ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
13 жовтня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1967/20
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Захарової О.В.,
за участю
секретаря судового засідання Пономарьової О.І.,
та представників сторін:
представника позивача - Суткович М.А.,
Кириченка С.О.,
представника відповідача - Комарової Г.О.,
розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу № 360/1967/20 за позовом Луганської регіональної торгово-промислової палати до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
18 травня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Луганської регіональної торгово-промислової палати (далі - позивач, ЛРТПП) до Головного управління Державної податкової служби у Луганській області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Луганській області), з такими вимогами:
1) визнати протиправним рішення Головного управління Державної податкової служби у Луганській області про відмову у списанні безнадійного податкового боргу з податку на додану вартість Луганської регіональної торгово-промислової палати, оформлене листом від 31.03.2020 за № 2396/10/12-32-52-08, у розмірі 1497768,27 грн, де основний борг - 1335439,00 грн; пеня - 158648,34 грн, штрафні санкції - у розмірі у розмірі 3680,93 грн;
2) зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Луганській області прийняти рішення про списання безнадійного податкового боргу Луганської регіональної торгово - промислової палати з податку на додану вартість у розмірі 1497768,27 грн, де основний борг - 1335439,00 грн; пеня - 158648,34 грн, штрафні санкції - у розмірі у розмірі 3680,93 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Луганська регіональна торгово-промислова палата до 19.04.2017 як юридична особа була зареєстрована за адресою: Луганська область, м. Луганськ, вул. М. Расковой, буд. 7А, де здійснювала основну господарську діяльність. 19.04.2017 позивач змінив місцезнаходження і з вказаної дати по теперішній час перебуває за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, пр-т Хіміків, буд. 48 А. 19.05.2017 позивача взято на облік до ДПІ у м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецького управління Головного управління ДПС у Луганській області.
З 14 квітня 2014 року і до моменту перереєстрації Луганська регіональна торгово-промислова палата знаходилася на тимчасово окупованій території в м. Луганськ, по вул. Марії Расковой, 7а. З 01.06.2014 позивач не мав можливості вчасно подавати звітність і здійснювати відповідні платежі, однак, до 30 травня 2014 року позивач своєчасно у визначені податковим законодавством терміни надавав звітність та сплачував всі податки.
Представником позивача також зазначено, що позивачем отримано сертифікати Торгово-промислової палати України від 10.12.2014 № 2139 та від 10.12.2014 № 2140, якими встановлено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) з 01.06.2014.
Представник позивача зауважує, що станом на 25.05.2017 за даними перереєстрації бухгалтерського обліку позивач не мав податкового боргу, так як протягом 2015 - 2016 років сплатив борги за попередні періоди (з початку антитерористичної операції) на загальну суму 1232417,14 грн, у тому числі податок на доходи фізичних осіб - 178326,64 грн, військовий збір - 15870,50 грн, єдиний соціальний внесок - 337 400,00 грн, податок на додану вартість - 700820,00 грн, про що ГУ ДФС у Луганській області було надано свій розрахунок.
09.10.2017 позивач звернувся до Луганської ОДПІ ТУ ДФС у Луганській області з заявою щодо надання довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів від 20.10.2017, на що податковий орган 20.10.2017 за № 284/Т/12-34 повідомив про наявність заборгованості з податків, зборів, платежів станом на 20.10.2017, зокрема: - з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів у сумі 119290,87 грн. Починаючи з цього часу Позивач неодноразово звертався до податкових органів з приводу роз`яснення щодо нарахування сум податкового боргу.
При звірці даних було виявлено, що за період з 2014 по 2017 роки були нараховані штрафні санкції та пеня за несвоєчасне перерахування податків у період проведення антитерористичної операції, незважаючи на сертифікати, що видані Торгово- промисловою палатою України.
З метою виконання Порядку № 577, позивач звернувся до ТПП України для підтвердження існування форс-мажорних обставин на той час. 12.09.2019 Торгово-промислова палата України видала сертифікат № 3100-19-0300 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили). Вказаним сертифікатом ТПП України засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): акти тероризму на території м. Луганська Луганської області щодо обов`язку сплатити податок на додану вартість за травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2014, січень, лютий, березень, травень, червень 2015 рік у терміни до 30.06.2014, 30.07.2014, 30.08.2014, 30.09.2014, 30.10.2014, 30.11.2014, 30.12.2014, 30.01.2015, 30.02.2015, 30.03.2015, 30.04.2015. 30.05.2015, 30.06.2015, 30.07.2015, які унеможливили його виконання в зазначений термін. Період дії форс-мажорних обставин: 01.06.2014 - 19.05.2017.
Позивач 10 лютого 2020 року звернувся до контролюючого органу із заявою про списання безнадійного податкового боргу відповідно до Порядку № 577. На підставі Сертифіката № 3100-19-0300, виданого Торгово-промисловою палатою України та згідно з пунктом 101.2.4 статті 101 Податкового Кодексу України, позивач просив списати податковий борг Луганської торгово-промислової палати за період з 01.06.2014 до 19.05.2017, який складається з основного грошового зобов`язання в розмірі 1335439,00 грн; пені - 158648,34 грн; штрафних санкцій у розмірі, нарахованому контролюючим органом. В цілому за період з 2015-2020 роки позивачу нараховано пені в сумі 179139,91 грн та списано в зазначений період - 176592,54 грн.
Листом від 31.03.2020 за № 2396/10/12-32-52-08 ГУ ДПС у Луганській області відмовило у задоволенні заяви.
Позивач вважає таку відмову безпідставною та протиправною.
Головне управління ДПС у Луганській області адміністративний позов не визнало, про що подало відзив на позовну заяву від 11 серпня 2020 року б/н, в якому у задоволенні позовних вимог просить відмовити повністю (т.2 арк. спр. 194-196).
Заперечуючи проти позову, відповідач зазначив, що ЛРТПП зверталась до суду з адміністративним позовом про визнання протиправною вимоги про сплату боргу від 06.02.2019 № 7847-52, бездіяльності контролюючого органу та зобов`язання вчинити певні дії. Оскаржуваною вимогою позивачу було визначено суму податкового боргу з ПДВ станом на 05.02.2019 у розмірі основного боргу 123650,59 грн, штрафних санкцій 3680,93 грн та пені 2688,11 грн, всього - 130019,63 грн. Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 19.07.2019 у справі № 360/1118/19 адміністративний позов було задоволено частково. Відмовлено в його задоволенні в частині визнання протиправною та скасування податкової вимоги щодо зобов`язання Луганської регіональної торгово-промислової палати сплатити борг з ПДВ у розмірі 130 019,63 грн. Судом при розгляді справи було встановлено, що станом на квітень 2014 року за ЛРТПП рахувалась переплата по вказаному виду податку у розмірі 1,94 грн, яка 18.04.2014 збільшилась до 20001,9 грн. Лише 30.06.2014 за податковою декларацією з податку па додану вартість № 9034917759 від 19.06.2014 у підприємства утворилась недоїмка. З цього часу за підприємством рахується заборгованість, на яку в подальшому були нараховані штрафні санкції та пеня. Отже, враховуючи той факт, що грошове зобов`язання щодо сплати податку було визначено після 14.04.2014 і в подальшому підприємство не сплачувало своєчасно вказаний податок, суд дійшов висновку про те, що податкова вимога від 06.02.2019 №7847-52 щодо зобов`язання ЛРТПП сплатити податок на додану вартість із вироблених в основного платежу - 123650,59 грн, штрафних (фінансових) санкцій - 3680,93 грн та пені 2688,11 грн є правомірною, у зв`язку з цим в цій частині вимоги позивача задоволенню не підлягають. Зазначеним судовим рішенням, яке набуло законної сили, встановлено наявності заборгованості з ПДВ у позивача станом на 05.02.2019 у розмірі 130 019,63 грн. та правомірність прийняття податкової вимоги в частині зобов`язання її сплатити.
Відповідач вважає необґрунтованою та непідтвердженою суму боргу з ПДВ у розмірі 1 497 768,27 грн. та вимога про її списання, оскільки станом на 05.08.2018 сума податкового боргу склала 130019,63 грн, станом на 20.07.2020 становить 113 024,22 грн.
Відповідач звертає увагу, що у підприємства відсутній податковий борг у такому розмірі 1497768,27 грн, про що було повідомлено позивача в оскаржуваному рішенні. На час звернення з заявою від 10.02.2020 року № 25.1-16 про списання безнадійного податкового боргу, суми сплачені в період з 01.06.2014 по 31.03.2020 зараховані контролюючим органом згідно з положеннями пункту 87.9 статті 87 ПК України в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків, у зв`язку з чим, станом на 31.03.2020 у позивача обліковувалась заборгованість v розмірі 137114,22 грн. по деклараціям за 2019 рік.
Позивачем до заяви про списання безнадійного податкового боргу від 10.02.2020 було додано копію сертифікату ТПП України від 12.09.2019 № 245/05-4, яким засвідчено форс-мажорні обставини з 01.06.2014 по 19.05.2017. Сертифікат позивача видано щодо продовження граничних строків сплати ПДВ по окремим деклараціям відповідно до п.100.4 та 100.5 ст. 100 ПКУ, що передбачає можливість розстрочення або відстрочення податкового боргу платника податків. Отже, зазначений документ є лише підставою для звернення і контролюючого органу з відповідною заявою щодо надання розстроченні або відстрочення податкового боргу, що повністю кореспондується з обов`язком виконати свої зобов`язання, проте в інший термін за умови звернення щодо розстрочення боргу.
Користуючись правом на подання заяв по суті справи, позивачем подана відповідь на відзив від 09.09.2020 вх. № 36503 (т.2 арк. спр. 227-233).
Ухвалою від 20 травня 2020 року позовну заяву було залишено без руху (т.1 арк. спр. 149-150).
Ухвалою від 04 червня 2020 року про відкриття провадження у справі вирішено розглядати дану справу за правилами загального позовного провадження, по справі призначено підготовче засідання (т.2 арк. спр. 49-50).
Ухвалою від 13 лютого 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у судове засідання на 04 березня 2020 року о 14 год. 00 хв. (т.1 арк. спр. 236-237).
У судовому засіданні представники позивача позов підтримали, просили позовні вимоги задовольнити повністю, надали пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві та відповіді на відзив.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечувала, просила у задоволенні позовних вимог відмовити повністю, надала пояснення, аналогічні викладеним у відзиві на позовну заяву.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.
Луганська регіональна торгово-промислова палата (ідентифікаційний код 02944811, зареєстрована як юридична особа (т.1 арк. спр. 15), як платник податків перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Луганській області, Сєвєродонецьке управління, ДПІ у м. Сєвєродонецьку (м. Сєвєродонецьк), зареєстроване місце знаходження з 19.04.2017: 93401, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Хіміків, буд. 48-А), про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (т.1 арк. спр. 15, 29, 30-36).
10 лютого 2020 року Луганська регіональна торгово-промислова палата звернулась до Головного управління ДПС у Луганській області з заявою від 10.02.2020 №25.1-16 про списання безнадійного податкового боргу, який складається з основного зобов`язання -1335439 грн, пені 158648,34 грн, штрафних санкцій у розмірі, нарахованому контролюючим органом, до якої додало сертифікат № 31009-19-0300 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), виданий Торгово-промисловою палатою України 12.09.2019 (т.2 арк. спр. 131-133).
Сертифікатом № 3100-19-0300 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), виданим Торгово-промисловою палатою України 12 вересня 2019 року за № 245/05-4, відповідно до пунктів 100.4-100.5 статті 100 Податкового кодексу України Торгово-промислова палата України засвідчила настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 01.06.2014 по 19.05.2017 для Луганської регіональної торгово-промислової палати щодо обов`язку сплатити податок на додану вартість за травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2014 року, січень, лютий, березень, квітень, травень, червень 2015 року, у термін до 30.06.2014, 30.07.2014, 30.08.2014, 30.09.2014, 30.10.2014, 30.11.2014 , 30.12.2014, 30.01.2015, 30.02.2015, 30.03.2015, 30.04.2015, 30.06.2015, 30.07.2015 (т.2 арк. спр. 134-135).
Листом від 31 березня 2020 року за № 2396/10/12-32-52-08 Головне управління ДПС у Луганській області повідомило Луганській регіональній торгово-промисловій палаті про відсутність законних підстав для визнання податкового боргу з податку на додану безнадійним та прийняття рішення про його списання (т.2 арк. спр. 136-137).
З інтегрованої картки платника за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) вбачається, що у Луганської регіональної торгово-промислової палати станом на 31.01.2020 (та станом на дату звернення з заявою від 10.02.2020 про списання безнадійного податкового боргу) наявний податковий борг в загальній сумі 136027,97 грн, у тому числі недоїмка в сумі 133,266 грн та пеня в сумі 2761,97 грн (т.2 арк. спр. 198-200).
З Додатку до листа Головного управління ДПС у Луганській області від 31 березня 2020 року за № 2396/10/12-32-52-08 вбачається, що податковий борг позивача виник у зв`язку із несплатою самостійно задекларованих зобов`язань за 2019 рік та нарахованої суми пені та станом на 31.03.2020 за даними ІТС Податковий блок заборгованість з податку на додану вартість становить 137114,22 грн.(т.1 арк. спр. 138).
Отже, податковий борг по платнику за 2014-2018 роки відсутній.
Також з інформації по платнику Луганської регіональної торгово-промислової палати, сформованої відповідачем за період з 01.06.2014 по 16.07.2020 судом встановлено, що сплачені Луганською регіональною торгово-промисловою палатою у вказаний період кошти зараховані в порядку пункту 87.9 статті 87 Податкового кодексу України на погашення податкового боргу та сум нарахованої пені згідно статті 129 Податкового кодексу України (т. 2 арк. спр. 208-208).
Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Підпунктами а , ж підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що безнадійна заборгованість - заборгованість за зобов`язаннями, щодо яких минув строк позовної давності, та заборгованість, стягнення якої стало неможливим у зв`язку з дією обставин непереборної сили, стихійного лиха (форс-мажорних обставин), підтверджених у порядку, передбаченому законодавством.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пункту 101.1 статті 101 Податкового кодексу України списанню підлягає безнадійний податковий борг, у тому числі пеня та штрафні санкції, нараховані на такий податковий борг.
Підпунктами 101.2.3, 101.2.4 пункту 101.2 статті 101 Податкового кодексу України встановлено, що під терміном безнадійний розуміється, у тому числі, податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений цим Кодексом; податковий борг платника податків, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Пунктом 102.1 статті 102 Податкового кодексу України визначено строк давності - 1095 календарних днів.
Пунктом 101.5 статті 101 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючі органи щокварталу здійснюють списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Механізм списання безнадійного податкового боргу визначає Порядок списання безнадійного податкового боргу платників податків, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10 жовтня 2013 року № 577 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 жовтня 2013 року за № 1844/24376 (далі - Порядок № 577).
Відповідно до підпунктів 3, 4 пункту 2.1 розділу ІІ Порядку № 577 під терміном безнадійний податковий борг слід розуміти податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений статтею 102 глави 9 розділу II Кодексу; податковий борг платника податків, що виник унаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Такий факт непереборної сили підтверджується, зокрема, Торгово-промисловою палатою України - про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території України.
Пунктом 3.1 розділу ІІІ Порядку № 577 передбачено, що визначення сум безнадійного податкового боргу, що підлягає списанню органами доходів і зборів, здійснюється на підставі даних інформаційних систем органів доходів і зборів (далі - ІС) станом на день виникнення безнадійного податкового боргу.
Згідно з пунктом 3.2 розділу ІІІ Порядку № 577 днем виникнення безнадійного податкового боргу вважається:
у випадку, визначеному в підпункті 3 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, - дата прийняття рішення керівника органу доходів і зборів (абзац п`ятий пункту 3.2 розділу ІІІ Порядку № 577);
у випадку, визначеному в підпункті 4 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, - день, що настає за граничним терміном погашення грошових зобов`язань за період, на який припадає дата, зазначена в документі, що засвідчує факт непереборної сили (абзац шостий пункту 3.2 розділу ІІІ Порядку № 577).
Пунктом 4.1 розділу IV Порядку № 577 закріплено, що у випадках, передбачених підпунктом 4 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, платник податків звертається до органу доходів і зборів за місцем обліку безнадійного податкового боргу та/або за місцем обліку такого платника з письмовою заявою, в якій зазначаються суми податків та зборів, що підлягають списанню. До заяви обов`язково додаються документи, зазначені в підпункті 4 пункту 2.1 розділу II цього Порядку, які підтверджують, що податковий борг вважається безнадійним.
За результатами розгляду документів, наданих платником податків, керівник (його заступник) органу доходів і зборів за наявності підстав приймає рішення про списання безнадійного податкового боргу, яке оформляється на бланку за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку. Рішення про списання безнадійного податкового боргу складається у двох примірниках: перший - для платника податків, другий - для органу доходів і зборів (пункт 4.2 розділу IV Порядку № 577).
Згідно з пунктом 4.3 розділу IV Порядку № 577 в інших випадках, передбачених підпунктами 1, 2, 3, 5 пункту 2.1 розділу IІ цього Порядку, орган доходів і зборів здійснює процедури щодо проведення списання безнадійного податкового боргу відповідно до вимог пункту 4.2 цього розділу.
Відповідно до пунктів 4.4, 4.5 розділу IV Порядку № 577 структурний підрозділ органу доходів і зборів, до функцій якого належить списання безнадійного податкового боргу, здійснює таке списання щокварталу протягом двадцяти календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації (розрахунку) за звітний (податковий) квартал. Рішення про списання безнадійного податкового боргу вноситься до ІС не пізніше наступного робочого дня після підписання такого рішення.
З системного аналізу вказаних норм слідує, що звернення та надання платником податків відповідних документів необхідні тільки у випадку списання податкового боргу, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин). Щодо податкового боргу, стосовно якого минув строк давності, то процедура проведення списання такої суми боргу здійснюється безпосередньо податковим органом незалежно від звернення платника податків з відповідною заявою.
Статтею 1 Закону України від 02 вересня 2014 року № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (далі - Закон № 1669-VII) визначено, що:
період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України;
територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
На час вирішення справи Президентом України Указ про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України не приймався, тобто, період проведення антитерористичної операції триває.
Згідно зі статтею 10 Закону № 1669-VII протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, який підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов`язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
Відповідно до частин першої-третьої статті 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669-VII цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції, крім пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення цього Закону. Дія цього Закону поширюється на період проведення антитерористичної операції та на шість місяців після дня її завершення. Закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Статтею 11 Закону № 1669-VII Торгово-промисловій палаті України надано право засвідчувати форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видавати сертифікати про такі обставини.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, наданий позивачем до заяви про списання безнадійного податкового боргу сертифікат №3100-19-0300 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), виданий Торгово-промисловою палатою України 12 вересня 2019 року № 245/05-4, засвідчують позивачу настання форс-мажорних обставин відповідно до пунктів 100.4-100.5 статті 100 Податкового кодексу України з 01.06.2014 по 19.05.2017 щодо обов`язку сплатити податок на додану вартість за травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2014 року, січень, лютий, березень, квітень, травень, червень 2015 року, у термін до 30.06.2014, 30.07.2014, 30.08.2014, 30.09.2014, 30.10.2014, 30.11.2014, 30.12.2014, 30.01.2015, 30.02.2015, 30.03.2015, 30.04.2015, 30.06.2015, 30.07.2015.
Однак, суд звертає увагу, що сам факт наявності такого сертифікату не є безумовною підставою для визнання податкового боргу безнадійним та його списання податковим органом.
Зважаючи на те, що на час звернення з заявою від 10 лютого 2020 року № 25.1-16 про списання безнадійного податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 158648,34 грн та пені 158848,34 грн, що за розрахунком позивача утворився за період з 01.06.2014 до 19.05.2017, такий податковий борг був відсутній внаслідок повного погашення коштами, що сплачені Луганською регіональною торгово-промисловою палатою та зараховані контролюючим органом згідно з положеннями пункту 87.9 статті 87 Податкового кодексу України в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків, суд дійшов висновку про відсутність підстав для здійснення списання безнадійного податкового боргу позивачу відповідно до підпункту 101.2.4 пункту 101.2 статті 101 Податкового кодексу України, у тому числі з врахуванням доданого позивачем до заяви сертифікату Торгово-промислової палати України, а тому відповідачем правомірно відмовлено позивачу у списанні податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 1335439,00 грн та пені 158648,34 грн. як такого, що виник унаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Тому судом не надається оцінка доводам позивача щодо наявності причинно-наслідкового зв`язку між виникненням податкового боргу у вказаний період та форс- мажорними обставинами.
Отже, у задоволенні позовних вимог про визнання протиправним рішення щодо відмови у списанні безнадійного податкового боргу та зобов`язання прийняти рішення про списання безнадійного податкового боргу належить відмовити повністю.
За правилами статті 139 КАС України судові витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача та відшкодуванню не підлягають.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 91, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог Луганської регіональної торгово-промислової палати до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення суду складено 21 жовтня 2020 року.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2020 |
Оприлюднено | 23.10.2020 |
Номер документу | 92325055 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні