Рішення
від 20.10.2020 по справі 400/2155/20
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 жовтня 2020 р. № 400/2155/20 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Фульги А.П. розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "САТЕЛІТ", вул. Лазурна, 42-В, кв.18, м.Миколаїв,54058

до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54001

про:визнання виконання податкового зобов`язання в строк; скасування вимоги про сплату недоїмки; скасування рішення від 24.02.2020 р. № 0022575005; зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСМД Сателіт звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування рішення № 0022575005 від 24.02.2020 року, яким застосовано штраф у розмірі 3512,02 грн. та пеню у розмірі 1449,40 грн., скасування Вимоги про сплату боргу, зобов`язання відповідача повернути на розрахунковий рахунок позивача 5778,25 грн, визнати виконаними повністю і в строк податкові зобов`язання позивача по сплаті в бюджет ЄСВ за період з 21.05.2019 по 14.11.2019 року; визнати протиправним списання 6955,18 грн (6952,18 грн і 3 грн РКО та арешт на рахунку Миколаївського РУ АТ Приватбанк 6952,18 грн ), зобов`язати відповідача повернути на розрахунковий рахунок ОСББ «Сателіт» 5788,25 грн.

Позивач обгрунтовує позовні вимоги тим, що помилкова сплата ЄСВ на неправильний рахунок не може бути підставою для відповідальності за несвоєчасну сплату ЄСВ.

Відповідач надав відзив на позов, просив відмовити у задоволенні позову, оскільки в зв`язку з несвоєчасною сплатою позивачем ЄСВ до останнього правомірно застосовано штраф та нарахована пеня, зазначив що станом на 20.07.2020 року в інтегрованій картці платника існує переплата у розмірі 461,55 грн., штрафна санкція у сумі 1,06 грн та пеня 0,05 грн та борг у відповідача відсутній.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

Позивач, Обєднання співвласників багатоквартирного будинку Сателіт є платником ЄСВ, з травня 2019 року ДПІ у Заводському районі м.Миколаєва була ліквідована і ОСББ Сателіт стало перераховувати ЄСВ до ГУ ДПС в Миколаївській області в Казначейство України 30.10.2019 року, після чергової зміни рахунків ЄСВ, позивачем було самостійно виявлено помилку у 13 платіжках ЄСВ, вказано рахунок Центрального, а не Заводського району ГУ ДПС МО.Позивачем 05.11.2019 року було подано заяву про переведення з одного на інший казначейський рахунок ГУ ДПС 13994,31 грн.

З метою уникнення нарахування/зростання пені за час оскарження ОСББ Сателіт 04.12.2019 року додатково перерахувало на казначейський рахунок МУ ГУ ДПС МО № UA 19 8999980000037196201021404 - 3505,00 грн.

24.12.2019 року позивачем до Миколаївського Управління ГУ ДПС у Миколаївській області було подано заяву №1210 від 10.12.2019 року з проханням зняти помилково нараховані штрафні санкції і врахувати наявну переплату, включаючи платіж на 3505,00 грн, в рахунок майбутніх платежів по ЄСВ.

Не отримавши відповідь на свою заяву позивач 18.02.2020 року направив заяву №0217 до МУ ГУ ДПС МО з проханням проінформувати ОСББ про розгляд заяви.

24.02.2020 року відповідачем було винесено рішення №0022575005 про застосування до позивача штрафу у розмірі 3512,02 грн за період 21.05.2019 по 14.11.2019р, та нарахування пені розмірі 1449,40 грн (протягом 10 календарних днів після надходження рішення підлягають (сплаті) на рахунки ГУ ДПС у Миколаївській області в сумі 4961,42 грн.

25.02.2020 року з розрахункового ОСББ Сателіт було списано 6955,18 грн і заарештовано на рахунку Миколаївського РУ АТ КБ ПРИВАТБАНК (заблоковано використання 6952,18 грн). Дії працівників податкової позбавили позивача можливості оперативного управління своїми оборотними коштами в розмірі 13907,36 грн.

11.03.2020 року позивачем отримано лист ГУ ДПС МО №1065/10/14-29-50-05-14 від 11.03.2020 року в якому наводиться інформація про винесення вимоги про оплату боргу (недоїмки) в розмірі 11160,62 грн, без зазначення дати відсилання і набрання чинності.

З аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку, що відповідачем було винесено вимогу №Ю-40725-17-У від 11.09.2019р частину суми в розмірі 6138,65 грн було надано в ДВС до виконання.

07.05.2020 року на рахунок ОСББ платіжним дорученням №3634 від 07.05.2020 року було повернено 6138,35 грн.

25.02.2020 року відповідачем повідомленням про сплату боргу вимогу від 11 вересня 2019 №Ю-40725-17-У було відкликано. Станом на час подання позову позивачем вказаної вимоги вже не існувало.

Станом на 14.11.2019 рік у відповідача була відсутня заборгованість перед бюджетом (за два місяці до примусового стягнення коштів) - повідомлення про сплату боргу (недоїмки від 25.02.2020 року із супровідним листом №2072/9/14-29-10-21 від 27.02.2020 року).

Позивач своєчасно і в повному обсязі сплачував та (перераховував) ЄСВ на казначейський рахунок відповідача, про що свідчать копії платіжних доручень з необхідним призначенням платежу в Казначейство України 101;40571212 оплата єдиного внеску за відповідний місяць 2019р що не допускають двоякого тлумачення про платника і призначення платежу, так і заява позивача від 05.11.19р про внутрішне переведення 13994,31 грн з одного на другий казначейський рахунок відповідача виконане 14.11.2019 року. Для припинення нарахування пені 04.12.2019 року було додатково внесено 3505,00 грн на казначейський рахунок ГУ ДПС МО №UA198999980000037196201021404 з призначенням платежу 101;40571212;11010000 ; ЄСВ на суми заробітної плати, допомоги по тимчасовій непрацездатності ОСББ Сателіт з доведенням переплати на особовому рахунку підприємства до розміру 4961,60 грн, що перевищувало вимоги оплати 4961,42 грн, в тому числі 1449,40 грн пені і 3512,02 штрафних санкцій.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон №2464-VI.

Частиною 2 статті 6 Закону №2464-VI визначено, що платник єдиного внеску зобов`язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку (частина 7 статті 9 Закону №2464-VI).

У відповідності до частини 8 статті 9 Закону №2464-VI платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сумм готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 статті 9 Закону №2464-VI).

Згідно ч.10, пункту 2 частини 11 статті 25 Закону №2464-VI, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу;за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Таким чином, за несплату ЄСВ у певний термін законодавець для платників передбачив негативні наслідки у вигляді штрафних санкцій.

У відповідності до частини 6 статті 9 Закону №2464-VI для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску.

Обслуговування коштів єдиного внеску здійснюється згідно з Положенням про рух коштів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 12 лютого 2016 року №54 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02 березня 2016 року за №330/28460) (далі - Положення), у відповідності до пункту 1 розділу II якого ДФС та її територіальні органи відкривають в органах Казначейства небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - рахунок 3719) для зарахування та розподілу страхових коштів

За змістом пунктів 1-3 розділу III Положення, Страхові кошти, що сплачуються страхувальниками, зараховуються на рахунки 3719 у розрізі відокремлених підрозділів ДПС. Страхові кошти, які надійшли за день (з урахуванням повернення помилково або надміру сплачених сум та/або безпідставно стягнутих сум єдиного внеску) на рахунки 3719 у розрізі відокремлених підрозділів ДПС, наприкінці операційного дня у регламентований час засобами программного забезпечення шляхом формування меморіальних документів перераховуються Казначейством на відповідні рахунки 3719 головних управлінь ДПС з подальшим перерахуванням на відповідні рахунки 3719 ДПС на підставі договорів про здійснення розрахунково-касового обслуговування, укладених органами Казначейства з

власниками рахунків. Страхові кошти, акумульовані на рахунках 3719 ДПС, об 11 год. 00 хв. Наступного операційного дня засобами программного забезпечення розподіляються автоматично за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до визначених Законом пропорцій (у відсотках) та перераховуються за призначенням - на рахунки, відкриті в Казначействі за балансовим рахунком 3717 "Рахунки державних позабюджетних фондів"(далі -рахунок 3717) на ім`я фондів загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування відповідно до договорів про здійснення розрахунково-касового обслуговування, укладених Казначейством з власниками рахунків.

Як визначено пунктом 1 частини 10 статті 9 Закону №2464-VI, днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Крім цього, пунктом 22.4 статті 22 Закону України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні від 5 квітня 2001 року №2346-III визначено, що при використанні розрахункового документа ініціювання переказу вважається завершеним з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника.

Позивач у строк, встановлений ст.9 Закону України №2464, здійснив оплату зобов`язання по ЄСВ, проте помилково у платіжних дорученнях позивач зазначив інший рахунок Допущена позивачем помилка не свідчить про несплату необхідної суми ЄСВ у визначений законодавством строк та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому (на кінець операційного дня) у будь-якому разі підлягали перерахуванню на відповідні рахунки, відкриті на ім`я ДФС (ДПС) в Казначействі. До того ж, згодом така помилка самостійно виявлена платником, який вжив відповідні заходи щодо спрямування коштів за належністю.

Здійснення помилки під час перерахування платником суми грошового зобов`язання з ЄСВ у строк, встановлений Законом №2464-VI, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова, а тому не може слугувати підставою для притягнення платника до відповідальності за несплату або несвоєчасну сплату ЄСВ.

Аналогічна правова позиція висловнена у постановах Верховного Суду від 24.10.2018 року по справі № 760/6097/16-а та від 26.05.2020 року по справі №821/844/17.

Щодо позовної вимоги про скасування вимоги від 11.09.2019р за №Ю-40725-17-У в цій частині позовних вимог слід відмовити, так як згідно повідомлення від 25.02.2020 року ГУ ДПС у Миколаївській області дану вимогу було відкликано.

В задоволенні вимоги щодо визнання виконаним повністю та в строк податкових зобов`язань також слід відмовити, так як це суперечить ст.245 КАС України, - встановлення факту наявності чи відсутності податкових зобов`язань не належить до компетенції адміністративного суду.

Відповідно до ч. 5 ст.242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до вимог ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Тому позовні вимоги слід задовольнити частково.

Судовий збір розподіляється відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ

1.Позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "САТЕЛІТ" (вул. Лазурна, 42-В, кв.18, м.Миколаїв, 54058 код ЄДРПОУ 40571212) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54001 код ЄДРПОУ 43144729) задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення №0022575005 від 24.02.2020 року про нарахування пені та штрафу;

3.В іншій частині позовних вимог відмовити;

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна,6, м.Миколаїв,54001 код ЄДРПОУ 43144729) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "САТЕЛІТ" (вул. Лазурна, 42-В, кв.18, м.Миколаїв, 54058 код ЄДРПОУ 40571212) судові витрати в розмірі 1051,00 грн.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя А. П. Фульга

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2020
Оприлюднено23.10.2020
Номер документу92325523
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/2155/20

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 20.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні