Постанова
від 08.10.2020 по справі 160/5080/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

08 жовтня 2020 року м. Дніпросправа № 160/5080/19

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Ясенової Т.І. (доповідач),

суддів: Головко О.В., Суховарова А.В.,

за участю секретаря судового засідання Троянова А.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі адміністративну справу за апеляційною скаргою Міністерства внутрішніх справ України на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2019 року (суддя Боженко Н.В.) у справі за позовом Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області до Міністерства внутрішніх справ України в особі Департаменту внутрішнього аудиту Міністерства внутрішніх справ України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпро Оіл Трейд", Товариство з обмеженою відповідальністю Техойл ТК про визнання протиправною та скасування вимоги,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області звернулось до суду з адміністративним позовом до Міністерства внутрішніх справ України в особі Департаменту внутрішнього аудиту Міністерства внутрішніх справ України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - в якому просило визнати протиправною та скасувати вимогу Департаменту внутрішнього аудиту Міністерства внутрішніх справ України №17/736 від 05.12.2018 щодо проведення роботи та вжиття заходів щодо доотримання від постачальників бензину в сумі 509,7 тис. грн. або повернення коштів, розгляду питання про притягнення відповідальних осіб за вчинені порушення та недоліки, викладені в акті перевірки фінансово-господарської діяльності ГУНП за період з 07.11.2015 по 01.10.2018 від 26 жовтня 2018 року №62 Департаменту внутрішнього аудиту Міністерства внутрішніх справ України, до встановленої законом відповідальності, а також вжиття належних заходів щодо повного усунення виявлених недоліків та порушень в роботі.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2019 року адміністративний позов задоволено.

В апеляційній скарзі Міністерство внутрішніх справ України просить скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права. Зазначає, що суд не врахував те, що вимоги постачальників ГУНП до підвищення вартості ціни на пальне до заявленого ними рівня цін не може свідчити про дотримання принципу максимальної економії та ефективності закупівель згідно ст. 3 Закону України Про публічні закупівлі , не дотримано основного принципу бюджетної системи України, передбачений вимогами пп.6 п.1 ст. 7 Бюджетного кодексу України, а саме: ефективності та результативності. ГУНП, не надано до суду обґрунтованих та документально підтверджених фактів коливань оптових цін на нафтопродукти, в той час останній, як замовник, погодився на укладення додаткових угод, внаслідок яких сума закупівель зменшилась на 10 відсотків від визначеної у договорах ціни товару та позивачем було недоотримано пальне, що ні в якому випадку не може свідчити про дотримання ГУНП принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону України Про публічні закупівлі , зокрема, об`єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій, максимальної економії та ефективності тощо.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач, посилаючись на безпідставність доводів апеляційної скарги та законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін. Зазначає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини, що мають значення для справи та надано їм належну юридичну оцінку.

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору ТОВ "Дніпро Оіл Трейд" у відзиві на апеляційну скаргу заперечуючи проти задоволення апеляційної скарги, вказує на безпідставність її доводів та просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, як законне та обґрунтоване.

Представниками сторін надано ґрунтовні пояснення щодо обставин по справі та підтримано позиції, викладені в апеляційній скарзі та відзивах на неї.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції дійшов таких висновків.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, у період з 01.10.2018 по 26.10.2018 на підставі направлення №17/564 від 25.09.2018 фахівцями ДВА МВС проведено перевірку фінансово-господарської діяльності Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області за період з 7 листопада 2015 року по 1 жовтня 2018 року, за результатами якої відповідачем складено Акт за №62 від 26 жовтня 2018 року.

Актом зафіксовано наступні порушення. Перевіркою дотримання порядку розгляду та оцінки пропозицій відкритих торгів, визначення переможця, наявності підстав щодо відміни замовником торгів та відповідності істотних умов договору змісту тендерних пропозицій і їх зміни після підписання договору встановлено наступне.

Для перевірки даного питання обрано проведену замовником процедуру закупівлі нафти та дистилятів (09130000-9 за ДК021:2015), що оголошені в електронній системі Prozorro за номерами UA-2017-10-24-000206-с. Закупівлі проводились за процедурами відкритих торгів.

Процедуру UA-2017-10-24-000206-C проведено з метою закупівлі бензину А-92 у кількості 104 370 л. Очікувана вартість закупівлі склала 2 666 660, 00 грн. Найнижчу цінову пропозицію надало ТОВ Техойл ТК у сумі 2 504 088, 00 грн, в результаті чого переможцем за указаною процедурою було визнано ТОВ Техойл ТК .

Внаслідок проведення указаної процедури було укладено договір від 01.12.2017 №77 ТОВ Техойл ТК та згідно зі специфікацією, яка є його невід`ємною частиною, компанія ТОВ Техойл ТК зобов`язалася поставити бензин автомобільний А-92 у кількості 104 370 л за ціною 24,00 грн/л з ПДВ, що відповідає остаточній пропозиції переможця. Термін дії договору було визначено до 31.12.2017 року.

ТОВ Техойл ТК 06.12.2017 звернувся до ГУ НПУ в Дніпропетровській області з пропозицією збільшити ціну на підставі частини 4 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" та встановити ціни за бензин А-92 на рівні 26,40 грн/л з ГІДВ. У якості обґрунтування даної вимоги постачальник надав лист-відповідь ДП Держзовнішінформ від 01.12.2017 №116/1389 у якому зазначалось, що рівень цін на нафтопродукти у роздрібній торгівлі на ринку Дніпропетровської обл., з урахуванням ПДВ, на умовах 100% передплати, станом на 24.11.2017 складав за бензин А-92 - 25,40-28,99 грн/л. Також зазначено, що довідка носить виключно інформаційний характер і не враховує умов контрактів.

Однак, така довідка не відображає інформації щодо коливання цін на пальне за окремих період, а лише відображає середню ціню пального на конкретну дату (24.11.2017). Інформація в названій довідці не є достатньою для належного обґрунтування факту коливання ціни на пальне на ринку Дніпропетровської області.

Замовник погодився з даною пропозицією та сторони уклали додаткову угоду від 12.12.2017 №1, якою в межах загальної вартості договору зменшено об`єм поставки, який становив 94880 л, що на 9490 л менше, ніж було передбачено договором.

Фахівцями звернуто увагу на те, що право Замовника на 10-відсотковий граничний розмір підвищення ціни не є безумовним, а тому потрібно дотримуватись принципу пропорційності під час визначення відсотка для зміни ціни за одиницю, виходячи з розміру відсотка зростання/зниження цін на ринку, особливо у разі зниження ринкових цін.

Також зазначено, що спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, одним з основних завдань якого є реалізація державної політики у сфері статистики, є Державна служба статистики України відповідно до Положення затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 № 481. На офіційному сайті уповноваженого органу у вільному доступі розміщено інформацію щодо зміни споживчих цін на товари та послуги. Вказаний відсотковий показник указує на те, що коливання цін на паливо з моменту початку аукціону - 09.11.2017 відносно моменту на дату надання інформації ДП Держзовнішінформ становило 2,4%, цей факт доводить інформація із комерційних джерел розміщених в інтернет-ресурсах, які здійснюють моніторинг цін на відповідні товари.

Наданий постачальником лист ДП Держзовнішінформ носить інформаційний характер та відображає інформацію щодо рівня цін на умовах роздрібної торгівлі, крім того, надані ціни бензину А-92 на ринку наведено станом на 24.11.2017, тобто до моменту укладання договору - 01.12.2017 та додаткової угоди - 12.12.2017.

Крім того, у п.1 Тендерних пропозицій від 08.11.2017 №1567-11/17 зазначено, що ТОВ Техойл ТК у разі визнання переможцем торгів візьме всі зобов`язання виконати усі умови, передбачені Договором з ціною, що склалась за результатами електронного аукціону.

Всі зазначені факти не були прийняті замовником до уваги. Також, тендерним комітетом під час складання тендерної документації та проекту договору не передбачено жодних механізмів, що чітко визначають, якими документами має бути обґрунтована та підтверджена зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, що фактично дає можливість учаснику порушувати один із принципів здійснення закупівель, а саме, добросовісної конкуренції серед учасників (ст. 3 Закону України Про публічні закупівлі ).

Відсутність указаних механізмів при проведенні закупівлі призвела до того факту, що за умови зазначення фактичної ціни за якою було придбане пальне (бензин А-92 - 26,40 грн/л) у пропозиції ТОВ Техойл ТК , його тендерна пропозиція була б найвищою серед усіх учасників, що не призвело б до перемоги цього учасника за результатами аукціону.

Враховуючи вказане, за висновком перевіряючих, ГУ НПУ в Дніпропетровській області не дотримано основного принципу бюджетної системи України, передбачений вимогами підпункту 6 пункту 1 статті 7 Бюджетного кодексу України, а саме: ефективності та результативності.

Також, не дотримано один із принципів здійснення державних закупівель, а саме, максимальної економії та ефективності, передбаченої ст. 3 Закону України Про публічні закупівлі.

За вказаних обставин відповідач дійшов висновку, що дії посадових осіб ГУ НПУ в Дніпропетровській області при підписанні вищевказаної додаткової угоди за необґрунтованими та документально не підтвердженими фактами призвели до недоотримання бензину А-92 в кількості 9490 л на загальну суму 227 760,00 грн.

Аналогічно, для перевірки даного питання обрано проведену замовником процедуру закупівлі нафти та дистилятів (09130000-9 за ДК021:2015), що оголошені в електронній системі Prozorro за номерами UA-2017-10-24-000219-с. Закупівлі проводились за процедурами відкритих торгів.

Процедуру UA-2017-10-24-000219-с. проведено з метою закупівлі бензину А-95 у кількості 55100 л. Очікувана вартість закупівлі склала 1 432 600,00 грн. Найнижчу цінову пропозицію надало ТОВ Техойл ТК у сумі 1 345 542,00 грн, в результаті чого останнього було визнано переможцем.

Внаслідок проведення указаної процедури було укладено договір від 01.12.2017 №78 ТОВ Техойл ТК та згідно зі специфікацією, яка є його невід`ємною частиною, компанія ТОВ Техойл ТК зобов`язалася поставити бензин автомобільний А-95 у кількості 55100 л за ціною 24,42 грн/л з ПДВ, що відповідає остаточній пропозиції переможця. Термін дії договору було визначено до 31.12.2017.

ТОВ Техойл ТК 06.12.2017 звернувся до ГУ НПУ в Дніпропетровській області з пропозицією збільшити ціну на підставі частини 4 статті 36 Закону України Про публічні закупівлі та встановити ціни за бензин А-95 на рівні 26,82 грн/л з ПДВ. У якості обґрунтування даної вимоги постачальник надав лист-відповідь ДП Держзовнішінформ від 01.12.2017 №116/1389 у якому зазначалось, що рівень цін на нафтопродукти у роздрібній торгівлі на ринку Дніпропетровської обл., з урахуванням ПДВ, на умовах 100% передплати, станом на 24.11.2017 складав за бензин А-95 - 25,90-29,99 грн/л. Також зазначено, що довідка носить виключно інформаційний характер і не враховує умов контрактів.

Однак така довідка не відображає інформації щодо коливання цін на пальне за окремих період, а лише відображає середню ціню пального на конкретну дату (24.11.2017). Інформація в названій довідці не є достатньою для належного обґрунтування факту коливання ціни на пальне на ринку Дніпропетровської області.

Замовник погодився з даною пропозицією та сторони уклали додаткову угоду від 12.12.2017 №1, якою в межах загальної вартості договору зменшено об`єм поставки, який становив 50160 л, що на 10% менше, ніж було передбачено договором.

Звертаємо увагу, що право Замовника на 10-відсотковий граничний розмір підвищення ціни не є безумовним, а тому потрібно дотримуватись принципу пропорційності під час визначення відсотка для зміни ціни за одиницю, виходячи з розміру відсотка зростання/зниження цін на ринку, особливо у разі зниження ринкових цін.

Також слід взяти до уваги, що спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, одним з основних завдань якого є реалізація державної політики у сфері статистики, є Державна служба статистики України відповідно до Положення затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 № 481. На офіційному сайті уповноваженого органу у вільному доступі розміщено інформацію щодо зміни споживчих цін на товари та послуги. Вказаний відсотковий показник указує на те, що коливання цін на паливо з моменту початку аукціону - 09.11.2017 відносно моменту на дату надання інформації ДП Держзовнішінформ становило 2,4%, цей факт доводить інформація і із комерційних джерел розміщених в інтернет-ресурсах, які здійснюють моніторинг цін на відповідні товари.

Зазначено, що наданий постачальником лист ДП Держзовнішінформ носить інформаційний характер та відображає інформацію щодо рівня цін на умовах роздрібної торгівлі, крім того, надані ціни бензину А-95 на ринку наведено станом на 24.11.2017, тобто до моменту укладання договору - 01.12.2017 та додаткової угоди - 12.12.2017.

Таким чином встановлено, що надані причин для збільшення ціни не мають вичерпного та обґрунтованого підтвердження, а коливання які відбувалися на ринку нафтопродуктів не перевищували 10% поріг, однак ціна була збільшена саме на 10%.

Крім того, у п. 1 Тендерних пропозицій від 08.11.2017 №1567-11/17-1 зазначено, що ТОВ Техойл ТК у разі визнання переможцем торгів візьме всі зобов`язання виконати усі умови, передбачені Договором з ціною, що склалась за результатами електронного аукціону.

Вказано, що всі зазначені факти не були прийняті замовником до уваги. Також, тендерним комітетом під час складання тендерної документації та проекту договору не передбачено жодних механізмів, що чітко визначають, якими документами має бути обґрунтована та підтверджена зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, що фактично дає можливість учаснику порушувати один із принципів здійснення закупівель, а саме, добросовісної конкуренції серед учасників (ст. 3 Закону України Про публічні закупівлі ).

Відсутність указаних механізмів при проведенні закупівлі призвела до того факту, що за умови зазначення фактичної ціни за якою було придбане пальне (бензин А-95 - 26,82 грн/л) у пропозиції ТОВ Техоойл ТК , його тендерна пропозиція була б найвищою серед усіх учасників, що не призвело б до перемоги цього учасника за результатами аукціону.

За вказаних обставин відповідач дійшов висновку, що ГУ НПУ в Дніпропетровській області не дотримано основного принципу бюджетної системи України, передбачений вимогами підпункту 6 пункту 1 статті 7 Бюджетного кодексу України, а саме: ефективності та результативності.

Також, не дотримано один із принципів здійснення державних закупівель, а саме, максимальної економії та ефективності, передбаченої ст. 3 Закону України Про публічні закупівлі .

Таким чином, дії посадових осіб ГУ НПУ в Дніпропетровській області при підписанні вищевказаної додаткової угоди за необґрунтованими та документально не підтвердженими фактами призвели до недоотримання бензину А-95 в кількості 4940 л на загальну суму 120 634,80 гри.

Аналогічно, для перевірки даного питання обрано проведену замовником процедуру закупівлі нафти та дистилятів (09130000-9 за ДК021:2015), що оголошені в електронній системі Prozorro за номерами UA-2017-10-30-002081-а. Закупівлі проводились за процедурами відкритих торгів.

Процедуру UА-2017-10-30-002081-а проведено з метою закупівлі бензину А-92 - 26000 л, бензину А-95 - 26000 л та дизельного палива - 25895 л (в стреч-картах/талонах). Очікувана вартість закупівлі склала 2 000 000,00 грн. Найнижчу цінову пропозицію надало ТОВ Дніпро Оіл Трейд у сумі 1 779 175,00 грн, в результаті чого останнього визнано переможцем за указаною процедурою.

Внаслідок проведення указаної процедури було укладено договір від 08.12.2017 №0812 з ТОВ Дніпро Оіл Трейд та згідно зі специфікацією, яка є його невід`ємною частиною, компанія ТОВ Дніпро Оіл Трейд зобов`язалася поставити бензин А-92 у кількості 26000 л за ціною 23,16 грн/л, бензин А-95 у кількості 26000 л за ціною 23,70 грн/л та дизельне паливо у кількості 25895 л за ціною 21,66 грн/л з урахуванням ПДВ, що відповідає остаточній пропозиції переможця. Термін дії договору було визначено до 31.12.2017 року.

TOB Дніпро Оіл Трейд листом від б/д № 314/1 звернувся до ГУ НПУ в Дніпропетровській області з пропозицією збільшити ціну на підставі ч. 4 та ч. 5 статті 36 Закону України Про публічні закупівлі та встановити ціни на бензин А-95 на рівні 26,6 грн/л з ПДВ, на бензин А-92 у розмірі 25,47 грн/л з ПДВ та на дизельне пальне у розмірі 23,82 грн/л з ПДВ. У якості обґрунтування даної вимоги постачальник надав лист-відповідь ДП Держзовнішінформ від 30.11.2017 № 116/1260 у якому зазначалось, що рівень цін на нафтопродукти у роздрібній торгівлі на ринку Дніпропетровської обл., з урахуванням ПДВ, на умовах 100% передплати, станом на 29.11.2017 складав за бензин А-92 - 25,90-28,99 грн/л, А-95 - 26,40-29,99 грн/л та дизельне паливо - 24,00-27,49 грн/л. Також зазначено, що довідка носить виключно інформаційний характер і не враховує умов контрактів.

Однак така довідка не відображає інформації щодо коливання цін на пальне за окремих період, а лише відображає середню ціню пального на конкретну дату (29.11.2017). Інформація в названій довідці не є достатньою для належного обґрунтування факту коливання ціни на пальне на ринку Дніпропетровської області.

Замовник погодився з даною пропозицією та сторони уклали додаткову угоду від 13.12.2017 №1, якою в межах загальної вартості договору зменшено об`єм поставки, який становив бензин А-92 у кількості 23640 л, бензин А-95 у кількості 23640 л та дизельне паливо у кількості 23551 л, що 10% менше, ніж було передбачено договором.

Зазначено, що право Замовника на 10-відсотковий граничний розмір підвищення ціни не є безумовним, а тому потрібно дотримуватись принципу пропорційності під час визначення відсотка для зміни ціни за одиницю, виходячи з розміру відсотка зростання/зниження цін на ринку, особливо у разі зниження ринкових цін.

Спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, одним з основних завдань якого є реалізація державної політики у сфері статистики, є Державна служба статистики України відповідно до Положення затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2014 № 481. На офіційному сайті уповноваженого органу у вільному доступі розміщено інформацію щодо зміни споживчих цін на товари та послуги. Вказаний відсотковий показник указує на те, що коливання цін на паливо з моменту початку аукціону - 15.11.2017 відносно моменту на дату надання інформації ДП Держзовнішінформ становило 2,4%, цей факт, доводить інформація і із комерційних джерел розміщених в інтернет-ресурсах, які здійснюють моніторинг цін на відповідні товари.

Зазначено, що наданий постачальником лист ДП Держзовнішінформ носить інформаційний характер та відображає інформацію щодо рівня цін на умовах роздрібної торгівлі, крім того, надані ціни палива на ринку наведено станом на 29.11.2017, тобто до моменту укладання договору - 08.12.2017 та додаткової угоди - 13.12.2017.

Крім того, у п.1 Тендерних пропозицій зазначено, що ТОВ Дніпро Оіл Трейд у разі визнання переможцем торгів візьме всі зобов`язання виконати усі умови, передбачені Договором з ціною, що склалась за результатами електронного аукціону.

Всі зазначені факти не були прийняті замовником до уваги. Також, тендерним комітетом під час складання тендерної документації та проекту договору не передбачено жодних механізмів, що чітко визначають, якими документами має бути обґрунтована та підтверджена зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, що фактично дає можливість учаснику порушувати один із принципів здійснення закупівель, а саме, добросовісної конкуренції серед учасників (ст. 3 Закону України Про публічні закупівлі ).

За висновком контролюючого органу відсутність указаних механізмів при проведенні закупівлі призвела до того факту, що за умови зазначення фактичної ціни за якою було придбане пальне пропозиція ТОВ Дніпро Оіл Трейд була б найвищою серед усіх учасників, що не призвело б до перемоги цього учасника за результатами аукціону.

Враховуючи вказане, ГУ НПУ в Дніпропетровській області не дотримано основного принципу бюджетної системи України, передбачений вимогами підпункту 6 пункту І статті 7 Бюджетного кодексу України, а саме: ефективності та результативності.

Також, не дотримано один із принципів здійснення державних закупівель, а саме, максимальної економії та ефективності, передбаченої ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі".

Відповідачем зроблено висновок, що дії посадових осіб ГУ НПУ в Дніпропетровській області при підписанні вищевказаної додаткової угоди за необґрунтованими та документально не підтвердженими фактами призвели до недоотримання бензину А-92 в кількості 2360 л, бензину А-95 в кількості 2360 л та дизельного пального в кількості 2344 л на загальну суму 161354,24 грн.

На підставі викладених в акті перевірки висновків ДВА МВС складено та направлено до ГУНП лист за вих. №17/736 від 05.12.2018 з вимогами щодо усунення порушень, а саме: провести роботу та вжити заходи щодо доотримання від постачальників бензину в сумі 509,7 тис. гри., або повернути кошти, розглянути питання про притягнення відповідальних осіб за вчинені порушення та недоліки, викладені в акті перевірки від 26.10.2018 №62, до встановленої законом відповідальності, а також вжити належні заходи щодо повного усунення виявлення недоліків та порушень в роботі.

ГУНП у листі за вих. №98/103/04-2019 від 04.01.2019 повідомив відповідача про стан виконання вищезазначеної вимоги та зазначив, зокрема, про те, що стосовно питання неефективного витрачання коштів під час закупівлі пального провів службове розслідування, за результатами якого встановлено, що посадові особи тендерного комітету ГУНП при проведенні торгів на придбання пального, в умовах стійкого зростання його вартості, діяли виключно в рамках Закону України Про публічні закупівлі .

Не погодившись з вимогою в частині порушення під час закупівлі пального Головне управління Національної поліції в Дніпропетровській області звернулось до суду.

Вирішуючи спірні правовідносини суд апеляційної інстанції виходить з таких підстав.

Так, Закон України Про публічні закупівлі №922-VIII від 25.12.2015 встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

У відповідності до ст. 3 Закону №992 - закупівлі здійснюються за принципами: добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об`єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою цієї статті (відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі), шляхом використання електронної системи закупівель (ч. 2 ст. 12 Закону №992).

Статтею 32 Закону №992 передбачено, що рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення переможця, та протягом одного дня після прийняття такого рішення замовник оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір та надсилає його переможцю.

Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Доказів того, що позивачем та його контрагентами не було дотримано процедуру укладання договорів закупівель нафтопродуктів в контексті вимог вищезазначеної норми ані суду першої, ані апеляційної інстанцій не надано.

У разі відмови переможця торгів від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або неукладення договору про закупівлю з вини учасника у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув (ч. 3 ст. 32 Закону №992).

Слід зауважити, що доказів того, що строк дії тендерних пропозицій інших учасників аукціонів станом на день укладання додаткових угод був чинним - відповідачем до суду не надано.

У відповідності до положень статті 36 Закону №992, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.

Забороняється укладання договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом.

Статтею 638 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї з сторін має бути досягнуто згоди.

При цьому, порядок змін умов договору про закупівлю визначається замовником самостійно та з дотримання законодавства в цілому.

Закупівля позивачем нафтопродуктів за державні кошти здійснювалась згідно статті 21 Закону №922 та у відповідності до вимог наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель №490 від 22.03.2016р. (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 25 березня 2016 року за № 449/28579), через авторизовані електронні майданчики шляхом оприлюднення на веб-порталі електронної системи Prozorro оголошення про проведення відкритих торгів UA-2017-10-24-000206-с (оголошення щодо закупівлі 104 370 л бензину А-92 оприлюднено 24.10.2017), UA-2017-10-24-000219-с та UA-2017-10-30-002081-а.

Так, процедуру конкурсних торгів UA-2017-10-24-000206-с проведено з метою закупівлі бензину А-92 у кількості 104 370 л. для Криворізького відділу поліції ГУНП згідно рішення Криворізької міської ради №1876 від 27.07.2017.

Цінова пропозиція для участі у відкритих торгах ТОВ Техойл ТК була подана 08.11.2017., аукціон відбувся 09.11.2017., протокол засідання тендерного комітету ГУНП щодо розгляду та прийняття рішення про визначення переможця за №388 складено 14.11.2017.

Згідно звіту про результати проведення процедури закупівлі UA-2017-10-24-000206-с від 01 грудня 2017 року найнижчу цінову пропозицію надало ТОВ Техойл ТК у сумі 2 504 880, 00 грн., що також підтверджено ДВА МВС під час відповідної перевірки, у зв`язку з чим позивачем направлено третій особі повідомлення про намір укласти договір.

01 грудня 2017 року ГУНП уклало з ТОВ Техойл ТК договір про закупівлю товарів за №77 та згідно зі специфікацією, яка є його невід`ємною частиною даного договору, ціна бензину автомобільного А-92 складала 24,00 грн./л. з ПДВ, кількість - 104 370 л на загальну суму 2 504 880,00 грн. з ПДВ. (в т.ч. частка ПДВ - 417 480, 00 грн.).

Вартість товару за одну одиницю згідно специфікації до договору становила 20,00 грн/л (без ПДВ) та 24,00 грн/л (з ПДВ).

Даний договір було укладено за ціною аукціону, який було проведено 09.11.2017, оскільки вимоги Закону №922 передбачають, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі за одиницю товару).

Підпунктом 6.2.4 пункту 6.2 розділу 6 даного Договору передбачено право замовника зменшувати обсяги закупівлі товару та загальну вартість цього договору залежно від реального фінансування видатків та зазначено, що у такому випадку вносяться відповідні зміни до цього Договору, підтверджені додатковою угодою.

06 грудня 2017 року ТОВ Техойл ТК звернулось до позивача з листом за вих. №18/0-12/17 із пропозицією збільшити ціну на підставі частини 4 статті 36 Закону №922 та встановити ціни за бензин А-92 на рівні 26,40 грн/л (з ПДВ), в обґрунтування якої постачальник зазначив про неможливість виконання умов укладеного договору в частині вартості 1 л палива та об`ємів поставок з огляду на збільшення цін на паливо.

В якості обґрунтування даного звернення постачальник надав позивачу копію листа Державного підприємства Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків (далі - ДП Держзовнішінформ ) за вих. №116/1389 від 01.12.2017р., в якому зазначено, що рівень цін на нафтопродукти у роздрібній торгівлі на ринку Дніпропетровської області, з урахуванням ПДВ, на умовах 100% передплати, станом на 24.11.2017р. складав за бензин А-92 - 25,40-28,99 грн/л.

Факт коливання цін на пальне в бік збільшення, за твердженням позивача, також підтверджується інформацією, що наявна у викритих інформаційних джерелах, розташованих у мережі Інтернет, де зазначено, що середня ціна на бензин А-92 у листопаді 2017 року складала 26,82 грн., а у грудні 2017 року - 27,47 грн.

При цьому, згідно інформації Державної служби статистики України (у матеріалах справи наявна роздруківка з веб-сайту http://www.ukrstat.gov.ua/) середня споживча ціна на бензин А-92 по Дніпропетровській області у листопаді 2017 року складала 26,50 грн., а у грудні 2017 року - 27,20 грн.

Отже, з урахуванням того, що постачальник позивача не був згоден продавати бензин А-92 за ціною аукціону, оскільки на момент укладання (реєстрації) договору ціна на пальне зросла, то 12 грудня 2017 року між ГУНП та ТОВ Техойл ТК у відповідності до вимог ч. 4 ст. 36 Закону №922 (в редакції на час укладання догорів) було укладено додаткову угоду за №1 до договору про закупівлю товарів за державні кошти №77 від 01.12.2017

Даною додатковою угодою змінено ціну товару не більш, ніж на 10% від ціни, зазначеної у Договорі та внесено зміни до:

-п.1.2. Договору: кількість товару, бензин А-92 в скетч - картах /талонах - 94 880 л.

-п.3.1 Договору: ціна договору становить 2 504 832,00 грн.

Згідно специфікації до вказаної додаткової угоди ціна з одиницю товару становила 26,40 грн/л (з ПДВ), тобто у меншому розмірі за середню споживчу ціну на бензин А-92 по Дніпропетровській області у листопаді 2017 року згідно інформації, що наявна у викритих інформаційних джерелах, розташованих у мережі Інтернет (в т.ч. згідно даних Державної служби статистики України).

Процедуру конкурсних торгів UA-2017-10-24-000219-с проведено з метою закупівлі бензину А-95 у кількості 55 100 л. для Криворізького відділу поліції ГУНП згідно рішення Криворізької міської ради №1876 від 27.07.2017.

Цінова пропозиція для участі у відкритих торгах ТОВ Техойл ТК була подана 08.11.2017, аукціон відбувся 09.11.2017, протокол засідання тендерного комітету ГУНП щодо розгляду та прийняття рішення про визначення переможця за №390 складено 14.11.2017.

Згідно звіту про результати проведення процедури закупівлі UA-2017-10-24-000219-с від 01 грудня 2017 року найнижчу цінову пропозицію надало ТОВ Техойл ТК у сумі 1 345 542, 00 грн., що також підтверджено ДВА МВС під час відповідної перевірки, у зв`язку з чим позивачем направлено третій особі повідомлення про намір укласти договір.

01 грудня 2017 року ГУНП уклало з ТОВ Техойл ТК договір про закупівлю товарів за №78 та згідно зі специфікацією, яка є його невід`ємною частиною даного договору, ціна бензину автомобільного А-95 складала 24,42 грн./л. з ПДВ, кількість - 55 100 л на загальну суму 1 345 542,00 грн. з ПДВ. (в т.ч. частка ПДВ - 224 257, 00 грн.).

Вартість товару за одну одиницю згідно специфікації до договору становила 20,35 грн/л (без ПДВ) та 24,42 грн/л (з ПДВ).

Договір було укладено за ціною аукціону, який було проведено 09.11.2017, оскільки вимоги Закону №922 передбачають, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі за одиницю товару).

Підпунктом 6.2.4 пункту 6.2 розділу 6 даного Договору передбачено право замовника зменшувати обсяги закупівлі товару та загальну вартість цього договору залежно від реального фінансування видатків та зазначено, що у такому випадку вносяться відповідні зміни до цього Договору, підтверджені додатковою угодою.

06 грудня 2017 року ТОВ Техойл ТК звернулось до позивача з листом за вих. №18/0-12/17 із пропозицією збільшити ціну на підставі частини 4 статті 36 Закону №922 та встановити ціни за бензин А-92 на рівні 26,82 грн/л (з ПДВ), в обґрунтування якої постачальник зазначив про неможливість виконання умов укладеного договору в частині вартості 1 л палива та об`ємів поставок з огляду на збільшення цін на паливо.

В якості обґрунтування даного звернення постачальник надав позивачу копію листа ДП Держзовнішінформ за вих. №116/1389 від 01.12.2017, в якому зазначено, що рівень цін на нафтопродукти у роздрібній торгівлі на ринку Дніпропетровської області, з урахуванням ПДВ, на умовах 100% передплати, станом на 24.11.2017 складав за бензин А-95 - 25,90-29,99 грн/л.

Факт коливання цін на пальне в бік збільшення, за твердженням позивача, також підтверджується інформацією, що наявна у викритих інформаційних джерелах, розташованих у мережі Інтернет, де зазначено, що середня ціна на бензин А-95 у листопаді 2017 року складала 27,64 грн., а у грудні 2017 року - 28,29 грн.

При цьому, згідно інформації Державної служби статистики України (у матеріалах справи наявна роздруківка з веб-сайту http://www.ukrstat.gov.ua/) середня споживча ціна на бензин А-92 по Дніпропетровській області у листопаді 2017 року складала 27,34 грн., а у грудні 2017 року - 28,07 грн.

Отже, з урахуванням того, що постачальник позивача не був згоден продавати бензин А-95 за ціною аукціону, оскільки на момент укладання (реєстрації) договору ціна на пальне зросла, то 12 грудня 2017 року між ГУНП та ТОВ Техойл ТК у відповідності до вимог ч. 4 ст. 36 Закону №922 (в редакції на час укладання догорів) було укладено додаткову угоду за №1 до договору про закупівлю товарів за державні кошти №78 від 01.12.2017.

Даною додатковою угодою змінено ціну товару не більш, ніж на 10% від ціни, зазначеної у Договорі та внесено зміни до:

- п.1.2. Договору: кількість товару, бензин А-95 в скетч - картах /талонах - 50 160 л.

- п.3.1 Договору: ціна договору становить 1 345 291, 20 грн.

Згідно специфікації до вказаної додаткової угоди ціна з одиницю товару становила 26,82 грн/л (з ПДВ), тобто у меншому розмірі за середню споживчу ціну на бензин А-92 по Дніпропетровській області у листопаді 2017р. згідно інформації, що наявна у викритих інформаційних джерелах, розташованих у мережі Інтернет (в т.ч. згідно даних Державної служби статистики України).

Процедуру конкурсних торгів UA-2017-10-30-002081-а проведено з метою закупівлі бензину А-92, бензину А-95 та дизельного пального у загальній кількості 77 895 л. для Дніпровського відділу поліції ГУНП.

Цінова пропозиція для участі у відкритих торгах ТОВ Дніпро Оіл Трейд була подана 14.11.2017, аукціон відбувся 15.11.2017, протокол № 391 засідання тендерного комітету ГУНП щодо розгляду та прийняття рішення про визначення переможця складено 20.11.2017.

Згідно звіту про результати проведення процедури закупівлі UA-2017-10-24-000219-с від 01 грудня 2017 року найнижчу цінову пропозицію надало ТОВ Дніпро Оіл Трейд у сумі 1 779 175, 00 грн., що також підтверджено ДВА МВС під час відповідної перевірки, у зв`язку з чим позивачем направлено третій особі повідомлення про намір укласти договір.

08 грудня 2017 року ГУНП уклало з ТОВ Дніпро Оіл Трейд договір про закупівлю товарів за №08/12 та згідно зі специфікацією, яка є його невід`ємною частиною даного договору загальна вартість товару склала 1 779 175, 00 грн. (в т.ч. частка ПДВ - 296 529, 16 грн.), в т.ч.:

- ціна бензину автомобільного А-92 складала 23,16 грн./л. з ПДВ, кількість - 26 000 л на загальну суму 602 160, 00 грн. з ПДВ;

- ціна бензину автомобільного А-95 складала 23,70 грн./л. з ПДВ, кількість - 26 000 л на загальну суму 616 200,00 грн. з ПДВ;

- ціна за дизельне паливо складала 21,65727 грн./л. з ПДВ, кількість - 25 895 л на загальну суму 560 815,00 грн. з ПДВ.

Вартість товару за одну одиницю бензину автомобільного А-92 згідно специфікації до договору становила 19, 30000 грн/л (без ПДВ) та 23,16 грн/л (з ПДВ).

Вартість товару за одну одиницю бензину автомобільного А-95 згідно специфікації до договору становила 19,750000 грн/л (без ПДВ) та 23,70 грн/л (з ПДВ).

Вартість товару за одну одиницю дизельного палива згідно специфікації до договору становила 18, 047725 грн/л (без ПДВ) та 21,65727 грн/л (з ПДВ).

Договір було укладено за ціною аукціону, який було проведено 15.11.2017, оскільки вимоги Закону №922 передбачають, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі за одиницю товару).

Підпунктом 6.2.4 пункту 6.2 розділу 6 даного Договору передбачено право замовника зменшувати обсяги закупівлі товару та загальну вартість цього договору залежно від реального фінансування видатків та зазначено, що у такому випадку вносяться відповідні зміни до цього Договору, підтверджені додатковою угодою.

TOB Дніпро Оіл Трейд звернулось до позивача з листом за вих. №314/1 із пропозицією збільшити ціну на підставі частини 4 статті 36 Закону №922 та встановити ціни за бензин А-92 на рівні 25,47 грн/л (з ПДВ), за бензин А-95 на рівні 26,06 грн/л (з ПДВ), за дизельне паливо на рівні 23,82 грн/л (з ПДВ), в обґрунтування якої постачальник зазначив про неможливість виконання умов укладеного договору в частині вартості 1 л палива та об`ємів поставок з огляду на збільшення цін на паливо.

В якості обґрунтування даного звернення постачальник надав позивачу копію листа ДП Держзовнішінформ за вих. №116/1260 від 30.11.2017, в якому зазначено, що рівень цін на нафтопродукти у роздрібній торгівлі на ринку Дніпропетровської області, з урахуванням ПДВ, на умовах 100% передплати, станом на 29.11.2017 складав за дизельне паливо - 24,00-27,49 грн/л, за бензин А-92 - 25,90-28,99 грн/л, за бензин А-95 - 26,40-29,99 грн/л.

Факт коливання цін на пальне в бік збільшення, за твердженням позивача, також підтверджується інформацією, що наявна у викритих інформаційних джерелах, розташованих у мережі Інтернет, , де зазначено, що у листопаді 2017 року середня ціна на бензин А-92 - 26,82 грн., на бензин А-95 складала 27,64 грн. та на дизельне паливо - 25,37 грн., а в грудні 2017 року середня ціна на бензин А-92 - 27,47 грн., на бензин А-95 складала 28,29 грн. та на дизельне паливо - 25,37 грн.

При цьому, згідно інформації Державної служби статистики України (у матеріалах справи наявна роздруківка з веб-сайту http://www.ukrstat.gov.ua/) по Дніпропетровській області у листопаді 2017 року середня споживча ціна на бензин А-95 складала 27,34 грн., на бензин А-92 - 26,50 грн. та на дизельне паливо - 24,96 грн., а в грудні 2017 року середня ціна на бензин А-95 складала 28,07 грн., на бензин А-92 - 27,20 грн. та на дизельне паливо - 25,54 грн.

Отже, з урахуванням того, що постачальник позивача не був згоден продавати бензин А-92, бензин А-95 та дизельне пальне за ціною аукціону, оскільки на момент укладання (реєстрації) договору ціна на пальне зросла, то 13 грудня 2017 року між ГУНП та ТОВ Дніпро Оіл Трейд у відповідності до вимог ч. 4 ст. 36 Закону №922 (в редакції на час укладання догорів) було укладено додаткову угоду за №1 до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 08.12.2017, в якій ціна за одиницю товару склала:

- на бензин марки А-92, у розмірі 25, 47 грн. (з урахуванням ПДВ за один літр);

- на бензин марки А-95 у розмірі 26,06 грн. (з урахуванням ПДВ за один літр);

- на дизельне пальне у розмірі 23, 82 грн. (з урахуванням ПДВ за один літр).

Даною додатковою угодою змінено ціну товару не більш, ніж на 10% від ціни, зазначеної у Договорі та внесено зміни до п.1.1. Договору щодо кількості товару для постачання (зокрема, щодо бензину марки А-92 - 23 640,00 л., бензину А-95 - 23 640,00 л, дизельного палива - 23 551,00 л).

У відповідності до п. 3 вказаної додаткової угоди, загальна сума договору зменшується на 20, 97 грн. та становить 1 779 154, 03 грн. (ПДВ - 296 525, 67 грн.).

Зі змісту специфікації до вказаної додаткової угоди слідує, що ціна з одиницю товару заявлена в угоді у меншому розмірі за середню споживчу ціну на бензин А-92, бензин А-95 та дизельне пальне по Дніпропетровській області у листопаді 2017 року згідно інформації, що наявна у викритих інформаційних джерелах, розташованих у мережі Інтернет (в т.ч. згідно даних Державної служби статистики України).

Враховуючи викладені норми чинного законодавства, та з огляду на деталі укладених угод, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що пп. 6.2.4 п. 6.2 розділу 6 укладених ГУНП із постачальниками договорів було передбачено право замовника зменшувати обсяги закупівлі товару та загальну вартість цього договору залежно від реального фінансування видатків та зазначено, що у такому випадку вносяться відповідні зміни до цього Договору, підтверджені додатковою угодою.

Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону №922, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:

1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;

2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;

3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;

4) продовження строку дії договору та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі;

5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);

6) зміни ціни у зв`язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок;

7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;

8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини п`ятої цієї статті.

Отже, Законом №922 встановлено імперативну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися виключно у вищенаведених випадках, що передбачені статтею 36 Закону №922.

Згідно з пунктом 1 частини 4 статті 36 Закону - істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадку, зокрема, зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.

При цьому, підстава для зменшення обсягів закупівлі не є вичерпною. Разом з тим у разі зменшення обсягів закупівлі ціна договору про закупівлю зменшується в залежності від зміни таких обсягів.

Згідно з пунктом 2 частини 4 статті 36 Закону №922, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.

При цьому, норма пункту 2 частини 4 статті 36 Закону №922 поширюється на договори про закупівлю, у разі якщо предметом закупівлі є товар.

Разом з тим, виходячи зі змісту частини 1 статті 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов.

Таким чином, у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з врахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін.

Враховуючи викладене, при кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору, сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу.

Внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Факт коливання цін на пальне в бік збільшення підтверджується листами ДП Держзовнішінформ за вих. №116/1389 від 01.12.2017 та за вих. №116/1260 від 30.11.2017, а також інформацією, що наявна у викритих інформаційних джерелах, розташованих у мережі Інтернет, а саме на веб-сайті Державної служби статистики України.

Крім того, відповідний факт коливання вартості пального також підтверджується й наявною у матеріалах справи копією листа Дніпропетровської торгово-промислової палати за вих. №420/07-24 від 02.05.2019, де відображено збільшення цін на нафтопродукти (зокрема, станом на 09.11.2017, 15.11.2017, 12.12.2017 та 13.12.2017).

На момент укладання позивачем із постачальниками договорів та додаткових угод до цих договорів згідно вимог законодавства у сфері публічних закупівель товарів державними органами відсутні будь-які законодавчо-нормативні акти, які б регламентували порядок встановлення факту наявності коливання цін на товари на внутрішньому ринку України в аспекті вимог статті 36 Закону України Про публічні закупівлі .

Колегія суддів вважає, що факт коливання цін на ринку палива у бік збільшення за відповідні періоди 2017 року підтверджено наданими до суду належними доказами.

Отже, укладання додаткових угод до договорів постачання здійснено позивачем з дотриманням вимог Закону України Про публічні закупівлі .

Будь-яких інших доказів, щодо порушення позивачем умови чинного законодавства під час укладання основних угод та додаткових угод з придбання пального відповідачем не надано.

Враховуючи встановлені обставини справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та надано їм належну юридичну оцінку, при ухваленні оскаржуваного судового рішення, судом першої інстанції не допущено неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права, які могли б бути підставою для скасування судового рішення.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Міністерства внутрішніх справ України - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2019 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий - суддя Т.І. Ясенова

суддя О.В. Головко

суддя А.В. Суховаров

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2020
Оприлюднено22.10.2020
Номер документу92299277
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/5080/19

Рішення від 22.01.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 26.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Постанова від 05.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мацедонська В.Е.

Постанова від 08.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні