Рішення
від 15.10.2020 по справі 540/883/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/883/20

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Варняка С.О.,

при секретарі: Нікітенко А.В.,

за участю:

позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивача - Власенка Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області про зобов`язання нарахувати та виплатити середню заробітну плату,

встановив:

Звернувшись до суду позивач зазначає, що 14.06.2010 року була прийнята на посаду діловода Добропільської сільської ради Голопристанського району Херсонської області.

17.11.2010 року була обрана секретарем Добропільської сільської ради шостого скликання. 05.11.2015 року була обрана секретарем Добропільської сільської ради сьомого скликання.

02.01.2018 року повноваження секретаря Добропільської сільської ради Голопристанського району Херсонської області завершено на підставі ч.2 ст.8 ЗУ "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

02.01.2018 року позивач було обрано секретарем Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області.

14.02.2020 року рішенням № 1013 "Про дострокове припинення повноважень секретаря сільської ради ОСОБА_1 " звільнена з посади секретаря сільської ради у зв`язку з достроковим припиненим повноважень згідно п.5 ст.50 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні".

17.02.2020 року звернулась до спеціаліста кадрової роботи ОСОБА_2 з вимогою про надання попередньої роботи (посади), а при її відсутності - іншої рівноцінної роботи (посади). У зв`язку з тим, що на той момент не було обрано сільського голову, спеціаліст з кадрової роботи не міг надати письмової відповіді, а тому надав відмову в усній формі. Відповідь на зазначену вимогу отримала лише 31.03.2020 року.

27.02.2020 року позивачем була подана заява про виплату середньої заробітної плати з 15.02.2020 року у зв`язку з неможливістю надати попередню роботу діловода Добропільської сільської ради на підставі п.2 ст. 33 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад".

26.03.2020 року повторно подана аналогічна заява про виплату середньої заробітної плати з 15.03.2020 року.

Кожного місяця подавала аналогічні заяви для того, щоб підтвердити факт того, що не працює і потребує виплати середньої заробітної плати.

24.03.2020 року була отримана відповідь від Т.в.о. сільського голови Долматівської сільської ради Безпалого М.П., в якій зазначене про те, що у зв`язку з закінченням повноважень за виборною посадою на ОСОБА_1 не поширюються пільги та гарантії п.2 ст. 33 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад".

31.03.2020 року отримана довідка від Т.в.о. сільського голови Долматівської сільської ради ОСОБА_3 , де зазначено, що надати рівноцінну посаду посаді діловод, яку позивач займала до обрання на виборну посаду секретаря Добропільської сільської ради не має можливості. Запропоновано пройти конкурс на зайняття посади спеціаліста 1 категорії.

За таких обставин, Долматівською сільською радою Голопристанського району Херсонської області були порушені права позивача, які передбачені ч.2 ст. 33 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад", де чітко зазначено, що депутату місцевої ради, який працював у раді на постійній основі, після закінчення таких повноважень надається попередня робота (посада), а за її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою депутата, на іншому підприємстві, в установі, організації.

У разі неможливості надання відповідної роботи (посади) на період працевлаштування за колишнім депутатом місцевої ради зберігається, але не більше шести місяців, середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді у раді, що виплачується з відповідного місцевого бюджету.

Враховуючи вищевикладене, позивач просить суд:

- зобов`язати Долматівську сільську раду Голопристанського району Херсонської області нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_1 середній заробіток в розмірі, який вона отримувала на посаді секретаря Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області, починаючи з 15.02.2020 року до моменту винесення рішення по справі;

- стягнути з Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області на користь ОСОБА_1 середню заробітну плату в розмірі, яку вона отримувала на посаді секретаря Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області за період з 15.02.2020 р. до моменту винесення рішення по справі.

Ухвалою суду від 10.04.2020 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 27.04.2020 року.

24.04.2020 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими. Зазначає, що позивач не має права на гарантії передбачені п. 2 ст. 33 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад", а саме на виплату середньої заробітної плати, яку вона одержувала на постійній виборній посаді, але не більше шести місяців. Законодавець прописує "колишній депутат", а ОСОБА_1 є діючим депутатом округу № 8 Долматівської сільської ради та повноваження позивача як депутата сільської ради не припинились і строк дії повноважень не закінчився. Сільська рада не повинна виплатити середню заробітну плату ОСОБА_1 , так як вона звільнилась за власним бажанням достроково, тим більше, що повноваження депутата сільської ради не закінчилися. Відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою суду від 27.04.2020 року зупинено провадження у справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

28.09.2020 року поновлено провадження в адміністративній справі. Відкладено розгляд справи на 15.10.2020 року.

У судовому засіданні позивач та її представник наполягали на позовних вимогах, просили суд задовольнити позов.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, просив розглядати справу без його участі.

Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

14.06.2010 року ОСОБА_1 була прийнята на посаду діловода Добропільської сільської ради Голопристанського району Херсонської області.

17.11.2010 року була обрана секретарем Добропільської сільської ради шостого скликання.

05.11.2015 року була обрана секретарем Добропільської сільської ради сьомого скликання.

02.01.2018 року повноваження ОСОБА_1 як секретаря Добропільської сільської ради Голопристанського району Херсонської області сьомого скликання були завершені на підставі ч. 2 ст. 8 ЗУ "Про добровільне об`єднання територіальних громад". Добропільська сільська рада Голопристанського району Херсонської області та Нововолодимирівська сільська рада Голопристанського району Херсонської області припинили свою діяльність в результаті реорганізації шляхом приєднання до Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області.

02.01.2018 року позивача було обрано секретарем Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області.

14.02.2020 року рішенням № 1013 "Про дострокове припинення повноважень секретаря сільської ради ОСОБА_1 " звільнена з посади секретаря сільської ради у зв`язку з достроковим припиненням повноважень згідно п.5 ст.50 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні".

27.02.2020 року позивачем була подана заява про виплату середньої заробітної плати з 15.02.2020 року у зв`язку з неможливістю надати попередню роботу діловода Добропільської сільської ради на підставі п.2 ст. 33 ЗУ "Про статус депутатів місцевих рад".

26.03.2020 року повторно подана аналогічна заява про виплату середньої заробітної плати з 15.03.2020 року.

Листом Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області від 24.03.2020 року № 02-22/337 ОСОБА_1 повідомлено, що у зв`язку з достроковим припиненням повноважень секретаря сільської ради, за власним бажанням, без складання депутатських повноважень, за рішенням сесії сільської ради, а не у зв`язку із закінченням повноважень за виборною посадою, не поширюються пільги та гарантії ст. 33 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".

Відповідно до довідки від 31.03.2020 року № 943 Долматівська сільська рада Голопристанського району Херсонської області станом на 14.02.2020 року і теперішній час немає можливості надати рівноцінну посаду посаді діловод, яку позивач займала до обрання на виборну посаду секретаря Добропільської сільської ради. Запропоновано пройти конкурс на зайняття посади спеціаліста І категорії.

Застосувавши відповідні норми права, суд надає таку правову оцінку спірним правовідносинам.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, встановлює гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради визначено Законом України "Про статус депутатів місцевих рад".

Статтею 33 вищевказаного Закону передбачено, що депутату місцевої ради, який працював у раді на постійній основі, після закінчення таких повноважень надається попередня робота (посада), а за її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою депутата, на іншому підприємстві, в установі, організації (абз.1 ч.2). У разі неможливості надання відповідної роботи (посади) на період працевлаштування за колишнім депутатом місцевої ради зберігається, але не більше шести місяців, середня заробітна плата, яку він одержував на виборній посаді у раді, що виплачується з відповідного місцевого бюджету (абз. 2 ч. 2).

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" на посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

Статтею 118 КЗпП України передбачено гарантії для працівників, обраних на виборні посади, відповідно до якої працівникам, звільненим від роботи внаслідок обрання їх на виборні посади в державних органах, а також у партійних, профспілкових, комсомольських, кооперативних та інших громадських організаціях, надається після закінчення їх повноважень за виборною посадою попередня робота (посада), а при її відсутності - інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі, орган.

Суд виходить з того, що за депутатом місцевої ради, який працював у раді на виборній посаді, в разі неможливості надання попередньої або іншої рівноцінної роботи (посади) передбачено збереження протягом строку, який не перевищує 6 місяців, заробітної плати, яку він одержував на виборній посаді в раді. Виплачена працівникові заробітна плата повинна дорівнювати середній заробітній платі, розрахованій відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати.

Згідно ч. 2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Фактично суд зв`язаний предметом і розміром заявлених особою вимог, проте може вийти за межі вимог адміністративного позову у випадках, якщо обраний позивачем спосіб захисту є недостатнім для повного захисту його прав, свобод та інтересів або якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять. Вихід за межі позовних вимог можливий у випадку помилкового обрання особою неналежного способу захисту порушеного права, у цьому випадку можливо на підставі ч. 2 ст. 9 КАС України вийти за межі позовних вимог та застосувати той спосіб захисту порушеного права позивача, який відповідає фактичним обставинам справи і відновлює порушене право особи. Фактично, необхідною передумовою застосування ч. 2 ст. 9 КАС України є саме порушення прав позивача та необхідність захисту порушеного права шляхом його відновлення.

Отже, адміністративний суд не обмежений у виборі способів відновлення права особи, порушеного владними суб`єктами, а вправі обрати найбільш ефективний спосіб відновлення порушеного права, який відповідає характеру такого порушення.

З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне, з метою повного захисту прав і інтересів позивача, вийти за межі позовних вимог та визнати протиправними дії Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області щодо відмови ОСОБА_1 у виплаті середньої заробітної плати з 15.02.2020 року на підставі ч. 2 ст. 33 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".

Щодо позовної вимоги про стягнення з Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області на користь ОСОБА_1 середньої заробітної плати в розмірі, яку вона отримувала на посаді секретаря Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області за період з 15.02.2020 р. до моменту винесення рішення по справі, суд вважає її передчасною.

Враховуючи відсутність підстав вважати, що право на отримання виплати середньої заробітної плати з 15.02.2020 року буде порушене відповідачем, задоволення позову в цій частині буде свідчити про вирішення спору, який ще відсутній, тобто на майбутнє, що суперечить засадам адміністративного судочинства та його принципам.

Оцінка судом обставин справи базується на наданих доказах, їх належності та переконливості, в поєднанні з принципами КАС України.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 1, 2 ст.77 КАС України).

З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню частково.

Керуючись ст. 9, 90, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд

вирішив :

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 34381816, пр. Шкільний, с. Долматівка, Голопристанський район, Херсонська область, 75662) щодо відмови ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) у виплаті середньої заробітної плати з 15.02.2020 року на підставі ч. 2 ст. 33 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".

Зобов`язати Долматівську сільську раду Голопристанського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 34381816, пр. Шкільний, с. Долматівка, Голопристанський район, Херсонська область, 75662) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) середній заробіток у розмірі, який вона отримувала на посаді секретаря Долматівської сільської ради Голопристанського району Херсонської області, починаючи з 15.02.2020 року до 15.08.2020 року.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 20 жовтня 2020 р.

Суддя С.О. Варняк

кат. 106030000

Дата ухвалення рішення15.10.2020
Оприлюднено21.10.2020
Номер документу92295652
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов`язання нарахувати та виплатити середню заробітну плату

Судовий реєстр по справі —540/883/20

Постанова від 02.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 15.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 10.04.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні