ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
20 жовтня 2020 року м. Київ № 640/24227/20
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Головань О.В., розглянувши позовну заяву і додані до неї матеріали
за позовом Комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Оболонського району міста Києва до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві про скасування державної реєстрації земельної ділянки, ВСТАНОВИВ:
Комунальне підприємство по утриманню зелених насаджень Оболонського району міста Києва звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Держгеокадастру у м. Києві про:
скасування державної реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:215:0001, яка розташована за адресою: м. Київ, Оболонський район, поруч з парком культури і відпочинку "Наталка" та урочищем "Наталка", площею 2,1632 га;
скасування запису у Поземельній книзі, зобов`язавши Державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру у м. Києві внести до Державного земельного кадастру відомості про скасування в поземельній книзі записів щодо державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:215:0001.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб і суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.
Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.
Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням 2 сесії 8 скликання Київської міської ради від 06.10.2016 року №244/1248 було прийнято рішення та надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальному підприємству по утриманню зелених насаджень Оболонського району у м. Києві в урочищі Наталка в Оболонському районі м. Києва орієнтовними площами 0,77 га, 1,59 га, 1,57 га, 14,77 га, 2,26 га, 2,01 га, 1,93 га, 3,89 га, 8,93 га, 4,65 га (земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва) в постійне користування для створення парку "Оболонь" в урочищі Наталка згідно з планом- схемою (додаток до рішення) (К-26549) .
На підставі вищевказаного рішення Київської міської ради до складу зазначеного проекту увійшла і сформована земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:78:215:0001, щодо якої 22.12.2014 р. державним кадастровим реєстратором здійснено державну реєстрацію на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Благодійній організації Благодійний фонд "ТРИ ТИСЯЧІ" (Код ЄДРПОУ 26189012) для створення озеленених територій загального користування, про що Позивач дізнався з отриманого від зазначеного Благодійного фонду листа від 19.08.2020р. № 7.
Наявність кадастрового номера 8000000000:78:215:0001 на частину земельної ділянки, яка увійшла до складу проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальному підприємству по утриманню зелених насаджень Оболонського району у м. Києві в урочищі Наталка в Оболонському районі м. Києва (земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва) в постійне користування для створення парку "Оболонь" в урочищі Наталка перешкоджає Позивачу реалізувати своє право на отримання у постійне користування всієї земельної ділянки площею 49,5 га.
Тобто, предметом спору у цій справі є не дії державного кадастрового реєстратора щодо відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру, а забезпечення можливості отримати у власність земельну ділянку саме тієї площі та розміщення, які вказані позивачем.
При цьому, суд зазначає, що наявний спір з сусідніми землекористувачами щодо площі та конфігурації відповідної земельної ділянки.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 12.12.2018 у справі №809/48/18 зазначила, зокрема, що…предметом позову у справі є не оскарження процедури прийняття розпоряджень суб`єктом владних повноважень, як розпорядника земельних ділянок, а забезпечення можливості набуття речового права на земельну ділянку під об`єктами нерухомості, які належать позивачу на праві власності, що свідчить про приватноправовий, а не публічно-правовий характер спірних правовідносин .
При цьому слід зазначити, що поновлення порушених прав позивача у межах адміністративного судочинства є неможливим, оскільки надавати у власність можливо лише вільну земельну ділянку, тоді як у цій справі існує спір щодо речових прав суміжних землекористувачів, який не може бути вирішеним у порядку адміністративного судочинства.
Таким чином, спір у справі не є публічно правовим, а пов`язаний з правом цивільним на земельну ділянку і з урахуванням суб`єктного складу сторін має вирішуватися за правилами цивільного судочинства.
Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 27.02.2020 року по справі № 1340/4570/18 (провадження №К/9901/23198/19) .
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
На підставі вищенаведеного, п. 1 ч. 1 ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У Х В А Л И В:
1. Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі.
2. Ухвалу про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі разом з позовними матеріалами надіслати позивачу негайно.
3. На виконання ч. 6 ст. 170 КАС України роз`яснити позивачу, що справа підлягає розгляду в порядку господарського судочинства.
Ухвала може бути оскаржена в порядку ст. 295 КАС України протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Суддя О.В. Головань
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2020 |
Оприлюднено | 22.10.2020 |
Номер документу | 92331593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бєлова Людмила Василівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні