕД-2010є: 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами;, 46.90 Неспеціалізована торгівля пальним; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

26.04.2019 між ТОВ ГЛУСКО-КАРТ УКРАЇНА (постачальник) та ТОВ МАКЛІОН (покупець) укладено Договір поставки №ТТР-Д-999, предметом якого є здійснення палива покупцю на умовах EXW за місцезнаходженням АЗС.

02.01.2019 між ТОВ ВОГ КАРД (постачальник) та ТОВ МАКЛІОН (покупець) укладено Договір №К06/61 поставки нафтопродуктів оптовими партіями, предметом якого є постачання покупцю партіями нафтопродуктів в асортименті, скріплений газ.

01.02.2016 між ТОВ НАФТОТРЕЙД РЕСУРС (постачальник) та ТОВ МАКЛІОН (покупець) укладено Договір №К06232 поставки нафтопродуктів оптовими партіями, предметом якого є постачання покупцю нафтопродуктів партіями.

02.05.2019 між ТОВ ЄВРОСТАНДАРТ (постачальник) та ТОВ МАКЛІОН (покупець) укладено Договір 838 поставки нафтопродуктів, предметом якого є постачання покупцю нафтопродуктів.

15.07.2019 між ТОВ МАРСТРЕЙД (постачальник) та ТОВ МАКЛІОН (покупець) укладено Договір поставки нафтопродуктів №163/р, предметом якого є передача у власність покупця нафтопродуктів.

30.06.2016 між ТОВ АЛЬЯНС ЕНЕРГО ТРЕЙД (постачальник) та ТОВ МАКЛІОН (покупець) укладено Договір №3006-1 поставки нафтопродуктів, предметом якого є передача у власність покупцю нафтопродукти.

Під час судового розгляду справи судом досліджено, що відповідно до п.3.1 Договору №К06232 поставки нафтопродуктів оптовими партіями від 01.02.2016, укладеного між ТОВ НАФТОТРЕЙД РЕСУРС та позивачем після погодження сторонами асортименту, кількості та ціни Товару (товарної партії) постачальник надає за видатковою накладною покупцю картки на пальне WOG встановленої форми відповідного номіналу. Картка на пальне виготовляється на паперовому носії, глянцевому паперовому носії, заламінованого плівкою, пластиковому носії… .

Відповідно до Видаткової накладної №107968 від 17.07.2019 ТОВ НАФТОТРЕЙД РЕСУРС передано ТОВ МАКЛІОН паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО 150 літрів шляхом отримання штрих-карток у кількості 15 шт по 10 літрів з зазначенням їх номерів.

Відповідно до видаткової накладної №107965 від 17.07.2019 ТОВ НАФТОТРЕЙД РЕСУРС передано ТОВ МАКЛІОН паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО 1500 літрів шляхом отримання штрих-карток у кількості 150 шт по 10 літрів з зазначенням їх номерів.

13.04.2017 між ТОВ МАКЛІОН (постачальник) та ТОВ НІЯ (покупець) укладено Договір поставки №МЛ-84, предметом якого є: постачальник зобов`язується надати торгівельну послугу, а саме, передати покупцю бланки-дозволу на нафтопродукти в асортименті, а саме, бланки дозволу на бензин марок Mustang-100, Mustang-95, Mustang-92, А-95, ГАЗ СПБТ, а також бланки-дозволу на Дизельне паливо. Згідно п.1.2 вказаного Договору асортимент та кількість бланків дозволу погоджується сторонами у рахунку на оплату та видатковій накладній. Одиницею виміру кількості палива, на яке видається бланки-дозволу сторони визначили - літри.

18.07.2019 ТОВ МАКЛІОН виставлено ТОВ НІЯ рахунок на оплату за паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО (за бланками-дозволу) у кількості 150 літрів на загальну суму 4350 грн.

Згідно Видаткової накладної №167 від 18.07.2019 ТОВ МАКЛІОН передало ТОВ НІЯ паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО у кількості 150 літрів на загальну суму 4350 грн.

Згідно листа ТОВ НІЯ від 18.07.2019 №31 зазначено про прохання у платіжному дорученні №105 від 18.07.2019 на суму 4350 грн. у графі призначення платежу читати наступне: перерах.зг.рах №161 від 18.07.2019 за дизельне паливо за картками дозволу .

Згідно Акту надання послуг №167 від 18.07.2019 засвідчено отримання постачальником згідно Договору поставки №МЛ-84 штрих-карток (карток на пальне) визначеного видатковою накладною №167 від 18.07.2019 дизельне паливо номіналом 10 літрів - 15 штук з перерахуванням їх індивідуальних номерів.

Також, 25.01.2017 між ТОВ МАКЛІОН (постачальник) та ТОВ ВІКТОР (покупець) укладено Договір поставки №МЛ-77, предметом якого є: постачальник зобов`язується надати торгівельну послугу, а саме, передати покупцю бланки-дозволу на нафтопродукти в асортименті, а саме, бланки дозволу на бензин марок Mustang-100, Mustang-95, Mustang-92, А-95, ГАЗ СПБТ, а також бланки-дозволу на Дизельне паливо. Згідно п.1.2 вказаного Договору асортимент та кількість бланків дозволу погоджується сторонами у рахунку на оплату та видатковій накладній. Одиницею виміру кількості палива, на яке видається бланки-дозволу сторони визначили - літри.

17.07.2019 ТОВ МАКЛІОН виставлено ТОВ ВІКТОР рахунок на оплату за паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО (за бланками-дозволу) у кількості 1500 літрів на загальну суму 42750 грн.

Згідно Видаткової накладної №168 від 18.07.2019 ТОВ МАКЛІОН передало ТОВ ВІКТОР паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО у кількості 1500 літрів на загальну суму 42750 грн.

Згідно листа ТОВ ВІКТОР б/д та б/н зазначено про прохання у платіжному дорученні №264 від 17.07.2019 на суму 4350 грн. у графі призначення платежу читати наступне: перерах.зг.рах №160 від 17.07.2019 за дизельне паливо за картками дозволу .

Таким чином, матеріалами справи підтверджується здійснення торгівлі картками на пальне, а не оптова торгівля пальним.

Щодо необхідності наявності ліцензії на операції з реалізації пального у вигляді торгівлі карток на пальне суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (далі - Закон № 481):

оптова торгівля пальним - це діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам;

роздрібна торгівля пальним - це діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни Його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправиої станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.

Згідно зі статтею 15 Закону № 481:

оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" внесенні зміни до норм Податкового кодексу України (далі - Кодекс), зокрема які регулюють відносини, що виникають у сфері справляння акцизного податку та набирають чинності з 01 липня 2019 року.

Відповідно до змін, внесених до Кодексу Законом № 2628, змінюється визначення терміну "реалізація пального".

Так, під реалізацією пального з 01 липня 2019 року розуміються будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам (пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).

Отже, безпосередньо сама операція з реалізації паливних карток та талонів на пальне, під час якої не відбувається фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального, з 01 липня 2019 року не належить до операцій з реалізації пального в розумінні пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу не потребує отримання відповідної ліцензії.

Крім того, суд враховує індивідуальну податкову консультацію Державної податкової служби України від 29.07.2020 №3122/ІПК/99-00-09-03-03-06, що надана ТОВ МАКЛІОН , відповідно до якої зазначено, що якщо Товариство здійснює діяльність з видачі (купівлі-продажу) лише штрих-карток (карток на пальне), талонів на пальне, бланків дозволу на пальне та не здійснює подальшу реалізацію пального суб`єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам) необхідність отримання Товариством ліцензій на здійснення оптової та / або роздрібної торгівлі пальним відсутня.

Суд зазначає, що відповідно до частиною другою статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 01 липня 2003 року, яке, відповідно до ч. 1 статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень. У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Разом з тим, приймаючи рішення або вчиняючи дію, суб`єкт владних повноважень не може ставати на сторону будь-якої з осіб та не може виявляти себе заінтересованою стороною у справі, виходячи з будь-якого нелегітимного інтересу, тобто інтересу, який не випливає із завдань цього суб`єкта, визначених законом.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Суд зазначає, що відповідачем до матеріалів адміністративної справи не надано належних та допустимих доказів, які б підтверджували порушення зазначені в Акті фактичної перевірки.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності..

Отже, сукупність вищенаведених, встановлених обставин справи, дає суду підстави вважати, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 7500 грн. що підлягає стягненню за рахунок бюджетного асигнування відповідача. Оригінал платіжного доручення № 1876 від 24.02.2020 знаходяться в матеріалах адміністративної справи.

Керуючись ст. ст. 9, 137, 139, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю МАКЛІОН до Головного управління ДПС у Запорізькій області про скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 02.12.2019 за №0002563201.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю МАКЛІОН судовий збір у розмірі 7500 (сім тисяч п`ятсот) гривень 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено в повному обсязі та підписано 09.10.2020

Суддя О.О. Артоуз

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2020
Оприлюднено21.10.2020
Номер документу92288104
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/1320/20

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 27.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 27.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 29.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Рішення від 29.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 27.08.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

Ухвала від 14.04.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Артоуз Олеся Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні